Zamknij

Matka z Włocławka chce pozwać nauczycieli. Chodzi o strajk w czasie egzaminów

06:00, 12.03.2019 N.S Aktualizacja: 14:32, 12.03.2019
Skomentuj Kwietniowy strajk nauczycieli budzi wśród naszych czytelników skrajne emocje. Fot. depositphotos Kwietniowy strajk nauczycieli budzi wśród naszych czytelników skrajne emocje. Fot. depositphotos

- Każdego nauczyciela pozwalałbym jako matka z powództwa cywilnego, jeśli zaczną strajk w okresie egzaminów – napisała jedna z Czytelniczek portalu DDWloclawek.pl pod artykułem, w którym opisaliśmy, jak miasto przygotowuje się do zapowiadanego na kwiecień strajku nauczycieli. Tekst wywołał lawinę komentarzy i podzielił włocławskich internautów.

Informacja o zaplanowanym na kwiecień strajku nauczycieli (pisaliśmy o tym tutaj) wywołała wśród czytelników DDWloclawek.pl spore poruszenie. Zarówno na naszym portalu, jak i na redakcyjnym Facebooku pojawiły się setki komentarzy. Wypowiadali się zarówno rodzice, jak i nauczyciele. Zdania na temat strajku były podzielone.

Część internautów krytykowała pomysł rozpoczęcia strajku tuż przed okresem egzaminów. Przypomnijmy, że nauczyciele mają strajkować od 8 kwietnia. Da dni później rozpoczną się egzaminy gimnazjalne, a tydzień później - egzaminy ósmoklasistów.

Nauczyciele domagają się podniesienia pensji o 1000 zł z wyrównaniem od stycznia 2019 roku. Część przeciwników strajku zaznaczała, że ich zdaniem zarobki nauczycieli wcale nie są tak niskie, a nauczyciele mają do tego więcej dni wolnych od innych grup zawodowych.

W dyskusji nie brakowało także głosów samych nauczycieli, którzy tłumaczyli, że strajk jest konieczny, a jego termin nie może być inny, jeśli ma przynieść skutek.

W komentarzach pojawiły się także głosy osób, które nie są nauczycielami, ale wspierają pomysł strajku. Ich zdaniem osoby odpowiedzialne za edukowanie dzieci i młodzieży zasługują na wyższe płace podobnie jak strajkujący pod koniec ubiegłego roku przedstawiciele innych grup zawodowych.

Dziś (12.03.) we włocławskim ratuszu odbędzie się spotkanie z dyrektorami szkół. Urzędnicy będą omawiać z nimi organizację pracy placówek w czasie strajku.

(N.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(121)

JacJac

119 119

Brawo !!! Może wreszcie ktoś pogoni ta bandę darmozjadów. Pracują po 15 godzin tygodniowo, mają po trzy etaty i jeszcze im mało. 06:14, 12.03.2019

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

myszek181myszek181

31 20

Po 18? a nie po 10? a może 6 ?
07:03, 12.03.2019


Nic nie wieszNic nie wiesz

21 11

http://mumme.pl/2019/01/10/nauczyciele-leniwe-nieroby-ktore-wiecznie-narzekaja/

I przeczytaj ze zrozumieniem jak potrafisz - choć wątpię 07:16, 12.03.2019


Tomasz1Tomasz1

23 37

Teraz to na miejscu nauczycieli, to ja Ciebie bym pozwał za obrazę !!! 08:06, 12.03.2019


Przemo.Przemo.

20 18

Ty widocznie boisz sie odezwać, trzymasz palec w du..e szefowi i pracujesz 7 dni w tygodniu. Lecz kompleksy. 09:35, 12.03.2019


KateKate

19 10

Akurat to prawda choć zależy od regionu i od zamożności gminy czy też powiatu zależy pod co podlega szkoła no i od poziomu przygotowania pedagogicznego nauczyciel mianowany czy niemianowany itd. Znam nauczycieli którzy zarabiają po 1300-1700zl, a znam nauczycieli którzy mają po 3-4k netto. Natomiast co do lenistwa to też zależy od nauczyciela, ledwie kilku nauczycieli przygotowuje się z lekcji na lekcje, reszta ma gotowy program przygotowany przez wydawnictwo naukowe, sami jakieś notatki sobie sporządza i jadą tak przez całe lata. Oburzają się o to że dużo pracują. No 22 godziny tygodniowo? Ja czasem pracuje 15h na dzień, fizycznie i umysłowo. Znam też relacje koleżanek które mają matki nauczycielki i te matki są bardzo oburzone że dziewczyny się cały czas muszą dokształcać. No sorry taka specyfika branży IT. Za to się bierze konkretne pieniądze. 10:31, 12.03.2019


KateKate

21 10

Ahh zapomniała bym, obecnie się zaangażowałam w projekt nauczania programowania dla dzieciaków 11-15 lat. I muszę powiedzieć jedno. Dzieciaki przychodzą do mnie chętnie bo robią fajne rzeczy, mają tłumaczone i ogarniają. Z ich relacji wiem że w szkole się albo nudzą, albo nie rozumieją, albo nauczyciel odbebnia lekcje i tyle. Dawałam też kiedyś korepetycje, widziałam jak to wygląda i w sumie współczuję dzieciakom że mają takich nauczycieli. 10:34, 12.03.2019


Hańba i wstyd dla naHańba i wstyd dla na

25 11

To tak wygląda jak by chirurg mając przed sobą pacjenta przygotowanego do operacji oświadczył, że odstępuje od zabiegu bo będzie teraz strajkować. 11:46, 12.03.2019


ko ko

1 4

Taki komentarz to tylko od niedouczonego oszoloma może pochodzić 21:16, 15.03.2019


reo

AoszaAosza

131 76

Drodzy rodzice nie żołądkujcie się tak
Przecież wg was nauczyciele i tak nic nie robią więc w końcu weźcie odpowiedzialność za wasze dzieci i sami zastąpcie tych darmozjadów albo zastąpią je panie z lidla i biedronki. Zobaczycie że to przecież nic takiego zapanować i jeszcze cokolwiek wtłoczyć do pustych główek waszych dzieci. 06:28, 12.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

wlangler wlangler

29 32

puste dzieci po pustakach rodzicach. proste. 07:11, 12.03.2019


Oburzona Oburzona

28 19

"Puste glowy" oj nie ładnie. Nie chce tu nikomu sprawiać przykrości ale są fakty nie zaprzeczale. W dzisiejszych czasach powiem to z ogromną odpowiedzialnością ze jest nie wielu nauczycieli którzy są z powołania pedagogami i rzetelnie podchodzą do swojej pracy. Oni nie potrafią narzekać na uczniów nie zarzucają odpowiedzialności na rodziców system i Bog wie co tylko traktują swoją pracę jako pasję są wymagający konsekwentnie realizują swoją pracę jaką jest nauczanie. Ale żadna grupa zawodowa nie ma tylu przywilei co nauczyciele. Wakacje ferie i dramowe doksztalcanie. Ci którzy zostali przeciagnieci przez studia ale nie zaoczne albo płatne gdzie najważniejsze jest ze zapłaciłeś czesne i juz zaliczyłeś, wiedza co to prawdziwa praca. Wielu nauczycieli ma wygórowane mniemanie o sobie jest to specyficzna grupa która uważa siebie ponad to wszystko. Więcej pokory wam nie zaszkodzi. Nikomu tego nie życzę ale skoro warunki pracy i płacy nie odpowiadają proponuje poszukać innej bardziej dla.siebie odpowiedniej. 09:06, 12.03.2019


@@

12 4

no to słoneczko ty moje nauczyciele są zbędni................. 11:31, 12.03.2019


LilkaLilka

13 11

Uzupełniając "Oburzoną" to słyszałam, że nauczyciele mają jeszcze prawo do rocznego płatnego urlopu zdrowotnego co trzy lata. Ale podkreślam, że nie wiem, czy to jest prawda. 13:14, 12.03.2019


OkszaOksza

76 57

Do Jac. Kto ci broni pracować na trzy etaty.Tylko jak przez kilka godzin użerają się z matołami ,żeby ich czegokolwiek nauczyć za te parę groszy, to ja się nie dziwię. Wejdź człowieku kiedyś do szkoły, to się przekonasz jak jest "słodko".Ile trzeba mieć cierpliwości, żeby wbić trochę wiedzy w głowy które są na tą wiedzę zaimpregnowane. Chcesz się przekonać? obejrzyj sobie "Sondę uliczną " albo "Matura to bzdura". Pomyśl trochę zanim coś *%#)!& napiszesz. 06:36, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TrepTrep

26 11

A myślisz, że inni ludzie się w robocie nie użerają? Przyjdź do prywaciarza, to zobaczysz. I nie przez 3 x 45 min dziennie, ale 8 x 60 min. I bez dwumiesięcznych wakacji, ferii takich i innych.
A zarabiasz "na rękę" i tak więcej, niż statystyczny pracownik. 07:15, 12.03.2019


??????

22 6

Czy ty wiesz o czym piszesz ?( Chcesz się przekonać? obejrzyj sobie "Sondę uliczną " albo "Matura to bzdura"). Przecież ten sondaż to ewidentny dowód efektów waszego nauczania, umiejętności przekazywania wiedzy. Mówisz gdzie są rodzice, oni mają do przekazania swym pociechom całą masę innych wartości niezbędnych w życiu. Wy macie im przekazać to za co macie płacone z ich podatków!. 07:39, 12.03.2019


JasnowidzJasnowidz

57 17

Powinni dostac kasy ile chca. Niech za to oddaja karte nauczyciela i 8 godz w pracy (nie musza byc godziny dydaktyczne). Nie sprawdziany patrza albi takue tam. Szkola typu "Bismarck" to przezytek. Zlikwidowac a na gruzach nowa poatawic 06:44, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

innyinny

13 5

Z przyjemnością. Od 8 do 16 na przykład. Czy Jasnowidz da radę przyjść na zebranie w tych godzinach? Czy dzieci - biorąc pod uwagę obecną ustawę programową - będą mogły korzystać z zajęć dodatkowych? Czy rodzice będą się opiekować dziećmi na wycieczce od godz. 16 do 8 rano następnego dnia? 17:23, 12.03.2019


Dr UDr U

54 73

Jak ktoś się do pracy nie nadaje to zostaje nauczycielem, no chyba, że i do tego nie to zostaje politykiem (przykład: MW). Nauczyciele, poparcie społeczne waszych żądań jest niskie więc nikt was nie będzie żałował. 07:00, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Przemo.Przemo.

17 13

W twoim wypadku zamiast Dr bardziej by pasowało PAtol. 09:38, 12.03.2019


xxxxxxxx

3 0

A kto Cię czytać i pisać nauczył. Ale z myśleniem i tak kiepsko. 18:38, 16.03.2019


Cała prawda tu Cała prawda tu

27 17

http://mumme.pl/2019/01/10/nauczyciele-leniwe-nieroby-ktore-wiecznie-narzekaja/ 07:14, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TrepTrep

92 38

Jakoś nikomu nie przyszło do głowy, że żeby więcej zarabiać, trzeba więcej pracować. Jakby zlikwidować 18-godzinny etat dla nauczycieli, to siłą rzeczy zarobki wzrosną.
Siedzisz po nocach w domu sprawdzając zeszyty, to siedź w szkole pod nadzorem przełożonych i rozliczaj się z faktycznie przepracowanych godzin.
Aha, godzina ma 60 min, nie 45. Niezależnie od lekcji, przyjdź do pracy na 8, wyjdź o 16. Będzie czas na sprawdzanie zeszytów, kółka pozalekcyjne, dodatkowe zajęcia dla słabszych uczniów. W szkole zrobi się przesiew - najgorsi odpadną, zostaną najlepsi.
Wtedy pogadamy o zarobkach :) 07:24, 12.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ELEL

10 4

Przecież etat mam 40h i dydaktyczne 25 w przedszkolu 09:16, 12.03.2019


Do u677Do u677

10 9

Faktycznie trep z ciebie ale co tu ci tłumaczyć jak sam siebie po imieniu nazywasz. 60 minut może jeszcze ma to być godzina lekcyjna? Gratuluję pomysłu 15:09, 12.03.2019


TrepTrep

3 4

"u-coś-tam", bardzo merytoryczny argument. Od razu widać, żeś nauczyciel. 19:34, 12.03.2019


NauczycielNauczyciel

2 2

Super chcę od 8 do 16. A urlop też chcę w maju lub wrześniu, wycieczki zagraniczne są dużo tańsze a ja jeszcze nigdy nie byłam i moje dzieci też nie. 16:45, 17.03.2019


makarymakary

66 42

wykształceni , wygadani a kłamią jak małe dzieci
bo tylko mała grupa nauczycieli zarabia 1750 netto
większość zarabia w przedziale 2400 3400 netto
z godzinami pracy terz kłamią
bo konspekty piszą tylko młodzi nauczyciele , starzy korzystają z wcześniejszych
albo wcale
zrezygnójcie z karty nauczyciela to pogadamy o zarobkach 07:52, 12.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

taki tamtaki tam

18 20

makary zamiast pisać bzdury weź do ręki słownik ortograficzny
ja rozumiem że ty w tej chwili w domku siedzisz i MOPS lub coś w tym stylu zasila twój portfel, bo z taką znajomością ortografii to nawet do łopaty chyba nie zatrudniają
wara od nauczycieli ja ich popieram!!! 08:58, 12.03.2019


IastyIasty

14 12

No koleś, widać, że nie trafiłeś na dobrego nauczyciela z języka polskiego. Albo tuman totalny jesteś! 09:48, 12.03.2019


Przemo.Przemo.

16 7

I ty się tu wypowiadasz ???? Pochwal się, jak przebiegała twoja nauka. Sądzę, że pisząc ,, terz", ,,zrezygnójcie", nie mówiąc o początku zdania z małej litery i braku znaków interpunkcyjnych ( rozumiem, że nie wiesz co to jest) za dużo w życiu nie osiągnąłeś w szkole. Daruj sobie głąbie. 09:50, 12.03.2019


Do beockiegoDo beockiego

10 2

do taki tam08:58, 12.03.2019

Naukę ortografii - zacznij od siebie; tępolu... 10:30, 12.03.2019


Stały czytelnik.Stały czytelnik.

40 28

Nauczyciele mają dobrze, bo mają kartę nauczycieli. Chcą podwyżek, ale za co i jeszcze strajk przed egzminami to werbalny szantaż bo i tak dobrze zarabiają nauczyciel stażysta ? 2417 zł brutto
nauczyciel kontraktowy ? 2487 zł brutto
nauczyciel mianowany ? 2824 zł brutto
nauczyciel dyplomowany ? 3317 zł brutto 08:05, 12.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

yuukoyuuko

20 13

kontraktowy 2611
mianowany 2965
dyplomowany 3483
plus dodatki stażowy motywacyjny wychowawstwo no i nadgodziny po 10 tygodniowo 08:18, 12.03.2019


COŚCOŚ

15 12

Jeśli ma 18 godz pensum i ma 10 godz dodatkowych to i tak tylko 28 godz tyg. Ja chcę tyle zarabiać przy 18 godz tygodniu pracy bo za moją prace 40 godz w tyg dostaję tyle samo co nauczyciel stażysta, mając mgr i 3 studia podyplomowe kierunkowe.
Weźcie się do roboty!!!! 11:12, 12.03.2019


Gdy55Gdy55

13 7

Na początek powiem tak trzeba się było uczyć a nie w szkołę kamieniami rzucać zostałbyś nauczycielem a ponadto jakoś nigdy wypłaty brutto nie dostałem i rodziny za brutto nie utrzymuję jest coś takiego jak netto nie mylić że sklepem i za to trzeba żyć 15:18, 12.03.2019


nauczycieluogarnijsinauczycieluogarnijsi

68 32

...nauczycielu, wyższa klaso społeczna (jak się w jednym z komentarzy nazywasz) czytając to widać, że straciłeś Ty jak i Twoi koledzy poczucie rzeczywistości ...moja prośba nie porównujcie się do nauczycieli sprzed lat bo naprawdę Wam daleko zarówno do poziomu wiedzy jak i umiejętności, a przede wszystkim chęci i zaangażowania do pracy z dziećmi
Cały ten Wasz protest to raczej szantaż ...i tyle w temacie 08:14, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie chcę być nauczycNie chcę być nauczyc

42 26

No tak, ktoś napisał, że jak sie im - nauczycielom - nie podoba - niech zmienią pracę. Dla tych, którzy przychodzą do szkół, bo maja ZUS, dłuuuugie wakacje, to dla polepszenia statusu materialnego mógłbym zaproponować np. Biedronkę lub Lidl. Tam zarobki faktycznie sporo większe. Ale, no właśnie ale tam trzeba coś... umieć, myśleć i być odpowiedzialnym... p.s. wpis nie do ogółu! 08:20, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stały czytelnik.Stały czytelnik.

13 9

Dokładnie tak było, tak samo jak zaszantażowali rząd z Gimnazjami i co miało to jakiś pozytywny efekt, nie tylko powstał bałagan i nic więcej stworzyli sztuczne etaty i jak było widać że gimnazja owe nie zdały egzmainów i trzeba było je zlikwidować.
Napisałem ile zarabiają nauczyciele wyżej, teraz pytanie jaka jest śrdnia zarobków we Włocławku, bo z czego wiem poza Anwilem zarabia się w większości minimum czyli 2250 zł brutto więc 1560 zł na rękę :( 08:53, 12.03.2019


ŻyczeniaŻyczenia

14 23

Drodzy nauczyciele, życzę wam by ministrem edukacji został pan Zieliński (v-ce minister MSWiA) 08:21, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OkOk

35 10

Powiedzmy że popieram, tylko zadam parę pytań,
czemu jest tak, że protestują i wywalczają co zechcą tylko grupy z sektora publicznego,
jak "my", mam na myśli ludzi pracujących w sektorze prywatnym, mamy protestować i żądać wyższych pensji ??? Jakbym nie pojawił się w pracy kilka dni to najprawdopodobniej po powrocie czekało by na mnie wypowiedzenie. Niektórzy to mają dobrze. Ale ok, walczcie, powodzenia, szkoda tylko, że najbardziej ucierpią dzieciaki. Pozdrawiam 08:41, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

powaznie...powaznie...

46 31

Napiszę to z perspektywy osoby ktorej matka była nauczycielka...
Jezeli uwazacie ze praca nauczyciela to tylko te godziny ktore spedza przeprowadzając lekcje to się grubo mylicie. Nie raz moja mama udawała się do szkoły 1-2 godziny przed rozpoczeciem pierwszej lekcji aby przygotowac sie do prowadzenia zajęć (wydrukowanie sprawdzianow, przygotowanie materiałów). Dla tych którzy myslą ,że jej praca konczy sie z ostatnim dzwonkiem rowniez czeka rozczarowanie. Nikt z nich nie zna wszystkiego na pamieć i kazdy nauczyciel przed wprowadzeniem nowego tematu zaznajamia się z materiałem by sobie go odswiezyc. Sprawdzanie sprawdzianów o ile nie są to testy ABCD potrafi zająć kilka godzin. Patrząc teraz z perspektywy na to co ona robila nigdy nie chcial bym sie z nia zamienic miejscami. Dni w których poza lekcjami nie poświecila conajmniej 2-3 godzin na rzeczy związane z praca mógl bym policzyc na palcach. Licze ze Ci potrafiący myślec spojrza na pedagogów z innej perspektywy 08:50, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Syn Syn

19 11

Dlatego mają 18h. Mogła to robić w szkole 09:03, 12.03.2019


odpowiadamodpowiadam

8 15

twoja matka nauczycielką? a Ty nie umiesz pisać tylko z bykami piszesz....Naucz się pisać poprawnie, niech Cię ta matka nauczycielka nauczy, bo jesli uczy tak dzieci w szkole, to żenada!!! 13:21, 12.03.2019


qw_qw_

21 11

Podwyżka tylko dla nie-pedagogów bezwzględnie połączona z selekcją (zwłaszcza jeśli chodzi o przedmioty zawodowe - w tej chwili to dramat, nic nie uczą zawodu (pomijając wyjątki), narzędzia do nauki przybywają, a ciągle narzekają na małą wypłatę). 09:06, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

witz2witz2

7 1

Nie jestem nauczycielem, ani nie chcę nim być. Jestem jednak przekonany, że to bardzo ciężki kawałek chleba. O to, czego muszą uczyć w szkołach, pretensje należy mieć do tych, którzy narzucają programy nauczania. Jak jest takie "mądre" Ministerstwo, to są takie efekty.
Może jeszcze ze dwie godziny więcej religii by się przydało.
Rodzice (nie wszyscy, ale bardzo wielu) ma pretensje do nauczycieli o wychowanie ich dzieci.
Zapytam więc, gdzie są oni? Wulgaryzm i chamstwo ich "aniołków" słychać i widać na każdym kroku.
O poziomie szkolnictw można przekonać się, oglądając popularne teleturnieje - "Familiadę", "Jeden z dziesięciu" itp. Aż wstyd słuchać, jak młody człowiek (często chwalący się wyższym wykształceniem lub studiowaniem), wykazuje się absolutnym brakiem znajomości klasyki literatury polskiej, geografii, czy historii Polski.
Czy to jest wina nauczyciela, czy Ministerstwa, które wprowadza np. naukę fragmentów - przykładowo - "Krzyżaków"?
Później szkoły "produkują" takie "środki od kapusty".
Nie jestem oczywiście zwolennikiem stosowania kar cielesnych, ale kiedyś oberwało się od nauczyciela linijką po łapach i człowiek nie poskarżył się rodzicom, bo by oberwał drugi raz.
Chodziłem na "wywiadówki" do szkoły. To, co wygadywali niektórzy rodzice było przerażające.
Powiem szczerze. Ja nie zazdroszczę tych wszystkich wolnych dni nauczycielom i myślę, że za swoją pracę (m.in. z dziećmi tych wszystkich krytykantów) zarabiają za mało.
Kiedyś, jak się chciało komuś źle życzyć, to mówiło się - "żebyś ty cudze dzieci uczył(a).
Niech myślący wyciągną z tego wnioski. 20:32, 12.03.2019


MonMon

47 31

Drodzy nauczyciele czemu nie strajkujecie w lipcu czy sierpniu? Myślę że wówczas wiele osób nie miało by nic przeciwko temu. 09:08, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BlablablaBlablabla

4 0

Ile razy mozna tłumaczyć to samo? Zeby strajk byl skuteczny musi się odbyc w jakims waznym momencie ( jak Policji 11.11). Jaki jest sens strajku w wakacje? 14:42, 13.03.2019


Olo1Olo1

2 3

A czy lipiec lub sierpień to są jakieś specjalne miesiące dla tego zawodu chyba obowiązuje całoroczny tok pracy!!!
11:55, 14.03.2019


........

45 18

Standard to 40 godzin tygodniowo po 8 godzin codziennie wiec jaki problem aby resztę popracować w domu czy w pracy. Nikt nie ma urlopu od pracy ok 100 dni w roku 09:10, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Karo hbhbKaro hbhb

50 23

A wyrzucić ich, jeżeli praca nie podoba się to proszę ja zmienić! Na ich miejsce jest mnóstwo chętnych młodych osób. Co roku to samo.... Jaki jest powód strajku? Niska pensja? Ile mają na rękę? Na pewno więcej ode mnie. Posiadam studia wyższe mgr, po studiach bylo mi bardzo ciężko znaleźć jakąś fajną pracę, dopiero "fuksem" udało mi się wślizgnąć na jedno wolne stanowisko, pensja nie jest szalowa, ale cieszę się z mojej pracy. Niestety w naszym mieście trudno jest znaleźć pracę w godzinach od 8 do 15, aby można było zostawić małe dziecko pod opieką. A taki nauczyciel ma fajną pracę przerwy co 45min, wolne 2 miesiące, praca jest lekka ale wymaga cierpliwości pewnych umiejętności by wzbudzić zainteresowanie przedmiotem. Jestem ciekawa jaki jest poziom tych nauczycieli... Pamiętam jak mnie uczono w szkole, jeden nauczyciel przykładał się do przedmiotu, który uczył ale większość to była jakaś porażka. Uch podejście wolało o pomstę, Temat rzeka 09:19, 12.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Przemo.Przemo.

15 29

I taka jest własnie róznica między nauczycielami, a taką *%#)!& jak ty. Oni mają odwagę walczyć, a ty siedzisz skulony/a i cieszysz się, że dostałeś miskę ryżu. 09:41, 12.03.2019


do Przemodo Przemo

22 6

Chyba nie rozumiesz,że jest to strajk polityczny a nie ekonomiczny. Sam jesteś najpewniej gryzipiórkiem skoro tak piszesz bo gdybyś pracował w jakimkolwiek zakładzie nie byłbyś taki kozak. 11:17, 12.03.2019


Ania26Ania26

10 4

Co Ty za bzdury opowiadasz? Skończyłam studia dwa lata temu, zrobiłam studia podyplomowe, mam uprawnienia pedagogiczne... I wiesz co? Dopóki sytuacja nauczycieli się nie poprawi, nie będę pracować w szkole. Znam swoje kompetencje i zaangażowanie w pracy z uczniem, bo pracuje z nimi po swojej pracy w korporacji. Mało tego odprowadzam od tego podatki, żeby ten zaklamany rząd mógł wypłacić Ci "pincet+". To nie dzieci są problemem dla nauczycieli, a rodzice tacy jak Ty, którzy nie szanuja nauczycieli. Zwolnic to katechetki, bo od religii są zakonnice i księża, choć rym drugim byłabym się oddac dziecko pod opiekę. 17:24, 12.03.2019


moniekmoniek

48 24

cztery miesiące wolnego......podzielić roczną pensje na osiem ile będzie?
jak mało to zmienić pracę....albo po pracy w szkole dorabiać.... 09:45, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

justjust

42 19

Wystarczy popatrzeć na sondę uliczną, widać jakich matołów wypuszczają ze szkół nauczyciele nieudacznicy. 09:49, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bObbOb

36 43

Tylko tępy ma umyśle powie, że nauczyciel ma lekko, parę godzin i do domu. 09:58, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henio1Henio1

22 29

Matołki jak wy strajkujecie to ok a jak inni to be,to że system edukacji leży to widać po komentarzach,rodzice skarżącysię że muszą brać wolne bo niema kto zająć się waszymi geniuszami też zastrajkujcie,a mamusia niech pozywa wszystkich nauczycieli może z 500 plus może styknie na adwokata 10:11, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kyselakkyselak

46 11

Za PO praktycznie nie było strajków, bo zawsze padała odpowiedź: Pieniędzy nie ma i nie będzie. 10:15, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacJac

52 31

Za robotę się wziąć a nie strajki. Nie pasuje to zmienić pracę. 10:16, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SedziaSedzia

41 22

Ja pracuje też w szkole administracja-obsługa i przez tych baranów co będą strajkowac bo za mało nygusy zarabiają, miała być podwyżka 7%z wyrownaniem od stycznia i nikt z obsługi nie dostanie a zarabiam 1600 zł. Więc mam ich w..... 10:18, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kolokolo

0 1

To skoncz lepsze studia i idź do jakiejś firmy nygusie. 21:24, 15.03.2019


kyselakkyselak

33 48

Pytanie do wszystkich krytykujących nauczycieli:

Co stanęło na przeszkodzie, żebyście sami zostali nauczycielami?

Przecież też mielibyście tak super. Tylko 13,5 godziny realnej pracy w tygodniu, masa wolnego itd. Nikt wam nie broni pracować w szkole. Czy może poziom intelektualny nie pozwala zdobyć wam odpowiedniego wykształcenia do pracy w szkole i stąd ta frustracja, że ktoś się uczył i ma lepiej? Zamiast imprezować, trzeba było się uczyć.
10:19, 12.03.2019

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

JacJac

22 15

Nauczycielami zostają zazwyczaj ci, którzy nie radzą sobie na studiach. Nie oszukujmy sie, pedagogika to najłatwiejszy kierunek. 10:25, 12.03.2019


kyselakkyselak

14 14

@Jac Nie pisz bzdur. Żeby pracować w szkole, to pedagogika nie wystarczy. 10:28, 12.03.2019


tojotojo

11 6

aleś chłopie przy *%#)!& - a kto mi zabronił zostać kosmonautom lub hydraulikiem ? 10:39, 12.03.2019


KateKate

19 16

Dawno nie czytałam większych głupot. 1. Pedagogika wystarczy żeby uczyć w nauczaniu wczesnoszkolnym do 3 klasy podstawówki. 2. Na kierunki nauczycielkę poszli moi najsłabsi koledzy z klasy, którzy w szkole na prawdę orłami nie byli. 3. Pedagogika jest najłatwiejszym kierunkiem, większość ludzi którzy ją kończą nie poradziła by sobie na studiach inżynierskich czy biologiczno-srodowiskowych. 4. Trzeba było się uczyć no comment. Ja na studiach inżynierskich miałam po 10h laboratoriów z których pisałam sprawozdania i do tego w domu dodatkowo programowalam. Moi koledzy na pedagogice czy podobnych studiach uczyli się w ciągu 2 tygodni sesji, poza tym albo zwiedzali kluby albo pili poza klubami. Takze opowiadanie że trzeba było się uczyć jest co najmniej śmieszne. 10:40, 12.03.2019


chichot szatanachichot szatana

10 8

Kejtusiu, przestań bredzić. Owszem w klasach 1-3 może pedagogika wystarczy, ale do uczenia w liceum, to już trochę za mało. Żeby uczyć j. obcych, matematyki, chemii, fizyki, to trzeba jednak trochę się pouczyć. 13:52, 12.03.2019


KateKate

7 5

Chichot szatana nie traktuj mnie jakbym miała 5 lat bo tyle nie mam, mój nick to Kate i tak się do mnie zwracaj. Po drugie Wskaż mi proszę gdzie napisałam że pedagogika wystarczy do prowadzenia zajęć w liceach, a po trzecie wystarczy ukończyć półroczny kurs przygotowania pedagogicznego i każdy może uczyć. Także w liceum. Z czego bardzo chętnie korzystają np biolodzy, chemicy, fizycy czy historycy. Btw z tego co się orientuję, jeśli miało się praktyki studenckie w szkole to nawet tego kursu nie trzeba konczyc. Super perspektywa w porównaniu do mojego zawodu gdzie musisz przeslęczeć nad różnymi problemami jakieś 700-800 godzin, żeby mieć pozycje juniora. 15:42, 12.03.2019


TrepTrep

1 0

Ja na przykład skończyłem dobre studia i miałem ambicje. 07:15, 13.03.2019


ElizaEliza

0 1

Do Kyselak
A ja mam pytanie...a co stało na przeszkodzie, aby pracował Pan/Pani w koorporacji tak jak ja i wiele innych Rodziców. Zarabiam nie wiele więcej niż nauczyciel, a czasu spędzonego w domu mam o wiele mniej niż nauczyciel. I dodam,że ja również przenoszę pracę do domu, bo w ciągu 9 godzin które spędzam w pracy się nie wyrabiam a osoby będące nade mną nie pytają, czy mam w domu dziecko z którym muszę usiąść do lekcji bo niestety nie zawsze zrozumie to jak Pan/Pani nauczyciel tłumaczy, nie pytają czy mam obowiązki w domu jako matka trójki dzieci a także córka która opiekuję się Rodzicem...mnie nikt nie pyta...ode mnie wymagają że ma być zrobione. Tyle że staram się aby było zrobione, aby mój szef nie wręczył mnie wypowiedzenia.
Dlaczego???
Bo sama zdecydowałam się na tę pracę, sama złożyłam do owej firmy CV i sama czytałam warunki jakie mnie zaproponowano i się na te warunki zgodziłam.
Więc dlaczego mam teraz strajkować bądź chcieć więcej...tylko dlatego bo pielęgniarkom, kierowcom autobusów oraz policjantom się udało?!
Każdy wybiera sam...każdy nauczyciel także otrzyma pracę w koorporacji ze swoim wykształceniem, przecież nie musi się trzymać szkoły, może piąć się wyżej...tyle że niech nie ocenia że my jako pracownicy nie szkolni mamy lepiej, bo lepiej nam płacą.
12:40, 16.03.2019


gośćgość

51 26

Wszyscy rodzice powinni wspólnie wytoczyć pozew zbiorowy ze względu na dużą szkodliwość społeczną. 10:54, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciiiiiiiiiiiiciiiiiiiiiiii

34 26

Biedaki 18 godz pensum i 2000 na rękę. Wolne wakacje (z małymi dyżurami lub do dyspozycji dyrekcji kilka dni) wolne wszystkie święta, soboty, rekolekcje 2 razy w roku.... Po lekcjach w domu korepetycje nigdzie nie rejestrowane czysty pieniądz od 50 zł nawet do 150 zł za godz. Też mało.
Owszem wykształceni, robią studia podyplomowe...
Zawsze mało a dzieci w szkole coraz głupsze. Nie dziwcie się że dzieci takie są to jest owoc waszej pracy to są dzieci waszych uczniów bo w szkołach jest niewiele młodych nauczycieli a ci co narzekają to starsze pokolenie !!!! 11:23, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

yuukoyuuko

7 3

za 18 ha w tyg n-el dyplomowany (najwyższy stopniem) z 20 letnim stażem ma 2900 netto (goła pensja bez dodatków i nadgodzin)
13:56, 12.03.2019


gość gość

2 1

Zawsze mi się wydawało, że dzieci dziedziczą po rodzicach... 17:25, 12.03.2019


Do mamusiDo mamusi

45 19

''matka chce pozwać nauczycieli''

Gdybym był nauczycielem pozywałbym rodziców przy każdej możliwości. Np. za aroganckie zachowania ich dzieci wobec nauczycieli. Za awanturnicze zachowania się uczniów wobec swych kolegów i koleżanek w szkole. Za używanie w szkole (miejsce publiczne) wulgarnych słów. Tej młodszej, rodzicielskiej progenitury do 18 roku życia! Za dziecko - zgodnie z prawem - odpowiada przecież rodzic. Tych starszych, maturalnych osobiście przed ławę sądową. Ciekawe; ile spraw byłoby z tego powodu na wokandzie?
Ta mamusia - widać - ma megalomańskie zapędy. Jeżeli na swój wzór również kształtuje swe dziecko - to, to dziecko - jej się kiedyś zrewanżuje gdy mamusia będzie miała na karku 70 wiosen i setkę zmarszczek na buziuni.
11:23, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ssdssd

17 4

Dokładnie. Wychowują dzieciaków w stylu "nie kop Pani, bo się spocisz". A później straszą pozwami.. 12:31, 12.03.2019


krakkrak

38 6

W szkole są dwie grupy nauczycieli. Pierwsza to ci bez pleców. Pracują za podstawową pensję robiąc często robotę za innych. Druga to ci "zaprzyjaźnieni" z gminą i rodzina dyrekcji. Mają bombę nadgodzin, dodatków i, co za tym idzie, pensję x2 - czyli jakieś 4-5 tys. na rękę. Oczywiście robotę za nich często robi pierwsza grupa. To jest kpina żeby w szkole dyrektorzy własne dzieci zatrudniali i rozdawali im kasę kosztem innych nauczycieli. 12:23, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichalwMichalw

11 13

Matka nie pozwie nauczyciela. Nauczyciel nie jest strona. Moze sobie pozwac organ prowadzacy szkole. 12:44, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Oj, michał...Oj, michał...

8 4

A od kiedy to organ prowadzący szkołę (samorząd gminny, miejski) odpowiada za osobiste zachowanie się nauczyciela? Gdy nauczyciel powie chamsko do uczniów w klasie: zamknijcie morrdy gówwniarze - to kto za takie zachowanie nauczyciela ma odpowiadać? Ratusz (Urzą) na ten przykład? :) 14:44, 12.03.2019


MichalwMichalw

2 2

Kontekst .. 16:34, 12.03.2019


Wkurzona matkaWkurzona matka

24 5

Owszem niech strajkują i dostaną, ale Ci którzy mają w klasie przynajmniej 20 uczniów. U mnie na wsi szóstka dzieci w klasie, a nauczycielka wiecznie nie wyrobiona. Dzieci wychodzą z ostaniej lekcji minimum 15min później i oczywiście bardzo dużo zadane... Sytuacja z ostatniego tygodnia: 6 zadań z matematyki tylko, a jak pytam córki czy Wy w ogóle mieliście matematykę dzisiaj odp brzmi nie bo pani się nie wyrobiła... Czyli ja mam nauczyć córki matematyki za panią nauczycielkę? Dla mnie to jest szczyt lenistwa. Niech dadzą podwyżki a najlepiej premię, ale tym nauczycielom którzy mają pełne klasy ( w miastach ), a nie takim nygusom 12:58, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zgadzam sięzgadzam się

14 4

Tak jest, to wiem z autopsji. Nauczyciel nie uczy, bawi się telefonem, dzieci muszą być cichutko, bo zaraz wrzaśnie, że jej przeszkadzają. Jest tak w szkole nr 12 we Włocławku. Nauczybielka w klasach od 1-3, ktora wręcz nakazała co miesiąc książki kupować , sama je rozprowadzala i na tym zarabiała. Najpierw mówiła, ze z nich dzieci będą korzystać w nauczaniu, a efektem było, że te książki nie były potrzebne i czasu jej brakowało, by z nich nauczać. Tak co miesiąc 30 zł poszło na marne z kieszeni rodzicow. Jedna matka nie zakupila, to pani wychowawczyni obniżyła ocenę z zachowania. Obniżyła status ucznia z wzorowego na dobry :( Smutne to, . Teraz podobno nie wolno tego robić nauczycielom, ale może ktoś się wypowie na ten temat, bo ja już w szkole nr 12 nie jestem w temacie, bo moje dziecko już tam nie uczęszcza. 13:41, 12.03.2019


 Anna Anna

21 8

Moj syn chodzi do 7 klasy i drodzy panstwo poniewaz syn ma rozne trudnosci w nauce ze wzgledu na problemy z pamiecia na co mam dokument z poradni szkolno-wychowawczej ktory zostal dostarczony do szkoly.Syn powinien miec zapewnione 2h w ciagu tygodnia na ktorych mialby prace glownie manualne,ale pani ktra zostala do tego wyznaczona to nauczycielka od 1-3 i w ogole do syna nie przychodzi, syn widzial sie z nia raz w ciagu tego roku szkolnego!!!! Po co mu te prace pojac nie moge skoro on ma trudnosci w nauce?...to ja siedze z nim na okraglo w lekcjach, niejednokrotnie uczymy sie z YouTubem gdzie naprawdę swietnie ktos potrafi wytlumaczyc dany temat im sie za to powinno placic,do tego korepetycje na ktore idzie masa pieniedzy bo w szkole zero pomocy przeciez to porazka systemu nauczania, za moich czasow byly kolka dla slabych uczniow, a teraz? Teraz wszystko na barkach rodzicow,syn ledwo przychodzi ze szkoly i zaraz siada do ksiazek,potem korepetycje, zero czasu bardzo czesto na pojscie na pilke ktora kocha, szkola stawia na dobrych uczniow tym slabszym sie nie pomaga.Ide na zebranie, a tam tylko problemy z wycieczkami,zaczyna sie kwiecien i wycieczki, odpada mnostwo godzin jak slaby uczen ma to nadrabiac? Niemozliwe!!. Moj maz pracuje fizycznie od 13 lat w pewnej firmie, wychodzi z domu rano wraca w nocy i tak codziennie, zdrowie mu juz siada bo jest po ciezkim wypadku,poniewaz firma pozbyla sie problemu i pracownicy musieli pozakladac dzialalnosci, to kiedy moj maz nie idzie bo jest chory gdzie chorowac mu tez nie wolno bo zaraz groza wywaleniem na pysk, kiedy sa dni wolne od pracy to nikt mu za to nie placi,pracuje nawet w soboty po 10h czasem wiecej, w tygodniu pracuje nawet po 14-15h, nie ma go w ogole w domu i zarabia 4tys zl.jaka tu sprawiedliwosc?dodam, ze to ciezka praca z maszynami, wymagajaca umiejetnosci marematycznych bo jest duzo pomiarow i obliczen, czasem mam juz tego dosc, bo nikt tam nie chodzi strajkowac bo by go zaraz w pracy nie bylo, bo przeciez jest na jego miejsce tylu chetnych,moze sie nauczyciele zamienia? Powiedza odpowiedzialnoac za dzieci itd, moj maz tez odpowiada za wszystko, jesli cos zle zrobi to nakladaja kary pieniezne. Czesto jak maz ma dosc z bezsilnosci to mowi, ze ja nauczycielem nie zostalem jak moje siostry...rece opadaja 13:03, 12.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

chichotchichot

10 14

Twój syn jest po prostu głąbem i nic tego nie zmieni. Nauczyciel choćby się zes...ał to wiedzy do głowy mu nie wciśnie. 13:55, 12.03.2019


odpowiada,odpowiada,

10 5

To prawda, zgadzam się z panią. Dzisiaj dużo dzieci ma korepetycje i są przygotowani, a nauczyciele na tym bazują. Oni nie ucza, tylko uważaja, ze nauczyli. Wiem dobrze, bo nauczyciele biorą mocniejszych uczniów , że już umieją, a w rzeczywistości jest tak....Nowy temat...nauczyciel nawet dobrze tego tematu nie rozwninie, ale zada z niego pracę do domu i masz umiec odrobić! Jeśli dziecko nie wie o co chodzi, to problem spoczywa na rodzicach, wówczas rodzice dwoją się i troją, by dziecko miało odrobioną zadaną pracę. A czy to dziecko rozumie o co chodzi? Jeśli jest bardzo zdolne, to tak, a mniej zdolne nie poradzi sobie dalej, a nauczyciel powie, nie umiesz! Postawi ocenę mierną ale, że nie nauczył, nie ma sobie nic do zarzucenia. O zgrozo!!! Nauczyciele weźcie sie naprawde za nauczanie , nie o walkę o kasę!!! 13:59, 12.03.2019


KopaczkaKopaczka

7 8

chichot13:55, 12.03.2019

Chętnie za takie chamskie słowa- dałabym ci kopa w doopę z taką silą, aż by mi noga po kolano ugrzęzła! 14:39, 12.03.2019


xxlxxl

25 20

ręce precz od dzieci strajk w okresie egzaminów to hańba 13:13, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KolalaKolala

1 0

Chyba adresatów pomyliłeś, człowieku. Takimi tekstami to do księży chyba, no nie? 18:01, 14.03.2019


Do gamonia Do gamonia

13 8

Wiesz mozesz obrazac mnie anonimowy ludku, a nie moje dziecko jesli juz jestes taki cwany,a prostujac moje dziecko ma problemy z nauka zwiazane z ciezkim porodem ktore spowodowaly, ze syn musi sie uczyc tylko i wylacznie dluzej danego tematu, a ma srednia 4.0 wiec gamoniem nie jest beznadziejny gamoniu,bo uczy sie dobrze,dzieki i wylacznie mojej pomocy i korepetycji jakie ma oraz dlatego, ze chce...bez odbioru 14:08, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gosc44Gosc44

21 23

Jesli ktos sadzi ze nauczyciela nie należy się podwyżka to niech się zamieni i uzera sie z nie którymi uczniami którzy są bezstresowo wychowywani 14:13, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

No zobaczNo zobacz

11 3

A w klasie mojego syna 11dzieci na 25, to dzieci nauczycieli, w tym 6 ze szkoly syna,co najwazniejsze to dziwci tych nauczycieli daja zly przyklad reszcie klasy, mowia, ze nic nie musza, jeszcze strasza innych,nie odrabiaja czesto lekcji, pyskuja i nie potrafia mowic dziwn dobry,syn ma mesegerze ma jakies klasowe konto, nie znam sie wiec nie wiem czy dobrze powiedzialam i raz mi pokazal jak oni do siebie mowia i jakim jezykiem,wlosy mi stanely na glowie, k...y,sp...j itd to pryszcz,corka jednej z nauczycielek upila sie w naszym miastowym parku, a to podstawowka wiec to chyba tez sie uzeraja z wlasnymi dziecmi prawda??a jak to dzieci, wzoruja sie glownie na silnej grupie w klasie...wiec moze warto tak sie mocniej zastanowic nad tym wszystkim prawda?? 14:23, 12.03.2019


KateKate

4 0

Uczę dzieciaki programowania na zajęciach prywatnych i jakoś ja się z nimi nie użeram. Mało tego 11-15latki, a są fajni i bardzo kontaktowi. Mam tylko jedną dziewczynkę na 16-osobowa grupę i jakoś jest zarówno porządek jak i dzieciaki przychodzą chętnie na zajęcia. Może wytłumaczysz mi ten fenomen że ja nie mam problemu, a nauczyciele w ich szkołach się z nimi "użerają" 21:49, 13.03.2019


zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

18 10

Podwyżka jak najbardziej ale za pełny etat czyli 50 godzin tygodniowo wakacje i ferie mogą zostać, akurat na podratowanie zdrowia ;) ... 15:34, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kacperekkacperek

24 15

A ja na miejscu tej zapalczywej pani , pozwałbym ministra szkolnictwa, kuratora oświaty, ale nauczycieli ? dziwne,oni dopominają się tylko tego co od dawna im się należy.
Życzę nauczycielom sukcesu w tej batalii. 15:47, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToniToni

19 15

A czy do tzw."nauczycieli" dotarło, że za okres strajku nie dostaną pensji ? No to jak, są biedni czy mogą sobie pozwolić na nieotrzymanie pensji ? A, tak w ogóle,to czy ktoś zna biednego nauczyciela albo biednego lekarza ? Ja nie. 15:57, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LoluchaLolucha

1 0

A pokazać ci mój PIT? Padłbyś ze śmiechu i odszczekał swoje słowa. 19:14, 14.03.2019


MonikaLMonikaL

23 14

Jesli chodzi o mnie to pracuję i nie stać mnie na wakacje raz w roku, proszę spojrzeć na Facebooka w okresie ferii zimowych, wszyscy nauczyciele tak pięknie pozują ze stoków ... i później lato i to samo po parę razy i tak non stop... 16:14, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FlotFlot

7 6

Oni pozują na wakacjach nie tylko w czasie ferii. Niektórzy w czasie "chorobowego" po feriach :) 18:18, 12.03.2019


OleOle

7 6

Co stoi na przeszkodzie? To, że stołki obsadzone z góry przez kolesiostwo i rodzinę dyrektorską. Ot co. 18:23, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OleOle

0 0

To do użytkownika "kyselak" 18:27, 12.03.2019


nauczyciel :)nauczyciel :)

20 11

Praca jest niepewna. Pracuję już w kolejnej szkole- umowa na rok. Co będzie dalej - nie wiem. Jakie wolne? przymusowe chyba- w wakacje, a wolabym np. w maju mieć urlop- wtedy lepsze i tańsze oferty wypoczynku. Ukończylam kilka podyplomówek, cały czas się doksztalcam mimo 16 lat w zawodzie. Która grupa jest lepiej wyedukowana- najczęsciej za własne pieniądze? Przez kilka lat pracowałam na niepełnym etacie. Pracuję społecznie z trudnymi dziećmi. Chyba przyznają Państwo, że godziwsze zarobki nam się należą. Po 16 latach zarabiam na etacie ( nie mam dodatków) 2500. A lekcje mam do póżnych godzin- nawet do 16. A nie jak Pastwo myślą, do 12! Też mam dzieci, które chodzą do żłobka i przedszkola i muszę do 16. 30 odebrać. A bardzo czesto to niemożliwe, bo są rady, zebrania, drzwi otwarte, promocje. I słuchając i czytając wpisów myślę sobie, dokąd zmierza polska edukacja? bo oprócz dydaktyki jest wychowanie- i przekazanie tego, co jest najważniejsze w życiu- jak być dobrym człowiekiem!Pamiętajcie o TYM! Z poważaniem -Nauczyciel wierzący w ludzi. 19:33, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TrepTrep

9 2

Późne godziny - nawet do 16!!! O zgrozo. To co mają powiedzieć ludzie pracujący na drugą zmianę, albo ci co pracują w nocy?
Rozumiem, że śpi Pani do południa, potem 4h w szkole i kończy Pani w "późnych godzinach" - o 16.
A w sprawie godzin, za które pracodawca nie płaci, proponuję się do PIP zgłosić. Podwyżka, podwyżką, ale to nadal działania nielegalne. 07:29, 13.03.2019


KateKate

3 1

Które grupy są lepiej wyedukowane? Programiści, kobitki Z biur rachunkowych, księgowe, lekarze, prawnicy. To są grupy lepiej wyedukowane od nauczycieli, bo ciągle się coś zmienia i trzeba ogarniać bo kto nie idzie do przodu ten się cofa, a to wszystko za własne pieniądze. 21:53, 13.03.2019


PrywaciarzPrywaciarz

16 14

Należy sprywatyzować szkoły, bo nic się tam nie nauczą, nauczyciele zarabiają dużo, mają dużo wolnego, a jeszcze gdaczą i wkurzają.
Szkoła prywatna będzie sensowna. 19:37, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dyzurny satyryk krajDyzurny satyryk kraj

2 1

Jestem za nawet sprzeciw 05:22, 13.03.2019


gośćgość

16 6

ZA WYNIKI PRACY JAKIE OGŁOSIŁ NIK PO KONTROLI MATUR NIEUDACZNICY POWINNI BYĆ KARNIE Z ZAWODU WYELIMINOWANI A CI , KTÓRZY DOBRZE PRACUJĄ OTRZYMAĆ TYLE ILE IM SIĘ NALEŻY Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ NIE WSZYSTKIM RÓWNO. PROBLEM W TYM ,ZE W TYM ŚRODOWISKU CAŁY CZAS JEST STYL LENIWEGO SOCJALIZMU , CZY SIĘ SIEDZI , CZY SIĘ LEŻ TYSIAK SIĘ NALEŻY. TYLKO ŻE AKURAT NAUCZYCIELE W TAMTYCH CZASACH BYLI PRAWDZIWYMI AUTORYTETAMI I WYCHOWAWCAMI. 20:37, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KolalaKolala

1 0

Tak krawiec kraje, jak mu materiału staje. Nie każde dziecko może lub chce osiągnąć wysokie wyniki. To tak jakby karać sprzedawców, bo ludzie mało cukru kupili w danym tygodniu. Popukaj się w łeb. 18:05, 14.03.2019


LoOlLoOl

19 10

nie podoba sie praca nauczyciela zapraszam do chłodni troche brudno i zimno ale wypłata jest , lepsze niewolnictwo nisz siedzenie w ciepełku popijając cafee przy biureczku :) są jeszcze inne prace można wybierać w pośredniaku do woli. 20:51, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

leonleon

1 0

Ile uczyłeś się żeby w tej chłodni pracować? 21:21, 15.03.2019


NO MATRIXNO MATRIX

8 5

dzięki internetowi mamy po szkole większą wiedze, wszystko co interesuje mnie o życiu różnego rodzaju mam w zasięgu nie edukacji szkolnej ,ale internet to źródełko wszystkiego !!! 20:58, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prosta taka....Prosta taka....

17 12

Tydzień Życzliwości teraz obowiązuje. Takiej " mowy nienawiści " w stosunku do nauczycieli nie sposób nie zauważyć. Współczuję i tym bardziej wspieram. 22:17, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

....

18 9

pracowałam wiele lat w szkole i widziałam jacy są nauczyciele ciągle w pretensjach i ciągłe narzekania traktują się jak wyższy sort ludzi i wiem że wcale nie mają tak mało jakby się wydawało ale im ciągle mało i mało 07:51, 13.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wwwwww

0 1

2000 może to i dużo ... jak mieszkasz na UKRAINIE 12:35, 15.03.2019


Marcin11Marcin11

1 1

Może kiedyś, teraz boją się rodzica, jak ognia a dzieciaki robia co chcą. Może w dobrej średniej szkole jest lepiej, ale nie w podstawowkach. 21:19, 15.03.2019


OlllaOllla

12 6

Nauczyciele powinni być wynagradzani za efekty pracy. Niestety większość idzie tylko odbębnić zajęcia, nic nie tłumacząc dzieciom. Najgorsze jest to, gdy robią to nauczyciele w szkołach średnich. Tam niestety rodzic już nie jest w stanie pomóc dziecku, zwłaszcza gdy chodzi o przedmioty zawodowe... Gdyby nauczyciel czuł presję, że jego premia (jak druga pensja) zależy od efektów nauczania, wtedy by się bardziej przyłożył. Ktoś taki co nie potrafi sobie wypracować, by leciał na gołej podstawie - w kolejnym etapie do zwolnienia, skoro nie zależy mu na wynikach uczniów.
08:59, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WOW WOW

9 6

Czytam i nie wierzę. Ile padło podłych słów, ile pomówień. Pretensje rodziców, ale do kogo? Przeładowania PP to wynik dobrej zmiany. Pytam, gdzie byliście, gdy dokonywano zmiany. Dlaczego tak bardzo boicie zostać się ze swoimi skarbami. Po latach okazuje się, że wychowanie bezstresowe to mit. Pyskówka na całego . Proponujecie zmianę pracy. Zapraszam, zostańcie nauczycielami. Im mniej wiem, tym głośniej krzyczę. Niestety. Jaka ma być ta nasza młodzież, przy takich wzorcach. Rodzice świadomi, wiedzą, jak należy rozumieć akcję protestacyjną. O wynagrodzeniach nie podejmuję dyskusji, szkoda słów. Pozdrawiam wszystkich. 23:07, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niewolnikniewolnik

2 1

co do wychowywania dzieci w szkole...... dziecko poznaje po szkole system prawdziwego życia, więc po co ta piana? wy tylko nauczacie nauczyciele przyszłych niewolników jak być posłusznym w systemie uczy to internet nie wy . 09:55, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wwwwww

7 2

Wychowują dzieci za 1700 na. początek miesięcznie. Dzieciary są straszne i wredne. A rodzice jeszcze gorsi. Z czego stare nauczycielki i nauczyciele też są straszni. Kto jest nauczycielem ten wie. Jak się nie podoba dajcie dzieciary do szkół prywatnych. Sprzątaczka lepiej zarabia. Jeżeli RZĄD polski uważa, iż edukacja społeczeństwa zasługuje na najniższą krajową i 2900 u szczytu możliwości to co sie dziwić, że młodzież teraz to w większości MATOŁY. Oczekujecie wykwalifikowanych świetnych mentorów. Za najniższą krajową do pracy pod presją i tak odpowiedzialnej idą chyba najwięksi nieudacznicy i osoby, które sobie nie radzą w życiu. 12:34, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

była nauczycielkabyła nauczycielka

1 0

Z moich znajomych w nauczycielstwie wszystkie to kobiety, które są po studiach zaocznych lub po kursach pedagogicznych, pracują w szkole bo nigdzie indziej by sobie nie poradziły. Wakacje i ferie zawsze na wyjazdach za granicą i wiecznie narzekają, że brakuje do pierwszego. Plan lekcji to np. 2 godz. na 10-tą i wolne. Mogą dorabiać po południu a nie narzekać. Zwiększyć im ilość godzin poza lekcjami w szkole, żeby nie było problemu z zajęciami dodatkowymi, jak która się udziela i osiąga sukcesy to premia, a nie tylko dostają znajome dyrektora. 14:23, 17.03.2019


0%