Zamknij

Zgrzyt podczas wtorkowego "Łańcucha świateł". Sędziowie kontra sekretarz Sojuszu Lewicy Demokratycznej

10:44, 19.07.2017 Ł.D.
Skomentuj Happening odbył się przed Sądem Rejonowym. fot. Łukasz Daniewski Happening odbył się przed Sądem Rejonowym. fot. Łukasz Daniewski

- Nie zebraliśmy się tu po to, żeby mówić, co ta władza robi czy nie, tylko żeby wyrazić swoją opinię na temat zmian nas dotyczących. Proszę nas nie utożsamiać ze swoimi jakimiś politycznymi grami - zaapelował do Piotra Kowala z SLD prezes Sądu Rejonowego we Włocławku, Wojciech Szpyrkowicz podczas wtorkowego happeningu pod hasłem "Łańcuch świateł".

Sekretarz włocławskich struktur Sojuszu Lewicy Demokratycznej krótkim przemówieniem rozpoczął spotkanie włocławian, którzy trzymając w dłoni zapaloną świeczkę chcieli wyrazić swój sprzeciw wobec zmian w polskim sądownictwie. Wśród uczestników happeningu znaleźli się m.in. sędziowie i pracownicy włocławskich sądów oraz członkowie Komitetu Obrony Demokracji. 

- Naszym zadaniem jest nieść to światło ludziom, by wiedzieli, o co dzisiaj walczymy. Nie walczymy dziś o pensje, o stanowiska, czy o cokolwiek innego. My walczymy o to, byśmy w 2019 roku żyli w wolnym kraju i wybory parlamentarne nie zostały zafałszowane, cytując Prawo i Sprawiedliwość, czyli mówiąc brutalnie sfałszowane, bo doskonale wiemy, że Sąd Najwyższy, czyli nominaci Prawa i Sprawiedliwości według nowej ustawy będą decydować o tym, czy wybory będą ważne, czy nie. Wiadomo, że jeśli PiS przegra, to i tak wygra. I my dzisiaj musimy wyjść do ludzi, musimy się spotykać i głośno mówić, że się z tym nie zgadzamy - mówił  Kowal przed siedzibą Sądu Rejonowego we Włocławku.

W pewnej chwili jego wypowiedź przerwał obecny na spotkaniu prezes SR.

- Proszę pana, nie zebraliśmy się tu po to, żeby mówić, co ta władza robi czy nie, tylko żeby wyrazić swoją opinię na temat zmian nas dotyczących. Proszę nas nie utożsamiać ze swoimi jakimiś politycznymi grami - zaapelował do P. Kowala sędzia Wojciech Szpyrkowicz. Gdy Kowal próbował odpowiedzieć, w dyskusję włączyła się sędzia sądu okręgowego Lucyna Smolińska: - To jest milczący protest, prosimy bardzo abyśmy mogli wyrazić swoje zdanie. Nie jesteśmy tu po to, aby wiecować - wyjaśniła.

Wymianę zdań między W. Szpyrkowiczem, L. Smolińską a P. Kowalem można posłuchać na filmie (od 2:40 min.):

[WIDEO]321[/WIDEO]

Przez kolejne minuty uczestnicy happeningu stali w milczeniu. Później rozeszli się do domów.

Wtorkowy "Łańcuch świateł" we Włocławku odbył się już po raz trzeci. Podobne spotkania od niedzieli organizowane są w wielu polskich miastach.

 

(Ł.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(73)

eljoteljot

46 26

GOETHE
"Więcej światła" rzekł Goethe czując koniec życia,
dzisiaj o więcej światła proszą ci
co z reguły mają coś do ukrycia. 10:58, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

ciekawyciekawy

13 9

http://wyborcza.pl/7,75398,22107686,wierni-podpisowcy-kto-najczesciej-podpisuje-sie-pod-poselskimi.html 11:00, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Robson77Robson77

37 49

Uśpić kaczkę, będzie spokój. 11:04, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ALFALF

32 64

Kowal ma rację, nie możemy pozwolić na to, aby PIS przejął Sąd Najwyższy! 11:10, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RudyRudy

70 23

A sędziowie zamiast o większą sprawę walczą tylko o swój interes! Wstyd 11:16, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asia3asia3

29 52

Popieram wypowiedź p. Kowala. 11:16, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MłodyMłody

43 10

Dbanie o partykularny interes zamiast o dobro ogółu.... można i tak 11:19, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bartekbartek

28 42

Musimy walczyć o to by nasze zdanie było uznawane za ważne. Brawo Kowal. 11:21, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZIBI123ZIBI123

26 45

Kowal ma rację ! 11:21, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aroasaroas

46 27

Sędziowie boją się o swoje stołki. HAŃBA. 11:23, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

55 17

Normalnie boki zrywać, słychać jeden wielki "kwik" 11:24, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mazurkimazurki

7 16

to wyjdź z chlewika, odejdź od kolegów z pislamu! 15:18, 19.07.2017


Niezainteresowana Niezainteresowana

30 23

Zazwyczaj nie zabieram głosu, ale trudno się nie włączyć w walkę o wolne sądy, aż dziw bierze, że sędziowie nie chcą się wypowiadać 11:24, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

włocławianinnwłocławianinn

32 57

Nie możemy pozwolić by PIS rządziło wszystkim i wszystkimi. Musimy walczyć. 11:26, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeniwyLeniwy

20 39

Nie przepadam za Kowalem i niechętnie przyznaję mu rację, ale teraz muszę to zrobić. A postawa sędziów? Godna nagany 11:27, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mr TMr T

34 23

Zgadzam się z sędziami. Nie można zarzucać upolityczniania sądów i jednocześnie upolityczniać protest w tak ważnej sprawie. 11:31, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Boniek Boniek

22 25

Czemu sędziowie nie chcą się wypowiadać? Jest to dość dziwne. Należy walczyć ze wszystkimi, którzy chcą zachwiać wolnością w naszym kraju 11:31, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Samoluby Samoluby

42 14

Sędziowie jak zwykle tylko o sobie. Po co obywatele mają o nich walczyć skoro oni nie chcą walczyć o sprawę ogółu? 11:31, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

goscgosc

2 6

kretynie ty chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego o co cały polski naród walczy, sedziowie maja racje - nie upolityczniaja sprawy tylko walcza wszyscy o wolny kraj i demokracje, po to walcza zebys mogl sie wlasnie w taki albo inny sposob swobodnie wypowiadac. jesli nie wiesz co to jest demokracja to cofnij sie do szkoly podstawowej. 20:21, 19.07.2017


RudyRudy

18 35

po raz pierwszy sld podjęło dobrą inicjatywę... 11:33, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndrewowyAndrewowy

50 15

W końcu wyszło na jaw o co chodzi sędziom. Potrafią bronić tylko własnych stołków 11:35, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janusz z gdańska Janusz z gdańska

52 12

Czy im chodzi tylko o stołki i wysokie pensje? Jak można widzieć tylko czubek własnego nosa? Trochę ziobro racji ma z tą reformą. Może wielkopaństwo z sądów powiedzą ile zarabiają ? 11:35, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaćkowyMaćkowy

47 9

Sędziowie brawo brawo. Jak o stołeczki chodzi to szybko potraficie zabrać się do roboty 11:37, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jkljkl

39 7

Za robotę niech się wszyscy wezmą. Niech ludzi bronią. Nie dziwię się że społeczeństwo czesto zle mowi o wymiarze sprawiedliwosci. Trwa walka o panstwo a oni tylko o sobie. 11:37, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hipokryci!!!!hipokryci!!!!

48 20

Na zdjęciach widzę panią Zarzeczną-Kurz, która lansowała się na znajomości z Kijowskim. Czy tej pani nie jest wstyd, że popierała gościa, który zagarnął pieniądze z kont KOD???

Komuniści są za obecnym stanem prawa, bo ten patologiczny system ocalił ich przed rozliczeniem. To jest powód ich aktywności.
Podobna sytuacja dotyczy Balcerowicza, Lewandowskiego i innych odpowiedzialnych za upadek wielu zakładów pracy i wyprzedaż majątku Narodowego. 11:37, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lizaliza

0 0

Ciągnie swój do swego. Kasjerzy wstydu nie mają. 17:03, 21.07.2017


CLI CLI

19 4

Panu prezesowi dobrze z oczu patrzy... hahahahahahahahaahaha 11:39, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CLICLI

5 5

Panu prezesowi kaczynskiemu oczywiście 11:43, 19.07.2017


Czarna TeczkaCzarna Teczka

39 8

Kasta zebrała się jak zwierzaki leśne na łące i patrzą się jeden na drugiego 11:41, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CKLCKL

19 22

Czemu sędziowie boją się zabrać głos? Ktoś ich straszył? W tej sprawy należy zabierać głos często i głośno, ponieważ zagrożona jest przede wszystkim nasza wolność!
11:44, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxxxxxx

11 9

Jak jesteś przestępcą, to się bój! 11:47, 19.07.2017


ZzzZzz

36 6

No no zmiany muszą być, kto to słyszał by sędzia kradł w sklepie i to dla paru złotych, albo przeklejał ceny. W ostatnim czasie zbyt dużo tego było, wstyd. 12:02, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AntypisAntypis

1 5

Ż twojej wypowiedzi wnioskuje, że skoro jakiś sedzia kradł to potrzebne zmiany. Czemu nie mowisz skoro jeden poseł PiS bil zone to cały PiS na bruk? Obudź się dziecko bo za chwilę nie będziesz miał swoich prawo, ulubionej tv i internetu 06:16, 20.07.2017


przerwać łańcuchprzerwać łańcuch

23 1

A może najpierw przerwijmy łańcuch policja+prokuratura+sąd wtedy twórzmy nowe łańcuchy. Obserwuję sprawę znęcania się byłego policjanta i widząc przez tyle lat jak upodlił życie żonie mam obawy, że nie będzie ukarany, czyli kolesiostwo działa. To jest straszne. Tłumaczę tej dziewczynie - daj to w media... na szczęście przekonałam i napisała do programu uwaga. A wystarczyłoby, żeby miał zakaz zbliżania, ale po co? niech się zbliża, poniża, bije i ubliża, a jak jej łeb *%#)!& to wtedy już będą musieli ukarać. Ech...... 12:35, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DariuszDariusz

25 5

Powinni stać, z gromnicami, a nie ze zniczami, gromnice dłużej się świecą i mogą uczestniczyć kila dni. 13:03, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qqizqqiz

33 7

nie przyszli walczyć o pieniądze nie przyśli walczyć o prace ,nie przyśli walczyć o stanowiska bo qrka przeciez to mają.Pięknie zaorany młody komuszek. 13:48, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawy i SprawiedliwyPrawy i Sprawiedliwy

8 19

Zrozumcie jedną rzecz. Sędziowie nie walczą z PiSem tylko ze zmianami, które mają nastąpić. I będą protestować przeciwko każdemu kto chce bądź będzie chciał demolować sądownictwo. Dobrze, że nie zgadzają się na łączenie ich oporu z konkretną partią, ponieważ muszą zachować całkowitą APOLITYCZNOŚĆ! Nie zarzucajcie im walki wyłącznie o swój partykularny interes, bo jakiekolwiek konotacje polityczne są zabronione przez Konstytucję! 14:49, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kacperekkacperek

11 18

Szkoda, że nie wiedziałem o światełku,przyszedłbym i wsparłbym przedstawicieli Temidy włocławskiej.
Przy okazji słówko do pana, panie Kowal , proszę powiedzieć gdzie podziały się szeregi SLD i PRZYWÓDCY w marszach warszawskich w ostatnich dniach, dniach tak ważnych dla polskiej demokracji ? 14:55, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

12341234

14 1

Ale jakoś nikt nie pisze o tym że znów zanosi się na aferę w Prokuraturze Rejonowej we Włocławku.Może dojść do zawieszenia w czynnościach zawodowych prokurator R .J-M,za możliwość poświadczenia z art.270$1 kk. 15:25, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MajonezaMajoneza

0 0

Widać pracujesz tam, znasz sygnatury akt. Pozdrów swoich kolegów! 09:07, 20.07.2017


TadekTadek

11 15

Kowal dobrze powiedział. Prezes SR przeciw PiSowi jest tylko pozornie. Po cichu wspiera ich działania. Sędziowie zrobią wszystko żeby utrzymać się przy korycie. W 1935 w III Rzeszy bez sprzeciwu sędziów zostały przeforsowane ustawy norymberski 15:38, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RysioRysio

0 0

Ustawy norymberskie miały zarówno zalety, jak i wady, podobnie, jak obecne prawo sądownicze. 23:00, 19.07.2017


molomolo

27 13

cała Polska z was się śmieje komuniści i złodzieje 15:44, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IkarIkar

9 15

Sędziowie taka naprawdę wspierają kaczystów. Istna piąta kolumna. Nie zależy im na demokracji w Polsce tylko na pieniądzach. Panowie sędziowie wstyd. 15:45, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrisiKrisi

12 10

Kowal ma w 100% rację. Sędziowie tak naprawdę dbają tylko o swoje interesy. Na proteście pojawili się wyłącznie dlatego, że tak wypada. 16:05, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

złodziej kiełbasyzłodziej kiełbasy

24 12

Jestem pracownikiem Sądu i piszę w imieniu kolegów i koleżanek,żeby was wszystkich,którzy tam byli,diabli wzieli.Czekamy z utesknieniem na reforme. 17:51, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FafikFafik

8 6

Sądząc po wypowiedzi, to chyba sprzątasz sale rozpraw albo stoisz na bramce. Wypowiadaj się zawsze w swoim imieniu a nie innych.A w ramach upragnionej reformy, pierwszy wylecisz na bruk. 21:09, 19.07.2017


iurystaiurysta

17 5

Konstytucja po okragłostołowa dla kasty - art. 181, art.196 i art. 200, brzmiące mniej więcej tak "Sędzia nie może być, bez uprzedniej zgody sądu określonego w ustawie, pociągnięty do odpowiedzialności karnej ani pozbawiony wolności. Sędzia nie może być zatrzymany lub aresztowany, z wyjątkiem ujęcia go na gorącym uczynku przestępstwa, jeżeli jego zatrzymanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowego toku postępowania. O zatrzymaniu niezwłocznie powiadamia się prezesa właściwego miejscowo sądu, który może nakazać natychmiastowe zwolnienie zatrzymanego." Uważam, że zapis ten jest niezgodny z "Art. 32. 1. Konstytucji gdyż wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. 19:49, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikidzikirikitikimikidzikirikitiki

14 2

Fajny kabaret pełen samych wad bez żadnych zalet. 19:52, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobinRobin

19 7

śmieszne , towarzysz Kowal walczy o niezawisłe Sądy, towarzyszu w PRL miałeś wolne Sądy, a na poważnie reforma wymiaru sprawiedliwości jest konieczna, poczytajcie jak to wygląda w Europie zachodniej, może towarzysz Kowal ponoć prawnik powinien wiedzieć jak to wygląda, bo to co teraz u nas to tak w Europie nie jest żeby wszystkim rządziła koteria niezależna od nikogo,,,,,,,,,,, 19:52, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lexorlexor

16 9

Konstytucja z 1997 roku ? tchnie bolszewizmem, napisana została - uwzględniając zdobycze ustroju komunistycznego i w konsultacji z czołowymi komunistami. Zastanówmy się komu ona ma głównie służyć /przykład art. 181, art.196 i art. 200/ Spojrzymy na ich skandalicznie wysokie wynagrodzenia kasty na wyimaginowane niczym nie uzasadnione immunitety. Na bezkarność kasty wobec prawa i brak jakiejkolwiek odpowiedzialności - /złodziejska prywatyzacja w Warszawie i Amber ?Gold w Gdańsku sztandarowymi przykładami/. Minęło już 20 lat istnienia tej konstytucji i wiele istniejących luk prawnych należałoby uwzględnić /także zaniechanie fikcji i stosowanie Art. 32. 1/ biorąc pod uwagę nie tylko zmiany ustrojowo - polityczne ale i społeczne w zmieniającej się rzeczywistości nie tylko w Polsce ale i Europie. 19:59, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bredzisz bredzisz

2 2

Opiekę medyczną , powszechną oświatę nazywasz pogardliwie zdobyczą ustroju komunistycznego? 20:14, 19.07.2017


TemidaTemida

22 5

Pani Smolińska,Panie Szpyrkowicz, nie ma darmowych obiadów,za ten obiadek na czterdzieści osób,w którym uczestniczyliście przed Sądem trzeba zapłacić.Informacje przekazałem do Ministerstwa Sprawidliwości wraz ze zdjęciami.Myśle,że rachuneczek przyjdzie po reformie sądownictwa. 20:16, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lexsuslexsus

16 4

upodlonej Polski . Za to został zaszczuty i zastraszony co przypłacił życiem.
Uwaga, przecież PiS wprowadza standardy od zachodnich sąsiadów więc o co chodzi > Przecież to jest wzór dla lewakow, tvn i wybiorczej więc o co chodzi > A no jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że chodzi o kasę i układy. W Niemczech minister sprawiedliwości ma o wiele szerszą władze nad całym wymiarem sprawiedliwosci. A Pani Gersdorf która tak odleciała że głosi teorię że - suwerenem są przepisy prawa, niech zacznie wyrywać kartki z kalendarza bo czas wracać na prowincję. Nawet gimnazjalista wie, że ustawa zasadnicza traktuje że - suwerenem jest naród.
21:09, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrysKrys

20 3

Uważam, że każdy zdrowo myślący widzi degenerację instytucji sądownictwa. Nazwali siebie nadzwyczajna kastą, mają rażąco skandalicznie wysokie wynagrodzenia, niczym nieuzasadnione rozbujane immunitety. Uważają że są bezkarni i ponad prawem, oburzają się że niektórzy ośmielają się ich krytykować i jeszcze wyciągać na światło dzienne ich malwersacje, złodziejstwo, pospolite przestępstwa i podważać przypadki wyroków i orzeczeń, które mogą budzić wątpliwości uzasadnienia w kodeksach prawa. Odlot, buta i arogancja kasty jest potwierdzeniem ich wystąpienia szkalującego do instytucji i organizacji międzynarodowych o pomoc w zatrzymaniu reformy zdegenerowanego sądownictwa w Kraju. Dzisiejsza instytucja sądownictwa bez głębokich reform zagraża zarówno demokracji jak i bezpieczeństwu państwa i społeczności Kraju. 21:33, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

7 3

Jaka Kurz -Zarzeczna -Kur. Kurz to masz w chałupie ;p 22:25, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bladyblady

20 5

Te czerwone bolszewickie ryje pchają wszędzie i tak ich ludzie nie wybiorą 22:33, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ludzie pracyludzie pracy

21 4

Nie musicie nam mówić (SLD, KOD) o co walczycie, bo my to wiemy.
Zdecydowanie lepiej by było, gdyby ten młodzieniec wziął się do konkretnej pracy, a nie na lekkim chlebie bąki zbijał. 22:46, 19.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KastorKastor

24 3

Proszę zauważyć, Jeżeli zmiany, które proponuje PIS jak sugeruje nadzwyczajna kasta są w kierunku dyktatury, to w takim razie największa dyktatura i faszyzm panuje w Niemczech, bo sędziów SN powołuje Minister Federalny z Parlamentem, w Austrii - rząd, Dani - Minister Sprawiedliwości, w Szwecji - rząd i Parlament, w Holandii - Minister Sprawiedliwości, w Hiszpanii - Parlament itd. Nadzwyczajna kasta nieusuwalnych i która jest ponad prawem za wszelką cenę chce utrzymać ten bolszewicki system sądownictwa implementowany po 1945 r z b. ZSRR i kwiczy, a z nią reszta beneficjentów III RP, także zachodni lewacy, bo tracą swoje przyczółki. 23:15, 19.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

2424224242

0 0

nie lzyj katolicka faszystowska mendo 09:19, 21.07.2017


MikserMikser

10 0

Warto zauważyć, że jeżeli zmiany, które proponuje PIS są w kierunku dyktatury jak sugeruje nadzwyczajna kasta, to w takim razie największa dyktatura i faszyzm panuje w Niemczech, bo sędziów SN powołuje Minister Federalny z Parlamentem, w Austrii - rząd, Dani - Minister Sprawiedliwości, w Szwecji - rząd i Parlament, w Holandii - Minister Sprawiedliwości, w Hiszpanii - Parlament itd. Nadzwyczajna kasta nieusuwalnych i która jest ponad prawem za wszelką cenę chce utrzymać ten bolszewicki system sądownictwa implementowany po 1945 r z b. ZSRR i kwiczy, a z nią reszta beneficjentów III RP, także zachodni lewacy, bo tracą swoje przyczółki. 11:17, 20.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pismakpismak

4 2

Media niepotrzebnie niemal średnio co tydzień podają o kradzieżach i przestępstwach kaściorów w Polsce , a to niedopuszczalne - bo psują kaście autorytet. 18:51, 20.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

24242424

0 1

media niepotrzebnie codziennie informuja o ksiezach pedofilach, o waszym papiezu rydzyku okradajacym nieustannie Polakow-naprawde niepotrzebnie 09:22, 21.07.2017


prawnikprawnik

11 0

CURIOZUM - PROF. GERSDORF OGŁASZA ZE SUWERENEM NIE JEST NARÓD. SUWERENEM JEST USTAWA ZASADNICZA - CZYLI PRZEPISY PRAWA > BRAWO... Pragnę podpowiedzieć że uczeń gimnazjum już ma wiedzę że < suwerenem jest Naród> o tym tez traktuje Konstytucja czego prof. prawa nie zauważyła 21:26, 20.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

myślmyśl

11 3

ja się tylko zastanawiam nad tym, kto tak mocno manipuluje tymi ludźmi ? sam nie jestem wyborcą PIS , i pewne ich ustawy są na pewno kontrowersyjne, ale to dlatego że naród przyzwyczaił się ,że władza ich robi w wała i okrada. Sędziowie, ich rodziny, alkohol wypadki, żadnej kary. teraz dosięgnie ich prawdziwe ramię sprawiedliwości. Tylko powiedzcie mi , kto to tam strajkuje pod sądami ? opłaceni obywatele przez Sorosa ? bo mi się wydaje, że normalni ludzie to mają inne obowiązki życiowe, pozdrawiam :) 08:06, 21.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

35353535

1 6

typowy katolicki narodowiec faszysta w dodatku pisowski typowy trol ktory nawet podszyc sie pod kogos nie potrafi! 09:18, 21.07.2017


Głosowałem na DudęGłosowałem na Dudę

0 9

Co za kraj i naród, za nędzne 500 zł sprzedali by własną matkę, dają się manipulować zakompleksionemu, choremu z nienawiści kurduplowi... Żenada. Mam w d... PO, Nowoczesna czy inne partie, chodzi o to oni wyprawiaja. Na szczęście jest większość ludzi którzy nie są otumanieni kilkuset złotymi i widzą co się dzieje. Głosowałem na Dude i nie chodzi o sympatię polityczne - to co się dzieje to dramat!!!
10:13, 21.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lionlion

1 0

A co się dzieje?
Wykształcony,korzystający z większości dostępnych źródeł informacji,średnia kadra kierownicza,zamożny, mniej więcej 500 zł wydaję co dwa miesiące na cele charytatywne. Spokojnie popieram PiS. 17:13, 21.07.2017


kuratorkurator

4 0


Żenada jak się nie wstydzą bronić patologii w nadzwyczajnej kaście - niemal codziennie media podają o przestępstwach wśród kasty i oczywiście bezkarność. Przypadki wypuszczania na wolność przestępców /ostatnio ścigany listem w Europie po zatrzymaniu - sędzia wypuszcza/. Kuriozum i symbol niech stanowi orzeczenie zasądzenia na rzecz groźnego przestępcy bodaj 260 tys. odszkodowania za uciążliwości w odsiadywaniu kary więzienia - sędzia wydając orzeczenie podparty od niechcenia jak w knajpie przy piwie z gestem poprawiania się jakby siedział na gwoździach, przy tym łańcuch zamiast na piersi częściowo na przedramieniu. TO TYLKO JEDEN MAŁY EPIZOD - akurat sfilmowany i wszyscy mieli okazję zobaczyć w TV przypadek z jaką ?powagą? wydaje się orzeczenia.
A czy możliwy byłaby sztandarowy przekręt ? złodziejskiej prywatyzacji w Warszawie bez przyzwolenia Kasty ? ? pytanie retoryczne
11:37, 21.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

1 0

Drodzy,
Pan Kowal sformułował swoją wypowiedź w sposób sugerujący, że zebranie odbywa się z ramienia partii SLD, a tak nie było. Protest nie był przeciwko władzy, pis, a przeciwko konkretnemu zagadnieniu, konkretnej uchwale, nie związany z sympatiami bądź antypatiami politycznymi. Stąd reakcja sędziów, niechcących, aby utożsamiać ich z jakimś ugrupowaniem politycznym. Protestują obywatele, nie zaś pis, po, sld czy inna nowoczesna. Ot co, cała historia :-) 14:48, 21.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do - myśldo - myśl

5 0


Wydaje mi się, że to inspirują zarówno KOD, RP ale też PO i N, oraz pomioty oprychów z UB tzw. ?poP? to głównie PO-mioty przybyłych chazarów z b. ZSRR jako prezent Stalina w ilości około 340 000 ? budować komunę. Przejmując najważniejsze instytucje w PRL-u, bez szkoły i wykształcenia zostali; sędziami, prokuratorami , nauczycielami, lekarzami, oficerami w wojsku i aparacie bezpieczeństwa UB itp. Dzisiaj kiedy jest ich 7-o krotnie więcej, również ich dzieci i wnuki trroryzują społeczeństwo Polski, robią burdy i zadymy uliczne w obronie utraty posad, synekur i majątków zagrabionych Polakom, jak również w celu obalenia legalnie i w sposób demokratyczny wybranego rządu.
19:54, 21.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zgrywzgryw

1 0

A ja czekam na reformę sądownictwa. 15:32, 01.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

????????

1 0

Już czas najwyższy na reformę. 15:35, 01.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%