Zamknij

Wojtkowski nie odpuszcza w sprawie nazwy dla skweru. Odrzucony przez radnych pomysł wraca

12:30, 25.09.2016 G.S
Skomentuj Ludwik Bouchard na zdjęciu wykonanym w Zakładzie Fotograficznym W.M. Majorkiewicza,  Włocławek, archiwum Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej. Skwer przed TI. Fot. DDWloclawek.pl Ludwik Bouchard na zdjęciu wykonanym w Zakładzie Fotograficznym W.M. Majorkiewicza, Włocławek, archiwum Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej. Skwer przed TI. Fot. DDWloclawek.pl

W poniedziałek Rada Miasta już drugi raz będzie głosować, czy nazwać skwer przed Teatrem Impresaryjnym imieniem Ludwika Boucharda. Dwa miesiące temu radni ten pomysł odrzucili, tłumacząc, że postać jest za mało znana. 

To było duże zaskoczenie czerwcowej sesji Rady Miasta. Podczas głosowania nad nadaniem skwerowi przed Teatrem Impresaryjnym imienia malarza i nauczyciela żyjącego we Włocławku na przełomie XIX i XX wieku - Ludwika Boucharda radni PiS wstrzymali się od głosu, a SLD byli przeciw. Tłumaczenia były mgliste - że o Bouchardzie nie słyszeli, że go nie znają, że nie konsultowano z radnymi tego pomysłu, że skwer zasługuje na bardziej znanego patrona.

Prezydent Wojtkowski od razu po vecie radnych nie wykluczył, że jeszcze raz ich poprosi, żeby pochylili się nad tą sprawą. Pomysł wraca teraz. 

- Mam ogromną nadzieję, zresztą tak jak wnioskodawca tego pomysłu, że tym razem się uda, że poprzednio to było tylko nieporozumienie - mówi Angelika Żychlewicz, dyrektor ratuszowego Wydziału Kultury, Promocji i Komunikacji Społecznej. - Na poprzedniej sesji radni właściwie nie podali żadnej merytorycznej przyczyny odrzucenia tego projektu.

O nadanie skwerowi przed ratuszem imienia Ludwika Boucharda, już dwa lata temu wnioskowali dzisiejsi właściciela willi przy Wojska Polskiego 4, w której malarz i nauczyciel mieszkał -  Jacek i Bożena Rejowie. Ich wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw nazewnictwa ulic, placów publicznych i innych obiektów doradzający prezydentowi Wojtkowskiemu.

[ZT]22460[/ZT]

W czerwcu przed willą przy Wojska Polskiego 4 został odsłonięty obelisk ufundowany także przez Rejów. Jest poświęcony Bouchardowi oraz dwojgu innym włocławianom - pedagogowi, animatorowi teatralnemu, patronowi Teatru Impresaryjnego Włodzimierzowi Gniazdowskiemu i Feliksie Szałwińskiej nauczycielce, działaczce społecznej i założycielce prywatnego przedszkola, które działało przy Wojska Polskiego. 

Zwolennicy upamiętnienia Boucharda liczą, że po pozytywnej decyzji radnych, uroczystość nadania skwerowi nazwy będzie można przeprowadzić 14 października. - Pięknym uwieńczeniem całej inicjatywy byłoby nadanie skwerowi w Dniu Nauczyciela patrona - nauczyciela - mówi Angelika Żychlewicz. 

(G.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(29)

zmienić nazwę skweruzmienić nazwę skweru

23 10

Jestem za!! A na następnej sesji proponuję raz jeszcze zająć się tematem skweru Kaczyńskiego. Może po rozpadzie koalicji radni przemyślą tę nazwę.. 12:42, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

HjhHjh

12 11

Nad takimi projektami radni nie powinni się długo zastanawiać. Przecież to pozytywna postać... 12:46, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

na naukę nigdy nie jna naukę nigdy nie j

14 11

"radni PiS wstrzymali się od głosu, a SLD byli przeciw. Tłumaczenia były mgliste - że o Bouchardzie nie słyszeli, że go nie znają" - może powinni poczytać przed sesją.. 12:49, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatelobywatel

29 5

Cytuję: - "Mam ogromną nadzieję, zresztą tak jak wnioskodawca tego pomysłu, że tym razem się uda, że poprzednio to było tylko nieporozumienie - mówi Angelika Żychlewicz, dyrektor ratuszowego Wydziału Kultury",
---
No niech pani nie żartuje z obywateli naszego Włocławka, niestety - nie pani miasta, ale naszego!
Co znaczy wyrażenie: "tym razem się uda".
Czy to jakieś przemycanie swych zamierzeń? Czy WŁOCŁAWEK - to prywatne miasto państwa Rejów, do jasnej cholery?! Bo oni sobie tak chcą skwer nazwać !
Niech publicznie wyjawią: jak to było z tym kamieniem pamiątkowym i z datami przy nazwisku pana Gniazdowskiego?! Pomijam już niechlujstwo w wykonaniu, gdy data zgonu nie zgadzał się z faktami. To - moim zdaniem - świadczy o "poważnym" podejściu owych państwa i pracowników Urzędu do tej "zabawy" w nazwy!

Pani Żychlewicz stwierdzeniem, cyt: "że poprzednio to było tylko nieporozumienie" -
publicznie stawia w wątpliwość - moim zdaniem - stan umysłu radnych podczas obrad!
Na miejscu radnych zażądałbym przeproszenia ze strony pani dyrektor za takie nieprzemyślane sugestie!
Ja mam przekonanie, że radni wiedzieli wówczas co robią, podejmując taką właśnie decyzję o nie nadaniu nazwy Boucharda temu skwerowi.
Podsuwanie tego samego tematu po raz drugi jest próbą przemycenia czyichś zamierzeń bez konsultacji społecznej, co jest nie do przyjęcia, najdelikatniej rzecz całą określając!

Czy pani i pan prezydent - nie będąc mieszkańcami Włocławka wiedzą cokolwiek o bardziej zasłużonych dla Włocławka jego mieszkańców? Wg mnie - nie!
Nazwisko i jakieś fakty z życia ludwika Boucharda z wyjątkową trudnością można spotkać w książkowych włocławianach!
Od ręki natomiast mogę wyliczyć wiele innych nazwisk osób , które zaznaczyły swoją obecność i życie we Włocławku! Gdzie jest ulica lub skwer pułkownika Gromczyńskiego, obrońcy Włocławka przed bolszewikami? A może nazwiemy ten skwer im. Prez. Teofila Hajdo, którego osoba znacznie więcej zrobiła dla naszego miasta niż Bouchard! A może imieniem radnej niegdysiejszej rady Włocławka Feliksy Dowmontowej?!

Jeżeli nazwiemy skwer imieniem Boucharda, to nazwa ta zostanie, a pani Andżelika i pan prezydent pojadą po jakims czasie do swoich domów poza Włocławek!
Chyba że tę nazwę potem zmienimy za dwa lata.
Tylko po co nam to mieszkańcom Włocławka - Państwo Radni?!
I jak wy na tym wyjdziecie w naszych oczach? taki brak zdecydowania? 13:05, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

18 8

Nazwa ronda,nazwa teatru,fontanna-najważniejsze problemy Włocławian według włocławskich polityków.Moim skromnym zdaniem dużo większym problemem jest bezrobocie,wyzysk,brak gospodarki narodowej itd. itp.Dużo poważniejsze problemy mają mieszkańcy Włocławka.A najważniejszym jest brak propolskich,pronarodowych polityków w tym mieście,którzy wyszliby do ludzi,posłuchali ich próbowali z całych sił zmienić na lepsze życie mieszkańców Włocławka.Fontanna,nazwa ronda,nazwa teatru.To jest moje zdanie i mam do niego prawo.Mam prawo krytykować,wytykać błędy i chwalić.Włocławscy kapusie woleliby tylko pochwały.Na pochwały od narodu trzeba sobie zapracować.Pozdrawiam włocławskich kapusiów. 13:08, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

12 4

"Ja lokalnym pracownikom podwyżek nie dam.8 zł na godzinę to już jest bardzo dużo a oni chcą jeszcze więcej.Nie dam i nie stać mnie ponieważ muszę mieć na moje inwestycje luksusowe życie.Zatrudnię Ukraińców przy najbliższej okazji.Mam wsparcie polskiego rządu a obecni pracownicy niech sobie coś znajdą." Wypowiedź jednego z prezesów włocławskiej prywatnej firmy.Ukraińcy już u niego pracują.

Nawet milion Ukraińców przyjedzie do Polski za pracą

http://parezja.pl/nawet-milion-ukraincow-przyjedzie-polski-praca/
13:10, 25.09.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

janIIIjanIII

0 0

I bardzo dobrze, że przyjadą. Może wtedy nasze nieroby stukną się w łby jak 500+ zabraknie 22:00, 25.09.2016


P.67P.67

1 0

Niech zatrudnia upaińców, ale niech pamięta, że jak zdenerwuje potomków bandery to odrąbią mu jego durny łeb a rodzinę wezmą na tryzuby! Brawo on!!! Poza tym to opluć takiego nowobogackiego-pracodawcę!!!!!! 08:27, 26.09.2016


asdasd

13 7

Ci nasi radni to się nadali ale na h.j i w kosmos złodzieje 14:04, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kujawiak.Kujawiak.

19 3

Prosta sprawa z nazwaniem skweru.Teatralny,lokalizacja pasuje uniwersalność itd.Po co tyle szumu. 15:10, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robson77robson77

9 13

Niedokształcenie bezradnych wychodzi na światło dzienne. Pozdrawiam 15:29, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??

22 3

Czy w zadłużonym do granic możliwości mieście ze zniszczonym przemysłem i 30% bezrobociem nie ma większych problemów niż takie głosowania ? 15:58, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wilk alfa Wilk alfa

12 1

W pierwszej kolejności zróbcie tam porządek. Powoli robi się syf i kloszardownia.Dobrze że fontanna nie działania bo te okoliczne chlory by tam się potopu. Nazwa później. 18:33, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rissriss

11 3

to pwinien byc skwer im Eugeniusza Gajewskiego slynnego GIENKA aktora z filmu rejs oraz konferansjera z imprezy kulturalnych w latach70 90 ktorego znal caly wloclawek czlowiek oddany kulturze wloclawka przez duze K i mieszkal tam blisko na ul wojska polskiego zobaczcie go sobie w internecie dusza czlowiek 18:43, 25.09.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

scioscio

3 0

Ja nie miałbym nic przeciwko temu, ale wielu Włocławian na to się nie zgodzi! A już na pewno nie zgodzą się kościołkowi oraz wszelkie maści PiS-owcy.
Pan Eugeniusz, którego po części prochy spoczywają na włocławskim cmentarzu był inaczej zorientowany w związkach życiowych. I dlatego nie sądzę, aby twoj pomysł został zaakceptowany. 19:40, 25.09.2016


????

0 0

Jak to rozumieć?: "... którego prochy po częsci spoczywają na włocławskim cmentarzu." 20:05, 25.09.2016


lislis

15 0

wojtkowski Gienka nie znal niech popyta sie wloclawiakow ile ludzi go znalo z dobrego slowa na scenie w amfiteatrze w parku i w teatrze na wojska polskiegourzednicy niech mu powiedza i radni przypomna mu co zrobil dla kultury wloclawka bo wojtkosiu nie jest z wloclawka 18:47, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olo123olo123

10 2

a może rada miasta zajmie się ważniejszymi zadaniami dla miasta a nie *%#)!& !!! 19:07, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zusia zusia

13 1

A czy coś się dzieje w tym teatrze? czy to kolejna "inwestycja" nie wiadomo w co?
Fontanna przy teatrze rozwalona generalnie po co to było wszystko robione skoro to nie funkcjonuje? Włocławek to wielka "przePOmpownia" kasy która wsiąka w dziwne inwestycje! 19:15, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BravoBravo

10 2

To jest typowe zachowanie manipulacyjne: tak długo wracać do w sumie bezsensownej propozycji aż Rada się zmęczy i dla "świętego" spokoju przyklepie. 20:01, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

10 0

"Skwer żuli i meneli". Codziennie idąc tamtędy godzinami popołudniowymi tam ich widać. CODZIENNIE!! 20:27, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sagosago

6 0

Zgadzam się z opinią osoby posługującej się pseudonimem " Obywatel". Włodzimierz Gniazdowski zmarł w roku 1980,a nie w1978 r. Mieszkał natomiast pod tym adresem nie do 1978 roku lecz do 1971 roku. Datę śmierci można sprawdzić w Wikipedii. Natomiast drugą datę znam z pewnych źródeł. Uważam, że fundatorom kamienia pamiątkowego bardziej zależy na podwyższeniu tym sposobem wartości swojej nieruchomości, niż uczczeniu pamięci osób których nazwiska zostały wyryte na kamieniu pamiątkowym. Nadanie nazwy placowi przed teatrem imienia Ludwika Boucharda ( chociaż nie jestem przeciwny temu pomysłowi) pomoże inicjatorom tego pomysłu zrealizować swój cel. To jest moja subiektywna ocena jeżeli się mylę to przepraszam. Natomiast błędne daty na pomniku są faktem. 21:30, 25.09.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

obywatelobywatel

3 0

Nie mylisz się!
Jak można zrobić przykrość potomkom zmarłego Wł. Gniazdowskiego, myląc datę śmierci.
I o czym świadczy podczas odkrycia tego kamienia udział Władz Miasta?!
Czy biorąc udział w tym wydarzeniu "kamiennym" - Władze Miasta nie ukazały tym samym dobitnie swej historycznej wiedzy o znanych włocławianach i zarazem "powagi" swego ustosunkowania do tych faktów, inspirowanych przez Państwo R.? 22:17, 25.09.2016


AnimaAnima

1 0

Hehe pamietam jak sie Tuchor w fontannie nocą kąpał ;) to były czasy :) :) :) 21:53, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lucjanlucjan

5 0

*%#)!& się Pan upiera Panie Prezydencie Wojtkowski. Pan Ludwik Bouchard jako nauczyciel rysunku w szkole powiatowej nie jest jakąś znaną czy szczególnie zasłużoną dla Włocławka postacią.
Mogę Panu podpowiedzieć kilka równie "znanych" postaci związanych z Włocławkiem: Dymitr Nosenko, Paweł Podolszyc czy Bonawentura Madaliński. Tylko kto ich zna?
09:57, 26.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gość09gość09

7 0

Żeby PMW był tak uparty w ściąganiu inwestorów do miasta albo w budowie nowego dworca PKP albo w realizacji swojego programu wyborczego to Włocławek miodem i mlekiem by płynął a tak d....a blada. Trzeba się zastanowić co przeciętnego mieszkańca obchodzi jaka będzie nazwa tego miejsca przed teatrem czy to będzie miało jakiś wpływ na rozwój miasta czy da to kolejne miejsca pracy? Głupotami się zajmują w UM a prawdziwych problemów nie widzą. 10:54, 26.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarlsonKarlson

4 0

Ale wy tam macie zajęcie... 11:32, 26.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sadystasadysta

3 0

do wypowiedzi ..."- Mam ogromną nadzieję, zresztą tak jak wnioskodawca tego pomysłu, że tym razem się uda, że poprzednio to było tylko nieporozumienie - mówi Angelika Żychlewicz, dyrektor ratuszowego Wydziału Kultury, Promocji i Komunikacji Społecznej. - Na poprzedniej sesji radni właściwie nie podali żadnej merytorycznej przyczyny odrzucenia tego projektu. ..." Pani dyrektor a może trochę zdrowego rozsądku i racjonalności w tej kulturze jaką preferujecie przez "k" i zamiast tak walczyć o nazwę to może warto było włączyć trochę rozumu i wyremontować tę fontanną zamiast robić zbytek luksusu na Starym Rynku, warto czasem popatrzeć i pomyśleć a zdjęcie pokazuje to co pokazuje. 12:53, 26.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

edwardedward

0 0

jak ciężko wam zdecydować to nazwijcie skwer koziołka matołka przy teatrze 07:07, 28.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%