Sprawy urzędowe Cię przerażają? Nie cierpisz biurokracji i stania w kolejkach do okienek w różnych placówkach? Możesz zaoszczędzić czasu i nerwów dzięki stronie WWW.OBYWATEL.GOV.PL czyli prostemu, przejrzystemu informatorowi urzędowemu.
Na stronie obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowód, paszport, prawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Dzięki niej szybko dowiemy się ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić.
Struktura strony nie odzwierciedla podziałów resortowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych.
- Każdą sprawę, którą chcesz załatwić w urzędzie, traktujemy jak usługę, którą wykonujemy dla Ciebie. Chcemy, żebyś załatwił tę sprawę szybko i sprawnie, dlatego zbieramy nasze usługi w jednym miejscu. Opisujemy w prosty i przystępny sposób, co musisz zrobić, co przygotować, gdzie pójść, a co możesz załatwić bez wychodzenia z domu. Wszystko po to, abyś nie tracił czasu. OBYWATEL.GOV.PL to dobre źródło informacji o usługach, które państwo świadczy dla Ciebie - zapewniają twórcy strony.
Cechą wyróżniającą witrynę jest zrozumiały, prosty język. Polecamy również system informacji telefonicznej - to rozwiązanie dla osób, które nie korzystają z Internetu.
Dzwoniąc pod numer 222 500 115 można dowiedzieć się, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna – 222 500 115), a także na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).
Obecnie na stronie znajdziesz kilkadziesiąt najpopularniejszych usług świadczonych przez administrację publiczną. Na tym jednak nie poprzestajemy. Serwis będzie dalej rozwijany, aktualizowany oraz uzupełniany o kolejne usługi.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz