Zamknij

Powtórka wyborów na Południu? Jest postanowienie sądu w sprawie protestu Maciaka

11:09, 11.02.2019 G.S. Aktualizacja: 08:22, 12.02.2019
Skomentuj Maciej Maciak (z prawej) i Michał Czajkowski. Fot. DDWloclawek.pl Maciej Maciak (z prawej) i Michał Czajkowski. Fot. DDWloclawek.pl

Sąd okręgowy we Włocławku wydał dziś (11 lutego) postanowienie w sprawie złożonego przez Macieja Maciaka protestu przeciwko ważności wyborów do rady miasta na Małym Południu. 

Sąd oddalił protest złożony przez Macieja Maciaka, który chciał unieważnienia wyborów do rady miasta na Małym Południu i przekonywał, że podczas głosowania w komisjach wyborczych na tym terenie dochodziło do błędów, które mogły mieć wpływ na wynik wyborów - głównie chodziło o to, że w kilku komisjach z urn wyjęto inną liczbę kart do głosowania niż wydano wyborcom. Maciak chciał być radnym z tego okręgu, ale zabrakło mu dwóch głosów. 

- Naruszenie kodeksu wyborczego tylko wtedy będzie skutkować nieważnością wyborów, gdy owo naruszenie miało wpływ na wyniki głosowania. Nie "mogło mieć wpływ", ale "miało". Trzeba udowodnić, że miało to wpływ na wyniki głosowania i doprowadziło w efekcie do wadliwego ustalenia wyników wyborów. To musi zostać udowodnione przez osobę, która składa protest wyborczy - uzasadniała postanowienie sądu sędzia Maria Woźniak.

Sędzia przyznała w uzasadnieniu, że w dniu wyborów policja miała sygnały, że na Małym Południu ma dochodzić do kupowania głosów, ale funkcjonariusze na miejscu tych doniesień nie potwierdzili. 

- Nie ma dowodów na to, że to (kupowanie głosów - red.) miało wpływ na wynik wyborów, że doszło do kupczenia kartą - mówiła sędzia.  

Sędzia tłumaczyła także, że Maciak tylko wtedy miałby szansę na mandat, gdyby zdobył o trzy głosy więcej. 

Maciej Maciak zapowiedział, że złoży zażalenie na dzisiejsze postanowienie sądu do Sądu Apelacyjnego w Gdańsku. 

- Cała rozprawa uświadamia nam, że politycy głównych partii uchwalili prawo wyborcze, na podstawie którego wręcz niemożliwe jest podważenie wyników liczenia głosów komisji. W związku z tym najprawdopodobniej nie uda się wprowadzić do rady miasta kandydata naszego komitetu. Obecni radni będą mogli spokojnie uchwalać kolejne podwyżki dla włocławian, nie niepokojeni przez radnego Maciaka - komentuje Maciej Maciak. 

Maciak uważa, że sąd popełnił błąd nie przesłuchując policjantów, którzy sprawdzali, czy dochodziło do procederu kupowania głosów. Przekonuje też, że inaczej powinni być przesłuchiwani przewodniczący komisji. - Podczas posiedzenia zadawano im tylko pytania dotyczące liczenia głosów. Nie zadawano im pytań dotyczących tych aspektów sprawy, które, jak usłyszeliśmy w uzasadnieniu, były najważniejsze - mówi Maciak.

Na złożenie zażalenia są dwa tygodnie.   

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(41)

JajaJaja

68 54

Ha hahahahaha. Co za pajac. Dobrze mu tak. 11:40, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Ciepły JarekCiepły Jarek

58 30

Żenada... coś mu tropienie układu nie wychodzi... a jak kasa ze spółek dalej płynie ? 11:46, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K.K.

40 32

Tylko komisja śledcza z Antosiem może go uratować hihi ;) 11:48, 11.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Słąwomir NSłąwomir N

5 5

Komisja z przewodniczącym Mirosławem Sekułą od Afery Hazardowej to zapewne byłaby kompetentna. 14:40, 11.02.2019


KevinnKevinn

58 75

Panie Macieju proszę walczyć z tym zawszawiałym Włocławkiem. To jest banda na układacg myślą, że są święci Sąd też dał ciała.Powidzenia 11:52, 11.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Juka 1Juka 1

0 2

Jak nie pasuje c i zawszały Włocławek nikt tu nie trzyma nikogo na siłę. Wyprowadz się 12:35, 17.02.2019


UczciwyUczciwy

64 18

Pokaż faktury jakie wystawiasz spółkom ? 11:56, 11.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

niesamowite niesamowite

5 4

W takim razie jeśli pójść tropem twoich myśli miejskie spółki zamawiajace u niego reklamy są współuczestnikami oszustw. 18:51, 11.02.2019


Bez wnikliwościBez wnikliwości

33 17

Coś mi się wydaje, że sprawa zawędruje do Strasburga, a potem nawet do ONZ w NY.
"Mogło wpłynąć na wyniki", -- a "wpłynęło na wyniki", to taka różnica jak: "mógł zabić", choć nie zabił, -- a "rzeczywiście" zabił! 11:58, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

człowiek z księżycaczłowiek z księżyca

64 25

"Redaktor" specjalnej troski i tak powiesi sobie na drzwiach napis prezydent, radny, czy co mu tam przyjdzie do głowy i każe pracownikom tak do siebie mówić. Obrazi się na każdego, kto będzie mu próbował tłumaczyć, że tak nie jest.
A przy okazji - Maciak, gdzie dowody na kupno ponad 4.000 (czterech tysięcy) głosów? Mówiłeś o tym w wywiadzie dla Q4 z dnia wyborów. Albo jesteś rzetelnym dziennikarzem, wiesz co mówisz i bierzesz za to odpowiedzialność, albo jesteś niepoważnym pajacem, który potrafi tylko mielić ozorem. 12:00, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaska23kaska23

26 8

"Na złożenie protestu są dwa tygodnie". Nie na złożenie protestu tylko na złożenie zażalenia... Rozumiem, że dziennikarz nie jest prawnikiem, ale trzymajmy się terminologii. 12:27, 11.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DE DE

5 8

Lubię Cię Kasiu ;-) pozdrowienia z DE 12:46, 11.02.2019


Qualis avis..Qualis avis..

9 4

...a jaka jest różnica między terminologią: doopa, zadek, para pośladków, sempiterna i td..? :-D Czy to nie to samo?

...talis cantus. :) 13:20, 11.02.2019


lollol

59 17

Nie głosowałem na Maciaka, ale nie widzę przyduupasy z czego się cieszycie, że przyszło nam żyć w podupadłym mieście z partaczami na czele. 13:11, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 Parker Parker

23 10

A ja bym proponował by tak długo unieważniać , powtarzać wybory , aż je wygra ten któremu najbardziej na tym zależy !! W kontekscie calego kraju jesteśmy malym miastem i takie tu chece z wyborami , stołkami czy nagraniami że głowa mała , co musi się dziać w największych miastach .. Tylko co z tym wszystkim wspólnego ma tokarz Kowalski , piekarz Wiśniewski , czy sprzedawczyni Jabłońska zwykli nasi obywatele których pewnie mdli na te wszystkie skandale , skandaliki czy podchody .. 13:23, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TT

32 25

Zastanawia mnie po co ta szopka. Przecież już dawno po wyborach. Temat zamknięty, temu Panu dziękujemy. 13:25, 11.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IdiotaIdiota

7 4

Jak Ci okradna dom to tez nie zglaszaj na policje, po co ta szopka 18:28, 11.02.2019


WłocławianinnWłocławianinn

32 28

Bardzo żal mi, że się Pan nie dostał. Pan jako jedyny wziął w obronę mieszkańców michelina w sprawie bezpodstawnych zapędów gminy żydowskiej odnośnie już raz sprzedanych przez nich ziemi. PiSowski minister rolnictwa przyklepał im papiery bez zająknięcia. Szanuję za rzetelną pracę dziennikarską, za nagłośnienie tematu. 13:56, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

28 25

Co ten gość wyprawia jest żenujące , Maciak przecież już dawno po wyborach więc daj spokój Włocławek już ma włodaży
a ciebie mieszkańcy niestety nie wybrali to końca waść wstydu oszczędź . 13:59, 11.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EsEs

21 5

Napisal to pewnie radny co dostal trzy razy mniek głosów co Maciak i moczył się po nocach do dzis ze straci połtora tysiąca na miesiąc za podnoszenie rączki 14:29, 11.02.2019


Mieszkaniec PMieszkaniec P

25 5

Nauczmy się demokracji a nie interpretowaniem prawa według widzimisię. W USA nawet jeden głos się liczy..... a u nas Sąd mówi że nie miało znaczenia...to jakie to prawo w końcu jest, fałszywe podpisy na listach, kupowanie głosów, brak kart wyborczych....ludzie czy my żyjemy w carskiej Rosji? Nauczmy się szanować Prawo obowiązujące każdego bez względu na grubość portfela i stanowiska. W życiu warto być przyzwoitym.......ect. 15:52, 11.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MhmMhm

7 1

Szkoda, że nie dodałeś: prawo każdego człowieka w każdym zakresie!

Nie nawiązują do twej osoby ani innej, ale dość popularną wiedzą jest fakt, że najczęściej na przestrzeganie przez innych ludzi przepisów prawa powołują się ci, którzy sami bywają z prawem na bakier. 16:29, 11.02.2019


dla odwiedzjacych dla odwiedzjacych

18 5

Włocławek to miasto szambo, szambo polityczne i moralne .80 procent mieszkańców to zwykłe patusy uzaleźnione od zasiłków z MOPR 2/3 mieszkańców wykształcenie podstawowe najwyżej zawodowe dlatego tak ciną na Maciaka bonią partyjnej kasty urzedniczej. P.S.Maciak to medialna kure..ka , która wylansowała Chełminika ,Chmielewskiego i Wojtkowskiego a teraz udaje niezaleźnego . 16:36, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnieObiektywnie

11 2

Ten "wyrok" dotyczy każdego z nas... 17:54, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomykTomyk

13 8

Brednie wygadujesz p. Maciak ! Przewodniczącym komisji nie zadawano pytań ? Tzn że języka w gębie zapomniałeś TY i Twój niedouczony Pełnomocnik. Sąd przecież pozwalał stronom przesłuchiwać świadków. Warunek - na okoliczności istotne dla sprawy! A tak w ogóle, to kto ci powiedział, że to akurat kart twoich wyborców brakowało ? 18:07, 11.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PytankoPytanko

6 6

Posiedzenie było niejawne, więc rozumiem, że był/a Pan/i jednym z uczestników procesu. Poprosimy o przedstawienie się, chyba że obrażać umie Pan/Pani tylko pod pseudonimem? 18:27, 11.02.2019


Naprawdę?Naprawdę?

4 4

Pytanko18:27, 11.02.2019
Na rozpatrzeniach niejawnych też strony mają prawo odnieść się do wypowiedzi świadków jak również zadawać im pytania, ale takie, które mają związek z istotą rozpatrywanej sprawy! Mogę również z własnego wyboru ZREZYGNOWAĆ z tego prawa!

Nie dorabiaj ideologii do swej niewiedzy. 19:02, 11.02.2019


wit2zwit2z

16 7

Tu przecież nie chodzi Maciakowi o wynik wyborów. Jemu chodzi o to, żeby o nim mówić, pisać oraz myśleć. On narzuca swoją nędzną osobę mieszkańcom miasta i chce, żeby o nim pamiętać. Co można pamiętać? Chyba tylko to, że przed wyborami każdemu kandydatowi tyłek obrabiał, bo myślał, że w ten sposób uwypukli swoje "sukcesy". W drugiej turze poparł (krytykowanego wcześniej Wojtkowskiego), a gdy ten wygrał, znów psy na nim wiesza.
Jak można dla takiego "polityka" - raczej pajaca - mieć zaufanie.
Jeżeli zmieniał tak często zdanie w sprawie swoich konkurentów, to jaka pewność, nie zmienił by zdania w sprawie obietnic wyborczych jakie składał.
Człowieku zajmij się swoimi sprawami, zapraszaj do CW24 gości, którzy będą Ci przytakiwać i ciesz się, żeś taki mądry. Przestań Pan błaznować i daj sądom i mieszkańcom miasta spokój.
To już nie jest zabawne. 19:06, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzyszySzyszy

11 8

Paciaciak. Wracaj do sklepu na złość klientom robić. 21:42, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mm

9 5

I ten cały cyrk za nasze piniondze 21:57, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Młody przyjezdnyMłody przyjezdny

9 7

Co Wy tu wygadujecie, ludzie?! Toż to jest obłęd! Jak w mieście, które wygląda, jak wygląda i rozwija się tak, jak się rozwija, czyli WCALE, mieszkańcy WCIĄŻ bronią partii i tych samych gęb od nastu lat?! No jak? Mówcie, że młody, że życia nie zna, ale jak dla mnie to sami do upadku tego miasta doprowadzicie! Nie wiem, kto pisze te komentarze. Jeśli to ogół mieszkańców to współczuję miastu. Jeśli to ludzie władzy i ich PACHOŁKI to przynajmniej wiadomo, dlaczego tak zaciekle bronicie swoich tyłków! Obudźcie się ludzie, póki nie jest za późno! Maciak, czy nie Maciak, nawet ludzie z jego komitetu - KAŻDY byle nie te cholerne partie! Tyle widziałem pięknych słów i przemówień, ale jakoś tylko u Maciaka było widać konkrety, działanie i jakieś rozwiązania. Podkreślam, że nie zawsze tak jest, ale wiele audycji jest merytorycznych i punktujących partyjniactwo!
Biada Włocławkowi, jestli ino garstkę ma obrońców...

PS: Nie wyzywajcie pana Michała, bo widać, że mądry chłopak! Tylu młodych ludzi, z ambicjami, z pomysłami, a wszystko to jak krew w piach, szkoda gadać... 22:08, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaciaciakowaPaciaciakowa

10 4

Pokaż faktury ! 22:51, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cw24Cw24

12 9

To już najwyższy czas żeby redaktor Maciak odszedł do lamusa, daruj już sobie człowieku te swoje mądrości, bierzesz kasę ze spółek miejskich i ciągle ci mało, my włocławianie mamy swoó rozum, wyżej swojej telewizyjce opowiadasz niestworzone rzeczy tak jak ci wygodnie jak Pałucki był dobry a potem nie dobry, Chmielewski najlepszy a potem najgorszy a teraz ten który boi się twojej krytyki ? i twoich słynnych nagrań? ty namawiasz na referendum 22:56, 11.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do czasuDo czasu

13 5

Aż dziw bierze jak Włocławianie bronią partii.. co najmniej jakby Włocławek był super prosperującym miastem, bez poustawianych kolesi na stołkach itp.

Oczywiście może się komuś nie podobać kandydatura p.Maciaka na prezydenta, radnego, ale po co od razu ten jad. Czyżby ktoś czuł zagrożenie, poczuł się nie pewnie?

Nie jestem zwolennikiem partii. Na poziomie samorządowym tylko ktoś bezpartyjny aby przywrócić miasto na dobre tory, rozbić wieloletni betonowy układ. Tu trzeba gospodarza z krwi i kości. Jeśli tylko dostrzega potrzeby mieszkańców, miasta to czemu by nie spróbować czegoś nowego skoro tyle lat rządzą we Włocławku partie i jakoś dziwnie stagnację dostrzegam.

Mniej hejtu, więcej merytoryki w wypowiedziach i trochę dystansu do siebie drodzy Włocławianie :D 23:02, 11.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zgadzam siezgadzam sie

2 3

pozatym Maciaj jaki jest taki jest, ale przynajmniej miał jaja zeby walczyc o swoje... reszta tych hejtujących juz dawno by zawinela sie w kąt i by siedziała cicho jak mysz pod miotłą. 08:41, 12.02.2019


wiesław wojnarwiesław wojnar

7 1

O Maciaku można powiedzieć wiele. Fanem tej persony nie jestem w ogóle (przygody ze sklepu z częściami opisywałem), ale uważam że ten wyrok to jakaś kpina. Facet przedstawił twarde dowody na to że wały były kręcone (materiał z wożeniem ludzi na wybory), pokazał że nie zgadzały się karty w protokołach i to wszystko zostało odpalone w jakiś karkołomny sposób. Dobrze ktoś tutaj napisał że starzy bezradni przyspawali się do tej biednej diety 2.000 miesięcznie na rękę i robią w portki żeby ktoś kija w mrowisko nie włożył. 16:20, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxlxxl

1 0

jaja jak u barana rozumu za grosz 23:05, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Burnett K. (WichrowsBurnett K. (Wichrows

1 1

This is MAFIA:
https://www.youtube.com/watch?v=Em15Nk2CGXU&fbclid=IwAR3N1mWnYBhN8qC2Ds2bWzqjtdNHCM5ju50dHIJLO57zfep3lEuWuHvTspw
Undisputed 3 Turbo HD 23:13, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No, nie...No, nie...

2 1

Uzasadnienie przedstawionego przez sąd werdyktu jest logiczne i sensowne!
I pierniczenie przez komentatorów na YT o żydo-komunistycznych sądach jest - najdelikatniej określając - prostactwem wyznawców pana M..
Twierdzenie na każdym etapie analizy sytuacyjnej przed sądem przez M.: "mogło", a nie "na pewno wpłynęło" - jest bardzo istotną różnicą.
Jeżeli ktoś stawia przed sądem twierdzenie o złamaniu prawa - to winien wskazać zaistniałe fakty, które wpłynęły, a nie tylko mogły wpłynąć.
11:45, 13.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

1 0

Panie Macieju proszę zacząć brać silniejsze leki i mieć nadzieję że pomogą naprawdę ostatnia deska ratunku. 05:34, 14.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mariolaaaaamariolaaaaa

0 0

przeciez pełnomocnik p. Maciaka mógł zadawać pytania świadkom. Cyrk na kółkach się zacznie, jak przewodniczący będą musieli jeździć po sądach w innych miastach, bo Panu się coś uroiło w głowie... 13:26, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%