Zamknij

Pismo z urzędu to "czarna magia"? Wreszcie to zmienią

16:24, 30.05.2015 A.K
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne; depositphotos.com Zdjęcie ilustracyjne; depositphotos.com

Dla wielu z nas pismo z urzędu to stek niezrozumiałych zwrotów, których rozszyfrowanie graniczy z cudem. Ale nowy pomysł rządu ma barierę pomiędzy urzędnikiem a petentem zlikwidować.

Sejm zdecydował, że do końca lipca 2015 r. zostanie wdrożona inicjatywa „Obywatel”, która ułatwi każdemu kontakt z administracją. W ramach inicjatywy ruszy serwis informacyjny – portal obywatel.gov.pl. Na tej stronie znajdą się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy obywatelom.

Każda usługa zostanie przedstawiona w postaci karty informacyjnej i opisana w zrozumiały sposób. Do końca lipca br. zostaną opublikowane opisy 80 usług publicznych.

- Dzięki projektowi obywatele uzyskają możliwość znalezienia w serwisie informacyjnym Obywatel.gov.pl rzetelnego źródła informacji o usługach publicznych, sposobie ich załatwienia i możliwości realizacji online. Każda usługa będzie opatrzona kartą informacyjną, tj. przewodnikiem na temat wymaganych dokumentów, terminów i ewentualnych kosztów. Karty informacyjne będą napisane językiem zrozumiałym dla możliwie najszerszego grona odbiorców - podaje Ministerstwo Finansów.

Dla tych, którzy wolą kontakt telefoniczny będzie dostępny system „Informacja dla obywatela". Będzie to jednolity system zarządzania połączeniami telefonicznymi oraz bazą wiedzy niezbędną do udzielania profesjonalnych odpowiedzi.

„Informacja dla obywatela" zostanie oparta na centralnym systemie telefonów informacyjnych, który powstanie w kancelarii premiera oraz systemie „resortowym", funkcjonującym we wszystkich ministerstwach, urzędach centralnych i urzędach wojewódzkich. Projekt obywatel to także krok do przodu w sposobie komunikowania się urzędów. Punktem wyjścia jest założenie, że informacje pisemne przekazywane przez administrację publiczną obywatelowi powinny być zrozumiałe.

Dziś często osoby bez wiedzy prawniczej nie są w stanie samodzielnie analizować korespondencji otrzymywanej z urzędów. Dlatego zostaną przygotowane rekomendacje dotyczące komunikacji pisemnej oraz rozpatrywania sygnałów obywatelskich, które będą stosowane w administracji.

(A.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

XXIwiekXXIwiek

5 7

I w ten sPOsób ta pejsata klika z ,,Knessetu'' na Wiejskiej sama sobie napędza do rze płatne zajęcie - takie POlityczne ,,perpetum mobile'' - a za te buble usatowe ustawowo płaci POdatnik !!! 19:27, 30.05.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

lollol

10 0

A to wszystko po to by "żyło się lepiej",
tylko komu?????????
Wymyślić bełkot urzędniczy, a później tworzyć strony, które to będą tłumaczyć, bezcenne
11:17, 31.05.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%