Zamknij

Katolicki ośrodek ostrzega: Konkubinat to grzech. Nie cudzołóż

06:48, 04.03.2015 Ł.D
Skomentuj fot. Łukasz Daniewski fot. Łukasz Daniewski

"Konkubinat to grzech. Nie cudzołóż" - billboard z takim hasłem można oglądać w pobliżu urzędu pracy przy ul. Kapitulnej. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na pary żyjące w wolnych związkach. Zdaniem jej organizatorów, mieszkanie pod wspólnym dachem bez ślubu to zabawa w niby-małżeństwo.

Kampanię billboardową organizuje Krajowy Ośrodek Duszpasterstwa Rodzin działający przy Konferencji Episkopatu Polski. Akcja ma zachęcić Polaków do zawierania związków małżeńskich. Życie na "kocią łapę" jest zdaniem KODR ryzykowne. - Komfort takiego układu jest wątpliwy. Z jednej strony niby-małżeństwo wymaga angażowania się na 100%: mieszkania z drugą osobą, sypiania z nią, budowania specyficznych relacji społeczno-rodzinnych, dzielenia się pieniędzmi, obowiązkami, itp., a z drugiej strony nad tym wspaniałym gniazdkiem, gdzieś w powietrzu wisi świadomość, że przyjdzie jeden mniejszy bądź większy kryzys i ta druga strona może sobie odpuścić, tak po prostu odejść, bo przecież przysięgała miłość i wierność, aż do czasu… - przekonują przedstawiciele ośrodka.

Jak informują organizatorzy, w 2013 roku zawarto najmniej małżeństw od 1945 roku. Rośnie natomiast liczba związków nieformalnych. Akcja KODR ma być próbą "obudzenia wrażliwości społecznej na rosnącą od wielu lat liczbę związków partnerskich".

- Ich liczba budzi niepokój wielu rodziców i duszpasterzy. Wiele tych związków opiera się na założeniu, że dopóki jest nam ze sobą dobrze to możemy razem żyć i korzystać z przyjemności. Wraz z rosnącym stale zjawiskiem konkubinatów pojawia się negatywna konsekwencja w postaci lęku przed odpowiedzialnością za drugą osobę, lęku przed posiadaniem dzieci, przed zaangażowaniem się na poważnie w życie społeczne. – tłumaczy na stronie akcji ks. dr Przemysław Drąg, dyrektor KODR.

Kampania billboardowa objęła wiele polskich miast m.in. Gdańsku, Poznaniu i Kaliszu. Projekt publikowany jest również w internecie i w mediach społecznościowych, gdzie jest szeroko komentowany.

Do dyskusji zapraszamy również na DDWloclawek.pl. Czy Waszym zdaniem, akcja zniechęci Polaków do życia na "kocią łapę"?

Czy akcja zniechęci Polaków do życia na "kocią łapę"?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak 8%
Nie 90%
Nie mam zdania 3%
(Ł.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(78)

THORTHOR

163 12

A już myślałem, że wywieszą plakaty "Pedofilia to grzech" 17:51, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

qwqw

118 9

A co, jak ktoś jest ateistą? A no tak... zapomniałem, że polscy katolicy, a zwłaszcza najbardziej znany krzyżowiec Wiesław Mering nie uznają poglądów innych, niż przez nich głoszone. 17:52, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robson77robson77

115 11

Krajowy Ośrodek Duszpasterstwa Rodzin działający przy Konferencji Episkopatu Polski niech się po prostu odpier.... H... Wam do tego jak kto żyje. Cioty w kiecach tylko łapy po kase wyciągają.
Pewnie za mało z wpływów za śluby i inne naciąganie w kościele. Won czarna bando !!! 17:57, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

teoteo

113 10

Konkubinat zły bo z konkubinatu pieniędzy nie ma. A ksiądz też człowiek, każdy chce mieć wynik, nic więcej. 18:03, 03.03.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MmmmmmmmMmmmmmmm

0 0

Konkubinat zły bo z tego ani trwałego związku nie ma ani dzieci
W Polsce za 50 lat już inne *%#)!& żyły bo Polacy nawet dzieci nie umieją płodzić
A najmniej dzieci maja Ci w konkubinatach…. 14:54, 27.02.2024


rumcajs nr1.rumcajs nr1.

94 8

Wierni kasę na wszystko dadzą na bilbordy też!
Kiedy te cholery wyjdą nam z łóżek i majtek?
Niech zajmą sie parafianami, niosąc pomoc psychologiczną i materialną a nie wkolo Maćku o dupie !!Każdy odpowiada za siebie i może niech nie traktują ludzi jak zacofane zwierzątka bo w XXI wieku nie da się tak. Grzech to pycha jaką demonstrują, pedofilia którą wśród swoich kryją .. a tak wogóle to Bóg zdecyduje czy piekło czy niebo niech się nie martwią- no chyba ,ze sprawozdania do Boga co miesiąc muszą złożyć i boją się ,ze jakiś niebiański NIK zostanie na nich zesłany.
zakłamane towarzystwo wzajemnej adoracji.
18:12, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WitoldoWitoldo

110 8

Konkubinat-zły,fuj
Pedofilia-cacy
Obłuda-gratis
Za wszystko inne rozgrzeszy Cię TW LUCJAN ! 18:12, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OrtodoksOrtodoks

120 9

A czym jest związek katechetki-mężatki kiedy pieprzy się na lewo z księdzem? Niezależny Związek Katolicki? 18:13, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

świniaświnia

79 6

Śmieszna to rzecz, gdy osoby ślubujące czystość cielesną i duchową próbują uczyć społeczeństwo, w jaki sposób powinno się kształtować wspólne pożycie pomiędzy dwójką kochających się wzajemnie ludzi. Kościół katolicki na siłę stara się zatrzymać przy sobie "zbłąkane owieczki", zapominając jednocześnie o rozwiązywaniu wewnętrznych problemów i coraz bardziej nagłaśnianych ekscesach swojego personelu. 18:18, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

56 7

Ciemnogrod zabobony i .... Biskup a psik. ... 18:28, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FMEJRFMEJR

32 47

Bez ślubu żyje się łatwiej - kasa z MOPSu "się należy". Niech te przepisy się zmienią. Niech skończy się era "samotnych matek". Samotne mogą być tylko wdowy 18:29, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

greggreg

44 4

slowo konkubent zle mi sie kojarzy lepiej byc mezem,ale zyjemy w wolnym kraju i kazdy moze zyc jak chce 18:34, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

58 6

Ale gdyby tak dopuścić wielożeństwo, to opłata za ślub mogłaby być pobierana przez Kościół wielokrotnie.

Podsuwam ten pomysł pod rozwagę - no bo pomyślcie: gość żeni się raz, raz płaci księdzu. A gdyby tak mógł ożenić się 10 razy, opłata wzrosłaby 10-krotnie... Jaki pięny zysk, przy stosunkowo (przypadkowe słowo..) niewielkim ustępstwie ze strony Kościoła.

Mazel Tov. 18:36, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JasiekJasiek

17 72

Jak komuś się nie podoba to niech nie czyta! Dla katolika konkubinat jest grzechem i obowiązkiem kościoła jest o tym przypomnieć. Jeżeli ktoś jest nie wierzący to nie powinien czuć się urażony. 18:42, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moni@moni@

57 6

Ludzie wierza w Boga, ale nie w ksiezy! Ludzie przestaja chodzic do kosciola, przestaja ufac w dobro, ktore niesie za soba nauka tego Kosciola tylko dlatego, ze Ci ktorzy ta nauke przekazuja sami postepuja zupelnie przeciwnie. Tyle zaklamania, tyle pogardy dla drugiego czlowieka i tyle wynaturzen wsrod ksiezy odbija sie takze na frekfencji na mszach. Ludzie nie chca sluchac jak ich sie poucza, a samemu grzeszy na prawo i lewo. Ksieza uzurpatorzy mysla, ze moga mowic co wierni powinni robic, a sami robia co chca. Widza w czlowieku tylko zrodlo kasy, a nie samego czlowieka, ktory czesto potrzebuje wsparcia i pociechy ze strony swojego Kosciola. Kasa, polityka, wewnetrzna walka o wladze, homoseksualizm, niestety pedofilia, lamanie celibatu.... To ma zachecic ludzi do Kosciola? Jak trzeba byc naiwnym, zeby wierzyc, ze ludzie zobacza BILBORD i pojda wziac slub???!!!! Lepiej bylo dac ta kase za bilbordy rodzinom wielodzietnym, albo dac szkolom na dozywianie dzieci. Jak to bylo w Ewangelii? "... po czynach ich poznacie..."?!?!? NO TO POZNAJEMY i jak widac po ostatnich spisach wiernych w parafiach nie godzimy sie na takie traktowanie. Ksieza zapomnieli, ze swiat idzie na przod, ze ludzie teraz bardziej wyksztalceni i nie dziala juz na nich krzyczenie z ambony. Trzeba zreformowac ta skostniala instytucje, zanim zaleje nas Islam, bo wirni katolicy stana sie reliktem dawnej epoki. Pozdrawiam! 18:55, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OrsoOrso

19 42

Przeciez NIE KARZE wam isc na slub koscielny, w urzedzie stanu cywilnego nie ma ksiedza,nie bójcie sie... aaaa zapomniałem nie macie jaj zwiazac sie z osoba, brac za nia odpowiedzialnosc,lepiej jest sie troszke mniej angazowac... to takie modne jak eko-życie :P 07:10, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mężatkamężatka

50 6

Do Orso
Ślub i przysięga nie stanowi o wierności,odpowiedzialności i zaangażowaniu- wszystko zależy od człowieka. Wielu ludzi składa przysięgę małżeńską po czym puszcza w zapomnienie jej słowa.Jest też wiele szczęśliwych związków bez "papierka" gdzie jest szacunek i wierność.
08:34, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

utgyuffdtyutgyuffdty

45 6

precz z kosciolem inkwisycja mafia zlodzieji i nierobow zyjaca na nasz koszt do roboty nygusy 08:41, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patologiapatologia

38 3

Życie w partnerstwie ma same zalety a oni boją się że mniej kasy im wpadnie do kieszeni i stąd te śmieszne bilbordy niech za pedofilów w swoim kręgu się wezmą. Na tyle lat uwstecznili świat zakazami i nakazami ,że o nich to tylko w książka historycznych powinno pisać. Czarna banda!! 08:51, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZniesmaczonaZniesmaczona

32 2

Pedofile jedne,a co na paliwo nie mają 08:58, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SZATANSZATAN

45 2

Wprowadźcie chociaż ogólnopolski cennik waszych świadczeń a nie propozycje typu-
"opłata? co łaska, ale ludzie zwykle dają ...zł".
Kolejna sprawa to nauki przedmałżeńskie- porady od kogoś kto nie ma o tym zielonego pojęcia. Temat współżycia itp nawet nie powinien interesować księży. To nie jest XX wiek, idźcie do przodu.
Odsuńcie się od polityki.
Rozliczajcie się z podatków tak jak reszta obywateli.
Pretensji jest wiele, i szkoda moich słów.


Prawda jest taka, że 1/10 jest z powołania, a reszta z wygnania rodzin świeckich... 09:13, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onaaa27onaaa27

39 3

Niech księża w końcu przestaną wsadzać nos w związki innych, sami ślubują celibat, nie mają o tym pojęcia, a chcą pouczać innych. Małżeństwo nie jest żadnym gwarantem stabilnościu związku, jedna i druga strona i tak może się wycofać, jak jej się odwidzi, a później rozwód to tylko dodatkowe koszty, tak samo jak ślub. Zresztą ja się pytam jaki grzech?? To, że ludzie mieszkają razem, kochają się, mają dzieci, to jest złe niby? Bo nie odklepali formułki przed ołtarzem i nie zapłacili księdzu? W małżenstwach też jest zło, przemoc, alkohol itp. Także to nie zależy od papierka czy formułki ale charakteru, zachowania, uczuć pomiędzy ludźmi itd. Ja nikogo nie namawiam, żeby żył w wolnych związkach, jeżeli ktoś chce ślubu-proszę bardzo. Dlatego nie chcę, aby ktoś mnie namawiał do małżeństwa i wieszał takie plakaty. 09:16, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kubuś fatalistakubuś fatalista

34 2

Reklama - bilbord byłby uzasadniony, gdyby nie prezentowana postawa kleru i kościoła katolickiego:
1. Ci państwo niech najpierw wypiorą swoje brudy eliminując a nie chroniąc zboczeńców i pedofil - przykład arb Wesołowski przechowywany w Watykanie, Pan Gil jakoś o nim dziwnie ucichło.
2. Niech Ci od katolicyzmu nauczą swoich wyznawców nie maltretować dzieci - ostatni przykład rodziny katolickie - i Marcelek
3. Później mogą delikatnie mówić innym jak mają żyć.
4. Jeżeli mówimy o dyskryminacji to w Polsce są dyskryminowani wszyscy inni myślący inaczej niż fundamentalizm katolicki.
Staram się szanować każdego i każde wyznanie i tak będę czynił, pod warunkiem, że przedstawiciele tych wyznań nie będą wkraczać ze swoimi buciorami w moje życie!!! 09:17, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KlerhunterKlerhunter

38 2

Przecież treść plakatu to jawne obrażanie innych ludzi.
Ciekawe gdyby ktoś wywiesił plakaty z księdzem w tle i treścią PEDOFILIA TO PRZESTĘPSTWO I GRZECH.Nie popełniaj tego.
Podejrzewam że od razu prokuratura i policja szukałaby autora. Obraźliwą treścią plakatu przy Kapitulnej powinna zainteresować się prokuratura. 09:28, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IstnaIstna

25 2

Kościół jak zwykle straszy, albo dekalogiem albo postawami i zachowaniem duchownych. Nie ma co się dziwić, ma ponad 1000 letnie doświadczenie. 09:31, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YachuYachu

26 3

Moje oświadczenie;

Modlitwy chwila ?
nie tylko z powodu księdza Gila.

Krążą po Polsce; w sutannach, habitach
Mamiąc umysły zakonnymi szaty
Skrzywdzone dzieci ? w gazecie przeczytasz
Oszukani starcy, wyłudzone chaty?

Pełni buty, pychy oraz zaprzaństwa
Zawsze im mało; bogactwa, pieniędzy?
Kpią sobie z prawa, urzędników i Państwa
Bogatych, zamożnych, wiodąc do nędzy

Codziennie kieruję prośbę ku Panu
Wy ...proboszczowie, biskupi, prałaci
Wyślemy was w diabły! Do Watykanu!
Bez forsy! W skarpetkach ?ale bez gaci!
------------- 09:59, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

remek xbj89remek xbj89

41 4

Won z takimi billboardami z przestrzeni publicznej...na swoich pałaco-plebaniach sobie wieszajcie !!! 10:03, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kasiakasia

32 6

no tak, mając ślub nie można się rozstać, zdradzić, nie angażować we wspólne życie, nie mieć dzieci...

ponad 15 lat żyję w związku nieformalnym, mamy 2 dzieci, kredyt na mieszkanie, nie figuruje ani nie istnieje nigdzie jako "samotna matka", żyjemy w większej zgodzie niż niejedno małżeństwo, biorę pełną odpowiedzialność za partnera i angażujemy się w życie społeczne, wykonujemy zawodu zaufania publicznego i żyjemy zgodnie z własnymi przekonaniami...kryzysy mniejsze i większe udaje nam się przetrwać choć wielu znajomych dookoła jest po rozwodach, są w drugim czy nawet trzecim małżeństwie i teraz nagle ktoś chce zwrócić na mnie uwagę innych?? że niby dlaczego? mam się czuć gorsza i napiętnowana bo wybrałam inną drogę niż większość osób dookoła?? co komu do tego czy jesteśmy po ślubie czy nie?? 10:12, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

liliililii

35 3

Ludzie biorą śluby ale tylko cywilne a kościół to boli bo za mało pieniędzy w kasie 10:23, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyanty

31 2

Pewnie lizać śmietankę z kolan księdza nie jest grzechem, ośmieszają się tylko i nic więcej 10:37, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

homośhomoś

24 3

ksiądz rąbiący księdza ksiądz rąbiący dziecko to nie grzech takie bilbordy niech wywieszają zboczeńcy 10:45, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eklampeklamp

25 2

na szczęcie jest juz antyplakat pedofilia to grzech 10:50, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niewazneniewazne

19 16

a ja żyłam w takim związku. i powiem wam jedno: nigdy więcej

jeżeli partner po dwóch, trzech latach udanego związku nie chce go zalegalizować to też o czymś świadczy. tak jest łatwiej-brak zobowiązań, można odejść z dnia na dzień zostawiając wszystko.

możecie mnie minusować i hejtować, ale ja mam swoją opinię: brak decyzji (jednostronnej) o ślubie, czy to cywilnym czy kościelnym, świadczy o braku niedojrzałości i strachu przed podjęciem odpowiedzialności za drugą osobę. 10:51, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarlboroMarlboro

34 2

Jeszcze z 10-15lat i kościoły opustoszeją... Można zauważyć, że sponsorami kleru są ludzie w podeszłym wieku nie raz kładąc na tace ostatnie pieniążki...Wolą sobie od ust odjąć aby w niedziele dołożyć się do bogactwa kleru. Ludzie z młodego pokolenia nie dali się omamić i kościół zbankrutuje za nie długi czas... Chrzty, komunie, śluby robi się bo w naszym polskim środowisku wypada ( bo rodzina, bo sąsiad itd).
10:54, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cArMENcArMEN

21 3

~ niewazne - masz racje, ale cywilny wystarczy. Przysięgać mogę przed ukochaną, a nie przed bogiem. Najpierw udowodnijcie czy jest ktoś/coś takiego... 10:57, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

13 6

@niewazne / 10:51, 04.03.2015, oczywiście nie wolno komuś pozwalać sobą manipulować, "wbijać" w lata i narażać się na frustrujące sytuacje. Ślub też nie gwarantuje niczego ale jeśli ktoś unika ślubu po "okresie próbnym" znaczy,że nie jest do końca przekonany, więc lepiej będzie się rozstać. Romans nawet udany trwa średnio 2 góra 3 lata. 11:00, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZgryzZgryz

14 1

~ Mk / 11:00, 04.03.2015

Bzdury piszesz. Romans prezydenta Francji trwał 30 lat. Mam przyjaciela, którego romans trwa już 14 lat i nadal trwa. Nie licz, jeżeli liczyć nie potrafisz. Chyba,że nie liczysz ...się z niczym. 11:10, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

6 10

@Zgryz/ 11:10, 04.03.2015 To znaczy,że popierasz "podwójne życie" i lansujesz to jako normę zachowań? Moja wypowiedź nie dotyczyła romansu pozamałżeńskiego. Czytamy ze zrozumieniem;) 11:16, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sylwiasylwia

31 4

Nie ma większych hipokrytów od księży!!!Jestem mężatką od 24 lat ale nie życzę sobie,żeby te zakłamane pasożyty kłuły mnie po oczach"takim grzechem".A co by było gdyby umieścić baner z hasłem"Precz z pedofilią w kościołach"albo"Równe prawa dla gejów"?!!!Zaraz byłaby z tego wielka afera!To jest prywatna sprawa każdego.PRZESTAŃCIE WŁAZIĆ LUDZIOM DO ŁÓŻEK BO PRZEZ TO TRACICIE WIELU WIERNYCH!!!Obłudnicy!!! 11:35, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stara mężatkastara mężatka

7 5

niewazne;dobrze powiedziałaś(choć pewnie nie o to Ci chodziło):"...brak decyzji o ślubie świadczy o BRAKU niedojrzałości":))) 11:38, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szczęśliwa_mężatka szczęśliwa_mężatka

17 5

Uważam ze ślub sam w sobie jest lepszy niż życie "na kocia łape". Zgadzam się z tym stwierdzeniem o braku poczucia odpowiedzialności za drugą osobę. Sama jestem po ślubie 3 lata i wiem jak bardzo zmienia się podejście do tej drugiej osoby. W kłótni juz nikt nie myśli nad odejściem tylko nad tym ze stworzyło się rodzinę, za która trzeba wziąć odpowiedzialność.. ze nie można tak po prostu odejść gdy pojawiają się problemy. Ale uważam też ze nie można narzucać komuś czy powinien wziąć ślub kościelny, czy cywilny. To jest już indywidualna sprawa każdego z nas. 11:49, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szczęśliwa_mężatkaszczęśliwa_mężatka

10 5

Uważam ze ślub sam w sobie jest lepszy niż życie "na kocia łape". Zgadzam się z tym stwierdzeniem o braku poczucia odpowiedzialności za drugą osobę. Sama jestem po ślubie 3 lata i wiem jak bardzo zmienia się podejście do tej drugiej osoby. W kłótni juz nikt nie myśli nad odejściem tylko nad tym ze stworzyło się rodzinę, za która trzeba wziąć odpowiedzialność.. ze nie można tak po prostu odejść gdy pojawiają się problemy. Ale uważam też ze nie można narzucać komuś czy powinien wziąć ślub kościelny, czy cywilny. To jest już indywidualna sprawa każdego z nas. 11:51, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kasiakasia

21 1

ja nie rozumiem czemu osoby po ślubie podnoszą argument o braku odpowiedzialności za partnera w związku partnerskim czy ten, że w kłótni bez ślubu zaraz myśli się o odejściu... my rozmawiamy tu o szczenięcym "chodzeniu" ze sobą pary małolatów czy parze alkoholików, którzy są ze sobą póki mają za co pić a potem zmieniają partnerów jak rękawiczki ?? ciągle słyszy się, że konkubent matki pobił Marcelka, konkubina zadźgała konkubenta...
określenie konkubinat jest w tych czasach mocno pejoratywne ale jest mnóstwo związków dojrzałych, dorosłych i odpowiedzialnych ludzi będących rodziną, mających dzieci a żyjących bez ślubu... jeśli związek trwa kilkanaście czy kilkadziesiąt lat to decyzja o braku ślubu jest obopólna a nie jednej ze stron... i rodzina stworzona w takim związku jest tak samo pełnowartościowa jak ta po ślubie... i tak samo każdy z jej członków bierze na siebie za nią odpowiedzialność... to nie tak, że po ślubie nagle bach, +100pkt w zakresie odpowiedzialności czy poziomie starań czy dojrzałości... nie sztuką jest wziąć ślub - sztuką jest stworzyć taki związek który przetrwa kilkadziesiąt lat, w zgodzie i w miłości... papierek czy z kościoła czy USC nie gwarantuje mi nic w tym zakresie 12:33, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mammam

17 3

niech lepiej pedały patrzą żeby ze sobą nie códzołożyć 12:51, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ateista-człowiek myśAteista-człowiek myś

18 3

A ja się wypisałem z tego g...a i moje dzieci też!!!!Jestem szczęśliwy i nareszcie wolny!!!!Polecam wszystkim!!!! 13:09, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pawpaw

15 2

a co mniej ślubów to mnie kasy - co za palanty..... 13:21, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojtekwojtek

23 1

mam sąsiada który ma ślub KOŚCIELNY napierdalał swoja żonę w końcu odeszła potem pojawiła się druga tez bił i odeszła z małym dzieckiem a on do kościółka biega co tydzień ksiądz dobrze sprawę zna bo to jego znajomy i co tydzień komunie św. przyjmuje to jest obłuda i zakłamanie mam w śród znajomych ludzi co żyją bez ślubu i się kochają od lat i nikt nikogo nie bije 13:55, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onejskionejski

15 3

Mnie zdanie księdza nie interesuje. Bardzo za to interesuje mnie zdanie Boga.Jeżeli cokolwiek mnie dyskredytuje w oczach księdza, to jego problem.

Księża pozwolą, że ocenę mojego życia załatwię sobie bezpośrednio z Bogiem. Z pominięciem księży. Jeżeli oni maja mnie w dupie, to i ja ich mam w tym samym miejscu. 14:10, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????

14 3

(Akcja ma zachęcić Polaków do zawierania związków małżeńskich)i bulenie kasy kiecolowi aby miał na nowe auto. haha śmiech na sali. 14:54, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

15 2

niech się gonią kiecole !!!! ciemnogród i nic więcej !! niech się sobą zajmą jak bzykają się z zakonnicami i innymi na boku .... niech na siebie spojrzą ... 14:59, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olka34olka34

13 1

niech kościół pozwoli bać kościelny rozwodnikom 15:05, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szyfraszszyfrasz

10 2

O pefofili taki powini sobie zrobić i powiesić przed Plebania niech sobie w swoim gronie szukają związków 16:18, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zazazaza

11 1

~ niewazne Myślę,ze masz i nie masz racji.W każdej sytuacji jest to indywidualne podejście i trzeba to uszanować.Co prawda mam ślub,ale równie dobrze mogłabym go nie mieć.Jesteśmy ze sobą na dobre i na złe i to nie kwestia przysięgi czy bojaźni przed grzechem ,którym straszy się choćby na takim plakacie.U mnie wywołuje on dokładnie odwrotne reakcje.Myślę ,że dużą rolę odgrywa ,oprócz emocji ,także odpowiedzialność za raz podjętą decyzję.Lepiej żyć na "kocią łapę" niż sformalizować coś co nie ma racji bytu. 16:26, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

copernikcopernik

8 1

co kasa się kończy i nie wpływa tyle co powinno,kochanek i dzieci nie mają za co wychowywać?do pracy niech się wezmą a w niedzielę do mszy 16:28, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

copernikcopernik

7 2

co kasa się kończy i nie wpływa tyle co powinno,kochanek i dzieci nie mają za co wychowywać?do pracy niech się wezmą a w niedzielę do mszy 16:28, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rudyrudy

15 2

zabawy SEKSUALNE panów w czarnych sukienkach to grzech niewybaczalny. 17:10, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

666666

4 1

~ Klerhunter - proponuję zrzutę na taki właśnie bilbord - zobaczymy jaki będzie odzew ;))
BRAVO dla:
~ Ateista-człowiek myś - też tak mam - jest git!
~ Yachu - za inwencję twórczą ;) 17:19, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

urgxurgx

3 1

coś tu padło o większości, że to katole ...., no cóż, jedzmy gówno, miliony much nie może się mylić.... ;))
SMACZNEGO!!! 17:23, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

10 1

Jak myślicie dlaczego wprowadzono bezżeństwo w Kościele R. Katolickim? Oficjalnym powodem było to, aby kapłani mogli skupić się na swojej misji,Dobrze może to jest jakiś argument ale myślę,że nie tylko o to była troska. Nie mniej istotne były kwestie majątkowe, dziedziczenie i tym samym "rozpływanie "się dóbr kościelnych, obawy o życie rodzinne osób duchownych, problemy wychowania dzieci.Mogę się mylić i tak zapewne jest,;) 17:24, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??

11 2

Czyli rozumiem że jeżeli poproszę dziewczynę o chodzenie, i będziemy chodzić po ulicach za rękę i się całować to jest to już grzech - muszę przyznać że to ciekawa logika. 17:48, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

igaiga

3 2

Dla kieckowych już sam slub cywilny jest grzechem i konkubinatem.Była sobie para,zyli na kocia łapę przez prawie 30 lat w miłosci i szacunku do siebie,mieli dzieci,dobra prace,szacunek ludzi(nosili obrączki bo sami sobie slubowali wierność i miłość).Po 30 latach, majac po pięcdziesiat kilka lat nagle bach i wzięli slub.A pół roku póxniej już byli rozwiedzeni i wręcz pełni nienawiści do siebie.Bo co sie okazało?ze juz majac papierek przestali zabiegac o siebie bo po co. 21:07, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pppp

6 2

Jeden z niewielu tematów, w którym mieszkańcy naszego miasta potrafią być tak zgodni. Łatwo wyciągnąć wnioski potwierdzające, że włocławianie nie są tylko ciemną masą i w tak niewygodnych tematach potrafią zająć jednoznaczne stanowisko!!! Brawo włocławianie. Nie jest z nami wcale tak źle i powinniśmy być z tego dumni!!! 22:51, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antypoantypo

8 4

Grzech to popierać Platformę ANTYobywatelską i być biernym wobec jej nepotyzmu i fałszerstw wyborczych! 23:36, 04.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dbxdbx

4 3

Ile kosztuje taki bilboard, zapewne niemało ??? Widać kolędowe żniwa były obfite. 06:19, 05.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyklerantykler

6 1

za kilka lat dzieci będą chodzić do "muzeum kóścielnego" a rodzice bedą opowiadać : "zobaczcie dzieci, w takie bóstwa wierzyli ludzie kiedyś a także modlili się do posążków oraz obrazków i jeszcze za to płacili".
to tak jak sie jakaś babcia wypowiadała ze dom jej zniszczyła powódź a po jakimś czasie pożar ale obraz świnty przetrwał.
to był znak ze BÓG czuwa.
tylko że chyba nat tym obrazem a nie nad rodziną i dobytkiem.
Modlicie sie modlicie i nic wam to nie da (poza uszczuplonym budżetem ) bo ci co sie tez modlili to ich los nie oszczędził
08:43, 05.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hmhm

0 1

We Wrocławiu poprawili http://www.wiocha.pl/1204322,We-Wroclawiu-ktos-poprawil-baner 08:46, 05.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

grzesznica grzesznica

5 1

żyje z moim ukochanym 16 lat 7 lat temu wzięłam ślub cywilny ale ze mnie grzesznica ;-) 12:03, 05.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

checkcheck

6 1

A małżeństwo zawarte w Urzędzie Stanu Cywilnego to też grzech? 13:13, 05.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

blackblack

2 2

Ciekawa sprawa pisza o tym ludzie ,ktorzy nic nie wiedza o zyciu. Malo slubow malo kasy za ich dawanie. Ktory z tzw kiecoli w naszym kraju da slub gratis? Znikomy procent jak nie promil. Pozdrawiam pomyslodawcow inteligencja na poziomie zera zyja w czasach sredniowiecza. Pozdrawiam 16:36, 05.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

j-23j-23

1 1

kaski brakuje
moralność pani Dulskiej
i kto to mówi,celibat praktykujący
czarna obłuda 18:57, 05.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

normalnośćnormalność

2 1

komorek na shoguna
Ogórek na prezydenta 21:12, 05.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WPPWWPPW

4 2

Małżeństwa świadomie biorą formalny rozwód w sądzie w celu wyłudzenia zasiłków dla matek samotnie wychowujących dzieci. Nieformalnie mieszkają dalej razem, tworząc konkubinat. Prawda jest taka, że konkubinat kreuje polskie państwo utrzymywaniem dopłat dla matek samotnie wychowujące dzieci. POlskie państwo jest chore, tak jak chorzy są POpaprańcy. Jakby wprowadzić dużo większe dopłaty finansowe dla małżeństw wychowujących dzieci a zlikwidować dopłaty dla matek samotnie wychowujących dzieci, to konkubinat samoistnie zaniknie praktycznie do zera. 23:56, 05.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

;;

5 1

hipokryzja, obłuda, pycha, materializm, i tak bez końca mógłbym wymieniać grzechy kościoła katolickiego, niech przestaną wpieprzać się w życie innych, bo nie oni będą nas sądzić, niech zaczną od siebie 10:08, 06.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

realistarealista

4 0

Najpierw przestrzegać celibatu i życia w skromności, a dopiero pouczać!!! Zacząć wreszcie płacić podatki - bo brak uczciwości to też grzech. 19:28, 07.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

realistarealista

3 0

Najpierw przestrzegać celibatu i życia w skromności, a dopiero pouczać!!! Zacząć wreszcie płacić podatki - bo brak uczciwości to też grzech. 19:28, 07.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz1Tomasz1

0 0

Jan Jerzy Sztaudynger napisał. "ja nie cudzołożę, kiedy cudzą żonę do swego łoża włożę" 06:24, 11.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolPol

0 1

To totalna kpina. Mają jeszcze czelność zwracać uwagę ludziom i straszyć ich grzechem. Patrzcie lepiej na to co wasza organizacja uprawia na potęgę. Musicie przyjąć do wiadomości że czasy kiedy lud był ciemny i *%#)!& dawno minęły. Ten szatański Katolicki Kościół i tak zostanie zniszczony tak jak Jezus obiecał " kamień na kamieniu nie pozostanie" Biblia mówi że Bóg nie mieszka w świątyniach ręką ludzką zbudowanych tylko w sercach ludzi !!! 19:29, 19.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re blackre black

1 0

Aleś *%#)!& ! A byłeś choć raz w domu dziecka ? Widziałeś choć raz te smutne oczy które nie widzą matki ani ojca bo tatus się znudził mamusią albo mamusia tatusiem i się rozeszli ? Masz okazję zobaczyć idą Święta .
20:59, 19.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%