Zamknij

Co warto wiedzieć o prawie konsumenckim?

10:24, 27.06.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:25, 27.06.2018
Skomentuj

Kto powinien zainteresować się bliżej prawem konsumenckim?

Dla przeciętnego konsumenta najbardziej przydatne są te fragmenty prawa konsumenckiego, które dotyczą reklamacji towarów i usług – w praktyce przydaje się znajomość tych przepisów, by skorzystać z prawa do reklamacji, zwrotu towaru czy do skorzystania z rękojmi. W niektórych przypadkach dla konsumenta przydatna może być też wiedza o obowiązkach, jakie na przedsiębiorcę nakłada Ustawa o prawach konsumenta. Znacznie szerszej wiedzy potrzebują przedsiębiorcy, pracownicy firm przygotowujący oferty i umowy oraz sprzedawcy. Powinni oni zadbać o to, by dopełnić wszystkich obowiązków w relacji z konsumentem, by prawidłowo i zgodnie z przepisami skonstruować treść umów oraz zapewnić konsumentom możliwość skorzystania z ich praw. Nieprawidłowości w tym zakresie mogą słono kosztować. Jak ustrzec się kosztownych błędów związanych ze złym skonstruowaniem umów oraz usprawnić przygotowywanie dokumentacji? Jest kilka możliwości. Jedną z nich są dostępne na rynku szkolenia z prawa konsumenckiego.

Jakie szkolenia z prawa konsumenckiego warto wybrać?

Wybór szkoleń dostępnych na rynku jest dość duży. Jak wybrać właściwe szkolenie, by poświęcone środki i czas zostały dobrze spożytkowane i przyniosły nam realne korzyści? Na pewno warto zwrócić uwagę, jakie zagadnienia obejmuje program szkolenia. W ramach szkolenia z prawa konsumenckiego uczestnicy powinni poznać prawa konsumenta i obowiązki sprzedawców w kontekście praktycznych działań. Tego typu kursy przydatne są przede wszystkim dla pracowników zatrudnionych w działach handlowych, zamówień czy obsługi klienta.

Szczególnie przydatne mogą okazać się szkolenia z reklamacji: to bowiem temat dość złożony, z którym wszyscy sprzedawcy mają do czynienia stosunkowo często. Takie warsztaty – poruszające również tematykę rękojmi i gwarancji – prowadzi między innymi firma szkoleniowa JGT. W ramach zajęć uczestnicy dowiedzą się na przykład, jakie procedury obowiązują w momencie, gdy towar lub usługa okazały się wadliwe. Poznają różnicę między rękojmią i gwarancją, zdobędą informacje na temat uprawnień przysługujących nabywcom, ale również zapoznają się z zagadnieniami praktycznymi jak np. pułapki stosowane czasami przez sprzedawców w treściach umowy oraz sposoby na ich uniknięcie.

Przygotowywanie i zawieranie umów

Wiedza na temat przygotowywania umów w taki sposób, by były zgodne z prawem, a jednocześnie chroniły interesy firmy, jest niezbędna. Znajomość elementów prawa gospodarczego i konsumenckiego, dotyczących tego zagadnienia oraz pewne praktyczne umiejętności, pozwalają na skuteczniejsze, szybsze działanie oraz uniknięcie późniejszych problemów. Szkolenia z zawierania umów, w ramach których odbywają się warsztaty, praca z dokumentami oraz analiza przykładowych zapisów umów i ich potencjalnych skutków, mogą ustrzec firmę przed nieświadomym złamaniem prawa.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%