Zamknij
REKLAMA

Jak powinna wyglądać etykieta?

13:56, 02.07.2018 | artykuł sponsorowany
Skomentuj

Etykiety pomagają konsumentom dokonywać przemyślanych i odpowiadających ich oczekiwaniom wyborów podczas zakupów. Producenci mają obowiązek zadbać o to, aby rzeczywiście tak było. Co powinno znaleźć się na etykiecie? Jak powinna ona wyglądać? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Etykieta – informacja czy reklama?

Nie ulega wątpliwościom, że głównym celem etykiet jest przekazywanie rzetelnych informacji potencjalnym konsumentom. Mają one informować między innymi o składzie i przeznaczeniu produktów, dzięki czemu możemy dokonać świadomego i odpowiadającego naszym oczekiwaniom wyboru. Zachęcić do zakupu produktu może także estetyczny projekt etykiety. Ciekawe logo, kolorystyka lub grafiki z całą pewnością budują identyfikację i zwiększają rozpoznawalność marki. Idealna etykieta wypełnia więc zarówno funkcję informacyjną, jak i reklamową. I właśnie do tego każdy producent powinien dążyć.

Co należy umieścić na etykiecie produktu spożywczego?

Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej na opakowaniu każdego produktu powinny widnieć następujące informacje:

  • Nazwa produktu,
  • Dane producenta lub importera (w tym kraj pochodzenia produktu),
  • Skład z uwzględnieniem składników alergizujących,
  • Termin przydatności do spożycia,
  • Zawartość netto (waga produktu) lub liczba sztuk,
  • Partia produkcyjna,
  • Kod kreskowy,
  • Sposób przygotowania lub zastosowanie,
  • Informacja o warunkach przechowywania,
  • Informacja o wartości odżywczej (opcjonalnie GDA, czyli wskazane dzienne spożycie),
  • Informacja żywieniowa lub zdrowotna.

Oczywiście wszystkie dane powinny być napisane po polsku, w sposób czytelny i zrozumiały dla wszystkich. Nie mogą sugerować konsumentowi nieprawdziwych informacji bądź wprowadzać go w błąd. Wszelkie zalety i zastosowanie produktu powinny być wyrażone rzetelnie i obiektywnie.

Wysoka jakość kluczem do sukcesu

Poza wszystkimi opisanymi powyżej etykiety powinny spełniać także wymagania czysto techniczne. Mowa tu przede wszystkim o wysokiej jakości papieru, z którego się je wykonuje, co będzie gwarancją ich trwałości. Niezwykle ważne jest także to, aby etykiety się nie rozrywały, nie zaginały oraz nie odklejały – w przeciwnym wypadku na pewno nie zachęcą one konsumentów do zakupu. Istotną rolę odgrywają również walory estetyczne – kolory na etykietach powinny pozostać żywe, a grafiki i napisy czytelne. Osiągnąć taki efekt pomoże użycie do ich wydruku profesjonalnych urządzeń drukujących. Sprawdź drukarki etykiet Memprint i postaw na wysoką jakość!

(artykuł sponsorowany)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma VMEDIA Marcin Nowak 87-800 Włocławek ul.Długa 10 D, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez VMEDIA Marcin Nowak 87-800 Włocławek ul.Długa 10 D i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone