Zamknij

Twój sklep w smartfonie

15:23, 12.10.2018 Materiał Partnera Aktualizacja: 15:25, 12.10.2018

W szybkim tempie rośnie liczba Polaków dokonujących zakupów w sieci. Logicznym następstwem tego zjawiska jest fakt, że ponad połowa z nich robi to przy pomocy smartfonów. Jak przekonać użytkownika telefonu komórkowego do robienia zakupów w twoim sklepie? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

STRONA MOBILNA

Spróbujcie przy pomocy swojego telefonu wejść na stronę, która nie jest przystosowana do wyświetlania na małym ekranie. Mikroskopijna czcionka nie daje się odczytać, a grafika możliwa jest do obejrzenia jedynie fragmentami.

- Taki dyskomfort powoduje ucieczkę klienta ze strony, tym bardziej, że w grę wchodzą tu jego pieniądze – zauważa przedstawiciel sklepu z naturalnymi kosmetykami spa.anled.pl, należącego do firmy Anled Systems - importera i dystrybutora produktów takich firm jak m.in.: Les Argiles du Soleil, Richards&Appleby Ltd, czy Bio Fresh Ltd. – Kto zawierzyłby je nieczytelnemu formularzowi koszyka zakupowego?

Istnieją trzy drogi ku temu, by twój sklep stał się przyjazny dla użytkowników małych ekranów: strona mobilna, strona responsywna lub aplikacja mobilna.

PRZEDE WSZYSTKIM PROSTOTA

Długa i złożona ścieżka zakupowa jest czymś, co użytkownikowi smartfona sprawia najwięcej kłopotów. Właściciel firmy Fastpol Invest, zaopatrującej przedsiębiorstwa w krajowe i zagraniczne artykuły BHP oraz przeciwpożarowe, dostępne w sklepie bhpfast.pl, podkreśla, że na ekranie powinno znajdować się jak najmniej elementów nawigacyjnych, zmuszających do podjęcia kolejnych akcji. Idealny mechanizm witryny opiera się na prostocie: czytelnym katalogu, osiąganej jednym kliknięciem liście produktów, czy łatwym przejściu do karty artykułu.

- Tu nie potrzeba specjalistycznych badań. Sam spróbuj zrobić zakupy w swoim sklepie, poproś również o to swoich znajomych – radzi doradca klienta ze spółki CR Iluminacje, projektanta i wykonawcy elementów świetlnych do ozdabiania m.in. elewacji i ciągów ulicznych, które prezentuje na stronie cr-iluminacje.pl. - Po kilku próbach będziesz już wiedział, w którym miejscu cykl zakupowy zaczyna sprawiać trudność.

Usuń niepotrzebne kroki, w odpowiednich miejscach umieść krótkie informacje. W ten sposób zakupowej ergonomii stanie się zadość.

JAK NAJMNIEJ PISANIA

Wirtualne klawiatury na ekranach smartfonów są coraz bardziej precyzyjne i łatwe w obsłudze. Mimo to pisanie na nich dla wielu ludzi jest źródłem mniejszego lub większego dyskomfortu. Weź to pod uwagę w trakcie projektowania sklepu mobilnego. Przedstawiciel sklepu alldrux.pl z dobrymi jakościowo koszulkami i kreatorem, umożliwiającym samodzielne zaprojektowanie nadruku, doradza takie urządzenie strony, by użytkownik nie musiał wypełniać skomplikowanych formularzy, a dane do wysyłki ograniczały się do niezbędnego minimum. Warto dać też możliwość robienia zakupów bez rejestracji – zawsze to jeden formularz mniej.

BEZPIECZEŃSTWO I PRYWATNOŚĆ
Przedstawiciel sklepu mixit.pl, w którym można samodzielnie skomponować dla siebie mieszankę musli z m.in. owocami liofilizowanymi, orzechami lub czekoladą, podkreśla znaczenie zastosowania na stronie protokółu szyfrowania danych SSL:

- To jest podstawowy element tworzenia u klienta poczucia bezpieczeństwa. Jeśli prosisz go o podanie danych, informuj, do czego są ci one potrzebne. Jeśli odbiorca przekazał je wyłącznie w celu wysyłki, uszanuj to.

Dodamy do tego potrzebę przygotowania regulaminu sklepu, dzięki któremu można w łatwy sposób rozwiać ewentualne wątpliwości.

Zachęcamy posiadaczy sklepów do dostosowania swojej strony do możliwości małych ekranów smartfonów. Dzięki temu dotrzecie do ogromnej rzeszy nowych potencjalnych klientów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%