Zamknij

Na cmentarzu komunalnym pożegnano Macieja Jarzembowskiego. "Był przede wszystkim dobrym człowiekiem"

12:51, 18.02.2017
Skomentuj Uroczystości Pogrzebowe Macieja Jarzembowskiego. Fot. Olga Zachwieja Uroczystości Pogrzebowe Macieja Jarzembowskiego. Fot. Olga Zachwieja

Włocławek pożegnał dziś (18.02) Macieja Jarzembowskiego. Radny dwóch kadencji z ramienia Sojuszu Lewicy Demokratycznej został pochowany na cmentarzu komunalnym.

W uroczystości pogrzebowej wzięła udział rodzina i przyjaciele, koledzy partyjni, posłowie oraz przedstawiciele ratusza. Nie zabrakło również obecnych radnych i byłych prezydentów.

Podczas uroczystości wspominano dokonania Macieja Jarzembowskiego na rzecz miasta, a także to, jakim był człowiekiem. 

Głos zabrał jego dawny wychowawca z Zespołu Szkół Samochodowych, Władysław Skrzypek.

- W szkole poznałem Macieja jako chłopca skromnego, delikatnego, a zarazem bardzo zdolnego. Zawsze był uśmiechnięty. Dawał przykład innym uczniom. Później pracował w Urzędzie Miasta i zachowywał się jak normalny człowiek, nie chlubił się tym, że jego ojciec był wielokrotnym senatorem. Gdy obserwowałem go jako radnego, widziałem jak bardzo kocha swoje miasto. Łagodził kłótnie, do których dochodziło podczas sesji Rady Miasta – wymieniał prezydent Władysław Skrzypek.

Jak podkreślono, Maciej Jarzembowski był kompetentny i oddany pracy. Nie zapominał przy tym o rodzinie. Za życia podkreślał, że funkcja radnego pozwalała mu się spełniać.

- Siedzieliśmy przy wspólnym stole i działaliśmy na rzecz Włocławka - wspominał partyjnego kolegę Krzysztof Kukucki, przewodniczący Rady Miasta. - Zawsze do wszystkiego był rzetelnie przygotowany i angażował się w stu procentach. Maćka poznałem także od innej strony. Spotkałem go w przedszkolu, gdzie przebrał się za postać z bajki i grał w przedstawieniu dla dzieci. Był przede wszystkim dobrym człowiekiem - dodał.

Maciej Jarzembowski zmarł w miniony poniedziałek. Miał 44 lata.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(43)

KK

24 1

to nie był czas ... 13:18, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

alicja1alicja1

30 4

Mieszkał z rodziną w naszym bloku...porzadna rodzina,,synowie skromni, nic nie można złego powiedziec . Spoczywaj w spokoju.. 13:26, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnyObiektywny

28 5

Jestem starym człowiekiem.Oglądając retransmisje z obrad Rady Miasta ,po Jego wypowiedziach poznałem że, to był inteligentny człowiek. 13:33, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

(....)(....)

30 5

Jak on nie pasował do tych obłudnych starych wyżeraczy . Bo jak może pasować skowronek do stada wron , kruków i sępów ? 13:42, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻałobnikŻałobnik

38 8

Moment ostatniego pożegnania kogoś znajomego, przyjaciela, kolegi czy kogoś z rodziny zdarza się tylko raz w naszym życiu. Nikogo nie żegnamy pogrzebem na cmentarzu dwa razy w naszym życiu. Ostateczne pożegnanie to jest moment niepowtarzalny, czas wyjątkowy i należy wtedy zachować się z godnością dla własnej osoby i z pełną atencją dla rodziny zmarłego oraz z dostojeństwem dla samej, trwającej chwili pogrzebowego pożegnania. Człowiek kulturalny powinien uszanować także formę, kształt pogrzebu jaki wybrała rodzina lub przed śmiercią osoba żegnana i w jakim właśnie sam uczestniczy.
Pogrzeb Macieja miał formę pełnej godności pożegnania bezwyznaniowego i to należało bezwzględnie to uszanować. To wymaga nie tylko polski zwyczaj, ale także polskie prawo!
Wyjątkowo arozumnym, absolutnie bezmyślnym gestem ze strony przemawiającego eksprezydenta Skrzypka było w przemówieniu zakończenie, cyt: "Niech Bóg da ci pić z rajskiej wody życia". - kon. cytatu.
Tego rodzaju słowa pożegnalnego przemówienia na takiej bezwyznaniowej formie pogrzebu, która - rzecz oczywista - była decyzją rodziny, jest ewidentnym dowodem lekkomyślnego, niemądrego potraktowania, odniesienia się do tej uroczystości. W moim rozumieniu - było to pewnego rodzaju aktem z dawką afrontu. Najważniejszymi osobami na pogrzebie jest przede wszystkim rodzina zmarłej osoby, a nie osoba w trakcie ceremonii - przemawiająca. Jeżeli zatem ktoś zabiera głos, to absolutnie i bezwzględnie powinien przewidzieć znaczenie słów jakie w takim przemówieniu mają paść. Nie było rolą pana Skrzypka prezentowanie swej własnej religijności (co właśnie wypowiedzianymi słowy zrobił) w okolicznościach bezwyznaniowego pogrzebu.
Nie wspominam już o wyjątkowo często spotykanych na pogrzebach towarzyskich konwersacjach daleko odbiegających od atmosfery smutku jaki niesie w sobie rodzina zmarłego.
Rodzaj zachowania na pogrzebie jest lustrem osobistej kultury jaką okazuje się rodzinie zmarłej osoby, pozostałym uczestnikom pogrzebu i samej uroczystości cmentarnej jako takiej.
Wstyd mnie za pana, panie doktorze.
-------- 13:46, 18.02.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

racjaracja

5 3

władek się pomylił lub przejęzyczył. 16:05, 18.02.2017


ŻałobnikŻałobnik

14 2

Oooo, widzę, że są tacy, którzy nie zgadzają się z twierdzeniem, że na pogrzebie należy zachować się kulturalnie i zgodnością, a na ceremonii bezwyznaniowej nie wypada wbrew decyzji rodziny "wyskakiwać" ze słowami modlitwy czy promowania religijnego wyznania. A gdzie szacunek dla.zmarłego? 16:52, 18.02.2017


nieco starszynieco starszy

13 3

Byłem, pożegnałem, ale i widziałem i słyszałem. Przemawiający , skrzypiący pan doktor nie potrafi zapanować nad emocjami i wypowiada słowa , które płyną nie koniecznie z głębi serca. A może powinien jeszcze spróbować egzorcyzmu ?
Zgadzam się z uwagami ŻAŁOBNIKA, myślę podobnie. 18:41, 18.02.2017


W tym tkwiW tym tkwi

7 0

sęk, że Pan Skrzypek nie ma inteligencji wrodzonej.Moim zdaniem trudno Pana Skrzypka nazwać inteligentnym,to że ma stopień naukowy doktora jeszcze o niczym w dzisiejszych czasach nie świadczy .Przed wojną człowiek z maturą miał wiedze dzisiaj tytuły nie świadczą ani o wiedzy ,ani o inteligencji . 18:37, 19.02.2017


BravoBravo

36 9

Ten, który triumfalnie obejmując swe rządy wyrzucił Macieja Jarzembowskiego z pracy w U.M. niestety okazał się być zwykłym TCHÓRZEM CYWILNYM, gdyż nie przyjechał na cmentarz. 16:07, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanekJanek

9 21

Akurat w tym przypadku ( w innych też często) bzdety piszesz. Po 1.-e: była na pogrzebie jego zastępczyni. Po 2-e; może facet jest b. wierzący i nie bierze w świeckich ceremoniach udziału. Po 3-e; może nie mógł dojechać z Lubrańca. Ps. "Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni..." Mt. 16:44, 18.02.2017


Obatel WłocławkaObatel Włocławka

24 19

Wszystko prawda, tylko dlaczego na grobie jest krzyż? To taki typowy przykład rozdwojenie jaźni w SLD...
16:17, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Byłem...Byłem...

12 5

Nie. To jest w pewnym sensie odpowiedź w dla tych, ktorzy uwazają, że pogrzeb i grób konicznie musi mieć związek z jedynie słuszną religią. Inne są nie do zaakceptowania. Poza tym skąd wiesz, że nikt wierzący nie został tam wcześniej pogrzebany? Sprawdziłeś? 16:36, 18.02.2017


BravoBravo

10 10

Składam wyrazy wspólczucia dla Rodziny i Przyjaciół Ś.P. Macieja Jarzembowskiego.
Panu Ryszardowi Jarzembowskiemu dziękuję za to , co jako wicemarszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej dokonał na rzecz ludzi , którzy często jako dzieci musieli przymusowo pracować na rzecz niemieckiego hitlerowskiego okupanta. Dziękuję Panu z całego serca. 16:20, 18.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

(do) Biedny Bravo...(do) Biedny Bravo...

7 2

Znów piszesz od rzeczy! Pan R. Jarzembowski był współzałożycielem Stowarzyszenia URODZONYCH W NIEWOLI NIEMIECKIEJ, a zatem nie tych pracujących!
jak zwykle wiesz,że gdzieś dzwonią, ale nie wiesz o czym mowa!
19:02, 18.02.2017


kłamca lustracyjnykłamca lustracyjny

4 2

brawo to ..brawo.wcześniej zapodał,że po storpedowaniu bismarka marynarze pili i żarli,mimo że bismark był pod ciągłym ostrzałem okrętów brytyjskich.brawo był wtedy na bismarku. 19:39, 18.02.2017


Obserwator.Obserwator.

25 2

Do Żałobnika.Bardzo trafna i refleksyjna wypowiedz.Podzielam Pana spostrzeżenia i profesjonalny komentarz.Z treści Pana wpisu "widać"dużą znajomość ceremoniału.Niestety są wśród nas nieobliczalne wykształciuchy którzy rwą się do głosu nie mając pojęcia co mówią.Parcie na obiektyw i mikrofon musi być min.oparte na takcie i własnej inteligencji której zabrakło.Piszę to z ubolewaniem. 17:00, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŻałobnikŻałobnik

8 0

Ma pan rację! To przykre, że tak ważna chwila jak ostatnie pożegnanie coraz bardziej traci na ważności, na szacunku. Staje się powoli jakby zwykłą czynnością bez większego znaczenia, coś w rodzaju czyszczenia butów. 19:05, 18.02.2017


wertyuiop[wertyuiop[

7 15

o widze ze Wloclawek ma nowych Ksiezy !!! 18:34, 18.02.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KaźkaKaźka

5 2

Nie każdy kto ma prawo jazdy i siądzie za kierownicą jedzie wzorowo na miarę Kubicy 19:07, 18.02.2017


grubagruba

0 0

kaśka. we włocku i okolicy-każda i każdy. 19:45, 18.02.2017


wyposzczonewyposzczone

4 2

następnie bezroby do darmowego żarcia. 19:47, 18.02.2017


kolegakolega

33 4

Wśród przyjaciół psy Macieja zjadły, przestał być radnym to na otarcie łez dostał przyjmowanie brudnych tablic rejestracyjnych i wydawanie miękkich dowodów, taki zdolny ? a dostał robotę godną stażysty. Rzeczywiście została doceniony przez kolegów z SLD. 19:21, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BravoBravo

15 4

Włocławek wspólcześnie stał się żerowiskiem zwykłej patologii politycznej i nie ma znaczenia jakie jakie barwy ubranej. Liczą się doraźne korzyści garstki ludzi , którzy chcą coś uszczknąć dla siebie. SLD sprostyuowało się maksymalnie tą koalicją z Wojtkowskim. Jemu w to graj dojedzie do końca kadencji na plecach SLD , które ubabrane tą koalicją przepadnie w wyborach. Tak to widzę. Cześć Pracy Panie Kolego. P.S. SLD politycznie przegrało przez uczestnictwo Polski w haniebnej wojnie w Iraku. Kilkidziesięciu zabitych Polaków i żadnych korzyści , które były obiecywane. 20:30, 18.02.2017


siwysiwy

24 15

Jestem tolerancyjny i rozumiem że był pogrzeb bezwyznaniowy, nie rozumiem natomiast dlaczego tabliczka z nazwiskiem zmarłego była przyczepiona do krzyża- znaku wszystkich chrześcijan. 19:58, 18.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

lobyloby

9 2

Bo można wierzyć w Boga, a nie uznawać księży... 16:58, 19.02.2017


WierzącyWierzący

0 0

Bez sensu. To tak jakby: chcę się leczyć ale nie uznaję lekarzy. 19:56, 22.02.2017


SEPARATYSTA  BOBASSEPARATYSTA BOBAS

21 5

Wyrazy współczucia dla bliskich. Tyle w tym temacie wypada napisać.
Politycy nawet na pogrzebach lubią by strzelać im foty. Mam tu na myśli Kukuckiego, Pałuckiego, i tego nowego specjalistę od hybrydów.
Władek już nie istnieje w przestrzeni publicznej, dlatego najlepiej nie udzielać mu głosu, a raczej szukać miejsca w Domu Pomocy Społecznej dla osób wypalonych zawodowo i naukowo. 01:30, 19.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lofixlofix

0 0

sebobek kiedy śpisz?. 21:18, 19.02.2017


StefcioStefcio

6 4

Dajta se spokój. 10:43, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GalaGala

11 5

Znając Maćka, uśmiałby się tylko z pana Skrzypka serdecznie,bo nie był małostkowy.To był mądry człowiek.

12:50, 19.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SłyszałemSłyszałem

7 0

Myśląc takimi kategoriami, można zaakceptować na pogrzebie każdy nietaktowny potok słów. Nie wiem czy reszcie rodziny byłoby do śmiechu. Poza tym - jak pamiętam z sesji jego wypowiedzi, pan Maciej może i nie był nie był małostkowy, jak usiłujesz zasugerować raczej bezpodstawnie, ale bez wątpienia był zdecydowanie zasadniczy! raczej nie akceptował lekceważenia obowiązujących zasad. 13:43, 19.02.2017


PożegnałemPożegnałem

8 6

...a Zieleń Miejska twierdzi, że w usługach pogrzebowych jest profesjonalna. Na pogrzebach tych religijnych i tych świeckich - nikomu nie udziela się głosu (to nie zebranie partyjne, ani mównica manifestacyjna), lecz zaprasza do wspomnienia o zmarłych. Gdyby było inaczej powiedziane, to Skrzypek bez wątpienia już na wstępie ukierunkowany nie zagalopowałby się publicznie na świeckim pogrzebie ze swoim prywatnym, religijnym oświadczeniem rajskim i wodą życia. 13:49, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sierp i mlotsierp i mlot

5 9

Jeśli katolik dobrze mówi o ateiście to źle. Panie zalobnik daj pan spokoj nad tą nieszczęsna trumna i tragedią. 17:03, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co się dzieje?Co się dzieje?

5 0

Jaka jest w ogóle przyczyna tak szybkiej śmierci. Jak przejrzycie nekrologi chociażby z tego tylko tygodnia, to kilka z nich to młodzi ludzie w wieku ok 45 lat. To nie jest chyba normalne. Czy to wszystko to naturalne zgony, czy w takim wieku w ogóle zgon jest naturalny? Czy mają takie osoby problemy ze zdrowiem, jakieś symptomy choroby i nadchodzącego końca, czy się badają, a może nie chodzą w ogóle do lekarza i bagatelizują profilaktykę. Może ktoś z rodzin czy znajomych tych młodych ludzi, którzy odeszli coś napiszą, to przecież co najmniej dziwne przypadki tak szybkich śmierci. 21:21, 19.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LaikLaik

3 0

Jestem laikiem ale w dużym skrócie , choroby serca, zawały bywa ,że są wywoływane przez tzw. hormony stresu: adrenalina , kortyzol, które powodują zwężenie kwionośnych naczyń wieńcowych. Stres długotrwały powoduje bardzo złe reakcje całego organizmu, osłabia układ odpornościowy. 23:05, 19.02.2017


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RERE

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


gachgach

0 0

ma zakaz zbliżania do swojej żony to zbliżył się do cudzej i serce męża nie wytrzymało 09:36, 21.02.2017


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


0%