12 listopada ulicami Włocławka przejdzie marsz milczenia przeciwko przemocy. Wydarzenie będzie poświęcone pamięci Marcina Reznerowicza, który zmarł w transporcie do Zakładu Karnego.
Marcin Reznerowicz zmarł 1 sierpnia (o sprawie pisaliśmy m. in. tutaj), dzień po tym jak został zatrzymany przez policję na podstawie listu gończego. Od tego czasu sprawa jest nagłaśniana nie tylko w lokalnych, ale także w ogólnopolskich mediach. Rodzina zmarłego uważa, że mógł zostać pobity przez policjantów, o czym mają świadczyć liczne obrażenia (wybite zęby, siniaki, rozbity łuk brwiowy). Protokół z sekcji zwłok potwierdza, że obrażenia mogły powstać w wyniku pobicia. Włocławska komenda zdecydowanie zaprzecza jednak takiej wersji zdarzeń. Zdaniem policjantów, 40-latek miał napady padaczki i spadł z łóżka, stąd rany na jego twarzy i całym ciele.
Sprawę śmierci włocławianina bada obecnie prokuratura w Gdańsku. Postępowanie dotyczy przekroczenia uprawnień przez policjantów. Bliscy mężczyzny organizują natomiast marsz milczenia poświęcony pamięci Marcina Reznerowicza. Jak tłumaczą, chcą zwrócić uwagę na problem przemocy stosowanej przez niektórych funkcjonariuszy.
- Wydaje mi się, że nie powinno mieć miejsca coś takiego, jak miało. Osoba idzie odsiedzieć wyrok, zapłacić za to, co zrobiła, a do Zakładu Karnego nie dociera i nagle każdy chce obmyć ręce. To była tak naprawdę zdrowa osoba. Ojczym nigdy wcześniej nie chorował na epilepsję, a nagle umarł – mówi Dawid Piotrowski, pasierb zmarłego, który jest jednym z organizatorów marszu. – Chcemy sprzeciwić się temu, żeby funkcjonariusze dopuszczali się czegoś takiego i dać mieszkańcom znać, ze takie rzeczy się dzieją.
Marsz milczenia wystartuje w poniedziałek (12.11.) o godz. 17:00 ze Starego Rynku. Obecnie udział na stronie wydarzenia na Facebooku deklaruje blisko 400 osób. Uczestnicy przemaszerują w pokojowym, cichym pochodzie przez ul. 3. Maja, pl. Wolności, al. Chopina, pod budynek Komendy Miejskiej Policji przy ul. Okrężnej. Tam planowane jest zapalenia białych zniczy.
Eeeeeeee07:33, 07.11.2018
Pytam się po co lewacy to tylko by maszerowali. 07:33, 07.11.2018
?07:35, 07.11.2018
Brak słów po co to wogole organizują. Sama patologia i cpuny 07:35, 07.11.2018
Majkaaa13:01, 07.11.2018
Czlowieku skąd wiesz kto bedzie uczestniczyć w tym marszu że obrażasz ludzi. MYŚLĘ ZE SAM JESTES CPUNEM I PATUSEM I WYPACZYLO CI ROZUM JAK MOZNA PISAC TAKIE BZDURY. POMYŚLAŁ KTOS O TYCH RODZICACH ONI STRACILI SYNA!!!!!!I MOIM ZDANIEM TO JEST WOLANIE O POMOC ZEBY SPOLECZENSTWO WYRAZILO SPRZECIW BO PRZYPADKÓW POBICIA PRZEZ POLICJĘ JEST WIELE TYM RAZEM NIESTETY NIE ZYJE CZLOWIEK!!!!CZEMU TAKIE SLOWA PADAJA CZY PAN MARCIN ZROBIŁ KOMUS Z WAS KRZYWDE????!!!! 13:01, 07.11.2018
Patologie10:08, 08.11.2018
PIE.....OL SIĘ 10:08, 08.11.2018
makary07:48, 07.11.2018
taa pobić , okraść ,handlować narkotykami
to tylko niewinne igraszki
a policja tylko się czepia niewinnych LUDZI
a jak taki niewinny kopie , gryzie i opluwa gliniarzy
to powinni podziękować z uśmiechem na twarzy
07:48, 07.11.2018
obiektywny11:21, 07.11.2018
Tak czy inaczej zabijać ludzi nie wolno. 11:21, 07.11.2018
Xxxxc23:30, 07.11.2018
Od sądzenia jest sąd a nie policja i wy ludzie nie znaliscie chłopaka to przestańcie pisać bzdury 23:30, 07.11.2018
Wstrzasnieta.. 07:50, 07.11.2018
Widze komentarze ludzi to w głowie się nie mieści same dno.. K...... O Wyższa sfera brak słów nie ważne jaki człowiek ale nie żyje i ktoś powinien za to odpowiedzieć. Prokuratura powinna dołożyć wszelkich starań by te sprawę wyjaśnić. Sama wezmę udział w tym Marszu też jestem przeciwna tym co się dzieje bo tak być nie powinno 07:50, 07.11.2018
G07:55, 07.11.2018
Pójdą pod policję a tam brak policji haha 07:55, 07.11.2018
To ma sens08:03, 07.11.2018
Aby nie zamiatać spraw pod dywanik , z czego słynie ta osada . To , że pan był taki czy inny nie ujmuje patologi działania i wykonywania normanie czynności operacyjnch policji . Tu doszło do porażających naruszeń jak w wielu przypadkach , o których się nie wspomina . Sprawa jest na tyle powaźna , że nie może ucichnąć , bo następnym razem może spotkać to każdego . 08:03, 07.11.2018
AXP08:14, 07.11.2018
Policjanci zapewne mają niejedno za uszami, ale prawda jest taka, że gdyby był porządnym obywatelem, to by dalej żył. Trzeba sobie zadać pytanie jaki był z niego człowiek, co robił dla innych, dla rodziny, dla społeczeństwa... niektórzy niestety wnoszą tylko zło i czasami kończą jak kończą. 08:14, 07.11.2018
lol08:51, 07.11.2018
To prawda że nie macie po co tam iść, cała milicja na L4. 08:51, 07.11.2018
wiem09:19, 07.11.2018
Smieszny kolejny artykuł Pani Sekleckiej ktora umie ładnie odpisac ale wogole sprostowac tych oskarzen ja sie pytam Pani skad Pani ma takie informacje jak Pani opisuje " przekroczenia uprwanien przez funkcjonariuszy" to jet juz smieszne Pani jest smieszna. Prokuratura nadal nic nie znalazla i nie znajdzie na funkcjonatiuszy przyklad o wybitych zebach zostal juz wyjasniony ze byly wybite wiele dni przed zdarzeniem, nie pozdrawiam .
Ps. Prosze takze nie wypisywac bzdur na temat ZK 09:19, 07.11.2018
Informuję 14:47, 07.11.2018
Informuję że nadal nic nie zostało wyjaśnione sprawa Została przeniesiona do Gdańska bo nasza prokuratura nie potrafiła nic z tą sprawą zrobić i sprawa wybitnych zębów też nie jest wyjaśniona. P. MARCIN miał żeby w czasie zatrzymania!!! 14:47, 07.11.2018
Obiektywnie09:27, 07.11.2018
Mylenie pojęć widzę w ludzkiej naturze jest głęboko zakorzenione a pierwotne-antycywilizacyjne zapędy są, pozornie nie do wytępienia.
Policja musi przestrzegać prawa bo tego wymagają od reszty społeczeństwa, choć wiadomo muszą być odstępstwa od reguły bo są to prawa ludzkie a tym samym omylne.
Policja czasami musi być brutalna, gdyż tak często wymaga tego różnorodność i zmienność sytuacji.
Natomiast opisane zdarzenie dotyczy pozbawienia człowieka życia. Sam opis typu spadł i padaczka urąga ludzkiej godności w opisie zdarzenia dla nas obywateli, może to spotkać każdego z nas lub kogoś dla nas bliskiego.
Ciekaw jak byście to w tedy komentowali drodzy Obywatele?
> Doświadczony "pomyłką" Policji obywatel serdecznie pozdrawia <
09:27, 07.11.2018
czerstwy chleb09:41, 07.11.2018
Bolesna prawda jest taka, że tzw. doły społeczne próbują wyemancypować do poziomu zwykłych ludzi. Do niedawna ich głównym zajęciem była walka o przeżycie i codzienna wegetacja. Od czasu kiedy za pieniądze z 500+ mogą sobie pozwolić na atrybuty kojarzące im się z dobrostanem odpowiadającym klasie średniej zaczęli się za taką uważać. Właściwie to nawet przeskoczyli średniaków, bo oni musza na swoje zapracować. Plebs w swojej pochwale cwaniactwa próbuje pokazać, że na nic szkoła, praca, uczciwe życie - rzeczy, które od zawsze mają w głębokiej pogardzie. O ile zaspokajanie zachcianek materialnych nie ma większego znaczenia - i tak wszystko zepsują i rzucą jako bezwartościowe w kąt, o tyle próba podnoszenia brudnych pysków z nad miski jest kłopotliwa, bo nie potrafią zrozumieć, ze ich miejsce jest cały czas tam gdzie było. Takie jest odwieczne prawo natury, taki jest porządek, tego się nie zmieni. Policja to wie i dlatego nie będzie patyczkować się z patologią, to nie pani z MOPRu. 09:41, 07.11.2018
no nie do końca13:53, 13.11.2018
jakże bliska mi twoja filozofia! Zgadzam się z tym zupełnie, aczkolwiek co do policji to mam odmienne zdanie. Jako jedyni mogli iść na masowe lewe L4, a państwo nic nie zrobiło. Potem okazało się, że w ciągu 1,2 dostaną ponad 1500zł podwyżki! Pokaż mi podwyżki emerytów do takich sum w tak krótkim czasie. Brak. Poza tym, oni grają kozaków jak mogą pobić człowieka bezbronnego, a jak widzą na ulicy awanturującego się sebixa, to uciekają w drugą stronę zlani strachem. Także nie ma co ich tak zaciekle bronić. Obstawiać miesięcznice potrafią, ale odprowadzić więźnia do zakładu karnego to już przewyższa ich umiejętności. 13:53, 13.11.2018
zainteresowany 09:45, 07.11.2018
Prokuratura potwierdziła fakt pobicia? Myślę, że ten marsz powinien być po jakiś ustaleniach, zawieszeniach funkcjonariuszy, zatrzymaniach, a nie przed. Co będzie jeżeli dojdzie do sytuacji, że Prokuratura udowodni niewinność Policji? będzie marsz na przeprosiny? 09:45, 07.11.2018
japonczyk09:49, 07.11.2018
słyszałem rozmowę Marcina z policjantami .dosyć ciekawe nagranie. Czeka tylko na ujawnienie jak sprawa ruszy. Parę osób z Toruńskiej będzie musiało zmienić adres. 09:49, 07.11.2018
... 12:55, 07.11.2018
Żadnego nagrania z policji z rozmowy nie było a groźby że ktoś się będzie musiała wyprowadzić sa karalne!! Więc proszę sobie uważać na słowa żeby wasza rodzina nie musiała się zaraz wynieść 12:55, 07.11.2018
...213:30, 07.11.2018
skąd ta pewność? rozwiń myśl! 13:30, 07.11.2018
Martusaa21:19, 07.11.2018
Przecież była p. Katarzyna w programie "państwo w państwie" oraz "ekspres dla reportera" czemu takiego nagrania nie było. To mało sprawa ruszyła? Zmienić adres, a co to za groźba? Zaraz Ty będziesz musiał zmienic adres bo na to jest paragraf. 21:19, 07.11.2018
siwy22:18, 07.11.2018
Ale *%#)!& dyskusja. Japończyk pisze, że słyszał rozmowę między psem, a jakimś typem, a ktoś pisze, że w reportażu tego nie było!!!! co za spotkanie wysokiego poziomu inteligencji. jeszcze lepsze jest wpisanie " groźby", a następnie samej grozić. BRAWO 22:18, 07.11.2018
Martusaa08:20, 08.11.2018
Siwy chyba niezbyt zrozumiałeś tekst mojego komentarza.. Weź sobie go przeanalizuj parę razy, przydało by się. "jak sprawa ruszy", a mało się ruszyło? Skoro istnieja takie nagrania to dlaczego nie były wykorzystane do reportażu np po to by panowie policjanci się bronili, teraz nagle czary mary się stało i się pojawiły? Iloraz inteligencji? Jak możesz oceniać mnie po jednym komentarzu.. To trochę żałosne, nie pozdrawiam. 08:20, 08.11.2018
siwy09:26, 08.11.2018
sprawa ruszyła? w jaki sposób? narazie to jakieś niepotwierdzone pobicie. oglądałem reportaże i dla mnie Ci, którzy brali w nich udział sami sobie zaprzeczali co do pewnych faktów. dlaczego policjanci nie są zawieszeni? 09:26, 08.11.2018
shryjttyhth10:10, 07.11.2018
trochę więcej brutalności milicji w czasach minionych powodowało, że taki bezmyślny nastolatek nie niszczył ławki w parku, bo groziło za to pałowanie na posterunku 10:10, 07.11.2018
zainteresowany 10:17, 07.11.2018
Prokuratura potwierdziła fakt pobicia? Myślę, że ten marsz powinien być po jakiś ustaleniach, zawieszeniach funkcjonariuszy, zatrzymaniach, a nie przed. Co będzie jeżeli dojdzie do sytuacji, że Prokuratura udowodni niewinność Policji? będzie marsz na przeprosiny? 10:17, 07.11.2018
Zasłyszane10:20, 07.11.2018
Z całym szacunkiem dla śmierci człowieka, ale... Może ktoś w końcu powie czy to prawda, że kochająca rodzina mieszkała osobno? Z tego co słyszałem państwo R. mieszkali na Toruńskiej ale w innych mieszkaniach? Do tego mieszkaniach socjalnych. A lub Pani R. mogą potwierdzić lub zaprzeczyć? Niech Pani R. wypowie się czy to prawda, że sama zgłaszała na policję swojego męża?
Chciałbym aby zostały opublikowane nagrania z komendy jak Pan R. dostaje ataku padaczki. To wykluczyłoby to rzekome pobicie. Na nagranie ze szpitala widać wyraźnie że ma problemy z poruszaniem się typowe dla kogoś kto od dłuższego czasu pije..
10:20, 07.11.2018
Martusaaa20:12, 07.11.2018
Co to za nacisk "mieszkaniach socjalnych" Boże co wy się uparliscie, że Pani R zgłaszała na policję męża.. Przecież to jakieś brednie. 20:12, 07.11.2018
jaaaa11:04, 07.11.2018
do więzienia z mordercami 11:04, 07.11.2018
Majkaaaa12:01, 07.11.2018
Ludzie to nie zmienia faktu ze nie zyje człowiek !!!!Najlepiej nazwac kogos patologia cpunem alkoholikiem!!!To sa też LUDZIE i część naszego społeczeństwa !!!Z waszych komentarzy wynika że dajecie pozwolenie policji na takie traktowanie ludzi.Najlepiej powybijac wszystkich bezdomnych narkomanów i ludzi zZK to zostana sami prawi ludzie i Włocławek będzie piekny!!!walnijcie sie w glowy zycie pisze rożne senariusze 12:01, 07.11.2018
xxxxxx17:20, 07.11.2018
Droga Pani, trzeba rzeczy nazywać po imieniu. Jak ktoś ćpa, pije, kradnie, ma wyroki, bije żonę to nie jest to patologia? A co? Może kwiat inteligencji? I to nie życie pisze scenariusze, tylko ludzie sami sobie piszą, dokonują wyborów, sięgają po butelkę itp. A reszta to konsekwencja ich wyborów. 17:20, 07.11.2018
#dobrzezrobili12:54, 07.11.2018
A co takiego zrobił ze był ścigany listem gończym? Obdtawiam ze za kradziesz czekoladki ze sklepu by go po świecie nie szukali! Wcale mi go nie żal jednego mniej degenerata na utrzymaniu państwa! 12:54, 07.11.2018
Punia13:03, 07.11.2018
Puknij się w łeb co ty piszesz czubku 13:03, 07.11.2018
To ja13:03, 07.11.2018
Będzie ktoś trzeźwy na tym marszu? 13:03, 07.11.2018
Punia13:15, 07.11.2018
Pewnie pan policjant i ty społeczniaku 13:15, 07.11.2018
Lysy13:35, 07.11.2018
Mam prośbę. do wszystkich!! wstrzymajcie się od *%#)!& komenatrzy. czas pokaże jaka była prawda. Marcin został pobity? miał wszystkie żeby? Ciekawe. pamiętam Ci innego. ludzie chcą robić marsz? to się chwali, chcą zrobić to dla osoby zmarłej. to się docenia. tylko po co marsz o przemocy policji? z tym powinniście poczekać.
ps. przestańcie pier..... o nagraniach!!! nagraniami są momenty jak Marcin idzie i na pewno nie wygląda na pobitego. 13:35, 07.11.2018
obywatel pr14:21, 07.11.2018
Zapytajcie się żony ww denata ile razy dzwoniła na Policje ze mąż ją bije i się nad nią znęca? Ile było niebieskich kart? ile razy była z mężem na wytrzezwiałce? Teraz udaje przykladną żonę? PATOLIGIA jak się patrzy! Zgadzam się z poprzednikami w marszu wezmą udział tacy ludzie jak pisaliśćie czyli patologia , ćpuny i "zachlajmordy". pozdrawiam serdecznie 14:21, 07.11.2018
Martusaaa20:05, 07.11.2018
Ehhh. Marcin i podnoszenie ręki na żonę? Niebieska karta? Ni kupy ni dupy się to nie trzyma skąd taki wylew informacji? Otóż, ja znam tą rodzinę osobiście i to na tyle dobrze, że wiem iż takiego czegoś nie było. I była przykładna żoną, bo bardzo o niego dbała. Akurat Kasia mogła by nie jedna kobietę tego nauczyć. 20:05, 07.11.2018
Nie bywałe 15:02, 07.11.2018
Nie wierzę w to co czytam ludzie co wy wypisujecie jestem zagłębiona w sprawę od samego poczatku. Żadnych Kart niebieskich nie było żadnego alkoholizmu. A co do Ludzi na Marszu hmm sama tam będę jestem osobą wykształconą pracująca mająca Rodzinę. Ale jestem przeciwna przemocy na komisariacie. Strasznie tępi jesteście uważacie kogoś za patologie cpunów. Każdy popełnia błędy, ale każdy jest człowiekiem. Wy wpisując takie bzdury jesteście zwykłym dnem bez uczuć i szacunku do innych ludzi widzicie tylko siebie. Nie wierzę w znieczulice ludzka oby wam gnoje i ścierwa przytrafiło się coś podobnie strasznego odrazu zmienicie podejście..
Brak słów!!!! 15:02, 07.11.2018
xxxxxxxx17:25, 07.11.2018
Haha no proszę, tak ładnie zaczęta wypowiedź, wykształcona, rodzinna, a na końcu bluzgi i życzenie śmierci innym. Jakie to typowe... Jak to mówią - "wyszło szydło z worka" :P 17:25, 07.11.2018
Obywatel11:14, 08.11.2018
Nie raz widziałem jak wtedy BIEDNA pani reznerowicz wzywała pomocy bo UKOCHANY w amoku alkoholowym ja napie.....ł a tetaz kochający mąż i obywateł BO *%#)!& NA CYCE ???? 11:14, 08.11.2018
JAFO15:21, 07.11.2018
Organizuję marsz przeciwko handlarzom narkotyków - ktoś się przyłączy? 15:21, 07.11.2018
prawda17:16, 07.11.2018
a ja proponuję wszystkim tutaj marsz jedności, bo to co wyprawiacie i jedni i drudzy woła o pomstę do nieba, jak tak można obrzucać się błotem, kto wam dał prawo oceniać innych? W tym mieście mieszkają podli, mściwi i zawistni ludzie!!! 17:16, 07.11.2018
Jolantaa17:22, 07.11.2018
A kto dał prawo złodziejom na okradanie innych, kto dał prawo alkoholikom niszczyć życie swoim dzieciom, jesli rodzina oddała sprawę do mediów,musi liczyć się z opinią społeczną, która nie zawsze jest zgodna z ich opinią. 17:22, 07.11.2018
Xxxxxx23:26, 07.11.2018
A kto dał prawo bić i zabijać 23:26, 07.11.2018
Msrio121:06, 07.11.2018
Ciekawe jak zachowuje się po prochach i jak organizm mężczyzny reaguje na dużą ilość białego proszku (może iść tym tropem A nie oskarżać Policję) 21:06, 07.11.2018
Xxxxxxxx23:23, 07.11.2018
Badania toksykologiczne wykazały że był czysty więc co wy *%#)!& że to prochy ogarnięcie dupe 23:23, 07.11.2018
Serce23:44, 07.11.2018
Nie rozumiem po co te komentarze. Jak mozna oceniac ludzi!Ide na marsz bo kiedys został przez pomyłek pobity moj tata przez POLICJĘ Mój tata został nazwany pomyłką.Mysle ze ktos kto znalazł SIĘ kiedys w takiej sytuacji zrozumie.PS. ja tez nie jestem patologią 23:44, 07.11.2018
Widz11:20, 08.11.2018
Nie raz widziałem jak wtedy BIEDNA pani reznerowicz wzywała pomocy bo UKOCHANY w amoku alkoholowym ja napie.....ł a tetaz kochający mąż i obywateł BO *%#)!& NA CYCE. Interwencje policji były tam na pożądku dziennym i łatwo to spr. A po wtóre jak pan reznerowicz dzieciom narkotyki sprzedawał to jakoś nie przejmował sie że komuś może stać się krzywda. Proponuje aby pani reznerowicz powiedziała całą prawde o mężu bo wszyscy sąsiedzi dokładnie wiedzieli jaki był wbrew temu co mówią przed kamerami. 11:20, 08.11.2018
Obywatel rp21:18, 08.11.2018
do Widz zgadzam sie z tobą w 100% . Patologia jak się masz :) 21:18, 08.11.2018
Mil 18:17, 11.11.2018
Najgorszom patologiom to ty jesteś bo pie ... to ..cowiesz pierw sie dokładnie dowiec a jak chcesz wiedzieć to P an który już nieżyje to nigdy na swoją żone ręki nie podniósł pewno ty swoja lejesz i masz niebieskom karte a nie oni więc się zastan?w śmieću zanim coś napiszesz 18:17, 11.11.2018
chora głowa17:02, 08.11.2018
*%#)!& patola się szerzy co poradzić tylko co im to da że będą to rozgłaśniać? hahaha :D 17:02, 08.11.2018
marsz00:28, 13.11.2018
Będzie artykuł z przebiegu marszu? Szanowni zebrani pięknie odśpiewali hymn... Tzn. próbowali, bo ledwo jedną zwrotkę wydukali i to w sposób nieprawidłowy, a zaraz potem wykrzykiwali "zawsze i wszędzie Policja je#?%a będzie". Kwiat polskiego społeczeństwa. Do tego palenie papierosów podczas śpiewania hymnu, przekleństwa i pijane towarzystwo. Klasa! Ddwłocławek, proszę promować takie społeczeństwo na cały kraj! :) 00:28, 13.11.2018
xzy09:46, 13.11.2018
Czy pozwolenie było na ten marsz ?Po drugie szła sama,, śmietanka ,,Śródmiescia . 09:46, 13.11.2018
xxxxxxxx08:06, 07.11.2018
19 7
A "prawacy" nie maszerują? A 11 i 12 listopada to kto będzie maszerował w stolicy ?? Hipokryci... 08:06, 07.11.2018
Szer09:50, 07.11.2018
13 8
Ludzie pomyślcie o tym że ta kobieta straciła kochana osobę więc po co sprzeczki uszanujmy nie chcesz nie idź według mnie w tej sprawie jest dużo do wyjaśnienia nikomu winy nie przydziela ale powinna być lepiej zbadania sprawa by w przyszłości nie doszło już do takich zdarzen 09:50, 07.11.2018
do xxxxxxxx11:34, 07.11.2018
6 11
w marszu niepodległości maszerują Polacy normalni patrioci, nie tylko skrajna prawica, jak wam ta nienawiść mózgi powypalała, ludzie oddają hołd tym, którzy przelewali krew, za Polskę, takie podstawowe wartości z domu i ze szkoły się wynosi 11:34, 07.11.2018