Zamknij

Filmy produktowe pojawiają się w coraz większej ilości sklepów

15:28, 31.05.2017 artykuł sponsorowany
Fot. materiały promocyjne Fot. materiały promocyjne

W świecie internetu, środków komunikowania się na odległość oraz nowych technologii tradycyjne formy reklamy i promocji prowadzonej działalności gospodarczej zaczęły pozostawać niewystarczającymi.

Możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do niezliczonej i nieograniczonej w zasadzie liczby osób, która otworzyła się przed wszystkimi przedsiębiorcami dzięki rozwojowi portali społecznościowych oraz serwisów, które umożliwiają publikowanie za ich pośrednictwem różnego rodzaju treści, w tym – materiałów firmowych, dała wszystkim nowe narzędzia będące pomocnymi przy budowaniu marki oraz rozpoznawalności oferowanych towarów i usług. Jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się w ostatnich latach różnego rodzaju kategorie materiałów promocyjnych i reklamowych, takich jak między innymi filmy produktowe, explainer video, filmy wizerunkowe i wiele, wiele innych – przy pomocy których podejmowane są próby wpłynięcia na decyzje rynkowe określonych grup odbiorców przekazu reklamowego. Duża skuteczność środków wykorzystujących przekaz na wielu płaszczyznach oddziaływania – werbalnych, wizualnych oraz dźwiękowych – sprawiła przy tym, że materiały audiowizualne o treści promocyjnej lub reklamowej stają się z roku na rok coraz popularniejsze i częściej wybierane przez przedsiębiorców z wielu branż i sektorów gospodarki. Na dobre wyniki kampanii reklamowych wykorzystujących tego rodzaju przekaz wskazują także eksperci rynkowi oraz właściciele agencji reklamowych, którzy monitują wyniki prac prowadzonych dla swoich zleceniodawców.

Coraz większa grupa przedsiębiorców działających w sektorze usługowym i sprzedażowym decyduje się na przygotowanie filmów produktowych, mających na celu zareklamowanie prowadzonej działalności gospodarczej lub oferowanych towarów i usług. Cechą wyróżniającą tę formę reklamy spośród innych alternatywnych materiałów filmowych jest niewątpliwie krótki czas trwania filmu oraz prosty i czytelny charakter. W przygotowanym materiale przede wszystkim uwidacznia się podstawowe zalety produktu lub usługi, przedstawiając ogólnie ich przeznaczenie i zastosowanie. W założeniu film produktowy ma przede wszystkim zaciekawić odbiorcę określonym towarem lub usługą oraz przedstawić mu główne powody, z uwagi na które powinien on zdecydować się na jego nabycie.

Z uwagi na to, że filmy produktowe posiadać powinny ograniczony czas trwania, na pierwszy plan wysuwa się konieczność opracowania ciekawej koncepcji oraz pomysłu na materiał filmowy, które zaciekawią potencjalnych odbiorców oraz zachęcą do zainteresowania się szerszą ofertą danego podmiotu. Bez oryginalnego scenariusza, w oparciu o który nastąpi realizacja filmu promocyjnego i reklamowego, trudno będzie osiągnąć sukces i uzyskać zamierzony efekt w postaci zwiększenia obrotów prowadzonej firmy lub wzrostu zainteresowania czy nawet świadomości i renomy oferowanej marki produktów. Równie ważne jest także wykonanie filmu w interesujący i zapadający w pamięć sposób. Należy pamiętać, że nawet najlepszy pomysł – przy słabym jego wykonaniu – nie zyska sympatii odbiorców, do których skierowany zostanie przekaz reklamowy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%