Zamknij

Jest pomysł na zdobycie pieniędzy na wieżę widokową na Zawiślu. Pomogą mieszkańcy?

13:20, 29.03.2017 Ł.D.
Skomentuj Wieża widokowa ma powstać w pobliżu kompleksu PWSZ. fot. Łukasz Daniewski Wieża widokowa ma powstać w pobliżu kompleksu PWSZ. fot. Łukasz Daniewski

- Szansą na szybką budowę wieży widokowej na Zawiślu jest Budżet Obywatelski - nieoficjalnie słyszymy we włocławskim ratuszu. Tegoroczna edycja ma ruszyć w najbliższych tygodniach.

O pomyśle, który już zdążył podzielić włocławian, pisaliśmy na DDWloclawek.pl 7 marca. Chodzi o stalową konstrukcję, z której możliwe byłoby podziwianie panoramy Włocławka. Plany ratusza zakładały też zagospodarowanie przyległego terenu.

[ZT]24293[/ZT]

Mimo iż inwestycję wpisano do tegorocznego budżetu, nic nie wskazuje na to, by obiekt powstał do końca grudnia. Powód? Brak dofinansowania, o które ubiegało się miasto z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

- Nie otrzymaliśmy dofinansowania na wieżę widokową z WFOŚiGW. To komplikuje sprawę. Będziemy analizować inne możliwości sfinansowania tej inwestycji - mówi Bartłomiej Kucharczyk, rzecznik prezydenta Marka Wojtkowskiego.

Nieoficjalnie wśród potencjalnych rozwiązań wymienia się Budżet Obywatelski. - Myślę, że jeśli mieszkańcy zgłoszą taką propozycję do BO, projekt ma dużą szansę na akceptację i poddanie pod głosowanie. Kolejna edycja ma niebawem ruszyć - mówi jeden z urzędników włocławskiego ratusza.

Koszt inwestycji wynosi blisko 400 tys. zł i pewne jest, że jej zakres musiałby zostać okrojony, bo w ramach BO dla Zawiśla przeznaczono tylko 250 tys. zł. Złożony do WFOŚiGW projekt zakładał modernizację tarasu widokowego, znajdującego się w pobliżu obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, w tym remont obecnie istniejącego muru, umocnienie skarpy, budowę dojść do tarasu, powstanie ścieżki dydaktycznej zawierającej tablice informujące o walorach dydaktyczno-przyrodniczych tej części miasta, wytyczenie miejsca na ognisko wraz z siedziskami oraz budowę kilkunastometrowej stalowej wieży widokowej wraz z tarasem, który znajdowałby się na wysokości 5 metrów nad ziemią. 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(33)

Pedro!Pedro!

53 11

Ja zgłaszam projekt obywatelski,aby zamiast wieży wybudować katapultę i tych ociężałych umysłowo z urzędu miasta wystrzelić na księżyc. 13:25, 29.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wykrzyknikwykrzyknik

11 1

Jestem ZAAAAAAAaaaaaa....! 15:20, 29.03.2017


reo

WieżaWieża

23 26

Wieza widokowa to super pomysł 13:30, 29.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

abcdabcd

2 1

zapewne nie wieża widokowa tylko platforma. ale pomysł git, bo drzew zasłaniających skrócić nie można bo są na prywatnych działkach. 21:37, 29.03.2017


TelliznTellizn

14 19

Skorzystam 13:30, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Julian Julian

21 22

Myślę ze miasto zyska na tym wizerunkowo 13:33, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktosssssktosssss

33 5

A księżniczka na wieży będzie? 13:39, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czerwona_GnidaCzerwona_Gnida

24 4

Inne możliwości finansowania. Czyli większe opłaty za wodę, ścieki, komunikacje, ogrzewanie itd. 13:46, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zawiślezawiśle

9 12

To jest wspaniały projekt innowacyjny, tylko żeby ludzie pod tą wieżą nie *%#)!& 13:50, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wlocwloc

39 5

Proponuje powolac Nowa Spolke !!!!! ZOSTALO JESZCZE KILKU z PO i z PZPR bez intratnych Stolkow !!!! 13:50, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bughbugh

15 4

5 metrów nad ziemią tylko ?? 14:07, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SKANDAL !!!SKANDAL !!!

29 3

Czytaliście dokładnie -
wieża kilkunastometrowa a taras widokowy tylko 5 m nad ziemią.
A wyżej będą prawdopodobnie umieszczone przekaźniki komercyjnych operatorów, którzy będą mieli wieżę za gratis (w ramach budżetu obywatelskiego). Nie dziwię się, że nie dostali dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Tam są myślący decydenci. Ludzie nie dajcie się oszukać - ani jednego grosza na ten przekręt! 14:15, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MartinezMartinez

16 2

Najpierw niech nasze wladze zadbaja o widok. Aczkolwiek ogladanie, z tej wiezy, ruder na starowce rzeczywiscie moze sprawic, ze o Wloclawku znowu bedzie glosno. 14:22, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WidokWidok

6 13

To miejsce na zawiślu od dawna wymaga odnowienia. Pamietam z lat młodości jak podziwialiśmy panoramę Włocławka i uważam, że czas najwyższy aby dostosować ten obiekt do obecnych czasów. Budżet obywatelski to doskonały sposób na realizację tej inwestycji. 14:24, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EKOGROSZEKEKOGROSZEK

17 2

Pytanie... 5 metrów nad ziemią, czy pięć metrów nad poziomem obecnego tarasu? Wyrzucone pieniądze. Bo i w jednym, i w drugim przypadku zbyt nisko, żeby mieć przed sobą panoramę miasta. Zasłonią wierzchołki drzew. Jeśli już, to wieża powinna stanąć na obecnym tarasie i mieć wysokość minimum 10, a lepiej 15 metrów i powinna być zwieńczona tarasem widokowym. Pytanie na ile osób, i czy nie będzie "odskocznią" dla potencjalnych samobójców? Może z tego powodu tylko "5 metrów nad ziemią"? Czy będzie na noc zamykany, albo czynny w określonych godzinach, jak nie przymierzając latarnie morskie. No i czy złomiarze tego "nie rozbiorą", bo nie sądzę, żeby ktoś tego pilnował 24 godziny na dobę. A potencjalny monitoring...? Nie oszukujmy się. Zanim dzielni funkcjonariusze tam dotrą, wieża odjedzie na wózeczkach w okoliczne lasy, nowiutkimi ścieżkami edukacyjnymi.
Darz Bór. :-) 15:10, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DariuszDariusz

4 8

Redaktorek tego artykułu, weź w łapę mapę, historię Włocławka i pokaż Zawiśle. Pomnik Obrońców Wisły jest pobudowany na Wzgórzu Szpetalu Dolnego, tak redaktorku ni doinformowany, spadochroniarzu. Taras jest oddalony około 100m od w/w pomnika. 15:13, 29.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dicdic

3 2

do dariusza od dawna czytam pana wypowiedzi odnosnie Zawiśla i zastanawiam sie czy jest pan do tego miejsca uprzedzony czy , bo jak to rozumiec poprawia pan wszystkich odnosnie mapy Włocławka ze ta dzielnicy nie ma to jak pan wytlumaczy ze wyjezdzajac z miasta na most jest tablica na ktorej jest napisane Zawisle a nie Szpetal Dolny ,to wedlug pana wszyscy sa jak pan nazwal spadochroniarzami to te nazwy sa tak sobie 16:52, 29.03.2017


zawiślakzawiślak

5 0

Panie Darku,nie udawaj Pan mądrzejszego od zepsutego radia.Gdyby faktycznie był Pan choć trochę poinformowany,to wiedziałby Pan iż osiedle nosi nazwę Zawiśle.W skład Zawiśla natomiast wchodzą dawne miejscowości,m.in:Szpetal Dolny,Grodzkie/pochodzenie nazwy ulicy,Grodzka/,Zofijka.Poza tym - trochę szacunku dla innych. 11:46, 30.03.2017


CableCable

7 1

" Jest pomysł na zdobycie pieniędzy na wieżę widokową na Zawiślu. Pomogą mieszkańcy?"
--------
Jeżeli to jest tytuł wymyślony przez pana red. - to ja "wysiadam".
Zebranie PODATKÓW i przeznaczenie ich na zbędną rzecz, to to niby ma być pomysł na pieniądze?!
TO JEST ŻADEN POMYSŁ - panie redaktorze! To jest grabież podatków! To nie jest POMOC Mieszkańców lecz marnotrawstwo pieniędzy podobnie jak to stało się z pływającą sceną, uznaną w Kraju za NAJGŁUPSZĄ INWESTYCJĘ WŁOCŁAWKA, nie tylko we Włocławku.
17:36, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bosky90210Bosky90210

3 2

I kolejne miejsce by mieli gdzie pić bezkarnie %%... 17:47, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lusia1234lusia1234

2 2

https://www.google.pl/maps/place/Rowok%C3%B3%C5%82/@54.6447647,17.2402651,14.25z/data=!4m5!3m4!1s0x46fe6d0419d6972f:0x42fd35068f47c6e!8m2!3d54.6560286!4d17.2100811!5m1!1e4?hl=pl

https://www.google.pl/search?q=wie%C5%BCa+widokowa+orzechowo&hl=pl&site=imghp&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwic6IWrh_zSAhVEG5oKHafhDUcQ_AUIBSgA&biw=1920&bih=901&dpr=1 na taka jak jest na stronie orzechowo morskie kolo ustki taka wysoka to sie dołoze a nie 5 metrow to ma byc widok w kolo i daleko miedzy innymi dla *%#)!& lesnej jest wyzej kabina a ta z tarasem dla turystow bylem na niej w 2012 lipcu jak w ustce bylem polecam


jedzcie w gorce do luban tam nie jest za wysoka az tak bo na szczycie jest usytuowana w gorcach

http://zieloniwpodrozy.pl/wp-content/uploads/2016/01/Panorama-Tatr-z-wie%C5%BCy-widokowej-na-Lubaniu.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=amyvECD1TGw

to tak na dodatek z gorczanskiego parku narodowego

a nie lepiej było by postawić astronarium na górce dalej trochę później jak jest w Dobrzyniu zagospodarować całkiem górkę bez specjalnego wycinania drzew

17:57, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obhserwator.Obhserwator.

10 2

Zdecydowanie uważam że w Włocławeczku są pilniejsze i ważniejsze inwestycje. 20:15, 29.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sialalasialala

0 2

Zgadzam się na przykład droga w lesie od wiaduktu nad jezioro Czarne. 06:17, 30.03.2017


lusia1234lusia1234

4 4

Chce pszypomniec jeszcze wieża stalowa w orzechowie to rura w korek są kręte schody i wysokość ma 48 m wysokosci a wieża stalowa na rowokole ma 20 m a nie zbudujecie mała wierze i przerosną drzewa w w wieże stoją tez na punktach wysokościowych
A z reszta zróbmy ze starówka włocławska odnowienie dworzec PKO wały na zawislu a porem bawmy się wieża to dobra zecz ale po rewitalizacji Włocławka i będzie w tedy coś podziwiać 20:54, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KujawiakKujawiak

7 3

We Włocławku jest osiemdziesięciu milionerów.Niech zrobią "zrzutę" po dużej bańce i będzie wieża widokowa z prawdziwego zdarzenia. 00:18, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

smqsmq

3 1

prezydent to niech lepiej zainwestuje w park Sienkiewicza bo to wstyd dla miasta, a nie jakieś śmieszne inwestycje np betonowa fontanna albo to teraz wieża widokowa, a wszystko po to by kasę na lewo przytulić... 08:23, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mimi2Mimi2

0 0

Zgadzam się w 100%, albo na Marsa oby jak najdalej ! 11:00, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lusia1234lusia1234

0 0

http://eustka.com/attraction/lightbox/orzechowo_wieza_2.jpg 14:21, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lusia1234lusia1234

0 1

http://eustka.com/attraction/lightbox/orzechowo_wieza_2.jpg


https://www.google.pl/search?hl=pl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1920&bih=950&q=wieza+widikowa+w+orezechowie+&oq=wieza+widikowa+w+orezechowie+&gs_l=img.12...1892.15662.0.18337.29.10.0.19.0.0.113.655.9j1.10.0....0...1ac.1.64.img..0.9.585...0.WQq4jwl1GQE#hl=pl&tbm=isch&q=wieza+widikowa+w+dretyn&*&imgrc=_
14:31, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lusia1234lusia1234

0 1

Pedro! sam się wystrzel do poparz jaki projekt

https://www.google.pl/search?hl=pl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1920&bih=950&q=wieza+widikowa+w+orezechowie+&oq=wieza+widikowa+w+orezechowie+&gs_l=img.12...1892.15662.0.18337.29.10.0.19.0.0.113.655.9j1.10.0....0...1ac.1.64.img..0.9.585...0.WQq4jwl1GQE#hl=pl&tbm=isch&q=wieza+widikowa+w+dretyn&*&imgrc=_ 14:36, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParisParis

1 0

Prawie jak w Paryżu.... tylko prawie robi różnicę :-)
Też przypuszczam, że to w celu zawieszenia różnego rodzaju przekaźników i anten. Już jedna taka wieża przy ulicy Dobrzyńskiej stoi ale tam osoba prywatna czerpie zyski, a tutaj miasto by parę groszy skroiło. Poza tym po co mieszkańcy mają darmo oglądać cudooowny widok panoramy Włocławka jak można by posadzić kogoś co by bileciki przy wejściu kasował? Poza tym 5 m? żenada.... 50 m proszę bardzo! i wtedy byłby widok prawie jak z samolotu.... choć prawie robi różnicę :-) Powodzenia przy budowie życzę AHA! tylko uważać! bo jak odnawiali pomnik to świeżo zamontowana tablica marmurowa zniknęła ha ha ale to już zapoooomnieli oj tam oj tam.... 14:38, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bubabuba

3 1

przenieśc scene pływającą i zmienić nazwe na scene wiszącą.proste!!!! 15:35, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ooooooolabogaooooooolaboga

2 1

Katastrofa dla Zawisla.Nie rozumiem dlaczego wladzom miasta i kilku dzielnicowym dzialaczom tak bardzo zalezy ,aby kazde ladne i nietkniete nowoczesnoscia miejsce historyczne zmienic w turystyczna atrakcje.Przyczepili sie do tego Zawisla i na sile wciskaja ludziom zmiany, ktore tak naprawde nie sa nikomu potrzebne.Szal wiezy minie po kilku miesiacach ,a Zawisle zostanie z kupa zelastwa w tym pieknym lesnym zakatku.Za kilka lat drzewa urosna jeszcze kilka metrow i w koncu trzeba bedzie wybudowac wieze Eiffla ,aby zobaczyc widok na miasto.Wystarczy zainwestowac podobne pieniadze i zrobic przycinke koron drzew ,aby zatrzymac ich wzrost i miejsce zostanie takim jakim bylo przez pokolenia Zawislanskich mieszkancow. 05:48, 31.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%