Zamknij

Dostałeś fakturę z Energi? Dobrze jej się przyjrzyj. Grasują oszuści!

07:25, 03.05.2016 A.K
Skomentuj Przykład prawidłowej faktury z Energi; Fot. Grupa Energa Przykład prawidłowej faktury z Energi; Fot. Grupa Energa

Coraz więcej osób pada ofiarą oszustów, którzy rozsyłają fałszywe faktury za prąd. Firma Energa, która jest liderem na naszym rynku, ostrzega przed naciągaczami.

Do Energi zgłosili się klienci, którzy otrzymali fałszywą fakturę za prąd. Firma prosi klientów, aby dokładnie sprawdzali dane na otrzymanej fakturze.

- Dotychczas z regionu toruńsko-włocławskiego otrzymaliśmy 10 zgłoszeń o otrzymaniu przez klientów fałszywych faktur. W takich sytuacjach wyjaśniamy im jak wygląda nasza faktura i przestrzegamy, aby nie dali się oszukać. Jeśli jednak ktoś padł ofiarą oszustwa, powinien to zgłosić na policję. To ona prowadzi odpowiednie czynności - mówi Jakub Dusza z Biura Prasowego Energi.

W związku z kilkudziesięcioma przypadkami w kraju, które klienci zgłosili Enerdze, firma prosi o ostrożność. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości rachunku, klienci powinni upewnić się czy korespondencja rzeczywiście pochodzi od Energi. Firma prosi klientów, aby sprawdzali, czy na rachunkach zawarte są prawidłowe dane klienta, takie jak numer rachunku bankowego, numer faktury i numer klienta.

Do Energi dotarły również informacje, że do fałszywych faktur dołączone było pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu obsługi Energa itp. Firma zapewnia, że takie pismo również jest fałszywe i nie zostało przez nią wysłane. Oto lista wskazówek, co powinien zrobić klient, który ma wątpliwości co do autentyczności faktury:

- sprawdzić czy prawidłowo podany jest jego numer klienta
- czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry numeru konta to początek numeru faktury)
- jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx - to nie jest faktura od Energi – firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015
- sprawdzić czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa
- sprawdzić czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją: Nadano w UP Brodnica 1, dnia...
- sprawdzić czy podany na fakturze stan licznika jest zgody ze stanem faktycznym
- sprawdzić czy na drugiej stronie faktury jest podany właściwy numer i adres Punktu Poboru Energii

Jak powinien się zachować klient w przypadku, gdy otrzymał sfałszowaną fakturę? W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, co znaczy, że padł ofiarą oszustwa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania, a także przekazać taką informację firmie Energa.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości faktur czy innych dokumentów otrzymywanych od Energi, firma prosi o sprawdzenie szczegółów na stronie internetowej: www.energa.pl/zmiany Jeśli klient nie jest pewien jaki jest jego numer klienta lub numer konta bankowego, firma prosi o kontakt pod numerem 555 555 555 (pn-pt 7-22).

Na stronie www.energa.pl/zmiany klienci znajdą m.in. informacje o tym jak powinien prawidłowo wyglądać numer konta do dokonywania wpłat za energię elektryczną firmie Energa oraz pozostałe dane na fakturze. Ostatnie cyfry numeru rachunku bankowego powinny być takie same jak pierwsze cyfry numeru faktury.

(A.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(12)

Sat-FilmSat-Film

17 0

Sat-Film nie pozwala komentować pod swoim sponsorowanym artykułem, to dlatego napiszę tutaj.
Polecacie dzwonić w sprawie przełączenia na szybszy internet, Po wykręceniu numeru w słuchawce usłyszymy ...jesteś 12 w kolejce , prosze czekać na zgłoszenie się konsultanta, a licznik bije , nawet bije uzytkownikom ich telefonii stacjonarnej. Druga sprawa , dlaczego usunęliście ze swoje strony informacje jak uruchamiać bezpłatne usługi w telefonii stacjonarnej takie jak: blokada anonimowych połączeń ,budzenie, opcje przekierowywania połączenia na inny numer telefonu. To było, ale już nie ma na waszej stronie. Co było powodem usinięcia tych informacji? Potrzebna konkurencja dla tej firmy koniecznie. 07:55, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

AteistaAteista

5 2

Polecam rozliczenia rzeczywiste przez e-bok. Pięć lat z tego korzystam. 08:03, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 do Sat-Film do Sat-Film

13 0

Jeszcze jedno: Bardzo często internet się zawiesza , pomaga wyłączenie i po mninucie ponowne włączenie modemu, ale to jak zauważę ,a jak nie, to nikt się nie dodzwoni (w słuchawce usłyszy:abonent czasowo niedostępny proszę zadzwonić później),bo telefon stacjonarny jest na internecie. Resetowanie też nie zawsze pomaga Co ma zrobić, ktoś , kto jest starszy , nie wiedzący jak można to ustrojstwo samemu poprawić, albo gdy trzeba wezwać pomoc , a internetowy telefonik się zawiesił? To są poważne sprawy proszę Państwa , zróbcie coś z tym. 08:22, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WK....WYBORCA WK....WYBORCA

12 3

Największym oszustem jest tu właśnie Energa i jej biurokratyczna machina którą trzeba roz...ć. Skomplikowane nieczytelne rachunki ,naciąganie na zawyżone rachunki , bezprawne naliczanie odsetek i UTRUDNIONY DOSTĘP do przedstawicieli poprzez dodatkowe koszty telefonów , infolinii - to obraz złodziejskiej Energi okradającej Polaków !!! Ale na 300 prezesów-nierobów PO 30 tysięcy miesięcznie każdy ktoś musi płacić !!!To trzeba zmienić .Każdy odbiorca powinien mieć możliwość samodzielnego BEZPOŚRDNIEGO odczytu i rozliczenia zużytej energii elektrycznej !!!
08:42, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do WK....WYBORCA do WK....WYBORCA

3 6

Już pisano, że w e-bok jest RR. Wystarczy założyć konto. Jak nie umiesz czytać faktur to nie moja wina. Trzeba było się uczyć! 09:37, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kjhgkjhg

11 0

Do sądu to się powinno oddać firmę ENERGA! Przecież sami się proszą o to żeby te ich faktury podrabiać. Co dostaję fakturę ( mimo że korzystam z rozliczeń rzeczywistych), to podają inny numer konta do wpłaty, oraz innego odbiorcę pieniędzy. Raz robię przelew do Olsztyna, raz do Torunia. To tylko tyle co można z tych faktur doczytać, reszta to jeden wielki bełkot. Firmę którą budowali nasi dziadkowie nie patrząc na to po czyjej własności przechodzą ,,druty" przejęła za bezcen banda cwaniaków i polityków. Po to jedynie, żeby wstawiać na stołki swoich przydupasów dyrektorków od każdego drutu za ogromne pieniądze, oraz brać zyski z akcji. Czas rozstać się z ENERGĄ. 10:20, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xx02xx02

3 2

do WK....WYBORCA 09:37, 03.05.2016, Kto cię prosił o wyjaśnienia omnibusie . To że rżniesz głupa lub jesteś psychiczny to nie nie pozwalaj sobie na obrażanie innych . Twoją winą jest że nie potrafisz rozróżnić ludzi którzy nie muszą posługiwać się kontem lub internetem z różnych racji. Uważaj na słownictwo bo inni też mogą być WK.... 10:30, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gorszy SORTGorszy SORT

2 1

https://www.youtube.com/watch?v=V3YxFizj6pk - Komuna powraca więc walczyć trzeba z patologią w piosenkach.?Zapraszam do odsłuchu... 11:55, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uwagauwaga

3 0

Bardzo często w ten sposób nabierane są starsze osoby! Przestrzegajcie przed tym swoich dziadków/rodziców, nie każdy ma internet, żeby przeczytać artykuł, drodzy użytkownicy! 12:11, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do uwagado uwaga

7 0

A gdzie jest napisane że każdy odbiorca MUSI mieć komputer , i MUSI się umieć nim POsługiwać ? Gdzie jest napisane że każdego stać na komputer i na płatne rozmowy telefoniczne z pracownikami Energi ?
Nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa ?
Raczej Energa POwinna byś służebną firmą dla swoich odbiorców a nie monoPOlistą który okrada swoich klientów wymyślając coraz bardziej skomplikowane rachunki .
Rachunek POwinien POchodzić z odczytu bezPOśredniego by każdy odbiorca mógł sam odczytać i wyliczyć ile ma za energię zapłacić dla sprawdzenia naciągaczy z Energi !!!
15:50, 03.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MartinMartin

0 1

Miałem problem z rozłączaniem się internetu. Modem był całkiem nowy, więc aktualizowałem sterowniki, przeinstalowałem system, wymieniałem przewody, wyklinałem SAT-FILM. Kombinowałem, a okazało się, że to modem był przyczyną. Wymieniłem go na nowy i śmiga jak ta lala. Tak więc zachęcam wszystkich niezadowolonych do sprawdzenia sprzętu po swojej stronie. 07:26, 04.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Martina Do Martina

0 0

Nie wprowadzaj w błąd , modem jest własnością Sat -Filmu i użytkownik nie ma prawa nic przy nim robić , a wszelkie sterowniki modemu akualizują sięautomatycznie, przynajmniej u mnie tak jest. Sat-Film powienien wiedzieć , kóry użytkownik ma jaki modem modemu ,a nie zawraca ludziom głowę i każe wydzwaniać do firmy. Można ewentualnie poprosić o wymianę modemu , jeśli nie obsługuje on bezpieczniejszego od WP wersji zabezpieczenia transmisji czylli WP2. Chodzi oczywiści o WiFi. 07:35, 04.05.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%