Zamknij

Biskup włocławski wydał zarządzenie w sprawie organizacji ślubów w kościołach. Jest zakaz...

10:30, 08.07.2016 G.S
Skomentuj Świeckie pieśni podczas ślubów? - To nie do przyjęcia - przypomina biskup Mering. Fot. depositphotos.com/K. Osiński Świeckie pieśni podczas ślubów? - To nie do przyjęcia - przypomina biskup Mering. Fot. depositphotos.com/K. Osiński

Sprawa jest poważna, bo biskup Mering zdecydował się wydać specjalne zarządzenie. Koniec z graniem podczas mszy w kościołach pieśni świeckich, jak "Hallelujah" Cohena, czy "Serce Matki" Foga. 

Pierwszą z tych pieśni często grano podczas mszy ślubnych, drugą - pogrzebowych. - To nie do przyjęcia - przypomina wiernym biskup. 

Wiesław Alojzy Mering niedawno wydał zarządzenie dotyczące przede wszystkim organizowania koncertów w kościołach diecezji. Hierarcha pisze, że zdecydował się przypomnieć księżom i proboszczom o przepisach prawa kościelnego "przez powtarzające się w ostatnich czasach liczne nadużycia w przeznaczeniu świątyń do innych celów niż sakralne". 

Świeckie nie w świątyni

- Nic, co świeckie, nie powinno mieć miejsca w naszych świątyniach. Nie łudźmy się, nie dotrzemy do naszych wiernych przez muzykę, która nie ma inspiracji religijnych, chociażby była napisana przez wybitnych kompozytorów - napisał biskup włocławski. - W naszych miejscowościach jest wiele sal koncertowych, różnych ośrodków kulturalnych, czy remiz strażackich, w których można urządzać koncerty i przedstawienia teatralne.  

Ordynariusz diecezji przypomina, że w kościołach można grać tylko muzykę religijną oraz poważną, ale po uzyskaniu pozwolenia od biskupa.  

Kościół nie dla dronów 

W zarządzeniu jest też mowa o organizacji mszy ślubnych i pogrzebowych. 

- Przypominam też o całkowitym zakazie używania dronów (do nagrywania ślubów - red.) w świątyniach i godnym sprawowaniu Mszy św., liturgii ślubnych, czy też pogrzebowych. (...) Wszystkie udziwnienia, szukanie poklasku i oryginalności, wykonywanie utworów nieliturgicznych - świeckich, są zakazane - pisze biskup.    

O wydaniu zarządzenia przez biskupa poinformowano już na stronie internetowej diecezji włocławskiej.  

- Świątynia i liturgia to przestrzeń dla muzyki kościelnej i liturgicznej - pisze kanclerz kurii, ks. Artur Niemira w komentarzu do pisma biskupa. -  Nie – dla świeckich koncertów w kościołach i wykonywania świeckich utworów podczas Mszy świętej czy innych nabożeństw, tak – dla muzyki sakralnej i pieśni będących integralnym elementem liturgii. 

Odgórny zakaz

Organista z jednej z włocławskich parafii przyznaje, że zdarzało mu się granie na mszach ślubnych "Hallelujah", które dziś więcej osób kojarzy z filmowym romansem Shreka i Fiony niż z Cohenem. Teraz to się musi zmienić. 

- "Hallelujah" to pieśń bardzo popularna i jest na co drugim ślubie w Polsce - przyznaje organista. - Nie jest liturgiczna, ale jak młodym odmówić? Większość organistów ją grało. Z takim zarządzeniem, mówiąc "nie", będziemy mieli się na czym oprzeć. Powiem młodym: "Mam zakazane odgórnie" i koniec.

Czy to dobrze, że biskup przypomina o zakazie wykonywania świeckich utworów podczas mszy?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
oczywiście; w kościele nie powinno się grać świeckich utworów 30%
źle; a co komu szkodzi Hallelujah na ślubie, jeśli młoda para prosi 67%
nie mam zdania 3%
(G.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(155)

smuteczeksmuteczek

72 7

biedny Shrek 10:38, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

RoszpunkaRoszpunka

67 8

w takich chwilach wszyscy jesteśmy bohaterami kreskówek 10:43, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

shrek2shrek2

231 9

A może by tak fluorescencja zakazała pobierania ogromnych haraczy za ślub koscielny 10:46, 08.07.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ĘĄĘĄ

7 0

fluorescencja ... :)))))))))))))))))))))))))))) 15:26, 08.07.2016


richiericherichieriche

0 2

Jeśli kto biedny - sluby i pogrzeby są za darmo. Nie ma się co "żołądkować"... B-) 20:30, 19.09.2016


Pimpuś SadełkoPimpuś Sadełko

172 11

Nic co kościelne, nie powinno mieć miejsca w naszym świeckim państwie - napisał Pimpuś Sadełko. 10:47, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pixelpixel

29 6

Co ma Shrek do Shreka ??? 10:49, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

83 12

to chyba jakiś żart :/ 10:50, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnnAnnn

63 4

A kiedy hierarcha wyda zarządzenie o chociażby jednej mszy w trybie trydenckim w swojej diecezji, czy taka decyzja w ogóle nastąpi. W Polsce już takie msze się odbywają a w mieści biskupim czy też tak będzie księże biskupie? 10:54, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asz.asz.

195 11

cyt."Nic co świeckie,nie powinno mieć miejsca w naszych świątyniach."To dlaczego w państwie świeckim w urzędach wiszą krzyże,dlaczego w szkole świeckiej naucza się religii?Wiele więcej jest przykładów gdzie kościół katolicki "wpycha"się w świeckie państwo. 11:06, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wd42wd42

178 13

Z KOLEI, NIC CO KOSCIELNE NIE POWINNO FUNKCJONOWAĆ W PAŃSTWIE ŚWIECKIM !!! 11:06, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żenadażenada

150 16

Znowu cymbał zabrał głos i ponownie się ośmiesza. 11:08, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawyciekawy

93 3

A co sądzi Tw Lucjan von Leslau na temat obecności wsród biskupów SBeckich konfidentów. 11:14, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzywy żonkilkrzywy żonkil

146 11

I to jest kolejny przykład oderwania od rzeczywistości kleru w Polsce. Kościół jest dla ludzi, a nie prywatnym folwarkiem proboszcza czy biskupa. Nie dość, że większość księży jest dosłownie ODPYCHAJĄCA, to jeszcze *%#)!& zakazy wprowadzają. Dzień ślubu ma być dniem radosnym, po drugie, jeśli płacę proboszczowi "co łaska" to chyba mam jakieś prawo decydowania w kwestii organizacji ślubu, nie chodzi mi o ingerencję w kazanie itp, ale o wybór chociaż muzyki na wyjście na przykład. Może jeszcze będą decydować jak kościół udekorować albo jakie menu wybrać. 11:18, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KamKam

1 0

Ale to nie biskup wymyślił tylko papież Paweł VI. Kolejni papieże te przepisy podtrzymywali. Do nich pretensje. 14:52, 22.09.2016


wd42wd42

109 9

Urzędnicy watykańscy, odwieczne nieroby i wyłudzacze powinni natomiast jeżdzic na osiołkach, nieszkać w stajenkach i przymierać głodem. 11:21, 08.07.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

margociamargocia

6 0

Ech !!! marzenie. Osiołków szkoda, padną pod tymi hipopotamami :) :) :) 18:59, 08.07.2016


RikoRiko

5 0

A co Ci osiołki zawiniły? 19:39, 08.07.2016


janek1janek1

27 151

W końcu będzie jasność. Zgadzam się z biskupem, że to kościół a nie sala koncertowa!. Żenujące są komentarze np. gościa o niku ''żenada''. Na jaki temat ma się wypowiadać biskup? Na temat kościoła nie dobrze, temat społeczny nie dobrze to do cholery co jest dobrze. Mam wrażenie, że komentarze piszą 12-latkowie. 11:21, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

czterdziestopięciolaczterdziestopięciola

10 3

Biskup niech swoich pedofilii prowadza na smyczy,a normalnym ludziom pozwoli żyć tak jak chcą i korzystać z kościoła tak jak chcą,w końcu wszystkie kościoły to poniekąd nasza własność bo wybudowane za pieniądze społeczeństwa,a nie kleru. A Pan P.janku1 to taki moherowy beret tak? 17:27, 08.07.2016


pionierpionier

53 6

uwielbiam tego gościa,zawsze można liczyć że coś *%#)!& o więcej.A tak swoją drogą jeśli jakiś twórca który jest wierzący, praktykjący uczestniczy aktywnie w życiu kościoła i napisze jakiś utwór muzyczny który ludzie podziwiają to czyż to nie palec boży?a swoją drogą zgadzam się z wpisami powyżej nic co kościelne-szczególnie związane z kościołem katolickim bo on jest najbardziej ekspansywny-nie powinno mieć miejsca w sferze świeckiej.Ale co do dronów do filmowania ślubów to przyznaje racje.To przegięcie. 11:28, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KlerKler

108 13

Podatki zacznij płacić złodzieju, a później reguluj co można, a czego nie można. Płacę za impreze w kościele więc wymagam nawet droma! 11:30, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żenadażenada

66 6

do janek1
Może niech się wypowie czy uważa za stosowne swoje patronowanie kościelemu klubowi motocyklowemu złożonego ze znudzonych "sług bożych" poszukujących mocnych wrażeń. 11:31, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HaryHary

2 0

Niech się ekscelencja przyjrzy jakie ceremonie panowania na rycerzy ath odbywają się w kościele. Moim zdaniem to niepoważne. 22:49, 10.07.2016


PrzemysławPrzemysław

106 7

Niech szanowny Biskup zajmie sie księżmi, którzy przegrywają w karty pieniądze z tacy lub wydają je na "GOSPOSIE". Takim działaniem tylko odpycha młodych od kościoła. 11:34, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kupa śmichukupa śmichu

95 8

Zarządzenia to on może wydawać swoim pracownikom, czyli tym którym płaci, a nie tym z których pieniędzy wiedzie swój marny ,rozpasany żywot. 11:40, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goscgosc

109 8

A kiedy biskup przyzna zgodnie z prawdą , ze ksiądz udzielający ślubu konkordatowego jest urzędnikiem państwowym przyjmującym oświadczenie woli i jako taki nie ma prawa pobierać opłaty za ślub. opłata jest za dokument akt ślubu a on takowego nie wystawia tylko USC. Więc opłata za ślub jest nielegalna, a płacenie księdzu za udzielenie ślubu to łapówka z drugiej strony gdzie w pismie napisane jest , ze za sakramenty się płaci ???? 11:42, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cała prawda całą dobcała prawda całą dob

10 2

https://www.youtube.com/watch?v=mxp4a4XCWzw 11:44, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcdAbcd

66 3

Ciemnogród. Niech na osiołku zacznie jeździć a nie limuzyną i niech na papirusie listy gołębiem śle. Duch czasu działa w obie strony. 11:47, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Towarzysz LucekTowarzysz Lucek

71 4

Może niech jego "ewidencja" (szczególnie ta złotówkowa) wyda oświadczenie w sprawie własnej współpracy z SB? Może niech "jej ewidencja" zajmie stanowisko w sprawie pedofilii w kościele? Kiecole zawsze tłumaczą, że jeden ksiądz pedofil nie stanowi ogółu... z tym że tych przypadków są już TYSIĄCE!!!!
Księża to agenci obcego mocarstwa - Watykanu - ulokowani w naszym kraju w celu wypompowywania i prania zbrodniczych pieniędzy! Wracajcie do siebie! Nikt już nie wierzy w wasze czary - mary!! 11:48, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bobobobo

56 7

...i niech wyda zakaz odwiedzania stron XXX swoim kiecowatym pracownikom... 11:53, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OrganistaOrganista

21 63

Większość ludzi organizujących sobie ślub w Kościele nie ma nic wspólnego z wiarą,dlatego są kompletnymi ignorantami w tej dziedzinie i nic nie rozumieją.Czy jesteś świadomy,że to co ty potocznie nazywasz ślubem to jeden z 7 sakramentów Kościoła Katolickiego.80% ślubów ma miejsce w soboty.Odpowiedz sobie czy jako młodzi wierzący małżonkowie poszliście po weselu,przyjęciu w następny dzień w niedziele wieczorem na obowiązkową dla katolika mszę.Jeśli nie masz i nie chcesz nic mięć wspólnego z wiarą i kościołem do dlaczego jak świnia pchasz się do ołtarza ze ślubem.Chajtaj się w urzędzie cywilnym i tam graj sobie pioseneczki w stylu"Ona tańczy dla mnie" 11:53, 08.07.2016

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

RezystorRezystor

6 1

Obowiązkowa msza w niedzielę? Pierwsze słyszę. Znam przykazanie: "dzień święty święcić". Nie ma tam nic ani o mszy, ani o niedzieli. Dla mnie wystarcza powstrzymywanie się od pracy fizycznej - chyba, że dla relaksu.
Z resztą wypowiedzi się całkowicie zgadzam - nie podobają mi się warunki udzielania ślubu, to nie korzystam i nie płacę. Nie ma obowiązku zawierania związków małżeńskich w kościele. Niestety wiara katolicka w przeważającej większości opiera się na ciemnocie. Plebanom wcale nie zależy na edukacji swoich owieczek (stada baranów). Baran ma przyjść i zapłacić, a nie zrozumieć po co przychodzi. W ten sposób interes kręci się od tysięcy lat i nie wygląda, jakby miał upaść. 12:39, 08.07.2016


janek1janek1

2 4

Każdy wierzący wie, że niedziela to dzień gdy wspominamy zmartwychwstanie naszego Pana Jezusa Chrystusa. Udział we mszy jest dla nas zaszczytem, wyznaniem wiary itd. Przyjęcie komunii jest przyjęciem Boga do serca! Niestety dużo ludzi chodzi do kościoła bo to tylko tradycja. Takie komentarze puszczane do kościoła trzeba chyba ignorować bo komentatorzy nie wiedzą co robią więc obiecuję za wszystkich pomodlić się wieczorem. 16:32, 08.07.2016


altalt

4 1

Ślub to jeden z 7 sakramentów Kościoła Katolickiego - ale nie jest to przykazanie Boże! 17:24, 08.07.2016


janek1janek1

0 3

Mówisz, że nie jest przykazaniem to sprawdź kazanie na górze Mt5,31-32. Nie mów tylko, że to nie dziesięć przykazań, bo Jezus w tym kazaniu dopowiada, a wręcz zmienia przykazania starego testamentu i jeżeli ktoś to podważa to nie jest katolikiem. 18:21, 08.07.2016


jarmarjarmar

37 7

*%#)!& ci w dupe 11:56, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WacekWacek

1 0

Pewnie chciałby, a więc nie życz mu takich przyjemności... 00:58, 09.07.2016


włocławianinwłocławianin

85 5

Skoro w kościołach nie ma miejsca na świeckie pieśni i inne elementy (drony), to jakim prawem w świeckich szkołach i urzędach wiszą krzyże? 11:59, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parafianinparafianin

66 5

czyli teraz, analogicznie, w Boże Ciało zakaz wyjścia poza Świątynię? 12:03, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JamJam

2 0

No wlasnie.Krzyze,portrety swietych w swieckich placowkach,nakaz spiewania piesni koscielnych w prywatnych domach w czasie swiat,koscielna procesja na swieckich ulicach itd 16:15, 08.07.2016


robson77robson77

30 10

Jedziesz balasie ! kto cię słucha jude ? zamknij ryj i idź odprawiać swoje szopki klerowskie !! 12:16, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RezystorRezystor

66 3

"nic co świeckie..."
No nareszcie. Koniec z polityką, koniec z aborcją, koniec z wtrącaniem się plebanów do życia świeckiego.
Hurra!!! 12:26, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SssSss

43 8

Płace to wymagam i może mnie pocałować 12:33, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KiErOwCaKiErOwCa

55 5

Od kiedy ten pan jest biskupem i zaczął się mądrzyc to chodzenie do kościoła mnie odrzuca 12:39, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorkaobserwatorka

46 3

Oj chyba się Lucek zagalopował bo tym uderzy w swojego klakiera ze Stanisława chodzę tam niestety na Msze i co tam za błazenady wygaduje i jak się zachowuje to brak slow już nie wspomnę o muzyce no ale rodzina to rodzina. Brak slow 12:46, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jarek 1904jarek 1904

1 5

To po co tam chodzisz ????
Zmień kościół i idź do innego. 12:58, 08.07.2016


MM

60 3

A dlaczego kościół miesza się w politykę? bo nie ulega wątpliwości że wcina i to ostro a pieśni im przeszkadzają.
Żyją jak pączki w maśle bez VAT-u bez podatków, żyć nie umierać i szukać dziury w całym. Nie dziwię się że ludzie coraz bardziej opornie chodzą do kościoła bo jak mają takie problemy i na kazaniu *%#)!& podobne bzdury to się odechciewa tego słuchać.
Tragedia normalnie oderwańcy od rzeczywistości. 12:49, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sapersaper

68 5

W związku z powtarzającymi się komentarzami dotyczącymi brania przez Kościół pieniędzy za eventy i nie płacenia podatków ogłaszam NOWĄ LOTERIĘ PARAGONOWĄ pt. "Weź paragon od księdza w niedzielę za datek na tacę". Główna nagroda - Maybach "El Directore" z Torunia. 12:58, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

18 5

To nie był Maybach Ojca z Torunia tylko Karkosika. Jeśli już trzymamy się prawdy. 13:18, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LucjanLucjan

45 2

Nie do przyjęcia to jest współpraca z SB 13:18, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mering jest bemering jest be

49 6

Przez takiego wała nie chodze do kościoła . 13:34, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

janek1janek1

3 3

Nie chodzisz bo nie wierzysz! 18:26, 08.07.2016


DavyDavy

41 6

Dobrze niech zniechęca bardziej ludzi do kościoła, dzięki temu może ludzi przejrzą na oczy jak ta instytucja psuje głowę zamiast kochać bliźniego jak siebie samego. Niech nakarze jeszcze powtarzania dwa albo trzy razy więcej ludzią w kościele że to nasza wina że żyd dwa tysiące lat temu zmarł na krzyżu i to nasza wina. Rodzisz się albo co lepiej jesteś w łonie matki i już jesteś temu że on zmarł na krzyżu. Co za Bóg nakazuje powtarzać takie głupoty jak w kościele nakazują 13:47, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bribe-giverBribe-giver

32 1

No to pozostana jedynie "4 pory roku" auorstwa księdza Vivaldiego. Też fajny kawałek, wiosna albo zima - wg uznania organisty, zależnie od urody panny młodej... 14:06, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Olo123Olo123

34 3

W jednym słowie mamy biskupa *%#)!& 14:10, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Olo123Olo123

51 3

Mam pytanie czy możemy wspólnie napisać list do papieża z tysiacami podpisów żeby tego durnia odwołać przecież przynosi nam tylko wstyd !!! 14:13, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiernyWierny

44 2

Nie zakaże klechą uprawiania polityki w kościołach. Tylko modlitwa. 14:14, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jego EkscelencjaJego Ekscelencja

42 4

ograniczył się tylko do ślubów? A czemu tylko?!
Na pogrzebach też nie powinno się grać żadnych marszów orkiestrowych! Żadnych świeckich utworów na skrzypcach czy na trąbce. Ostatnio w Toruniu na pogrzebie religijnym facet na saksofonie przepięknie zagrał utwór "Płacz moje serce". Też zakazać?
Chyba komuś się coś porobiło... 14:17, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anty_bp.anty_bp.

36 5

do Organista11:53, 08.07.2016

Cytuję: "Jeśli nie masz i nie chcesz nic mięć wspólnego z wiarą i kościołem do dlaczego jak świnia pchasz się do ołtarza ze ślubem."

Ludzi idących do ślubu ku ołtarzowi, nie porównuj chamie do świń, bo w ten sposób kościół do chlewa przyrównujesz! 14:28, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Czytaj Ewangelie!Czytaj Ewangelie!

4 1

"Nie dawajcie psom tego, co święte, i nie rzucajcie swych pereł przed świnie, by ich nie podeptały nogami, i obróciwszy się, was nie poszarpały"...to słowa Pana Jezusa z Ewangelii wg.Św.Mateusza.Każdy niewierzący i niepraktykujący a uzurpujący sobie prawa do Sakramentów w tym małżeństwa jest niczym pies i świnia,którym się to nie należy,a ja bym jeszcze dodał że nie mają honoru.Niewiele wiesz a się mądrzysz!!! 15:24, 08.07.2016


MGMG

33 4

No to mamy sztandarowy przykład,jak zrazić ludzi do kościoła.
A czy branie prezentów za donoszenie na opozycjonistów,to tradycja świecka,czy religijna?
Jak może taki jegomość lansować się na jakikolwiek autorytet. 15:24, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzestraszonyPrzestraszony

29 2

.....wydal zarzadzenie.... slyszy sie jak w sredniowieczu...Co jest twoje to jest moje a co moje to nie ruszaj:)))))) 15:56, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marnymachomarnymacho

24 2

Ale błysnął....
I jak ja mam zmobilizować swojego 13 latka aby poszedł do kościoła jak takie berety takie bzdety głoszą.
Tego księdza pewnie już by tv. Lucjan wywiózł do Syrii szerzyć Chrześcijaństwo. Obejrzyjcie do końca.
https://www.youtube.com/watch?v=3PYchc5EQ6M
16:01, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłocławianinWłocławianin

44 3

To już zakrawa na jakąś paranoję. Jestem osobą wierzącą, ale to co "wypasieni" biskupi wyprawiają zakrawa o pomstę do nieba! Jeśli biskupi w tym i Mering wydają rozkazy podległym proboszczom to niech w końcu zaczną respektować zakazy wydawane przez głownego zwierzchnika Kościoła Katolickiego czy Papieża Franciszka. Papież zakazał wszystkim księżom na całym świecie pobierania opłat za sakramenty a takim jest m.in ślub. A więc księże biskupie jeśli Ty zakazujesz innym to słuchaj i respektuj zakazy swojego najważniejszego zwierzchnika!!! Jeśli tego nie robisz to w myśl zasady płacę i wymagam młodzi płacąc krocie za ślub kościelny mogą sobie wybrać też utwór, który chcą mieć na najważniejszej ceremonii w życiu. Tylko nie zapominaj Jego Ekscelencjo, że jak człowiek za coś płaci to jest to usługa za którą powinien otrzymać rachunek, paragon albo fakturę i dlatego jestem zdania, że jeśli Kościół pobiera pieniądze za świadczone usługi to powinien mieć kasę fiskalną w każdej parafii a jeśli nie chcecie kas fiskalnych to nie wyciągajcie po chamsku od ludzi pieniędzy. To jest zwykłe żyrowanie na ludziach bo nie wszyscy robią sobie w dzisiejszych czasach wypasione wesela dlatego, że zwyczajnie wielu ludzi na to nie stać. Już spada liczba ślubów kościelnych z roku na rok i będzie spadać jeśli Wy żądni kasy Biskupi nie przestaniecie naciągać ludzi to niebawem nie będziecie mieli komu tych ślubów udzielać! Mam wielu wierzących znajomych, którzy brali śluby tylko w USC bo jak usłyszeli w kancelarii parafialnej 1300 zł albo i więcej za ślub to za takie pieniądze stwierdzili, że wolą pojechać w podróż poślubną. Papież Franciszek podkreślał zawsze, że ofiara na kościół powinna być dobrowolna i uzależniona od tego czy kogoś stać czy nie. Jeśli mnie stać to dam a jeśli to nie dam a ksiądz nie ma prawa odmówić osobie wierzącej udzielenia sakramentu! Dlatego Księże Biskupie zacznij od siebie respektować polecenia Papieża Franciszka a dopiero potem wymagaj od innych. 16:22, 08.07.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

janek1janek1

1 2

Nie mam wątpliwości, że jesteś osobą wierzącą tylko w co lub w kogo? 18:28, 08.07.2016


Też Włocławianin aleTeż Włocławianin ale

0 0

Coś Ci się pomieszało...
1. Kościół to miejsce kultu, a nie żadnych usług!
2. Ślub to ceremonia, a nie wydarzenie towarzyskie! (chyba pomyliłeś z weselem)
3. Trzeba przestrzegać zasad odnośnie danej ceremonii skoro się ją wybrało (nie musisz mieć ślubu katolickiego, jeśli nie akceptujesz zasad z nim związanych)
4. Czy młodzi powinni móc sobie wybrać każdy utwór? A jeśli ktoś "płacąc krocie za ślub kościelny" wybierze np. "Międzynarodówkę" - bo idee ruchu rewolucyjnego są mu bliskie, albo jakąś piosenkę kabaretową - żeby było wesoło?
5. Wierny troszczy się o potrzeby wspólnoty kościoła do którego należy. Patologie zdarzają się wszędzie, ale trudno zakładać, że w każdym przypadku. Chciałbyś mieć ślub za darmo, ale kościół ma być wysprzątany na błysk - to przecież nic nie kosztuje, rzęsiście oświetlony - bo ksiądz ma prąd za darmo, a organy mają grać bezbłędnie, ale ich konserwacja - Twoim zdaniem - jest niepotrzebna. Organista ma Ci zagrać to co chcesz i też za darmo, choć jest najczęściej osobą świecką, która z tej gry na organach się utrzymuje. Kapłan prowadzący ceremonię zaślubin powinien wygłosić szczególnie uroczystą homilię, na której przygotowanie poświęci kilka dni ? to przecież najważniejszy moment w Twoim życiu, ale on nie powinien brać od Ciebie żadnych pieniędzy, bo przecież? utrzymuje się z ofiar złożonych przez innych wiernych. Ty za zaoszczędzone pieniądze pojedziesz ze swą świeżo poślubioną małżonką na Majorkę...
Miłej podróży. 15:57, 22.09.2016


JamJam

34 3

Koncert w kosciele nie jest taki sam jak remizie.Tu chodzi glownie o akustyke i to,ze wiele utworow bylo pisanych na organy.Jakos takie koncerty nie sa zakazywane w kosciele prawoslawnym czy ewangelickim.Kler mysli,ze jestesmy ciemnota ze sredniowiecza albo starozytnosci.Kler takim zachowaniem robi wszystko zeby odciagnac ludzi od Kosciola.
Ciekawe,czy jakby stworzono utwor swiecki o Smolensku to tez bylby zakazany ? 16:23, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dwddwd

0 0

Ale koncerty muzyki organowej i poważnej nie są zakazane. Wszak mnóstwo takich utworów było pisanych z inspiracji religijnej (Przykładem są utwory J.S.Bacha). W zarządzeniu chodzi głównie o to, żeby skończyć z cyrkiem, który obecnie możemy zauważyć na ślubach. I z przenikaniem kultury świeckiej do liturgii. Co ma wspólnego Alleluja ze Shreka z liturgią ślubu? W tekście nie ma nic, co mogłoby z nią korespondować. Ale w obecnych czasach ludzie twierdzą, że oni na czas ślubu kościół wynajmują i mogą tam robić wszystko, co im się podoba. 14:07, 19.09.2016


amodeamode

38 1

To powinno działać w dwie strony. Wynocha z krzyżami ze szkół, urzędów, miejsc publicznych! 16:28, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gruby RychuGruby Rychu

10 1

Do: Czytaj Ewangelie!15:24, 08.07.2016 (z odpowiedzi na komentarz anty_bp.14:28, 08.07.2016)

Perły przed świnie z ewangelii Św. Mateusza powiadasz, hmmm ...
To jednak chyba nie ten kontekst, skoro bowiem para młoda chce wziąć ślub w Kościele, to chyba jednak znaczy, że sobie to ceni, nieprawdaż?

A na koniec co właściwie widzisz złego czy nagannego w ceremonii jak na załączonym filmie:

https://youtu.be/m_2q1rclwNE 16:31, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A WIEC!A WIEC!

1 1

To,że para młoda chce wziąć ślub w Kościele to trochę za mało zważywszy że mamy do czynienia z sakramentem.Sakramentów udziela się ludziom wierzącym i praktykującym.Stąd ostre słowa Jezusa aby "nie dawać psom tego co święte".Kontekst jest więc jak najbardziej trafny,jeśli ślubu kościelnego chcą ludzie niemający nic tak naprawdę wspólnego z życiem Kościoła.Co do filmiku:scenka piekna choć w praktyce prawie niewykonalna.Ja osobiście dopuszczałbym pewne utwory,ale tylko poza liturgią czyli na wyjście i co bardzo ważne z odpowiednim nie obrazoburczym tekstem. Choć i tak nic nie pobije Mendelsona. 17:43, 08.07.2016


BravoBravo

25 3

Adolf Hitler też był... minstrantem. 16:56, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BravoBravo

20 0

To mówicie, że ksiądz Kanclerz Artur Niemira przebiera nóżkami na schedę po "Lucjanie"?;) 17:05, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

camarocamaro

7 1

Można...
https://www.youtube.com/watch?v=XYKwqj5QViQ 17:53, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WacekWacek

37 1

Jak długo jeszcze ten konfident będzie przynosił wstyd Włocławkowi? Jak powiedział kiedyś ks. Tischner nikt tak skutecznie nie odciąga od Boga i Wiary jak niektórzy duchowni. 18:28, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amonamon

36 0

Ciekawe, kiedy władze różnych szczebli będą równie stanowcze i powiedzą: W świeckim państwie nie ma miejsca na to co kościelne. Bo na razie trzęsą się ze strachu przed klerem, jakby to było średniowiecze i groziło im spalenie na stosie. 19:03, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

życzliwi życzliwi

26 0

Szkoda ze nieprzypomnial o braniu kasy w kościele za byle co. Co laska 500 szczęść Boże parafianie z kazimierza 19:37, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wierzacy w rozsądekWierzacy w rozsądek

29 1

Jeśli tylko muzyka religijna to żadnego hymnu państwowego, a tym bardziej żadnych pieśni patriotycznych i innych wygłupów przygłupów z przybudówki kościoła katolickiego, czyli PIS-uarów!!!!!! i solidaruchów!!!!!!!!
TW LUCJAN zapamiętaj to i przestrzegaj!!!!!! 19:40, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iza91Iza91

33 1

"Absolutnie zakazane" myślałby kto... zakazane absolutnie to jest molestowanie dzieci i zdzieranie z ludzi za godzinną msze miesięcznej najniższej krajowej. Niech sie tym zajmie a nie nic nie znaczącymi *%#)!& 19:54, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ale pojechałale pojechał

16 2

Ale biskup pojechał po jednym ze starostów ktory organizuje takie koncerty. 20:24, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wierzący...wierzący...

29 0

O ile pamiętam w Biblii sam Jezus przepędził handlujących w Świątyni...a oni sami pobierają za SAKRAMENTY ŚWIĘTE -chrzest ,pogrzeb nie mówiąc ile trzeba zapłacić za ślub.Czy to nie jest handel sakramentami św. ??????????????? 20:34, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LucekLucek

26 0

Ciekawe jakie zarządzenie biskupa Lucjana reguluje opłaty Osięcinach: msza pogrzebowa 600 zł, wykopanie grobu 500 zł, organista 350 zł plus haracz za plac, wode śmieci 450 zł a i chłodnia 100 zł ;-) 20:50, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłocławianinWłocławianin

28 1

Do Janek1
Wierzę w Boga, ale w żadnym razie w duchownych a w szczególności Biskupów i Kardynałów. Ci ludzie (nie wszyscy oczywiście, ale w większości) to jest największe ZŁO Kościoła Katolickiego. To oni stoją za największymi skandalami w kościołach na całym świecie. To pośród nich było i dalszym ciągu jest najwięcej Judaszy, którzy działają na szkodę tak Kościoła Katolickiego jak i samego Papieża Franciszka. I właśnie jako osobie wierzącej jest mi ciężko przychodzić do kościoła, którym zarządzają pazerni duchowni. Podam Panu prosty przykład tylko z parafii włocławskich (ale problem ten występuje w całej Polsce), w których to proboszczowie co roku zbierają na ogrzewanie kościołów a i tak każdej zimy jest w tych świątyniach (nie wszystkich, ale zdecydowanej większości) bardzo zimno. Moje pytanie: gdzie są pieniądze na ogrzewanie skoro jest i tak zimno w kościołach?? Uprzedzę Pana odpowiedź: parafie zbierają z wyprzedzeniem na ogrzewanie więc proboszcz nie może powiedzieć, iż zebrał za mało.
Powstają nowe kościoły i to ogromne kościoły, które będą świeciły pustkami ponieważ w obecnych świątyniach przeludnienia nie zauważam. Pytam zatem: po co budować kolejne ogromne świątynie których proboszczowie nie będą w stanie utrzymać? Ano po to, że Biskup jeden z drugim wychodzi z założenia iż wierni i tak zapłacą tak za budowę jak i utrzymanie. Biskupi znają ludzi i wiedzą, że *%#)!& nie brakuje i na tym żyrują! Od siebie mogę powiedzieć Panu, że daję na tacę datki, ale tylko wtedy jak jest bardzo ważny cel. Jeśli proboszcz prosi o datki na ogrzewanie kościoła to już nie dam więcej ani złotówki bo i tak zawsze wiem że będzie zimno.
Dla mnie katolika jest to smutna rzeczywistość, ale tak źle w kościołach dzieje się od kilkunastu lat i Biskupi nie robią nic żeby było lepiej a jak pokazał dziś Biskup Mering robią wszystko żeby było tylko gorzej. 21:02, 08.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

janek1janek1

0 1

Ja też wierzę w Boga, a nie duchownych. Tylko twierdząc, że nie chodzisz przez to do kościoła to obrażasz tego Boga, bo to On stworzył ten kościół. Kościół tworzą ludzie tacy jak ja, ty i księża. Przypomnij sobie apostołów, pod krzyżem został jeden, a reszta albo się wyparła, uciekła, zdradziła. Pamiętaj, że Pan nasz został z nami w eucharystii gdzie przychodzi mocą Ducha Św przez ręce kapłana który gwarantuje ci, że w 80% są bardzo oddani Bogu i ludziom. Pozdrawiam cię i zapewniam o mojej modlitwie. 09:33, 09.07.2016


antonio1antonio1

28 1

Brawo zakaz pieśni takich jak "Hallelujah" itp. podczas ślubu za który młodzi i tak musza zapłacić około 1500zł a słyszałem że nawet zdarza się więcej. A później dziwią się że coraz mniej jest ślubów kościelnych. 21:03, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gruby RychuGruby Rychu

22 1

Do @A Więc

Na jakiej podstawie uznajesz iż fakt, ze młoda para decyduje sie wziąć ślub kościelny jest nie wystarczający aby im takiego udzielić?
Kto Ci daje prawo do takich sadów?
A marsz mendelsona jest świeckim utworem czyli w myśl tego co zarządził Biskup nie powinien być grany podczas ceremoni ślubu, czyż nie? 21:09, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Deer23Deer23

32 3

Najgorszy biskup w historii diecezji. Żal ... 21:46, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nowacki.Nowacki.

32 2

Popieram poprzedni wpis tak jest najgorszym biskupem i oby rychło opuścił djecezję dla dobra owieczek. 21:55, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BravoBravo

27 1

To widać, że to jakaś choroba odciska swoje piętno na tym człowieku, aż żal czytać o jego kolejnych pomysłach. Najbliższe otoczenie powinno zadbać , by nie wypuszczać takich" kwiatków." 22:15, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lislis

23 0

a jezdzic brykami za 300tys to mozna a co powiedzial pan bog zyjcie skromnie i pomagajcie ludziom kiedy w palacu przyjmiecie pielgrzymow i siostra aniela zrobi wypieki i swojskie jadlo na ten temat niech sie wypowie merling 22:19, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ollla Ollla

23 0

To znaczy że polityki w kościołach też już nie będzie? :D 22:21, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czterdziestopięciolaczterdziestopięciola

21 0

Biskup niech swoich pedofilii prowadza na smyczy,a normalnym ludziom pozwoli żyć tak jak chcą i korzystać z kościoła tak jak chcą,w końcu wszystkie kościoły to poniekąd nasza własność bo wybudowane za pieniądze społeczeństwa,a nie kleru. A Pan P.janku1 to taki moherowy beret tak? 22:31, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SlawcioSlawcio

15 0

Papo, to co ja teraz będę publikować na parafialnym facebook'u? 22:32, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kordkord

15 1

a ja na slubie swoim zaspiewam goralska piosenke co ja zrobilem ze sie ozenilem i co biskup lucjan na to czy moge to zaspiewac prose o odpowiedz 22:32, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sowasowa

21 0

skoro biskup tak bardzo obstaje za tym aby w kościołach było pobożnie to może następne zarządzenie dotyczyć będzie handlu w świątyni. U Stanisława w każdą niedzielną mszę handluje się: prasą katolicką, książkami, świecami, siankiem itp itd.Podejrzewam że pieniądze ze sprzedaży zasilają konto diecezji i dlatego nie przeszkadzają biskupowi.Sam Pan Jezus rózgą przegonił handlarzy ze świątyni to tak dla przypomnienia ewangelii a nie słyszałam żeby śpiew czy muzyka Panu Bogu się nie podobała. 22:39, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaciejjMaciejj

18 2

A mądry naród do Kościoła co niedziela lata... Pamiętajcie o Świeckim ślubie i pogrzebie omijamy tym samym zarządzenia Biskupa. 22:56, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

23 1

Potwierdzam bardzo dobrze, młodzi nie będą bali ślubów kościelnych tylko w Urzędzie Stanu no i co nie zarobi kościół a samochody wymienić na skromniejsze jak powiedział Papież Franciszek .Pasibrzuchy jedne. 23:03, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HexeHexe

25 1

Biskupie poprzewracało ci się w ... (żopie). Bóg jest wszędzie więc mogę modlić się gdzie chcę. Nie muszę chodzić do kościoła i słuchać większych niż ja grzeszników z ambony. I żaden Janek ani inny moher nie zmieni mojego stanowiska - stanowiska coraz większej liczby osób :-) 23:19, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

24 0

wydaje zarządzenie zakazujące wjazdu limuzyny z Luckiem na pokładzie chodnikiem pod zachrystię od strony placu Kopernika (prawo o ruchu drogowym) 23:31, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mała M.Mała M.

20 1

O rany - to znaczy, że marsza Mendelsona i Sonaty Księżycowej też nie będzie???? Współczuję Wasza Magnificencjo - kościoły już świecą pustkami, ślubów kościelnych jest coraz mniej, a to rozporządzenie problem tylko pogłębi... 23:41, 08.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcd abcd

19 1

niech ten pan poczyta komentarze i liczbę łapek, bo jedna osoba tego nie pisze.może się w główkę puknie.nie jesteśmy osobami stroniącymi od Kościoła, ale stroniącymi przez takie zarządzenia i układy.żygać mi się chce jak w kościele politykę uprawiają. 00:23, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PietiaPietia

26 1

Ciekawostką jest to jaki dekret wydał biskub, w takim razie dlaczego kler w zwanej przez biskupa " świątyni sakralnej" porusza sprawy polityki, in vitro itd. są to jakby nie patrzeć typowo świeckie tematy. Ponadto jeżeli ksiądz ma określoną stawkę za udzielenie ślubu to dlaczego nie ma uwidocznionego cennika i nie można za tę " usługę " zarządać rachunku. Smutne jest to, że w wyzwolonym rzekomo niepodleglym kraju jakim jest Polska kler nadal tkwi w polityce. 02:11, 09.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Piotr I WielkiPiotr I Wielki

0 0

Bo Kościół to też instytucja polityczna, o czym nie wszyscy wiedzą lub chcą wiedzieć. 14:27, 09.07.2016


breebree

18 1

"Nic, co świeckie, nie powinno mieć miejsca w naszych świątyniach."-ejże biskupie, "Naszych" ? nie waszych - a w naszych, kościół to wspólnota wiernych, kościół to my, mało jeszcze zagrabiliście ? Może potrzebny jest następny Hus albo Luter ? Polecam Artykuły Praskie Husa. 08:41, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szukaczszukacz

12 1

A tym czasem w innym kościele inny ksiądz na to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=XYKwqj5QViQ 08:50, 09.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

breebree

0 0

Nieźle poszukałeś - wspaniałe wykonanie , świetny wokal i radość w kościele, para młoda zachwycona, goście radośni , super kapłan , :))))) 09:03, 09.07.2016


makarymakary

18 1

Zgadzam się z piszącymi wcześniej , kler jest oderwany od rzeczywistości i od KOŚCIOŁA !
Bo KOŚCIÓŁ to WIERNI a nie budynek . Ale tak jak w każdej wielkiej korporacji mamy do
czynienia z wyścigiem szczurów , tak i tu .TRZEBA SIĘ WYKAZAĆ 09:05, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dioclesia Dioclesia

14 0

Jak to było naprawdę , księdzem biskupem Andrzejewskim w lipcu (Mering biskupem jest od kwietnia ) 2003 roku? Chodziły słuchy, że nie zmarł on śmiercią naturalną. 09:27, 09.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

janek1janek1

1 0

Udusił się z wrażenia czytając takie komentarze. 15:48, 09.07.2016


DioclesiaDioclesia

15 1

Czy pogrzeb Ś.P. biskupa Romana Andrzejweskiego w Licheniu wynikał z jego woli, czy z woli Meringa , który chciał uniknąć skandalu? 09:46, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlekAlek

18 2

Dzięki takim księżą jak szanowny pan biskup kościół za kilka lat będzie świecił pustkami ,już liczba wiernych zdecydowanie się zmniejsza ..nie mogę się doczekać czasów w których księża jezdzić będą autobusami a nie nowymi skodami i kożystać z pomocy opieki społecznej !
10:54, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlekAlek

15 1

Dzięki takim księżą jak szanowny pan biskup kościół za kilka lat będzie świecił pustkami ,już liczba wiernych zdecydowanie się zmniejsza ..nie mogę się doczekać czasów w których księża jezdzić będą autobusami a nie nowymi skodami i kożystać z pomocy opieki społecznej !
10:56, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bezapelacyjnybezapelacyjny

13 0

@krzywy żonkil nie ma takiej możliwości w pewnej parafii na bulwarach płacisz za dekorowanie i masz mało do gadania, potem, wystrój jest jaki jest.
Panu biskupowi to bym przypomniał ten tzw. "dekret" przy każdym z koncertów organowych w katedrze, sprawdzał bym czy na każdy koncert jest wydane tzw. " pozwolenie od biskupa". Nie każda muzyka jest religijna. Po prostu pan Biskup dodatkowe koszty dla organistów zniwelować.
P.S. Dlatego jeśli dojdzie do takie zdarzenia jak ślub na pewno nie będzie on w kościele, a w plenerze więc mogą nawet mi na ślubie zagrać co chce. I pan Biskup ma mało do gadania. 11:29, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mm

0 0

I to jest dobre pytanie. 11:31, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wd42wd42

23 1

TO TYLKO KWESTIA KASY !
Gdyby panu biskupowi zaoferować dostatecznie wysoką kwotę to sam by zaśpiewał na ślubie "Jesteś Szalona" lub "Dałem Ci Kamień z Napisem Love" 11:49, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXXXXX

21 1

Mering jest pochodzenia Żydem niech te wszystkie babcie przestaną mu dawać pieniądze.
Jestem również za tym aby opodatkować kościół. TAK MI DOPOMÓŻ PANIE BOŻE 12:02, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

assaki1assaki1

13 2

"Nie łudźmy się, nie dotrzemy do naszych wiernych przez muzykę, która nie ma inspiracji religijnych, chociażby była napisana przez wybitnych kompozytorów" - osobiście wolę iść do kościoła gdzie coś się dzieje, gdzie mogę przeżyć coś wspaniałego niż słuchania oklepanych regułek. Mam oczywiście do nich szacunek, używajmy ich, ale mamy 21 wiek. Wszystko idzie do przodu, myślę że Pan nie miałby nic przeciwko jeżeli ludzie się cieszą. Przecież mamy się radować. Ale nie.. bądźmy smutni, najlepiej od razu umrzeć - taka nasza wiara. 12:12, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZainteresowanyZainteresowany

22 1

Niech Biskup się zainteresuje kwotami jakie księża sobie zycza za udzielenie slubu szczególnie na wsiach. Bo to jest karygodne... juz nie wspomnę o '"gosposiach" które żyją z naszych pieniędzy. 12:39, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FQFQ

22 2

I NIC CO KOŚCIELNE W SZKOŁACH URZĘDACH ITP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 13:11, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ddddddd.....ddddddd.....

4 12

Precz z komuną... 14:34, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytaniepytanie

5 17

ciekawe ilu z Was szydercy jutro pójdzie do kościoła? i pytanie po co bierzecie śluby w kościele jeśli ziejecie ogniem na Jego przedstawicieli ? 16:20, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infiniteness84infiniteness84

17 2

To won od świeckich uroczystości! 16:57, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

slodki73slodki73

11 1

jak śluby i pogrzeby będą za darmo to czarna mafia będzie decydować a oni kasują jak za zborze i jeszcze chcą decydować 18:58, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oldboy..oldboy..

7 0

...byłem uczestnikiem niejednej uroczystości zaślubin w różnych kościołach i w większości przypadków utwory tzw. 21:54, 09.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

67 2

Nie łudźmy się, nie dotrzemy do naszych wiernych mając takich biskupów. 11:49, 10.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DasiuDasiu

5 2

Sprecyzuję, bo ankieta jest tak skonstruowana, że wszystkie 3 odpowiedzi są złe. Można grać "świeckie" utwory w kościele (choć co to znaczy "świeckie"? Ich twórcy też są dziećmi Bożymi, a ich talenty są darem od Niego). Ale nie podczas LITURGII! Liturgia to jest coś świętego i stałego! Nie zmienimy sobie opłatków do konsekracji na chipsy (choć może Komunia lepiej by smakowała). I nie zmienimy pieśni śpiewających o Bogu na jakieś inne. To jasne! Nie chodzi o sam budynek kościoła, ale o świętość Liturgii, kurczę! 17:10, 15.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

1 8

Najbardziej śmiesza mnie ludzie którzy nie mają nic wspólnego z kościołem i wiara, maja w nosie sakramenty, nie chodzą do kościoła itd ale maja zawsze najwiecej do powiedzenia tzw KRZYKACZE !!! Nie podoba się-nie chodzić :) i tak kościół macie w nosie wiec po co tracić czas i nerwy na te śmieszne komentarze ?!? Wszędzie panują jakieś zasady-dobrze ze ktoś o tym przypomina!!! 01:33, 16.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do MKdo MK

6 1

Zauważ jedynie, że kościół wtrąca się i wywiera wpływ także na życie tych co do niego nie chodzą i mają go "w nosie", nie wspominając o wciskaniu religii do szkół powszechnych, "zaglądaniu ludziom pod kołdrę", politkowaniu i tłustej egzystencji na koszt WSZYSTKICH podatników. Dlatego właśnie WSZYSCY mają prawo do wypowiedzenia się. 06:55, 16.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Dasiu i MKDo Dasiu i MK

2 1

Dasiu nie do końca zgodzę się z twoją opinią że liturgia jest całkowicie stała gdyż ma ona pewne stałe elementy, a pozostała jej cześć jest raczej zmienna chociażby pieśni (w przeciwnym wypadku do dzisiaj śpiewali byśmy Bogurodzice). A wspomniane w wielu komentarzach i artykule Hallelujah w oryginalnej wersji może i nie należy do pieśni w stu procentach religijnych, za to jedna z naszych polskich wersji już do takowych należy chociażby ze względu na użycie Alleluja zamiast Hallelujah (co specjalnie nic nie zmienia bo oba słowa znaczą to samo polecam zapytać wujka Google), a dodatkowo tekst mówi o miłości za którą mamy wychwalać Pana.
Mk mnie za to najbardziej rozbawiają ludzie, którzy ślepo i bez krytycznie patrzą na księży. Wiele lat chodziłem do kościoła i brałem aktywny udział w jego życiu, ale skończyło się to przez to że sami księża mnie do tego zniechęcili. Gdyby potrafili zamiast tylko myśleć o pieniądzach, podziękować za poświęcony czas to może miałbym inne zdanie (chociaż nie powiem że dotyczy to wszystkich bo znam i takich o których mogę powiedzieć że to ksiądz z powołania).
A komentując samo zarządzanie księdza biskupa to z częścią dotyczącą dronów itp. się zgadzam w pełni , a co do muzyki świeckiej to już nie do końca. 17:00, 16.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ATEISTAATEISTA

7 0

Pieniążki opodatkowane za ceremonię to się bierze, a zagrać coś normalnego to już nie łaska? Może jak co łaska będzie większa to można obejść? Zakłamanie kościelne nie zna granic! 18:31, 16.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piotrusxpiotrusx

4 1

Zła decyzja. Przecież to nie burzy powagi chwili. W sieci można znaleźć irlandzkiego księdza który sam na ślubie wykonuje ten utwór stojąc za ołtarzem. Jeżeli ktoś sobie tego życzy Kościół jest dla ludzi a indywidualnych preferencji jakiegoś biskupa. Decyzja odciagajaca wiernych od Kościoła a niczym nieuzasadniona. 15:42, 17.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aniula223Aniula223

3 1

To jest przesada. Mlodzi bardzo czesto prosza o piesni w wykonaniu diakonii muzycznej dzialajacej przy parafiach bo jest to bardziej uswietnione. Wiekszosc spoleczenstwa jest za tym. Jest coraz mniej ludzi mlodych w kosciolach. Otoz w naszej parafii gdy tylko nas uslyszeli (diakonie muzyczna)do kosciola zaczeli przybywac takze i mlodzi. Wiec jest to plusem dodatkowym. Dlaczego podjeto to bez zadnej ankiety itp. Jestem zdolowana ta decyzja. Przykro mi i wielu mlodym ludziom. Warto by bylo przemyslec te decyzje. 22:45, 21.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MuzykMuzyk

4 1

Marsz mendelsona też zakazecie? 11:28, 09.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrLPiotrL

8 1

W takim układzie precz ze świeckich ulic z procesjami czy pielgrzymkami. Precz ze świeckiej telewizji czy radia z transmisjami mszy czy informacjami kościelnymi. I w końcu precz z polityki, precz ze szkół i precz z łapami do dzieci. 12:34, 09.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoszalinKoszalin

1 4

Jak ja bym chciał mieć u siebie w diecezji takiego Bp jak Mering. Wreszcie byłby jakiś porządek, nie to co teraz... Deo gratias za Bp Meringa, oby więcej takich. A ten kto nie rozumie skąd takie zarządzania wydane przez Bp niech poczta sobie trochę dokumentów kościoła, chociażby i Sobór Watykański II - Konstytucja o liturgii świętej, rozdział VI Muzyka Sakralna :) 10:31, 22.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

87-800 do Koszalin87-800 do Koszalin

5 1

No to przyjedż i zabieraj go sobie, jeszcze wyprawkę ci dołożymy a Włocławek będzie ci wdzięczny po wsze czasy !!! 10:46, 22.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ff

3 1

a sobotęj W Szpetalu Górnym Cohen i Alleluja na Ślubie:) 11:10, 22.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ff

2 1

I u Jana Alleluja Cohena. chyba wszytscy mają gdzieś biskupa:D 11:22, 22.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gosia alleluja cohengosia alleluja cohen

3 1

i u SŁAWKA w Stanisławie alleluja Cohena:D nawet pupile nie słuchają. 11:24, 22.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lolololo

6 1

Przecież oni zagrają WSZYSTKO z Dodą i Nergalem włącznie, to tylko kwestia ceny ! 12:39, 22.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomcotomco

0 0

Najbardziej PiS i kościól. 09:28, 05.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bea candarabea candara

3 0

W związku z powyższym artykułem, miło byłoby wspomnieć i przypomnieć włocławskiemu biskupowi Wiesławowi Meringowi, że pieniądze są świeckie i nie mają wymiaru sakralnego. Tak też wszystkie uroczystości odbywające się w kościele jak: śluby, chrzty czy pogrzeby powinny kosztować tylko dwa słowa: "Bóg zapłać". 19:00, 20.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bea candarabea candara

3 1

W związku z powyższym artykułem, miło byłoby wspomnieć i przypomnieć włocławskiemu biskupowi Wiesławowi Meringowi, że pieniądze są świeckie i nie mają wymiaru sakralnego. Tak też wszystkie uroczystości odbywające się w kościele jak: śluby, chrzty czy pogrzeby powinny kosztować tylko dwa słowa: "Bóg zapłać". 19:04, 20.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnkaAnnka

3 2

I dlatego nie mam ślubu kościelnego, nie bedzie mi jakiś Kler rozkazywał i będda miec coraz mniej wiernych i mniej ślubów w kościele 19:46, 20.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lechlech

1 0

I już po kasie! Tym bardziej ludzie nie będą chcieli brać ślubów za które górę kasy się płaci. Jak jest takim zwolennikiem sacrum to niech zabroni zbierania tacy - mamona jest złem, a w kościele zło nie powinno mieć miejsca. Kiecuny sami robią sobie kuku! Coraz mniej wiernych chodzi do kościoła, a oni wciąż ich odpychają. Dziwne 07:22, 22.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BravoBravo

0 0

Tak naprawdę diecezją nie kieruje biskup Wiesław Mering, a ks. Kanclerz Artur Niemira. 08:10, 22.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

em ...em ...

2 1

I sami pozbywają się skutecznych argumentów na przyciągnięcie młodych ludzi do kościoła ... 11:25, 23.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uciuuciu

5 1

Biskup niech sie zajmie pedofilami a nie ...organistami..

16:47, 02.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikolaj mikolaj

4 0

A co teraz Biskup zrobi z chorkami i scholami dzieciecymi dzialajacymi przy kosciolach, ktore spiewaja piosenki religijne (a nie piesni liturgiczne) na niedzielnych mszach na chwale Pana Boga??? 06:37, 08.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TerryTerry

3 0

Kościół dzisiaj odchodzi nie byt przez durnych biskupów.Sami dążą o nie bytu 11:18, 12.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dramat!!dramat!!

2 0

Może niech najpierw biskup zakaże zdzierania kasy z nowożeńców?! Jeśli płacę kilka stów a czasem nawet i ponad 1000 za ślub, to moim zdaniem mam prawo wybrać kto i co będzie mi grał.. 17:47, 12.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pomyślpomyśl

0 1

W remizie możesz wybierać, co i kto będzie ci grał. W kościele ślub jest nabożeństwem. jeszcze nie słyszałem, żeby to ludzie układali, jak ma ksiądz odprawiać nabożeństwo. 18:53, 12.03.2017


ingeringer

1 0

Zgadzam się aby w kościele nie było niczego co świeckie, tak jak w przestrzeni publicznej szkołach, urzędach i przede wszystkim w polityce nie było niczego co religijne.W końcu religia to bardzo osobista, intymna sfera, intymniejsza niż sexualność i powinna być we własnych domach i kościołach. 11:48, 05.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ingeringer

1 0

Zgadzam się aby w kościele nie było niczego co świeckie, tak jak w przestrzeni publicznej szkołach, urzędach i przede wszystkim w polityce nie było niczego co religijne.W końcu religia to bardzo osobista, intymna sfera, intymniejsza niż sexualność i powinna być we własnych domach i kościołach. 12:11, 05.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%