Zamknij

Coraz więcej z nas kupuje w tych sklepach. Zaciskanie pasa?

14:20, 10.05.2013 A.K
Skomentuj Fot. fotolia.com Fot. fotolia.com

Z raportu przygotowanego przez PBS wynika, że trzech na czterech Polaków zakupy robi w sieciach dyskontów. Królem polowania jest Biedronka.

Instytut PBS jest największą polską firmą badawczą. Oferuje pełen zakres badań opinii i rynku we wszystkich technikach ilościowych i jakościowych. Dawna Pracownia Badań Publicznych może się pochwalić dwudziestoletnim doświadczeniem.

W drugim półroczu minionego roku PBS przeprowadził raport "Spożywcze Sieci Handlowe w Polsce". Przepytano ponad 3200 Polaków w wieku powyżej 15 lat.

- 75% Polaków robi zakupy w dyskontach, 26% — wyłącznie w tej kategorii sklepów sieciowych. Biedronka jest niekwestionowanym liderem naszego rankingu satysfakcji klientów sieci handlowych - informuje PBS.

Badanie jest jeszcze bardziej szczegółowe. Wynika z niego, że 63% Polaków robi zakupy w Biedronce, z czego dla 13% to jedyne miejsce uzupełniania zapasów.

Raport PBS potwierdza obserwacje o zmieniającym się wizerunku i przekroju społecznym klientów sieci dyskontowych (Biedronka, Lidl, Netto, Kaufland).

- Wiek, wykształcenie czy zasobność portfela kupujących w tych sklepach nie różnią się wyraźnie od tych cech klientów polskich czy zagranicznych sieci hiper i supermarketów. Polacy polubili zakupy w sieciach dyskontowych — satysfakcja z ich usług znacznie przewyższa noty wystawiane innym kategoriom sieci handlowych - uzasadnia wynik badania PBS.

Na fakt robienia zakupów w dyskontach decydujący wpływ mają nierzadko czynniki finansowe. Zaciskaniu pasa sprzyjają niskie ceny.

- Chodzę często do Biedronki, w zasadzie kiedy tylko mogę. Po pierwsze są tam stosunkowo niskie ceny, po drugie jakość produktów, nawet tych najtańszych, jest dobra. Nie oszukujmy się, widać co ludzie wkładają do koszyków. Sięgają na najniższe półki, ja sam także to robię. Chodzi o oszczędność - przyznaje nam anonimowo czytelnik DDWloclawek.

Z badania PBS wynika też, że zagraniczne hipermarkety (np. Real, Tesco) odwiedza co drugi z nas. O połowę mniejszym zainteresowaniem cieszą się polskie sieci handlowe (np. Społem, Stokrotka).

(A.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

janjan

16 1

A dlaczego niby miałbym płacić 30 % drożej w innym sklepie za takie artykuły jak mąka, masło, makarony, przyprawy, napoje? Są identyczne, od tych samych producentów. Tylko marża inna 17:20, 10.05.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

4 1

Koszmarny tytuł " w tych sklepach"....BIEDRONKA RZĄDZI 19:20, 10.05.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%