Zamknij

Biskup Mering krytycznie o przyjęciu ustawy w sprawie in vitro

10:40, 06.07.2015 Ł.D
Skomentuj Biskup Wiesław Alojzy Mering. fot. archiwum DDWloclawek.pl Biskup Wiesław Alojzy Mering. fot. archiwum DDWloclawek.pl

Biskup włocławski krytycznie odniósł się do przyjętej przez sejm ustawy w sprawie in vitro. - In vitro niczego nie leczy: niepłodna kobieta pozostaje taką nadal, a życie jednego poczętego człowieka powstaje kosztem innych istnień ludzkich - przekonuje Wiesław Alojzy Mering.

Sprawa ma związek z przyjętą przez sejm ustawą o leczeniu niepłodności, która precyzuje m.in. zasady stosowania zapłodnienia metodą in vitro. Dokument zakłada, że z procedury in vitro będą mogły korzystać zarówno pary będące w związku małżeńskim, jak i osoby we wspólnym pożyciu, potwierdzonym zgodnym oświadczeniem.

Ustawa dopuszcza zapłodnienie maksymalnie sześciu komórek jajowych. Co ważne, leczenie niepłodności tą metodą będzie mogło zostać podjęte po wyczerpaniu innych metod, trwających co najmniej rok.

Kapelan biskupa został nowym proboszczem katedry

Ustawa, już na etapie projektu, była wielokrotnie krytykowana przez polski Kościół. Zdaniem hierarchów, in-vitro jest kolejnym eksperymentowaniem na człowieku. Niepokój budziła także możliwość stosowania tej metody u par homoseksualnych.

Pomimo sprzeciwu Kościoła i środowisk katolickich, ustawę ostatecznie przyjęto pod koniec czerwca. W ostatnich dniach krytycznie w tej sprawie wypowiedział się Wiesław Alojzy Mering. W specjalnie wydanym komunikacie, który odczytano w niedzielę podczas nabożeństw w diecezji włocławskiej, biskup podkreślił, że in vitro niczego nie leczy: niepłodna kobieta pozostaje taką nadal, a życie jednego poczętego człowieka powstaje kosztem innych istnień ludzkich.

"Decyzją polskiego parlamentu przyjęta została bardzo niedobra ustawa dotycząca „in vitro”. Jej projekt zawiera wiele błędów, jest niedopracowany i wzbudził zastrzeżenia licznych środowisk – w tym profesorów genetyki, sędziów Sądu Najwyższego, a także Episkopatu Polski. Fałsz kryje się też w samej nazwie ustawy sugerującej, że jest ona „leczeniem bezpłodności”. In vitro niczego nie leczy: niepłodna kobieta pozostaje taką nadal, a życie jednego poczętego człowieka powstaje kosztem innych istnień ludzkich. Także nazewnictwo budzi sprzeciw: poczęty człowiek nie jest „grupą komórek” i ta sprawa stanowi oczywistość od dawna dla świata nauki. Szczególnie bolesne i godne potępienia jest zmuszanie posłów do głosowania niezgodnego z ich sumieniem. Względy ideologiczne nie mogą znaczyć więcej od posłuszeństwa prawu naturalnemu i Bożemu; nie godzi się bardziej słuchać ludzi niż Boga! Proszę Was, Siostry i Bracia, byście mieli odwagę bronić obiektywnej prawdy i moralnego dobra, chroniących godność poczętego człowieka. Niech św. Jan Paweł II, nieugięty w staraniach przypominających świętość życia poczętego dziecka, wyprasza nam światło Ducha Świętego i uczy takiej postawy wszystkich wyznawców Chrystusa.

Ustawa została przyjęta głosami 261 posłów: Platformy Obywatelskiej, Twojego Ruchu, Sojuszu Lewicy Demokratycznej oraz części posłów Polskiego Stronnictwa Ludowego. Przeciwni byli posłowie Prawa i Sprawiedliwości, części PSL, klubu Zjednoczonej Prawicy oraz pięcioro posłów PO. Przyjęcie ustawy premier Ewa Kopacz nazwała "wielkim sukcesem polskiej wolności".

(Ł.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(92)

KrystynaKrystyna

85 15

Jeżeli Bóg pozwala na in vitro, dzieci się rodzą to nie godzi słuchać się klechów. 11:02, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

lockerlocker

72 13

To małżeństwa mają nie mieć potomstwa bo kobieta jest bezpłodna ? Jak czytam takie rzeczy to nie chcę mi się wierzyć :( 11:13, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pzpz

81 7

Niech mi książę kk wytłumaczy,dlaczego to właśnie ich wartości i zasad moralnych mam przestrzegać.I niech mi nie odmawia prawa do stanowienia o własnej moralności.Biskupi zajmują się in vitro,gender,homoseksualizmem to są według nich największe zagrożenia dla wiary.A mnie bardziej interesuje czy w przyszłym miesiącu będę miał pracę anie to czy sąsiad jest gejem a sąsiadka żyje w związku z drugą kobietą.Co jest z tymi facetami nie tak ?. 11:13, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

42 6

~ pz a może to dla nich zagrożenie? 11:16, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onaaaaaaa29onaaaaaaa29

63 8

Oczywiście, że in vitro nie leczy niepłodności, ale rozwiązuje problem powstały wskutek tej niepłodności- czyli brak potomstwa. Poddając się in vitro potomstwo mamy (w większości przypadków), więc problem właśnie się rozwiązuje. To, że kobieta jest dalej bezpłodna nie ma znaczenia, bo ma już dziecko, a sama bezpłodność w takim przypadku nie przeszkadza w normalnym życiu. Niestety są sytuacje, gdzie wszelkie inne metody leczenia zawodzą i wówczas zostaje tylko in vitro. 11:19, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdaAda

71 8

Chore Chore Chore! Ten Szanowny Pan chyba nie Wie jak wiele znaczy dla kobiety BYCIE MATKĄ.A czy dziecko zostało poczęte naturalnie czy metoda in vitro nie.zmienia faktu, iż jest ono jeJ spełnieniem marzeń. A od kiedy człowiek decyduje o tym co według Boga jest dobre a co zle? 11:20, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

51 5

Bóg się cieszy z każdego szczęścia. Jeszcze brakuje kar ze strony Kościoła za zastosowanie tej metody :( 11:32, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

45 6

Dlaczego duchowny stawia się w roli eksperta medycznego? Normalnie omnibus. Jeden z polskich biskupów , chyba WARSZAWSKO -Praski posiada dyplom lekarski, a nasz i chyba pozazdrościł koledze.;)Szkoda,że ksiądz profesor Jerzy Bagrowicz nie został biskupem włocławskim. Jest naprawdę kapłanem jakich nam potrzeba,mądry dobry i niesamowicie skromny człowiek. 11:36, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

35 6

Nie chcę być jak XXI wiek ale kto dał czerwoną łapkę mi?? Czyżby komuś nie spodobał się tekst o karach ze strony kościoła?? Wyjaśnię tej osobie o co mi chodziło ? Kobieta ma być smutna bo nie ma dzieci ?? To przykre ale czy widzicie jak młode matki cieszą się jak mają syna lub córkę obok siebie ?? Tu katolik nie zastosuje klauzuli sumienia. Gdyby bezpłodność spotkała kogoś z moich bliskich bym ich wspierał żeby wkońcu mieli potomka. Bo dziecko z invitro nie jest inne jak dziecko poczęte w sposób naturalny. Tak samo myśliu i czuje. 11:39, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

21 1

do ~Mk podzielam twoją opinię o ks. Bagrowiczu 11:41, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OBSERVEROBSERVER

55 4

TW Lucjan jako skompromitowany współpracą z SB lepiej niech się nie wypowiada. To przez takich jak on ludzie odwracają się od Kościoła. 11:41, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

juliuszjuliusz

40 3

nie bardzo rozumiem... Przecież in vitro w Polsce istnieje od 30 lat i jest wykonywane całkowicie legalnie. Dlaczego do tej pory Kościół nie protestował i zaczął dopiero wtedy, gdy Sejm zechciał wreszcie tę kwestię uregulować?
Jak in vitro było wcześniej stosowane bez regulacji to nie było problemu, a teraz z regulacją będzie?
Nie rozumiem tego ich myślenia, no nie ogarniam. 11:42, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

17 4

Do ~juliusz pomyśl przez chwilkę czemu nie chcę a odpowiedź przyjdzie sama :) 11:44, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonyOburzony

38 4

Po takim wystąpieniu biskupa oczekujmy na głosy innych środowisk w sutannach.
Do kompletu brakuje tego żeby oburzeni księża-pedofile zapowiedzieli że z zemsty nie będą molestować dzieci poczętych tą metodą. 12:06, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

14 3

Do oburzony : no proszę Cię. Wtedy to dosłownie bym przestał wierzyć w KK 12:14, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lucjanlucjan

9 37

Ciekawe czy ustawa przeszłaby gdyby posłowie głosowali anonimowo??? Pytanie jest takie: czy następnym krokiem będzie hodowla ludzi na przeszczep organów? Czy wtedy też będziemy popierali takie rozwiązanie??? A czym to się różni od in vitro??? Bo człowiek w tym wypadku jest trochę mniej rozwinięty? Jestem po stronie Kościoła. 12:16, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


antyczerńantyczerń

29 5

Czarni podobno mają nie molestować małolatów spłodzonych tą metodą na znak protestu. 12:22, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

23 6

Lucjan ok to niech nie będzie dzieci, matki pozbawione potomstwa popadną w depresję tylko dlatego żeby człowiek taki jak ty był zadowolony pasuje?

ps. Wczoraj oglądałem w TV reportaż że od człowieka zmarłego pobiera się różne części ciała co mogą pomóc innym ludziom. A hodowla ludzi ?? Propozycja dla Ciebie: włącz komputer i zainstaluj sobie SIMS-y. I będziesz hodował :) 12:22, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonyOburzony

25 2

do locker: KK to Kościół katolicki czy kler katolicki? W to drugie to już nie wierzę od dawna.
Coś naszemu Bogu ta obsługa naziemna się nie udała. 12:22, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mamuskamamuska

29 3

Akurat ten pan Mering to na ten temat powinien miec jak najmniej do powiedzenia,jak moze pozwalac albo zakazywac na cos co go nie dotyczy. Przeciez to decyzja i zycie rodzin ,ktore chca a nie moga miec dzieci. Ksiadz niech pograzy sie w modlitwie,bo taki byl jego wybor. 12:36, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

22 2

Do Oburzony: KK to skrót od Kościoła Katolickiego. Bo żeby to było od Kler Katolicki to pierwsze słyszę. A teraz coś napiszę: Bóg dał nam Wolną wolę żebyśmy robili to co chcemy. Przeczytałem teraz X Przykazań Bożych i nie odnalazłem w nich ani jednego co by mówiło że kobiety bezpłodne mają kategoryczny zakaz invitro. Ktoś mądry mi kiedyś powiedział: Osądzić może nas tylko Bóg i Historia. 12:47, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mariomario

36 3

NIECH SZANOWNY BISKUP POWIE CO ZROBIŁ Z PROBOSZCZEM KATEDRY - NA TEMAT IN VITRO NIECH SIĘ NIE WYPOWIADA 12:56, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

22 1

Do mario: tej informacji zapewne nie poznamy. Zostaje nam czekać. 12:58, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonyOburzony

14 2

do locker: KK to również skrót od słów Kodeks Karny.
Niestety KK- Kosciół Katolicki ma gdzieś KK-Kodeks Karny skoro tak wiele przypadków molestowania dzieci przez księży jest tuszowanych.
Karą bywa przeniesienie do innej parafii. 13:01, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

11 1

do Oburzony: NO zgadza się KK to Kodeks Karny także ale rozmawiamy tu o sprawach duchownych więc tylko to pomyślałem. A pomyślałeś co by było gdyby jak piszesz było zgłaszane każde dziecko molestowane? Byłoby wielkie trzęsienie. A kara co piszesz za taki ruch to żadna kara. 13:06, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

katolikkatolik

27 2

Myślę że biskup się zagalopował, niepłodność dotyka nie tylko kobiety ale również mężczyzn,
ale biskup o tym niema pojęcia.
Biskup należy do grupy hierarchów kościelnych
którzy dają sobie prawo do wypowiedzi na różne tematy które ich nie dotyczą.Niech biskup uzdrawia swoje środowisko w którym żyje i przewodzi gdzie sam krzywdzi księży , którzy popadają w depresję przez jego podejmowane decyzje.Biskupie czas odejść i posłuchać młodych
księży , zakonników /dominikanów,jezuitów i franciszkanów / którzy robią dobrą robotę w kościele , przyciągają wiernych i mają co przekazać z ewangelii i wskazywać drogę zagubionym katolikom.Jeżeli biskup chce uprawiać politykę to należy wystąpić i zapisać się do pis tam Kaczyński przyjmie biskupa z otwartymi ramionami gdzie zasłużony były biskup będzie mógł komentować i wyrażać opinie na każdy
temat również o homoseksualiźmie i pedofilstwie wśród księży.



13:08, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonyOburzony

11 1

do locker: Aż strach pomyśleć o tym żeby sprawy duchowe w wykonaniu ludzi w sutannach były ponad Kodeksem Karnym. Oby nowi,wartościowi księża mieli dość siły i wsparcia żeby likwidować taką patologię w swoich szeregach.
Jedynie wtedy jest szansa że ludzie na nowo spróbują im zaufać. 13:14, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Księciunio Księciunio

22 3

CZARNA ZARAZA precz z życia publicznego. 13:17, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lockerlocker

5 2

Do Oburzony: No proszę Cię, chyba nie żyję w kraju gdzie strój duchowny jest ochronką przed wymiarem sprawiedliwości. Nie wiem może dlatego tak piszę bo nie spotkałem osobiście osoby która byłaby ofiarą. Tylko słyszę a Włocławek to chyba oaza spokoju bo chyba taka sytuacja tutaj nie miała miejsca. 13:19, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajs nr1.rumcajs nr1.

9 1

Może niech zaczną hierarchowie myśleć bo utrzymywanie na siłę średniowiecznych dogmatów nic nie da. Pochwalają "dzikie" in vitro? jak zwykle obłuda na każdym kroku. 13:30, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MGMG

30 1

Jak tw.Lucjan śmie się wypowiadać w imieniu "kościoła".Kościół to my wszyscy,a zdecydowana większość społeczeństwa popiera "in vitro".Zamiast głupiej gadki powinien błagać ludzi o przebaczenie. Ps. Najlepiej odejść w niesławie. 13:38, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmmmmmmmmmmm

23 1

i bardzo dobrze Rząd zrobił. w tym temacie powinni wypowiadać się ludzie młodzi, młode małżeństwa, które maja problem z zajściem w ciąży, To że księża zabierają głos to sie bardzxo dziwię, jak również głos "moherów" nie powinien być brany pod uwagę, znam dzieci poczęte przez In vitro , które są normalne( nie to jak przedstawiają je księża).Ci panowie w "purpurach" powinni zająć się sprawami wiary a nie uprawiać politykę, tak trudno puścić sie koryta, boją się że nie starczy im na luksusowe samochody, czy wczasy. 14:06, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nikośnikoś

36 1

dlatego biskupku tracisz trzy owieczki, z kościoła odchodzę ja i moja żona, a nasza córeczka z in vitro nie będzie chrzczona. Oby tak dalej. 14:12, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

in vitrowiecin vitrowiec

32 0

przystępując do in vitro nie musisz zabijać zarodka. Możesz podjąć decyzję, że zapładniasz tylko jedną komórkę jajową i czekasz na cud że do zapłodnienia dojdzie. Jeśli nie wywalasz kolejne 14 tyś. i znów czekasz na cud. Tylko nie wiem czy biskup wie jak wygląda stymulacja hormonalna kobiety. Ja wiem bo jesteśmy z żoną po udanej trzeciej próbie in vitro. Moja piękna córeczka jest zdrowa i nie ma żadnej bruzdy. Dodam, że musiałem robić żonie po trzy zastrzyki dziennie w brzuch 14:16, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wierzącywierzący

16 2

Kościół nie powinien ingerować tak głęboko w wolność człowieka. Zdecydowane TAK dla wiary w Boga, zdecydowane NIE dla obecnej instytucji kościoła w Polsce 14:35, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pawpaw

19 2

ŚREDNIOWIECZE!!!!! 14:36, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anty klerykałanty klerykał

17 3

Dziwią mnie te wypowiedzi, jeżeli ludzie nie wiedzą dlaczego kler jest tak oporny jeżeli chodzi o in vitro.
Każdy dobry katolik - mężczyzna jeżeli ma problemy, powinien swoje żony użyczyć, któremuś z tych dorodnych zapładniaczy i problem zostałby rozwiązany. Przecież popatrzcie w kościołach jak Oni patrzą za waszymi kobietami lubieżnymi i pełnymi jurości wzrokami. Toż Oni są gotowi w każdej chwili spełnić oczekiwania.
Później powiedzą, że cytuje ..." co Bóg dał to ksiądz ochrzci", a że spełni przy okazji dobry uczynek i sobie sprawi przyjemność to to żaden problem. Ot taka pomoc plebana dla dobrego parafianina.
Popatrzcie jacy Oni chętni do tego typu usługi i posługi. 14:52, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anetaaneta

22 2

Pieprzone zakłamane pedofilstwo to niech się zajmie brudami u siebie,a nie mają czelność mówić nam co jest grzechem!!!Wierzę w Boga ale właśnie przez tych zboczonych obłudników przestałam chodzić do kościoła:((( 14:52, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HexeHexe

21 0

"Szanowny" biskup broni plemników, bo to "życie, człowiek", a księża nie chcą chować dzieci kobiet, które poroniły! Dwulicowa, czarna, zakłamana mafia. Przestańcie się wpierniczać do wszystkiego, pilnujcie własnych tyłków!!! 14:59, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

spitzmausspitzmaus

16 1

Niedługo stwierdzą, że grzechem jest seks małżeński w przypadku bezpłodności którejkolwiek ze stron, bo wtedy też "cenne nasienie" jest marnowane i nie służy "powstawaniu nowego życia"! Toniecie w tych swoich czarnych sukienkach panowie. Ludzie otwierają oczy coraz szerzej bo wasze zakłamanie wylewa się już uszami! To co wyprawiacie nie ma nic wspólnego z Bogiem! 15:10, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


setaseta

15 1

O czym ten człowiek mówi? On też jest "bezpłodny"! Jego życie jest bezsensowne (według jego teorii) on w życiu nic dobrego nie zrobi - nie będzie miał potomka - to truteń.
Pytam się, czemu nie dać szansy rodzinom, które mogły by skorzystać z tej metody. Czemu??? Czy muszą wyjeżdżać za granicę. Do postępowych krajów?
Czemu nasz kraj nie może być normalny. Czy mamy bez przerwy słuchać jakiś frustratów.
Cholera już się boję - jak wygra PiS.........
A trzeba przyznać, że mamy we włocławskiej diecezji najbardziej zacofanego biskupa w Polsce.
Wstyd - czy ten człowiek nie ma internetu, a może nie zauważył co mówi papież Franciszek. Wstyd dla diecezji, że ma takiego zacofanego i nie douczonego biskupa.
Panie Biskup, może czas zacząć czytać, uczyć się, słuchać. A przede wszystkim rozwijać się!!! Bez tego kościół w Polsce nie ma szans. 15:19, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

11 1

Jedna afera z trudem "zamieciona pod dywan" ale na pewno coś się jeszcze dowiemy(z łamów "FiM"), a tu taki ciąg na mikrofon zw strony naszego biskupa. Chodzi jak można się domyśleć o odwrócenie uwagi. 15:20, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

12 1

Lekarze powinni odważniej zabierać głos w sprawach religii, zwłaszcza ci lekarze słabiej wierzący, to może coś dotrze do co niektórych biskupów. 15:32, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

3 2

Art. na temat leczenia przy zastosowaniu metody In Vitro.

http://www.racjonalista.pl/index.php/s,4
15:40, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

2 2

@mario / 12:56, 06.07.2015 Mieć nadzieję,że zupy na nim nie nagotował?;) Trzeba czekać i być cierpliwym.Niebawem ktoś coś powie, bo nie wytrzyma ciśnienia i sumienia. 15:46, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

13 1

Ta krytyka ze strony biskupa jest potwierdzeniem bardzo popularnej maksymy "Nie znam się, ale wypowiem się." Lepiej się trzymać takiej zasady: "Dobry dyplomata dwa razy się zastanowi, zanim czasem i tak nic nie powie." 16:15, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIKLESZ6.MIKLESZ6.

14 2

Dlaczego w ogóle czarni z watykańskiej mafii wypowiadają się na takie tematy. Niech wypowiedzą się np. o inkwizycji, o pedofilii w swoich szeregach, o okradaniu emerytów itp. 16:44, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zenzen

14 1

Lucjanus !!!! bredzisz !!!! Ty wiesz co to jest In vitro ??? pilnuj 'owieczek' 17:00, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehheh

13 1

Bóg stworzył człowieka zdrowego ale i takze bezpłodnego. Stwarzając człowieka dał mu rozum dzięki któremu człowiek wymyślił in vitro. W dzisiejszych czasach czarna mafia próbuje jednak zabrać ludziom to o czym sami nauczają czyli jaki to dobry miłosierny itp. Bóg dał rozum którym każdy normalny człowiek się kieruje pomijając tych którzy mijając sie z powołaniem molestują dzieci itp. 17:47, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

0 0

Sława naszego biskupa jest międzynarodowa.

http://pl.db-city.com/Niemcy--Bawaria--Powiat-Aichach-Friedberg--Mering 18:49, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

1 1

W Szwajcarii z kolei jest miasto..Anwil.;) 18:58, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jacekjacek

9 1

Ciekawe czy nie udzielą chrztu, komunii, ślubu i pogrzebu osobom poczętym przez in vitro. Znając życie czarnuchy wezmą kasę za wszystko i od wszystkich. 19:48, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


linoskoczeklinoskoczek

11 0

A może by tak na zasłużoną emeryturę ?Tyle lat posługi to wyczerpuje.
Oby papież Franciszek wysłuchał mojej modlitwy.Amen. 20:44, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BODOBODO

9 0

Biskup naszej diecezji to niech zajmie się pedofilią u swoich BARANKÓW ,następnie niech wyjaśni sprawę mojego proboszcza bo byłem jak go wprowadzał to co nie wypowiadał, jaki to jest ANIOŁ.Proboszcza WASZCZYNSKIEGO spławił ,a powinien jak najszybciej PODDAĆ się badaniom SŁUCHU CO MÓWI PAPIEŻ FRANCISZEK NA TEMAT ŻYCIA BISKUPÓW KSIĘŻY BO ..W POLSCE TEGO NIE SŁYSZĄ ,BO DOBRZE WIEDZĄ CO ON MÓWI TYLKO ........... 20:56, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

isiaisia

10 0

zamiast wypowiadać się na tematy na które nie powinien się wypowiadać, niech douczy się co znaczy: niepłodna i bezpłodna, bo to nie to samo. 21:07, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mega mega

6 0

Lucjana poczynania w naszym miescie a szczegolnie ostatnie swiadczyc moze tylko o tym ze chyba sam jest in vitro co sprawia ze niemoze sobie z tym poradzic. Trudno sie pogodzic i powiedziec czasna eemeryturę my mamy cie juz dosc. Wstyd nam za ciebie. Na ale coz do jedych mozna mowic a i tak mysli ze nie o nim mowa. Lucjan odpocznij sobie. Daj sobie spokuj. Niech na sprawy na ktorych sie nieznasz fachowcy mowia. Ale jak zawsze biskupi milcza a nasz lucek by zaistniec wyskoczy jak Filip z konopi. Daj sobie spokuj odpocznij, wyluzuj. Moze ktos mu w tym pomoze co? 21:37, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amenamen

7 1

stop nachalnej propagandzie kk. http://elizamichalik.natemat.pl/53815,stop-nachalnej-katopropagandzie 21:43, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gumaguma

9 0

Normalnie załamka. Cenne nasienie to jest marnowane jak Pan Biskup szczytuje w odbycie księży nałożników seminarzystów. 22:38, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sławek BieńkowskiSławek Bieńkowski

9 1

TW Lucjan, mimo tego że się z Tobą zgadzam co do islamu i Europy. Jesteś złem, które niszczy dobrą robotę proboszczów w małych miejscowościach. Ci wyłuskani księża obok Ciebie. Polska to katolicyzm, księża, którzy ratowali Naszą ojczyznę przez wieki. Ale nie Ty TW Lucjan, Ty jesteś skazą na życiu tych kapłanów, którzy oddali życie za Polskę.
Popierałeś SLD i Pałuckiego, jesteś... wiesz czym.
Kościół walczył o Polskę przez wieki ale nie twarzą Lucjana TW Lucjan Meringa.

Pozdrawiam
Sławek Bieńkowski 22:57, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie klechnie klech

14 0

Jak biskup po aferach pedofilskich może zabirać głos na temat in vitro.Buta ,zarozumiałość ,ogłupianie narodu ,to zadanie biskupa 22:59, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CWCW

3 0

Pod artykułem dotyczącym wypowiedzi TW Lucjana znalazł się komentarz autorstwa jakiegoś człowieka podpisującego się nazwiskiem (w skrócie SB)
Czy to nie ten równie fałszywy człowiek od nagrań i który choruje obłożnie na paluszek?
Czy podczas komentowania TW Lucjana ów paluszek nie boli? Może w ramach terapii zdrowotnej trzymamy teraz ten palec w innym tyłku politycznym?
Nie ma to jak hipokryzja w SB-ckim wydaniu.
Pomijając kontrowersyjną osobę autora zgadzam się jednak z tym co napisał tym razem. 23:26, 06.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie nawidze instytucnie nawidze instytuc

10 1

Lucek nie cwaniakuj! Masz gromadę swoich dzieci,to zacznij na nie płacić a nie świrujesz bąka że nikt nic nie wie. 06:51, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatriotaPatriota

9 0

Mamy w diecezji najgorszego biskupa w historii. Kosekwentnie realizuje kampanię marketingową "przyciągającą" wiernych do Kościoła. Jest najmądrzejszy, wszystkim nam wskazuje jak żyć, bo my szara masa jesteśmy zagubieni....
Pasterz oderwany jest od swego stada, hasa w swoim świecie.
Może coś zrobi dla społeczeństwa???

06:57, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

joannaaaaajoannaaaaa

10 1

Dlaczego księża są wręcz opętani seksem?? Ciągle widzą zło w tym seksie i zgorszenie i czepiają się dosłownie wszystkiego co z seksem jest związane- od odkrytych ramion kobiet (które prowokują "nieczyste" myśli) do poczęcia dzieci. Najpierw twierdzą, że trzeba mieć dzieci, bo taka rola małżeństwa i jak ktoś z wyboru nie chce ich mieć, to potępiają. Z kolei jak ktoś chce, a nie może i szuka rozwiązań, to też potępiają! Odczepcie się w końcu od seksu, kobiet, dzieci i podobnych spraw. Księża żyją w celibacie (teoretycznie) więc nic nie wiedzą o tych sprawach, jedynie coś tam im się wydaje. Moim zdaniem powinni znieść ten celibat i może wtedy obsesja księży by się skończyła. A przecież mają tyle problemów we własnych kręgach, choćby ojciec R. który pieniądze wyciąga od emerytów i buduje kościół niczym w Watykanie... 07:58, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

teslatesla

8 0

"Grzech nie wchodzi do człowieka ale z niego wychodzi...."
Nie grzeszy ten co się rozbiera bo jest np. gorąco, ale ten co patrzy i marzy o tym co widzi....
Pozdrawiam myślących 08:03, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

1 3


~ joannaaaaa / analogicznie do opętania POlityków przez złodziejstwo - nie widzisz tych analogii ? 08:06, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewkaewka

7 2

Patrząc na tuszę pana biskupa warto by się zastanowił nad postem w tej intencji. 08:40, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gdagda

10 2

SKORO JEST PRZECIWNY TO NIECH NIE STOSUJE !!! Konfident UBecki paszoł won! 09:32, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ratrat

1 0

kto go słucha? Babka głucha? 15:32, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

4 0

@ rat / 15:32, 07.07.2015 Kto go słucha ? ,Kto? Odpowiem włocławskie, konińskie, sieradzkie PiS i PO, o PSL już nie wspomnę nawet. 17:18, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

2 0

@CW / 23:26, 06.07.2015 Niekoniecznie to oryginał,równie dobrze może ktoś się podszywać.Tak tylko głośno pomyślałem. Nicki nie są rezerwowane , chociaż można to zrobić ale po co tyle ceregieli w sumie dobrze,że można bez logowania dodać opinię .Trzeba przestrzegać etykiety internetowej. Nazwiskiem strach się podpisać właśnie z uwagi na prowokacje. zauważyłem takie coś,że gdy jeden użytkownik odpowie życzliwie na czyjś post, to niebawem ten sam nick go obraża. Czemu to ma służyć?, nie wiem, może temu by zabić w ludziach otwartość i chęć do wymiany opinii. Osamotnionymi, ogłupionymi łatwiej się zarządza.Pozdrawiam myślących. 17:32, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mega mega

6 1

Moze warto by otworzyć blog poparcia decyzji, a w ten sposob pomofy lucjanowi, kto jext za jego szybkim odejsciem z naszego miadta dla dobra miasta i bysmy sie nie musieli go wdtydzic. Wogole mam wadpliwosc czy on jest i ma meldunek jako obywatel kujaw i naszego miasta. 17:42, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

2 1

W Gdańsku czy Pelplinie dobrze wiedzieli, kto jest u nich rektorem Seminarium i wsadzili go na "minę" z tym Lucjanem, bo afera wybuchła niedługo po tym jak awansował na biskupa.Tam też są rozgrywki "wewnątrzpartyjne.";)Tamto to tamto, ale współczesność i to, co się wydarza w diecezji wręcz poraża i przeraża.Uczciwym księżom i ludziom wiary naprawdę współczuję tej sytuacji. 18:07, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LucianLucian

0 0

https://www.youtube.com/watch?v=_sUrkn9ztAg

20:26, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DiecezjaninDiecezjanin

4 1

Jestem osobą WIERZĄCĄ lecz NIE PRAKTYKUJĄCĄ a to zasługa Lucjana!!! 20:30, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LenixLenix

2 1

No jeszcze tego brakowało, żeby kościół, Maering czy inni mówili, co mają robić bezpłodne pary! Niech zajmą się modlitwą bo taką sobie drogę wybrali, a w życie małżeństw nie ingerują, bo nigdy nie zrozumieją takich par, które bardzo pragną dziecka, a nie mogą go mieć i in vitro jest dla nich jedynym sposobem spełnienia marzeń o byciu rodzicami, dlatego uważam, że kościół w tej kwestii powinien milczeć! Nie mogę słuchać ich wywodów w tym temacie! Ja też jestem wierzący, ale wielu kwestii w które kościół ingeruje nie popieram bo jak ksiądz może zabierać głos w sprawie rodzicielstwa itp... Klechy same odpychają katolików od kościoła i wiary swoim zachowaniem i ingerowaniem w sprawy w których akurat głosu zabierać nie powinni, więc módlcie się i milczcie na temat in vitro bo niedobrze się robi jak zabieracie głos w temacie o którym nie macie pojęcia!
22:11, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

katolikkatolik

6 1

jak biskup taki madry niech mi wyjasni dlaczego ksieza nie moga miec rodziny bog o tym nic nie wspominal a wrecz odwrotnie kazal sie kochac 22:23, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

monachomachiamonachomachia

3 1

od rządzenia jest rząd a od ustanawiania prawa sejm. A od czego jest Mering? Dla mnie do wszystkiego czyli do niczego. 22:45, 07.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mega mega

3 1

Musze z przykrlscia stwierdzic ze czytajac komentarze przy tym lub innym artykulem nie ma pozytywnych komentarzy wsparcia dla tz. Lucjana to o czyms swiadczy jednak niestety co jest przykre my gdybajac sobie wiemy ze on jest i b3dzie beznadziejny wstydem dla naszego miasta i diecezji jednak jest i bedzie bezkarny bo mu nikt nic niezroni ani komentarze i pikiety on w tym miescie jest bogiem i nikt nam nie pomoze. Jedynue Ty Boze zabiez nam ta mende lucjana o Boze 00:47, 08.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RADEKRADEK

5 1

CZY TEN PORTAL TO JEST PROWADZONY PRZEZ KLECHÓW I NIE MOŻNA NAPISAĆ PRAWDY O KOŚCIELE. BO SA OSUWANE KOMENTARZE KTÓRE MÓWIĄ PRAWDĘ O NIESKAZITELNYM KOŚCIELE OD WIEKÓW. 08:36, 08.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mendykmendyk

4 1

jak ja bym był Lucjanem i czytał te komentarze o sobie to już dawno bym się pochlastał. 10:02, 08.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

1 0

@ mega / 00:47, 08.07.2015
Posłuchaj , w piosence zawarta odpowiedź.

https://www.youtube.com/watch?v=MwSmMaUiPY0 10:53, 08.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndziaAndzia

1 0

HA HA HAAAAAAAAAAAA a to ciekawostka Bóg już w tedy wiedział że będzie in vitro ? to ON naprawdę był WIELKI :D a jego uczniowie nie uważali chyba na lekcjach :))) 13:43, 08.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podobno...podobno...

1 0

OOOOOO ANDZIAAAAAA
OOOOOO ANDZIAAAAAA
OOOOOO ANDZIAAAAAA 13:47, 08.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

2 0

@ katolik / 22:23, 07.07.2015 Byłby jeszcze większy zamęt aniżeli teraz wynikający z dziedziczenia majątku, do tego możliwe problemy rodzinne itp. 16:37, 08.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WierzącaWierząca

7 1

Wstydź się Biskupie!Sama borykam się z walką o dziecko od 7 lat.In vitro to już jedyna metoda, która może pomóc uzyskać nam potomstwo i mamy się jej wyrzec?.Czy Ty wiesz co przechodzi małżeństwo w walce o dziecko?Nie masz pojęcia, bo lepiej zbesztać z ambony...Żyjesz w nieświadomości,nie rozumiesz przeciętnych ludzi,którzy walczą o byt każdego dnia.Tylko Wy dostajecie wszystko do ręki, więc łatwo pouczać innych...nie wczuwacie się w nic, nie potraficie rozmawiać i podbudować człowieka...Wasza rola ogranicza się do minimum - co łaska...wiecie co to trud? 19:51, 08.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobinRobin

4 1

Jest przeciw bo samotne bezdzietne parafianki oddadzą cały majątek...ktoś musi nie mieć dzieci, bo co by mieli jak dzieci z in vitro by dziedziczyły, no co, no co? Żadnych willi? A tak je dadzą swoim dzieciaczkom naturalnie poczętym:) w spadeczku.ojcoksięża. 01:56, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kanonikkanonik

6 0

panie wiesławie... jeśli bóg jest głuchy na prośby, modlitwy i błagania kobiet, małżeństw i par... o ten najpiękniejszy symbol, dar miłości dwojga ludzi... to ludzie ci zwracają się o pomoc do instytucji, która jest im w stanie pomóc, a nie zbywa milczeniem... i na koniec, tak z ciekawości... mam pytanie do pana, panie wiesławie... czy kościół, który traktuje zapłodnione komórki jak istoty ludzkie... będzie odprawiał uroczystości pogrzebowe, każdej "uśmierconej" w tej metodzie komórce ??? i czy koszt tej uroczystości poniesie kościół, państwo czy rodzina, jeśli...oczywiście poczuje więź z tymi komórkami ??? pozdrawiam, miłego dnia panie wiesławie. i proszę pamiętać życie jest tylko jedno. potem do ziemi i nasze komórki staną się częścią roślin i zwierząt na naszej planecie...bo w te opowieści o raju i piekle... to przecież sami nie wierzycie... prawda panie wiesławie ???!!! :-) 14:45, 11.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%