Zamknij
REKLAMA

Za 51 milionów złotych wymieniają tory na trasie między Włocławkiem a Toruniem

06:00, 30.04.2017 | G.S.
REKLAMA
Skomentuj
Prace rozpoczęły się we wrześniu i mają potrwać do 30 listopada 2017 r. Na zdjęciu okolice stacji Włocławek Brzezie. Fot. DDWloclawek

Trwa remont  30-kilometrowego odcinka linii kolejowej Kutno-Toruń, pomiędzy Włocławkiem i Aleksandrowem Kujawskim. Prace planowo mają potrwać do końca listopada 2017 roku. 

W czerwcu ubiegłego roku  PKP Polskie Linie Kolejowe SA i Torpol SA podpisali umowę na  zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny. Prace rozpoczęły się we wrześniu i mają potrwać do 30 listopada 2017 r. 

Roboty remontowo-budowlane są prowadzone na odcinku Włocławek Brzezie – Nieszawa Waganiec, stacji Nieszawa Waganiec oraz na odcinku Nieszawa Waganiec – Aleksandrów Kujawski. Ich zakres przewiduje przede wszystkim regulację torów, kompleksową wymianę nawierzchni i podkładów na odcinku 14 km, przebudowę 7 peronów, remont 19 obiektów inżynieryjnych na trasie oraz wykonanie elementów elektroenergetyki nietrakcyjnej i wymianę części sieci trakcyjnej.

Poziom bezpieczeństwa na trasie podniesie przebudowa 21 przejazdów kolejowo-drogowych, na których m.in. zostanie wymieniona nawierzchnia, zamontowane będą nowe urządzenia, sygnalizacja i rogatki. 

Zmodernizowane zostaną perony w Lubaniu, Nieszawie Waganiec i Turznie Kujawskim. Wszystkie obiekty zyskają wyższe platformy wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki oraz tablice informacyjne. Będą również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych - pochylnie i oznaczenia w języku Braille'a. 

Po zakończeniu remontu pociągi na odcinku Włocławek - Aleksandrów Kujawski pojadą z prędkością 140 km/h. 

Koszt inwestycji to 51 mln zł netto. Zostanie sfinansowana z budżetu państwa. 

(G.S.)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (21)

lusia1234lusia1234

28 1

a kiedy Brzezie pkp zazamcze i włocławek głowny 07:47, 30.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

7 1

W 2050r. 09:30, 30.04.2017


chinychiny

20 9

Chińczycy testują pociagi z prędkością 500 km/h a Polska jak zwykle zacofana dobrze że mni tam nie ma zacofani ludzie i kraj.Głosujcie dalej na te same gę by od 30 lat.Mądre to ? 07:47, 30.04.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qw_qw_

4 0

...a w Polsce są doraźne ograniczenia 20km/h :) (czy to niewidoczne przejazdy, czy to zły stan rozjazdów...) 09:31, 30.04.2017


adamskiadamski

8 3

Jak ci się nie podoba,to wyprowadź się do Chin,tam będziesz jeździł pociągiem 500 km/hW Niemczech też nie jeżdżą 500 km/h i tam też są zacofani ludzie i zacofany kraj???Jesteś po prostu gniotem !!! 10:12, 30.04.2017


500 km/h500 km/h

7 0

Taki pociąg z Włocławka do Aleksandrowa to nie zdążyłby się rozpędzić do prędkości 500 km/h, a już musiałby hamować.
Głupiomądrych to u nas nie brakuje niestety. 11:02, 30.04.2017


lusia1234lusia1234

7 4

nie ma bys ogólnie od Aleksandrowa do ostrowów dziwnie to się robi to wszystko zamiast za kolejnością pstrokato .as my czekamy kiedy we włoclwku 07:49, 30.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

0 0

A może dlatego, że dla np. takiego Torpolu, gdzie wykonuje też remonty w innych częściach kraju, byłoby to za dużo? Po 2. umowy na remonty będą podpisane w odstępie +/- roku, więc raczej też chodzi o brak kasy w sakiewce PKP PLK. 09:34, 30.04.2017


MÓZGMÓZG

15 2

Mózgi rządządzącym przydałoby się wymienić za te pieniądze .)
08:15, 30.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

móżdżekmóżdżek

3 3

łoj, twój mózg można by za 5, a może nawet za 3 grosze wymienić :-))))) 11:41, 30.04.2017


BravoBravo

18 3

W Polsce nie ma ani jednej huty będącej własnością Państwa lub przedsiebiorcy polskiego- wszystko wyprzedane, Odkad pozbyliśmy się hut to jakoś dziwnym trafem cena stali wzrosła średnio DZIESIĘCIOKROTNIE. 09:07, 30.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qw_qw_

4 3

Przydałoby się też wyeliminować ograniczenia na przejazdach w Lubaniu, Świerkowie i jeszcze paru innych miejscach... po spektakularnych wypadkach PKP PLK ustawiło 20km/h, żeby udobruchać pijanych wieśniaków i uznało, że to starczy... 09:39, 30.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

adamskiadamski

3 2

"starczy"to może być uwiąd. 10:08, 30.04.2017


Lzk Lzk

0 0

To dziewczyna z lmk w pończochah z różyczka w reku. Omg jast przepiekna!!! 10:29, 30.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fabiakfabiak

3 9

140 to auti jedzie , puki pociagi 200 km/h po torach nie beda jezdzily to nie oplaca sie koleja jezdzic i jej modernizowac 100 lat w plecy nasza kolej 140 smiech na sali 10:43, 30.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

1 0

200 km/h to na całej CMK będzie za hmmm 10 lat? 10:59, 30.04.2017


kolejkolej

6 0

Wreszcie modernizują drogi żelazne. Koszt modernizacji tego odcinka za 51 mln zł jest względnie niski. Budowa 1 km autostrady kosztowała ponad 20 mln zł, czuli jest to równowartość 2 km takiej drogi.
Pociąg z dopuszczalną maksymalną prędkością 140 km/h trasę Włocławek Toruń pokona w czasie krótszym od pół godziny. 11:26, 30.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ruk11.)ruk11.)

7 1

Kutno-Toruń pociągi powinni pokonywać w 1 h max 11:39, 30.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

PendolinoPendolino

7 3

140 km/h jest przyzwoitą prędkością, biorąc pod uwagę koszty z tym związane. Ostatnio nachalnie lobbowany transport po rzece Wiśle to zawrotna prędkość 5...8 km/h. Z tym transportem rzecznym może być podobny przewał jak z kupionymi za kilka miliardów złotych pociągami Pendolino, przy braku odpowiedniej infrastruktury torowej. Możliwe, że FachoFcy od wiadomych rzeczy z PO już nad tym pracują.
12:14, 30.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Niepotrzebne PendoliNiepotrzebne Pendoli

7 2

Raport NIK miażdży PKP. Zakup Pendolino był absurdem!

[...]NIK zwraca też uwagę, że zakup Pendolino tylko w niewielkim stopniu przyczynił się do modernizacji linii kolejowych, a sam zakup włoskich maszyn nie był niezbędny.

Pomimo przeprowadzenia w roku 2008 przez PKP Intercity S.A. przetargu na dostawę pociągów dużych prędkości i ich zakupu w 2011 r., PKP PLK S.A. i PKP Energetyka S.A. do połowy 2012 r. nie zmodernizowały linii kolejowych tak, by pociągi te mogły osiągać dużą prędkość na wyznaczonych trasach. NIK zwraca też uwagę, że zarządca infrastruktury (PKP PLK S.A.) nie przewiduje dostosowania większości linii kolejowych do takich parametrów, a stan zaawansowania prac na odcinkach modernizowanych wskazuje, że kursowanie pociągów Pendolino z prędkością przekraczającą 200 km/godz. możliwe będzie w najbliższych latach jedynie na niektórych odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej ? czytamy w raporcie.
NIK przyznaje, że pociągi Pendolino pozwalają PKP Intercity S.A. pozyskiwać coraz więcej pasażerów i są szansą na odzyskanie przez spółkę rentowności. Jednak różnice dotyczące czasu i komfortu przejazdu pomiędzy Pendolino a pociągami poruszającymi się z prędkością do 200 km/godz. - z powodu wyżej wskazanych ograniczeń - są obecnie i będą w najbliższych latach nieznaczne.

Zdaniem ekspertów, którzy uczestniczyli w kontroli NIK, cena pociągów poruszających się z prędkością do 200 km/godz. jest znacznie niższa od ceny Pendolino, a koszty serwisowania Pendolino - dwukrotnie wyższe.[...]

https://www.fronda.pl/a/raport-nik-miazdzy-pkp-zakup-pendolino-byl-absurdem,61001.html 12:33, 30.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lusia1234lusia1234

4 0

A PRZEPUSTY POWINNY BYĆ JAK NAD A-1 KONIEC ZE SZLABANAMI JAK TO W INNYCH KRAJACH JEST NP FRANCJA DĄŻMY DO TEGO JEŚLI SIĘ MAMY TRZYMAĆ O RUCHU POCIĄGÓW NO 200 CZY PONAD 200 KM NA GODZINĘ I OGRODZENIE TORÓW ZĘBY NP SARNY NIE WCHODZIŁY CZY JAKIŚ NP PO NAPOJU WYSKOKOWYM ZROBIĆ TO POWOLI A Z CZASEM BĘDZIE OK I KONIEC WYPADKÓW JAK NA MIKANOWIE 16:31, 30.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone