Zamknij

Co z kampanią wyborczą posła Łukasza Zbonikowskiego? PiS nie chce jej finansować. Pomaga mu... facebook!

06:00, 01.10.2015 G.S
Skomentuj Łukasz Zbonikowski. Fot. Ł. Daniewski Łukasz Zbonikowski. Fot. Ł. Daniewski

Poseł Łukasz Zbonikowski choć jest na liście wyborczej Prawa i Sprawiedliwości po utracie rekomendacji partii do startu w wyborach i odejściu z PiS nie może prowadzić normalnej kampanii wyborczej. Kontaktuje się więc z wyborcami za pomocą facebooka.

PiS pozbawiło Zbonikowskiego rekomendacji do startu w wyborach i zaapelowało, żeby sam zrezygnował z ubiegania się po raz kolejny o mandat

Poseł powiedział nie. Startuje do sejmu z 3. miejsca listy PiS, ale z powodu decyzji partii ma wymierne problemy.  

PiS nie ma zamiaru finansować kampanii wyborczej Zbonikowskiego. Sam prezes partii Jarosław Kaczyński w liście do członków i sympatyków napisał, że prowadzenie przez posła z Włocławka indywidualnej kampanii wyborczej traktuje jako "działanie szkodliwe i godzące w interesy wyborcze partii".

- Nikt spośród członków PiS, a także zwolenników naszego ugrupowania, nie powinien w tej kampanii (Zbonikowskiego - red.) uczestniczyć - zaznaczył Kaczyński.

Takie stanowisko partii oznacza odcięcie Zbonikowskiego od funduszy na prowadzenie kampanii wyborczej. Na własny koszt nie może wydrukować nawet jednej ulotki wyborczej.

Poseł w internecie

Łukasz Zbonikowski przypomina więc o sobie wyborcom na facebooku.

- Proponuję nowy mini-cykl na FB: sprawdźmy, czym zajmowałem się jako poseł. Karty na stół - zaproponował kilka dni temu na swoim profilu poseł.

- Cykl, który tutaj prezentuję, ma za zadanie przypomnieć moje codzienne staranie o te sprawy, a także pokazać żmudną pracę jako posła. Innymi słowy: rozliczajcie mnie Państwo z tego, co dla Was robiłem, nie z kłamstw, którymi karmią Was brukowce - napisał w internecie Zbonikowski.

Poseł od kilku dni codziennie publikuje na facebooku nowe posty. Przypomina np., jak angażował się w sprawę prywatyzacji Ciechocinka, czy jak interweniował w sprawie suszy w regionie.

Nie wszystkim wyborcom to się podoba: - Chce się Pan dobrze zaprezentować, ale czy koniecznie przez fb? - spytała posła jedna z internautek.

- Pracuję od trzech kadencji jako poseł RP. Prezentuję nie siebie, a swoją pracę. FB jest nowym medium, bezpośrednio i szybko docierającym do ludzi. Z nowych mediów korzystają politycy na całym świecie. Dlaczego nie pracować z użyciem FB?  - odpowiedział poseł.

Łukasz Zbonikowski kładzie też nacisk bezpośrednie kontakty z potencjalnymi wyborcami. W ostatni weekend był w Lubrańcu na uroczystości nadania sztandaru szkole podstawowej i w Kłotnie na imprezie z udziałem myśliwych.

(G.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(55)

gośćgość

114 10

Szukaj pracy panie Zbonikowski bo bycie posłem ma już pan za sobą- idzie zima więc do śniegu się pan przyda :-D 07:00, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

AsaiAsai

88 23

Pierwszy raz zgadzam się z Kaczyńskim 07:02, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KunikKunik

69 4

Piękny cytat z Kariery Nikodema Dyzmy:) 07:33, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WWWW

86 4

KOŃCZ WAŚĆ,WSTYDU OSZCZĘDŻ..... 08:06, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

25 18

Czy prawdą jest,że jakiś polityk demonstracyjnie nie podał ręki kandydatowi na senatora panu Bogusławowi Spanskiemu? Kto konkretnie tak się zachował? 08:08, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

35 18

Pytanie do wszystkich:

Dlaczego nie wolno Zbonikowskiemu drukować ulotek na własny koszt? Jak to jest określone w przepisach?

Myślałem, że tylko z funduszy Jedynej Słusznej Partii nie może korzystać, ale z własnych?

Dlaczego mu nie wolno?

Wie ktoś?

Ciekaw jestem tego, proszę wszystkich znających przepisy o odpowiedź.

... Nie proszę tylko "XXIwieku", bo ów jegomość zazwyczaj bredzi, choć kto wie...

Mazel Tov 08:25, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolegaKolega

58 17

Zboniu jak nie masz kasy na reklamy wlacz TV tam leci reklama -jak potrzeba siana zadzwon do bociana 08:30, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polski snajperpolski snajper

27 17

~Leslauer~ Ależ może,jeśli ma na to swoją prywatną kasę,no i oczywiście nie pod logo PiS-u 08:37, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

14 26

Czy to prawda,że na listach PO jest sporo "śpiochów" z PiS? 08:43, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

18 19

~ polski snajper / 08:37, 01.10.2015;Przecież w tekście stoi jak byk,że nie może.Podejrzewam,że redaktorek coś pokręcił. 08:44, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polski snajperpolski snajper

46 16

Zboniu,kiedyś głosowałem na Ciebie.Zawiodłeś moje zaufanie.Proszę,odpuść sobie,wstydu oszczędź. Kaczyński ma racje.Plewy trzeba oddzielić od ziarna. 08:53, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewapewap

18 26

PO przyjmuje wszystkich z sld, pis, psl jak leci. Dlatego głosując na PO nie wiesz na jakiego farbowanego lisa głosujesz. Lepiej głosować na lewicę lub pis. Tam nie ma farbowanych bo wszyscy odeszli do PO. Patrzcie na włocławek.R 08:58, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FreedomFreedom

26 9

~ MG właśnie redaktor chyba nic nie pokręcił. Dokładnie nie wiem jak to jest z przepisami, ale na 99% poseł nie może sam sobie kampanii wyborczej. Jest jakaś pula jaką cała partia może wydać i kandydat sam ze swoich nie może już nic. 09:04, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MGMG

18 13

~ Freedom / 09:04, 01.10.2015; Może tak być,bo skoro jest na listach PIS to już nie może startować jako niezależny.
Nie wiem jak to jest do końca,tylko se gdybam. 09:18, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

11 19

jak głosować aby nie wszedł jeśli jest 3 na liście na pierwszego drugiego czy kogoś z końca? 09:24, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

7 24

@Kolega / 08:30, 01.10.2015 ,myślisz, że nic nie odłożył przez 3 kadencje? Niemożliwe!, aż tak krótkowzroczny to on nie jest.;) 09:29, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOMUCHKOMUCH

19 20

~ Kolega / 08:30, 01.10.2015 DOBRE BOCIAN NIEDA ZBONIOWI SIANA BO JEST BANKRUTEM I TRUPEM POLITYCZNYM. 09:32, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

7 27

@ wyborca / 09:24, 01.10.2015 Głosując na osobę poniżej poz. 3 ryzykujesz ,że Twój głos przypadnie posłowi temu właśnie. 09:32, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

24 10

~ Mk / 09:29, 01.10.2015; Może i odłożył,ale dużą bańkę kredytu trzeba spłacić. 09:36, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

16 16

Do Mk. Nie masz racji. Najpierw z liczby wszystkich głosów oddanych na listę ustala się liczbę posłów z tej listy, a następnie wybiera się posłów według ilości otrzymanych głosów. T. zn: lista otrzymała np 19% głosów co daje 3 posłów. Wtedy z tej list wchodzi trzech z największą ilością. 09:45, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RzeźnikRzeźnik

23 6

Freedom ma rację. Kandydat do Sejmu i/lub Senatu ma ustalony przez partię limit,którego nie może przekroczyć.
Jest pula,którą partia może wydać,dzieli ją region wg miejsc na liscie i znajomości. 09:46, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RzeźnikRzeźnik

22 3

Te pieniądze muszą zebrać kandydaci,potem przechodza one i tak przez partię,a raczej komitet więc nic samemu nie zrobi. Bo Partia/komitet przyznała mu 0 złotych ! 09:48, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

3 24

Jeżeli nie ma ryzyka,że głosując na kogoś poniżej numeru 3 ,że głos przypadnie "Zboniowi", a PiS straci przez to straci , to prezes by tak nie apelował do,że tak powiem "wiernych";)On im na tej trójce leży? niczym łodyga w strumyczku.;) 10:01, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RolnikRolnik

18 36

Myślę , że Zbonikowski i tak dostanie się do sejmu, wolę na Niego głosować niż na spadochroniarza. Kaczyński powinien się zastanowić, bo jeszcze kilka takich akcji i nie zostanie mu nikt do rządzenia. Inne partie mają głęboko gdzieś takie zarzuty. 10:16, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RzeźnikRzeźnik

25 0

Mk
ryzyko polega na tym,ze wysokie miejsce na liscie daje duży kapitał,bo zbiera dużo tzw. "przypadkowych" głosów. Chodzi o to,że ludzie mniej interesujący się polityką i glosujący na partię skreślają kogoś z początku,albo ostatniego,reszta musi flaki wypruwać,bo na starcie są już stratni. 10:41, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

House of PainHouse of Pain

22 3

Nowa formacja polityczna to BEZPańscy! 10:52, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

5 14

czyli myślę że lepiej głosować na kogoś poniżej 3 miejsce bo jeśli partia zdobędzie np 3 mandaty to nie będą osoby z trzech pierwszych miejsc. 11:01, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FreedomFreedom

20 5

~ Rolnik / 10:16, 01.10.2015 bardzo mało prawdopodobne, że się dostanie, bez żadnej ulotki czy baneru jedynie z darmową kampanią na Facebook. Dużo ludzi nie używa FB i nawet nie będzie wiedziało, że kandyduję. Dużo osób wiernych PiS zrobi tak jak mówi prezes. 11:19, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nygus nr 2Nygus nr 2

42 4

Nygus nr 1 we Włocławku ! 11:36, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SebaSeba

37 4

Taki wspaniały prawnik zapewne znajdzie sobie dobrą prace.... hihihihihi 11:38, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HubiHubi

31 8

Do Anglii na zmywak pojedzie..... 11:38, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JesusJesus

18 10

" Dziady " ..... 11:40, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anetaaneta

27 10

To jest właśnie typ człowieka,którego powinno się pokazywać jako przykład:braku klasy,hipokryzji i tchórzostwa!!!Facet tak bardzo boi się,że mógłby stracić tak ciepłą intratną posadkę i iść do pracy,że zrobi z siebie jeszcze większą szmatę,żeby tylko się przed tym uchronić!!! 12:21, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

13 14

Co za debile go jeszcze zapraszają na takie imprezy?!!!Sorry przecież to wioski więc może nie mają dostępu do "mediów" i chłopy nie mają o niczym pojęcia:((( 12:48, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolegaKolega

22 7

Tyle lat walczyles o jakosc zycia wyborcow to teraz zycze ci abys podzielil los wiekszosci z nich .Do roboty za 1000 zloty wtedy docenisz jak smakuje zycie bez stolka 12:51, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

20 8

Piszcie wielkimi literami o dokonaniach
BOROWIAK !!! Mamy prawo je poznać jak chce wysadzić Zbonikowskiego
BOROWIAK - opiszcie - zaczęła 3-ą kadencję. 12:55, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FreedomFreedom

18 2

No szkoda z jednej strony, że z Włocławka mało kto ma realną szansę dostać się do sejmu. Był kiedyś czas, że tych posłów mieliśmy sporo. Po nowych wyborach wydaje mi się, że będzie to zero. 13:39, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

11 9

@ polski snajper:

Tak myślałem, że prywatne ulotki BEZ logo PiS może drukować. Ale z wpisu wynika, że nie może ŻADNYCH. Być może dlatego, że jest na liście PiS, i pewnie na własnej ulotce musiałby napisać z której listy kandyduje - a tego też prezes mu zabronił.

Więc jak to jest - może czy nie może?
No, chyba że na ulotce będzie tylko nazwisko i nic więcej, żadnego numeru listy, nic...

A to bez sensu.

Zresztą, co to ma za znaczenie...

Mazel Tov. 14:05, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RzeźnikRzeźnik

15 0

Leslauer
Przede wszystkim pieniądze na kampanię i tak przejść muszą przez partię i ona wpłaca na konto firm u których kandydat coś zamawia. Dlatego Zbonik jest w kropce. 15:22, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

8 6

Panowie tu się rozchodzi o to,że Zboniu jest na listach PIS.Jeżeli komitet wyborczy ma pulę pieniędzy na kampanię,a on wyda swoje pieniądze na cokolwiek związane z kampanią,to zwiększy wartość tej puli i PKW nie przyjmie sprawozdania.
Reasumując jest w głębokiej du..e. 15:38, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

5 6

@MG:

Teraz rozumiem - każda forsa na kampanię musi przejść przez komitet PiS.

Zatem jeszcze jedno pytanie: Jak wyda SWOJE WŁASNE pieniądze na kampanię, i gdy PKW nie przyjmie sprawozdania PiS-u, to Zbonikowskiemu, jako BEZPARTYJNEMU, powinno to latać jak, za przeproszeniem, kilo kitu. Jego sąd partyjny już nie interesuje. To nie jego problem, tylko PiS-u.

Czy w tym przypadku też by go ścigali?

Mazel Tov 16:13, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RzeźnikRzeźnik

9 1

Leslauer
nie załamuj mnie!
Jeżeli startuje z listy partii,a oni przyznają mu 0 zł,to każda wydana złotówka jest łamaniem prawa!
Za przekroczenie limitu odpowiada kandydat,który go przekroczył!
Na każdym plakacie czy ulotce masz napisane : materiał sfinansowany przez komitet jakiś tam... 16:38, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

2 8

~ Leslauer / 16:13, 01.10.2015;Jego nie będą ścigać tylko partia na której liście figurował traci subwencje na jakiś okres (3 lata).
Tak było z PSL i partia siedzi w długach do dziś. 16:52, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

3 7

~ Rzeźnik / 16:38, 01.10.2015; Przed PKW odpowiada komitet wyborczy partii.To komitet wyborczy musi wiedzieć jakie kwiatki ma na listach. 16:55, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KujawiakKujawiak

3 12

WSZYSCY KTÓRZY WSPIERAJĄ TĘ SITWĘ OKRĄGŁOSTOŁOWĄ PIS-PO-SLD-PSL - TO ZDRAJCY POLSKI - TARGOWICA II !!! POD SĄD !!! 17:41, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajsnr1rumcajsnr1

5 8

Biedaczek boi się zainwestować prywatnej kaski? Nie wiem czy współczuć czy śmiać się... budżet państwa doić ile wlezie to oporów brak? a może telefon do przyjaciela Ch.J.? a nuż pomoże i złamie zakaz guru i zbliży się do kumpla? no zobacz poseł jak to jest_ tyle serca- taki gest!!!! 17:46, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

4 7

Ludzie mają po 500 tys. kredytu na dom i muszą jechać za pracą i do Sejmu nie startują. 17:51, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

5 5

"PiS nie chce Zbonikowskiego pomimo umorzenia w prokuraturze."

http://torun.wyborcza.pl/torun/1,48723,18943277,pis-nie-chce-zbonikowskiego-mimo-decyzji-prokuratury.html?ssoSessionId=0a84ce93e9a60298efe45d52fcfcff6d9c29c5bdb5b17892806186ddc5033767 18:34, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

3 8

Przeczytajcie powyższy link, może się mylę, ale PiS chyba nie przekreślił tak całkiem pana posła. 18:41, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

12 1

~ Mk / 18:41, 01.10.2015;Ale jak nie zostanie posłem to dla PIS-u będzie nikim. 18:48, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

6 4

@MG,ale jakby przeszedł to jest szansa na uścisk dłoni? 19:00, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

3 5

@ Rzeźnik:

Nie znam tych przepisów, nie jestem prawnikiem.

Zastanawiam się tylko, że JEDYNIE komitety mają prawo finansować kampanię, czy też nie. Z tego co piszesz wynika, że tak - tylko komitety i nikt więcej.

No to jeszcze jeden problem prawny: Jeśli na przykład ktoś OSOBIŚCIE wydrukuję 100 ulotek Zbonikowskiemu na przykłąd w dowolnej firmie reklamowej, zapłaci, weźmie rachunek NA NAZWISKO ZBONIKOWSKIEGO, NIC MU O TYM NIE MÓWIĄC, to, idąc za Twoim tokiem rozumowanie, "funduje" kandydatowi na posła spore kłopoty, czy tak?

Bo Sąd z pewnością nie uwierzy, że poseł "nie wiedział" o ulotkach...

No to macie sposób żeby "usadzić" każdego kandydata - za kilkaset złotych podrukować ulotki, rozrzucić, i potem... samemu zadenuncjować.

I już kłopoty, dla kontrkandydata na przykład, są gotowe... :)

Uroki demokracji - koszt "ustawki" nieduży, a efekty całkiem, całkiem...

Mazel Tov.

PS - I co cię, Rzeźniku, w moim pytaniu załamało - to, że próbuję dowiedzieć się więcej na nieznany mi temat? 09:54, 02.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

4 4

@MG:

To jeszcze lepiej - ktoś musi BEZ WIEDZY WJWCP (Wciąż Jeszcze Wielce Czcigodnego Posła) Zbonikowskiego wydrukować ulotki, a ktoś inny - zadenuncjować.

I kłopoty dla PiS jak się patrzy...

Mazel Tov. 09:57, 02.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SympatykSympatyk

5 4

- Nikt spośród członków PiS, a także zwolenników naszego ugrupowania, nie powinien w tej kampanii (Zbonikowskiego -red.) uczestniczyć - zaznaczył Kaczyński. 10:07, 02.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%