Zamknij

Władze miasta podają fakty w sprawie Gimnazjum nr 9 i IV LO. Dlaczego potrzebne są zmiany?

16:40, 01.12.2015 N.CH
Skomentuj Od lewej: Agnieszka Biał‚opiotrowicz, dyrektor Wydziału Edukacji i Rozwoju Społ‚ecznego, Barbara Moraczewska, zastępca prezydenta Wł‚ocławka ds. edukacji i spraw społ‚ecznych oraz Anna Piętka z Referatu Obsługi Szkół‚ Podstawowych i Gimnazjów. Fot. Natalia Chylińska Od lewej: Agnieszka Biał‚opiotrowicz, dyrektor Wydziału Edukacji i Rozwoju Społ‚ecznego, Barbara Moraczewska, zastępca prezydenta Wł‚ocławka ds. edukacji i spraw społ‚ecznych oraz Anna Piętka z Referatu Obsługi Szkół‚ Podstawowych i Gimnazjów. Fot. Natalia Chylińska

Władze miasta szukają rozwiązań, które pozwoliłyby zaoszczędzić miejskie pieniądze i poradzić sobie z trwającym niżem demograficznym. Ze względu na niepokój społeczny spowodowany doniesieniami o likwidacji Gimnazjum nr 9 oraz wygaszania Liceum im. K.K. Baczyńskiego, wiceprezydent Barbara Moraczewska zwołała konferencję prasową.

Ratusz podkreśla, że od kilku lat z początkiem roku szkolnego naukę na każdym etapie edukacji podejmuje coraz mniej dzieci. Kolejne lata nie zapowiadają zmiany. W związku z tym, koszty utrzymania prawie pustych szkół są z każdym rokiem większe.

Fakty przemawiające za likwidacją Gimnazjum nr 9

W mieście jest 12 gimnazjów prowadzonych przez UM. Władze miasta podają, że w Dziewiątce jest utworzonych najmniej oddziałów ze wszystkich podległych miastu placówek. W roku szkolnym 2012/2013 do szkoły chodziło 145 uczniów i utworzono 7 klas. Obecnie działają w niej zaledwie 3 klasy liczące łącznie 91 osób. W budynku jest dostępnych 16 sal lekcyjnych, które mogłyby pomieścić 480 uczniów. 

- Szkoła mogłaby przyjąć dużo więcej uczniów, ale nie ma chętnych. Dzieci z rejonu wybierają inne placówki. Utrzymanie jednego ucznia tej szkoły jest dwa razy droższe niż tych uczących się w innych miejskich gimnazjach – mówi Agnieszka Białopiotrowicz, dyrektor Wydziału Edukacji i Rozwoju Społecznego UM.

Ratusz przedstawił także dane dotyczące zatrudnienia. W Gimnazjum nr 9 pełny etat ma 6 nauczycieli (w tym dyrektor placówki). Z kolei 11 pracuje w niepełnym wymiarze godzin. Zdaniem wiceprezydent Barbary Moraczewskiej nauczyciele od dawna wiedzą, jak trudna jest sytuacja, dlatego większość z nich zgodziła się pracować w niepełnym wymiarze godzin. Część zapobiegawczo już teraz łączy etaty w innych placówkach. Jeśli chodzi o pracowników administracji i obsługi, to w szkole zatrudnionych jest 8 osób. Z czego łącznie zajmują jedynie 6 pełnych etatów.

Władze miasta zwracają także uwagę na niskie wyniki w nauce uczniów kończących tę placówkę. Przeanalizowano wyniki egzaminu gimnazjalnego. Przy każdym przedmiocie są one niższe od średniej z innych miejskich gimnazjów. 

Takie wyniki wpływają na decyzję rodziców dzieci z rejonu, by zapisywać je do innych placówek. Są to Gimnazjum nr 14, 4, 5, im. ks. J. Długosza oraz Gimnazjum Akademickie.

Fakty przemawiające za wygaszeniem IV LO

We Włocławku działa 5 liceów z czego jedno posiada oddziały integracyjne i nabór prowadzony jest według innych kryteriów niż w ogólnokształcących placówkach.

W Liceum im. Ziemi Kujawskiej, Liceum Mikołaja Kopernika czy Liceum Marii Konopnickiej od lat utrzymują ten sam poziom przy naborze. Z kolei w IV LO z roku na rok spada liczba uruchamianych klas. Od września z trudem otworzono 3 oddziały. W poprzednich dwóch latach było 5 klas. Najmniejsza grupa obecnie liczy 17 uczniów. 

Ratusz podaje, że przodujące w mieście licea mają o wiele więcej zgłoszeń przy naborze niż Czwórka. Władze miasta uważają, że gdyby nie były wprowadzane limity punktowe testów gimnazjalnych przy naborze, tylko przyjmowano wszystkich chętnych, to już dawno w IV LO nie byłoby uczniów. W ostatnim naborze chęć przyjścia do tej szkoły zadeklarowało jedynie 49 osób. Przyjęto 62 osoby, czyli także te, które nie dostały się do innych szkół.

- Baczyński cieszy się także dużo mniejszą popularnością, niż inne włocławskie licea, wśród uczniów dojeżdżających z gmin ościennych. Warto porównać również wyniki matur. Zdawalność była tam najniższa i wynosiła ok. 74 proc., gdy pozostałe licea mieściły się w średniej 85-99 proc. - podaje Agnieszka Białopiotrowicz.

W przypadku IV LO rozważa się dwie możliwości. Jedną z nich jest stopniowe wygaszanie lub całkowite przekształcenie w placówkę o innej ofercie edukacyjnej.

- Trzeba podjąć takie działania, żeby przywrócić szkole odpowiedni poziom kształcenia i żeby uczniowie chętnie do niej przychodzili – uważa wiceprezydent Barbara Moraczewska. - Jeszcze raz podkreślam, że nie jest naszym celem likwidacja tej szkoły, a jej przeorganizowanie. Chcemy wspólnie poszukać jakiegoś rozwiązania.

Ratusz ma przygotowaną propozycję zmiany kierunku edukacji w liceum. Zanim oficjalnie ją przedstawi, chce poznać propozycje dyrekcji szkoły.

(N.CH)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(26)

lollol

18 35

Proponuję przyjąć uchodźców, i ich kształcić w tych gimnazjach, a co, kto bogatemu zabroni. 16:57, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

MkMk

28 32

Czy to prawda, że część księży - katechetów rozumiejąc trudną sytuację materialną szkolnictwa zrezygnowała z pobierania wynagrodzenia? 17:04, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

21 30

Nidopuście do tego, aby szkoły były przejmowane przez stowarzyszenia, gdyż to skończy się prawdziwą oświatową katastrofą, gminy stracą jakąkolwiek kontrolę na czymś za co płacą. Podobnie teraz Kuratoria Oświaty nie mają absolutnie żadnego wpływu ma metodologię i program lekcji religii. 17:13, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lucjanlucjan

28 38

Moim zdaniem należałoby więcej szkół zamknąć i nie bałbym się o nauczycieli. Nie bałbym się zwolnień nauczycieli.
Dlaczego nauczyciele mają być traktowani inaczej niż pracownicy w innych zakładach.
Ale do tego potrzebny jest prezydent odważny , zdecydowany i taki który nie boi się wyzwań.
Tylko skąd go wziąć???? 17:15, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakiś panjakiś pan

25 22

~Mk:oczywiście ty, rozumiejąc sytuacje gospodarczą Polski też nie pobierasz wynagrodzenia,a na chlebek dostajesz od Urbana,bo masz takie same prostackie myślenie jak ten osobnik. 17:21, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajsnr1rumcajsnr1

27 15

Jak to skąd brać PiSowscy działacze są super. Oni dadzą radę więc odwołać obecnego i cudotwórcy niech tworzą... 17:31, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

20 24

@jakiś pan / 17:21, 01.12.2015 Sugerujesz ,że kapłastwo to nie jest Miłość do Boga i krzewienie wiary ,a sposób na zarobek ze połecznego "garnuszka"?;) 17:32, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

24 21

"To już koniec religii w szkołach. Uczniowie sami rezygnują z lekcji religii i wybierają etykę.
"(...)Wolę wierzyć i tym samym uczyć się o poglądach naukowych, nie o tym, czego nie można udowodnić - tłumaczy uczennica."

Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/9013675,to-juz-koniec-religii-w-szkolach-uczniowie-sami-rezygnuja-z-lekcji-religii-i-wybieraja-etyke,1,id,t,sa.html 17:47, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JFJF

27 18

mk masz rację lekcje religii w szkołach umrą śmiercią naturalną po prostu uczniowie nie będą na nie uczęszczać i nawet rodzice nie mają już na to wpływu bo za dużo się wydarzyło w kościele a młodzież już nie jest taka głupia i zahukana jak przed laty!religia będzie tylko w szkołach prowadzonych przez księży .Moja córka już od dawna nie chodzi na religię ani na żadną etykę za to codziennie wpajam jej miłość do drugiego człowieka bo oto chodziło panu BOGU! a nie o zarabianie kasy na głoszeniu wiary w boga !!!!!!!!!!!! 19:00, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jfjf

22 16

do jakiś pan a po pana poglądach widać jakim jest pan ! ,,osobnikiem'' na głoszeniu słowa Bożego nie powinno się zarabiać! to jest nie moralne i nie uczciwe ! ale już teraz widać kim pan jest :) właśnie dla tego nasza wiara jest jak islam tylko tam za wiarę idą na śmierć a u nas KASĘ ! 19:10, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UczeńUczeń

17 30

"Zdawalność była tam najniższa i wynosiła ok. 74 proc." są niedoinformowani bo zdawalność wynosiła 96% i byliśmy jedni z lepszych oraz w Baczyńskim do matury może przystąpić każdy, a nie wybrani... 20:26, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bzdurabzdura

20 30

zdawalność matury w Baczyńskim wynosi 96% a nie 74 20:28, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PamięćPamięć

26 26

Niech Pani B. Moraczewska przestanie niszczyć Włocławek, szczególnie edukację. Pamiętamy jej działania na uczelni. Jako prodziekan, obniżyła poziom edukacji, cofnęła ją wstecz. Teraz ręce wkłada do szkół we Włocławku. ŻENADA. Już wtedy była protegowaną Wojtkowskiego. Ten duet nie potrafi tworzyć dobrej edukacji. 21:23, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

i co teraz?i co teraz?

26 20

wydawane są grube pieniądze na remont dawnej sp20 a obok stoi nowsza w lepszym stanie dawna sp21 - z którą jest teraz problem bo liceum do zamknięcia - ot i Polska gospodarności 21:27, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja samja sam

10 34

Tak długo jak będą żądzić nauczyciele we włocławku tak będzie taka kołomyja! nie ma pieniędzy a nauczyciele mają nadgodziny 200% płatne - bezrobocie ? oczywiście swoim trzeba napchać kasy do kieszeni. 22:04, 01.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@...@...

10 28

~ja sam / ...to prawda jak WF-iści PO WSHE dorwą się do koryta to włocławska oświata pójdzie z torbami ... ale pan prezydent POpiera WF-istów i historyków PO WSHE ...obsadza nimi stołki na obiektach samorządowych ... i POzwala klepać prywatkę w czasie godzin pracy ... 08:19, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Public EnemyPublic Enemy

19 7

Pamięć
Jeżeli ciebie uczyła,to rzeczywiście..."obniżyła poziom edukacji, cofnęła ją wstecz".
To teraz cofnie naprzód i po krzyku. 08:40, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szczery16szczery16

4 21

Włocławek jest miastem wymierającym. Co roku ubywa nam prawie 1000 mieszkańców. Nie ma takich statystyk, ale w moim otoczeniu wyjechało z Włocławka 70% młodych ludzi.Jest, więc bardzo mało dzieci.
To dopiero początek likwidacji wielu szkół. Zamykanie szkół jest konsekwencją starzenia się społeczeństwa w tym mieście. 08:56, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@...@...

8 21

Prośba emeryta - czy może ktoś światły wyjaśnic czy na tym ma POlegać tworzenie tych 300 NOWYCH MIEJSC PRACY które obiecał pan Wojtkowski w tym roku i kolejne 300 w nastepnych latach ???? Bo emeryt zaczyna się gubić w tych plajtformerskich obiecankocacankach ...
A może zatrudnianie kolesi PO WSHE to te miejsca pracy zapewni ??? 11:04, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Blade1984_Blade1984_

4 15

~szczery16 w 100% popieram twój post, jest tak oczywisty że ludzie tego nie widzą
Z moich znajomych we Włocławku zostało może z 10-15% a i oni myślą o wyjeździe.
Za 10-15 lat Włocławek nawet miastem nie będzie... 11:38, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RzeźnikRzeźnik

17 6

Prośba - czy może ktoś światły wyjaśnic mi jak może się nie znudzić codzienne wyPiSywanie tych samych herezji, udawać, że nie jest się opluwanym,wyszydzanym itp. i czerpać sens życia z opluwania jednych i podlizywania się drugim??? Bo obywatel zaczyna współczuć małpie xxiwieku...
A może opluwanie na zlecenie Zbonisława Leniwego jest czymś uzasadniona?
Bezpieczeństwo ekonomiczne? 11:52, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

10 6

~Rzeźnik / 11:52, 02.12.2015 ; Ja ci wyjaśnię.
To wszystko o czym on wypisuje to zmyślone,urojone historyjki i brednie. Przepierdzielił sobie całe życie i teraz ma pretensje o to do całego świata,tylko nie do siebie.
Nie wyobrażam sobie jak można być takim zgorzkniałym nieudacznikiem pełnym jadu i zakłamania. 12:38, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

złośnikzłośnik

5 4

Rzeźnik,zupełnie jakbym czytał o tobie,a twój chłopak MG jeszcze to potwierdził!!!Gdyby nie sprzeczne poglądy moglibyście z tym kretynem XXIwiekiem utworzyć kółko różańcowe i modlić się za Mareczka.W klęczeniu na kolanach macie przecież wprawę:))) Teraz czekam na odpowiedź,może coś o frustracji,bezradności,komunizmie...Lubię zaglądać na DD bo mam zwałkę z takiej ciemnoty jak wy:))) 14:14, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????

6 4

Nie rozumiem tego."Czwarte"było takie okrzyknięte,dostać się do niego to podobno nie byle co,a teraz je likwidują?!!!Rozumiem to gimnazjum.Utrzymywać szkołę dla 3 klas to faktycznie chore ale"Baczyński"? Dziwne to wszystko... 14:18, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RzeźnikRzeźnik

4 3

~złośnik / 14:14, 02.12.2015
pomodlić się chyba trzeba za ciebie,bo opętał cię chyba jakiś zły demon. W dodatku pewnie czerwony. I skąd biedaku możesz wiedzieć w czym mam wprawę,to tylko pusty,oklepany bzdet,który musi ci wystarczyć :-) 14:37, 02.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcdabcd

3 0

macie pstro w głowie,a liczby mówią same za siebie.szkół tyle co w latach 70 czy 80 a dzieciaków o połowę mniej jak nie więcej,więc się zajmijcie robieniem dzieci a nie krytykowaniem.kiedyś do technikum czy liceum były egzaminy, a teraz się bierze byle kogo na poziomie zawodówki albo gorzej. 00:00, 03.12.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%