Zamknij

Nietypowy konwój znad morza - barka z kontenerami z gdyńskiego portu - w poniedziałek we Włocławku

Grażyna SobczakGrażyna Sobczak 07:00, 23.04.2017 .
Skomentuj  Barka odbywająca promocyjno-badawczy rejs kontenerowy z Gdańska do Warszawy 21 kwietnia dotarła do Brdyujścia. Fot. K. Nowacki/bydgoszcz24.pl Barka odbywająca promocyjno-badawczy rejs kontenerowy z Gdańska do Warszawy 21 kwietnia dotarła do Brdyujścia. Fot. K. Nowacki/bydgoszcz24.pl

Już szósty dzień płynie Wisłą znad morza barka z kontenerami  z portu gdańskiego. Jutro po południu dotrze do Włocławka. Spędzi u nas noc, żeby we wtorek rano wypłynąć do Płocka. 

Ponad 70-metrowy zestaw rzeczny złożony z pchacza oraz barki załadowanej 20  kontenerami w  ciągu 9 dni pokona 450-kilometrowy odcinek Wisły z Portu Gdańsk do Warszawy. Powrót zajmie cztery dni, czyli tyle, ile realnie potrzeba na przebycie takiego odcinka.

To rejs promocyjny. Ma upowszechnić wiedzę społeczeństwa na temat gospodarczego wykorzystania rzek i śródlądowych portów. Jeden z nich - największy na szlaku z Gdańska do Warszawy - ma powstać w zakolu Wisły między Bydgoszczą a Solcem Kujawskim i pełnić rolę platformy multimodalnej, czyli połączonych węzłów przeładunkowych: wodnego, kolejowego i samochodowego. 

- Rejs nie będzie łatwy, bo Wisła jest zdegradowanym szlakiem wodnym, wymagającym pilnej rewitalizacji - zwraca uwagę Beata Krzemińska, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. - Jednak Województwo Kujawsko-Pomorskie i Miasto Bydgoszcz - organizatorzy rejsu - chcą pokazać, że nawet przy niekorzystnych warunkach nawigacyjnych możliwy jest ograniczony transport kontenerów w górę rzeki do centrum kraju. Rzecz jest pilna i ważna, bo w portach Gdańska i Gdyni rosną przeładunki kontenerów przywożonych drogą morską i dalszy transport w głąb kraju drogami i koleją stanie się niewydolny.

Na barce odbywać się będą spotkania zespołów problemowych ds. inwestycji na międzynarodowych drogach wodnych E-40 (polskiego odcinka drogi wodnej Bałtyk - Morze Czarne) i E-70 (Morze Północne - Odra - Wisła). W Tczewie, Grudziądzu, Bydgoszczy, Toruniu i Włocławku zaplanowano konferencje prasowe (we Włocławku briefing prasowy odbędzie się 24 kwietnia).

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

z Ukr do Niemiecz Ukr do Niemiec

16 11

Ktoś publicznie wypowiedział niedawno taką teorię, moim zdaniem całkiem prawdopodobną, że te międzynarodowe drogi wodne UE ,chce przywrócić do działałnia , by zboża ale głównie prawie darmowy węgiel z Ukrainy mógł dotrzeć do Niemiec napędzając tamtejszą (kolej jest droższa, a transport samochodowy nieopłacalny do transportu węgla na takie odległości)gospodarkę. Wszystkie prace będą wykonane przez firmy z zachodniej Europy(w Polsce niestety już nie ma takich przedsiębiorstw) , Polakom dodatkowo przypaść ma zaszczyt płacenia za te inwestycje. Co myślicie o takiej teorii? 08:03, 23.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pszekpszek

1 2

bardzo dobra teoria.tak trzymać. 20:19, 23.04.2017


reo

WłocławiakWłocławiak

32 0

Pamiętam czasy, kiedy Wisłą płynęły barki ciągnięte przez holowniki, barki motorowe i barki pchane przez pchacze. Również żegluga pasażerska była rozwinięta. Statki rejsowe i spacerowe. Przystań na barce w rejonie Fary zawsze była oblegana przez pasażerów...i nie tylko. W tamtejszym barku były lepsze gatunki piwa :). Pamiętam też słynny niedokończony rejs barki z nowymi Fiatami. 08:18, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

23 4

Trzymam kciuki za ten projekt. 09:09, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wójtwójt

13 6

Zespoły ustalą ze trzeba wysłać po wodę jakiegoś partyjnego aktywistę np .do Chin .Po wodę, bo największym problemem żeglugi po Wiśle jest brak wody która , jak ustalił ekspert od wszystkiego hrabia *%#)!& , zawsze spływa do morza . I chyba na tym wycieczka się zakończy.Tylko po co wydawać pieniadze na takie wycieczki ? Wystarczyło zapytać dziadka Antka od Maciaszczyków który wychował się nad Wisłą i on to samo by po piwie powiedział . 09:58, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eljoteljot

8 2

Udrożnienie międzynarodowych dróg wodnych E30,E40,E70 nakazywał już w latach 60-tych ubw. Program rozwoju ONZ a obecnie Międzynarodowa Konwencja AGN. Sprawa drgnęła gdy okazało się że do portów Gdańska i Gdyni przypływa tyle kontenerów że w niedługim czasie liczba ich osiągnie 1 mln.rocznie czego nie będzie się w stanie odebrać koleją i transportem samochodowym.Stąd w 2009 roku rząd Premiera Tuska wycofał RP z międzynarodowego arbitrażu mającego przymusić Rosję do odblokowania Cieśniny Pilawskiej w celu udrożnienia międzynarodowej drogi wodnej E40 ( Ostenda-Tallin ) na której kluczową rolę przed wojną odgrywały porty rzeczne w Bydgoszczy i niemieckim wówczas Elblągu.Zdecydowano się również na przekopanie Mierzei Wiślanej żeby port w Elblągu uczynić trzecim do rozładowywania kontenerów. 10:13, 23.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KamiKami

0 0

Zawsze można powiększyć port morski i zbudować dodatkowe trasy kolejowe. 15:27, 30.06.2020


wójt wójt

1 14

A ja w dalszym ciagu uwazam że wystarczy zapytać Antka od Maciaszczyków albo speca od wszystkiego hrabiego P i e r d z i s ł a w a i byłoby taniej . 12:16, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dsadsa

5 9

do wójt... w ciągu lata będą płyneły barki 'niskopodwoziowe' więc woda będzie zbyteczna. Podwozie jak w samolocie się otwiera i sprawa załatwiona. Tam gdzie tylko zwęszą unijne pieniądze to od razu są 'experci' od wszystkiego jak u Maciaszczyka. Podobno pieniądze nie śmierdzą ale ten pomyśł odwrotnie do pieniędzy. Zostawcie Wisłę w spokoju to jest rzeka i nie róbcie z niej kanału ściekowego. Przy okazji posprzątajcie brzegi zalewu jak uda wam się dopłynąć do Włocławka. Kochacie środowisko więc relax nad zalewem wskazany :) 13:13, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

5 17

Natychmiast zaminować wejście do śluzy ustawić działa przeciw barkowe i czekać . Następnie znienacka otworzyć ogień ze wszystkiego co strzela . Zatopić . A we wtorek zacząć budowę pomnika TYCH CO CHCIELI PRZEPŁYNĄĆ NA DRUGĄ STRONĘ TAMY. Jak by nie patrzeć pomników nigdy za mało 13:46, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re dsare dsa

7 3

Hahahaha masz rację , trzeba być ................(inwektywy) politykierem jak miejscowy głupek zeby przed kamerami twierdzić ze Wisła bez wody jest żeglowna dla transportu masowego , i głosić że tylko od decyzji politycznych lewusów zależy czy woda w Wiśle się pojawi czy nie .Kabaret który pachnie brukselskim czosnkiem! Na kogo my głosujemy ? 14:36, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POLAK2017POLAK2017

8 7

BRAWO PIS życze udanego projektu !! 15:56, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zapora WłocławekZapora Włocławek

6 7

Wody do Wisły nikt nie doleje z wielkich chińskich rzek niestety, chemtrails zrobił swoje i normalny deszcz to rzadkość. Z Chinami też nie pohandlujemy, bowiem Antoni Maciarewicz nie chce by kolejowy " Nowy Jedwabny Szlak" kończył bieg w Polsce i nie ma zgody na budowę wielkich kolejoweych terminali przeładunkowych, za to Brytyjczycy przejęli to i my będziemy tylko patrzeć na pociagi Pekin-Londym -Pekin. Nie można szkodzić Ameryce handlując z CHinami Nie można! 16:36, 23.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

$$$$$$$$

3 1

Ale we Włocławku mamy partyjnych specjalistów od wycieczek do Chin .Może mają doświadczenia z wycieczek i załatwią trochę wody . 17:43, 23.04.2017


BravoBravo

5 3

Przekopanie Mierzei Wiślanej o otwarcie Portu Morskiego w Elblągu to mało ekonomiczna inwestycja, zważywszy ,że port morski w Gdyni jest w trakcie pogłębiania i budowy w nim tzw. obrotnic , by mógł obsługiwać największe statki towarowe świata tak samo jak głębokowodny port zewnętrzny w Gdańsku.Ten Elbląg to polityka nie ekonomia. Szkoda wielka ,że jest Stocznia w Gdyni w której w roku 1989 zwodowano M/S WŁOCŁAWEK prawie nie funkcjonuje. 17:07, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

koks koks

9 4

Wydano 100 tyś zł na transport pustych kartonów . A prasa ma odtrąbić sukces PIS. Brawo 19:41, 23.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

barakowózbarakowóz

2 0

WITAM. A PROSZĘ NIECH KTOŚ NAPISZE CZY BYŁ, WIDZIAŁ PRZEPŁYWAJĄCĄ BARKĘ PRZEZ WŁOCŁAWEK ? GDZIE ONA ZACUMOWAŁA ??? JA BYŁEM OD 16 DO 17 I NIC NIE PŁYNĘŁO CZY TAM ZAKOTWICZYŁO NA WIŚLE A I GAPIÓW RÓWNIEŻ NIE BYŁ. CZYŻBY NASTĘPNY SZUM MEDIALNY WYWOŁANY PRZEZ DD. ? 21:19, 24.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tortor

3 1

Kontenery na duże odległości wozi się koleją. Jest to zdecydowanie szybsze i bardziej docelowe, a w konsekwencji tańsze rozwiązanie. 21:49, 24.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GostekGostek

3 0

To niema sensu, ten wielki projekt, to wywalenie pieniędzy w błoto i to nie małych, to jest propaganda polityczna nic więcej! Dlaczego, tak sądzę, bo wiem ile kosztuje transport rzeczy u naszych sąsiadów 700 Eu za dzień pracy, a taka barka z Hamburga do Berlina płynie od 2 do 3 tygodni. Ten projekt był brany, już kiedyś pod uwagę, kiedy budowano stopień we Włocławku, ale z powodu braku pieniędzy ten prajekt został zakopany powstał tylko jedna tama We Włocławku. Proszę czytelników i redakcje zwrócić uwagę na to i Samemu przeanalizować jakie są to koszty. 100 000 tyle kosztował ten kurs do Warszawy podzielmy przez ileś km, to Nam daje koszt 26 zł za 1 km terasy pociągiem za transport kolejowy trwający jeden dzień zapłacimy 1300 zł. Samochodem za duży kontener, do 400 km podobnie, może troszkę drożej ale około 1300 zł Stawka przewozem tirem wacha się od 1,43 gr za 1 km. Trasy, do 3, 80 i gdzie tutaj logika? 00:17, 25.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fdsfds

1 0

kontenery stoją w składzie celnym u dyrektora, bo za darmo to można tylko w m...ę dostać. Biznes ma swoje prawa !!! 10:30, 25.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%