Zamknij

Bezimienne przez lata rondo w centrum dostanie patrona? Wojtkowski proponuje...

Grażyna SobczakGrażyna Sobczak 06:00, 20.10.2016 gs
Skomentuj W 2015 roku do ratusza wpłynął wniosek Związku Nauczycielstwa Polskiego, aby rondo upamiętniało Tajną Organizację Nauczycielską, która podczas II wojny światowej prowadziła tajne nauczanie. Fot. DDWloclawek W 2015 roku do ratusza wpłynął wniosek Związku Nauczycielstwa Polskiego, aby rondo upamiętniało Tajną Organizację Nauczycielską, która podczas II wojny światowej prowadziła tajne nauczanie. Fot. DDWloclawek

Sojusz Lewicy Demokratycznej chciał, żeby rondo przy sądzie nazwać imieniem Dywizji Kościuszkowskiej, Prawo i Sprawiedliwość proponowało Żołnierzy Wyklętych. Czy zwycięży wreszcie propozycja upamiętnienia Tajnej Organizacji Nauczycielskiej? Okaże się na najbliższej sesji Rady Miasta. 

Od kilku lat trwa dyskusja nad nazwą dla ronda u zbiegu Wojska Polskiego i Kilińskiego. Jeszcze za prezydentury Andrzeja Pałuckiego (SLD), w kwietniu 2014 roku, Koło Weteranów Sojuszu Lewicy Demokratycznej zaproponowało, żeby  to miejsce otrzymało imię Dywizji Kościuszkowskiej. Ratusz odpowiedział negatywnie argumentując, że Dywizja Kościuszkowska nie ma żadnego związku z tym miejscem. 

[ZT]22556[/ZT]

W 2015 roku do ratusza wpłynął wniosek Związku Nauczycielstwa Polskiego, aby rondo upamiętniało Tajną Organizację Nauczycielską, która podczas II wojny światowej prowadziła tajne nauczanie.

Na początku tego roku związana z Prawem i Sprawiedliwością oświatowa Solidarność zgłosiła przewodniczemu włocławskiej Rady Miasta, Jarosławowi Chmielewskiemu (PiS) propozycję nadania rondu imienia Żołnierzy Wyklętych. 

- W pobliżu ronda w czasie II wojny światowej i po jej zakończeniu znajdowało się więzienie karno-śledcze, w którym więziono, torturowano i zabijano żołnierzy AK, partyzantów i osoby cywilne związane z podziemiem niepodległościowym - uzasadnia Wojciech Jaranowski, przewodniczący oświatowej Solidarności na Kujawach i Ziemi Dobrzyńskiej i radny wojewódzki PiS. 

Teraz prezydent Marek Wojtkowski (PO) proponuje radnym, aby rondu patronowała Tajna Organizacja Nauczycielska. Pomysł ma pozytywną opinię Zespołu ds. nazewnictwa ulic i placów, który doradza prezydentowi. 

Nadanie rondu imienia nie pociąga za sobą żadnych kosztów i nie oznacza wymiany dokumentów mieszkańców.  

Sprawa rozstrzygnie się na sesji 24 października. 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

??

25 1

To już epidemia ? 06:23, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

BravoBravo

20 6

Do Redakcji portau ddwloclawek.pl
Rondo im. Dywizji Kościuszkowskiej , a nie Decyzji , choć i decyzje Tadeusz Kościuszko musiał przecież podejmować trudne i odpowiedzialne. 06:53, 20.10.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pionierpionier

9 2

dla gimbazy piszącej dla portali to nie ma znaczenia dywizja ,decyzja czy diecezja 08:55, 20.10.2016


BravoBravo

25 9

Jak to powiedział niedawno jeden z żołnierzy A.K. z Włocławka: "...Zarówno ci od gen.Andersa jak i ci od gen. Berlinga spod Lenino to byli ci sami Polacy z sowieckiech gułagów i zesłań. Teraz jednych się czci a drugi potępia. Generał Berling przeciwstawił się Stalinowi i posłał swoich żołnierzy -zwiadowców na pontonach na pomoc Powstaniu warszawskiemu. " 07:14, 20.10.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mackomacko

5 9

Gen. Berling jest dla ciebie bohaterem? Człowiek który współpracował z NKWD? Który wielbił Berię i Stalina. Wstyd!!!!!!!!! 08:56, 20.10.2016


pytam pytam

25 4

Czy jakiś nauczyciel z Włocławka był w tajnej organizacji?????? Poproszę o nazwiska tych co należeli do tej organizacji. 07:43, 20.10.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

1234512345

4 2

No skoro tajna była to nazwisk się nie dowiesz... ;-) 09:05, 20.10.2016


upsups

3 0

Tajna to chyba była w czasie wojny?, teraz już można się pochwalić przynależnością i odebrać odznaczenie. 12:21, 20.10.2016


bieniekbieniek

19 2

"Ratusz odpowiedział negatywnie argumentując, że Dywizja Kościuszkowska nie ma żadnego związku z tym miejscem."

A to musi być nazwa związana z czymś,lub kimś konkretnym?Idąc tym tokiem rozumowania,problem z nazewnictwem,z właściwie ze związkiem konkretnych osób do konkretnych miejsc ma ponad połowa ulic i miejsc we Włocławku.

"Nadanie rondu imienia nie pociąga za sobą żadnych kosztów i nie oznacza wymiany dokumentów mieszkańców."

To radni podczas sesji będą się tym za darmo zajmować?Tak bez diety,społecznie? 07:54, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NowoczesnyNowoczesny

9 12

Ja proponuje rondo im.Przyjaźni Polsko-Radzieckej. 07:57, 20.10.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZUZELZUZEL

1 3

A to bardziej pasuje do budowanego ronda koło SATFILMu ze względu na położoną niedaleko ulicę, która nosiła tę zaszczytną nazwę 09:04, 20.10.2016


hunterhunter

18 4

A ja proponuję Dywizjonu 303 - kościuszkowskiego. Wilk syty i owca cała. 08:05, 20.10.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MądrościMądrości

2 2

Wilk nie będzie syty jak nie pożre owcy. 15:37, 20.10.2016


Owczy bobekOwczy bobek

1 2

Dywizjon 303 był wielkim i wspaniałym .W/w "rondo" jest trochę większe od psiej kupy.Pomysł łowcy nietrafiony.Może nazwać mela-pies poległy przy Kaliskiej.Pies i kupa,wszystko się zdadza. 15:49, 20.10.2016


HugoHugo

24 1

Nawet z *%#)!& ronda zrobią szopkę polityczną.Debile. 08:13, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

japajapa

9 3

Była propozycja nazwania tego ronda im. Saperów Polskich. We Włocławku od 1945 r. do 2002 r. była jednostka saperska a obecnie tradycje saperskie kontynuuje Stowarzyszenie Saperów Polskich we Włocławku. Niestety ale ta propozycja nie przeszłą a szkoda. Jest w tej chwili szansa na podjęcie tego tematu. 08:27, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiesław wojnarwiesław wojnar

28 15

Nazwanie ronda imieniem Żołnierzy Przeklętych byłoby równym nietaktem co nazwanie ulicy w Lwowie imieniem Bohaterów UPA, ten sam sort bandytów i morderców. 08:58, 20.10.2016

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

historykhistoryk

8 13

Bandyci to komuniści którzy przez swą ideologię wymordowali około 96 mln ludzi na całym świecie. Jak widać Włocławek jest jeszcze czerowny! 09:02, 20.10.2016


wiesław wojnarwiesław wojnar

10 4

@historyk - a czy ja proponuję aby nazwać rondo imieniem Ławrientija Berii? Neguję tylko upamiętnianie samozwańczych bojówek mordujących w okrutny sposób dziesiątki cywilów. Jeśli podpisujesz się jako "historyk" to powinieneś wiedzieć o czym mówię, a jeśli nie to może warto zastanowić się nad zmianą nicka. 09:42, 20.10.2016


niehistorykniehistoryk

7 4

Masz rację. Za krótki czas padnie kolejna propozycja nazwania ulicy im. Ognia, Burego, Bryg. Świętokrzyskiej albo jeszcze innego "mściciela". 10:03, 20.10.2016


historyk historyk

3 9

Napisałem tak bo jak patrzę na twoje lewackie spojrzenie na świat, negujące czyny Żołnierzy Wyklętych, porównując do zbrodni na Wołyniu to jestem ciekaw co ty bierzesz? Od razu widać że dla ciebie lepiej jakby nazwać te rondo od wybitnych bohaterów II wojny np Jaruzelskiego, Ciastonia, Moczara, Bermana albo może na cześć Korpusu Bezpiecznstwa Wewnętrznego. To byli ludzie którzy dbali o dobro narodu szczególnie na Rakowieckiej. 13:18, 20.10.2016


wiesław wojnarwiesław wojnar

8 3

Oczywiście że porównuję. To co robiły bandy Kurasia albo Ognia nie różnią się niczym od dokonań banderowców na Wołyniu, jedni i drudzy mordowali polskich cywilów. Jeśli nie znasz faktów możesz sobie poczytać np. tutaj - http://goo.gl/XnTJ3V Lewactwa do tego nie mieszaj bo to nie ma nic do rzeczy. 15:04, 20.10.2016


Bravo Bravo

3 3

100/100 15:30, 20.10.2016


hisotryk hisotryk

3 7

O czym ty mówisz hehe podajesz mi dziennikarza lewicowego który pisze dla trybuny i to jest twoje źródło? Owszem zgodzę się do Ognia i Burego ale spór historyków wciąż trwa na jego temat. Czemu nie piszesz że Ogień działał dla NKWD, że podszywał się i chciał skompromitować AK. Do tego często AL zabijała ludność cywilną a potem przypisywano to AK. Często też robiono odwety ale na ludności rosyjskiej, białoruskiej czy litewskiej za mordy na Polakach i jak wiesz na wschodzie Żydzi współpracowali z Sowietami! Wystarczy mi jedno oni walczyli w imię wolnej Polski nie w imię Stalina i to jest zasadnicza różnica!!!! 16:20, 20.10.2016


obywatel obywatel

2 4

Pilecki, Fieldorf, Inka, Łupaszka, Zapora, Żelazny, Lalek, Hubal, Ponury, Rój, Rudy, Warszyc, Zuch, Olech, Pług itd Poczytaj człowieku, poczytaj a nie Urbana i Lisa słuchasz :) Co za ludzie PRL kiedyś dla was zły a teraz chcą Ubeków itp jako ludzi honoru, co za kraj 16:51, 20.10.2016


pakeropakero

27 2

a ja proponuje budowę Dworca i otwarcie kaliskiej a nie okaże się pod koniec kadencji ze jednak można wszystko tylko zagłosujcie haha 09:23, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lucjanlucjan

22 1

Proponuję nazwę przechodnią, co roku można zmieniać i każdy może mieć przez rok swoją nazwę.
A szczerze mówiąc, to cała ta sytuacja jest raczej smutna. Aktywność Prezydenta w działaniu powala. Nazwę wymyślił i się napracował. 09:25, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

loislois

19 1

to macie fajne tematy na sesji i problemy a przyjrzyjcie sie wielu panstwoym instytucja we wloclawku szptale przychodnie urzedy mopry mopsy i inne jaki jest przerost roznej masci kierowniczkow co biora duze pensje nad pracownikami i wiekszosc to nic nierobia porubcie tam audyty i zobaczycie jaka kase zaoszczedzicie a nie wciskacie ludziom tematy zastepcze dajcie nazwe ronda jakiemus wloclawiAKOWI CO ODDAL ZYCIE ZA DRUGIEGO CZLOWIEKA PARU TAKICH ZNZJDZIECIE 09:35, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rosomak_1rosomak_1

25 1

A nie może być zwykłe rondo, tylko musi się jakoś konkretnie nazywać? Inaczej będzie się jeździć? Będzie bezpieczniejsze i kierowcy bedą lepiej jeździć po nazwanym rondzie, bo po bezimiennym rondzie to jeździ sie w drugą stronę. Jakaś mania opanowuje Polskę z nazwami. Nazywa sie ronda, skwerki, drzewka, może klatki schodowe. Takie to dziwne troszeczkę. Zamiast na nazwę i tabliczkę z nazwą można pieniadze wydać na np. dokarmianie zwierząt w schronisku. 10:00, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KIMDZONGTUSKKIMDZONGTUSK

11 3

Tiaaa... jak ktoś "pracuje" w budżetówce to może sie *%#)!& zajmować.
Tu macie lemingi, se poczytajcie a pózniej zastanówcie się , czy dalej będziecie głosowac na budżetowców- historyków, filozofów, nauczycieli, trepów etc.
http://wgospodarce.pl/informacje/15151-milionowe-legiony-urzednikow-jedna-czwarta-wszystkich-zatrudnionych-w-polsce-pracuje-w-budzetowce
będzicie płacić większe podatki, więcej za wodę, śmieci... przecież tę bande trzeba utrzymaćno i mają coraz większe wymagania.
WASZ JAK ZAWSZE UMIŁOWANY PRZYWÓDCA 10:39, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziel i rządździel i rządź

14 1

Ludzie czy wy nie widzicie że to jest kolejny temat który ma was podzielić przed nadchodzącymi wyborami samorządowymi i odwrócić uwagę od kłamstw przedwyborczych które nie zostały zrealizowane ?
Chyba czas skonczyć z narzucaną nam partyjną filozofią folwarcznej trzody wyborczej którą można sterować jak stadem owiec !!! 11:25, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qw_qw_

18 3

Tak to jest, jak do polityki pchają się beztalencia tj. humaniści i "niespełnieni" nauczyciele... 11:37, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janIIIjanIII

15 1

Po następnych wyborach nowa opcja i tak "przyjdzie jak walec i wyrówna". Dlaczego zgodnie ze stanem faktycznym nie nazwać tego ronda "Sądowe"? 11:53, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczycielkanauczycielka

3 15

Brawo Panie Prezydencie, nauczyciele w czasie wojny narażali życie ucząc młodzież i dzieci a są pomijani. 12:03, 20.10.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

miastowymiastowy

7 1

Partykularyzm - jak widać - fetoruje. Rondo może mieć nazwę urbanistyczną. 13:34, 20.10.2016


raperraper

4 9

a ja, dla upamiętnienia najlepszej zmiany, proponuję aby rondo nazwać albo " PARANOJA 2016" albo " RONDO ABORCJONISTEK" . 13:51, 20.10.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

altalt

3 1

Albo "Pomysłowy Dobrozmian"! 16:58, 20.10.2016


FRETKAFRETKA

14 3

A może prościej ... Rondo Jana Kilińskiego albo Rondo Wojska Polskiego. Jedno i drugie ładne. Ostatecznie to skrzyżowanie tych właśnie ulic. Tanio, niepolitycznie i wszyscy powinni być zadowoleni. Z harcerskim pozdrowieniem. 13:54, 20.10.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Harcerz,bo się usmarHarcerz,bo się usmar

0 0

Co ma wspólnego szewc Kiliński z Włocławkiem?. 20:42, 20.10.2016


McBride1970McBride1970

10 7

najlepsza nazwa to ch...... *%#)!& kamieni kupa ale macie problemy w tym miescie 14:43, 20.10.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EJ!!!EJ!!!

1 3

Masz 46 lat ,a tak się popisujesz , chcesz skończyć jak Kujawiak??? , jego też ostrzegałem, by nie igrał mając zarejestrowane konto. 15:39, 20.10.2016


McBride1970McBride1970

2 0

ty ej!!! nie strasz bo sie zesrasz 16:13, 20.10.2016


HWDWHWDW

8 5

Tego to już naprawdę pogrzało!!! Ten facet to dno!!! Przyzwyczailiśmy się już trochę,że zajmuje się *%#)!& udawać,że coś robi ale to zaczyna już być naprawdę *%#)!& już patrząc na tą fałszywą mordę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 15:35, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

włocławianka;(włocławianka;(

16 2

Czyli już wiadomo,że przejdzie również ta kretyńska nazwa pseudoronda na Zazamczu!!! Biedne nasze miasto;( Chyba jeszcze nigdy za żadnego prezydenta nie było tak sponiewierane!!! 15:39, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

altalt

6 2

Rondo Więzienne! Historycznie i prawdziwie! 16:55, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan ObserwatorsJan Obserwators

6 1

To Rondo ma swje im.: Błogosławionego Biskupa Michała Kozala. Jest też stosowna tablica. Jak zwykle znów kłania się brak znajomości miasta. 18:10, 20.10.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

niekumatyniekumaty

0 0

To nie to "rondko". 16:22, 21.10.2016


MieszkaniecMieszkaniec

11 1

Nasi Radni zajmują się małostkowymi sprawami i biorą diety po 2 tys. zł A gdzie obietnice wyborcze! Włocławek jest tak upolityczniony, że nasza RM to tylko karierowicze, Ci ludzie nie mają nic wspólnego z samorządnością. Dlatego przy najbliższych wyborach oddajmy głos na ludzi sukcesu a nie marginesu politycznego. Miasto potrzebuje miejsc pracy a nie naz ulic czy rond. A co do nazwy ronda to wystarczy nazwać Rondo Wolności. Czy tak trudno coś takiego zaproponować! 19:37, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do mieszkańca do mieszkańca

6 1

,,.... Ci ludzie nie mają nic wspólnego z samorządnością.''
Protestuję -jak to nie mają nic wspólnego z samorządnością ?
A kto sam się rządzi i ustala bez pytania o zgodę włocławian 14 tysięczne pensje dla kolesi ze spółek miejskich ? Kto pozwala na reklamowanie się przesów w internecie na koszt podatników ? 19:46, 20.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

felekfelek

12 2

ja proponuje nazwac rondo im EDWARDA GIERKA bo to za jego panowania pobudowano to osiedle zazamcze i ludzie dostali mieszkania i pobudowal fabryki a przyszla pseudo demokracja z balcerkiem na czele i wszystko rozwlila i teraz wloclawek wioska a za gierka byl miastem wojewodzkim 20:35, 20.10.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wiesław wojnarwiesław wojnar

6 0

Daj spokój, zaraz Cię od komunistów, pełowców i lewaków chodzących na postronku żydokomunistycznego TVNu wyzwą... 22:11, 20.10.2016


balcerku balcerku

2 1

Jesteś niedoinformowany .Ta demokracja z Balcerowiczem na czele to agentura Banku Światowego która zlikwidowała w Polsce przemysł a to co zostało sprzedała Niemcom .
Więc to nie jest demokracja tylko neokolonializm w woalce z wystającymi pejsami . 07:22, 21.10.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%