Zamknij

Matematyka przestanie być zmorą uczniów? Ma w tym pomóc nowy program edukacyjny

14:44, 27.07.2016 N.S
Skomentuj Czy urzędnicy znaleźli antidotum na niechęć uczniów do matematyki? Fot. depositphotos Czy urzędnicy znaleźli antidotum na niechęć uczniów do matematyki? Fot. depositphotos

Jest szansa, że nauki ścisłe przestaną być dla młodych włocławian problemem. Lekiem na niechęć do matematyki i pokrewnych przedmiotów ma być program „Region nauk ścisłych II – edukacja przyszłości”. W planach jest m. in. wprowadzenie innowacji w nauczania i zajęć studyjnych.

Zaproponowane przez Departament Edukacji Urzędu Marszałkowskiego rozwiązanie zostało podyktowane chęcią podniesienia poziomu edukacji. O tym, że nie jest on najwyższy, świadczą przede wszystkim wyniki egzaminów z matematyki i innych przedmiotów ścisłych. Zmagania z królową nauk wypadają najsłabiej zarówno na maturze, jak i na egzaminach gimnazjalnych (w tym roku średni wynik uzyskiwany przez włocławskich gimnazjalistów na teście z matematyki to 49%). 

- Matematyka bardzo często przez uczniów jest wskazywana jako szkolna zmora. Wielu z nich uważa, że jest to dziedzina zbyt trudna. Musimy część naszych wysiłków skierować na uatrakcyjnienie nauczania przedmiotów ścisłych, bo nie chodzi tylko o matematykę, ale również np. o fizykę. Chodzi również o poszerzenie kompetencji językowych, które są kluczowe dla poznawania świata i funkcjonowania w nim – mówi Sławomir Kopyść, członek Zarządu Powiatu.

[ZT]21654[/ZT]

Aby nauka przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz języków obcych była bardziej atrakcyjna, projekt będzie opierał się na pracy metodą eksperymentu. W planach są również doposażanie pracowni przedmiotowych, czy zakup specjalistycznych pomocy dydaktycznych.

- Projekt jest wielopłaszczyznowy. To nie sama matematyka, ale również metoda nauczania, nauczyciel. Wychodzimy na wyższe uczelnie, do laboratoriów, wyjeżdżamy, bo w planach są również zawarte wizyty studyjne. Chcemy pokazać te przedmioty z trochę innej strony, udowodnić, że one są fajne, ciekawe i nie są takie trudne. Wszystko zależy od tego, jak zostaną przekazane – wyjaśnia Barbara Moraczewska, wiceprezydent Włocławka ds. edukacji i spraw społecznych.

Sygnatariusze projektu nie chcą na razie mówić o szczegółach przedsięwzięcia. Przedstawią je dopiero, kiedy zostanie rozstrzygnięty konkurs na dotację, która ma pokryć koszty jego realizacji. Są jednak przekonani, że inicjatywa będąca innowacją w skali całego kraju, przyniesie spodziewane efekty.

- Od wielu lat mamy dysproporcję wśród naszych uczniów. Jedni przyswajają wiedzę bardzo szybko, inni potrzebują na to troszkę więcej czasu. Program, który oferuje Urząd Marszałkowski, pomoże wyrównać ich szanse – twierdzi ks. Jacek Kędzierski, dyrektor Zespołu Szkół Katolickich we Włocławku.

Projekt ma być realizowany przy współpracy z 12 partnerami z województwa kujawsko-pomorskiego, w tym z trzema z Włocławka (miasto Włocławek, powiat włocławski oraz Diecezja Włocławska).

(N.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

~Andy~Andy

0 2

myślałem, że rozwiążą to poprzez podwyższenie poziomu innych przedmiotów albo zmotywowanie ludzi do myślenia.. 15:40, 27.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

standardstandard

1 1

Matematyka jest królową nauk. Reformatorzy szkolnictwa przyczynili się do jej detronizacji, czego skutki odczuwamy dzisiaj.
22:11, 27.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kikikiki

0 0

ale Jacuś zaswtydził Basię.. JACEK I BARBARA.... 12:15, 29.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%