Wiadomości Włocławek - informacje, newsy, fotorelacje

Zamknij
Ważne

Cięcia w oświacie! Ile osób straci pracę we włocławskich szkołach?

N.CH 15:12, 23.05.2013 Aktualizacja: 17:59, 29.09.2025
49 Cięcia w oświacie! Ile osób straci pracę we włocławskich szkołach? Obrady Komisji Edukacji Rady Miasta Włocławek były burzliwe, fot. Natalia Chylińska

Szacuje się, że w maju około 147 nauczycieli z włocławskich szkół dostanie wymówienie. Zlikwidowane zostaną także 33 etaty obsługi dodatkowej szkół. Ratusz szuka oszczędności, bo na oświatę wciąż brakuje pieniędzy. O zwolnieniach i cięciach burzliwie dyskutowano dziś na posiedzeniu Komisji Edukacji.

Temat zwolnień nauczycieli  nie stanowił punktu zapisanego w porządku obrad komisji. Temat poruszyli w wolnych wnioskach przedstawiciele oświaty oraz rodzice, którzy  postanowili wyrazić swoje niezadowolenie wynikające z planowanych zmian. Emocji było sporo.

- Żaden nauczyciel nie może czuć się bezpiecznie. Dyrektorzy szkół muszą zdecydować, których z nich muszą zwolnić – komentuje Wojciech Jaranowski, rzecznik Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”.

I tak też się dzieje. Do klasy integracyjnej w SP nr 20 chodzi syn pani Agnieszki. Kobietę niepokoi fakt, że w klasie integracyjnej zwolniony ma zostać nauczyciel wspomagający, który sprawował opiekę, między innymi nad jej dzieckiem.

- Nauczyciel ten jest fachowcem od tego rodzaju niepełnosprawności, na którą cierpi mój syn. W tej samej klasie jest jeszcze dwóch uczniów potrzebujących takiej samej pomocy. Dlaczego chcą go zwolnić? – pytała radnych pani Agnieszka.

W tej samej szkole, rodzice uczniów równoległej klasy, także walczą o pozostawienie kolejnego nauczyciela wspomagającego. Dyrektor placówki musi podjąć trudną decyzję.

Zobacz też: Wojciech Jaranowski: Nauczyciele niczego innego nie potrafią

W Zespole Szkół nr 8 po dwóch latach pracy zwolniono nauczycielkę, bo była najmłodsza stażem.

- Nauczycielka ta jest świetnym pedagogiem i psychologiem. Miała pod opieką sześcioro dzieci. Zwolniona ją tylko dlatego, że jest młoda! A to przecież nie może być zarzutem – broni nauczycielki pani Lidia, matka jednego z niepełnosprawnych uczniów ZS nr 8.

W szkole tej planowane jest połączone dwóch klas, przez co jeden nauczyciel musi stracić posadę. W ten sposób planowane jest pozyskanie potrzebnych oszczędności.

- Obecnie liczą się tylko finanse, a nie ludzie. Klasy są zbyt liczne. Kogo my w ten sposób wykształcimy? – głos zabrał pan Mariusz.

Urząd Miasta nie ma wystarczających środków na edukację, stad tak drastyczne decyzje.

- Wszyscy chcielibyśmy zatrudniać, a nie zwalniać. Chcielibyśmy, aby dzieci uczyły się w małych grupach, ale nie mamy na to pieniędzy – tłumaczyła Wanda Muszalik, zastępca prezydenta Włocławka.

Dyskusja problemów nie rozwiązała. Przewodniczący Komisji Edukacji odesłał rodziców do dyrektorów placówek, którzy podejmują ostateczne decyzje o zwolnieniach. Nowy rok szkolny pokaże, ilu nauczycieli rzeczywiście będzie musiało odejść z pracy.

(N.CH)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (49)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

Pozostałe komentarze

olaola

29 12

MOZE TAK BYSCIE SIE WZIELI ZA OSOBY KTÓRE NIE MAJA WYKSZTAŁCENIA TYLKO CAŁY CZA SIE UCZA I TAK ICH CIAGNA ZNAJOMI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17:34, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

hi hi hihi hi hi

39 21

brawo, może w końcu nauczyciele zmienią podejście do życia i do innych ludzi (nie-nauczycieli). Witamy w rzeczywistości

17:53, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewaewa

13 14

Dzieci coraz mniej. Zwolnienia są konieczne, ale trzeba zacząć od nauczycieli, którzy już nabyli prawa emerytalne. No i trudno w dzisiejszej sytuacji trzymać (nawet w szkole specjalnej) pedagoga wspomagającego, który zajmuje się 3-5 uczniami. Może trochę mądrzej ustalać plan lekcji, żeby jedna osoba mogła się zajmować przynajmniej dwiema klasami w różnych godzinach

18:19, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

opropr

49 3

Nie rozumiem jak może nie być pieniędzy na oświatę!!?? Naprawdę wspaniały sposób znalazł Ratusz na szukanie oszczędności, nie ma co. Może wszystkich nauczycieli niech zwolnią i będzie po problemie... Jak chcą szukać oszczędności to nie niech nieroby zaczną od siebie

18:28, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stalinstalin

48 1

Skoro Pani Muszalik jest taka proedukacyjna to dlaczego na etacie kierowniczym jako Wiceprezydent dopuściła do zatrudnienia osoby nie mającej odpowiedniego wykształcenia i uprawnień, a więc najważniejszych elementów brak kwalifikacji i kompetencji do zajmowania stanowisk kierowniczych w oświacie. A może była inna przyczyna zatrudnienia tej osoby - warto by problemem tym zająć się bardziej!!!!

18:44, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stalinstalin

29 1

W pełni zgadzam się z tekstem podanym przez (~ rex ), wielu jest nauczycieli, którzy są tak naprawdę wtórnymi analfabetami. Ale tych nie wolno ruszyć, gdyż w większości to nauczyciele dyplomowani. Kiedyś może prezentowali potencjał intelektualno - merytoryczny, jedna lenistwo i nie nadążanie za zmianami sprawiło, że to ich trzeba by edukować. Problem szczególni dotyczy szczególnie szkolnictwa zawodowego. Cóż jednak zrobić skoro w tzw. Wydziale Edukacji nie ma osób kompetentnych do sprawowania prawidłowego nadzoru pedagogicznego. O kompetencjach a raczej ich braku Pani Dyrektor Wydziału nie będę się wypowiadał, wyraz temu dano w liście otwartym PROJEKTU WŁOCŁAWEK.

18:50, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kazikkazik

28 7

A dlaczego nauczyciele emeryci pracują w W--ku a jest ich ok.40 osób zresztą jak były zwolnienia w Ursusie,Fajansie,Fabryce Mebli,Celulozie to nikt nie płakał za nich

19:10, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

carmencarmen

5 11

Przecież jest rozwiązanie tego problemu. Może częściowe w tym roku, ale patrząc w przyszłość jest to jakiś krok.
Należy przede wszystkim proponować starszym nauczycielom całkowite przejście na emerytury lub przejście z radykalnym obniżeniem godzin pracy, a w ich miejsce zatrudnić młodych lub tych zagrożonych zwolnieniem. Jak wiadomo starsi nauczyciele zarabiają więcej, zatem takie posunięcie patrząc w przyszłość będzie najlepsze. I będzie wilk syty i owca cała.
Druga sprawa to etaty. Jak wiadomo jest część nauczycieli, którzy pracują w kilku szkołach. Dlaczego w takim przypadku zwalniane są osoby, które mają jedno źródło dochodu? Może starsi koledzy z kilkoma dochodami umożliwiliby pracę innym?
Czy Wydział Edukacji we Włocławku wraz z Dyrektorem i Panią Wiceprezydent od Oświaty widzą czy nie chcą widzieć tego problemu?
Jeśli nie chcą widzieć, to niech brną w to dalej szukając pieniędzy na tych, co zarabiają najmniej z tej grupy oraz... co dodatkowo nie pokrywa strat w budżecie, a zwiększa bezrobocie, bo przecież jest to już ponad 150 osób.
Ale to nie ja jestem managerem tych wydziałów. To takie moje "złote środki" jak to mówi p. Budzeniusz. Czy zatem znajdzie się dla mnie miejsce w Urzędzie Miasta? Czekam na propozycję.

19:24, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zenek zenek

12 5

do stalin nie wiesz, ze nauczycieli chroni karta nauczyciela i dyrektor wydziału nic nie moze zrobić, a wódz projektu Włocławek chyba bardzo nie lubi pani dyrektor i wygłasza dziwne rzeczy

19:30, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

nicknick

11 8

Kiepska polityka informacyjna Ratusza skutkuje złym odbiorem społecznym. Przecież wystarczy przedstawić fakty które mówią same za siebie, np. ilu pracowników oświaty, w tym nauczycieli nabyło prawa emerytalne itp. Wtedy dopiero każdy z nas oceni, czy to faktycznie problem czy też bicie piany przez opozycję.

19:35, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ~ nkddo ~ nkd

8 10

Czyż nie takich właśnie NIEDOKSZTAŁCONYCH nie potrzebuja "obywatele" Watykanu? O tym jawnie i głosno powiedział kardynał Hozjusz (1504-1579) Popłynęły jego slowa (nadal są aktualne głoszone przez kler) na całą I-szą Rzeczpospolitą, cytuję: "TEN, CO MNIEJ ROZUMIE JEST ZAZWYCZAJ BARDZIEJ POBOŻNY! CI, KTORZY W KOŚCIELE WSZYSTKO ROZUMIEJĄ, NABIERAJĄ ZBYT ŁATWO POGARDY DLA RELIGII, CI , KTORZY NICZEGO NIE ROZUMIEJĄ - SĄ PELNI PODZIWU DLA WSZYSTKIEGO, CO ZWIĄZANE JEST Z KOŚCIOŁEM. Podkreślam: to są słowa kardynała Hozjusza!

20:10, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gierekgierek

31 2

miasto, w którym "inwestuje" się dziesiątki milionów w kostkę brukową na bulwarach czy Zielonym Rynku, stadiony, browary nie będzie w stanie kształcić na przyzwoitym poziomie młodych ludzi. Niewykształceni młodzi ludzie nie dostaną się na dobre studia i będą pobierać zasiłki z PUP, MOPR czy innych tego typu grajdołów. Podziękujmy panom: Pałuckiemu i Kuźniewiczowi i całemu SLD. Brawo panowie, PRL w najlepszym wydaniu. Czy wy ludzie nie widzicie tego co w tym mieście się dzieje?

20:35, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czerwona GnidaCzerwona Gnida

33 2

Na końcu tego łańcuszka będą urzędnicy z ratusza, których sam andrzejek z uśmiechem na ustach będzie wywalał! Jak do tego doszło wytłumaczę to wam najprościej jak można. Najpierw byli rolnicy im zabierano pracę importowano jedzenie z zagranicy mnóstwo rolników zlikwidowało gospodarstwa. Później były malutkie firmy spożywcze, usługowe, które zostały wyparte z własnego kraju i tu również możliwość zarobkowania się zredukowała. Później zaczęły padać średnie firmy, które również zostały wyparte przez drapieżny zagraniczny kapitał. Ludzie w Polsce się nie rodzą! Ludzi ubywa! Jest bieda i bezrobocie! I co najgorsze brak perspektyw na stabilność materialną! Nikt rozsądny w takich warunkach nie chce mieć potomstwa!. Po Wojnie nie uciekło za chlebem tylu naszych rodaków, co w ostatnich latach! Pozbyliśmy się ludzi młodych a to w konsekwencji będzie skutkowało zawaleniem się systemu Emerytalnego i to już wkrótce!!! I tak w końcu powoli postępujące wyniszczanie narodu Polskiego dopadło tych, którzy sami do tego doprowadzili. Nauczycieli nie będzie już tylu potrzebnych, ale i za chwileczkę ze względu na drastyczny spadek ludności nie będą potrzebni urzędnicy. Trzeba będzie was pozwalniać, bo są zaciągnięte w bilionach złotych długi a przed nami czarna perspektywa oddawania wszystkiego, co mieliśmy tak jak to obecnie robią Grecy!!!. Lepiej już nie będzie śpijcie dalej Polacy aż w nocy we śnie zabiorą wam ostatni majątek:)

20:53, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stalinstalin

10 2

Do ( zenek ) doskonale wiem, jednak polecam czytanie ze zrozumieniem tekstu. Problem nie dotyczy zasad zatrudniania i zwalniania ale kompetencji i kwalifikacji. Jeżeli nauczyciel nie spełnia oczekiwań i nazwijmy to wprost, jest wtórnym analfabetom, nie ma takiego przepisu, który tę osobę ochroni. A Prawo Oświatowe mówi i nakazuje nauczycielowi kształcić się przez cały czas pracy. Więc warto zastanowić się, czy w oświacie mają być relikty przeszłości, czy osoby, które będą kształciły ludzi dla potrzeb gospodarki. Gdyż tępoty intelektualne (produkowanych magistrów) mamy nadmiar, zalegają na półkach Urzędów Pracy jako bezrobotni.

21:00, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

niedoszły pedagogniedoszły pedagog

18 4

Zagadka! A na którą to nową szkołę znalazły się pieniądze z Ratusza i to po obowiązującym terminie?

21:20, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

elkaelka

18 4

Uważamm, że w pierwszej kolejności należy zwalniać nauczycieli z uprwnieniami emerytalnymi. W jedynej szkole na całym osiedlu mego wnuka, pracuje kilka osób starszych - pedagog, przyroda, matematyka.....Należy młodym dawać pracę a te panie wysłać na zasłużony wypoczynek - młodzi niech pracują. Nie należy brać pod uwagę znajomości, tylko sprawiedliwie zwalniać. Szkoda, ale tak bedzie najlepiej.

22:27, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jeszcze nie zatrudniJeszcze nie zatrudni

15 2

A gdzie jest głos ZNP w tej walce czyżby Pan przewodniczący nie wiedział o całej sprawie. Nauczyciele płacili składki na Związki Panie B...... wiec czas się obudzić chyba ze Pan rownież siedzi w kieszeni Urzędu. Co do etatów to Pani Elżbieta E ..... powinna wiedzieć na które organizacje przymykala oko ze pupile mieli po półtora etatu pracując w rożnych szkołach. Mistrzem w obsadzeniu etatów jest natomiast Pani H ...... której córka była przepychana po szkołach - ciekawe czy teraz rownież traci etat, wepchnela gościa na basen i tam miał etat i pól etatu w SP. Co z nauczycielami ktorzy maja etaty w SP i drugi etat w szkołach wyższych i w tych samych godz pracują i tu i tu? A co z nauczycielami na których dyrektorzy przymykali oko bo przychodzli pijani do szkoły albo piją w czasie pracy ? Oni prace bedą mieli i nikt z tym nic nie robi. Ciekawe kto zostanie dyrektorem LZK i Samochodowki bo nowe wybory niedługo, tylko jak odejść ze stołka z UM robic reformę wloclawskiej oświaty a pozniej spojrzeć zwolnionym nauczycielom w oczy :). Ostatnio miałem obiecanych etat na zastępstwie ale niestety układy zwyciężyły - niech żyje wydział oświaty, układy i ukladziki ale kiedyś ktoś was za to rozliczy !!!

23:44, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

xaxierxaxier

15 16

do głupków komentujących:to nauczyciel musi w wasze bachorki wpajać zasady kultury,bo rodzice nie nauczyli,musi ich nauczyć sposobu uczenia się,zainteresowac wiedzą,wzbudzić pasję bo nauczycielom bardziej zależy niż wam żeby wasze bachorki coś osiągnęły w życiu.więcej niż wy drodzy komentujący.

23:55, 23.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie jestemNie jestem

9 6

nauczycielem i niewiele interesuje mnie ich zawodowy los. Ale NIKT NIE MA PRAWA DYKTOWAĆ KOMUKOLWIEK JAK MA ŻYC, CZY PRACOWAĆ CZY NIE, I GDZIE! nikt nie ma prawa dyskryminować jakiejkolwiek osoby z racji wieku!
--------
Moim zdaniem - tot y wypocznij elko, bo już ci sie głowka zmęczyła!

00:16, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

18 5

Popieram. Nauczyciele, którzy mogą juz odejść na emeryturę powinni to zrobić, szczególnie w sytaucjach, gdy jakość ich pracy i efektywnosc jest bardzo niska.Zabierają w ten sposób innym ludziom możliowść pracy, a sami nie przejawiają inicjatywy, nie sa kreatywni, nie wnosza nic wartosciowego do życia placówki. Niektórzy jednak uczepili się tej ciepłej posadki, bo przecież gdzie będą mieć lepiej - pełen luz, pot z czoła nie leci, a pensja wpływa. Zyć - nie umierać.

00:21, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

pp

22 1

"Przewodniczący Komisji Edukacji odesłał rodziców do dyrektorów placówek, którzy podejmują ostateczne decyzje o zwolnieniach." Niech nie gadają głupot, bo w większości dyrektorzy muszą zwalniać, bo to UM szuka oszczędności. Nikogo z siedzących w UM nie interesuje dobro dzieci, najlepiej zabrać wszystko tym dzieciom. Tylko później gadanie, że takie słabe wyniki na egzaminach - zabierajcie jeszcze więcej, to będzie jeszcze gorzej.Godzin z każdego przedmiotu coraz mniej, klasy bardziej liczne, a co za tym idzie mniej nauczycieli potrzebnych - owszem to są oszczędności, ale nie można szukać oszczędności kosztem dzieci. Jak może brakować pieniędzy na naukę dzieci!? Sobie niech co niektórzy pozabierają...to już będą oszczędności.

06:49, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

............

24 1

a ja uważam,że władza powinna dać dobry przykład i zacząć od siebie, pozwalniać urzędasów, znajomków ze spółek miejskich, radnym, a tak właściwie bezradnym zmniejszyć diety, przecież oni i tak nic nie robią, prezydent i jego zastępcy pensyjki o połowę obciąć i już są oszczędności,jak oni wstydu nie mają brać co miesiąc tyle pieniędzy z naszych podatków,to jest skandal!

07:37, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

polityka oszczednoscpolityka oszczednosc

21 1

zamiast kasowac oswiate, sluzbe zdrowia itp proponuje zrezygnowac z bezsensownej sceny plywajacej, brukowania i betonowania wszystkich zielencow, przestac finansowac lekcje religi w szkolach, poszukac oszczednosci wsrod urzednikow

08:01, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

władza kłamcówwładza kłamców

33 1

Pani Dyr.Wydziału Edukacji nakazywała Dyrektorom szkół zwalniać nauczycieli, przy czym robiła to z wielką satysfakcją posiadanej władzy,a podczas debaty z przewodniczącym ZNP bezczelnie kłamała, że żaden z Dyrektorów nie wyszedł od niej z poleceniem zwalniania nauczycieli. Ktoś taki, kto zniża się do kłamstwa, kieruje włocławską oświatą? Wstyd dla miasta i ich władz...

08:53, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

politykpolityk

21 1

A co na to pani poseł z PO - przecież również nauczyciel!

09:29, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

grzesznikgrzesznik

7 5

W odpowiedzi "niedoszłemu pedagogowi" z godz.21.20 z dnia 23.o5. - Bo pan prezydent nigdy nie odmówi JE, licząc na totalne, skuteczne rozgrzeszenie! A zadanie to nie jest łatwe!

09:48, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

mariuszmariusz

32 4

PANI RADNA BOROWIAK POWINNA ZWOLNIĆ ETAT POPIERAM PRZEDMÓWCĘ

10:26, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

8 2

Proponuje, żeby Wydział Oświaty napisał prawdę dlaczego tak naprawdę są zwolnienia. Kilka lat temu, żeby zwiększyć liczbę etatów, sztucznie wprowadzono ograniczoną liczbę nadgodzin dla nauczycieli, świadomie akceptując większe koszty. Teraz kiedy trzeba ratować budżet miasta, bo się napożyczało pieniędzy, tym ludziom dziękuję się za współpracę, wracając do wyższego pułapu nadgodzin, tnąć oczywiście etaty.
Nie wypowiadam się który model jest lepszy - tu już ekonomiczno-społeczna decyzja, czy warto utrzymywać te etaty, ale wystawia się 150 rodzin "do wiatru" poprzez brak konsekwencji. Przecież kiedyś, ze świadomością jakie są o dodatkowe koszty ich zatrudniano.
Skandal, drodzy urzędnicy zajmujący się oświatą! Standardem tym mieście i z tym prezydentem jest to, że zwykli ludzie się nie liczą!

10:46, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłocławiankaWłocławianka

13 1

Szanowne Władze Włocławka!!!
Gdzie Wasze obiecane nowe miejsca pracy???Gdzie prężne zakłady,które miały zmniejszać stopę bezrobocia w naszym mieście???A tu zamiast obietnic wyborczych Włocławek idzie na dno....Jeszcze trochę, a zgaszą nam światło, zwiną asfalt,zasypią nas góry śmieci...Jak Wam nie wstyd???
Przecież to wszystko świadczy o Was!!!Jak Wy rządzicie? Zamiast jeździć na kuligi i rajdy rowerowe...może by tak pomyśleć o ludziach pracujących, którzy nie mają od kilka lat podwyżek wynagrodzenia...jadą na najniższej krajowej,która nie pozwala na poczucie bezpieczeństwa, lepszego jutra oraz zniechęca i nie motywuje do udziału w ,,wydarzeniach kulturalnych"Włocławka
z Pana udziałem Panie Prezydencie.Czy napewno w obecnej sytuacji jest dla nas niezbędne do życia tworzenie i modernizacja nowego kompleksu kulturalnego,,Browar"?
Dla jakiej grupy społecznej ma być utworzony? Bo chyba nie dla ogółu? Będąc dobrym gospodarzem naszego miasta powinien Pan realizować te najbardziej priorytetowe zadania,które miałyby na celu polepszenie życia ogółu mieszkańców, a nie tylko dla wybranych.Piszę to z nadzieją głębszego przemyślenia i wyciągnięcia wniosków przez władze naszego miasta. Z pozdrowieniami rozżalona mieszkanka Włocławka.

11:12, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zenekzenek

2 5

do ~ p widze, ze nie wiesz, że godziny są ustalane w ministerstwie i kazda klasa realizuje tyle ile ministerstwo koreśliło, urząd nic tu nie moze zmienić

11:55, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

pp

4 2

do zenek: Owszem ministerstwo ustala siatkę godzin, ale to UM nie daje się rozwijać dzieciom. Podam przykład - nauczyciel napisał swój autorski program z jednego przedmiotu, ponieważ było sporo dzieci zainteresowanych profilem rozszerzonym. Dzieci by miały o 2h więcej w klasie I i o 1h więcej w klasie 2 i 3. I co Urząd się nie zgodził, bo to "aż" 4 godziny więcej. I takich przypadków było więcej we Włocławku. Ale to, że dzieci by zdobyły więcej wiedzy praktycznej jest mało istotne dla UM - liczą się oszczędności. Ale na co inne to kasa jest?

14:58, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

carmencarmen

14 1

Wszyscy zwolnieni pod UM!

16:04, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

praktykpraktyk

5 5

Urzędnicy weżcie się za ludzi, którzy nabyli prawa emerytalne i ich w pierwszej kolejności trzeba zwalniac. Blokują miejsca młodym a naprawdę nic w szkole nie robią- nie maja pomysłów sa nieefektywni i bezczelni w stosunku do młodych mówiąc że nie będą robić dobrze młodym!!! Skandal! Starzy cicho siedzą - czas się za nich wziąć!!!!!

17:48, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

matkamatka

5 1

Na początku do zwolnienia pani ze szkoły nr 12 z klasy"0". Na pewno nikt nie będzie płakał.

19:52, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

reniarenia

9 2

W mojej szkole młodzi nauczyciele to porażka, zbyt mocno na sobie skoncentrowani, brakuje im charyzmy

23:15, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

classicclassic

4 7

Zadnej szkole nie brakuje nauczycieli, a że zmnieszono liczbę pań siedzących bezczynnie (jedna to nawet w świetlicy na drutach robiła szaliczki) lub sprzątaczek, które na dyżurce przesiadują całymi godzinami bezproduktywnie , to zaraz wielki skandal!Szkoła jest dla ucznia. Dzieciom krzywda się nie dzieje, a to jest cel i zadanie szkoły.

23:58, 24.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

janjan

7 2

Ja uważam, że starzy nauczyciele mają charyzmę i są bardziej odpowiedzialni, zależy im, aby dzieci skorzystały z wiedzy jaką powinni przyswoic.Młodym nauczycielkom w głowie lans i amory ....Ostatnio wiele sie działo w szkołach; sexafery,rozbicia rodzin,sprawy były w rekach prokuratury. O wszystkim wiele można było przeczytac(jeszcze niedawno) na portalach . O tym szeroko komentowało miasto.Zgadzam się z " Renią ".

08:06, 25.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikimiki

10 11

przeczytałem wyżej cyt: .........przecież ten pan to również nauczyciel i były dyrektor szkoły.................radny SLD więc reprezentuje partię, która doprowadza do ciemnoty włocławskiej oswiaty......i niech nie odsyła do dyrektrów tylko ma odwagę powiedzieć prawdę......................a może myśli już o wyborach .............

12:27, 25.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

nicknick

7 1

OBEJŻAŁAM ROZMOWĘ P. BUSZKO Z P. DYREKTOR EDUKACJI, KTÓRA UBRAŁA SIĘ W TAK KRÓTKĄ SPÓDNICĘ ,ŻE WYGLĄDAŁO TO MAŁO ELEGANCKO , A ZWŁASZCZA W TYM WIEKU I NA TYM STANOWISKU. URZĄD SZUKA OSZCZĘDNOŚCI W SZKOŁACH , DLACZEGO NIE SZUKA W SAMYM URZĘDZIE. PO CO TYLE STANOWISK PREZYDENTÓW I JESZCZE DYREKTORÓW A TO SĄ TEŻ NASZE PIENIĄDZE Z PODATKÓW. PO CO WYDZIAŁ EDUKACJI, PO CO KURATORIUM. ONI DYREKTOROM I NAUCZYCIELOM NIE SĄ DO NICZEGO POTRZEBNI.

21:21, 25.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stalinstalin

10 1

Obserwuję poczynania Pani Dyrektor od kilku lat, jednak takiej niekompetencji i absurdalnych poczynań jak to czyni, gdy Wiceprezydentem jest Pani Muszalik nie było. Taka sytuacja rodzi bardzo przykre skojarzenia i pokazuje, że na tak eksponowanych stanowiskach znalazły się osoby, którym nigdy takie funkcje powierzone być nie powinny. Jeżeli dołożymy do tego zatrudnianie osób nie posiadających odpowiednich kwalifikacji i kompetencji na stanowiskach kierowniczych w oświacie to mamy prawdziwy obraz szkolnictwa.

22:06, 25.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bender1979Bender1979

4 0

Gdyby radni nie okradali miasta z pieniędzy to by było ich stać na zatrudnianie. A potem wszyscy narzekają, że młodzi uciekają z miasta. WSTYD!

18:59, 26.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzicRodzic

12 6

Na początek to zwolniłbym Panią Jadzię z Zespołu Szkół nr* *za Wisłą hehe bo podejścia do dzieci to nie ma żadnego nie mówiąc o rodzicach ....niedopuszczalne jest ingerowanie w to kiedy rodzice mają odebrać dziecko z przedszkola(oczywiście jak najszybciej)Jest więcej takich "kwiatków" ..

20:00, 26.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

oburzonaoburzona

12 0

Skoro niby taki niż demograficzny, że trzeba tylu nauczycieli zwolnić,likwiduje się też szkoły, to logicznym by było zredukować również etaty inspektorów w Wydziale Oświaty. Po co ich aż tylu, tyle mają pracy? Czyżby? No picie kawy sporo czasu zajmuje.

16:55, 27.05.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

0 0

A skad się wzięły pieniadze na dofinansowanie nowopowstajacej szkoły podstawowej? Na to jest? A inne się zamyka? To coś tu chyba jest nie halo!

22:48, 10.06.2013
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%