Zamknij

Artysta krytykuje plany ratusza: "Dość dla bezhołowia i głupoty"

06:10, 29.03.2015 Ł.D
Skomentuj Czy Galeria Sztuki Współczesnej zostanie przeniesiona do Browaru B? Czy Galeria Sztuki Współczesnej zostanie przeniesiona do Browaru B?

Duży niepokój w środowisku artystycznym wywołały doniesienia o planach przeniesienia Galerii Sztuki Współczesnej do Browaru B. - Decyzje jeszcze nie zapadły, póki co, jest to dopiero propozycja - uspokaja Bartłomiej Kucharczyk, rzecznik ratusza.

Historia Galerii Sztuki Współczesnej (działającej wcześniej pod szyldem Biura Wystaw Artystycznych) sięga 1976 roku. Profesjonalna instytucja zajmująca się we Włocławku prezentacją sztuki współczesnej rozpoczęła działalność w 1977 roku w budynku przy ul. Kościuszki. Do nowej siedziby przeniesiono ją w 1990 roku.

GSW do dziś jest miejscem skupiającym lokalnych artystów. Placówka jest też chętnie odwiedzana przez miłośników sztuki. Poza wystawami uznanych artystów, galeria prowadzi szereg działań edukacyjnych. Dużą popularnością cieszą się warsztaty plastyczne, konkursy wiedzy o sztuce, spotkania z artystami i plenery. Ważnym przedsięwzięciem realizowanym przez GSW jest Triennale Plastyki Włocławskiej, podczas którego prezentowana jest twórczość plastyków z regionu włocławskiego.

Tymczasem Marek Wojtkowski rozważa możliwość przeniesienia instytucji do Centrum Kultury Browar B. - Z punktu widzenia popularyzacji kulturę byłoby lepiej, gdyby galeria była w Browarze B., gdzie przychodzi znacznie więcej mieszkańców - przekonuje Wojtkowski.

Środowisko artystyczne spogląda z niepokojem na te plany. Włocławski artysta plastyk, Janusz Nowierski opublikował w internecie list otwarty, w którym apeluje o pozostawienie galerii w obecnym miejscu.



Rzecznik ratusza uspokaja, że przeniesienie GSW do Browaru B. to jedynie propozycja, jaką rozważa prezydent miasta. Jak się dowiedzieliśmy, przyszłość galerii będzie tematem spotkania z udziałem przedstawicieli środowiska plastycznego. Do sprawy wrócimy.

(Ł.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(18)

xxxxxxxx

33 2

Chodzi pewnie o posadki a nie o galerie . 08:27, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

XXIwiekXXIwiek

21 10

~ xxxx / ale plajtformerska mafia stołki załatwia przy wódzie , więc moze już było prywatno-partyjne zebranie z udziałem znanych wódochlajców i stołki już POdzielone ? 08:40, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

11 25

Lepiej aby miasto utrzymywało kilka obiektów? Chyba logiczne jest przeniesienie w jedno miejsce wszystkich jednostek kulturalnych. A zaoszczędzoną kwotę przeznaczyć na organizację kolejnych wystaw. I wszyscy powinni być zadowoleni 09:08, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kubuś fatalistakubuś fatalista

30 6

Popieram działania Pana Janusza Nowierskiego. Okazuje się, że zostając Prezydentem zaczyna się tracić zdrowy rozsądek w tym gabinecie.
Wiadomym było nie od dzisiaj, że coś co nazywa się Browarem B, będzie pożeraczem kosztów tak długo jak długo miasto nie będzie starało się o odwrócenie sytuacji gospodarczej. Póki co nie widać działań w tym kierunku. A dwie platformerskie Panie Wiceprezydent to raczej nie wiele sobą prezentujące osoby po których nic dobrego nie da się odczuć.
Zapotrzebowanie na dobra duchowe - kulturę będą rosnąc w miarę wzrostu zamożności mieszkańców, niech Pan to zrozumie razem z podobnymi fundamentalistami intelektualnymi Pana partii.
Większość ludzi ma w głębokim poważaniu kulturę i imprezy, jeżeli nie ma zapewnionego bytu. Niech Pan nie pogarsza i tak fatalnej sytuacji i niech Pan wreszcie zacznie korzystać z rad tych co mają pojęcie o wzroście o tym aby zaczęły być inaczej. A nie oszołomów partyjnych, to Pan spowodował, że ludzie myślący odchodzą z Pana kręgów a obstawia się Pan fundamentalizmem intelektualnym.
09:48, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomioTomio

13 13

Czy Pan Nowierski jest zmanipulowany???? W pierwszym akapicie stwierdza, że nie wie o co mu chodzi. Stwierdza,że Galeria ma być zlikwidowana i przeniesiona. Albo ktoś coś likwiduje, albo przenosi, to zupełnie inne sprawy... A może po prostu chodzi o kasę, Browar B. powstał właśnie po to, żeby skoncentrować tam placówki kultury, po co utrzymywać tak ogromną nieruchomość i jednocześnie płacić komuś za wynajem pomieszczeń. 10:09, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomek.LTomek.L

20 5

I tak wychodzi w komentarzach "myślenie" ludzi mentalnie siedzących jeszcze w swoich rodzinnych miejscowościach pomimo, że mieszkają we Włocławku. Przenieść wszystko w jedno miejsce - bo u nich była remiza i tam były zebrania i zabawy i czasem jeszcze objazdowe kino a później wideo na dużym telewizorze. Zrozumcie ludzie, że miasto takie jak nasze zasługuje na to aby mieć jak najwięcej instytucji kulturalnych, jak najwięcej miejsc gdzie można pójść samemu, a i zaprowadzić gości. Niech Browar B. tętni życiem - młodzieży i dorosłych na dodatkowych zajęciach związanych z szeroko pojętą kulturą. Mają świetne nagłośnienie (jeżeli akurat tego nie zepsują jak na Haskellu) - niech organizują koncerty. Niech wyjdą z ofertą na zewnątrz ale nie likwidujmy innych placówek. Pieniądze to nie wszystko! 10:37, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jurjur

29 6

Nie może być głupszego pomysłu, jak skupienie wszystkich"przybytków "kultury w jednym miejscu.
Przecież chodzi o to aby nie było galimatiasu, aby jeden rodzaj sztuki nie plątał się z drugim.Jeśli ktoś chce centralizować kulturę, to niech się puknie w głowę. 10:58, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

12 6

A może chodzi o to że w jednym miejscu będzie łatwiej POsłance organizować prywatno-partyjne zebrania stołkowe w przybytku sztuki obok pracowni hafciarskich ..no i do Wisły blisko ....w razie niestrawności . Pełen komfort tylko POdobno ma być wstęp z dyktafonami zabroniony ....dla bezpieczeństwa zebranych . 11:23, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomioTomio

4 13

O... ale merytoryczne komentarze, iście w stylu jednej z włocławskich pseudo tv, to może Tomek.L zrobić co pięćset metrów placówkę "kulturalną", żeby ci co przyjechali z wioski nie zabłądzili???, niech niektórzy wezmą się za pracę i płacą na to podatki 11:52, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

5 9

~ Tomek.L twój pomysł jest dobry, ale w ośrodkach miejskich, w których tętni gospodarka, czego o Włocławku nie można powiedzieć. Jeżeli faktycznie miasto płaci za wynajem tego lokalu, to nie ma, co się zastanawiać. Nie po to wyremontowano ten piękny obiekt żeby częściowo stał pusty.
Masz również rację, że pieniądze to nie wszystko, tylko pod jednym warunkiem, że się je ma.
12:37, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DariuszDariusz

16 7

Ja popieram wypowiedzi pana Janusza Nowierskiego, ten Prezydent to zaczyna jak jego partia, likwidować, sprzedać i burzyć. To są logiczne posunięcia Płatnych Oprawców. 14:12, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomek.LTomek.L

17 3

lol - tu nie chodzi tylko o gospodarkę, miasto samo w sobie wydaje pieniądze na inne średnio przydatne przedsięwzięcia i działania reorganizacyjne i tu trzeba szukać oszczędności. Jak pokazuje doświadczenie, łatwo jest coś zamknąć, trudniej lub niemożliwym jest to później odtworzyć. Wydatki na kulturę i sport powszechny są niemierzalne ale ich wpływ na rozwój społeczeństwa nieoceniony. W dobie makdonaldyzacji wszystkiego likwidacja takiej placówki to ubożenie miasta.
Tomio - ci co przyjadą z wioski to zapewne sprawdzą sobie wcześniej drogę w internecie i nie zabłądzą. Mnie bardziej martwią ludzie, którzy szafują słowem kultura a tak na prawdę niewiele z nią mają wspólnego. Nie potrzeba otwierać placówek kulturalnych co 500m ale na ich likwidację mojej przynajmniej zgody nie ma.
Twoje hasła "niech się wezmą za pracę...." to czysty populizm. Niech dyrektor Browaru B. wykaże się większym zaangażowaniem to i tam nie będzie pustych sal. 14:25, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

profprof

5 20

Galeria powinna być przeniesiona już dawno.
Browar to idealne położenie i warunki.
Bliskość szkół, wiele odbywających się tam imprez pozwoli na skuteczną promocję sztuki i wyjście z nią po za wąski krąg skupiony w okół dzisiejszej siedziby. 14:47, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

4 8

~ Tomek.L przecież tu nie ma mowy o likwidacji, tylko o przeniesieniu. A to różnica zasadnicza. 15:06, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RomanRoman

15 3

Najwyższa forma ignorancji to odrzucanie czegoś o czym nie masz zielonego pojęcia - panie dr Marku W. 15:09, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

11 3

Żenada i kompletny brak taktu by z takim pomysłem wyskoczyć! 19:25, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reniarenia

3 1

... a gdzie będzie przeniesiony potem Browar B? 22:54, 29.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czarnypasorzydczarnypasorzyd

4 2

do Lubrańca 07:41, 30.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%