Zamknij

Przy Warszawskiej rozpoczęła się rozbiórka kamienicy. Mamy wizualizację budynku, który stanie w tym miejscu

15:30, 12.03.2019 G.S. Aktualizacja: 12:44, 13.03.2019
Skomentuj To ostanie dni kamienicy przy Warszawskiej 15. Fot. DDWloclawek.pl To ostanie dni kamienicy przy Warszawskiej 15. Fot. DDWloclawek.pl

W najbliższym czasie z posesji Warszawska 15 zniknie kamienica. W jej miejscu pojawi się nowoczesny pawilon handlowo-biurowy. 

Rozbiórka jednopiętrowej kamienicy właśnie się rozpoczęła. Nie jest to zaskoczeniem. Jeszcze w zeszłym roku budynek opuścili ostatni najemcy, a na jego szczycie pojawił się banner pokazujący, jakie plany ma właściciel nieruchomości.  

- Stary budynek zostanie całkowicie wyburzony. Myślę, że zniknie za kilka dni, a w jego miejscu w ciągu roku stanie nowy obiekt - słyszymy od inwestora, który chce zachować anonimowość. 

Nowy budynek ma mieć trzy kondygnacje, powierzchnię około 2 tys. m2 i funkcję wyłącznie handlowo-biurowo-usługową. Trwa szukanie najemców. 

- Myślę, że będzie to jeden z najbardziej reprezentacyjnych budynków we Włocławku - przekonuje inwestor.

Tak ma wyglądać nowy budynek przy Warszawskiej 15. Mat. inwestora

Wyburzana kamienica jest wpisana do gminnej ewidencji zabytków. Pochodzi z około 1900 roku. 

- Kamienica była nie do uratowania, była w fatalnym stanie technicznym - mówi Danuta Walczewska, konserwator zabytków we Włocławku. Nie kryje jednak, że architektura nowego obiektu nie bardzo się jej podoba. 

- Nowy budynek mieści się w wysokościach, które są dopuszczalne na tym terenie. Spełnia wszystkie zalecenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, ale jego forma architektoniczna jest bardzo mocno uproszczona. Zapisy planu miejscowego są jednak tak luźne, że właściwie każdą formę architektoniczną dopuszczają - mówi Danuta Walczewska. 

Rozbiórka kamienicy i budowa nowego obiektu oznacza, że na większej części Warszawskiej będzie wyłącznie zabudowa nowoczesna. 

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(91)

Konto usunięteKonto usunięte

62 46

Te nowoczesne (postępowe) budynki to już jakaś plaga, w całym kraju tego syfu coraz więcej! UWAGA! Marksizm antykulturowy krąży nad Polską! 15:46, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrbBrb

16 7

Niestety u nas zamiast odnawiac piękne, stare kamienice to się je wyburza i stawia nowoczesne budynki bez charakteru 06:30, 13.03.2019


reo

wiesław wojnarwiesław wojnar

84 14

Już widzę jak ten nowy obiekt będzie wspaniale się wkomponowywał w Warszawską i Plac Wolności. Nie wiem czy bliżej mu będzie do wspaniałego wieżowca z Kujawiakiem, do Kamienicy Saskiej czy do budynku ZUSu, no ale najważniejsze że będzie to "jeden z najbardziej reprezentacyjnych budynków we Włocławku".

Super że zniknie stare, rozpadające się dziadostwo ale kurczę, myślmy o tym co robimy! Rozgorzała ostatnio dyskusja na temat kolorów kamienic na obszarze rewitalizowanym, dlaczego nie zastanowić się nad tym aby nowe obiekty pasowały do otoczenia? 15:51, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

eljoteljot

19 2

W nowym budynku powinien być zachowany rytm i rym ( coś takiego też istnieje w architekturze ) starej zabudowy.O to powinien zadbać konserwator zabytków. 20:06, 12.03.2019


warszawskawarszawska

66 16

Ciekawe kto jest projektantem tego paskudztwa ? 15:59, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

10 13

Nie przesadzaj z tym paskudztwem...a zaprojektował to architekt z Gdańska. 17:26, 12.03.2019


JGJG

4 7

SZANOWNI PAŃSTWO, uważam, że lepiej mieć w mieście nowe niż stare?, że bardzo łatwo komentuje się własne preferencje, kiedy nie wykłada się sporej sumy pieniędzy z własnej kieszeni, konserwator jasno powiedział, że stan techniczny nie pozwalał na renowację, czy źle przeczytałam?, inwestor podjął taką a nie inną decyzję co do architektury, być może architektura zbliżona do poprzedniej pochłonęłaby taką sumę środków która zwyczajnie zablokowałaby inwestora z budową tego obiektu. Najważniejsze jednak, to fakt, że powstaną lokale w których być może pracę znajdzie kilku młodych wykształconych ludzi, i nie uciekną oni na stałe do innego miasta. Żadne słowa nie zbudują niczego nowego, ale podjęte działania mogą mieć wpływ na zmianę. Miłego dnia. 12:07, 13.03.2019


Nowa Nowa

45 18

Zal tej kamienicy, myslalam, ze dobuduja to cos z tylu :( 16:00, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

4 1

Garaże kur..a albo punkt ładowania gazu do butli z wodą. 13:09, 13.03.2019


Mieszkaniec WłocławkMieszkaniec Włocławk

72 50

No i dobrze, niech burzą rozpadające się rudery. 16:01, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asaasa

40 2

To pewnie ten sam właściciel co budynek biznesowy na początku P.O.W przy dawnej Delekcie 16:05, 12.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Witek WWitek W

5 2

Robert R.wielbiciel srebrnych samochodów??? 21:46, 12.03.2019


SąsiadSąsiad

0 4

to inny właściciel. Osoba prywatna 12:32, 13.03.2019


RR jak sRollsRolls iRR jak sRollsRolls i

0 0

wlascicielem budynku jest rodzina ktora w tym samym miejscu prowadzila biuro podróży 15:30, 17.03.2019


Zenek M.Zenek M.

35 2

Wizualizacją bym tego nie nazwał, no może szkicem. 16:06, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

cos tamcos tam

3 0

LoL - to jest wizualizacja? Chyba ktos tu ukonczyl kurs podstaw obslugi Paint'a. 14:12, 13.03.2019


Konto usunięteKonto usunięte

97 14

W centrum większości NORMALNYCH miast zachowana jest stara architektura.Odnowiona,wyremontowana,nieraz delikatnie zmodernizowana ale zachowująca stary piękny styl który podkreśla historię i kulturę miasta.Oczywiście Włocławek będzie inny.Taki architektoniczny burd.el na kółkach. 16:09, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

10 9

Najładniejsze są te socrealistyczne kamienice wielorodzinne naprzeciwko, budynek biblioteki sąsiadujący potem kolejny wielorodzinny. Ciekawe czy gdy budowali prawie 100 lat temu budynek Poczty to przejmowali się zabytkowa architekturą? 17:35, 12.03.2019


hop siuphop siup

30 20

Niestety nie mogę zgodzić się z prezentowanym powyżej poglądem, że nowa zabudowa, eliminując starą, zmieni estetykę ul. Warszawskiej i Pl. Wolności na gorsze. Wypadałoby w tym miejscu odwołać się do archiwów i na zdjęciach z czasów powojennych widać wyraźnie, że ówczesne centrum miasta nie przystaje do dzisiejszych realiów. Było to niska zabudowa, w części zagrodowa. Dopiero wybudowanie wieżowca, mające na celu nadanie miejskiego wyglądu, odmieniło wizerunek tego miejsca. Niestety nie do utrzymania jest kompromis pomiędzy starymi budynkami w centrum, z ich niską użytecznością i wysokimi kosztami utrzymania, a rozwojem którego widocznym znakiem jest właśnie nowoczesna i estetyczna (powiedzmy) w formie architektura.
W tej chwili większość budynków w centrum jest nie do uratowania i żaden konserwator tego nie zmieni. Właściciele biernie czekają, powstrzymując się od jakichkolwiek inwestycji, na decyzje o wyłączeniu z eksploatacji i w końcu na możliwość wyburzenia. 16:10, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

adalbertadalbert

9 1

No tak, wybudowanie wieżowca na Pl. Wolności na pewno nadało miejskiego wyglądu!. Zaczęto od "nowoczesnego i estetycznego" Domu Rzemiosła i zakończono ZUS-em. Tzw. Kamienica Saska była już tylko nieudolną, tańszą wersja poprzedniego budynku "Polleny". Ja wszystko rozumiem ale jak to w całości wygląda?! Rozpacz! 21:00, 12.03.2019


lollol

45 9

....... mamy wizualizację.
Ta wizualizacja wisi tam już ładnych kilka miesięcy. Pieniądze inwestora więc niech buduje co mu się podoba "nad gustami się nie dyskutuje"
ale pani konserwator niech nie opowiada dyrdymałów, każdy budynek jest do uratowania, to tylko kwestia pieniędzy. 16:11, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KonserwatorKonserwator

3 0

Szanowny Panie Lol, nie profesjonalnie jest wypowiadać się nie znając całej sprawy, ale czego wymagać - występuje Pan anonimowo i może się wypowiadać nawet w sposób kontrowersyjny lub obraźliwy. Powiem tak - w sposób prosty, żeby mógł Pan przeczytać ze zrozumieniem - kamienicę można było jedynie odtworzyć, ale nie uratować. To, co jest zabytkiem nie powinno być atrapą a oryginałem. A tak by się stało, gdyby inwestor rozebrał istniejący budynek i postawił jego replikę. Nie ma jednak takiego prawa, które by go do tego zmusiło. Budynek przy Warszawskiej 15 jest poza obszarowym wpisem do rejestru zabytków, nie było więc podstaw do nałożenia szczególnych wymagań co do rozwiązania architektonicznego projektowanego budynku, a jego bezpośrednie otoczenie tworzą budynki wzniesione w latach 70-tych i 80-tych, a nawet po 2000 r. Niektóre z nich są nawet wyższe i na pewno nie urodziwsze (blok naprzeciwko) od budynku zaprojektowanego. Przypominam, że architektury tamtych budynków żaden konserwator zabytków nie opiniował.Nie naprawi się więc estetyki miejsca, które już zostało zeszpecone byle jaką zabudową. Serdecznie pozdrawiam i życzę pogłębienia wiedzy, a nie bezpodstawnych inwektyw. 07:56, 14.03.2019


KaKa

66 22

Znika zabytkowa kamienica z charakterem, a powstaje betonowy klocek bez wyrazu - co to za zamiana bez sensu. Czy w tym mieście nie można ratować zabytków, zamiast tylko czekać aż sie wszystko rozpadnie? 16:13, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anusiaXXanusiaXX

3 1

Zgadzam się, ręce opadają na to wszystko i jak widać cały czas idzie się w tym kierunku aby zniszczyć resztki tego co pozostało i stawiane są budynki bez charakteru i wyrazu i tak samo jest z zielenią, niedługo to parki zabetonują, co za dziwne miasto, w małych miasteczkach remontują i ratują kamieniczki a tu oczywiście wszystko zburzyć, zniszczyć, zamiast być coraz ładniej to jest coraz ohydniej i bez charakteru 20:32, 14.03.2019


teodorteodor

21 1

Ta nieruchomość to nie należała do BT NIEDZIELSKI? 16:13, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komunistakomunista

20 9

Budynek wizualnie z lat 60 ubiegłego wieku jak nasi Towarzysze pomagali nam !!! 16:42, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmwEmw

10 3

Pasuje idealnie ;D taj jak ten bliżej placu
16:42, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja.Ja.

32 5

To pierwszy etap rewitalizacji starówki? 16:57, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stan umysłuStan umysłu

17 7

Styl ten odchodzi do lamusa , to tutaj podpatrzone gdzieś na zadupiu wkomponowuje się w już zasrajkowski wygląd śmiesznego otoczenia za nie małe pieniądze dla" artystycznej "roli architetki o bardzo dużych układzikach . Jakie zasrajkowo taki rezultat . 17:15, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SlumsySlumsy

26 6

Całe śródmieście i część osiedlowych dziur to szczurze nory ! Fabryka rybactwa, smrodu i brudu . 17:20, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

fabrykafabryka

7 0

robactwa 19:01, 12.03.2019


RabarbaraRabarbara

50 2

Włocławek jest miastem kontrastów i wygląda na to że brakuje w nim dobrego architekta przestrzeni miejskiej, sam projekt budynku nie jest zły, ale w otoczeniu starych kamienic wogóle nie pasuje.Czy osoby które mają wpływ na wygląd naszego miasta są całkowicie pozbawione poczucia estetyki i harmonii? To historia tworzy tożsamość każdego miasta i powinniśmy dbać o każdy jej ślad łącząc umiejętnie eksponowanie zabytków z rozwojem i nowoczesnością.. 17:38, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XdXd

38 3

Czy W tym mieście panuje jakiś samopas architektoniczny? Do której dupy to coś przypiąć? 17:44, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

43 9

szkoda kamienicy.. kto dopuścił do takiego stanu..kamienice wojnę przetrwały..ale głupoty ludzikiej już nie..... klocki oszklone stawiają takie rzeczy to tylko we wsi Wloclawek.....stary Włocławek będziemy tylko oglądać na fotkach.... 17:55, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KazikKazik

23 27

Bóg zapłać .Juz dawno powinny stać nowoczesne budynki a nie te ruiny 18:04, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MyszaMysza

30 8

Oby tylko nie było tam butikow jak na PoW i Kościuszki gdzie spodnie 1200 zeta a bluzeczka 1500.Rozumiem że są w tym mieście bogacze ale to już przesada ... 18:07, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja z kamienicy Alicja z kamienicy

12 9

Tigera zróbcie .Flying Tiger Copenhagen. .W tym sklepie są fajne rzeczy i dla dzieci i dorosłych typowe gadżety ale fajne .Nie robić butików dla bogaczy i nie robić więcej lumpeksów .https://pl.flyingtiger.com/pl-P.Kto jest za Tigerem łapka w górę . 18:12, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NerkaNerka

8 1

W Płocku był tiger, ale się nie utrzymał. U nas da radę? 18:37, 12.03.2019


PedrośPedroś

16 9

Niech budują ładne szklane budynki .Jestem za .Jedynie centrum które ma zabytkowe kamienice powinno być odbudowane zgodnie z pierwotnym stanem .Obawiam się jednak że po tylu latach marazmu ,braku odbudowy zostaną raczej zgliszcza jak na Tumskiej. Jak ktoś powiedział Włocławek będzie tylko na starych fotografiach .Ewentulanie zburzenie wielu kamienic i odtwarzanie ich z obrazka .Czasem jednak lepsze zburzenie niż odbudowa zgliszczy jak w przypadku kamienic na Tumskiej.W Zakopanym na Krupówkach też postawili szklane centrum handlowe .Też nie można być zacofanym i chcieć u nas tylko niskich ,starych bud .Prawie każde miasto ma w centrum jakiś szklany budynek . 18:17, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GGG000GGG000

6 1

To że na Krupówkach stawiają szklane centra to nie znaczy że jest to ładne i komponuje się z resztą, troszkę wyczucia estetyki. Przecież nikt tam nie przyjeżdza żeby szkło oglądać 18:57, 12.03.2019


N{ooooN{oooo

28 8

Ten budynek na warszawskiej będzie tak pasował jak klocek na pl. Wolności. Pasuje jak wół do karety. Wniosek nic mądrego w tym mieście nie powstało i nie powstanie. 18:29, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

leon leon

11 8

Zrobić szklany budynek a na boku np. motyw fajansu .Albo graf nawiązujący do Włocławskiego fajansu .Jak ktoś napisal trzeba iść na kompromis bo wielu kamienic się nie uratuje. Typowo Włocławskie społeczeństwo nic nie robić źle ,robić coś źle ..Ilu z was poszło do prezydenta czy centrum rewitalizacji i dyskutowało co zrobić z kamienicami ?! I co zrobić zwłaszcza z tymi których nie da się uratować .Wojtkowski może i zły prezydent i ma czasem złe pomysły i ludziom się nie podoba ale i od mieszkańców zależy jak to ma wyglądać .Ruszyć dupska a nie tylko hejtować i oceniać wszystko na nie . A architekci nie są od tego .Oni budują co chcą wedle ich pomysłów .To miasto i mieszkańcy muszą dac jakieś wskazówki co zrobić by część starych kamienic ocalić lub odbudować tak by wyglądały jak na fotografiach ..Jeżeli na Warszawskiej budynek był tak stary że stał pusty bo ludzie nie chcą bolić kupe kasy za starą ruinę to znaczy że nowy budynek jest ok .Jak się komuś nie podoba to dać pomysł czym go ozdobić np. motywem fajansu ,ozdobnym gzymsem itp. 18:31, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rokisrokis

23 8

ten budynek to bedzie tak wygladal jak wiezowiec postawiony za komuny na pl wolnosci wszyscy przyjezdni smieja sie i pytaja do czego on pasuje i tutaj tez tak to bedzie wygladac niech miasto sie zastanowi czy ten bydynek powinien tak wygladac gdzie jest konserwator zabytkow niech on sie wypowie czy taki budynek pasuje do otoczenia 18:32, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOLIBerKOLIBer

21 1

Budynek identyczny jak obok Hostelu Fabryka ,.Zapewne ten sam inwestor .Na PoW odnowili budynki i wygląda to fajnie .Ten obok Hostelu zdeczko lipa ... 18:35, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomaten tomaten

5 4

zostawcie mistrza i malgorzate w spokoju niezburzajcie tylko ja
18:35, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AsaAsa

26 9

Co na to konserwator zabytków? Nasz włocławek będzie jeszcze brzydszy dzięki temu obiektowi. BRAWO. 18:35, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wp.30wp.30

5 0

A kiedy był ładny? .I o jakich zabytkach ty piszesz, oparu sakralnych i pozostałej ruinie?.Zepchnąć to buldożerami do Wisły, przynajmniej będzie darmowe podprożenie sypiącej się tamy. 07:41, 13.03.2019


GGG000GGG000

19 4

Warszawę odbudowali i teraz turyści przyjeżdżają ją oglądać ...
Jest szereg miast gdzie starówki są budowane współcześnie z uwzględnieniem stylu
Czy koszt odrestaurowania zabytku jest tak dużo większy niż wyburzenie i postawienie nowego klocka?
Swoją drogą to powinno być regulowane przez miasto żeby zabudowa w centrum była zachęcająca i stylowa właśnie poprzez rekultywację takich perełek które po małym zastrzyku finansowym: podniesieniu dachu, odświeżonej ładnej elewacji itp mogła by się stać naprawdę piękną kamienicą. 18:53, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

cw 52cw 52

0 0

Należy zapoznać się z historią odbudowy starówki w Elblągu. Z nich trzeba brać przykład i się uczyć .
A u nas fajnie poradzili sobie ze ,,starym szpitalem" i chwała za to. 11:15, 15.03.2019


WacekWacek

13 3

Trzeba przywrocic jeszcze glosnik z ogloszeniami skarpet i materacy na placu wolnosci, bedzie komplet.
Cpjs 18:59, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bob BudowniczyBob Budowniczy

14 3

Miejscowy Plan Zagospodarowania Przedtrzennego to źródło prawa miejscowego i co dopuszcza to inwestor projektuje i buduje- wszystko w temacie. Masz działkę to chcesz robić biznes a ładnie i estetycznie to się można ubrać jak ktoś ma gust i go stać. 19:03, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szewach mosiekszewach mosiek

6 3

Zacieramy rączki panie prezydent . My wiemy po co to i dlaczego . To
dla jutra ! dla jutra ! dla j... Ooo mareczka , oczywiście ! 19:12, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OdpowiedźOdpowiedź

8 4

hehe Tiger w Płocku się nie utrzymał bo chodziło o kamienice gdzie był ten sklep .W Toruniu się utrzymuje ,kolejki na starówce że ho ho .
W Bydgoszczy się utrzymuje itp. .Czemu miałby się nie utrzymać we Włocławku .Jak by tak patrzeć na życie to najlepiej niech będą same lumpeksy .Bo zakładając i idąc tokiem innych nic innego w tym mieście się nie utrzyma .Troszkę wiary w to miasto .Pamiętaj lepiej Tiger niż butik dla bogatych .Szklane nowe budynki przyciągają najemców do otwierania butików .Wole kupić dziecku czy sobie gadżet niż patrzeć na wystawy sklepów na które nie stać zwykłego zjadacza chleba ..Dzieciaki w zwykłych sklepach się nudzą .Zobacz w Tigerze w Toruniu małolatom aż się oczy cieszą że mogą kupić sobie gadżecik .. 19:14, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abra kadabraabra kadabra

6 3

podaj cełę podaj cegłę
zbudujemy nowy blok 19:49, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szkoła Szkoła

5 14

Proponuję otworzyć w tym miejscu filię szkoły znanego ojca z Torunia. 20:04, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ojej!Ojej!

12 7

Właścicielem pewnie jest jakiś postkomunista. Inwestuje w swój interes. 20:10, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

16 4

ZARAZ PO WSPANIAŁEJ INWESTYCJI GARAŻOWEJ NA STARYM RYNKU TO KOLEJNY SUKCES MIEJSCOWEGO PLANU I KONSERWATORA ZABYTKÓW 20:28, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ona'85ona'85

15 1

kolejny zabytek bedzie stał deweloperski bez klientów jak na pow pusty :/ 20:38, 12.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qw_qw_

1 0

Obok hostelu jest wypełniony, więc to chyba problemem są stawki za najem 09:14, 13.03.2019


dfdf

1 0

Problemem nie są stawki a właściciel (wspomniany wyżej miłośnik srebrnych samochodów R.R). Po prostu nikt nie chce być kojarzony z przestępcą. 10:03, 15.03.2019


CiastekCiastek

13 17

Bardzo ładny i nowoczesny budynek, niestety dla wsiowych Włocławian zbyt ładny i nowoczesny, więc będą krytykować. Im coś lepsze czy ładniejsze to hejterzy będą więcej pisać, bo im d..e ściska. 20:43, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


witz2witz2

17 5

Wiecie dlaczego Włocławek tak wygląda, jak wygląda?
Bo tak, jak napisał "leon", większość mieszkańców stać jedynie na narzekania i krytykanctwo.
Jak się nic nie dzieje, jest źle. Jak się coś zaczyna robić, to zaraz znajduje się tylu mądrali, że aż dziwne, że Włocławek nie jest wzorcowym miastem Polski.
Tak było m.in. w przypadku przystani, Wzorcownią, bulwarami i przyległymi ulicami.
Jestem zdania, że zabytki należy ratować, ale te, które nadają się do tego. Jeżeli trzeba wyburzyć stary budynek i w jego miejsce postawić kopię, to lepiej iść w stronę nowoczesności.
Niech architekturę starówki utrzyma ul. 3-go Maja i przyległe, Kościuszki, Stary Rynek, Zielony Rynek. Plac Wolności jest "wymieszany", natomiast ulice, na których nie ma zabytkowych obiektów w ilości nadającej im zabytkowego klimatu - należy zabudowywać w stylu nowoczesnym. Niech to będą takie "szklane domy" - nie jak ktoś tu napisał betonowe. 21:14, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

warszawskawarszawska

15 5

Dobry architekt to kosztuje, a tu za grosze ktoś im takiego knota zrobił. 21:23, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inteligencjainteligencja

21 8

Włocławek jest miastem o tradycjach robotniczych,wiekszość mieszkańców to ludzie bez wykształcenia, dlatego nie potrafią docenić wartości zabytków i korzyści płynących z ich rewitalizacji.Nowy budynek , w którym będzie pewnie solarium lub lombard będzie budził radość mieszkańców tej wiochy , dlatego nie ma co kopii kruszyć i na siłę ich uszczęśliwiać, zresztą oczekiwania mieszkańców są takie jak pokazały ostatnie dni najwięcej emocji budziła bójka 3 pijanych kobiet , które biły się na Placu Wolności .Nie ma co na siłę uszczęśliwiać chamstwa. 22:22, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Norbert NNorbert N

14 6

Budynek Zajazdu wygląda teraz OK dużo smaku i detalu. To co powstaje jeśli ma tak wyglądać jak budynek przy hostelu to zdrada. 22:29, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kamil małKamil mał

3 4

Rozbicki ma gość smak i zrobił to z smakiem 22:33, 12.03.2019


architektarchitekt

24 6

Stara kamienica to skarb.Konserwator zabytków , który twierdzi , że jest ona nie do uratowania i lepiej będzie wybudować na to miejsce jakiś szklany koszmarek powinien zostać odwołany z tego stanowiska, ponieważ działa na szkodę miasta i jego mieszkańców 22:30, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Investor Investor

7 2

Drogeria Hebe by się przydała .U nas same Roosmanny .Skoro na wszystkie drogerie w mieście jest popyt i biznesik się kręci to czemu nie zrobić Hebe ..SWISS z zegarkami.
A wy mieszkańcy jakie macie pomysły na zagospodarowanie tego budynku ?! 23:40, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anulkaXXanulkaXX

1 1

Tiger by się przydał w naszym mieście i Tk Maxx 09:43, 14.03.2019


turysta z Włocławka turysta z Włocławka

12 0

Nie ma co robić w mieście ,nuda itp.
A może by tak na Słodowie wybudować mini tężnie solankową?!Inowrocław nie jest super miastem ale dzięki tężniom jest odwiedzany przez mieszkańców okolicznych miejscowości . Może to by była dobra atrakcja naszego miasta .http://www.teznia-solankowa.pl/ Super strona .Obecnie stawia się na mini tężnie .Mini tężnie ,kilka ławeczek i już jest gdzie pospacerować w naszym smutnym mieście . 23:55, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrytykKrytyk

11 2

Nowy budynek to pomyłka, ładny ale nie do centrum które może jeszcze chwalić się pieknymi kamienicami a taki to pasuje na Zazamcze lub Południe, ale Śródmieście. Szkoda :-( 07:18, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RabarbaraRabarbara

10 2

Ciekawe co wykazałaby ponowna weryfikacja stanu technicznego tego budynku przez niezależnego konserwatora zabytków.. 08:35, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KtośKtoś

14 0

Będzie tak samo jak ze starym dworcem PKP. Teraz mówią, żo to był błąd , że go rozebrano i zastąpiono nieefektownym klockiem. 09:19, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

konserwakonserwa

10 1

Konserwator zabytków zawiódł na całej linii, za pewne nie bez przyczyny namacalnej dla konserwatora oczywiście. 09:40, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ADGWADGW

2 6

Taaaa, najlepiej cały Włocławek uznać za strefę konserwatorską. Rozbieranego budynku prawie nie widać z Placu Wolności więc nie przesadzajmy. W ciągu najbliższych 20 lat poprawny chociaż estetykę ulicy 3 maja i okolic, a nie już dzieło sztuki chcieć na Warszawskiej. A najlepiej to chcieć decydować w stosunku nie do swojej nieruchomości. Każdy może kupić sobie ruderę w okolicach 3 maja i włożyć w nią miliony według wytycznych konserwatorskich. Ale lepiej wymagać tego od kogoś. 13:51, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

1232112321

2 6

Architekt - to odkup kilka takich "skarbów" i wyremontuj na swój koszt, żebym przechodząc mógł rzucić okiem na wspaniały, uratowany, zabytek. Ja nie uważam, że rozebranie przez kogoś swojej własności, będącej w kiepskim stanie - to działanie na moją szkodę. A skoro uważasz, że tak łatwo zmusić kogoś do remontowania zabytków - to zmuś właścicieli kamienic na ul. 3-go Maja, Cyganka, Piekarskiej, żeby odnowili swoje. Będzie ładnie. Twoja bezczynność w zmuszaniu do remontowania to, jak sam to ująłeś "działanie na szkodę miasta i jego mieszkańców".
A tak na zakończenie - rozbierany budynek miał jakieś walory architektoniczne, ale wiele dużo ładniejszych gnije na starym mieście, zaraz się zawali, a my i tak na to nic nie poradzimy. Wszystko można wyremontować ale to kwestia kosztów do poniesienia i otrzymanego efektu. Ktoś podjął decyzję, że woli rozebrać i wybudować nowy, taki jaki mu pasuje i ma chyba do tego prawo. Nowe to zawsze nowe. 17:04, 13.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

architektarchitekt

3 0

Mówimy o 2 różnych rzeczach.W cywilizowanym świecie jak kupisz nieruchomość to nie znaczy, że możesz ją wyburzyć i postawić nową jaką chcesz.powinieneś przedstawić odpowiednim instytucjom plan , a jeżeli chodzi o zabudowę zabytkowa to powinieneś przedstawić taki projekt, który pozwoli połączyć zabytkowa zabudowę z nowoczesnym wykończeniem wnętrz.To jest proste jak budowa cepa, ale mówimy o włocławskiej rzeczywistości , gdzie standardy światowe nie mają zastosowania. 22:10, 13.03.2019


Iwona777777777777777Iwona777777777777777

4 5

kolejne paskudztwo 19:25, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec półwieczMieszkaniec półwiecz

7 1

Konserwatorem powinien zająć się prokurator za takie decyzję. Budynek będzie pasował do tej zabudowy jak.... Tłok w śródmieściu, a u nas nadal nie ma prawa o podziemnych garażach, za to są patrole strażaków miejskich z mandatami!!!! Brak garaży podziemnych pod budynkiem starostwa na Związków zawodowych i teraz tu!!! Czy fircyk prezydencik myśli w tym mieście o czymś???? 22:19, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

******

1 4

Całkiem dobrze "dowiąże się" ten budynek do już stojącego nowego obok. To raczej ta stara kamienica "nie pasowała' do ciągu w ul.Warszawskiej, gdzie 90 % to budynki w innym stylu 09:26, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anonimkaanonimka

8 0

Dlaczego nie można odbudować w starym stylu żeby budynek był na styl kamieniczki, to miasto jest coraz bardziej bez duszy i klimatu, nie dosyć ze nie ma ładnej typowej starówki to jeszcze wszystko co pozostało doprowadzane jest do ruiny i burzone i tak samą jest z zielenią, wszystko jest wycinane a w lato w tym mieście nie można wytrzymać bo niedługo już nie będzie skrawka cienia, aż nie ma przyjemności mieszkania w tym mieście, jest coraz brzydsze, betonowe ohydne bez jakiegokolwiek klimatu i duszy, żyć się tu odechciewa, depresyjne miasto 09:40, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NikiforNikifor

6 1

Cieszą mnie opinie większości wypowiadających się w tek kwestii. Jeżeli rzeczywiście dojdzie do wyburzenia zabytku historycznego i na dodatek w jego miejsce powstanie ta karykatura nijak nie pasująca do otoczenia, to będzie to świadectwem szacunku obecnych gospodarzy miasta do jego ponad tysiącletniej tradycji i historii. Obecni włodarze naszego grodu dali już przykład swojej wiedzy i dbałości o wygląd naszego miasta tzw "renowacją" Starego Rynku. Nie potrzeba nam betonowych pustyń. 09:54, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Baron-14Baron-14

4 1

Takie coś to powinno być zgłoszone do Prokuratury Krajowej , bo to śmierdzi układamy i łapówkarstwem aż mi się nie chce wierzyć żeby zabytkowy budynek rozebrać w zamian za postawienie jakiegoś molocha szklanego bez ,,GUŚCIA,,nasze miasto posiada przecież tradycje i historie .Co to za konserwator zabytków że podpisała wyburzenie takiego budynku z historią do zwolniena taką konserwator zabytków ...Jeszcze starsze budynki można odrestaurować tylko trzeba mieć na to pomysł , a nasze włodarze to tylko umieją marnować nasze ciężko zarobione pieniądze i podatki , burzyć zabytkowe budynki ale nic po za tym.Ja osobiscie nie zgadzam się na jego wyburzenie .To śmierdzi układami i łapówkarstwem.. 12:31, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Janek P.Janek P.

1 0

Zgadzam się. Zgroza, za co "nasi" urzędnicy biorą pieniądze. Gdybym tak pracował już dawo bym wyleciał z roboty. 16:23, 14.03.2019


hanusiahanusia

3 0

Dlaczego nie można tego wyremontować, na pewno znalazłoby się wiele chętnych osób aby zamieszkać w takiej kamieniczce tym bardziej że lokalizacja była idealna 20:37, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaxMax

3 1

Tylko jedno zdanie te miasto,wyburzyć zaorać wybudować lotnisko.
12:40, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SorrySorry

2 0

Wybaczcie ale i ta kamienica i ta "wizualizacja" wyglądają jak gówno. Pomyślcie proszę nad czymś innym 15:44, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mario100Mario100

0 1

Jest wielki kurz smog przy burzeniu. Straż Pożarna powinna przy tym być i lać wodę. Jak ludzie się na to godzą ani nic o tym nie mówią .
22:45, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ratusz ratusz

0 0

leje wodę 20:16, 17.03.2019


Cezary BarykaCezary Baryka

0 0

SZKLANE DOMY - mżonka? 20:15, 17.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%