Zamknij

Tak wandale potraktowali Ławkę Niepodległości na włocławskich bulwarach. Czytelnik DDWloclawek: "Co za ludzie!"

10:00, 16.01.2019 Ł.D. Aktualizacja: 07:57, 17.01.2019
Skomentuj Sprawą zainteresowaliśmy włocławski ratusz. Urzędnicy zapowiedzieli interwencję. fot. nadesłane Sprawą zainteresowaliśmy włocławski ratusz. Urzędnicy zapowiedzieli interwencję. fot. nadesłane

Czytelnik DDWloclawek.pl poinformował naszą redakcję o dewastacji Ławki Niepodległości na włocławskich bulwarach. Sprawę zgłosiliśmy do włocławskiego ratusza.

"Ławka Niepodległości" to skierowany do samorządów projekt Ministerstwa Obrony Narodowej mający na celu uczczenie setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Na liście beneficjentów znalazł się m.in. Włocławek. 

Decyzją władz miasta, ławeczka stanęła na bulwarach w miejscu, w którym Polacy bohatersko odparli atak bolszewicki w sierpniu 1920 roku. Kilkadziesiąt metrów dalej (na elewacji budynku Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej) znajduje się również tablica poświęcona marszałkowi Józefowi Piłsudskiemu i obrońcom Włocławka z wojny polsko-bolszewickiej.

[ZT]32214[/ZT]

Zamontowana nad Wisłą jeszcze w grudniu multimedialna ławka szybko spotkała się z krytyką części włocławian (o sprawie pisaliśmy tutaj). Na tym jednak nie koniec. Jak poinformował nas Czytelnik, padła również ofiarą wandali. - Obecnie ławka jest wątpliwą wizytówką Włocławka - napisał pan Marcin.

- Co za ludzie! Ławka jest obdrapana, gdzieniegdzie są przyklejone gumy i widać, że ktoś ją skopał i po niej chodził. Niestety, mamy niedojrzałe społeczeństwo, które nie potrafi docenić czegoś, co ma upamiętniać ważną dla wszystkich rocznicę. Ja rozumiem, że coś się komuś nie podobać, ale żeby to niszczyć? To dla mnie niezrozumiałe. Teraz zastanawiam się, czy długo tak to będzie wyglądało, czy ktoś zajmie się wyczyszczeniem ławki, bo wygląda okropne i odpycha. Ja z dziećmi bym tam nie poszedł - wyjaśnia.

Zgodnie z umową podpisaną między MON a Urzędem Miasta we Włocławku, to samorząd jest zobowiązany m.in. do dbania o stan techniczny ławki, prowadzenia konserwacji i przeglądów, a także "zachowania walorów edukacyjnych".

Sprawą zainteresowaliśmy włocławski ratusz. Urzędnicy zapowiedzieli interwencję. - W środę pojawi się wykonawca, który zajmie się ostatnimi poprawkami. Jak tylko te prace zostaną zakończone, ławeczka zostanie wyczyszczona i posprzątana - informuje biuro prasowe UM.

Ławki Niepodległości stanęły łącznie w 143 miastach

(Ł.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(58)

dgshhhdgshhh

12 31

Czy to te pomysły z funduszu Anwil dla Włocławka??? 10:03, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

WłocławiakWłocławiak

32 54

mamy społeczeństwo w większości liberalno lewackie.Zresztą "Czerwony Włocławek" tak często w Polsce słychać.Widać falę hejtu, która przelewa sie na internetowych forach. Nikt nie patrzy na dobro ogółu lecz tylko na swoje dobra. Urzednicy potworzyli mnóstwo grup, profili i sterują lemingami. Przykre 10:07, 16.01.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

38 3

Nie zgadzam się.
Ja jestem liberałem i dla mnie szacunek dla drugiego człowieka (niezależnie od statusu) oraz jego własności jest wartością najwyższą.

Nie zniszczyłbym tej ławki, ani nie pozwoliłbym na niszczenie....ale uważam że pomysł jest w formie kretyński i sam się prosi o takie traktowanie.
Wydanie (zmarnotrawienie) na to pieniędzy jest właśnie przejawem braku szacunku dla dobra wspólnego. 10:14, 16.01.2019


Jakub Jakub

32 3

Myślę dokładnie tak samo jak "spekulant", jestem liberałem i do głowy by mi nie przyszło aby tak potraktować wspólne dobro. Faktycznie "ławeczki niepodległości" są koszmarnie brzydkie ale NIC nie upoważnia do ich dewastacji 10:28, 16.01.2019


Stały czytelnik.Stały czytelnik.

16 3

Dlatego uważam, że nic za państwowe pieniądze nie powinno być robione bo szkoda tylko kasy na takie cele. 10:53, 16.01.2019


amonamon

18 11

Tak se tłumacz. Prawda jest taka, że w Polsce przeważa ciemna, agresywna prawicowość przechodząca w bruntane szambo, które wylewa się ze wszystkich stron i zalewa wszystko nienawiścią. Patole, kibolstwo, naziołki są awangardą dobrej zmiany. 11:39, 16.01.2019


..............

9 2

I według Ciebie tą ławkę zniszczyło "społeczeństwo w większości liberalno lewackie" - "lemingi", którym sterują "urzędnicy tworzący mnóstwo grup i profili"?
A Ty co robisz?
Społeczeństwo dzieli się na szanujących innych i patrzących tylko na siebie. Na ludzi dbających o czyjeś/wspólne mienie i na takich co dbają tylko o swoje. Na ludzi, którzy utrzymują porządek i na "flejtuchów". Na ludzi używających mózgów i takich którym wszystko trzeba palcem pokazywać.
Wszystkie te różnice nie są uzależnione od poglądów politycznych.
Jest oczywiście też grupa "fanatyków politycznych" (mam nadzieję, że niewielka), którzy każde złe zachowanine przypisują innej opcji.
A tą ławkę najprawdopodobniej zniszczyli ludzie, u których jeszcze nie ukształtowały się poglądy polityczne... 15:49, 16.01.2019


CzerwonyCzerwony

3 0

Sam jesteś czerwony , a klepiesz to co gdzieś usłyszałeś i to pewnie od samego siebie Wikipedia i do przodu "W okresie PRL-u Włocławek z racji kumulacji dużego przemysłu był kreowany przez komunistów jako ?czerwone miasto?, ale nie pokrywało to się ze stanem faktycznym" Proponuje książkę CZERWONY WŁOCŁAWEK - RYSZARD KOZŁOWSKI - MITY A RZECZYWISTOŚĆ 12:36, 17.01.2019


wloclawianinnnwloclawianinnn

33 17

a kto tam postawił??? nie ma innych miejsc w mieście??? osiedla też zasługują na szacunek , tam mieszkamy!!!!!!!!!!!!!1 10:16, 16.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BrykBryk

4 1

Chciałbyś trzymać takie paskudztwo pod oknem? 07:20, 17.01.2019


EmerytSygnalistaEmerytSygnalista

1 0

~bryk, ja bym nie chciał. 00:47, 19.01.2019


ja samja sam

25 9

na za 30.000zł ławka to powinna być *%#)!& ? 10:29, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ławkowiecławkowiec

76 3

Ławka podzieliła los wszystkich elementów małej architektury w tym miejscu. Poza tym to zbędny betonowy klocek, nie wnoszący niczego specjalnego w tą przestrzeń. Do tego Bulwary żyją tylko przez pół roku przy dobrej pogodzie, mają walor wyłącznie widokowy, dominuje pustość, hula wiatr. Brak jest czegokolwiek, co miałby sprawić, że okolica tętni życiem. Wszystkie dotychczasowe próby uczynienia z nich miejsca jakiejkolwiek aktywności służą wyłącznie łapaniu plusów przez urzędników. 10:36, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WłocławekWłocławek

48 3

I tak wszystko zniszczą. Dworca też nie ma co remontować, tunel też cały obmalowany. Cyrk 10:46, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bObbOb

65 4

A czego się spodziewaliście? ... Ten beton z jednym siedziskiem to porażka, no ale minister Błaszczak takie coś zaakceptował. Teraz będziemy oglądać podeptaną Niepodległą i oby tylko na tym poprzestano 10:47, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RazdwaRazdwa

52 18

Ławkę z pewnością zniszczył lokalny elektorat PiS. Patologia z okolicy, która wspiera rząd za oddanie głosu "za" 10:54, 16.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ten procentten procent

4 16

Elektorat głosuje na tej wsi: raz różowi, raz czerwoni. Ławka powstała z inicjatywy białych. Nie obarczaj białych o strzelanie do Aurory. Bolszewia zawsze nieśmiertelna. 13:21, 16.01.2019


do Razdwado Razdwa

4 11

patologią jesteś ty, świadczy o tym twój żenujący i stronniczy wpis 15:43, 16.01.2019


KnockKnock

65 7

Zabrać ten kicz i po problemie 11:08, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wera18wera18

44 3

to wygląda jak przewrocona lodowka a lawke mogli postawic gdzie indziej gdzie meneli nie ma ja wiedziałam ze lawka długo niewytrzyma bo tam dużo dziadostwa się kreci wykorzystali sytuacje w nocy i ja ubrodzili skanadal 11:11, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

22 16

Aby stawiać takie luksusowe ławki to najpierw trzeba społeczeństwo wprowadzić na wyższy poziom życia.Zminimalizować różne patologie,dać możliwość godnego życia,rozwoju we wszystkich możliwych dobrych dla kraju kierunkach.Wspierać uboższą cześć społeczeństwa w znalezieniu lepszej drogi życia poprzez większe nakłady na sport,kulturę,dobrze płatną pracą itd.Gdzie jest rewitalizacja Śródmieścia się pytam?Większość tych ludzi gdyby tylko dostała szansę,wsparcie i większe zaangażowanie "kochanych władz" w polepszenie ich życia na pewno by tę szansę wykorzystała.Jest tylko jeden mały problem.Potrzeba rządów które dwoją się i troją dla dobra narodu,dla dobra Polski.Jeżeli naród nie czuje że władza się o niego troszczy,wspiera,pomaga w dążeniu do lepszego życia to naród ma to wszystko w czterech literach.Polska-kraj absurdów,afer i b.u.r.d.e.l.u na kółkach. 11:12, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

druga klasadruga klasa

10 31

Tęsknota za komuną, wyssana z mlekiem matki. PO ojcu bolszewickie zajadzenie i antypolska wiocha. Włocławek jest miastem wiejskim. Nieliczna musi się ukrywać, maskować. Nie wychylaj się, bolszewia. 13:15, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hmmm...Hmmm...

16 4

Redaktor Ł.D., cyt: "Na liście beneficjentów znalazł się m.in. Włocławek".
Definicja z netu, taka sama jest w Słowniku J.P.: --- osoba czerpiąca zyski, profity z czegoś. Na przykład osoba fizyczna lub prawna.---
Redaktorze; Czy to tak trudno było sprawdzić wymowę i znaczenie tego słowa? Włocławek, jak każde miasto - to tylko pojęcie, określające miejsce, w którym mieszkają ludzie. Zatem Włocławek, a dokładniej Mieszkańcy; nie są beneficjantami- moim zdaniem, no bo jakież to zyski czerpią z powodu tego pomnika w naszym mieście
Widzę w tym sprzeczność z racji znaczenia w/w definicji. Włocławek nie czerpie z postawienia tego pomnika na Bulwarach (z owej ławki) zysków, lecz jest wręcz odwrotnie. Miasto musiało mieć pewien udział finansowy w kosztach realizacji tego przedsięwzięcia i będzie przez długi czas ponosiło koszty związane z utrzymaniem w stanie godnym tego pomnika i elementu architektury miejskiej. O tym zresztą - sam pan pisze w swym artykule poniżej.

Cytuję: "(...) Zgodnie z umową podpisaną między MON a Urzędem Miasta we Włocławku, to samorząd jest zobowiązany m.in. do dbania o stan techniczny ławki, prowadzenia konserwacji i przeglądów, a także "zachowania walorów edukacyjnych".
To wszak też będą koszty, obciążające Miasto i mieszkańców - chyba pan nie zaprzeczy, co już zresztą widać i o czym sam pan tutaj pisze.
Uważam zatem, że w tym względzie mieszkańcy Miasta są raczej pewnego rodzaju ---benefisantami--- tego właściwie obrazowo - pamiątkowego przedsięwzięcia.
Tak to widzę swoim okiem i rozumem.
--------------
Reasumując; na miejscu, gdzie jest ta ławka zdecydowanie wolałbym jakiś symboliczny pomnik DOWÓDCY OBRONY Miasta przed bolszewikami; pułkownika Wojciecha Józefa Gromczyńskiego, który jako dowódca obrony Włocławka 1920 - uchronił Miasto przed katastrofą wojenną i zniszczeniem, gdyby Rosjanom udało się przebić się przez Most na Wiśle.
Wspomina pan, Redaktorze o marszałku Piłsudskim (...i słusznie), ale moim zdaniem na miarę i ważność minionej historii naszego Miasta - uważam ze swego, osobistego punktu widzenia - wypadałoby, aby Pan wspomniał o znajdującym się (niestety) w niszowej pamięci Mieszkańców miasta - historii pułkownika Gromczyńskiego!
13:31, 16.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

druga klasadruga klasa

4 2

ot co 13:34, 16.01.2019


druga klasadruga klasa

5 5

Miast na ławkę, ku ucieszy gawiedzi, na jarmarczne hulanki. Elektorat pieścić, *%#)!& łatwiej manipulować. Wolność, po co wam wolność, macie przecież telewizję ... 13:42, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Niemka Niemka

10 4

Za małe kary .W Singapurze jak rzucisz gumę na ulicy to kara grzywny bądź areszt .Ja rozumiem w Polsce rzucić gumę na chodnik ale przykleić na murze itp. .Za takie coś powinna być kara grzywny . 14:00, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moniekmoniek

9 14

SYMBOL ,,,,,nasza kultura i historia ;;; kto nie zna naszej przeszłości jest pozbawiony narodowości......wielki wstyd i hańba.....łapska poucinać tym popaprańcom,,,, 14:10, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

druga klasadruga klasa

13 6

Dominująca część, zamieszkująca Włocławek, nigdy nie chciała, nie chce i najprawdopodobniej nie może być niepodległa. Polska, Niepodległość, Wolność, to słowa obce. I dlatego jest jak jest. Co się martwisz , co się smucisz ... Tak się dają manipulować. 14:56, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolekbolek

5 18

był lenin dzierżyński stalin ...i własny czerwony elektorat ich usunął .....a symbol POLSKOŚCI własny naród nie uszanuje......wloclawek na nic nie zasługuje......czerwona zaraza wiecznie żywa......hitlera postawić... 15:08, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WidokiWidoki

23 3

Myślałem już, że ktoś tę ławkę potraktował łomem. Tymczasem "Ławka jest obdrapana, gdzieniegdzie są przyklejone gumy i widać, że ktoś ją skopał i po niej chodził.".
Nie popieram wandalizmu, ale fakt jest taki, że została niestety potraktowana jak wszystkie inne ławki. Czasami trzeba podjąć decyzję, czy stawia się pomnik, czy obiekt użyteczności publicznej. 15:09, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

18 4

Potraktowali tak jak traktuje się podatnika pieniądze, za które produkuje się taki syf! 15:41, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

,,/,,/

6 11

co się dziwić, widać kto w tym mieście mieszka po komentarzach, ubliżacie jeden drugiemu, tylko to potraficie, a prawda jest taka, że wszyscy jesteście siebie warci 15:47, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

druga klasadruga klasa

11 0

Dla Włocławka za trudna i niewygodna.
15:54, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AllanAllan

19 1

Co by o niej nie powiedzieć to, to, że jest to "potworek" - " pokręconych" polityków, którym nic mądrego nie mogło przyjść do głowy. Bo to ani wiedzy ani doświadczenia ....itd. 17:04, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

buriuszburiusz

3 2

Dupska nie grzeje i pod łeb gilotyna. Towarzyszom w kolejce niewygodnie. Czy twórca miał na myśli dekapilacje myśli w kolejce po smalec dla sikor we wiadomym okresie, czy tylko zasłonić napis Niepodległość ? Z całym szacunkiem dla Ukochanej Niepodległej. 17:39, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krissokrisso

6 2

Podejrzewam, że dewastacji dokonali "patrioci' którzy głosowali na pomysłodawce tej wspaniałej budowli za nasze ' marne" grosze. 18:33, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

5 1

A gdzie te strazniki z tym wozem bojowym za poł melona a te drugie zamiast łapacz w realu to szukają niewygodnych wypowiedzi w przestrzeni internetowej...a do roboty nieroby patrolować ulice nie łapacz kierowców za prędkość......te nieoznakowane BMW....na bulwary .......tam wasze miejsce,,,,,tylko mi nie spać ....... 19:42, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Robert66NRobert66N

6 1

Nie wygląda aż tak źle (nie jest zniszczona). Dobrze że nikt jeszcze na nią nie narobił. I to jeszcze wszystko z budżetu MON za 40 tyś. 20:07, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stolarz33Stolarz33

5 4

Ja za 20tys, mogę zrobić ławkę dla gejów i lezbijek, drewniana w kolorze tęczy oraz by im się nie nudziło siedzisko z bajerami tz. dildo z każdej strony... 20:47, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mistrz35Mistrz35

10 1

Taniej było by zamówić nagrobek, ładniej by zrobili i podobny kształt... chyba niezły musiał być przekręt za ten kawał cementu... 20:55, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przemek33Przemek33

6 2

a monitoring?? przecież tam jest monitoring, nie zrobił tego nikt z obcego osiedla na pewno z tych brudnych zaszczanych Matebud i innych Tumskich, albo z 3-go Maja, biedota i pasożyty na zdrowym organizmie miasta, albo pijaczkowie spędzający czas po zabawie w klubach 22:24, 16.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KeramzytKeramzyt

4 0

Po bulwarach chodzą nie tylko mieszkańcy 3-go maja, Tumskiej , Żabiej. Postanowiłbym zwrócić uwagę na zachowanie tzw. normalnej młodzieży ze szkoł w pobliżu - Chemik, Długosz, ZST, LMK . 09:57, 17.01.2019


PPPOEPPPOE

5 9

Czegoś się spodziewać bo mieszkańcach Włocławka. To chołota - czerowene wyrobniki. 22:56, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrajanBrajan

6 3

Brawo PO, zlikwidować te pisowskie pomniki ... kaczyńskiemu się niepodległej zachciało.. więcej na TVN24 01:13, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

934934

2 2

Smutne takie prostackie społeczeństwo. Niczego nie uszanuje, do zabierania głosu pierwsi. 10:02, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Waldi 44Waldi 44

5 2

No i jak ma wyglądać nasze miasto , skoro bulwary , parki , skwery i pomniki historii są tak dewastowane . Nie ma w/g mnie innego wyjścia jak łapać tych wanali i wyrokami sądów tak długo mają pracować nad zniszczonym mieniem , do póki nie będzie ono wyglądało tak jak w dniu przekazania tego do uzytecznosci publicznej . Wymierzanie kar finansowych czy nawet pozbawienie wolności nie będzie ich tak bolało jak publiczne i pod przymusem odnawianie tego co zniszczyli !! 10:08, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszczuchmieszczuch

7 1

Istne pajacerstwo z tą lodówką, a dla naszej patolni to przecież rarytas. 10:30, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POPO

0 4

Jaki Włocławek taki prezydent :) 15:08, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

4 0

... A tam po prostu kilku po piwku weszło w butach, ślady zostały.
Zawsze zostaną, to dość oczywiste. Jak jest powierzchnia na którą da się wejść (wys. ok 40cm) to prędzej czy później ktoś wejdzie. I w Polsce, i w Rosji, i w Singapurze, i w Izraelu.
Projektując takie obiekty należy brać pod uwagę "wandaloodporność". Tutaj nie wzięto, ot i cały problem. Swoją drogą, powierzchnia betonowa po jakimś czasie będzie upaprana wszystkim, a ślady butów to będzie najmniejszy problem...
Druga sprawa - portal pokazuje na zdjęciu ślady po obcasach butów, pozostawione pod siedziskiem. No przecież to jasne, że one zostaną. Bo w normalnym krześle pomiędzy nogami (krzesła, rzecz jasna) jest pusta przestrzeń - właśnie po to, żeby piętami nie kopać i żeby się wygodnie siedziało. To również projektant powinien uwzględnić. Nie uwzględnił, bo był(a) słabym projektantem, to wszystko.

A teraz wszystkiemu będzie winien Włocławek.

Mazel Tov. 15:20, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

4 0

... a gdy ptaszki ob.sr.ają. excusez le mot, łąweczkę (a zrobią to) - to czy skarżyć będzie miasto ornitologów czy Wydział Ochrony Środowiska?
Bo jak piesek obsika, to pewnie wszystkie pieski uśpić trzeba będzie? Otrzeźwiejcie, ludziska...
Mazel Tov. 15:23, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

koziol koziol

1 1

Dewastacja ławki to pokłosie braku JW we Włocławku.Co do populacji Włocławianie to rodowici mieszkańcy są w mniejszości,przykład Anwilu który jest głównym żródłem zatrudnienia dla chłoporobotników z powiatów aleksandrów,radziejów gostynina lipna a zatem włazidupstowo postawine jest na ostrzu noża. 17:41, 17.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EmerytSygnalistaEmerytSygnalista

1 0

~kozioł, jaki kozioł taki i rozumek kozła. A Ty wieśniaku to z jakiego zadupia przybyłeś? Co ? koźle??Słomę z kaloszy już wyjąłeś? Bo zalega...i uwiera.. 00:35, 19.01.2019


aaaaaa

6 1

TOTALNY KICZ, ale to pokazuje styl władzy 21:00, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

romrom

1 0

czemu we Włocławku nie zostanie zamontowany monitoring na nowych obiektach. nowe zawsze cieszy tych co dewastują wtedy byście ustalili sprawców takich oto przypadków w sekundę. Portaficie ludziom wstawiac mandaty za złe parkowanie picie w nie dozwolonym miejscu a czemu nie w tych miejscach co jest narażone na dewastacje 18:30, 18.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolekBolek

2 1

To jest ławka na miarę Włocławka 21:45, 18.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmerytSygnalistaEmerytSygnalista

0 0

Jaka wadza takie i ławki. A ministrant obrony narodowej mógł lepiej ulokować nasze pieniążki. Dałby je może Tadziowi z Torunia...miałby na wody geotermalne..No i miejsce lepsze w zaświatach. 00:32, 19.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanieccmieszkaniecc

0 0

Jeśli monitoring obejmuje to miejsce to ustalić wandali i ich obciążyć kosztami napraw. Ale na to potrzebne są chęci i determinacja władz miasta i policji. 19:30, 20.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%