Zamknij

Komuniści nie mieli wobec nich litości. Teraz przemówią ich dzieci

10:00, 31.01.2015 Ł.D
Skomentuj Od lewej: rtm Witold Pilecki, sierż. Józef Franczak, kpt. Zdzisław Broński Od lewej: rtm Witold Pilecki, sierż. Józef Franczak, kpt. Zdzisław Broński

Żołnierze Wyklęci i losy ich rodzin będą tematem spotkania, które odbędzie się w niedzielę, 8 lutego w Wyższym Seminarium Duchownym we Włocławku.

Gościem specjalnym spotkania będzie Kajetan Rajski, student Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, autor książki pt. „Wilczęta - Rozmowy z dziećmi Żołnierzy Wyklętych” w której zebrano wspomnienia dzieci członków powojennego podziemia niepodległościowego i antykomunistycznego, zwanych Żołnierzami Wyklętymi.

Wśród bohaterów książki są synowie i córki m.in. kpt. Zdzisława Brońskiego ps. „Uskok”, sierż. Józefa Franczaka ps. „Lalek”, kpt. Stanisława Łukasika ps. „Ryś”, mjr. Antoniego Żubryda ps. „Zuch” czy rtm. Witolda Pileckiego, który dobrowolnie trafił do niemieckiego obozu Auschwitz.

Podczas spotkania we Włocławku, Kajetan Rajski opowie również o nowej pozycji, która w tym roku trafi do księgarń. Będą to „Wilczęta 2”, czyli kolejne wspomnienia dzieci żołnierzy antykomunistycznego podziemia niepodległościowego.

Spotkanie, podczas którego będzie można kupić książkę K. Rajskiego, odbędzie się 8 lutego w Wyższym Seminarium Duchownym przy ul. Karnkowskiego 3. Początek o godz. 19.00.

(Ł.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(64)

alexalex

26 28

Dzieci wyklętych, żony, panny, kochanki itp.itd. Jeszcze dzieci poczęte, urodzone w niewoli. Wszyscy byli wyklęci. To kto odbudował ten kraj zrujnowany po wojnie??? Teraz czas na odbudowę kraju zniszczonego po "odzyskaniu niepodległości"!!! 10:31, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

RobertRobert

42 19

cześć i chwała bohaterom niezłomnym, dla których przysięga wojskowa( bóg , honor i ojczyzna) miało najwyższą wartość do końca. 10:35, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janjan

17 16

Do alex-"głupich nie sieja-sami się rodzin"
11:59, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uwagauwaga

16 15

Nie rozumiem tylko, dlaczego właśnie w seminarium ... Przeccież bp Lucjan sam współpracował z tymi wstrętnymi komunistami - może zatem dojśc do rękoczynów... 12:04, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anegdotkaanegdotka

20 14

Dziadek mojego kolegi walczył za zachodzie u gen. Maczka, po wojnie wrocił do kraju i pracował jako kierowca. Woził m.in. materiały budowlane do odbudowy Warszawy, podczas jednego z kursów został zatrzymany przez Zołnierzy Wyklętych, został nazwany zdrajcą i mało co nie stracił zycia za "pomoc komunistom" 13:17, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stach41Stach41

33 18

Gdyby komuna rzadzila do dzisiaj to by bylo o wiele lepiej. Jak zaklady funkcjonowaly za komuny, wszystko sie rozwijalo, wszystko powstalo za komuny, drumety, nobilesy itd. Jak Włocławek byl postrzegany za komuny, potega rozwijajaca sie, kto nie mial pracy? wszyscy mieli jak tylko chcieli pracowac, nie bylo tak, ze prezes zarabial 13 tysiecy a setka pracownikow 1300 zloty, po 90 roku po upadku komuny panstwo zaczelo upadac i zaklady,teraz macie swoja demokracje i kaptalizm, kto sie nachapal i ustawil albo kombinowal to zyje jak pączek a reszta ludzi na skraju ubostwa, pracy nie ma taka prawda jest a teraz narzekacie i jeszcze gadacie,ze to wina komuny to albo wogole sie nie znacie na histrorii albo powtarzacie te glupoty bo gdzies uslyszeliscie. Ze kiedys byly uklady i przekrety? a teraz nie ma?? jeszcze gorzej jest. Kto madry i troche wie jak bylo to sie ze mna zgodzi a reszta niech tam sobie gada co chce. Macie swojego prezydenta i rozwijajcie miasto, niech powstaja obiecane zaklady, niech ludzie nie wyjezdzaja za chlebem, czemu w latach 90 Włocławek mial prawie 125 tysiecy a teraz ma 109? czemu? z dobrobytu i przepychu? Chiny komunistyczne a zobaczcie jak sobie radzą, numer 1 na swiecie pod kazdym wzgledem, gospodarka, finanse, militaria itd..Pozdrawiam 13:27, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ejkotkiejkotki

22 13

Stach41- masz słuszną rację tylko zapomniałeś o szkołach,które otwierano a nie likwidowano, dzieciach, których dużo się rodziło nie było niżu demograficznego. Kto ma teraz więcej niż dwoje dzieci, kto na nas będzie pracował w przyszłości jeśli rodzina ma jedno dziecko lub wcale bo nie ma możliwości ich wyżywienia albo trzeba robic karierę. Niektórzy są bardzo krótkowzroczni. 13:39, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stach41Stach41

24 8

tak a dlaczego dzieci kiedys chetnie rodzono a teraz nie? Bo kiedys urodziles dziecko i sobie zyles jakos a teraz samemu jest ciezko wyzyc a gdzie tu dziecko czy dwojka. Przeciez teraz taki dobrobyt jest a kiedys komuna byla zla.. 13:48, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ejkotkiejkotki

18 12

Mądrzy ludzie wiedzą że najlepszy ustrój polityczny na świecie to socjalizm. Lecz żeby to pojąć trzeba trochę poczytać na ten temat oczywiście ze zrozumieniem. Tam gdzie rządzą socjaliści jest zapewniony dobry socjal wiec rodzą się dzieci bo państwo w nie inwestuje od narodzin do skończenia szkoły. 14:16, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zagryziakowazagryziakowa

17 8

~ uwaga / 12:04, 31.01.2015

Gratuluję celności spostrzeżenia! Masz absolutną rację!

A może właśnie chodzi o stopniowe wybielania TW "Lucjan" z tej "chwalebnej" współpracy? 14:17, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CalmusCalmus

24 6

~ ejkotki / 13:39, 31.01.2015

Chyba coś ci się pomyliło... Każdy pracuje przeciętnie przez około 40 lat na swoją własną emeryturę, na którą składki (mniejsze lub większe) spływają z własnych zarobków w zależności od wysokości uposażenia! Nie wspominam już o tym, że tysiące ludzi nigdy nie otrzymują tych pieniędzy umierając przed terminem.

ps. Nigdy nie słyszałeś o marnotrawstwie pieniędzy przez urzędasów z ZUS-u? 14:27, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZgryzZgryz

27 7

~ Stach41 / 13:27, 31.01.2015

Hmmm... Kiedy syreny w celulozie odtrąbiły o 14.00 fajerant, to wzdłuż ul. 22 Lipca(tak się wówczas nazywała) oraz Łęgskiej czy Płockiej maszerowały niekończące się szeregi pracowników i pracownic. To samo było przy innych wymienionych przez ciebie zakładów pracy. Dzisiaj również są niekończące się tłumy ludzi ...przy MOPR-ze, Caritasie, przy jadłodajni św. Antoniego. 14:31, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ~ Zgryzdo ~ Zgryz

26 5

Jako dzieciak na wakacje jeżdziłem 2-3 razy: od mamy albo od taty z pracy na kolonie, ze szkoły na obóz harcerski lub wędrowny oraz wspólnie z rodzicami i siostrą. W szkole byli dentysta, lekarz, obiady i tzw. "szklanka mleka" oraz różne darmowe kółka zainteresowań. Dzisiaj jest natomiast religia i nic więcej. 14:54, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alaala

18 6

ja też jestem






stach41
zapomniałeś jeszcze dopisać ze to za komunki powstały 3 duże osiedla łanowa południe i zazamcze,gdzie ci ludzie by mieszkali gdyby nie komuna Dzieki ze przypominasz o tym ,
ale najlepiej to pluć na wszystko co było ja tamte czasy wspomninam z wielkim sentymentem
pozdrawiam cię



















ałeś



















15:02, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZgryzZgryz

25 6

~ do ~ Zgryz / 14:54, 31.01.2015

Niestety, masz rację! Sam jadałem obiady w dawnej Szkole Ćwiczeń an pl. Staszica. I też bywałem na darmowych koloniach z zakładu pracy... Szkoda pisania...
A w latach gierkowskich nikt mi za granicę wyjechać nie zabraniał. Zwiedziłem Holandię, Belgię. Louxemburg, Niemcy. Odpoczywałem w Rumunii na plaży Eforia North. Mieszkałem czas jakiś w Miszkolcu i zwiedziłem Budapeszt. Teraz stac mnie było tylko raz na miesięczny pobyt w Piterze.

ps. Właśnie przeczytałem w necie, że jeden z dyrektorów banków zarabia 629 tys. zł. (to nie pomyłka) miesięcznie. To istny raj... 15:05, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ejkotkiejkotki

7 10

Calmus- oczywiście każdy pracuje na własną emeryturę lecz z ekonomią to u ciebie nie bardzo nasze pieniądze nie są odkładane, my utrzymujemy naszych rodziców a nas nasze dzieci. Im mniej naszych dzieci pracuje tym mniej panstwo ma na emerytury. Składkę emerytalno-rentową którą płacisz dziś państwo wydaje na emerytów i rencistów i tak w kółko się to odbywa. Zrozumiałeś czy jeszcze rozszerzyć? 15:50, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CalmusCalmus

13 5

~ ejkotki / 15:50, 31.01.2015

To twoje pisanie nie ma nic wspólnego z ekonomią! Rzeczywistość obecna jest właśnie antyekonomiczna. Gdybyś czytał różnego rodzaju opracowania na temat obecnej gospodarki finansami ZUS-u to byś zrozumiał, że nie jest tak jak właśnie EKONOMICZNIE być powinno!
Zapomniałeś jeszcze skomentować sytuacji, gdy "dzieci" płacą na tych (swoich?" rodziców, którzy przedwcześnie umarli! Coś wiesz o tym, czy może ci "rozszerzyć"?
"Zrozumiałeś czy jeszcze rozszerzyć"?)

Nikt na niczyją emeryturę nie płaci! Nikt nie ma prawa i nie powinien brać cudzych pieniędzy na potrzeby innych! Ty "ekonomisto" masz oczywiście inne zdanie?
16:16, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ejkotkiejkotki

5 10

Calmus- szkoda mojego czasu i tak tego nie zrozumiesz 16:33, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

13 3

@ejkotki Masz rację, teraz jeździ na kolonie 1/5 uczniów. Ale zapytać krytyków wszystkiego o przyczynę to nie będą wiedzieli.;)Pamiętam "stada" autobusów z młodzieżą jadących przez Włocławek . Ale to już było i se ne wrati. Też byłem nie jeden raz na wczasach z zakładu pracy.Teraz tylko Caritas z wielką pompą propagandową coś zorganizuje, ogłosi składkę , to coś jest. Państwo Polskie poczuło się zwolnione z obowiązków socjalnych względem obywateli. To jest kapitalizm ale nie ma czegoś takiego jak
'kapitalizm z ludzką twarzą" - to takie socjotechniczne hasełko dla naiwnych Polaków. Skandynawią przez kilka pokoleń nie będziemy, a oni też nie zaczekają.:) 17:10, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

8 4

@ejkotki, lubisz zagadnienia ekonomiczne to otwórz poniższy link , tylko się nie zdenerwuj. Pozdrawiam

http://www.biztok.pl/gospodarka/leszek-balcerowicz-bedzie-reformowal-ukrainska-gospodarke_a20050 17:15, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piechurpiechur

15 11

A może warto również porozmawiać z dziećmi /osieroconymi/ tych, którzy ginęli za przyczyną kul karabinowych "wysyłanych z największą miłością bliżniego " przez "wyklętych" ? Zapominamy o drugiej stronie medalu.A szkoda. 17:15, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dbxdbx

14 9

~ piechur - A potomkowie zastrzelonych chłopów, którzy przyjęli ziemię z reformy rolnej powinni tę ziemię natychmiast oddać - najlepiej kościołowi... 17:31, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ejkotkiejkotki

8 6

~Mk Lepiej niech to przeczyta Calmus. On twierdzi że jego pieniądze na emeryturę są odkładane. Ciekawe gdzie? 18:00, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariuzsMariuzs

12 14

Jestem osobą, która zainicjowała spotkanie z Kajetanem Rajskim we Włocławku i czytając komentarze stwierdzam z przykrością, że Włocławek wciąż "czerwony". Okres komuny poczynił wiele spustoszenia w ludzkiej świadomości. Chyba najwyższy czas, aby rozmawiać o naszej historii i o tych którzy oddawali życie za ojczyznę. Serdecznie zapraszam na spotkanie. Może niektórym otworzą się oczy.

https://www.facebook.com/events/821621241217372/?pnref=story
20:35, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eclaireclair

15 7

~ Mariuzs W ludzkiej świadomości największe spustoszenie czynią toruński hochsztapler , Kaczysław Polskęzbaw i boży pośrednicy za pieniądze... Czy w programie spotkania przewidziano chociaż uczestnictwo chluby tego "czerwonego miasta"- TW Lucjana - może też by opowiedział o swojej historii walki z komunizmem??? Jakby co to materiały są IPNie 21:07, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robrob

5 4

do stach41 chiny nr1 pod kazdym wzgledem? 21:21, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

5 15

Słowo wstępne POwinien wygłosić ktoś z PZPR -SLD -byłoby nawiązanie do ,,tradycji'' NKWD i SB ...i o Moskiewskiej POżyczce Rakowskiego i Milera też można wsPOmnieć . 22:22, 31.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

może przyjdę ;-)może przyjdę ;-)

11 6

Do Mariusz To co Ty jeszcze robisz w tym czerwonym komunistycznym mieście??? Wyjedż do jakiegoś czarnego miasta. PS a będzie na tym spotkaniu o bohaterah, patriotach takich jak: TW Pireus, TW Henryk, TW Cappino, TW Zefir, TW Filozof, TW Fermo, TW Kazek, TW Rzymianin, TW Staszek, TW Grey, TW Feliks, TW Lucjan, TW Dąbrowski, TW Delegat, TW Waga, TW Łukasz, TW Szejk, TW Hejnał itp ??? 08:52, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

5 8

~ może przyjdę ;-) sugerujesz że ktoś tych ,,TW '' mogże zasiadać we Włocławskiej radzie miasta ? 09:48, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

10 2

Zamach na kata Warszawy

http://historia.wp.pl/kat,1329,title,Akcja-Kutschera-zrodlem-wspolczesnych-wojsk-specjalnych,wid,17224078,wiadomosc.html?ticaid=11443a

Niech każdy pamięta i czuje się dumny,że w tej akcji uczestniczył też włocławianin- plutonowy podchoroąży Henryk Humięcki.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Henryk_Humi%C4%99cki
10:05, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

6 11

Ciekawostka - ci sami ,,POLscy''partyjniacy którzy na POlecenie GRU , NKWD ,PPR, PZPR zaPOminali o Katyniu , Smoleńsku czy Ostaszkowie , dla których cichociemni to byli ,,wrogowie ludu nr 1, zaplute karły reakcji '' , ci co gnębili zwiazkowców w stanie wojennym w obozie w Chełmnie teraz POd POmnikami na Żytniej czy Placu Wolnosci (z legitymacjami .....POd POdłogą) ,,czczą'' pamięć ofiar którym kazali przestać istnieć w pamięci POLAKÓW !!! POmagdalenkowa ,,arystokracja ''!!! 11:20, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onejskionejski

10 6

~ XXIwiek - może czas na leczenie? POnieważ objawy masz POdobne do tych usmiechniętych z POdoddziałów szpitalnych!

Co do artykułu. Nie mam nic do żołnierzy wyklętych, ale bazowanie na wspomnieniach ich dzicie, potem wnuków i prawnuków - takie naciągane. Liczy się ilość sprzedanych egzemplarzy - nie fakt pamięci o żółnierzach. Potem beda Wilczęta 3, Wilczęta 4 itp. Jak :Pogoda dla Bogaczy" w telewizji! 11:52, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

4 10

~ onejski / sugerujesz że lepiej wydawać ,,WsPOmnienia młodych komunistów '' ze szkoleń SB w Legionowie , albo pamiętniki oficerów POlitycznych szkolonych w Moskwie ? IPN - to kopalnia wiedzy o służebnej Moskwie roli PZPR uwieńczonej POżyczką Rakowskiego i Milera . Ale to też wdzięczny temat .Młodzież POwinna wiedzieć kto nadal siedzi w POlsce u koryta i gdzie zdobywał POlityczne szlify !!! 14:31, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dawiddawid

5 7

czytajac to co wypisuja moi mieszczanie jestb mi wstyd ze tu mieszkam,niedlugo przeniosa siedzibe dumy do Wloclawka,ale ten dobryt mial tez druga twarz ktora poznali Ci wspanili ludzie i ich rodziny.Chwala im za to,mam nadzieje ze frekwenca dopisze zwlaszcza wsrod mlodszego pokolenia bo tego ktore doswiadczylo wspanialego dobrobytu socjalizmu tam nie trzeba 15:08, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dobre...dobre...

5 4

Kajtek Rajski - rozmodlony dzieciak lat 20 będzie "uczył" historii !!! Kogo pytam ??? Może ministrantów, a może księży ??? A może chce się dostać na "naszego" seminarium ??? 16:09, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

2 5

@dawid / 15:08, 01.02.2015 Podaj Imię i Nazwisko mieszkańca Włocławka , który był właśnie deputowanym do Dumy? Był to człowiek bardzo zasłużony dla Polski , naszego miasta. Nigdy nie zdradził, walczył o polskość gdzie tylko mógł i jak tylko mógł.Spoczywa na Cmentarzu Komunalnym przy ul. Szopena. Niestety nic więcej nie podpowiem. Napisz o kogo pytam.;) 18:41, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eclaireclair

1 3

~ dawid - przeciez w seminarium ich tam tego nie uczą, to skąd ma wiedzieć ??? PS. Drugi obo k Nowcy włocławski deputowany do dumy to Franciszek Nowodworski - prezydent Włocławka pochowany na Powązkach 19:24, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariuzsMariuzs

4 5

~ onejski

?ale bazowanie na wspomnieniach ich dzicie, potem wnuków i prawnuków - takie naciągane. Liczy się ilość sprzedanych egzemplarzy - nie fakt pamięci o żółnierzach. Potem beda Wilczęta 3, Wilczęta 4 itp. Jak :Pogoda dla Bogaczy" w telewizji!?

Pieprzysz bzdury o książce, której w ręku nie miałeś. Przeczytaj to będziesz mógł powiedzieć coś na jej temat.

Pozdrawiam wszystkich ?sowieckich patriotów?, którzy wypisują te prokomunistyczne komentarze! ;-)
22:09, 01.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ~ Mariuzsdo ~ Mariuzs

7 4

Zanim wezmę jakąkolwiek ksiązkę do ręki, zwłaszcza traktującą o historii staram się dowiedzieć czegoś o jej autorze i jego poglądach. W tym przypadku mamy do czynienia z 20letnim chłopcem, z kółka rożańcowego, fanem Macierewicza, Jaroslawa Karłowatego, Gazety Polskiej i toruńskiego oszusta. To mi wystarczy. Nie dziwi więc fakt że to spotkanie odbędzie się w seminarium pod egidą rozpolitykowanego, okrytego ponurą sławą osobnika, który sam donosił do komunistycznego SB a dzisiaj naucza wszystkich o moralności. 07:59, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariuzsMariuzs

5 7

Wiesz, ze ten 20 letni chłopiec napisał już kilkanaście książek? A ty jaki masz dorobek? ;-) 09:06, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do~ Mariuzs do~ Mariuzs

8 5

No to doświadczenie w pisaniu "książek" ten dzieciak już ma! Ze strony komuny też pewnie wiele się nacierpiał... Poza tym nie w ilości siła a w jakości, ale jak widać są tacy dla których twórczość tego od niedawna pełnoletniego historyka, stanowi podstawę do rozważań "naukowych" - zapewnie są niewiele starsi. Póki co Tytusa Romka i Atomka im polecam - równie obiektywna lektura ale chociaż śmieszna ! 09:51, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

9 2

Książka historyczna chcąca uchodzić za pracę naukową musi być opatrzona przypisami,bibliografią oraz ...recenzją innych uznanych naukowców. W przeciwnym razie jest to jedynie popularyzatorstwo, by nie powiedzieć więcej. 10:11, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Towarzysz RadkiewiczTowarzysz Radkiewicz

6 2

Towarzysze i towarzyszki!

Obrona dobrej pamięci o czasach komunizmu i walka z karłami reakcji, które próbują teraz wysławiać bandytów podnoszące rękę na Władzę Ludowa i walczące po lasach z Armią Czerwoną, to nasz wspólny obowiązek.

Cóż warte były nasze życiorysy towarzysze, gdybyśmy uznali za bohaterów żołnierzy z podziemia i ze zbójeckiej organizacji AK. Okazałoby się, że to my, wiernie służący Ludowej Ojczyźnie zarówno we Włocławku jak i w całej Polsce Ludowej, służyliśmy złej sprawie. Oni chcą podeptać naszą resortowa przeszłość. Nigdy do tego nie dopuścimy, zwłaszcza w jednym z ostatnich bastionów dobrej pamięci o czasach PRL-u ? Włocławku. 10:26, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariuzsMariuzs

5 6

Do Mk
To weź chociaż chłopie do reki tą książkę i przeczytaj jakie i ile ma recenzji. Ośmieszasz się tylko pisząc o czymś o czym nie masz pojęcia ;-) 10:31, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stary OrmowiecStary Ormowiec

5 8

Nie po to mój ojciec wyrywał paznokcie tym leśnym bandytom żeby odświeżyć im pamięci a ja pałowałem tych nierobów z solidarności, żebyście ich teraz wychwalali! Może nam jeszcze teraz poodbieracie emerytury, bo wam się wydaje, że tak łatwo jest przeżyć za marne 6 tys. po całym życiu poświęconym dla służbie ojczyzny?
10:41, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ~ Mariuzsdo ~ Mariuzs

5 4

"Synek", przestań już... Dawno, dawno temu, gdy Ciebie nie było jeszcze na świecie,gdy nawet rodzice Kajtka historyka biegali w krótkich majtkach a "pewien" ksiądz donosił na SB (może na ten temat się wypowiesz) ja się dowiadywałem na własnym grzbiecie co to były "ścieżki zdrowia" i spotkania ze "smutnymi panami". 10:46, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do~ Stary Ormowiecdo~ Stary Ormowiec

3 6

Możesz łatwo odkupić swoje winy! Nic prostszego - przeznacz połowę swej wysokiej emerytury na Radio Ma Ryja, i jeszcze z tysiaka (za tatusia) na lokalną parafię a gwarantuję Ci stary wiarusie, że wasze grzechy zostaną wam wybaczone! 10:54, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariuzsMariuzs

7 6

"Synek" to możesz mówić do swojej "starej". Być możne mógłbym być twoim ojcem wiec nie dawaj świadectwa niskiej kultury dyskutując na epitety i obniżanie czyjegoś wieku (w domyśle wiedzy i doświadczenia). 11:00, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

4 6

@ Mariuzs / 11:00, 02.02.2015 Tak na marginesie ale nie bierz chłopie niczego do siebie- wyznacznikiem dojrzałości jest nie tylko metryka. 11:09, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłocłaswianinWłocłaswianin

9 6

~ Mariuzs / 09:06, 02.02.2015

Człowieku. On nie napisał książki, lecz spisał czyjeś opowiadania o ojcach lub wujkach! A to istotna różnica; napisać książkę czy SPISAĆ czyjeś opowiadania. Więc chwalić się za bardzo to nie ma czym. I daruj sobie pytanie, jaki ja sam mam dorobek książkowy, bo mam i to nie z cudzych wspomnień quasi naukowych, lecz z własnej głowy.

A tak - a propos owych historii: kiedyś, jakieś 15 lat temu będąc służbowo w delegacji na Mazurach również wysłuchałem wspomnienia pewnego syna(!) "bojownika" o powojenną wolność Polski. Wspominał "walkę" ojca przy mnie przez całą noc. Siedzieliśmy wtedy przy herbacie właśnie w jego ojca mieszkaniu. To było w w jednym z międzyleśnych miast na Mazurach. Ojciec "walczył" o wolną Polskę, zabierając m.in. wypłaty przeznaczone dla tyrających zniszczonych wojną robotników w zakładach pracy. Oczywiście w ramach "niszczenia, zwalczania komunistów" i niedopuszczenia do powrotu normalności. Jak sam tłumaczył; jego ojciec bezpośrednio nie brał udziału w napadach. Był "tylko i jedynie" kierowcą samochodu, którymi jeździła grupa na zbrojne "akcje", walcząc o właściwy ustrój kraju. Działo się to wszystko na zachodnich Ziemiach Odzyskanych, ale kiedy zrobiło się gorąco i ówczesna milicja deptała po piętach, jego ojciec musiał uciekać z rodziną na Mazury, gdzie nikt nikogo na tych pustkowiach opuszczonych przez Niemców po wojnie nie szukał. Pewnego dnia ów wspominający ojca "wilczek" czyli syn - zachorował na poważną odmianę grypy. Ojciec wziął zawiniętego w bety syna do samochodu i zawiózł do lekarza, do Gdańska. U lekarza rzucił duży zwitek banknotów... i powiedział: -- Nie obchodzi mnie co pan zrobi, mój syn musi być zdrowy. I to natychmiast. Lekarz za pieniądze ojca rzucone na stół kupił szalenie drogą w owym czasie i prawie niemożliwą do zdobycia; penicylinę. Oczywiście syn wyzdrowiał bardzo szybko. Penicylina zrobiła swoje. Po owych całonocnych, synowskich wspomnieniach, spotkałem kolegów z organizacji miejscowych kombatantów, walczących po wojnie z komunistami. Zagadnąłem ich o tego cywilnego żołnierza walczącego z komunizmem i o wolność Polski po wojnie. Usłyszałem taką uwagę: "Panie, no co pan... -- On do nas, do organizacji się zgłosił dopiero po zmianie ustroju". --- No, ale przecież on walczył po wojnie -- wspomniałem. "Panie, jaka tam walka, opróżniali przede wszystkim poniemieckie magazyny ze wszystkiego, co Niemcy zostawili. Banki i wypłaty dla ludzi na - jak to się mówiło - "potrzeby organizacji". I td.

Nie uogólniam faktów. Byli wtedy różni ludzie. Byli zapewne tacy, których ideologia ustrojowa bardziej porwała, niż pieniądze oraz powojenne możliwości wzbogacenia się. Dlatego byłbym bardzo ostrożny w podchodzeniu do tych zagadnień, do rodzinnych (ze zrozumiałych względów zawsze pozytywnych) wspomnień nie zawsze opartych na autoryzowanych dokumentach i takie bezkrytyczne podchodzenie do życia cywilnych żołnierzy walczących przez kilka lat po wojnie.

Kiedyś Św. P. prezydent Kaczyński uhonorował takich walczących o wolność, jak Harnaś czy wojujący na Podhalu; Ogień. A potem historia uzewnętrzniła jednak niezbyt bohaterską rzeczywistość. W każdych wspomnieniach nie nalezy zatracać poczucia realności. 11:16, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do~ Mariuzsdo~ Mariuzs

5 6

Synek było w CUDZYSŁOWIU - smakosz nawet lichej literatury powinien wiedzieć co on oznacza. Jednak wnioskując z https://pl-pl.facebook.com/mariusz.stachowiak.37 oraz https://pl-pl.facebook.com/WilczetaRozmowy co do Twego wieku niewiele się pomyliłem, co do przekonań też. Pisz merytorycznie jeśli możesz. No to mże teraz o "Lucjanie" - pochylisz się nad nim na chwilę??? 11:29, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do~ Włocłaswianindo~ Włocłaswianin

9 4

Bo widzisz, gdyby "historyk" Kajtek zebrał wspomnienia potomków tzw. "utrwalaczy władzy ludowej" to też pweni by mógł napisać dzieło o patriotycznym wydziwięku... Ale to nie nadawałoby się do pogadanki w seminarium duchownym. 12:10, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uwagauwaga

9 4

Nastepna książka słynnego pisarza Kajetana Rajskiego ma mieć formę thillera i będzie traktowała o ściganiu kościelnych pedofili - zapowiada się bestseller !!! 12:16, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

~ do~ Mariuzs~ do~ Mariuzs

6 5

Ciiiiszaa.... Nie ma Mariuzsa.... Pewnie pobiegł do pałacu po wskazówki.... 14:39, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amonamon

8 3

Ciekawe kiedy wykład o strzeleniu do robotników w II Rzeczpospolitej, o wyzysku, Berezie Kartuskiej, antysemityzmie itp. 18:58, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Józef StalinJózef Stalin

4 6

Ej! Komuchy! Nie przychodźcie na to spotkanie, bo zostanie zgwałcona wasza świadomość! ;-) 23:42, 02.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


komuchykomuchy

4 4

~ Józef Stalin Rozumiem, że ty - Stalin - tam jednak będziesz ??? Ale spoko, nie przyjdziemy po co się samemu pchac w łapy kiecowatych pedofili. 09:15, 03.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Józef StalinJózef Stalin

3 5

Bardziej dymała was komuna. Będzie dymać do śmierci i tak trzymać! ;-) 22:44, 03.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ~ Józef Stalindo ~ Józef Stalin

4 3

A Was tow.Stalin pewnie abp Paetz... 07:35, 04.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Józef StalinJózef Stalin

3 4

Ech Polaczki. Gdy tylko Putin najedzie wasz kraj, to sami się powyrzynacie. Może kilku najwierniejszych z was awansujemy a reszta do piachu ;-)
Nikt po was płakał nie będzie a jeszcze na plują jak wy plujecie na tamtych.
Wot pożytecznaja swołocz. 10:17, 04.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do~ Józef Stalindo~ Józef Stalin

4 3

A czarnych pazożytów to rozumiem przegonicie... 10:45, 04.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

6 3

Biedne miasto Włocławek, którego historią parają się tacy ludzie , czy Andrzej W.
W Toruniu to by było nie do pomyślenia! 11:41, 04.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

5 4

@amon / 18:58, 02.02.2015 Kiedy wykład o 30% analfabetyzmie, o "dostępności" do opieki zdrowotnej, o "luksusowych" mieszkaniach w suterenach, o buńczuczności władz II R.P. i lekceważeniu zagrożeń wewnętrznych i zewnętrznych? Ktoś powie robili , co mogli. .Mogli znacznie więcej gdyby tylko chcieli w pełni wykorzystać swoje możliwości i realnie oceniali sytuację.
12:02, 04.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%