Zamknij

Czy popularny ubezpieczyciel wprowadzał klientów w błąd? PZU S.A. musi doprecyzować umowy!

Daniel WiśniewskiDaniel Wiśniewski 18:39, 10.11.2018 . Aktualizacja: 08:13, 13.11.2018
Skomentuj PZU Życie S.A. informowało w umowach, że ich odpowiedzialność nie obejmuje ciężkich chorób, które wystąpiły lub z powodu których rozpoczęto postępowanie diagnostyczno-lecznicze u ubezpieczonego przed początkiem odpowiedzialności ubezpieczyciela. Zdjęcia ilustracyjne. Fot. depositphotos.com PZU Życie S.A. informowało w umowach, że ich odpowiedzialność nie obejmuje ciężkich chorób, które wystąpiły lub z powodu których rozpoczęto postępowanie diagnostyczno-lecznicze u ubezpieczonego przed początkiem odpowiedzialności ubezpieczyciela. Zdjęcia ilustracyjne. Fot. depositphotos.com

Powszechny Zakład Ubezpieczeń odmawiał wypłaty świadczeń z tytuły ubezpieczeń na życie. Zdaniem PZU śmierć, operacja, czy niezdolność do pracy były spowodowane wcześniejszymi chorobami i często nie miały związku z nieszczęśliwym zdarzeniem. Wzbudziło to wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące działań PZU już w czerwcu 2017 roku. Czynności miały związek z zawiadomieniem Rzecznika Finansowego, który zwracał uwagę na skargi docierające od wielu klientów funduszu. 

- Działania PZU na Życie dotyczyły osób, które zawarły z nim umowy ubezpieczenia indywidualnego lub przystąpiły do ubezpieczenia grupowego – np. u pracodawcy. Okazało się, że spółka w umowach zamieszczała klauzule, na podstawie których mogła odmówić wypłaty świadczenia, z uwagi na wcześniejszą chorobę ubezpieczonego, nawet jeżeli nie miała związku ze śmiercią, specjalistycznym leczeniem czy niezdolnością do pracy ubezpieczonego. Wątpliwości urzędu wzbudziło to, że postanowienia były zbyt ogólne - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PZU Życie S.A. informowało w umowach, że ich odpowiedzialność nie obejmuje ciężkich chorób, które wystąpiły lub z powodu których rozpoczęto postępowanie diagnostyczno-lecznicze u ubezpieczonego przed początkiem odpowiedzialności ubezpieczyciela. W związku z tym klient często nie mógł sam stwierdzić, czy jakakolwiek zdiagnozowana u niego w przeszłości choroba spowoduje odmowę wypłaty świadczenia.

- Postanowienia w umowach ubezpieczenia na życie muszą być konkretne. Klient musi wiedzieć, kiedy nie dostanie świadczenia. Dobrze, że PZU Życie to zmieni dzięki naszej interwencji – uważa Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Działania UOKiK doprowadziły do doprecyzowania klauzuli. PZU zawarł w umowach informacje, że nie wypłaci świadczenia, gdy śmierć, operacja, czy niezdolność do pracy będą wynikały z wcześniejszej choroby, która faktycznie spowodowała to nieszczęśliwe zdarzenie. Wskazał również o jakie choroby chodzi. PZU na Życie zmieni ogólne warunki ubezpieczenia.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

Jaro99Jaro99

8 0

Odnośnie PZU .Ządać sekcji zwlok.Jak nie jest napisane przez lekarza czarne na białym ze przyczyna smierci byl zawał lub udar mózgu to kroja odszkodowanie .Rozpoznanie Nagły zgon nie wystarczy. 19:52, 10.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

felekfelek

13 0

taktyka taka jak zawsze - najpierw podpisz umowę, potem płać składkę a na końcu rodzina będzie za ciebie martwić się w sądzie - może wygra po 5 latach procesu, a może nie 22:18, 10.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AguluskaAguluska

8 0

Czy w związku z powyższym można się ubiegac o wypłatę odszkodowania, jeśli wcześniej PZU odmówiło? 05:18, 11.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

poszkodowanaposzkodowana

3 0

Tez mam pytanie, czy w związku z chorobą, ktora nastąpila w czasie ubezpieczenia w PZU odmowilo wyplaty odszkodowania, czy mogę się ubiegać od 2015 roku? 08:34, 11.11.2018


0%