Zamknij

W Michelinie ma powstać drugie rondo. To tylko część wielu zmian na alei Jana Pawła II

06:00, 22.01.2018 G.S. Aktualizacja: 12:07, 06.04.2018
Skomentuj Drugie rondo ma powstać u zbiegu Szkolnej i Jana Pawła II. Kolaż: fragment planu przebudowy al. Jana Pawła II/ Aleja Jana Pawła II. Fot. Ł. Daniewski. Drugie rondo ma powstać u zbiegu Szkolnej i Jana Pawła II. Kolaż: fragment planu przebudowy al. Jana Pawła II/ Aleja Jana Pawła II. Fot. Ł. Daniewski.

Rondo na skrzyżowaniu Jana Pawła II i Szkolnej, droga serwisowa po północnej stronie alei wyprowadzająca ruch z części ulic podporządkowanych - mieszkańcy Michelina poznali projekt przebudowy alei Jana Pawła II. 

Władze miasta chcą przebudować Jana Pawła II w ciągu 18 miesięcy. Nie ma jeszcze dokładnego terminu robót.

Głównym celem inwestycji jest poprawa płynności ruchu pojazdów na skrzyżowaniach. Zwiększenie przepustowości drogi nie jest priorytetem, dlatego ma ona pozostać jednojezdniowa.

O rozwiązaniach, które mają zostać wprowadzone poprzez przebudowę Jana Pawła II, mieszkańcy Michelina dowiedzieli się na specjalnie zorganizowanym przez ratusz spotkaniu w SP19. Była wiceprezydent ds. inwestycji Magdalena Korpolak-Komorowska i projektant inwestycji Mariusz Andler. Przyszło około 40 mieszkańców.  

Aleja Jana Pawła II będzie rozbudowywana od ronda Falbanka (bez przebudowy wlotu na rondo) do mostu na Lubieńce. Na odcinku leśnym jezdnia ma mieć tę samą co obecnie szerokość, utwardzone 1,5-metrowe pobocze, nowe oświetlenie i rowy odwadniające. Do biegnącej przez las drogi dla rowerów zostanie dobudowany chodnik, żeby odseparować pieszych. Wzdłuż pojawi się nowe oświetlenie parkowe. 

Na odcinku zurbanizowanym Jana Pawła II zmian będzie znacznie więcej. Zostanie wybudowanych kilka najważniejszych dla ruchu międzyosiedlowego skrzyżowań z pasami do skrętu w lewo (np. z Kościelną, Botaniczną, Michelińską), niektóre ulice (Irysowa, Dobra, Harcerska, Żywiczna, Koralowa) stracą bezpośrednią łączność z główną ulicą Michelina, żeby się do nich dostać trzeba będzie skorzystać z nowo wybudowanej drogi serwisowej. U zbiegu Jana Pawła II ze Szkolną powstanie rondo, głównie po to żeby mieszkańcy ulic, na których zostanie wprowadzony zakaz skrętu w lewo (przykładem jest Strzelecka) mogli na nim zawrócić. Przy stacji paliw powstanie dodatkowy pas, żeby ułatwić życie korzystającym z niej, jadącym od strony Kruszyna. Płynność ruchu poprawi też wybudowanie zatok autobusowych. 

Mariusz Andler, projektant przebudowy Jana Pawła II tłumaczy, że głównym założeniem jest usprawnienie skrzyżowań, bo teraz występują na nich problemy - jeden samochód czeka na skręt w lewo i blokuje pojazdy z tyłu, i zaprojektowanie drugiej jezdni, serwisowej wzdłuż nieruchomości po stronie północnej między ulicami Liściastą, a Zachodnią, gdzie jest szerszy pas drogowy. Serwisówka umożliwi zjazd i nieblokowanie ruchu na głównej jezdni. 

Nie wiadomo jeszcze do końca, czy wzdłuż jakiejś części alei nie trzeba będzie montować ekranów dźwiękochłonnych, może sprawę załatwi "cicha" mieszanka asfaltowa. Teoretycznie, w związku z przebudową na odcinku leśnym powinien powstać wiadukt, albo przepust dla zwierząt. Może zamiast tego na tym obszarze zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości.   

Na przebudowę al. Jana Pawła II Włocławek ma otrzymać 8 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego. Żeby skorzystać z tych środków, drodze trzeba było nadać status wojewódzkiej. 

Podczas spotkania mieszkańcy Michelina pytali też o trasę alternatywną łącząca ich osiedle z Południem. Wielu było zdania, że nie powinno się władzom miasta pozwolić na rozbudowę Jana Pawła II, dopóki taka droga nie powstanie. Ludzie boją się, że ciągnąca się kilkanaście miesięcy przebudowa będzie oznaczała gigantyczne utrudnienia i paraliż osiedla.

Na spotkaniu mieszkańcy Michelina dowiedzieli się, że ratusz optuje teraz za połączeniem Brzezinowej z al. Królowej Jadwigi. W ciągu kilku miesięcy ma wyjaśnić się, czy taka trasa, biegnąca blisko ujęć wody dla miasta, może powstać. Przebudowa Jana Pawła II i tak jednak musi ruszyć przed alternatywą, żeby nie stracić 8 mln zł z Unii na tę inwestycję.  

 

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(45)

OnkaOnka

40 0

Wszystko ładnie i pięknie znowu czekają nas korki przez 18-mcy, ciekawe co za firma krzak będzie wykonywać prace, czy te same co budowały ul. Brzezinową i Zachodnią i się nie wywiązały prawidłowo. I gdzie jest lewoskręt w ul. Mielęcińską 07:51, 21.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

BubuBubu

40 4

Co oni proponują zamiast drugiego pasa? Takie rozwiązanie może jest dobre, ale w Lubrańcu.
07:10, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mm

20 2

co z kanalizacją sanitarną? 07:38, 22.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rere

0 3

nie lubisz inhalacji ? 15:49, 22.01.2018


KkkKkk

9 13

Wyremontujcie to co jest i zróbcie dojazdowe i będzie dobrze 07:50, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec michelinMieszkaniec michelin

14 37

Ja tu mieszkam i nie chcemy dodatkowych jezdni, to jest osiedle a nie autostrada. Tylko dobry remont 07:51, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A.S.A.S.

43 0

Ten sam projektant, który projektował niefortunną przebudowę Grodzkiej. A niedawno Pani prezydent mówiła na spotkaniu z mieszkańcami Zawiśla jak to współpraca z projektantem się źle układa. I co? Robią kolejny duży projekt. Ale w tym mieście na układy nie ma rady.
Życzę nam wszystkim żeby ten projekt był lepszy niż ciągle poprawiamy projekt Grodzkiej. 08:00, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aakaaaka

49 3

Zmiany proponowane przez urząd poprawia przepustowość aut na odcinku Mielecińska -Nowa Wieś. A ruch jest zablokowany na odcinku rondo Falbanka- rondo Biedronka , po minięciu tego ronda ruch idzie już płynnie. Zupełnie nie rozumiem w czym to ma pomóc. Trzeba coś zrobić z odcinkiem z Falbanki do ronda Biedronka i z wąskim odcinkiem na początku lasu w Mielęcinie bo to tu jest problem. 08:01, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

30 2

Pokażcie projekt całej tej inwestycji, bo wygląda na to że chcecie opylić inwestycję jednym rondem. 08:24, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zgredzgred

39 8

Ronda,to dobre skrzyżowania ,ale nie załatwią wszystkiego.Przedłużenie ulicy Brzezinowej do Kruszyńskiej dopiero rozwiąże problem przepustowości! 08:28, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

40 6

Źle się stało, że odstąpiono od budowy alternatywnego przejazdu jeszcze na Południu przecież tzw. Czerwona Zatoka jest nietykalna. 08:39, 22.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

czerwony prosiaczekczerwony prosiaczek

4 24

żal tyłek ściska? 09:09, 22.01.2018


MichelinMichelin

40 4

Czy ktoś tutaj ktoś przy zdrowym umyśle? Miasto chce przepchnąć absurdalną i westycje, żeby nie stracić dotacji z unii? I i westycja ma ruszyć przed budowa drogi alternatywnej? Ludzie my chyba musimy się tam ruszyć do prezydenta, bo na 2 lata zostaniemy z gigantycznym korkiem. Brak alternatywnej drogi, drugie rondo, przecież to się w głowie nie mieści. Czy ktoś tam pracuje kto zna temat? Ktoś kto jeździ ta trasa i wie jakie są problemy? Korek tworzy się na odcinku rondo falbanka - rondo biedronka! Jak ktoś już wyżej napisał. Jak nic przez dwa lata zrobią nam piekło a poprawy później i tak nie będzie. Jeśli dojdzie kolejne rondo to na przyszłość słabo to widzę. Chyba planują nas wykurzyć z michelina i mielecina, bo kto to wytrzyma 08:54, 22.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

aakaaaka

14 1

Pytasz czy ktoś z urzędników tu jeżdzi??? odpowiadam- dwa razy dziennie pani vice prezydent Korpolak. Mieszka przecież w Kruszynie. Widać jej korek w lesie nie przeszkadza ona go nawet nie zauważa a dziwne bo z tydzień temu stałam za nią w tymże korku.
Jest jedno proste rozwiązanie trzeba wysiedlić ludzi z dwóch domków na początku JP II i zrobić dodatkowy pas i będzie po kłopocie. Ale widać w urzędzie nie ma kto myśleć. 12:25, 22.01.2018


WPPWWPPW

33 4

Chodzi o to, żeby niektórzy zabezpieczyli sobie i zarobili pieniądze jeszcze w tej kadencji samorządowej. Później przyjdą inni i okazja przepadnie. Pieniądze wydane zostaną na siłę na coś, co nie rozwiąże żadnego problemu komunikacyjnego. Potrzebna jest droga alternatywna łącząca Michelin z miastem. 10:07, 22.01.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

okradany mieszkaniecokradany mieszkaniec

13 0

Oto właśnie chodzi o wyciągnięcie naszych pieniędzy i przytuleniu sobie sumki.Jak przyjrzymy się większości co za kadencji łysego z Lubrańca zostało zrobione,to jest to ewidentna niegospodarność,żeby nie powiedzieć rabunek w biały dzień.Ci co mają zarobić to zarabiają,produkując nikomu nie potrzebne buble,za których remonty będziemy płacić jeszcze dłuuugo. 13:06, 22.01.2018


MieszkaniecMieszkaniec

4 0

Totalna porażka,trzeba protestować i bojkotować tą inwestycję .Wyrzucona kada w błoto 19:10, 22.01.2018


Ale wiocha!Ale wiocha!

38 0

Myślenie krótkowzroczne - czytaj buraczane Wojtka z Lubrańca! Odcinek leśny po pierwsze po 2 pasy ruchu, odseparowane pasem zieleni, bo dziś łatwo tam o wypadek z autem wyprzedzającym z naprzeciwka. To tyle, i to można robić, nie zabijając ruchu w czasie tej budowy i dotacja nie przepadnie cieciu pseudopośle i pseudouczony Wojtku z Lubrańca! 10:26, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czarny humorczarny humor

23 3

A po co na Michelinie dobre drogi, ronda, itd.? 21.01.odwiedziłam Rodziców. Widok piękny, po niektórych ulicach ludzie jeździli saniami tylko konie trzeba mieć. Jechałam za pługiem Brzezinową i z nadzieją, patrzyłam co odśnieży. Co zrobił pług? PRZEJECHAŁ BRZEZINOWĄ (po czarnym asfalcie) I POJECHAŁ DALEJ. PAPROCIA, SARNIA, DZIKA, ITD. NAWET NIE RUSZONE. SAMOCHODY TAŃCZĄ AŻ MIŁO BYŁO PATRZEĆ. I TYLKO TEN PIĘKNY WIDOK SAŃ. Z ZAZDROŚCIĄ PATRZYŁAM NA TYCH LUDZI, I BYŁAM ZŁA, ŻE W XXI WIEKU MOI RODZICE NIE TRZYMAJĄ KONIA TYLKO SAMOCHÓD.
10:35, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichelinMichelin

6 3

A po co na Michelinie dobre drogi, ronda, itd.? 21.01.odwiedziłam Rodziców. Widok piękny, po niektórych ulicach ludzie jeździli saniami tylko konie trzeba mieć. Jechałam za pługiem Brzezinową i z nadzieją, patrzyłam co odśnieży. Co zrobił pług? PRZEJECHAŁ BRZEZINOWĄ (po czarnym asfalcie) I POJECHAŁ DALEJ. PAPROCIA, SARNIA, DZIKA, ITD. NAWET NIE RUSZONE. SAMOCHODY TAŃCZĄ AŻ MIŁO BYŁO PATRZEĆ. I TYLKO TEN PIĘKNY WIDOK SAŃ. Z ZAZDROŚCIĄ PATRZYŁAM NA TYCH LUDZI, I BYŁAM ZŁA, ŻE W XXI WIEKU MOI RODZICE NIE TRZYMAJĄ KONIA TYLKO SAMOCHÓD.
10:41, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichelinMichelin

10 4

Po co robić ronda, drogi, itd. jak o nowo zrobione drogi się nie dba? 21.01. na tych pięknych asfaltach (którymi włodarze tak się chwalili) leżał nie ruszony niczym śnieg. Paprocia, Sarnia, Dzika nie ruszone. Pług jechał po Brzezinowej ale tam nie zajrzał - a śnieg już nie padał. Odśnieżał czarny asfalt. Za to piękny widok zobaczyłam. Po naszych ulicach jeździ się saniami w konika. 10:49, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzywy żonkilkrzywy żonkil

21 1

Jeśli dla jadących z miasta nie ma lewoskrętu w Mielęcińską to po co budowano przedłużenie Brzezinowej??? Przedłużenie miało odciążyć ruch na JPII tymczasem nie ma do niego należytego dojazdu, trzeba będzie zjeżdżać na rondzie koło Biedronki w ulicę Letnią. To spowoduje dwa poważne problemy, 1. ruch na JPII z Kruszyna do miasta spowolni bo sporo osób będzie objeżdżać rondo żeby wjechać w Letnią do Brzezinowej, 2.ulica Letnia nie jest przystosowana do takiego natężenia ruchu, zarówno jeśli chodzi o przepustowość jak i wytrzymałość (w kilku miejscach jezdnia na Letniej jest zapadnięta). 12:50, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarlsonKarlson

25 5

Brzezinowa nie wiadomo komu i po co zrobiona tylko las wycięty i nawierzchnia spartolona 12:50, 22.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MagMag

3 7

To akurat nam jest potrzebna, mieszkańcom osiedla przy Zakładzie Karnym. Jadąc do kościoła czy przychodni, szkoły,i przedszkola nie musimy wyjeżdżać na JP. Więc zmniejszamy natężenie ruchu. 16:24, 22.01.2018


WPPWWPPW

13 7

Trudno teraz jeździć Brzezinową, która praktycznie nigdzie nie prowadzi ? znaczenie lokalne. Dopiero kiedy połączy się Brzezinową z miastem, wtedy nabierze kluczowego znaczenia komunikacyjnego i gwarantuję porównywalny ruch samochodowy z Al. Jana Pawła II. Pół Michelina będzie Brzezinową jeździć. To pewne. 14:08, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WPPWWPPW

4 8

Trudno teraz jeździć Brzezinową, która praktycznie nigdzie nie prowadzi ? znaczenie lokalne. Dopiero kiedy połączy się Brzezinową z miastem, wtedy nabierze kluczowego znaczenia komunikacyjnego i gwarantuję porównywalny ruch samochodowy z Al. Jana Pawła II. Pół Michelina będzie Brzezinową jeździć. 14:09, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DariuszDariusz

16 1

To rozwiązanie jest doraźne i szkoda pieniędzy na tą inwestycję. Należy kontynuować projekt budowy drugiej jezdni, który nie został zrealizowany przed wizytą Papierza Jana Pawła II. Jest pobudowana infrastruktura pod nie zrealizowaną inwestycję, t.z, jest wykonana (pobudowana) kanalizacja deszczowa z przykanalikami i wpusty deszczowe. Nie została zrealizowana ponieważ a tym czasie prezydentem Włocławka była wielką nieudaczniczką pani Palińska. Nie wykorzystała dotacji jak inne miasta w Polsce, w których odwiedzał Papierz. Jej robota to odświeżona elewacja wieżowca na Pl. Wolności. Obecny Prezydent na takim samym poziomie, brak inwestycji. 14:59, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zgredzgred

10 1

Po co było przedłużać brzezinową do ul.letniej?To nic innego jak poprowadzić dwie rury z wodą do jednego kranu!Jak kran się zapcha to i dwie rury nie pomogą! 15:15, 22.01.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MagMag

2 6

Potrzebne było mieszkańcom osiedla przy Zakładzie Karnym. Jadąc do kosciola, przychodni, szkoły i przedszkola nie musimy wjeżdżać na Jana Pawła. W godzinach szczytu to duża oszczędność czasu 16:30, 22.01.2018


wiesław wojnarwiesław wojnar

3 0

@Mag - ale przecież nowa droga jest jeszcze zamknięta :P 17:02, 22.01.2018


zgredzgred

2 2

Mag z z całym szacunkiem dla twojej osoby.Ale wyobraź sobie taką sytuacje,że jest wypadek w lesie i droga jest zablokowana,a ty zawału dostałeś,a karetka nie może do ciebie dojechać?A ty się cieszysz ,że do Kościoła dojedziesz? 17:24, 22.01.2018


MagMag

8 0

Myślę, że na skrzyżowaniu JP II ze Szkolną sygnalizacja świetlna wystarczy. Problemem jest przepustowość Jana Pawła. Mieszkam na osiedlu przy Zakładzie Karnym. Często stoję w korku - chyba jak wszyscy mieszkańcy Mielęcina i Michelina. Kiedy dzieje się jakiś wypadek w lesie dostanie się do domu to czas ok 2 godzin albo dłużej. Dla mnie ruszanie z inwestycją bez wybudowania alternatywnej drogi to masakra. Istnieją tzw. żużlówki w lesie np. od cmentarza na Pińczacie do ul. Kościelnej z wylotem na Brzezinową. Czemu nie można jej utwardzić i zrobić tymczasowego objazdu? Daleko do miasta. Fakt. Ale bez korków. To chyba do końca nie jest w gestii miasta budowa takiej drogi. Więc może trzeba się dogadać z koleją aby wybudować przejazd kolejowy i z odpowiednimi organami. Budżet miasta na tym nie ucierpi w tak znacznym stopniu w takim stopniu ja budowa drogi od Królowej Jadwigi. 17:09, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MagMag

0 2

Teoretycznie - jest nieodśnieżona faktycznie 17:11, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

8 1

Totalna porażka,ucierpi wiele mieszkańców,właścicieli prowadzących działalność gosp.problem korków pozostanie dopóki nie będzie drugiej altetnatywnej drogi do Jana Pawła.Zły pomysł na wydanie tak dużej kasy,tym bardziej że nie spotkałem się z żadną pozytywną opinią mieszkańców osiedla.Tak nie może być,trzeba protestować i bojkotować tak chory pomysł.Trzeba się zoorganizować i napisać zbiorowy protest do prezydenta Włocławka,jak nie pomoże to zaprosić telewizję. 19:06, 22.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

Mieszkańcy ulic Liściastej,Wiązowej,Łosiej,Wiewiórczej itp.nie zdają sobie sprawy z natężenia ruchu jaki Um im zafunduje,nie które z tych ulic nie mają dużej przepustowości ,nie wspomnę o miejscu na chodniko...bo chyba będą rodziny miały gdzie spacerować? 19:17, 22.01.2018


MattreekMattreek

2 3

Oczywiście na spotkanie przyszło 40 osób a reszta nie i nie wie o co chodzi i teraz są najmądrzejsi. Wiec pieniądze na przebudowę drogi to nie są pieniądze z miasta i żadnej drogi alternatywnej za te pieniądze nie wybudują mogą tylko wydać na drogę wojewódzka która się stała ul.Jana Pawła. Po drugie żadnego drugiego pasa bo będziesz miał drugą ul.Okrzei i będziesz musiał jechać do ronda by zawrócić i żeby wjechać ma swoją posesje i postawią ci jeszcze ekran przed chałupa jak na toruńskiej. Chodzić na zebrana a nie później wypisywać tu mądrości 20:22, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

2 4

A po co, co 5m robić ronda???? Wszędzie narobione tych rond jest i to "największe" przy Sądzie. Szybciej, prościej i oszczędniej jest zrobić sygnalizację świetlną. Chyba przy ul. Szkolnej i Al. Jana Pawła II do wystarczy.... A co do sygnalizacji, to też z głową trzeba robić. Np. trzeba zlikwidować tą sygnalizację przy ul. Brzeskiej bo tylko korki się robią i wyjechać nie można z ul. Słowackiego. Piesi mają na ul. Brzeskie chyba 5 przejść, mało im jeszcze!!! Nie są jedynymi użytkownimai dró, kierowcy też sa i mają swoje prawa. Na innym przejściu sygnalizację postawić. 21:10, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

1 0

absurd, do przemyślenia dla naszych samorządowców, działaczy, sądzę że można lepiej wydać te publiczne pieniądze ... 22:30, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

malezjamalezja

5 2

Ja obstaje za trzecim środkowym pasem , to teraz jest powszechnie stosowane.
Ponadto nie narusza się struktury istniejącej drogi tylko dobudowuje się trzeci pas, co nie powinno zbytnio utrudniać bieżącego ruchu i ewentualne późniejsze remonty nawierzchni też tego ruchu nie powinny znacząco utrudniać.
Dodatkowo proponuję bardzo prostą przebudowę ronda przy Falbance, które pozwoli na
płynny bezkolizyjny ruch pojazdów. 22:45, 22.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MielęcinMielęcin

10 1

Jest obszar pod drogę 2 pasmową tylko brakuje wizjonera. Taki mamy klimat. 23:15, 22.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnOn

3 3

A po co ci droga *%#)!& chcesz drugą ul. Okrzei i będziesz jechał kilometr by zawrócić pomyśl jak jest *%#)!& to zjazd może być co 600m i nie skręcasz kiedy chcesz w lewo tylko musisz jechać do skrzyżowania lub ronda. Ruch będzie za głośny i przed chata postawią ci ekran 11:15, 23.01.2018


DariuszDariusz

1 7

Po przeczytaniu wszystkich komentarzy, wnioskuje, że 90% to projektanci i fachowcy drogowi. Tak to Włocławek. 13:53, 23.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QbekQbek

1 0

Jak czytam o korkach to mnie śmiech ogarnia. 25 minut rano i 45 po południu gdzie do ronda dojeżdżam w 5 zamiast 2 minut to nie korek tylko spowolnienie. Nauczyciel się na ronda wyjeżdżać i po problemie. Większość kierowców do zera hamuje i czeka nie wiadomo na co. Proponuję tunel pod rondem po jednym pasie w każdym kierunku 19:14, 25.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolo bolo

0 1

najpierw musi być droga alternatywna do jana pawła a pózniej remontujcie ją i rondo falbanka już jest przeładowane nie można już żadnej nitki do niego dopinać bo to zwiększy korki ono nie jest z gumy a 18 miesiecy remontu to bedzie koszmar 10:30, 29.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrbBrb

0 0

Przez las miała byc nowa sciezka rowerowa i chodnik, jest tylko sciezka 07:57, 16.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%