Zamknij

Czy we Włocławku jest praca? Dyrektor PUP: "Jest nieźle"

18:02, 20.02.2015 A.K
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne; depositphotos.com Zdjęcie ilustracyjne; depositphotos.com

Mimo sezonu zimowego sytuacja na rynku pracy we Włocławku i w regionie się poprawia. Około 700 ofert zatrudnienia i rekordowa ilość środków na staże zawodowe dają szansę, że ci którzy chcą pracować, nie zostaną bez środków do życia.

Jak informuje Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, pracodawcy zgłosili w styczniu do urzędów pracy blisko 71 tys. ofert zatrudnienia. To o 29 procent więcej niż miesiąc wcześniej. Jak na tym tle wygląda Włocławek?

- Ofert pracy jest więcej niż na początku poprzedniego roku. Zmalała dość wyraźnie liczba bezrobotnych, więc sytuacja się cały czas poprawia - mówi Małgorzata Izdebska, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy we Włocławku. - Aktualnie mamy około 700 ofert pracy. Łagodna zima sprzyja budownictwu. Tutaj liczba ofert ciągle utrzymuje się na wysokim poziomie. Generalnie jest nieźle.

Najwięcej ofert skierowanych do włocławian jest w budownictwie, handlu i usługach oraz w gastronomii. Są też oferty w transporcie i przemyśle. Mniej wakatów jest w administracji.

Duża jak na zimę liczba ofert pracy to nie jedyna dobra wiadomość. Włocławski "pośredniak" ma ponad 31 milionów złotych na aktywne formy walki z bezrobociem. Już od początku roku dużym wzięciem cieszą się staże zawodowe.

- Staży może być nawet więcej niż w poprzednim roku, kiedy skierowaliśmy na nie ponad 1300 osób. Jeśli zabrakłoby nam pieniędzy, będziemy mogli wystąpić o rezerwę z ministerstwa. Ale nie sądzę, by środków było za mało - dodaje Izdebska.

Stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła w styczniu 12,1 procent w skali kraju i była o 1,8 pkt procent. mniejsza niż przed rokiem. PUP we Włocławku na 19 lutego br. miał dane z grudnia 2014 r. Wówczas stopa bezrobocia wynosiła 18,6 procent dla miasta i 24,8 procent dla powiatu.

(A.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(41)

XXIwiekXXIwiek

46 16

Czy to wiadomości z ,,centralnej bazy niewidzialnych '' z czasów PRL-u POpieranych przez urbanoPOdobną propagandę ? Jak można w mieście z POnad 30% bezrobociem i POnad 3 tysiacami młodzych ludzi na wygnaniu ,,za chlebem '' wypisywać takie głuPOty ? To już mamy oficjalną propagandę sukcesu ? Czy może te złodziejskie umowy tuskośmieciowe bez ZUS NFZ i prawa do płatnego zwolnienia lekarskiego to jakaś fatamorgana chorego urzędasa ? Kłamstwo na kłamstwie i kłamstwem POgania !!! 18:10, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

xxxxxx

37 6

XXI wiek dokładnie,zgadzam się :-) co za bzdury,aż czytać się tego nie chce co oni piszą .... we Włocławku jest dno i 7 metrów mułu .... nie na darmo w gazecie był artykuł,że Włocławek jest na 3 miejscu w Polsce pod względem największego bezrobocia !!!!

tutaj artykuł na dowód:
http://finanse.wp.pl/kat,18453,title,Oto-miasto-z-najwiekszym-bezrobociem,wid,11834924,wiadomosc.html

nie róbcie z ludzi ciemnoty i nie wciskajcie kitu !!!! 19:55, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kamakama

29 0

zgadzam się z przedmówcą.a jeżeli chodzi o staże to są lecz tylko dla osób do 30 roku życia 19:58, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawda!!!!!Prawda!!!!!

11 39

u nas nie ma bezrobocia, nie pracują tylko lenie leserzy i alkocholicy, taka jest prawda o naszym społeczeństwie, zamiast wziąć sprawy w swoje ręce cwaniakują i pobierają zasiłki z kilku źródeł a i tak pracują na czarno!!!!!!!!!!!!!! 20:16, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

annaanna

40 3

Co to za pier... Gdzie ta praca no pytam??? We wzorcowni? Gdzie stale szukają te same sklepy pracowników co miesiąc maja celność jeszcze wydzwanian i się pytać o to czy masz zamiar uczyć się zaocznie gdzieś to może cie na zlecenie zatrudniony... Albo staże staż to jest dobry dla dwudziestolatek który chce dorobić a nie dla osoby która manna utrzymaniu rodzinę bądź ma zamiar mieć rodzinę... Włocławek to upadłe miasto na portalach dam prace te same firmy tzn wyzyskiwacze szukają ciągle pracowników maja wybujale swoje wymagania a żeby tez tak płacili jak należy popatrzcie sobie kto szuka pracownika we Włocławku to z roku na rok z miesiąca na miesiąc te same firmy dają ogłoszenia ze szukają moje dzieci musiały stad wyjechać za granice i tam imvsie wiedzie i się cieszebmimo ze tęskni się... Ale tu tylko chodziły i szukały pracy i się jeszcze musiały sporo nadenerwosac ni e raz..córka jak złożyła CV do siłowni fitness bo niby szukali tam doradcy to później z tej siłowni wydzwaniali ze niby zapisała się na ćwiczenia kto to widział żeby takie cos odwalac ale w takim wlocl czego się spodziewać. Skrobię tylko do emerytury jeszcze i wyjeżdżał do moich dzieci. 20:20, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wloclawiakwloclawiak

25 1

na facebooku powstał profil Info Włocławskie, tam jest również organizowane spotkanie przy UP takie protestacyjne "No gdzie ta praca?!" Zapraszamy osoby do wypowiadania się i wspólnego działania 20:25, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HKHK

26 0

Nie rozumiem,a może inaczej,rozumem tylko pojąć nie mogę co ma stopa bezrobocia rejestrowanego w skali kraju,do rejestrowanego we Włocławku i powiecie.Mydlenie oczu że jest dobrze.Tylko że jeśli przyjmiemy że Włocławek ma 100000 tysięcy mieszkańców,odejmiemy od tego dzieci,młodzież uczącą się,oraz tych którzy nie pracują z racji choroby to współczynnik na poziomie 18,6 procent,daje wręcz sytuację na rynku pracy tragiczną.Należałoby jeszcze zaznaczyć że formy aktywacji zawodowej takie jak staże dotyczą osób do 25 roku życia,oraz po 50.A jeśli jesteś w przedziale wiekowym 25-50 to dla PUP wisisz w próżni.700 ofert pracy?Napiszcie ile z nich jest nieaktualnych,oraz ilu pracodawców poszukuje wysokiej klasy specjalistów z wieloletnim stażem za 1750 brutto.Dofinansowanie w temacie rozpoczęcia działalności gospodarczej?Należałoby dodać ile kryteriów trzeba spełniać,łącznie z żyrantami,bo na piękne oczy nikt ci nie odpali 30 tysięcy złotych,żebyś ty jutro spakował mandżur i wyemigrował za Odrę,albo nad Tamizę.A wiecie po co się robi takie zestawienia które ze stanem faktycznym mają tyle wspólnego co Władek z Włodkiem?Bo jak będziecie stękać że we Włocławku jest dno i dwa metry mułu,a oni przedstawią statystyki że mają na niecałe 20 tysięcy zarejestrowanych bezrobotnych 700 ofert pracy,to inni powiedzą czego oni chcą.Tak jak ze średnią krajową w Polsce na poziomie 4000 tysięcy złotych.I jak taki niemiaszek spojrzy że nad Wisłą zarabia się prawie 1000 euro,to co on powie pozostawiam każdemu do osobistej oceny.Tylko że nikt nie zaznaczy że na 100 osób 5 zarabia 4000,10 ze 2500 a reszta 1750.chyba statystyki za czasów ciężkiej komuny,były bardziej wiarygodne niż obecnie.No ale mamy ponoć 25 lat wolności. 20:33, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krwiopijca z KujawKrwiopijca z Kujaw

14 15

A ja szukałem inżyniera budownictwa - zaraz po studiach. Zgłosiło się trzech, wszyscy po "lokalnej wyższej uczelni". Do rozmowy o pieniądzach nawet nie doszło, bo znajomość tematów ze szkoły i chęć do uczenia się czegoś nowego była ŻADNA. Ogłoszenie w serwisie ogólnopolskim zadziałało - przejeżdża chłopak z Torunia, ma całkiem rzetelną pensję (jak na młodego bez uprawnień i dyplom od niecałego roku) i jemu się opłaca. Miejscowej szlachcie jakoś się nie opłaca.
Wie ktoś dlaczego? 20:41, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

7 8

@ HK: Srednią liczy się na różne sposoby, jak komu wygodniej... Chyba najsensowniejsza jest mediana, choć nie wiem, jak liczono te zarobki o których piszesz.

Swoją drogą, masz trochę racji z tymi ofertami, i trochę nie masz. Odzew w tym mieście jest na ogół zerowy, ludziom się nie chce. Ja wiem, nie wolno generalizować, ale... Jeśli pracodawca ma mały interesik, potrzebuje 2-3 ludzi, i ma płacić komuś świeżemu 3 na rękę, to ten ktoś MUSI wygenerować dochód 7 tys - inaczej zatrudnianie nie ma sensu. Po podatkach, ZUSie i pensji zostaje naprawdę niewielki zysk z pracownika... A uwierz, wielu jest takich co nie mają kokosów z działalności, czasem na ZUS kilku tys. co miesiąc brakuje (jesli masz ludzi...)

Zasada jest jedna - nie generalizujmy.

Mazel Tov. 20:47, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kybuś fatalistakybuś fatalista

20 1

do @ ~ Krwiopijca z Kujaw / 20:41, 20.02.2015
Mogę się domyślać znając również kwalifikacje i kompetencje tych co kończą lokalne szkoły średnie i wyższe uczelnie.
1. Uważają siebie z krezusów, którzy to i owo potrafią paplać w innym języku, gdy dochodzi do konkretnych tematów praw zawodowych, to mamy po zawodach.
2. Czego może się nauczyć inżynier bez pracowni, laboratorium i kadry mającej odpowiednie przygotowanie zawodowe a nie teoretyzowanie w zaciszach gabinetów.
3. Proszę popatrzeć i dać tym wykładowcom od budownictwa, żeby sporządzili porządny kosztorys czy przedmiar robót. Podobnie sprawa wygląda na poziomie szkół technicznych.
4. Żadna z uczelni nie uczy technologii robót i nie uczy stosowania obowiązujących norm i przepisów, powód prosty najpierw by trzeba nauczyć tych wykładowców na uczelniach i nauczycieli w szkołach. Jest to smutna i tragiczna prawda. Niestety jaka kadra taki i system i poziom kształcenia. Możemy tutaj zrzymać się i zrzucać odpowiedzialność na programy i ministerstwa to jest jeden element.
Najważniejszym jest była i będzie odpowiednio przygotowana i kompetentna kadra.
Szanowni Państwo już Arystoteles powiedział ..." nie zdarzyło się i nie zdarzy, żeby kiedykolwiek dobry teoretyk wychował dobrego praktyka..." Teoria musi uzupełniać wiedzę praktyczną a nie na odwrót, a tak się dziej na naszych lokalnych uczelniach. Stąd mamy takie efekty kształcenia i taką kadrę kształcącą. 20:55, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

8 12

~ Krwiopijca z Kujaw /czy to znaczy że ZUS od 300zł a POd stołem 1700 dla inzyniera ? Tylko szczerze ? Bo okradanie rodaków to nie jest uczciwa gra !!! 20:58, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BarbaraBarbara

8 0

Chyba jest lepiej w snach. 21:28, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwqw

15 1

1. Staże cieszą się braniem, bo spora część przedsiębiorców traktuje to jako jedyny słuszny typ umowy - mają paroba za darmo, a ten mamiony pozostaniem, stara się ponad siły.
2. Liczba ofert rośnie, bo tubylcy mają dość pracy i życia w tej dziurze, więc wyjeżdżają albo do Warszawy, albo do UK.
3. Jak dla mnie stopa bezrobocia nie spadnie poniżej 15%, bo "z autopsji" stwierdzam, że ogromna część trwale bezrobotnych jest niereformowalna. 22:05, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HKHK

15 2

~ Leslauer / Jak to nie wiesz jak są liczone zarobki w Polsce.Przecież to jest oczywiste.Ja jem kapustę,bo tylko na tyle mnie stać,a mój szef mięso,ale statystycznie jemy gołąbki.Odnośnie ofert napisałem dlatego że swego czasu sam wybrałem się do pośredniaka przed 40 rokiem życia.Potraktowano mnie w taki mniej więcej sposób.Wiekowo jestem nie wygodny,bo formy aktywacji obejmują osoby do 25 roku życia i po 50,a tak naprawdę to nic ciekawego w tej chwili nie mają,kursów dla mnie nie ma,ale mogę sobie sam poszukać to wtedy mi sfinansują,pod warunkiem że instytucja która mnie przeszkoli musi mieć uprawnienia MEN.No to może do jakiejś szkoły bym poszedł,jasne PUP mi to by sfinansował,tylko że już mam zawód wyuczony,a to jest skierowane do bezrobotnych bez wykształcenia.To może jakaś praca?Tego dla mnie też nie mają,ale Wika przeprowadza nabór na przeszkolenie w zawodzie spawacza precyzyjnego.Idę do gościa piętro niżej,ale tam się dowiaduję że ta oferta jest skierowana tylko dla kobiet.Wracam do babeczki na górę i już w jej oczach widzę że sprawiam kłopot.Pytam się w takim razie po co ze mną przeprowadzano wywiad aby podpiąć moja osobę do odpowiedniego profilu,a ten kilka dni wcześniej wyszedł mi jako drugi,czyli że jestem otwarty na wszelkiego rodzaju propozycje i formy aktywacji skoro nic dla mnie nie mają.Ona mi na to że profil profilem,a realia rządzą się swoimi prawami.A wiesz jak się odbywa zestawienie z ofertami pracy w PUP?Mają powiedzmy 1 ofertę pracy dla elektryka,która wisi u nich przez 2 tygodnie.Dla mnie i dla Ciebie jest to jedna oferta,dla PUP jest to jedna oferta,razy 14 dni,czyli powiedzmy w skali miesiąca mieli 14 ofert pracy dla elektryków.I w taki sposób powstają przekłamania statystyczne.Jeśli nie dajesz mi wiary,to z ciekawości udaj się do PUP i poproś o zestawienia dzienne z ofertami z ostatnich powiedzmy 7 dni,to sam zobaczysz ile jest ofert nowych,a ile takich które się powtarzają.Że o nieaktualnych nie wspomnę.A wiesz czemu maja nie aktualne?Bo jeśli pracodawca szukający pracownika aby ogłoszenie z ofertą widniało w PUP,sam musi się udać do urzędu,to jak już znajdzie pracownika to aby takowe zniknęło z ofert,też sam musi się pofatygować do pośredniaka.I wielu z takich co już znajdą pracownika,po prostu sobie to olewa,a oferta jest ważna o ile pamiętam miesiąc.Leslauer przyjacielu,w swoim życiu byłem kilka razy rejestrowany w pośredniaku,raz na krócej,raz na dłużej,zaliczyłem trzy okresy zasiłkowe i nigdy,powtarzam nigdy nie zaproponowano mi pracy,choćby do łopaty.A jeszcze napiszę Ci że może z 10 lat temu PUP przeszkolił mnie na technologa robót wykończeniowych w budownictwie,gdzie po tym kursie wypuszczono na rynek pracy 20 przeszkolonych bezrobotnych,bo z tego co miałem i mam do tej pory z niektórymi kontakt,nikomu nie zaproponowano pracy w tym zawodzie.Zresztą kto zatrudni fachowca który w ciągu 3 miesięcy przerobił materiał 3 letni ze szkoły zawodowej,a jego praktyka skończyła się na położeniu 5 płytek w ZDZ.Płyty GK nie przykręciłem,bo akurat nie było takiej potrzeby.Odnośnie zarobków w pełni się z Tobą zgadzam,ktoś ma mały interesik,powiedzmy budkę z warzywami a opłaty na utrzymanie pracownika czyli ZUS-y itp jakie są każdy wie.Ale weźmy pod lupę większe zakłady takie jak WIKA,WIRECO,wszelkiej maści markety o zasięgu ogólnokrajowym,albo firmy z branży ochroniarskiej,to pozostawiam bez komentarza,bo jakie w tych firmach są stawki na wejście to osoby które się orientują w temacie same sobie dokończą moja wypowiedź.

Mazel Tov. 22:13, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xaxierxaxier

8 8

może ktoś w końcu napisze ilu to jest bezrobotnych co nie chcą pracować i wiedzą lepiej niż prawnik jak pracy unikać, co popracują tydzień, co im zarobki nie odpowiadają, odległość miejsca pracy, co tylko chcą pieczątkę, mało rozgarnięci, wysokie aspiracje a żadne kwalifikacje tylko po to żeby zasiłki, zapomogi i paczki brać od różnych instytucji... 22:19, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

6 3

do kogoś o nicku prawda:
najpierw naucz się ortografii idioto zanim zaczniesz coś pisać,jaki rozum taki poziom wpisu :-) alkoholik piszę się przez " h " :-) idź wróć do podstawówki marny człowieczku .... 22:29, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

9 2

Zgadzam się w 100% z Anną :-)
cały czas te same oferty od wyzyskiwaczy,co nikt nie chce pracować u oszustów !!! we wzorcowni pracują całymi dniami,zero czasu prywatnego nie mówiąc o tych co mają dzieci,zero czasu dla swoich dzieci .... brak słów,bo tutaj w tym zapyziałym Włocławku to tylko są pseudo firmy albo oszuści !!
jeb.ć tych oszustów i pseudo biznesmenów co dorabiają się na krzywdzie ludzkiej !!!!
jeszcze kilka lat a z Włocławka zostanie jedno wielkie zaorane pole i same markety spożywcze !! 22:33, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

megan54megan54

16 1

Pani Izdebska dobrze sie ustawiła przez lata zasiedzenia na stołku jak też poustawiała swoją rodzinę i powiązanych znajomych a teraz się wymądrza jaka to ONA mądra o krok od sowitej emerytury!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Żałosne te wypowiedzi o pracy, ciekawe gdyby zamieniła stołki z niejednym bezrobotnym i to jeszcze mającym na utrzymaniu rodzinę gdzie dzieci chcą też żyć jak wnuk Pani Izdebskiej bo mają takie same potrzeby. 23:03, 20.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

józefajózefa

6 10

KTÓRZY CHCĄ PRACOWAĆ jakoś pracę znajdują 08:57, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

8 6

@ XXIwiek:
To, że pracodawca nie chce płacić dobrze za kiepskie kwalifikacje, to jest, wg Ciebie, okradanie? A kogo?

Nie znam Krwiopijcy, ale napisał rozsądnie: najpierw zasłuż, potem wymagaj.

Nie wiem skąd wziąłeś 300 PLN. Ale 9 na 10 inżynierów woli 300 dla ZUS, i 1700 na rękę, niż 1200 do ZUS i 800 na rękę. Pracodawcy to obojętne gdzie przelewa - i tak musi płacić, i tak.

Czytam te Twoje "złote myśli" i mam przypuszczenia (graniczące z pewnością) że NIGDY W ŻYCIU NIE BYŁEŚ PRACODAWCĄ I NIKOGO NIE ZATRUDNIAŁEŚ.

Więc czemu zabierasz głos w sprawie, o której nie masz (jak sądzę) bladego pojęcia?

MAzel Tov 09:34, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

6 5

@ HK:

CO do zarobków masz rację. Tylko że agencja ochrony, market i temu podobne nie wymagają kwalifikacji. KAŻDY może to robić, więc oczywistym jest, że szukają jak najtaniej. Pójdzie ten, przyjdzie inny - podaj jeden powód, dla którego mają płacić 2000 jeśli mogą 1200?

Firma, gdzie doświadczenie pracownika jest coś warte, nigdy na taki numer nie pójdzie. Płaci normalnie, choć pewnie nie tak jak wnuczce "XXIwiek'u" - czyli tak, aby obie strony były MNIEJ WIĘCEJ zadowolone.
Chyba, że doświadczonych też jest na rynku od cholery - tym gorzej dla nich..

Ja rozumiem rozgoryczenie i złość, ale co poradzisz - jest bezrobocie, będą tani pracownicy. A jeszcze przy taaaaaakich kosztach pracy jak w Polandii - aż dziw, że to jeszcze działa.

Nie wiem jak liczyli podaną średnią: arytmetycznie, mediana czy jeszcze jakoś inaczej - o to mi chodziło.
Jeśli jeden facio zarabia 30.000,- jeden 800,- i ośmiu po 1500, to:
- średnia arytmetyczna będzie 4280,-
- mediana będzie 1500,-

Na stronie GUS sprawdziłem, i wyszło, że to baza to mediana, więc jest to, wg mnie, mniej więcej rzeczywiste wynagrodzenie. Oczywiście, to ile masz na rękę ma się nijak do tej kwoty, bo ZUS, podatek, składki, etc.

A p*****nie, że "część ZUS płaci pracownik, część pracodawca to "p*****lenie o Szopenie" - i tak wszystki idzie z kieszeni pracodawcy. Tylko że pracownik płacze, bo ma mniej na rękę.

MAzel Tov 09:48, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eklampeklamp

13 1

w wieku 42 lat jestem już za stara. Zero odp. na moje aplikacje z dobrym CV, więc komu te bzdury wciskają!! Praca we Włocławku jest tylko poprzez układy i każdy to wie. 10:55, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

4 4

~ Leslauer / - POpierasz złodziejskie umowy tuskośmieciowe ? Czyli jesteś tak zakłamany jak on bo jestesmy w Unii a tu jest to NIELEGALNE !!! Ale to woja sprawa . Ale ja ci w takim razie życzę by ciebie ktoś tak zatrudnił jak menela-niewolnika z ulicy bez prawa do składek i zasiłków , płatnych zwolnień , ciekawe jakby ci się zmienił punkt widzenia i wtedy bys krzyczał aj, waj , aj, waj ... odszkodowanie dla żyda sie należy !!! 10:58, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

10 4

Oj, XXIwiek - ja w całym swoim życiu (prawie 50 lat) pracowałem na normalnej umowie o pracę jedynie przez 6 miesięcy. Od 1994 roku pracuję samodzielnie, płacę ZUS, płacę podatki, nie wyciągam ręki, jak Ty, po państwowe pieniądze, nie marudzę że chcę jakiejś umowy, nie protestuję na drogach że mi świnie kartofle niszczą.

Jak zrobię to co mam do zrobienia, a klient mi zapłaci - to mam z czego żyć. Proste jak budowa łomu (bo cep ma 2 części i przegub, może być dla Ciebie dość skomplikowanym i złożonym mechanizmem).

Płatne zwolnienia?? Zasiłki??? Brać pieniądze za bezdurno, kiedy nic nie robisz???

Nie wstyd Ci, pasożycie????

Jeszcze 1200 emerytury masz pewnie - mnie naliczą góra 600,- PLN, albo mniej. Sam sobie odkładam, tak jest uczciwiej.

Więc nie narzekaj, nie ględź i weź się do roboty - za oceanem praca na emeryturze to norma, bo ludzie chcą coś robić żeby żyć i czuć się potrzebnym.

A nie tylko walić w klawisze komputera (a internet od sąsiada, też wyżebrany...) i pisać głupoty.

Mazel Tov, abnegacie jeden.
12:45, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PUP to ściemaPUP to ściema

2 1

Bałuta na dyrektora !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i dalej mydlić oczy pustkom 13:02, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

2 6

~ Leslauer / - cytujesz założenia propagandy partyjnej PO i na dodatek kłamiesz jak ...Tusk... w ,,Knessecie '' na Wiejskiej ... nie dość że starozakonny to jeszcze blagier i krętacz -,,sam sobie odkładam ''hahahahaha .... Kto w te twoje uczciwe składki uwierzy ? Czy musisz POgarszać i tak zszarganą opinię o wsPOłbraciach-lichwiarzach ? Chcesz żeby tak jak na Isladnii wytykali ich palcem ? 13:10, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwqw

4 4

@XXI skończyły się konstruktywne argumenty? Cytując klasyka, "spieprzaj dziadu". 13:32, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

5 5

Oj, XXIwiek, jak ty mało rozumiesz...

Ja wiem, że to ciężko pojąć, ale NAPRAWDĘ są ludzie, którzy sami martwią się o siebie, i sami sobie odkładają na przyszłość. Kawalerka kosztuje nieco poniżej 100 tys, kredyt za 4-5 lat będzie spłacony, w tym roku zamierzam kupić kolejną, również na kredyt, tylko nieco krótszy okres, bo starszy jestem niż 9 lat temu, i na 20 lat bank nie da... (notabene - teraz chyba wezmę we frankach, 1-szy raz w życiu - bo małe szanse, żeby jeszcze gorzej ze szwajcarską walutą było)

Z dwóch mieszkanek na wynajem już jakoś da się wyżyć, omijając podatki. Do tego dojdzie ok 300,- PLN (hehehe...) uczciwie wypracowanej emerytury, żona podobnie - i jakoś to będzie.

Ale pewnie będę dłużej niż do 67 roku pracował, bo to lubię. Komentować tyle co Ty na DDwloclawek nie będę, bo pewnie mi się znudzi do tego czasu.

Chyba, taką mam nadzieję.

A składki płacę na ZUS takie jakie MUSZĘ - minimalne wymagane Prawem. Czyli teraz coś ponad tysiąc na miesiąc.

I cholera mnie bierze za każdym razem, gdy przelew robię, bo z tego Tobie na emeryturę musi coś iść.

Wolałbym przepić.

Albo do Izraela na lato pojechać.

Mazel Tov. 14:27, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

3 6

~ Leslauer / oczy możesz mydlić naiwnym a tych coraz mniej więc daruj sobie te bajeczki o dochodach z wynajmu i spłacaniu kredytów za kawalerki . Żyj sobie jak ci pasuje ,ale nie ogłupiaj innych takimi idiotycznymi wpisami . Jak by to była prawda to te 3 miliony nie musiały by emigrować z tuskolandii. A tacy jak ja walczyć w zagranicznych sądach o należną emeryturę na którą ciężko zapracowałem . Ale POmyślny dla mnie finał jest bliski i niestety tuskomatolskie państwo za przkręty Buzka będzie musiało mi zwracać to co POdstępnie ukradło . Więc płać uczciwie na ZUS by miał z czego oddać mi moje pieniądze z procentem .Bo POkopana zgraja sobie od ust nie odejmie tylko takim jak ty zabierze . 14:44, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robolrobol

5 0

jak pan dyrektor taki madry ze jest praca to czemu po linii partyjnej dostal prace a sam nie mogl znalezc 16:32, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

5 3

@ XXIwiek: Nie zamierzam nikogo ogłupiać, ani robić z Ciebie idioty.

Nie ma takiej konieczności.

MAzel Tov 20:44, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuzkazuzka

6 0

jest praca, ile wakatow ale w Londynie droga pani dyrektor przez male p i d, jestem tu od kilku lat i obserwuje oraz zasiegam informacji od znajomych o rynku pracy w naszym biednym miescie, nie bajdurz babo wiecej bo sie rz...c chce............. 20:52, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

0 3

~ Leslauer / skoro tak to daruj sobie te swoje naiwne wywody o ,,zaradności'' i mydlenie oczu obiektywizmem bo zza plecow i tak ci wygląda ,,gięba ''partyjniaka. 21:48, 21.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HKHK

3 2

~ Leslauer. Z ciekawości odwiedziłem stronę PUP.Naliczyłem że w miesiącu styczniu w PUP ukazało się 60 ofert pracy,dla 156 osób.Ciekawi mnie skąd wytrzasnęli 700 ofert.Z rękawa,albo podpięli te które się ukazały w 2 półroczu 2014 roku.I standardowo jak się spojrzy to 3/4 ofert za 1750 brutto.A wisienką na torcie jest oferta z ZUS na stanowisko do spraw orzecznictwa,za 1750 brutto,z wykształceniem średnim,wymagana znajomość ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz rozporządzeń do tej ustawy, znajomości ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, umiejętność obsługi pakietu MS Office,odręcznie napisana zgoda na przetwarzanie danych osobowych,umowa na czas określony.Takie rzeczy z urzędu powinny lądować na portalach typu Wiocha.I powiedz mi Leslauer,jak po przeczytaniu powyższego artykułu,a następnie odwiedzeniu strony PUP mam nie generalizować?A w przypadku agencji ochrony,jeżeli już takowa nie wymaga posiadania licencji,czy też innych uprawnień,to musisz spełniać na ogół jeszcze jeden warunek.Być rencistą,albo posiadać orzeczenie o niepełnosprawności,koniecznie drugiej grupy i jeszcze z odpowiednią literką.

Mazel Tov. 08:18, 23.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

0 1

@ HK:

Masz rację. Nie wiem o co spór, bo mam wrażenie, że w kwestii "ofert" myślimy podobnie.
PUP to dla mnie parodia, odkąd mój kolega (Ukrainiec) znalazł zatrudnienie jako informatyk - oficjalnie, wystarczyło, aby pracodawca wpisał w ofercie "ukraiński biegle w piśmie i w mowie, 5 lat praktyki na Ukrainie".

Moje spostrzeżenia dot. generalizowania nie dotyczyły ofert, a bardziej opini typu: pracownik szukający zatrudnienia jest cacy, krwiopijca-pracodawca jest be.

Z tym się nie zgadzam, bo wiem, że często bywa inaczej.

... co do "Wiochy" w naszym Leslau kochanym - zgadzam się w 110%, mimo że sam tu od prawie półwiecza (z przerwami) mieszkam.

Mazel Tov 16:27, 23.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

1 3

@ XXIwiek: Ja się nie uskarżam, pracuję, żyję i mam czasem na wino. To TY psioczysz, płaczesz i obrażasz.

PO, PiS, SLD, KPP, NSDAP i inne organizacje mi latają jak, nie przymierzając, kilo kitu.

Podobnie jak Ty.

Mazel Tov 16:29, 23.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

0 2

~ Leslauer / a gdzie kupujesz koszerne wino ? 16:47, 23.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

0 2

XXIwiek:

Nie znasz zasad koszeru.
Jakbyś znał, nie zadawałbyś tak niedorzecznych pytań.

Mazel Tov. 17:04, 23.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuzazuza

1 0

~ Leslauer / 12:45, 21.02.2015
pokazałeś się, narobiłeś zamieszania, wszystko Ci lata, wiesz jak jest za oceanem.Piszesz, że tam emeryci pracują.
A skąd o tym wiesz? 18:53, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuzazuza

1 0

~ Leslauer / 16:27, 23.02.2015
Nie wiesz w jakim mieście mieszkasz? Nie znasz nazwy?
19:11, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MoKoMoKo

0 0

Do ~ xxx / 19:55, 20.02.2015: Z ciekawości spojrzałam, co znajduje się pod wskazanym linkiem. Włocławek zajął 3. pozycję na liście rejestrowanego bezrobocia, ale - co zapomniał dodać autor wpisu - miało to miejsce w 11/2009, czyli ponad 6 lat temu. Oczywiście do przeciętnej krajowej nadal nam daleko, sam PUP pozostawia wiele do życzenia, jak każdy urząd w tym mieście, ale należy zakładać, że dzisiaj sytuacja wygląda inaczej. Przywoływanie liczb sprzed 6 lat i sugerowanie, że są one aktualne, wydaje się lekkim nieporozumieniem... 19:12, 26.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%