Zamknij

Uważaj! W ten sposób możesz zniszczyć silnik

06:27, 23.06.2016 artykuł sponsorowany
fot. depositphotos fot. depositphotos

Pasek rozrządu jest jednym z najważniejszych podzespołów silnika. Przenosi napęd z wału korbowego na wałek rozrządu i synchronizuje pracę tych dwóch elementów. W wyniku jego zerwania lub przeskoczenia o kilka ząbków, zawory zazwyczaj zderzają się z tłokami. Taka kolizja najczęściej oznacza zniszczenie silnika! Kiedy trzeba wymieniać pasek rozrządu?

Producenci dokładnie określają przebieg i czas, po którym należy go wymienić wraz ze współpracującymi elementami. Poniżej tabela prezentująca najpopularniejsze silniki Forda i przewidywane okresy wymiany rozrządów:


Silnik                            Okres wymiany               Najczęstsze zastosowanie
        
1,6 Duratec (benzyna)    160 tys km lub 8 lat         Focus, C-Max
        
1,25 Duratec                  160 tys km lub 8 lat         Fiesta
        
1,4 TDCi ( diesel)           180 tys km lub 10 lat        Fiesta, Fusion
        
1,6 TDCi                       180 tys km lub 10 lat         Focus, C Max
        
2.0 TDCi                       200 tys km lub 10 lat         Mondeo
        

Przeciąganie okresów między wymianami jest bardzo niebezpieczne, wręcz niedopuszczalne. Interwały są określane dla samochodów pracujących w tzw. normalnych warunkach. Niestety w rzeczywistości często jest inaczej, pojazdy pracują w trudnych warunkach (np. jazda po zatłoczonych miastach). W takich przypadkach zaleca się skrócenie tego okresu nawet o 20-30 proc.

Samym paskom wykonanym z gumy szkodzi kontakt z olejem lub paliwem, brud, zbyt wysoka temperatura, zbyt niskie ciśnienie oleju. Te czynniki mogą wpłynąć na wcześniejsze zużycie paska. Uszkodzony pasek osprzętu może wkręcić się pomiędzy pasek rozrządu i doprowadzi do jego awarii. Warto więc swój pojazd serwisować w renomowanych warsztatach lub w ASO. Jeżeli zakupiliśmy samochód z niepewną historią, rozrząd należy wymienić niezwłocznie.

- Ponieważ wymiana napędu rozrządu jest bardzo pracochłonna, a jego awaria grozi zniszczeniem silnika, stanowczo odradzam używanie nieoryginalnych części zamiennych – dotyczy to nie tylko samego paska, lecz także wszystkich współpracujących z nim części. Polecam oryginalne zestawy rozrządów, które zwierają wszystkie potrzebne elementy. Przy okazji wymiany rozrządu zawsze zalecam kompleksowe podejście. Chodzi przede wszystkim o kontrolę i ewentualną wymianę uszczelniaczy, pompy wody i pasków osprzętu - mówi ekspert z serwisu Forda przy ul. Toruńskiej 85.

Jeżeli wydarzy się awaria uszczelniacza lub pompy wody, a przy naprawie będzie konieczny demontaż paska rozrządu, pamiętajmy bardzo ważną rzecz, paska rozrządu nie wolno montować ponownie. Poniesiemy przez to dodatkowo wysokie koszty - niepotrzebnie.

Serwis Forda przygotował ofertę: wymiana rozrządu za 999 zł (promocja nie obejmuje silnika 1,8 TDCi z kasetą).


Cena obejmuje robociznę i części. Promocja potrawa tylko do końca czerwca i dotyczy samochodów marki Ford. Zadzwoń i umów się na serwis: 54 413 20 13.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%