Zamknij

Taksówkarze o włocławskich kierowcach: "Jeżdżą bez pasów i kierunkowskazów, za to z nadmierną prędkością.Jedna wielka wieś"

13:50, 25.07.2016 N.S
Skomentuj Czy włocławianie jeżdżą bezpiecznie? Statystyki mówią, że jest lepiej, rzeczywistość - że niekoniecznie. Fot. depositphotos Czy włocławianie jeżdżą bezpiecznie? Statystyki mówią, że jest lepiej, rzeczywistość - że niekoniecznie. Fot. depositphotos

Taksówkarze nie mają o włocławskich kierowcach dobrego zdania. Przemierzając codziennie ulice miasta, dostrzegają mnóstwo złych nawyków i nierozważnych zachowań. Ponieważ dziś obchodzimy Dzień Bezpiecznego Kierowcy, postanowiliśmy sprawdzić, jakie są najczęstsze "grzeszki" kierowców z naszego miasta.

Włocławscy taksówkarze, którzy codziennie przejeżdżają miasto wzdłuż i wszerz, nie mają zbyt dobrego zdania na temat bezpieczeństwa jazdy w mieście. Wszystkiemu winne są ryzykowne zachowania kierowców.

- Włocławianie nie jeżdżą bezpiecznie. Najgorzej jest na rondach, zupełnie nie umieją jeździć po rondach – mówi pan Marcin. – Jeżdżą bez pasów, bez kierunków, po prostu tragedia! W porównaniu do Płocka, Torunia, czy Warszawy to jest dramat. Jedna wielka wieś.

O tym jakie problemy mają niektórzy kierowcy z przejazdem przez rondo Falbanka, można się przekonać oglądając poniższe video:

Inni taksówkarze również uważają, że ronda to pięta achillesowa wielu kierowców. Szczególnie kłopotliwe są - paradoksalnie - skrzyżowania ze światłami, takie jak to u zbiegu drugi krajowej nr 91 i ul. Kapitulnej. Część kierowców nie wie, według wskazań których świateł powinni jeździć – patrzą na dalszy sygnalizator, zamiast na ten, obok którego stoją i w rezultacie, myśląc, że otrzymali sygnał do jazdy, zajeżdżają drogę kierowcom, którzy rzeczywiście mają zielone światło.

Szczyt brawury i nieostrożności osiągają jednak najczęściej motocykliści, którzy wykorzystują potencjał swoich maszyn niekoniecznie zgodnie z przepisami.

- W nocy to tu [na drodze krajowej nr 91 – przyp. red.] rajdy sobie urządzają! Pędzą, ile fabryka dała, przejeżdżają z piskiem opon, jeżdżą na jednym kole, cuda wyczyniają... Policja powinna się tym zainteresować – skarży się pan Marek, taksówkarz z postoju pod włocławskim dworcem.

Brawura jednego z motocyklistów, co prawda nie na głównej drodze miasta, ale na autostradzie A1, zakończyła się niedawno tragedią. Wszystko przez to, że 23-letni kierowca jednośladu wyprzedzał pomiędzy innymi pojazdami i w trakcie nieostrożnie wykonanego manewru zawadził o jedno z aut. Policjanci przestrzegają jednak przed wieszaniem psów na motocyklistach. Wbrew powszechnej opinii większość wypadków i kolizji z ich udziałem wynika z błędów kierowców innych pojazdów.
 

[ZT]21802[/ZT]

Nieco inny obraz niż ten namalowany przez taksówkarzy, prezentują policyjne statystyki. Najwięcej zdarzeń drogowych wynika z niedostosowania prędkości do panujących na drodze warunków. Tylko w pierwszym półroczu tego roku zbyt szybka jazda była przyczyną 249 kolizji i 15 wypadków, w których zginęły 4 osoby, a 15 zostało rannych. Na drugim miejscu, jako przyczyna 168 kolizji i 8 wypadków, znalazło się nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu. Trzecie miejsce w zestawieniu najczęstszych przyczyn zdarzeń drogowych zajmują natomiast nieprawidłowo wykonane manewry wyprzedzania, wymijania i omijania. W ich wyniku doszło do 117 kolizji i 6 wypadków.

Co z grzeszkami kierowców, które nie zostają ujawnione? Zdaniem policjantów z wydziału ruchu drogowego przytoczone statystyki można przełożyć również na ilość niebezpiecznych zachowań, które pozostają niewykryte.

Choć niebezpieczne i brawurowe zachowania można obserwować na drogach każdego dnia, ze statystyk wynika, że włocławianie jeżdżą coraz bezpieczniej.

- Biorąc pod uwagę to, że ilość zdarzeń drogowych, na przykład w porównaniu z rokiem 2014, spadła. Można powiedzieć, że bezpieczeństwo na włocławskich drogach, a także uwaga pieszych i kierujących znacznie wzrosły. To dotyczy też świadomości, że mogą realnie doprowadzić do jakiejś tragedii swoją brawurową jazdą, czy nieostrożnym poruszaniem się po ulicach – wyjaśnia Monika Han z włocławskiej „drogówki”. – Nawet patrząc na statystykę, ilość przede wszystkim tych najczęstszych zdarzeń, czyli kolizji zmalała. Można więc wnioskować, że to przez bezpieczniejsze zachowanie kierujących.

***

Dzień Bezpiecznego Kierowcy obchodzony jest w Polsce od 25 lipca 2006 roku. Jego data została wyznaczona na ten dzień z powodu przypadających tego dnia imienin Krzysztofa, czyli patrona kierowców.

Czy włocławscy kierowcy jeżdżą bezpiecznie?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak 19%
Nie 67%
Trudno powiedzieć 15%
(N.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(48)

Luki31Luki31

110 1

A taksówkarze są jak owieczki potulne i nie grzeszą dosłownie śmiech na sali :D ile razy mam do czynienia z łamaniem przepisów przez kierowców taksówek że w terenie zabudowanym jada powyżej 50 km/h, albo jada na czerwonym świetle. Drodzy taksówkarze, sami również zaliczacie się do wsi 14:02, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

IRONiJaIRONiJa

86 2

Uśmiałam się. Taksówkarze to przecież eksperci, którzy nie dość, że wiedzą jak jeździć to jeszcze stosują się do tych zasad i nie łamią przepisów ruchu drogowego, nie wymuszają pierwszeństwa, zawsze sygnalizują chęć zmiany pasa lub kierunku jazdy, są życzliwi na drodze i nigdy przenigdy nie zatrzymują się w miejscach niedozwolonych. 14:04, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacJac

50 3

Radziłabym aby taksówkarze popatrzyli jak oni jeżdzą. To jest dopiero wiocha. A tak wogóle to uważam że trzydzieści godzin na kursie prawa jazdt to stanowczo za mało, no i oczywiście wdalszym ciągu jest zbyt łatwo zdać prawo jazdy. Tu nie powinno być zlituj się albo umiesz jeźdzoć albo nie tożto wkońcu chodzi o bezpieczeństwo na drogach swoje i innych użytkowników dróg. 14:08, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

iza1976iza1976

57 2

taaaaaa....a taksówkarze to dopiero przepisowi kierowcy-nie wszyscy rzecz jasna, ale nie zliczę jak wiele razy wjeżdżają chamsko przed Ciebie, wciskają się z pasa który ewidentnie wiadomo że się kończy-i nie mówię tu o jeździe na zasuwak...ale o bezpardonowym wpieprzaniu sie! o kierunkowskazach to juz wielu z nich całkiem zapomniało..można by tak bez końca..więc nie dzielmy kierowców na taksówkarzy i innych...tylko na tych z kulturą jazdy i bez niej...dodam żeby uniknąć bezsensownych komentarzy-prawo jazdy mam CZYNNIE użytkowane od 1993r... 14:12, 25.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kierowca taxikierowca taxi

0 1

Zgadzam się z Panią Izą. Prawie wszystkie grupy jeżdżą niepoprawnie, także moi koledzy jeżdżą jak "święte ... " . Przede wszystkim starsi użytkownicy zapominają, że warunki drogowe zmieniły się od tych, które były w latach osiemdziesiątych, a także technologia poszła do przodu i teraz mamy ok 100-200 KM do dyspozycji a nie 24. Brak używania kierunkowskazów, jazda na czerwonym, jazda 20 km/h albo 120 km/h po mieście, nieuwaga pieszych a przede wszystkim rowerzystów, to niektóre grzeszne uczynki polskich kierowców i użytkowników ulic. Daleko nam jeszcze do zachodniej kultury jazdy, ale nie ukrywam - we Włocławku panuję pozytywna kultura jazdy jeżeli chodzi o wpuszczanie pojazdów do ruchu czy ustępowanie pieszym. Takie piękne nawyki niestety rzadko można spotkać w innych regionach naszego kraju. Pozdrawiam wszystkich użytkowników dróg i proszę : szanujmy się nawzajem a będzie i miło i bezpiecznie 12:16, 26.07.2016


AdlAdl

45 14

Wywiad zapewne byl z bylymi policjantami, milicjantami pokroju skowrona ktory z reszta tez lamie przepisy. W milicji, policji, WORDzie sie stoleczki pokonczyly to na taxi sie przesiadli a emeryturka leci od kilkunastu lat. 14:13, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ct23ct23

32 5

Taksówkarze...ch**j wam w twarze :P 14:20, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kierowca:-)Kierowca:-)

50 2

No to chyba jakiś żart.....Z nikim nie ma tylu problemów co z taksówkarzami....Chyba portal nie ma nic ciekawego na ten temat do napisania skoro takie coś zostało wydane. 14:23, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MM

28 2

Taksówkarz wypowiadający się na temat kierowców we Włocławku jest jak krytyk filmowy, sam *%#)!& kręcić filmów nie umie ale ocenia innych... 14:27, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

36 2

ostatnio jadąc przez Plac Wolności obok Zusu, skręcam w lewo i...... taksówkarz przecina mi drogę pod prąd jadąc z postoju w strone hotelu Victoria, co na to szanowni taksówkarze ? Bardzo bezpieczna sytuacja .... 14:46, 25.07.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

0 0

O testował na zlecenie UM nową organizację ruchu na Placu. 12:34, 26.07.2016


wacekwacek

0 0

też mi ameryke odkryłeś. Obok zus na placu w uliczkę do kina polonia zawsze tak przejeźdżali i tak robią nadal. Jest monitoring , a nic z tym nie robią 20:05, 26.07.2016


AteistaAteista

35 1

Oczywiście, złotówy to mistrzowie bezpieczeństwa! Przy przejściu się nie zatrzyma by pieszego przepuścić. Na skrzyżowaniu późne żółte to podstawa, a wpieprzanie się z lewego pasa przy zwężeniu jest nagminne. Zwłaszcza złotówy z blachami CWL to szczyt chamstwa. Skoro na wsi nie ma pasów to po co puszczać w mieście!? 14:47, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marnymachomarnymacho

34 1

Zróbcie sondę odwrotną - co zwykły kierowca sądzi o taksówkarzach? Okaże się, że określenie "wieśniactwo" będzie najłagodniejszą formą jaką możemy określić jazdę złotówy we Włocławku.
14:48, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marnymachomarnymacho

16 1

Zróbcie sondę odwrotną - co zwykły kierowca sądzi o taksówkarzach? Okaże się, że określenie "wieśniactwo" będzie najłagodniejszą formą jaką możemy określić jazdę złotówy we Włocławku.
14:49, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sapersaper

20 2

Zatrzymuje drogówka taksówkarza, który w terenie zabudowanym jechał 96 km/h. Policjant zadaje taksówkarzowi na dzień dobry pytanie:
- Aby za szybko się nie jechało ?
Na co taksówkarz odpowiada:
- Nie. Za nisko się leciało.

To tak, jako dygresja, do "eksperów" taksówkarzy, znawców Prawa Ruchu Drogowego i niezrównanych mistrzów kierownicy. Mam na wideorejestratorze nagranych kilku delikwentów z napisem "TAXI" na dachu oraz ich boskich manewrów na drodze. Mogę redakcji udostępnić, to sobie wszyscy pooglądamy.

A tak w ogóle zachęcam wszystkich czytelników do akcji "Nagraj taksiarza, jak na drodze uważa". 14:55, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HaahahaHaahaha

21 0

A to dobre!!! i kto o tym ma stanowić..taksówkarze?? Nikt w naszym miescie nie jezdzi bardziej bez zasadnie od nich właśnie!!! 14:59, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzywy żonkilkrzywy żonkil

21 1

Jeśli włocławscy kierowcy to wiocha, to włocławskie złotówy już 3ci świat... 15:09, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qw_qw_

19 1

U taksówkarzy normą za to jest jazda na czerwonym, wyprzedzanie na przejściach i wymuszanie pierwszeństwa. 15:15, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzyssKrzyss

18 1

A moze tak przyjrzeć sie stylowi jazdy taksówkarzy? Przekraczanie prędkości i innych przepisów u przedstwicieli tego zawodu to norma. Zanim zaczną oceniać innych niech sami zaczną świecić przykładem. 15:31, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnOn

11 1

A taksówkarze nie są święci. Jeżdżą bez włączanie kierunkowskazów lub robią to dopiero jak skracają. Parkują na zasadach na kezdningdzie jest podwójną ciągłą linią ich tłumaczeniem jest czeknie na Klienta. Ale takie tłumaczenie chyba nie zwalni ich z przestrzegania przepisow. Nie potrafią włączać się do ruchu przykład wlot ulicy Bauera w Dk91 jest pas do włączenia ruchu taksówkarz wpycha się przed jadący samochód dk91 a na światłach ma pretensje do kierowcy ze on z ulicy Bauera ma pierwszenstwo. Oni nie są aniołami to święta krowy byli milicjanci wojskowi na emeryturach. 15:49, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

driverdriver

10 1

hahaha a ,,złotówy,, niby eksperci ruchu drogowego ? śmiech na sali ... wiekszość to emeryci z brakiem koordynacji psycho-ruchowej ... szkoda gadać .... niech popatrza na siebie ocenią na wzajem i dopiero udzielają wywiadu dla ,,wolnych mediów,, 16:01, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

7 1

Szczerze taksówkarze nie patrza z kim jadą jak byłam w ciąży to nie raz musiałam zwrócić uwagę bo jechał wolniej i ostrożnie. 16:04, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

7 6

Dużą winę ponoszą szkoły jazdy. Krew mnie zalewa jak nieraz widzę ELKI na rondzie Falbanka. Może warto by zacząć od przeegzaminowania instruktorów? 16:23, 25.07.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

włocławiakwłocławiak

0 0

Faktycznie szkoły nauki jazdy w wielu przypadkach nie przykładają wagi do prawidłowej jazdy po rondach bo jak inaczej określić zachowanie kursanta który będąc na rondzie włącza lewy kierunkowskaz!!! a wyjeżdżając nie pokazuje nic... Nagminne jest również wjeżdżanie na zewnętrzny pas ronda i zjeżdżanie dopiero na 3-cim zjeździe z ronda. Jadąc z miasta ul. Kruszyńską w kierunku Michelina wjeżdżaj kierowco tylko i wyłącznie na wewnętrzny pas ronda bo prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi, że jeśli chcesz wyjechać z ronda nie 1-szym albo 2-gim zjazdem to bezwzględnie musisz przed wjazdem ustawić się na wewnętrznym pasie (dot. takich rond jakie mamy we W-wku akurat). Ale z 2-ej strony skoro kursy zawierają tak niewiele godzin nauki praktycznej... Przejeździłem większą część Europy - patrząc na zachowania kierowców na autostradach i "mistrzów lewego pasa" - nie dziwię się bo pewnie kilka % kursantów jeździło ucząc się po autostradzie. Kierowcy pojazdów ciężarowych i taksówkarze również nie potrafią jeździć i popełniają dokładnie takie same błędy jak inni kierowcy. 20:50, 25.07.2016


aaaaaa

7 1

Ta a taksówkarze to bardzo dobrze jeżdżą niech ludzie lepiej o nich się wypowiedzą jak jeżdżą oni!!!! 17:05, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomedyjantKomedyjant

5 1

Szanowna Redakcyjo,
Spójrzcie na komentarze pod tym artykułem i w ramach "pokuty" zróbcie temat o włocławskich "goni groszkach". Nie chce powielać tego co już zostało napisane... 18:10, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

6 1

Dla mnie ten cały artykuł jest tyle wart co brud za paznokciem.
A co to niby za autorytety - taksówkarze,żeby oceniać umiejętności innych kierowców? Jeżeli chodzi o topografię czy znajomość miasta-to się zgodzę.Ale co może powiedzieć na ten temat ktoś,kto 9/10 swojej pracy przesiedzi w samochodzie na postoju?
Pewnie,że ludzie często popełniają wykroczenia,ale to nie taksówkarz jest od oceniania. 18:30, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POLAK1POLAK1

5 1

No proszę, pan taksówkarz ma bardzo dobry wzrok, gdyż wyprzedzając "na trzeciego" potrafi dostrzec, że ktoś nie ma pasów. Poza tym "wymuszanie" pierwszeństwa koło dworca to już norma. 18:33, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja 11ja 11

6 2

Wypowiadają się stare capy -emeryci,którzy zabierają pracę młodym bo w domu nie mają co robić... Niech popatrzą ,jak oni jeżdzą 18:55, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amatoramator

4 0

zakaz zatrzymywania hehehe ci panowie nic z tego znaku sobie nie robia i tyle 20:13, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

darodaro

6 0

Przecież taksówkarze to największe drogowe cwaniaki i na pewno nigdy nie dają dobrego przykładu.
20:37, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

katekate

4 1

Potwierdzam, większości kierowców na CW lepiej na drodze nie spotkać, kiedy robi się więcej aut w miasteczku oni w ogóle nie umieją się odnaleźć. A co do tego ronda, może pora na oznaczenie, że są dwa pasy a nie jeden? A także strzałki oznaczające gdzie po którym pasie się jedzie. 20:41, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

4 0

Włocławscy taksówkarze nie parkują w niedozwolonych miejscach. Zapraszam w piątek, sobotę wieczorem do późnej nocy na ulicę Starodębską. Parkowanie zaczyna się już przy lokalu a kończy dalekooooo za znakiem zakazu, łącznie z przejściem dla pieszych. A zwrócić uwagę, że przejechać nie można to wtedy wychodzi z nich kultura. 22:01, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzywy żonkilkrzywy żonkil

7 0

Cały problem polega na tym, że kurs nauki jazdy nie uczy kursanta jazdy autem, a opanowania trasy każdego egzaminatora z WORD'u. 22:08, 25.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SlawekSlawek

4 1

Włocławek nie ma rozbudowanych dróg, rondo i skrzyżowania jak choćby Bydgoszcz czy łódź, a więc kierowcy nie mają na pewno super umiejętności, ale statystyki są mocno podciągnięte przez tych cwl i cli gdzie jadąc nawet na zakupy widać że jadą nie pewnie lub parkuje źle ewentualnie dwie ulice dalej bo nie potrafi parkować nawet. 04:08, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kajaja2kajaja2

4 0

Przeciez taksówkarze to pojazdy uprzywilejowane,i im wszystko wolno,wymuszać pierwszeństwa,wyprzedzać na moście kolumne aut i wpychać się na siłę,nie mówiąc już o włączaniu kierunkowskazów. 07:56, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzys1964krzys1964

6 0

Panowie taksówkarze nie szukajcie igły przed innymi przed Wami leżą widły. Sam jestem kierowcą i twierdzę, że jesteście zmorą włocławskich ulic. Więcej stoicie na czekając na "łosia"niż tego objeżdżenia. Waszymi prędkościami na ulicach miasta i łamaniem prawa drogowego powinna przyjrzeć się "DROGÓWKA". Pozdrawiam. 09:19, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

6 0

To sobie taksiarze powiedzieli hahaha... Wy jestescie totalna wiocha. Pchacie sie bez kierunkow na chodnik na skrzyzowania... wpychacie na sile przed auto a na rondzie rowniez nie znacie przepisow.dziekuje. 09:39, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

calmatecalmate

4 0

Złotówy (taksówkarze) wypowiadają się o innych kierowcach, że nie umieją jeździć? Śmiech na sali! Chodząc ulicami Włocławka, codziennie widziałem chamstwo taksówkarzy, przejeżdżanie na czerwonym, wypuszczenia oraz pędzie nie ustępując pierwszeństwa pieszym na przejściach ;/
10:02, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vicekvicek

4 2

zetówy wcale lepiej nie jeżdżą, ale to inna sprawa. Mieszkam w Warszawie i tu głównie się poruszam i muszę przyznać, że dopiero w stolicy nauczyłem się jeździć. Jazda po Włocławku to tragedia, jeżdżę z rejestratorem bo to co wyczyniają niektórzy kierowcy to tragedia: jazda po rondzie to czyste szaleństwo (chociaż już jest poprawa). Próba włączenia się do ruchu - tragedia. Jazda na suwak - a co to jest? zawsze jestem traktowany jako cwaniak, który jedzie do końca pasem i włącza się do ruchu. Ale tak się jeździ (ale w Warszawie też nie jest najlepiej). przepuszczanie pieszych- hehe, jak się zatrzymuje to asy potrafią mnie strąbić. Ruszanie ze świateł - parodia. Zapala się zielone a dopiero włączamy jedynkę i ruszamy a przez to parę samochodów mniej przejedzie a potem narzekanie że korki. Często słyszę: o Warszawiak jedzie Szaleniec. Drodzy kierowcy tak się jeździ
10:45, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowca taxikierowca taxi

4 0

Zgadzam się z Panią Izą. Prawie wszystkie grupy jeżdżą niepoprawnie, także moi koledzy jeżdżą jak "święte ... " . Przede wszystkim starsi użytkownicy zapominają, że warunki drogowe zmieniły się od tych, które były w latach osiemdziesiątych, a także technologia poszła do przodu i teraz mamy ok 100-200 KM do dyspozycji a nie 24. Brak używania kierunkowskazów, jazda na czerwonym, jazda 20 km/h albo 120 km/h po mieście, nieuwaga pieszych a przede wszystkim rowerzystów, to niektóre grzeszne uczynki polskich kierowców i użytkowników ulic. Daleko nam jeszcze do zachodniej kultury jazdy, ale nie ukrywam - we Włocławku panuję pozytywna kultura jazdy jeżeli chodzi o wpuszczanie pojazdów do ruchu czy ustępowanie pieszym. Takie piękne nawyki niestety rzadko można spotkać w innych regionach naszego kraju. Pozdrawiam wszystkich użytkowników dróg i proszę : szanujmy się nawzajem a będzie i miło i bezpiecznie 12:24, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

4 0

Wystarczyłoby na Falbance namalować kierunki na pasach przed rondem podpowiadające, że z prawego pasa tylko w prawo lub prosto, a z lewego tylko prosto i w lewo....a oni jakieś blokady wstawiali, koło chcieli odkryć na nowo...

A co do włocławskich kierowców...hmm ja tam nie widzę różnicy z innymi miastami poza tym, że gdy zapala się zielone to oni biegu szukają, a potem stosują eco driving.

Podpowiadam. Bieg włączamy na żółtym. Startujemy dynamicznie na zielonym (oczywiście polecam rzucić okiem czy ktoś na poprzecznej nie pomylił czerwonego z zielonym) rozpędzamy auto wykorzystując maksymalnie moment obroty, a gdy osiągniemy prawidłową prędkość wrzucamy najwyższy możliwy bieg i utrzymujemy stabilną jazdę. Tak jest najoszczędniej. Powolne przyspieszanie marnuje paliwo ponieważ robimy to nieefektywnie. 12:52, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ss

4 0

Przyganiał kocioł garnkowi. Najgorszą nacją kierowców i to nie tylko we Włocławku są akurat kierowcy taxi. To Ci uważają się za panów ulic i szos. Nagminnie łamią przepisy nie mówiąc już o wiecznie towarzyszącej im niecierpliwości i trąbieniu na użytkowników ulic. 13:55, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MejtMejt

4 0

Śmiech na sali! To złotówy nie potrafią jeździć, a nawet jeśli potrafią to myślą, że są miSZCZAMi i powodują tym samym zagrożenie. Ile razy się spotkałem kiedy złotówa (taksówkarz) wymuszał bo rutyna go zgubiła.

Włocławscy taksówkarze NIE potrafią jeździć, koniec. 14:21, 26.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sliwaqsliwaq

1 0

Taksówkarzy bym wcale nie pytał się o zdanie. Oni są najlepsi i wożą klientów za darmo. łamią przepisy jak wszyscy, podwójna ciągła, czerwone światło, pieszy na przejściu. To tylko kilka grzechów taxi. 08:33, 27.07.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

0 0

Niech te zlotówy zaczną od siebie bo wcale lepiej nie jeżdżą. 13:06, 12.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dama PikDama Pik

0 0

Na rynku wloclawskich taksowkarzy kilku odznacza sie kultura i inteligencja.wiekszosc ,niestety nalezy do tej samej grupy,co okoliczni kierowcy z wiadoma rejestracja.Cieszy mnie,ze bedzie konkurencja bez smierdzacych papierochami taksowek. 13:28, 12.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%