Zamknij
REKLAMA

Prezes mówił o Chmielewskim? .Nowoczesna chce, żeby kandydat PiS zrezygnował

13:27, 09.07.2018 | G.S.
REKLAMA
Skomentuj
Jarosław Kaczyński zapowiedział, że osoby zajmujące stanowiska w spółkach skarbu państwa nie będą mogły być kandydatami PiS w wyborach samorządowych. Włocławska .Nowoczesna pyta, czy Jarosław Chmielewski zrezygnuje z członkostwa w zarządzie Anwilu. Fot. DDWloclawek.pl/IRENEUSZ PLUCINSKI/NEWSPIX.PL

Jarosław Kaczyński zapowiedział, że osoby zajmujące stanowiska w spółkach skarbu państwa nie będą mogły być kandydatami PiS w wyborach samorządowych. Włocławska .Nowoczesna pyta, czy Jarosław Chmielewski zrezygnuje z członkostwa w zarządzie Anwilu.  

W piątek Jarosław Kaczyński poinformował, że Komitet Polityczny PiS podjął decyzję, że osoby, które funkcjonują w spółkach skarbu państwa nie będą kandydowały z list PiS na żadnym szczeblu samorządu.

- Zapadła decyzja, zgodnie z naszymi deklaracjami, które składaliśmy już niejednokrotnie i które ja składałem. Do polityki nie idzie się dla pieniędzy, ci którzy funkcjonują w spółkach, są przez nas szanowani, jeżeli dobrze wykonują swoje obowiązki, ale nie będziemy łączyć tych dwóch funkcji. To znaczy, że te osoby nie będą kandydowały na żadnym szczeblu samorządu - powiedział szef PiS w przerwie obrad władz partii.

Po słowach prezesa PiS włocławska .Nowoczesna opublikowała na swojej facebookowej stronie post z pytaniem do Jarosława Chmielewskiego, kandydata PiS na prezydenta Włocławka, który kilka tygodni temu wygrał konkurs na stanowisko dyrektora w Anwilu. 

- Panie Jarosławie Chmielewski, czy zgodnie ze słowami Prezesa partii PiS, Pana Jarosława Kaczyńskiego, nie będzie Pan kandydował z list wyborczych Zjednoczonej Prawicy na prezydenta lub radnego w wyborach samorządowych? Może zrezygnuje Pan z Członkostwa Zarządu Anwilu S.A.? - pyta .Nowoczesna.  

Co na to Jarosław Chmielewski? W tej sprawie nie chce się wypowiadać. - Odsyłam do słów prezesa Kaczyńskiego, po konkrety proszę dzwonić do rzecznika Prawa i Sprawiedliwości w Warszawie - mówi Jarosław Chmielewski w rozmowie z Dzień Dobry Włocławek.  

Musi chodzić o to, że Kaczyński  w swojej wypowiedzi mówił konkretnie o spółkach skarbu państwa, a Anwil to, co prawda, podmiot zależny od kontrolowanego przez skarb państwa koncernu Orlen, ale spółką skarbu państwa nie jest, w odróżnieniu od Krajowej Spółki Cukrowej, czy PKP Polskich Linii Kolejowych (Wykaz spółek skarbu państwa znajdziecie tutaj.)

Czekamy na komentarz biura prasowego PiS.  

(G.S.)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (57)

BuldogBuldog

36 9

OKEJ , JA MOGĘ STARTOWAĆ . jestem niezależny stoją za mną tylko koncerny farmaceutyczne... 13:39, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bObbOb

63 13

I tak coś namieszają, aby tylko być przy władzy .... 13:52, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bóbbób

7 16

Totalniaki z opozycji mieszają by dorwać się do władzy. 18:01, 09.07.2018


wit2wit2

71 17

Ta pazerna na władzę klika coś wymyśli. Myślę, że może to być coś w stylu informacji na temat statusu Orlenu, zawartej w artykule.
Chmielewski będzie członkiem zarządu Anwilu, prezydentem Włocławka (nie daj Boże), a na koniec wystartuje jeszcze w wyborach parlamentarnych lub do PE.
Jest do cholery demokracja, czy jej nie ma? 14:05, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

urna wyborczaurna wyborcza

6 9

Demokracja oczywiście, że jest. Wyborcy, kierując się swoimi preferencjami, w demokratycznych wyborach zdecydują o losie tego, jak i innych kandydatów.
16:53, 09.07.2018


jasiekjasiek

44 56

Tacy nowocześni, a nie wiedzą, że Anwil nie jest spółką skarbu państwa? 14:14, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zawsze rządzący majązawsze rządzący mają

73 6

na stronie Anwilu, gdy szukał prezesa i członków zarządu, było kilkukrotnie napisane, że o te stanowiska, nie mogą ubiegać się aktywni działacze jakiejkolwiek partii politycznej 14:19, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator_2Obserwator_2

6 1

PIS-uary są zakłamane jak KK z ojcem "derechtorem" na czele!!!! 00:07, 11.07.2018


SpekulantSpekulant

63 12

A czyją? Orlen ma 100% udziałów, a w Orlenie dominującym akcjonariuszem jest skarb państwa. 14:20, 09.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

S.A.S.A.

14 4

PKN Orlen jest Spółką Akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 17:38, 09.07.2018


jasiekjasiek

7 1

Skarb państwa w Orlenie ma około 27% akcji. 18:00, 10.07.2018


OMGOMG

73 8

Cytuję: "Odsyłam do słów prezesa Kaczyńskiego, po konkrety proszę dzwonić do rzecznika Prawa i Sprawiedliwości w Warszawie - mówi Jarosław Chmielewski w rozmowie z Dzień Dobry Włocławek".
-------------
panie Chmielewski - tak sformułowane stwierdzenie ewidentnie zaprzecza pańskiej kulturze dyskusji. ODSYŁAĆ - to można list lub paczkę błędnie przez Pocztę Polską lub kuriera dostarczoną pod niewłaściwy adres. Można także odesłań gońca, ale chyba nie w tym przypadku.
Ja osobiście nie chciałbym, aby w moim mieście pracował prezydent, wypowiadający się w taki jednak niezbyt wyszukany sposób. 14:20, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SprawiedliwySprawiedliwy

18 39

ANWIL SA nie jest spółką należącą do skarbu Państwa!!!! 15:01, 09.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BezradnyBezradny

6 17

Anwil nie naleźy do Skarbu Panstwa dlatego odsyła do rzecznika i wsxystko jasne... 15:05, 09.07.2018


MoMo

2 1

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Trzeba mieć trochę honoru! 13:03, 12.07.2018


ZeusZeus

26 41

Tak Nowoczesna jest obeznana z ekonomią jak jej były przewodniczący Petru. a wystarczyło otworzyć rejestr, i co jest ANWIL wpisany czy nie jest? Ano nie jest i tyle.... Ośmieszacie się Nowocześni.... 15:14, 09.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

19 8

Bardziej z prawem niż ekonomią.
100% Akcji Anwilu ma Orlen SA. 27% Orlen SA ma skarb Państwa i jest to akcjonariusz największy czyli dominujący. Drugi akcjonariusz ma 7%, a trzeci 6%.
Anwil znajduje się w tzw pionie Prezesa Orlenu czyli człowieka PISu. Anwil jest Państwowa firmą. Niestety dla Chmielewskiego. 15:24, 09.07.2018


ZeusZeus

10 7

Chyba stety bo nie jest na w rejestrze. 15:55, 09.07.2018


SpekulantSpekulant

22 5

To może zapytam inaczej...Chmielewski dostał "pracę" w Anwilu to jest cenionym menadżerem czy dlatego, że PIS tam pociąga za sznurki? 16:16, 09.07.2018


PrawdziwyPrawdziwy

15 28

Idąc tym tropem rozumowania to ORLEN ma udziały ponad 40 spółkach. I co wszyscy ludzie pracujący w tych spółkach mają być wykluczeni z wyborów? Przecież oni nie pracują w spółkach Skarbu Państwa tylko w prywatnych spółkach z różnym udziałem własnościowym ORLENU. 15:31, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

21 5

Tak. Jeśli oczywiście należą do PIS. 16:14, 09.07.2018


REKLAMA

KujawiakKujawiak

29 5

Jarek już nie może zrezygnować z funkcji dyrektora w Anwilu.Ma ręce pełne roboty.Dwoi się i troi na placu rozbudowy etapu nawozowego.Prezes osobiście wykonał obiecany przelew na 2 miliardy złotych! Drogą elektroniczną! Pierwszy raz w życiu! Dla Włocławka! 15:40, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

VwVw

2 2

I zakupił nowe auto ???? 13:07, 12.07.2018


gargamelgargamel

44 10

Kombinują jak konie pod górę. Anwil w 100% należy do Qrlenu a ten jest spółką skarbu państwa. Logika ta sama co przy sporze konstytucyjnym - ustawa ważniejsza od KONSTYTUCJI. 15:40, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

100%?100%?

6 8

PKN Orlen jest Spółką Akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 16:58, 09.07.2018


WykształciuchWykształciuch

24 41

.Nowoczesna to sobie może chcieć kury chodzić pasać na łące. A Jakub Girczyc z towarzyszem Krzysztofem Kukuckim jako wybitni eksperci niechaj zajrzą https://nadzor.kprm.gov.pl/spolki-z-udzialem-skarbu-panstwa i niech Anwilu tam szukają... Może oczami wyobraźni go tam znajdą... 15:45, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kibicopalkibicopal

0 0

Girczyc to nic nie zauważy chyba że mu tata pokaże! 21:20, 12.07.2018


KibicAnwiluKibicAnwilu

47 16

Jestem za, odwołać Ch.... ! 15:47, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pani z plamą pani z plamą

26 32

A ci nowocześni też będą latać na Maderę jak rysio 16:13, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OdważnyOdważny

63 18

Nie cierpię pisiorów i nawiedzonych Rydzykiem. To źli ludzie... 16:19, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WloclawiakWloclawiak

24 46

Takiego gościa jak Jarek by Włocławek się rozwijał to długo nie będzie. A może chcecie kolejnego LANSERA z PO LSD I Staro nowoczesnej???? 16:45, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krissokrisso

43 11

Słowo Kaczyńskiego, prawem Narodu- powinien natychmiast zrezygnować. 16:48, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PoPo

0 3

Nie lubię pis ale Kaczyński to człowiek który nie łamie słowa,podziwiam go za to mimo że nigdy na ta partie nie zagłosuje. 13:13, 12.07.2018


xxlxxl

26 7

kasy nigdy nie za wiele 16:50, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

12341234

29 5

Widać ,facet nie ma swego zdania.Najbliższy szpital dla psychicznych jest w Lipnie 17:13, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polakipolaki

4 0

a kto tam jest dyrektorem w lipnie 20:10, 09.07.2018


REKLAMA

Szeryf z WłocławkaSzeryf z Włocławka

15 31

To jest jakaś chora interpretacja .Nowoczesnej i SLD. Prezes J. Kaczyński powiedział tak o ludziach ze spółek skarbu państwa, a niestety jak by tego nie sprawdzał to ANWIL taką nie jest.
To nie jest pytanie, tylko jakiś bełkot duetu Panów Girczyca i Kukuckiego. Amen 17:32, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KirkaKirka

10 0

Polecam przeczytać artykuł w gazecie, a nie rzucać się na słowa. Prezes powiedział jasno do polityki nie idzie się dla pieniędzy, więc albo kariera polityczna albo biznesowa. 22:46, 09.07.2018


S.A.S.A.

18 7

PKN Orlen jest Spółką Akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 17:41, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PamietnikPamietnik

19 28

Przypominam, że Pelo stwierdziło nieoplacalnosc Anwilu i chcieli podzielić na trzy a następnie sprzedać po kawałku żeby wygasic produkcję i wziąć łapówki za sprzedaż złomu. Dobrze ze w końcu jest człowiek który rozbudowuje Anwil, a ze przy tym zarabia. Taka kolej losu... 17:42, 09.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

luisluis

11 10

BARDZO DOBRZE ZE PRZYPOMNIALES TO NIECH WLOCLAWIAKI SIE OTRZASNA Z TEGO LETARGU 8 LETNIEGO PO PEŁO 20:13, 09.07.2018


BoloBolo

2 4

Tzn. kto? 07:26, 10.07.2018


łakiłaki

6 5

Pelo i rudy lis sprzedaliby wszystkie firmy na zachód, nic się nie opłacało, dobrze że ten skandal się zatrzymal 10:57, 10.07.2018


********

17 17

Czy już wszystkie trole się wypłakały? 17:55, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do DDWdo DDW

10 11

Chmielewski czy Chmieleski? Oto jest pytanie. 18:12, 09.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tete

5 1

Chmielnicki z krzyżykiem co z Bohunem ziomalował :)D 19:15, 09.07.2018


KIMDZONGTUSKKIMDZONGTUSK

23 10

No i z czego teraz będzie żył ? 20:09, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

41 9

"...Wygrał KONKURS na Dyrektora w Anwilu..." śmiechu warte.
Droga do koryta po linii partyjnej czyli obecnie państwowej OK, a teraz jakaś połamana logika. Jakoś wcale mnie to nie dziwi. 21:14, 09.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niconico

16 37

boja się chmieleskiego bo wiedzą, że jest faworytem na prezydenta 23:42, 09.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

lmaoxDlmaoxD

16 9

HAHAHAHAHAHHAHA dobry żart !! :DDD 01:09, 10.07.2018


łakiłaki

10 14

Chmielewski to najlepszy kandydat ! 10:58, 10.07.2018


aseraser

1 1

Na sołtysa Wieńca nie ma nawet szans 19:22, 13.07.2018


Oglądacz IIOglądacz II

26 11

Bardzo lubię niejakiego Chmielewskiego. To jeden z najbardziej cwanych ludzików w tym mieście. Od wielu lat sumarycznie zarabia więcej niż Prezydenci i rżnie głupa. Taki dobry i wspaniały. Geniusz zarządzania. 11:19, 10.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mnkmnk

14 8

Kasa bédzie przeznaczona na ''kie?basé" wyborczá i wybory wygrane !!! 17:44, 10.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

??

4 12

A kto to jest ,,Nowośmieszna'' ? 12:59, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szeryf z WłocławkaSzeryf z Włocławka

3 7

Poczekajmy na interpretację tego który te słowa wypowiedział. Słuszna koncepcja, że odsyła do rzecznika, bo sam nie powinien być sędzią w swojej sprawie. Taka postawa zasługuje na szacunek. Brawo Panie Jarosławie. 08:55, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZeusZeus

2 4

A czy Nowośmieszna otrzymała już odpowiedź od rzecznika? I dlaczego musi do tego angażować DDWłocławek? 11:10, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma VMEDIA Marcin Nowak 87-800 Włocławek ul.Długa 10 D, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez VMEDIA Marcin Nowak 87-800 Włocławek ul.Długa 10 D i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone