Zamknij

Gdzie są moje pieniądze czyli o finansowaniu reklamy w Internecie

11:10, 26.07.2017 artykuł sponsorowany
Skomentuj Fot. materiał partnera Fot. materiał partnera

Finansowanie reklamy to coś, z czym bardzo wiele osób ma spory problem. Musimy jednak wiedzieć, że nie zawsze jest tak, jak stara się nam wmówić większość osób: im więcej, tym lepiej. Reklama w Sieci, zależna jest od bardzo wielu, nierzadko indywidualnych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy jej tworzeniu. Nie ma dwóch identycznych klientów. Nie ma dwóch identycznych pod względem jakości, treści i aspektów technicznych stron internetowych. Nie jest zatem tak, że w ramach jednego, konkretnego i identycznego dla wszystkich rodzajów branż budżetu, uda nam się stworzyć dobrą reklamę w Sieci. Niestety, nadal nie wszyscy przedsiębiorcy o tym wiedzą. Stąd też, zdarza nam się słyszeć głosy o zmarnowanych pieniądzach przeznaczonych na reklamę w Sieci. O tym, że pomimo nierzadko olbrzymich budżetów, reklama nie przyniosła pożądanego rezultatu. Jak takich sytuacji unikać? Co zrobić, aby budżet przeznaczony na reklamę zwyczajnie nam się zwrócić? Tego wszystkiego dowiecie się z lektury poniższego artykułu.

Przede wszystkim plan działania

Podstawą, jeśli chodzi o skuteczne inwestowanie w reklamę w Sieci, jest opracowanie strategii działań marketingowych. Brzmi to dość groźnie, ale w gruncie rzeczy nie jest to nic innego, niż określenie, jaki rodzaj promocji, będzie dla naszej branży najbardziej korzystny. Warto podkreślić, że nie bez znaczenia jest tu czas, który chcemy na taką promocję poświęcić. Istotne jest też to, czy efekty działań marketingowych chcemy osiągnąć jak najszybciej, czy też czas, potrzebny na realizację promocji może być dłuższy. Zależnie od tego, co wybierzemy, możemy zacząć planować nasze działania.

 

Działania, które mają na celu w efekcie końcowym wygenerować zyski. Według statystyk, opublikowanych przez Netsprint, blisko 58% badanych, uznało, ze głównym celem reklamowym jest budowanie zasięgu. Nieco mniej, bo około 53% badanych, jako główny cel podało direct response. Najmniejszy udział procentowy w celach reklamowych ma branding – niecałe 38%. Kierując się tymi danymi, jesteśmy w stanie zatem nie tylko dokładnie rozplanować nasze działania w Sieci, ale też – co bardzo ważne – wygenerować zyski.

Ważne jest także to, jak nasza reklama wygląda. Według badań, przeprowadzonych przez wspomnianą wcześniej agencję, nadal najskuteczniejszą formą wydaje się być reklama tekstowa – ona przekonuje ponad 84% badanych. Dogania ją reklama graficzna w formie statycznej – na tego typu reklamy reaguje blisko 74% użytkowników.

„Szybko” i „Tanio” nie idą ze sobą w parze

Jednym ze sposobów na bardzo szybkie wygenerowanie sprzedaży, jest inwestycja np. w kampanię AdWords. To taka forma reklamy, której efekty, będziemy w stanie zobaczyć już po tygodniu czy dwóch od wdrożenia tego rozwiązania. Musimy jednak być świadomym tego, że kampania AdWords, nawet jeśli zostaną w nią zainwestowane olbrzymie kwoty, a nie będzie ona dobrze dopracowana pod względem technicznym, nie przyniesie nam pożądanych rezultatów. Reklama musi bowiem trafić do konkretnego grona odbiorców. Aby tak się stało – musi być ona bardzo dobrze zaadresowana – czy też, mówiąc językiem marketingu – dobrze targetowana. Ważne są także słowa i frazy kluczowe, które dobierzemy do naszej reklamy – jeśli będą one odpowiednio dopasowane, z całą pewnością trafi ona do bardzo szerokiego grona odbiorców. Ważny jest też jeszcze jeden aspekt: jeśli wiemy, ze nasza branża ma bardzo silną konkurencję, musimy liczyć się z większymi budżetami, które zainwestujemy w takie działanie. W przeciwnym wypadku, zwyczajnie nie uda nam się przysłowiowo pokonać konkurencji.

Długofalowe działanie

Kiedy jednak nie zależy nam tak bardzo na czasie, możemy zdecydować się na nieco inną formę reklamy. Działania takie jak SEO czy content marketing, aby zostały dobrze przyjęte przez wyszukiwarki, wymagają czasu. Są one jednak skuteczne, ponieważ ich głównym zadaniem nie jest bezpośrednio sprzedaż produktów czy usług, a wykreowanie naszego wizerunku (czy też wizerunku naszej firmy) jako eksperta i specjalisty w danej branży. Sprawdź jak to robi mocna Agencja SEO - http://www.the-first.pl/. To, oczywiście w dalszej perspektywie, wygeneruje sprzedaż. Warto jednak zaznaczyć, że aby tak się stało, nie możemy inwestować w coś, co ma słabą jakość. Kupowanie tanich linków, które dla wyszukiwarki nie będą miały żadnej wartości, nie jest dobrą drogą. Lepszym rozwiązaniem jest publikacja wysokiej jakości artykułów na portalach, które nie tylko mają dobrą moc SEO, ale też na których nie znajdziemy treści, potocznie określanych mianem „śmieciowych”. Działając w taki sposób, nie zmarnujemy pieniędzy. Owszem, budżety mogą być wysokie, jednak podstawą do stworzenia dobrej jakości reklamy w Sieci, jest w pierwszej kolejności jakość, a nie ilość. Tej zasady należy się trzymać.  

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%