Zamknij

Na zaporze nie działa ważne urządzenie. Są utrudnienia dla jednostek pływających. Nie wiedzą, co się stało

16:00, 13.10.2017 G.S.
Skomentuj - Śluza jest zamknięta z powodu awarii technicznej wrót - informuje Urszula Tomoń, rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie. Fot. DDWloclawek.pl - Śluza jest zamknięta z powodu awarii technicznej wrót - informuje Urszula Tomoń, rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie. Fot. DDWloclawek.pl

Przez śluzę na stopniu wodnym nie są przepuszczane żadne jednostki pływające. Doszło tam do tajemniczej awarii. Nikt nie potrafi powiedzieć, co się stało i jak długo to jeszcze może potrwać. 

- Śluza jest zamknięta z powodu awarii technicznej wrót - informuje Urszula Tomoń, rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie. - Obecnie odwadniamy komorę śluzy, żeby móc ocenić stan techniczny wrót. Rozesłaliśmy także zapytania o wykonanie ekspertyzy. 

[WIDEO]298[/WIDEO]

Co jest przyczyną awarii wrót i jak trzeba ją usunąć? Odpowiedzi ma dostarczyć ekspertyza. 

- Gdyby sprawa była błaha, nie zamykalibyśmy śluzy na taki długi czas. W naszej ocenie, sprawa jest poważna, stad taka decyzja - mówi Dzień Dobry Włocławek jedna z osób, która dobrze zna sytuację na stopniu wodnym. - Będziemy robić wszystko, aby awarię zidentyfikować i jeżeli ekspertyza wykaże możliwość śluzowania, to będziemy śluzować, jeżeli nie, to do czasu naprawy nie będzie takiej możliwości.

Śluza była remontowana w trakcie wielkiego remontu stopnia wodnego w latach 2013 - 2015. Wtedy na przykład wymieniano uszczelki wrót i regenerowano hydraulikę ich napędów. -  Nie mówimy o tych elementach. Prawdopodobnie wystąpiła awaria zawiasów, które nie były remontowane. Sprawdzamy to - komentuje ten wątek rzeczniczka RZGW. 

[WIDEO]226[/WIDEO]

Zamknięta śluza to problem dla wielu jednostek. W trasę nie mogą wyruszyć armatorzy, którzy mają swoje jednostki po jednej stronie zapory, a zlecenia po drugiej. 

Rozwój sytuacji na zaporze we Włocławku pilnie śledzi płocka Stocznia Rzeczna "Centromost", która realizuje kontrakt na budowę 15 tankowców do przewozu skroplonego gazu ziemnego dla belgijskiego armatora. Statki wysyła Wisłą przez Gdańsk, ich wymiary dopasowuje zresztą do szerokości śluzy we Włocławku. "Centromost" dostarczył odbiorcy już trzy statki. Najpóźniej na początku grudnia gotowy będzie czwarty. 

- Jesteśmy w bieżącym kontakcie z RZGW, które wie o naszych planach. Mamy nadzieję, że to zakończy się dość szybko i pozytywnie  - mówi w rozmowie z Dzień Dobry Włocławek Krystyna Zych, dyrektor handlowa "Centromostu"

Więcej o stopniu wodnym we Włocławku tutaj

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

80988098

19 5

Czy takie duże "drzwi" mogą się oderwać od futryny ?Niedoróbstwo o brak przewidywania na każdym kroku dały o sobie znać 16:33, 13.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

soreksorek

24 3

ktos dobra kapuche wykrecil na tym remoncie cba do dziela porobili chodniczki nikomu nie potrzebne troche malunku i nawet asfaltu nie wymienili parodia remontu tamy za grube miliony 17:27, 13.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierakkierak

23 1

kiedy naprawicie WIELKA dziure w asfalcie na rondzie tama mozna kolo *%#)!& lepiki do dziela 17:32, 13.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziadekdziadek

3 1

[G.S] widać poprawę, gratuluje. 22:25, 13.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziadekdziadek

2 3

kierak - Wpis nie w temacie trollu!!!!! 22:32, 13.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WislaWisla

0 0

Było dobrze .....do czasu. 23:26, 13.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiślak wiślak

1 4

WDAĆ DOKŁADNIE JAK KIEPSCY REDAKTORZY PRACUJĄ W DDWLOCLAWEK .
W tytule piszecie Zapora a później Stopień Wodny we Włocławku .
Poprawna nazwa obiektu to oczywiście Stopień Wodny we Włocławku .

CZEMU ?

Bo obiekt składa się z kilku elementów a nie tylko z zapory betonowo ziemnej i zastawki przepuszczającej wodę .

1 Port rzeczny / techniczny
2 Śluza wodna ( awanport dolny , śluza , awanport górny )
3 Elektrownia wodna ( 6 zespołów , hala techniczna )
4 Przepławka dla ryb
5 Zespół zastawek
6 Zapora betonowo ziemna ( na starym korycie rzeki )

Oprócz tego powyżej Stopnia Wodnego na wysokości przepompowni wody dla Nobilesu można spotkać pozostałości betonowe po porcje rzecznym wykorzystywanym podczas budowy Stopnia Wodnego . Jak również pozostałości obudowy pasa transmisyjnego dla kruszcu / kamienia który był sprowadzany z okolic Nowego Duninowa gdzie nadal istnieje port rzeczny wykorzystywany obecnie w celach turystycznych .
Na wale przeciw powodziowym na wysokości Łęgu można znaleźć również pozostałości kruszcu / kamienia używanego do wzmacniania .
Zaś w okolicy stacji benzynowej ORLEN na ul Płockiej można znaleźć pozostałości betoniarni i hal montażowych .
08:44, 14.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrześGrześ

4 0

No to "poprawki naprawki" zabiorą pieniążki wykonawcy remontu z innych kontraktów. Jak będzie rzetelny inspektor to uwali firmę na łopatki. 14:38, 14.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierakkierak

4 0

dziadzius ty tedy nie jezdzisz bo siedzisz w domku i nie masz auta idz i zobacz jak wyglada asfalt na tym rondzie 16:40, 14.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziadekdziadek

0 5

kierak pisz na temat ( trolu). 18:16, 14.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dsadsa

2 1

Jest prosty sposób by naprawić !!! brygadę saperów :) 14:51, 15.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RybaRyba

0 2

Niech w koncu rozbiora ta ruine a za kase z remontu juz dawno by byl most 14:31, 16.10.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rybaKrybaK

0 0

Poszukaj sobie kiedy Amerykanie wybudowali zaporę Hoovera i ma się świetnie, u nas tez OK, a zawiasy to mechanizm i może się posypać. To u nas budowali Rosjanie, a oni mają kilkakrotnie większe zapory na swoich rzekach 15:48, 16.10.2017


0%