Zamknij

Chcą rozwiązać problem ul. 3 Maja. Przeniosą część mieszkańców?

12:19, 18.04.2015 Ł.D
Skomentuj Prezydent Marek Wojtkowski podczas jednej z konferencji w UM. fot. Łukasz Daniewski Prezydent Marek Wojtkowski podczas jednej z konferencji w UM. fot. Łukasz Daniewski

Co dalej z ulicą 3 Maja? Nad rozwiązaniem problemów włocławskiego deptaka pracują obecne władze Włocławka. Jedną z rozważanych koncepcji jest objęcie tej części miasta specjalnymi programami, które zdały egzamin w innych polskich miastach.

Jako wzór do naśladowania Marek Wojtkowski podaje przykłady Wałbrzycha i Płocka - miast, które już dawno przestały wstydzić się budynków znajdujących się w centralnych dzielnicach. Zdaniem prezydenta Włocławka, warto skorzystać z tamtych rozwiązań i oprzeć się na wsparciu specjalistów, którzy odnoszą sukcesy w zakresie rewitalizacji.

Kilka dni temu spotkał się pan po raz drugi z mieszkańcami i przedsiębiorcami z ul. 3 Maja. Jakie widzi pan perspektywy dla tej części miasta?

Jestem optymistą, bo gdybym nim nie był, nie kandydowałbym na prezydenta Włocławka. Wychodzę z założenia, że z ludźmi trzeba rozmawiać i nie można narzucać swoich pomysłów, tylko trzeba szukać wspólnego rozwiązania. Za nami dwa spotkania i cieszę się, że wspólnymi siłami próbujemy coś zrobić.

Na początek organizujecie święto ulicy. Co dalej?

Będziemy szli w kierunku opracowania programu dla tej części miasta, współfinansowanego z budżetu miasta. Jestem już po rozmowach z osobami, które z dużymi sukcesami zajmują się rewitalizacją tego typu terenów w różnych miastach. Wałbrzych czy Płock to miasta, które można nazwać wizytówkami rewitalizacji w Polsce. Zamierzam z nimi podjąć współpracę.

Wielu włocławian omija tę część miasta szerokim łukiem. Jak to zmienić?

Trzeba odmienić wizerunek ulicy 3 Maja. Wiem, że w opinii wielu osób jest to miejsce niebezpieczne. Staramy się to zmienić. Podczas spotkań wspominałem, że to, co miasto może zmienić w najszybszym czasie, to bezpieczeństwo. W ostatnim czasie pojawiło się tam więcej patroli, jest też czyściej. Myślę, że to już zadziało. Na niedawnym spotkaniu mieszkańcy i przedsiębiorcy potwierdzili, że faktycznie to zaczęło się dziać. Widać patrole, ulica jest częściej sprzątana, umyte zostały na przykład latarnie. Niektóre z nich to może rzeczy prozaiczne, ale również i one rzutują na wizerunek deptaka.

Myślę, że osiągniemy sukces, gdy wyjdziemy z inicjatywą imprez dla mieszkańców, zachęcimy też przedsiębiorców do współuczestnictwa. Podczas imprez na ul. 3 Maja w różnych sklepach będzie można liczyć na zniżki, będą też stoiska, na których przedsiębiorcy prezentować będą swoje produkty. Specjaliści od rewitalizacji, z którymi rozmawiałem, widzą także tu miejsce dla organizacji pozarządowych. Ulica 3 Maja jest fajnym miejscem i mam nadzieję, że wkrótce stanie się rozpoznawalnym punktem na mapie Włocławka.

Co z kwestiami prawnymi budynków?

Niektóre kamienice mają kilku właścicieli, co niejednokrotnie komplikuje załatwienie sprawy. Warto pamiętać, że miasto ma zaledwie około pięciu procent nieruchomości przy ul. 3 Maja. Problemem jest także stan kamienic, nie tylko przy deptaku, ale też w innych częściach śródmieścia. Mamy tu do czynienia z budynkami z XIX wieku oraz zbudowanymi w latach 40. czy 50. XX wieku. Ja mam tego świadomość.

Uważam, że trzeba też zmienić mentalność ludzi, którzy tam mieszkają. Być może trzeba będzie iść w kierunku tego, by ich stamtąd przenieść i objąć jakimś programem. Ostatnio wziąłem udział w spotkaniu w Łodzi. Widziałem kamienice, które zostały wyremontowane w ramach programu "Miasta 100 kamienic". Remonty odbyły się tam przy wsparciu miasta. Takie działania trzeba wprowadzić we Włocławku i konsekwentnie realizować.

Z prezydentem Markiem Wojtkowskim rozmawiał Łukasz Daniewski

(Ł.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(60)

czarnyczarny

35 13

Wyremontujmy albo dajmy nowe mieszkania tej patologii i będzie tak jak na ptasiej lub na zakręcie, okna i to cie się da zaraz wymontują i sprzedadzą i za miesiąc będzie gorzej niż przed remontem a miasto będzie lżejsze o kilka milionów. ???? 12:28, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

jaja

14 7

Terenie fere 12:29, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AmaAma

21 7

Nie można wsadzać wszystkich do jednego worka.Z ptasią fakt ktoś nie pomyślał . 12:47, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiktor-1Wiktor-1

34 13

Gdy Pan Wojtkowski kandydował na prezydenta to mówił, że wie co należy zrobić i gdy tylko zostanie wybrany to przystąpi do działania. Ludzie mu uwierzyli i go wybrali. Teraz gdy rządzi piąty miesiąc to widać, że poza zmianami kadrowymi nie ma żadnego pomysłu na rządzenie tym miastem. Ludzie nie macie się co łudzić przez najbliższe cztery lata we Włocławku nic się nie zmieni. 12:47, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MordorMordor

35 20

Panie Prezydencie! Oby tej determinacji starczyło jak najdłużej. Ma Pan racje - w pierwszej kolejności trzeba wysiedlić patologię, potem posprzątać i zacząć remontować. Równolegle ułatwiać przedsiębiorcą prowadzić w tej części miasta biznesy. Ta ulica zasługuje na "drugie życie" 12:52, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArtArt

29 12

Tylko proszę robić imprezy bez sprzedaży alkoholu. Inaczej wszędzie wałęsa się podpite, śmierdzące towarzystwo. 12:52, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajs nr1.rumcajs nr1.

21 24

Dlaczego wykluczacie ludzi? Jeśli takie jest nastawienie no to ta "patologia" jak piszecie nigdy nie zniknie- wręcz przeciwnie.
Nie wszyscy są nic niewarci trzeba spróbować i pokazać tym ludziom ,ze mozna inaczej a jeśli zaczną oni mieszkać wśród tych tzw normalnych no to dostosują się bo tworzenie takich "gett" sprzyja dalszej degradacji.
Wsadzanie wszystkich biedniejszych, niezaradnych życiowo do jednego wora jest wstrętne.
piszecie z pogardą o ludziach i co? poprawia wam się samopoczucie z tego powodu? 12:52, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kiepskikiepski

30 10

Kiepski Prezydent "MAM POMYSŁA" 12:53, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PertPert

52 15

Patologii z 3-go Maja i okolic należy postawić baraki na Zakręcie i tam ich przenieść. Jeśli to im się nie podoba, to niech wezmą się do roboty i postarają się o kredyt hipoteczny pod zakup nowego M. Dlaczego Państwo (czyli my podatnicy), mamy dawać tym nierobom dach nad głową? 12:58, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lebiodalebioda

30 13

BRAK SŁÓW /jeszcze tej jesieni , jeszcze tej jesieni chwasta marka się wypleni/ 12:59, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

3 maja3 maja

7 20

kiepski jesteś patologiczny idiota i to na tyle frajerze . 13:00, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwerqwer

43 3

Mniej gadania - więcej roboty! 13:01, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

popo

11 28

NAJWAŻNIEJSZE lebioda ŻE CHWASTA sld już wypleniono 13:02, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nemonemo

37 7

Przenieść na 3-go Maja siedzibę MOPS-u. Petenci nie będą musieli daleko chodzić. To się nazywa miasto przyjazne mieszkańcom ;-) 13:06, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


qwqw

7 6

Przenieść? Ciekawe gdzie... jest spora kolejka oczekujących na mieszkanie komunalne, dlaczego "jakiś" mieszkaniec starówki ma mieć pierwszeństwo przed nieszczęśnikiem, któremu rozpada się kamienica? Remonty również nie wchodzą w grę chyba, że załatwi od najgorszego obecnego premiera w historii RP naprawdę duży worek pieniędzy, bo nasz skromny budżet tego nie udźwignie. 13:53, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Olgierd123Olgierd123

19 5

Do Dąbia ich przenieś !!! 14:20, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bezcennebezcenne

16 10

Przeprowadzić rewitalizację getta włocławskiego! Wybudować krematorium!. Przesiedlić patologię w w/w miejsce!. Do roboty!!!. 14:21, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pani TumskaPani Tumska

16 6

Inicjatywy zapierające dech w piersiach.Już widzę tłumy turystów którzy przenieśli się z Torunia do Włocławka podziwiać piękne stare miasto. 14:24, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuza2zuza2

32 0

Może Prezydent wypowie się skąd weźmie pieniądze na rewitalizację,
Skoro powołuje się na Wałbrzych to niech przeczyta to;
23.05.2014r.
- Wałbrzych będzie pod szczególną opieką - zaznaczył premier Donald Tusk po spotkaniu z przedstawicielami społeczności lokalnej Wałbrzycha i okolic.

Premier zapewnił, że wyłącznie dla Wałbrzycha na cele rewitalizacyjne przeznaczonych będzie 150 mln zł wydzielonych ze środków europejskich. Jak wyjaśnił, będą to dodatkowe środki, bo Wałbrzych i aglomeracja wałbrzyska ma otrzymać z głównych środków europejskich sumy liczone w miliardach.
A to była pani wicepremier.
02 kwi 14 10:04
Bieńkowska: krajowy program rewitalizacji - w czerwcu
"Rewitalizacja to nie jest tylko odnowienie fasad. To także wymiana źródeł ciepła, ogrzewania, światła, infrastruktury wodnej. Do tego pakietu trzeba przeprowadzić także działania na rzecz lokalnej przedsiębiorczości i aktywizacji ludzi. Będziemy starali się działać na te miejsca wieloma instrumentami"
Według wicepremier skala zaniedbań w Polsce jest tak duża, że 25 mld zł nie wystarczy, by nadrobić wszystkie. "Jest to po prostu niemożliwe" - oceniła. "Dlatego zdecydowałam, że w iluś miejscach w Polsce dodamy specjalne, dodatkowe pieniądze - dla Bytomia, Wałbrzycha, Łodzi.
PYTAM Pana Prezydenta;
Ma Pan takie zapewnienia , aby podpierać się Wałbrzychem!!!!!!!
A to link;http://static.vtour.pl/miasta/walbrzych
dla krytykantów naszej rewaloryzacji, Zielonego Rynku, Starego Rynku i Bulwarów.
To jest Główny plac Wałbrzycha .

15:17, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuza2zuza2

27 1

Teraz jeszcze jedno porównanie;
Płock; Liczba ludności: 126 255

Projekt budżetu Płocka na 2015 r. zakłada dochody na poziomie 780 mln zł, przy 785 mln zł rok wcześniej oraz wydatki w wysokości 808 mln zł przy ponad 871 mln zł w roku minionym. Zakładany deficyt ma wynieść 28 mln zł, gdy rok wcześniej było to 58 mln zł
Dług Płocka sięga 358 mln zł

Włocławek; Liczba ludności: 117 196

Budżet Włocławka
Łącznie kwota po stronie dochodów miasta wniesie blisko 540 mln zł, natomiast planowane wydatki, to ponad 534 mln zł. Zadłużenie natomiast wskazane na dzień 30 września 2014 roku stanowi prawie 320 mln zł.
Budżet Płocka jest większy o 35% od budżetu Włocławka, a liczba ludności większa tylko o 9 tys, osób.
Jeszcze jedna mrzonka Wojtkowskiego.
Pytam skąd pieniądze na waloryzację!!!
Obydwa przykłady Płock i Wałbrzych mają możliwości finansowe.Włocławek niestety nie.
15:31, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ryśryś

16 7

Juz dawno powinni sie zabrac za śródmieście i wywalić tych wszyskich meneli na zbity ryj,śmierdziele tylko psują wizerunek miasta!!!!! 15:45, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

********

22 0

Wojtkowski o Płocku i Wałbrzychu klepie od kampanii wyborczej.
Wałbrzych tak jak Włocławek posiadają takie plany.
Lokalny Program Rewitalizacji
Wałbrzycha
na lata 2008 ? 2015

Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Włocławek 2008- 2015 roku.
Obydwa uchwalone przez organy gminy, czyli Rady Miasta.
Należy więc jeszcze rok plan we Włocławku realizować.
Myślę, że tempo jakie Pan Prezydent Wojtkowski sobie narzucił spowoduje, że opracuje plan i z tym planem odejdzie.Bo planu nie robi się w rok, a muchy jeszcze się nie gonią.
Dopiero są pomysły, nieokreślonej jakości.


16:02, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

readread

25 3

Panie Wojtkowski,
co jak co, ale bajer to masz Pan opanowany do perfekcji. Zresztą hasło rewitalizacji tak zwanej włocławskiej starówki nie jest nowe. Są to najpierw lata 70 ubiegłego wieku, a tym wieku było to hasło Prezydenta Skrzypka> Ja rozumiem, że skoro jest się historykiem, to z matematyka mogą być problemy. Tak więc trochę cyfr. Szacować można, że w kwartale Bojańczyka, Wisła, Zgłowiączka, Plac Wolności Kilińskiego mieszka około 2 000 rodzin do zamiany mieszkania. Dla tych rodzin trzeba wybudować 2 000 po 50 m2 mieszkań po koszcie 150 000 za mieszkanie. Daje to 300 milionów plus drugie tyle infrastruktury. Na tym terenie niech powstanie tyle samo mieszkań ale o metrażu po 80 m2 razem z 2 dwa miejscami w garażu podziemnym po koszcie za mieszkanie z garażem 400 000. Koszt budowy to 800 milionów. Do tego trzeba dodać praktycznie pełną infrastrukturę plus uregulowanie spraw własnościowych poprzez wykupy i wywłaszczenia, co można uznać, że będą to podrównane koszty budowy. Tutaj też niemałe pieniądze. Jeszcze w przypadku nieruchomości wykupionych istnieje możliwość sprzedaży, co nie wchodzi w grę w przypadku wywłaszczeń. Tak więc szacunek przebudowy tego terenu to około 3 miliardów, a więc sześć rocznych budżetów Włocławka.
Panie Wojtkowski, tak więc jedź Pan do Brukseli po taką kasę, a jak takiej kasy w budżecie nie masz, to powiedz skąd to sfinansujesz, bo inaczej są to tylko bajki. 16:04, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

biedabieda

23 3

Biedny naród. 38 milionów wykształconych ludzi.Świetne pozostałe po komunie rolnictwo, największe w Europie złoża węgla,miedzi, pewnie i gazu łupkowego, itd.Tymczasem pozwolili sobie rozwalić cały przemysł i stali się dzisiaj żebrakami i parobkami europejskimi, niepotrafiący sobie nawet domów odbudować i wyremontować.Oglądają się tylko, żeby ktoś im coś dał. 16:23, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

youkotyoukot

12 6

Ja to bym to wszystko zburzył i wybudował piękną nowoczesną, futurystyczną i funkcjonalną dzielnicę na miarę XXI wieku.
Po co nam takie zabytki- jak ostatnio mówi Korwin "Trzeba z żywymi naprzód iśc......." 16:53, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZofijkaZofijka

18 4

Jest prosta metoda.
Nakazać remont właścicielom pod nadzorem miasta i poręczyć kredyty.
W przypadku nie spłacania wierzytelności- przejmować kolejno obiekty. 16:58, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KujawiakKujawiak

18 2

Żydostwo wraca po swoje a Polacy do czworaków. 17:17, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

21 3

Nie żartujcie z Prezydenta Wojtkowskiego. Już zaczął się ruch na 3 Maja. Umyto latarnie- sukces. 17:18, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

10 4

@ Pani Tumska / 14:24, 18.04.2015 Widziałem w ubiegłym taki obrazek na ul. 3 Maja grupka młodych ludzi z aparatami fotograficznymi , osoby o rysach azjatyckich , miejscowi "menowie" pod gazem szarmancko do nich zagadywali;). Druga rzecz przy 3 Maja 17 mieści się Rektorat i sale wykładowe uczelni. Wstyd mi za te widoki przed studentami z innych miast,a wierzcie mi ,że wielu przyjezdnych z całej Polski u nas studiowało i studiuje. 17:30, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pani TumskaPani Tumska

7 0

Chyba ktoś mojej ironii nie zrozumiał. 18:04, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiensoMienso

12 1

Problem 3 Maja to nie tylko ten trakt, ale ulice przyboczne. Tumska, Żabia, Cyganka - bród smród, i modlić się by siekierą w łeb nie dostać.
Dlaczego nikt nic nie robi z tym przybytkiem dopalaczy na przeciw PWSiZ ??
Potrzebne jest kompleksowe działanie w Centrum a nie ograniczanie się do jednego traktu. Co z tego że na 3 Maja jest więcej patroli, jak w zaułkach danger na każdym kroku. Gimbusy przed imprezą chleją, jarają stuff na placu nieruchomości Plac Wolności 16. Klasyczne wyparcie poza widok, a SM na prośbę o reakcję odpowiada - nie mam wolnych ludzi... żenujące 21:30, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lech@999lech@999

9 0

Święto świętem a czy nie jest to zapowiedź że wstrętne stragany( typu zieleniak) pozostaną do jesieni na "deptaku". jak mieszkańcom i prezydentowi podobają się elewacje budynku w gwiazdki-( kto wyraził zgodę i zaakceptował projekt). 21:39, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuza2zuza2

18 0

Trudno mi zrozumieć Prezydenta.
Nie ma nawet zarysu rozwiązania problemu.Zobaczył, co ludzie piszą pod artykułem o planowanym święcie ulicy i ruszył ze starą śpiewką, o Wałbrzychu i Płocku.
Takie typowe dla Wojtkowskiego mydlenie oczu.
Włocławek nie ma żądnych możliwości finansowych, aby ruszyć problem.
Sądzę, że Prezydent nie spodziewał się, że ktoś sprawdzi możliwości Wałbrzycha i Płocka i tak palnął to hasło z kampanii wyborczej.
Sprawdziłam, opisałam wyżej.Żaden zespół specjalistów, na których powołuje się Prezydent z pustego nie naleje.Nie chce się już tych bredni słuchać, chociaż ludzi i miasta żal.
A imprezy nawet co miesiąc sytuacji nie poprawią. 21:52, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OKOOKO

17 0

Zwykły populizm! Pan Prezydent miał przed wyborami program a teraz go nie ma! Czyli Król jest nagi! A rozwiązanie jest proste a mianowicie więcej PRACY MNIEJ ZASIŁKÓW! 22:20, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

6 7

Kolega emeryt uważa że zaraz PO zagosPOdarowaniu ruin z 3-Maja zjawią sie tam goście z pejsami i w jarmółkach , walący czosnkiem i ogłoszą że to ,,mnienie zidoskie zniscone psiez POlakóf w casie holokaustu'' a prezydent zamiast ich POgnać będzie i utrzymywał z naszych POdatków !!! 22:22, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytekPytek

10 1

Jak można mowić ,że ulica 3 Maja jest deptakiem ,to jest ulica ,bo na niej jest ruch samochodów w jedną stronę i siedząc na ławce mamy darmową inhalację z rury wydechowej 23:19, 18.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KibicKibic

6 3

Co dalej Panie prezydencie z naszym zespołem Anwilem mogliśmy być na 9-10 miejscu a będziemy na 16 :(. Czemu wywaliliście 3 czołowych graczy? 02:05, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

m0niskam0niska

7 2

Najpierw zająć się raz jeszcze nawierzchnią i zrobić ścieżkę rowerową a nie malowany paseczek... taka tandeta że aż oczy bolą.... Elewacje budynków do odnowienia, I niestety ale "stójkowi bramkarze" tu się należy zastanowić co dalej... 08:36, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

m0niskam0niska

6 1

do Kibic.
Za słabo kibicowałeś ...i dlatego aż 16 miejsce 08:37, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

m0niskam0niska

9 3

do XXIwiek

Wywalić Żyda z kościoła.... na żydów narzekacie a do Żyda się modlicie ?!

Nienawiścią zioniesz do Żyda ale Żydówkę o wstawiennictwo prosisz... OBŁUDA, OBŁUDA, OBŁUDA 08:41, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

9 3

~ m0niska / Czy nie widzisz róznicy między pejsatym perfidnym złodziejstwem a wiarom ? Nie bez POwodu ten naród ,,wibrany'' był przeganiany wielokrotnie nie z POwodu przodka ale z POwodu świńskiego , złodziejskiego i lichwiarskiego charakteru !!! POczytaj historię i tą wczwsną i ta współczesną - z Islandii !!! Tam na Islandii nastapiło ostanie współczesne wypędzenie pejsatych złodziei ktorzy POdstępnie usiłowali zawłaszczyć mieszkańcom ich wyspę o czym ,,POlskie'' pejsate media milcza jak zaklęte .Ale dostali kopa w pejsata d...ę .W POLSCE POwinno nastapić to samo !!!Inaczej zostaniemy nadzy i głodni na nie swojej ziemi !!! 09:36, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gfjyfgfjyf

16 1

DAC LUDZIOM PRACE A PATOLOGIA ZGINIE
dziadki do domu a młodzi do pracy 10:47, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patol z majapatol z maja

11 1

Piszecie Patologia!! popatrzcie na swoje piękne osiedla z zaszczanymi klatkami schodowymi,ćpającymi i pijącymi młodymi menelami!!! widzicie czyjeś tylko swojego nie zauważacie i kto tu jest PATOLOGIA!!! Np.blok na Matejki od 1p.w dół klatka schodowa SAMA MELINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 12:03, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bobobobo

7 0

tam niema samej patologi mieszkaja tez normali im trzeba pomoc by byly te kamienice odnowione wlasciciele biora kase za wynajem a nic nie robia im trzeba przygrozic i ganic by wzieli sie garsc sam urzad nic nie zmieni bo nieda rady razem mozna zdzialac wszystko 12:09, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoznaniakPoznaniak

12 0

Jeżeli Zuza 2 mówi prawdę to Prezydent jest kompletnym idiotą porównując Włocławek z Płockiem,a moja 4-letnia wnuczka jest lepsza od niego z matematyki. 13:05, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KujawiakKujawiak

4 1

do gfjyf.Pracę i godziwą płacę.Bo za 1200 zł u np. takiego gozdzialskiego to nie wiadomo czy się upić czy powiesić! 13:50, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlojzyAlojzy

2 2

I co z tego że elewacje zrobią kamienice w środku sa za niedbane bo nikt przez lata nie remontuje mieszkają i tylko tyle ściany pękają sikają do wiader nawet łazienek nie maja i dach sypie sie im na głowę po 30 lat mieszkają i nic nie robią a teraz miasto ma im wyremontować mieszkania a do pracy to nawet im się nie chce chodzić lepiej z mopru żyć 14:23, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuza2zuza2

8 0

~ Poznaniak / 13:05, 19.04.2015
Wpisz, Budżet Płocka na 2015r.
a następnie Budżet Włocławka na 2015r.
"Mama" Google ci odpowie, czy zuza 2 mówi prawdę.
To samo o dofinansowaniu rewitalizacji Wałbrzycha.
Ja nie wymyślam, ja konfrontuję wypowiedzi Prezydenta Wojtkowskiego z rzeczywistością.
15:22, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuza2zuza2

12 0

~ patol z maja / 12:03, 19.04.2015
Nie denerwuj się , zawsze niektórym lepiej mówić o kimś.
Mieszkam na Południu, bardzo często spotykam się na różnych ulicach z sytuacją nie odbiegającą w niczym od tego co piszesz.To prawda, nie miejsce zamieszkania decyduje o człowieku.Nazywanie ludzi ze Śródmieścia, jednym tchem "Patologią", jest nieuprawnione.
Warto czasem aby niektórzy ugryźli się w język.
15:30, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuza2zuza2

8 0

Gdyby Prezydent Wojtkowski wiedział jak rewitalizuje się Wałbrzych to znałby takie fakty;
-wszystkie stosunki własnościowe tam są uregulowane.
- w budynkach funkcjonują Wspólnoty Mieszkaniowe.
-ogromną większość, a właściwie wszystkie koszty remontu substancji mieszkaniowych ponoszą Wspólnoty.
-miasto rewitalizuje tylko obiekty publiczne jak;
stadion, place, starą kopalnię itd.
Tutaj link do strony jak Wspólnoty remontują budynki w Śródmieściu. 15:58, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoznaniakPoznaniak

7 0

zuza 2. Sprawdziłem.Masz rację. Jest mi bardzo przykro, że trafił się temu miastu taki niekompetentny gawędziarz, który jeżeli sam nie umie to powinien sobie dobrać odpowiednich współpracowników.A on i oni występują tylko w mediach, opowiadają bajki i zgłaszają do prokuratury ( na tym się znają bo to nie wymaga żadnej wiedzy) 18:17, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

5 2

Łatwo że wam gadać i ludzi oceniać ze Śródmieścia , nic nie lepiej jest na południu i zazamczu , toruńskiej czy płockiej , żytniej widać pełno menelstwa siedzą na ławkach .Tylko jest to że spółdzielnie dbają o budynki .A Śródmiescie zaniedbane budynki się sypią jak nie dbają właściciele tak nie dba o budynki Gmina .Wszystko się sypie , zniszczone bo przez wiele lat o to nie dbano. 19:02, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POLAKPOLAK

0 1

~ rumcajs nr1. brawo racja !!! 20:05, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuza2zuza2

5 0

http://www.mzbwalbrzych.pl/strony/do_druku/aktualnosci/zmieniamy_walbrzych/003.htm
To obiecany link do Wałbrzyskiej rewitalizacji.
20:28, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakajajakaja

0 3

ja mam lepszy pomysł .-) zaorać 21:13, 19.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fsfs

0 0

A jaki Pan Prezydent ma plan na ulicę Wilgi na Michelinie...?
Mieszkańcom odpowiada, że nic nie może zrobić. Przysłał ekipę do utwardzenia drogi, która wyrównała spychem piach i pojechała. Problem jak był jest nadal.
O taki właśnie skuteczny w działaniu jest Prezydent!!!!!!

06:49, 21.04.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eljoteljot

2 0

Na brak uregulowania stosunków własnościowych kamienic powołuje się tylko ten kto ich nie chce wyremontować.Trzeba występować o sądową plenipotencję do zarządzania obiektem a wykonanymi robotami obciążać hipotekę.Po koncepcję sensownej rewitalizacji Śródmieścia Pan Prezydent powinien jak najszybciej zgłosić się do Komitetu Wyborczego Wyborców Mieszkańcy Włocławka. 09:03, 18.04.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiele do życzenia...wiele do życzenia...

0 1

bez urazy, ale sam widziałem na ul. 3 Maja, jak facet z dwoma małymi pieskami spacerował bez smyczy i "srxxy" gdzie popadnie ( czyt. załatwiały swoje bieżące potrzeby), a on nawet nie raczył sprzątnąć. I te mamuśki zamiast obiad gotować od rana na ławce z facetami - krzyki, bluźnierstwa i brud wokół ... Niektórych ludzi nie ogarniam , chyba mają we krwi takie dziadowskie życie.
10:22, 18.04.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KtosiekKtosiek

1 0

Nie każda mieszkająca tam rodzina jest patologia, nie przesadzajmy że strach tam przejść, bo przechodzę nawet i wieczorami to jest spokój. Patologie to wy sami robicie, mówiąc takie rzeczy 22:58, 18.04.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%