Zamknij

Są rozbieżności w kwestii ekspertyzy przystani przy ul. Piwnej

13:05, 20.10.2014 N.CH
Skomentuj fot. Krzysztof Osiński fot. Krzysztof Osiński

Ekspertyza dotycząca przystani przy ul. Piwnej musi być poprawiona. Zażądał tego Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Dlaczego?

Do końca września Ratusz miał przedstawić Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanemu ekspertyzę, która orzeknie, czy konstrukcje barierek i pomostów na przystani wioślarskiej przy ul. Piwnej oraz kładki nad Zgłowiączką zagrażają bezpieczeństwu osób z nich korzystających.

Inspektor otrzymał dokument, ale nakazał jego poprawę. O sprawie mówi niechętnie.

- Są rozbieżności stanowisk między wykonawcami ekspertyzy a innymi osobami, które też mają doświadczenie i uprawnienia w tym zakresie. Żeby podjąć właściwą decyzję, trzeba sprawę wyjaśnić - mówi Cezary Tumiński, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego.

Nową wersję dokumentu UM musi złożyć do końca października.

Przypomnijmy, ze kontrolę na przystani przeprowadził w lipcu Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Na miejscu sytuację sprawdzał także powiatowy inspektor. W związku z tym nie wydano jednak żadnych decyzji zabraniających użytkowania.

Dwie włocławskie inwestycje wyróżnione przez Pomorsko-Kujawską Izbę Budownictwa

- W protokole było zawarte, by na bieżąco kontrolować i sprawdzać ich stan techniczny. Poza tym wydaliśmy wskazania, by podjąć w tym kierunku odpowiednie działania – tłumaczy Cezary Tumiński.

Ekspertyzę przeprowadziła osoba z uprawnieniami, która kompleksowo oceniła, czy jakieś działania naprawcze powinny w ogóle być podjęte. Wiadomo, że w dokumentacji znalazło się oświadczenie projektanta oraz wykonawcy, którzy zapewniają, że wszystko jest zgodne z projektem budowlanym i pozwoleniem na budowę.

- Chcąc zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo użytkowników pieszych pomostów opracowano koncepcję dodatkowych ich zabezpieczeń. W najbliższym czasie zostanie opracowany harmonogram i zakres prac do wykonania – pisze w odpowiedzi na interpelację radnej Olgi Krut-Horonziak (niezrzeszona) prezydent Andrzej Pałucki.

Prezydent w piśmie podkreśla także, że z obiektów można korzystać od maja i od tej pory nie odnotowano żadnego wypadku, ani sytuacji zagrożenia życia.

(N.CH)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(36)

???!???!

29 30

fuszerka Andrzeju... ot co... 13:11, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

BronekBronek

29 27

Czy musi dojść do wypadku aby coś zrobić, z tymi niebezpiecznymi barierkami. 13:15, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niconico

34 29

przystań jest świetna!!! I przyciąga masę spacerowiczów! 13:26, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

>>>>>>

34 24

Bydgoszcz i Torun może nam tylko pozazdrościć!!! 13:27, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

koleśkoleś

24 20

Przecież jest ekspertyza, która mówi że bariery są odpowiednie! 13:28, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

misiekmisiek

32 15

Ale mi problem. Przecież można wykonać dodatkowe zabezpieczenia!!! Ale przystań jest super!! Robi wrażenie! 13:29, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nenoneno

28 15

Świetnie wygląda w nocy!!!! 13:32, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zacozajajcozacozajajco

19 16

juz pierwszy krok poprawiający bezpieczenstwo został zmieniony.przystan w nocy jest zamykana.oj teodorze twoj kres jest tak blisko 13:43, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

29 10

Zostawcie te barierki w spokoju. Przystań jest ok.,ale jakość drewna na pomostach i elewacji to tandeta jakiej mało. 13:44, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moruśmoruś

25 14

Włocławek zmienia się w strasznym tempie! JAkiś czas temu jak wjeżdżało się do Włocławka były same dziury a teraz piękne drogi! Wjeżdżając to Torunia i są same dziury! 13:49, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaolaJaola

20 12

Zrobić zabezpieczenia i po sprawie! Wielkie mi rzeczy!!! Jakoś nikomu nic się jie stało a ludzi tam pełno!!! 13:50, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GorolGorol

21 17

jak komuś odpowiadają barierki niech się przespaceruje z małym dzieckiem. Raz byłem i starczy, cały czas musiałem trzymać dziecko za rękę bo strach żeby zbliżyło się do tych linek. Fuszerka jakich mało!!!!!!!!!!!! 14:18, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

emkaemka

20 8

Zgadzam się z Gorol, ja byłam raz na spacerze z dwójką dzieci i stwierdziłam, że pierwszy i ostatni. Chwila nieuwagi i dziecko może wpaść do wody... przystań robi wrażenie, ale chyba odpowiednia tylko dla osób dorosłych... 14:52, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jsakjsak

11 4

Ta? Szkoda, że pracy nie ma. 14:53, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marsnapadamarsnapada

11 12

Na dzieci trzeba zwracać uwagę cały czas nie tylko na przystani.... więc dajcie już spokój z tymi barierkami bo robi się to nudne i monotonne. Jak się nie podoba to siedźcie w domach:) 15:05, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czerwona_GnidaCzerwona_Gnida

12 15

Czy jak zginie jakiś dzieciak ci wszyscy internetowi trolle z zielonego rynku poniosą odpowiedzialność za "morderstwo z premedytacją" Barierki z linki, o którą można poranić ręce i bez problemu wpaść do wody to śmiertelna pułapka! Ktoś za to prędzej czy później odpowie KARNIE! Ale przed wyborami to "śliski" temat! 15:07, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ptysptys

10 6

http://ddwloclawek.pl/pl/11_wiadomosci/14200_dwie_wloclawskie_inwestycje_wyroznione_przez_pomorsko_kujawska_izbe_budownictwa.html
Jaka fuszera , jakie rozbieżności ? nagrody rozdane :):) nic się nie stało włocławianie, nic się nie stało .... aż ktoś wpadnie do Zgłowiączki... 15:10, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

7 12

A więc teraz miasto bedzie dokładać z naszych pieniędzy(opłaty cmentarne , płatne parkowanie) na poprawki i likwidację partaniny projektowo budowlanej ? Ciekawe -nowy obiekt i już zastrzeżenia Inspektora Budowlanego ? To tak jak za komuny - po przecięciu wstęgi ,,planowe naprawianie usterek '' ? A może zmienić nazwę z Bulwarów na ,,Alternatywy'' ? 15:23, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Spacerowicz Spacerowicz

15 3

Przystań ok - barierki nie, ale .... , niech się ktoś zainteresuje z UM póki jest gwarancja .
Byłem wczoraj 19 Październik na spacerze i ... wypaczone deski na pomostach , poskręcane grozi upadkiem z wysoka a deski w elewacji się łuszczą - tandeta .
Uderzyć do wykonawcy SZYBKO póki gwarancja !!!!! 15:28, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

racjonalistaracjonalista

12 4

Popełnić błąd przy dużej inwestycji i nie dopatrzyć takiego czy innego szczegółu nie jest problemem. Niestety ludzie popełniają błędy i będą popełniać. Ale ludzie mający honor i wiedzę w takich sytuacjach starają się problem rozwiązać i powiedzieć najnormalniej po ludzku ..." przepraszamy błędy się zdarzają...". Ludzie o odpowiednim poziomie kultury i wiedzy technicznej tak sprawy rozwiązują. A Ci, którym brakuje nie tylko obycia ale podstaw dobrego wychowania zachowują się tak jak to obserwujemy od pewnego czasu.
W normalnie funkcjonującym urzędzie, w którym zatrudnieni by byli ludzie dla których zdolności normalnego myślenia nie byłyby przymiotem niezwykle rzadkim a bezpieczeństwo szczególnie małych Obywateli jest wartością nadrzędną tego typu dyskusji by nie było.
Niestety będziemy obserwować mniej lub bardziej pokrętne tłumaczenia i popisy buty oraz arogancji, przez różnych przedstawicieli ratusza, to dowodzi jednego nie liczy się bezpieczeństwo tylko dobre poczucie, buta i arogancja władzy. Ta władza bardzo nie lubi tych co mówią Jej i o niej prawdę. Mógłbym użyć języka bardziej przyziemnego, ale nie pozwolę sobie zniżać się do poziomu intelektualnego pewnych osób. 15:31, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

4 7

~ racjonalista / w podobny sposób pani ,,misialik'' we Włocławskiej spółdzielni mieszkaniowej tolerowała brakoróbstwo przy remontach w blokach admninistrowanych przez spółdzielnie . Do dziś spółdzielcy reklamują zniszczone dociepleniami w okresie gwarancji okna i zacieki pod parapetami bo odbiory załatwiano z tą panią przy stoliku !!! 18:46, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

876876

5 4

To, że jest to bubel nikogo nikogo nie trzeba przekonywać. Kiedy latem br. zaprosiłem gości z Wybrzeża na wspólne zwiedzanie tego OBIEKTU Włocławka po prostu wstydziłem się, że coś takiego mogło powstać. Czy koszty tego nietrafionego, niepotrzebnego miastu obiektu, jak i np. podobnej sceny na wodzie nie powinien ponieść z własnej kieszeni pierwszy betonowiec Włocławka? 19:08, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArmanArman

3 2

a te dechy to wysmienicie zaimpregnowane !Tylko pogratulować.Sinizna po zimie murowana. 20:55, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oldold

3 2

WYKONAWCA TAKI ZA GRANICĄ TO WIĘCEJ INWESTYCJI DO WYKONANIA BY NIE OTRZYMAŁ!ILE TO CUDO KOSZTOWAŁO?? 21:10, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WojtekWojtek

5 3

do Gorol
A to Ci niespodzianka, że na takich obiektach dzieci trzeba pilnować, no dosłownie Kolumb... A zbliżając się do pasów czy chodząc po chodniku blisko ruchliwej ulicy, dzieci puszczasz samopas?

do Arman
Poczytaj o właściwościach Modrzewia Syberyjskiego i o tym jak on się zachowuje z biegiem czasu, a potem zabieraj głos w dyskusji :) 21:24, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArmanArman

3 0

Widac te własciwosci z bliska wspaniale w postaci pęknięc 22:18, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

spekulant spekulant

4 3

Ten modrzew syberyjski to sam Władimir braciom z Wloclawka wycinal. Tylko....pośrednicy po drodze spartolili sprawę.

Kiedy kolejna edycja festiwalu smoczych łodzi? Taka zajefajna impreza.... 22:27, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LHLH

7 9

Przepisy budowlane mówią jednoznacznie w tego typu obiektach barierki nie mogą być drabinkami. I nad czym tu dyskutować, może inspektorzy budowlani nauczą się czytać ze zrozumieniem.
Widać, że pracownicy pana prezydentach dostali premie, czyżby rozszerzono im również zakres obowiązków w godzinach pracy na klikanie na łapki? 22:57, 20.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WojtekWojtek

1 1

~Arman
Masz rację, że są widocznie pęknięcia, ale to nadal są właściwości tego drewna. Mnie bardziej zastanawia czemu UM zdecydował się zastosować taki materiał skoro wiedział jak on "pracuje".

~LH
Zamiast pisać bzdury i wprowadzać ludzi w błąd poczytaj sobie "Rozporządzenie
Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie" w szczególności paragraf 289. Dopiero potem zarzucaj komuś nie umiejętność czytania ze zrozumieniem. 11:48, 22.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LHLH

2 6

8DN3K~ Wojtek przepisy jednoznacznie określają nawet jakie przerwy w cm powinny być. Trzeba spełniać wymogi wszystkich przepisów, a nie wybierać sobie tylko te które w danej chwili pasują.
A co do inspektorów z powiatowego naszego oddziału; panie nie rozróżniają nawet kolorów, kształtów.... dla nich biały i brązowy to taki sam kolor. Gratuluje takich pracowników 12:22, 22.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WojtekWojtek

1 2

~LH, dokładnie masz rację. "Budynki jednorodzinne i wnętrza mieszkań wielopoziomowych" rozstawu nie reguluje się. "Budynki wielorodzinne i zamieszkania zbiorowego, oświaty i wychowania oraz zakładów opieki zdrowotnej" maksymalny rozstaw między linkami 0,12m. "Inne budynki" maksymalny rozstaw 0,2m. Także rozstaw linek spełnia wymagania rozporządzenia, ponieważ jest to budynek zaliczany do 3 grupy, którą wymieniłem. Co do poziomego zastosowania linek, też jest to określone w rozporządzeniu, paragraf 298 (a nie 289 jak podałem ostatnio - mój błąd) ptk. 3 - "3.W budynku, w którym przewiduje się zbiorowe przebywanie dzieci bez stałego nadzoru, balustrady powinny mieć rozwiązania uniemożliwiające wspinanie się na nie oraz zsuwanie się po poręczy.". W tym konkretnym obiekcie nie przewiduje się przebywania dzieci bez nadzoru rodziców, co dokładnie widać na słupach, które są przy pomostach spacerowych. Także projekt spełniał wymagania Prawa Budowlanego i Rozporządzenia, co nie zmienia faktu, że zawsze można to udoskonalić, aby było bezpieczniejsze. 14:02, 22.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asdasd

0 1

Był wypadek !!! boleń (ryba drapieżna) pogonił drobnicę i wypadł na pomost!!! na szczęście o własnych siłach doczołgał się do Wisły :))Na przystani jest tak pusto że tylko wiatr hula :) 14:41, 22.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LHLH

2 3

~ Wojtek Czy tablice były w chwili oddania przystani? NIE pojawiły się jak ludzie nagłośnili sprawę i po kontrolach. Czy uważasz że taka tablica poprawi bezpieczeństwo? NIE to jest tylko po to, żeby w razie wypadku ktoś mógł się wykręcić od odpowiedzialności.
A co do metalowych linek jaką ma strzałkę ugięcia latem, a jaką w mrozy. Czy jest bezpieczna w miejscach gdzie organizowane są imprezy masowe? NIE Dlatego w innych miastach używają jednolitych, przezroczystych płyt które są bezpieczne i nie zasłaniają widoku; robią raz a porządnie i na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo; Zapraszam do Gdyni, wielu rzeczy od nich nasi "fachowcy" mogą się nauczyć. 16:56, 22.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WojtekWojtek

2 1

~ LH, znów wprowadzasz ludzi w błąd. Akurat ta inwestycja mnie zainteresowała i śledzę ją praktycznie od czasu oddania, a to chyba nastąpiło jakoś w lutym czy pod jego koniec. Już wtedy na pomostach były naklejki - które są do tej pory -, że dzieci mogą na pomostach przebywać jedynie pod opieką rodziców. Oczywiście, że tabliczka nie poprawi bezpieczeństwa, ale każdy rozsądny rodzic w takim miejscach pilnuje dzieci a nie puszcza je samopas, bo akurat sobie piwko w knajpie pije. Nie róbmy z ludzi osób upośledzonych, które nie potrafią przewidzieć konsekwencji i nie zwalniajmy ich z odpowiedzialności za własne potomstwo. Idąc Twoim tokiem myślenia, zbudujmy wzdłuż wszystkich dróg 2m betonowe mury, żeby ludzie przebiegający/przechodzący w niedozwolonych miejscach z własnej głupoty nie wpadali pod samochody.

Strzałkę ugięcia, akurat można regulować za pomocą śrub rzymskich, latem skręcając i je naciągając, a zimą luzując, żeby się nie zerwały. Czy to jest bezpieczne, wg mnie tak o ile rozsądnie się z tego korzysta. Skoro zapraszasz do Gdyni, to będąc tak blisko, skocz sobie na Molo w Sopocie i zobacz jak tam są rozwiązane balustrady i jakoś nikt problemów z tego nie robi, bo na takich OBIEKTACH DZIECI SIĘ PILNUJE!

Zresztą zacząłem z Tobą dyskusje ponieważ stwierdziłeś, że jest to wykonane nie zgodnie z Prawem Budowlanym i Rozporządzeniem, a to jest po prostu kłamstwo z Twojej strony, co Ci udowodniłem poprzednimi wpisami. 10:10, 23.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LHLH

1 3

Dzieci trzeba pilnować zawsze i wszędzie, i to jest obowiązek rodziców i opiekunów, ale idąc twoim tokiem myślenia, to najlepiej dzieci na spacer powinno wyprowadzać się na smyczy.
Molo w Sopocie nie ma 1 cm metalowych linek; szerokość mola, a pomostu na przystani - na molo jest czas na reakcję opiekuna,a na naszym pomoście? Dzieci są nieprzewidywalne.
Jeżeli buduje się coś za publiczne pieniądze, czyli nas wszystkich powinno służyć to wszystkim.
00:40, 25.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mdkcmdkc

0 0

"Prezydent w piśmie podkreśla także, że z obiektów można korzystać od maja i od tej pory nie odnotowano żadnego wypadku, ani sytuacji zagrożenia życia."
A to, jak o mały włos dziecko nie spadło z pomostu to nie była sytuacja zagrożenia życia???
Wszystko wykonano zgodnie z projektem... czy materiał, którym pokryto most jest przewidziany na krótki okres wytrzymałości? Bo jak na kilka miesięcy użytkowania sprawuje się fatalnie... 10:01, 27.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%