Zamknij

Był pobity, ale nie dlatego zmarł. Znamy przyczynę śmierci przed Zakładem Karnym

10:30, 17.12.2018 . Aktualizacja: 19:08, 17.12.2018
Skomentuj Fot. Natalia Seklecka Fot. Natalia Seklecka

Prokuratura Okręgowa w Gdańsku w dalszym ciągu bada sprawę śmierci Marcina Reznerowicza. 40-latek zmarł w transporcie do Zakładu Karnego. Prokuratura wykluczyła jednak, by przyczyną śmierci włocławianina mogło być pobicie przez funkcjonariuszy policji.

Marcin Reznerowicz został zatrzymany 31 lipca na podstawie listu gończego. Miał do odbycia karę za posiadanie znacznej ilości narkotyków. Do Zakładu Karnego przewożono go 1 sierpnia. Mężczyzna zmarł w czasie transportu, tuż przed bramą jednostki.

[ZT]30400[/ZT]

Jak informowaliśmy we wcześniejszych artykułach na ten temat (m. in. tutaj), rodzina zmarłego uważa, że winni jego śmierci są policjanci. Żona Marcina Reznerowicza upubliczniła zdjęcia, na których na twarzy i ciele mężczyzny widać ślady pobicia. Jak informowaliśmy wcześniej raport z sekcji zwłok mówi m. in. o tym, że rany mogły powstać w wyniku kopania oraz uderzeń narzędziem o tępych krawędziach. Z naszych informacji wynika jednak, że obrażenia – choć wciąż wyjaśniane jest ich pochodzenie – nie przyczyniły się do zgonu 40-latka.

- Bezpośrednią przyczyną śmierci była ostra niewydolność krążeniowo-oddechowa.  Ujawnione w tracie sekcji zwłok obrażenia nie miały związku śmiercią  pokrzywdzonego. Ustalamy okoliczności, w jakich doszło do ich powstania, w tym czy zostały spowodowane przez  podejmujących czynności funkcjonariuszy – tłumaczy Grażyna Wawryniuk, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Gdańsku, do której sprawa trafiła po zakończeniu postępowania przygotowawczego.

Śledztwo dotyczące śmierci Marcina Reznerowicza jest prowadzone w sprawie przekroczenia uprawnień przez policjantów. Jak udało nam się ustalić, obecnie gdańska prokuratura przesłuchuje osoby wskazane przez żonę zmarłego włocławianina. Śledztwo zostało przedłużone do 2 lutego. Na razie nie wiadomo, czy będzie to ostateczny termin zamknięcia sprawy. Jeśli będzie to konieczne, prokurator prowadzący śledztwo może je jeszcze przedłużyć.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(37)

no nameno name

74 24

uuuu i cała linia "obrony" sprzedawcy śmierci poszła się gonić :D i co teraz napiszą malkontenci, że zapłacono za taką opinię :P prawda jest taka, że za gwałtownie odstawiono dilerowi bimber i inne narkotyki to organizm nie wytrzymał i tyle! 10:44, 17.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ACABACAB

7 25

Policjanci zabili bestialsko człowieka zakatowali a jak jeszcze zipał ostatkami sił to go zadusili ścierwojady.Teraz jeszcze prokuratura się macza w matactwa..Ale wiedzcie jedno .Nie zostawimy tak tego .Winni policjanci muszą być ukarani bo w przeciwnym razie wina będzie na Całej Policji a nie na kilku psychopatycznym zwyrodnialcach z odznakami. 19:45, 17.12.2018


Zniesmaczony Zniesmaczony

0 0

Dokładnie szybki odwyk go zabił moze to końcu zrozumie jego siostra bo to co wyprawia po jego śmierci to juz nke jest śmieszne lecz żałosne 20:06, 20.12.2018


reo

TadeuszekTadeuszek

41 7

Ojjj tendencyjny tytuł. Był pobity? Czy mógł być pobity? Pani Seklecka, a gdzie rzetelność dziennikarska? Czy po etosie tego zawodu nic nie zostało? Liczą się tylko kliknięcia w artykuł? Wstyd! 11:11, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

efnoweefnowe

42 13

Niestety, chyba już żadnych pieniędzy z tego wyciągnąć się nie da. Ale co tam dla kobity zmienić chłopa, tyle co się odwrócić. Zaraz będzie następny. 11:52, 17.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

co to ?co to ?

2 1

co to ma wspólnego ze stroną merytoryczną sprawy - odwracanie uwagi od tragedii ? ludzie myślący nie chcą mieć do czynienia z ciemiężcami, a przede wszystkim pod nazwą m.in.policja i spólkami oferującymi rozwiązanie na podstawie prawa , brutalami pod płaszczem o tym samym mianie firmy , co nie znaczy , że zgadzam się na nielegalną działalność każdej ze stron . zmowa milczenia nie pomoże znieść czynu , do którego dopuszczono się wobec osób bezbronnych , a każdy ma prawo do przyrodzonego , niezbywalnego szacunku wobec swojej osoby . cóż , ponoć według tradycji należy życzyć ,, spokojnych " świąt . tylko nie wiem jakiego określenia użyć : czy zatajenia prawdy i życia w ciągłym strachu przed jej ujawnieniem , czy też życia w poczuciu ciągłej świadomości nieodwracalnych skutków kuriozalnego działania ! w tym mieście dominuje barbarzyństwo nad dewianctwem , chociaż wszystko mieści się w tym samym przedziale znaczeniowym . athina 06:57, 18.12.2018


biegłybiegły

37 21

Idąc tym tokiem myślenia każda śmierć jest spowodowana ustaniem oddechu i krążenia.W tym zakładzie karnym to już kolejna nieoczekiwana ofiara tejże niewydolności.Znałem osobiście osobę,która po zatrzymaniu w ZK miała zatrzymanie krążenia rzekomo z powodu padaczki alkoholowej.Prawdą jest,że można spowodować u zatrzymanego zatrzymanie oddechu lub ucisk na tętnice szyjne powodując utrate przytomności uciskiem kolana na boczną powierzchni szyji a jednocześnie nie pozostawiając śladów.Jedynym śladem uchwytnym w sekcji może być objaw Simona,nie zawsze in występuje a często sekcja sądowo lekarska nie obejmuje preparowania szyji.Są poszlaki mogące sugerować,że do zgonu przyczyniły się osoby trzecie.Dokumentacja z SOR innego pacjenta(sprawa jest także w prokuraturze) jest niespójna.Modus operandi podobny,winnych zaś jak zawsze brak 12:15, 17.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

pik1pik1

10 15

Ty już żadnym tokiem myślenia nie chodź. Za książki się weź gamoniu. 14:39, 17.12.2018


biegłybiegły

15 8

Gamoniem to jesteś ty piku1,ewentualnie twoi protoplaści.Na książki to ty sikałeś zamiast je czytać.Raszeja,DiMaio-nożesz poczytać i nadrobić braki wszechwiedzący obrońco mundurowych.W tym kraju obywatel z "władzą" nie ma szans.Poczytaj też książkę Pana Doktora Michorzewskiego "Dzień w którym wybiło szambo" o nadużyciach w Polskiej psychiatrii,za co zresztą środowisko lekarskie skrytykowało autora. Zawsze wygrywa gromadny instykt domniemanych oprawców w myśl zasady "k*rwa k*rwie łba nie *%#)!& 15:57, 17.12.2018


kk

3 5

Czytaj ze zrozumieniem śmieszny " biegły" zmarł zanim został przyjęty do ZK. Więc jaka śmierć w Zakładzie karnym. Idź sobie biegaj do lasu " biegły". 09:21, 18.12.2018


ddpikutkowoddpikutkowo

12 13

widać,że masz 'niesamowitą' więdzę z zakresu patofizjologii i patomorfologii 12:17, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yhmyhm

17 15

Oho, psiaczki już skowyczą. Widać coś im doskwiera ta sprawa, bo zawsze tak się wysilają pod tego typu artykułami. 12:22, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Opinie biegłychOpinie biegłych

21 14

Każda jedna śmierć spowodowana jest niewydolnością krążeniowo oddechową (za wyjątkiem ekstrakcji czy rozczłonkowania) - ale też każda sekcja wskazuje na przyczynę tej niewydolności krążeniowo oddechowej- dlaczego zatem nie ujawnia się że przyczyną była "niewydolność krążeniowo oddechowa spowodowana przez...." - przypomnę że w przypadku zabitego paralizatorem Igora Stachowiaka przyczyną śmierci również była Ostra niewydolność krążeniowo oddechowa- a tajemnicą poliszynela jest to że włocławska policja bije na przesłuchaniach niczym gestapo... swoją drogą przy sekcjach tych zabieranych z gestapo przyczyna była by ustalona identycznie gdyby ich dokonywano - niewydolność krążeniowo oddechowa - klasyk - poszukajcie innych obwieszczeń prokuratury z tej przyczyny zgonu - większość jest takich co ciekawe nie istnieje taka jednostka chorobowa... 12:41, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Xx2Xx2

28 9

Czy sekcja zwłok u każdego robiona we Włocławku czy u dorosłych czy u dzieci jest ta sama zatrzymanie krazeniowo oddechowe chyba nasz patamorfolog innych przyczyn nie zna. Śmieszne 12:43, 17.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CórkaCórka

7 1

U mojego taty przyczyną śmierci była niewydolność krążeniowo - oddechowa, miał raka płaskonabłonkowego płuc. W szpitalu zapomnieli dodać , że odstawili leki przeciwzakrzepowe i gdyby nie to może żyłby trochę dłużej. 22:10, 17.12.2018


MalazaMalaza

31 18

Za narkotyki powinno się zabijać 12:47, 17.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do karzełka umysłoweDo karzełka umysłowe

5 14

Malaza12:47, 17.12.2018
Ty jesteś od urodzenia z ułomnością umysłową czy dopiero po szkole?
Narkotyk, jakim jest maryha jest przecież specjalnie sprowadzana do Polski z Kanady i to oficjalnie i zgodnie z prawem!
Służy do ratowania ludzi! Jesteś asinus asinorum! 21:15, 17.12.2018


nie byłobynie byłoby

3 0

wówczas policji ponieważ to ta spółka rozporowadza tą substancję prowokując do zakupu osoby które nieświadomie to nabywają a sprzedający za osiągnięcia są nagradzani z naszych podatków 07:06, 18.12.2018


MorfologiaMorfologia

26 14

Podczas sekci ustali niewydolność krązeniowo oddechową.. skopali go, przestał oddychać lub udusił sie krwią..

Sama niewydolność nie jest przyczyną a skutkiem poprzedzającym zgon. 13:42, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

znawcaznawca

31 12

Nie wiedziałem, że niewydolność krążeniowo oddechowa wybija zęby. 14:25, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

traftraf

7 7

jeżeli służby przystępują do realizacji czynności to już tylko zasadny jest jak największy profesjonalny spokój z uwagi na okoliczności trudne do udowodnienia, chociażby z braku świadków 15:52, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NOWYNOWY

16 11

TO NORMA I POD DYWAN ZEBY SIE NIE WYDAŁO
16:29, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co?Co?

11 9

Czyli sprawa zamieciona pod dywan tak jak sprawa przeszukania z więzieniu 19:16, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SekleckaSeklecka

16 4

O Pani Sekleckia w swoim żywiole pisania bzdurnych i "klikanych" artykułów. Poważnie, jeszcze ktoś w ogóle bierze pod uwagę informacje w wypocinach tej Pani ? 19:23, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Acab2Acab2

5 17

w takim razie zasada śmierć za śmieć jest zasadna-wściekłe psy do ubicia 19:47, 17.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

no takno tak

4 3

chore na wściekliznę psy należy uśpić by nie zagrażały okolicznej ludności.
11:34, 18.12.2018


gomezgomez

20 7

Jednego cieci* co sprzedawał to swinstwo mniej i BARDZO DOBRZE Niech gni** za to swinstwo 22:34, 17.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zainteresowanyzainteresowany

12 8

To przez kogo on został pobity? może jakieś szczegóły. Wszyscy go bili w tej komendzie? To teraz się pogubiłem. Ci policjanci mają takie znajomości, że cała sprawa zostaje "zamieciona pod dywan"? To już chyba paranoja. Ten Marcin nie był żadną ważną osobistością w społeczeństwie i niczym się nie wykazał aby go zabić, a później zataić jego śmierć. Śmiech na sali. 08:05, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bez.prawiebez.prawie

3 4

co to ma wspólnego ze stroną merytoryczną sprawy - odwracanie uwagi od tragedii ? ludzie myślący nie chcą mieć do czynienia z ciemiężcami, a przede wszystkim pod nazwą m.in.policja i spólkami oferującymi rozwiązanie na podstawie prawa , brutalami pod płaszczem o tym samym mianie firmy , co nie znaczy , że zgadzam się na nielegalną działalność każdej ze stron . zmowa milczenia nie pomoże znieść czynu , do którego dopuszczono się wobec osób bezbronnych , a każdy ma prawo do przyrodzonego , niezbywalnego szacunku wobec swojej osoby . cóż , ponoć według tradycji należy życzyć ,, spokojnych " świąt . tylko nie wiem jakiego określenia użyć : czy zatajenia prawdy i życia w ciągłym strachu przed jej ujawnieniem , czy też życia w poczuciu ciągłej świadomości nieodwracalnych skutków kuriozalnego działania ! w tym mieście dominuje barbarzyństwo nad dewianctwem , chociaż wszystko mieści się w tym samym przedziale znaczeniowym . athina 08:49, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sum.i.mieniesum.i.mienie

3 2

najtrudniej zdefiniować każdy przypadek niewyjaśnionego zejścia , gdzie dziwnym trafem lub okolicznościami zawsze zaangażowani byli : milicja , zomo , ormo , sb , policja . można zakwalifikować tą sytuację , że delikwent ,, umarł na śmierć ". 09:01, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hiacynta Hiacynta

1 1

Natalka chyba masz jakiegoś cichego wielbiciela... Zawsze cos nasmaruje, w typowo prosta ki dla siebie sposób heee. Zamiast kupić ładny bukiecik i wysłać do redakcji, to takie szczeniaków podchody. Brzydko 09:29, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

6 4

Ręka rękę myje... A co był przyczyną ostrej niewydolności krążeniowo oddechowej ? Sama nagle spadła z nieba na zabitego ? Prawda jest taka i każdy normalny człowiek to wie że to policjanci przyczynili się do zabicia tego człowieka, gdyby go nie pobili to pewnie dzisiaj by jeszcze żył. Ale wiadomo że nie ukarzą za to policjantów, *%#)!& policyjny kraj, policja to gorsze bandziory niż Ci co zostają skazani, tylko oczywiście działają pod ochroną prawa :)
Zawsze wymyśli się jakąś inną przyczynę i zamydli oczy tępym ludziom, byle nie przyznać że to policja jest winna. Norma, każdy rozsądny i niesterowany człowiek dobrze wie jak to wszystko wygląda. Niestety sprawiedliwość to wątpliwa rzecz, a my i tak nigdy się nie dowiemy prawdy. Taki już świat. Pozdrawiam nieograniczonych i myślących własnym mózgiem ludzi 15:01, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Patrzę i nie wierzePatrzę i nie wierze

4 4

Ludzie! Ile w Was jadu...? Znaliscie tego człowieka, że tak chętnie go oceniacie? Jego żonę też znacie? Mimo, że mieszkali tam gdzie mieszkali byli niesamowicie. Mi pokogli zupełnie bezinteresownie podczas gdy wszyscy "z dobrych" dzielnic mieli wszystko w d***.
PS. Jak palicie maryske w domu Was też trzeba...?! 22:26, 18.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zniesmaczony Zniesmaczony

1 1

On więcej ladowal w siebie trunków jak piec mpec wegla zima i to od kilkunastu lat 20:07, 20.12.2018


dodo

0 0

,, Sekecka i innych " : widzę wpisy niezawodnej tutejszej policji , ale już nie w takiej ilości kiedy byli na L4 co nie oznacza , że nie dłubią w nosie będąc w pracy .częściowo zapomnieli o marszu przeciw przemocy lub nie chcą celowo tego przypominać . ale okaleczone społeczeństwo musi żyć dalej pozostawione samym sobie z tragedią , problemami , naciagniętą opinią / poprzednie wpisy / . jeśli w zdarzeniu losowym bierze udział mundurowy to nawet lecą łzy natury . np. samobójstwo motocyklisty policjanta zatuszowano , aby rodzina otrzymała odszkodowanie . są też inne przekroczenia uprawnień - codziennie wiele . z komendy zrobiono kłamliwą dziw..kę , nikt tam normalnie nie traktuje nikogo . to siedlisko megalomanów z tendencją układową jak widać w popieraniu się nawet jeśli nie ma żadnego koleżeństwa - jedność jednorazowa . dlatego nie znoszą solidaryzujących się ludzi , jak w tej sprawie , którzy nie muszą się wcale znać . kiedyś ta złość odwruci się przeciwko nim . lex 22:30, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmerytSygnalistaEmerytSygnalista

2 5

No i jednego gnidy mniej. 08:22, 20.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator_01Obserwator_01

2 4

Kto go znał, ten wie, że zębów już dawno nie miał !!! A jego żonka taka zatroskana, a zaraz po jego śmierci latała po Mrówce i farby do ścian wybierała. Myśli babsko, że kasę wyłudzi !!! 23:41, 20.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%