Zamknij
REKLAMA

Jak pokazać klientowi, że go cenisz?

12:20, 31.08.2018 | materiały partnera
Skomentuj

Podstawową cechą wzorowej obsługi jest szacunek wobec klienta. To niezbędny warunek, który musisz spełnić, jeśli chcesz utrzymać z nim dobre relacje i zapewnić lojalność wobec ciebie i twojej firmy. Jak to zrobić? Oto kilka sposobów na pokazanie klientom, że bardzo ich cenisz.

BĄDŹ DOSTĘPNY

- Nikt nie chce pokonywać barykad, aby dotrzeć do ciebie w celu uzyskania odpowiedzi na swoje pytania – twierdzi przedstawiciel firmy Nabiotech, która na stronie dietahcg.pl oferuje m.in. innowacyjne suplementy i odżywki stosowane w diecie HCG.

Klienci zasługują na to, aby jak najszybciej otrzymać pomoc. Sprawdź więc koniecznie, czy system obowiązujący w twojej w firmie jest wystarczająco wydajny i nie marnuje ich czasu.

Musisz również upewnić się, że ich pytania docierają do właściwej osoby. Na przykład, jeśli ktoś ma problem techniczny, nie powinien błąkać się po innych działach firmy, lecz od razu trafić do zespołu technicznego.

PRZYZNAWAJ SIĘ DO BŁĘDÓW

Jednym z najlepszych sposobów, aby pokazać swoim klientom, że ich szanujesz, jest jak najwcześniejsze rozpoznanie błędu firmy. To ważne szczególnie wtedy, gdy klient go jeszcze nie odkrył. Stwierdzając błąd i natychmiast informując klientów o tym fakcie, udowadniasz, że szanujesz ich czas i pieniądze, a także dajesz świadectwo swojego profesjonalizmu. W sytuacji odwrotnej, kiedy to klient znajdzie błąd, a ty będziesz się go wypierał lub przerzucał winę na „obiektywne okoliczności”, stracisz jego szacunek i dotychczas wypracowane relacje.

ODPOWIADAJ BEZ ZWŁOKI

- Gdy klient zgłosi się do ciebie z problemem, zawsze staraj się przyjąć wiadomość i rozwiązać sprawę tak szybko, jak to tylko możliwe – radzi przedstawiciel biura turystycznego, oferującego na stronie alerejsy.pl podróże na pokładach ekskluzywnych statków wycieczkowych.

Jeśli jednak problemu nie da się rozwiązać natychmiast, spróbuj określić realne ramy czasowe i koniecznie załatw sprawę w tym terminie.

Przedstawiciel sklepu internetowego z akcesoriami i urządzeniami do systemów monitoringu i ochrony sklep.rettpol.com.pl uważa, że szybka reakcja i sprawne działanie dają znać klientowi o wadze, jaką przykładasz do relacji z nim, co jest jednym z najlepszych sposobów okazywania szacunku.

DOTRZYMUJ SWOICH OBIETNIC

Jedną z najgorszych rzeczy, jaką możesz zrobić w kwestii obsługi klienta, jest nie dotrzymywanie obietnic. Właściciel firmy Abaka, która zajmuje się sprzedażą mebli poprzez swój sklep internetowy plmeble.pl na terenie Polski i krajów Unii Europejskiej twierdzi, że w przypadku, gdy padło zapewnienie o rozwiązaniu problemu klienta w określonym czasie, należy koniecznie pamiętać, by dochować tego terminu. Gdy z jakiegoś powodu dowiedziałeś się, że nie jest to możliwe, skontaktuj się z nim osobiście i poinformuj go o tym. Nawet jeśli okaże swoje niezadowolenie, zyskasz w jego oczach i zachowasz dobrą opinię o swojej firmie.

SPRAWIAJ, ABY CZULI SIĘ WYJĄTKOWO

Klienci lubią być mile zaskakiwani, więc jedną z najlepszych metod okazania im szacunku i podziękowania za lojalność wobec firmy, jest znalezienie ciekawych sposobów na wyrażenie im swojej wdzięczności.

Na przykład, jeśli twoja baza danych zasygnalizuje, że klient ma urodziny, możesz zaskoczyć go złożeniem życzeń i okazjonalną zniżką.

Dobrym pomysłem jest również oferowanie lojalnym klientom specjalnych przywilejów lub prezentów, stosownych do sprzedawanych produktów lub usług.

- Nie musisz wykonywać wielkich gestów, aby twoi klienci poczuli się wyjątkowo, małe rzeczy też mogą sprawiać przyjemność – uważa przedstawiciel największego w kraju importera płytek ceramicznych, które można nabyć w jego sklepie internetowym domus-sklep.pl.

TRAKTUJ KLIENTÓW TAK, JAK SAM CHCIAŁBYŚ BYĆ TRAKTOWANY

Najlepszym podsumowaniem omawianego zagadnienia jest stwierdzenie: zawsze traktuj swoich klientów tak, jak sam chciałbyś być traktowany. Będąc pracownikiem działu obsługi, czasami również bywasz klientem jakiejś firmy, więc pomyśl o tym, jak chciałbyś być tam przyjmowany. Jeśli kiedykolwiek doświadczyłeś braku szacunku, zastanów się, dlaczego tak się stało i upewnij, że unikasz popełniania tego samego błędu we własnej pracy.

(materiały partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone