Zamknij

Chirurgia dziecięca zawiesza działalność z powodu braku lekarzy. "Liczymy na cud"

06:00, 15.03.2019 N.S Aktualizacja: 16:00, 15.03.2019
Skomentuj Oddział chirurgii dziecięcej od kwietnia zawiesi działalność. Fot. Natalia Seklecka/depositphotos Oddział chirurgii dziecięcej od kwietnia zawiesi działalność. Fot. Natalia Seklecka/depositphotos

Oddział chirurgii dziecięcej we włocławskim szpitalu zawiesi działalność. Władze lecznicy poinformowały już o tym wojewodę. Od kwietnia na leczenie chirurgiczne młodzi pacjenci będą musieli jeździć np. do Torunia.

Informacje o tym, że braki kadrowe mogą uniemożliwić dalszą pracę chirurgii dziecięcej, pojawiły się już jesienią ubiegłego roku. Z problemem niedoboru specjalistów włocławski szpital boryka się jednak znacznie dłużej, bo od ok. dwóch lat. Obecnie na oddziale pracuje dwóch lekarzy, z czego jeden ma specjalizację pierwszego stopnia i może jedynie pomagać w prowadzeniu oddziału.

Z końcem marca kończy się trzymiesięczna umowa kierownika oddziału i, jak udało nam się ustalić, nie ma szans na jej przedłużenie. Do objęcia stanowiska od kwietnia nie ma żadnych chętnych. To właśnie dlatego szpital jest zmuszony do zawieszenia działalności chirurgii dziecięcej.

- Dr Majewski, który zgodził się przez trzy miesiące prowadzić ten oddział, wyczerpał już siły i poinformował, że już nie da rady dalej nim kierować – mówi Krzysztof Szczepański, zastępca dyrektora szpitala ds. lecznictwa. – W związku z tym liczymy na cud, że może w najbliższych tygodniach ktoś z Polski się zgłosi. Wszędzie zamieściliśmy informacje i są jakieś zapytania. Może ktoś się zdecyduje i przyjedzie do Włocławka. Wtedy odwiesimy działalność oddziału. Natomiast oficjalnie zgłosiliśmy już wniosek do wojewody o zamiarze zawieszenia działalności.

Po zawieszeniu oddziału młodzi pacjenci będą musieli jeździć na leczenie chirurgiczne do szpitali w Toruniu lub Płocku. We Włocławku będą mogli skorzystać jedynie z poradni chirurgicznej.

- Mamy kilku lekarzy, którzy tę poradnię poprowadzą. To będzie chociaż jakaś namiastka chirurgii dziecięcej – mówi Szczepański.

Jak wyjaśnił nam zastępca dyrektora szpitala, problemy kadrowe na oddziale chirurgii dziecięcej wynikają z trendów ogólnopolskich. Pierwszym z nich jest niedobór lekarzy w ogóle. Drugim – zbyt mała liczba lekarzy wybierających specjalizację z chirurgii dziecięcej.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(74)

JkJk

35 0

Przykro, że mieszkańcy naszego miasta będą narażeni na dodatkowe koszty i utrudnienia
06:50, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

BoloBolo

24 4

Wszyscy wiedzą, że lekarze zbyt dużo zarabiają. Rzeczywistość zweryfikowała nasze przekonanie. 07:14, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KoloKolo

1 0

Zarobki lekarzy przekładają się na cenę usług medycznych. Nasuwa się pytanie, czy klientów (pacjentów) stać na korzystanie z tych usług?
21:46, 16.03.2019


Brawo wy ...Brawo wy ...

71 4

Ale za to mieszkancy mogą pojeździć na rowerach , posłuchać o kolejnej rewitalizacji i zapłacić wiecej za ciepło wodę i śmeci !
A w razie choroby przyjedzie do nich ratownik na skuterze . 07:42, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stały czytelnik.Stały czytelnik.

10 5

Przecież z Ukrainy ludzie chcą pracować w Polsce, niema tam żadnego Chirurga, a na jednej z Włocławskich facebookowych grup, mówili że azykanci, to wykwalifikowani lekarze? 07:46, 15.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

re re

10 1

Otóż Ukraińcy czekają na zmiany w prawie niemieckim które wejdą w 2020r. by opuścić Polskę ,,kraj dobrobytu dla partyjnych '' i udać się tam gdzie zarobki są kilkakrotnie wyższe . 08:06, 15.03.2019


Do re.Do re.

1 1

Tak wiem o tym, ale zauważ że wielu z nich zna dobrze Angielski, więc tutaj zdobędą umiejętności, więc to będzie dodatkowy atut aby zatrudnić ich w DE, UK, Francja. 10:15, 15.03.2019


BuldogBuldog

29 3

A dr K. Łuczak ? 08:16, 15.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

katkat

31 1

Faktycznie, przecież to gościu zajmujący każde stanowisko. Wygrywa nawet te konkursy, których nikt nie organizował. 08:22, 15.03.2019


ZawiedzionyZawiedziony

4 0

To jakaś rodzina z dentystka Ag. Łuczak Hoppe? Jesli tak, to tylko pieniadz sie liczy, praca na sprzecie NFZ i branie pieniedzy do swojej kieszeni- zwykle oszustwo!! W dodatku brak szacunku dla pajenta. Można sprawdzić na własnej skórze w Tluchowie
12:35, 15.03.2019


JacJac

40 2

Tak, dr Łuczak, on bierze wszystko. Każde stanowisko. Wygra każdy konkurs i tak ładnie wygląda na zdjęciach.....prawie jak Cooperfield. 08:25, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawelecPawelec

36 2

Bardzo przykre jest czytanie takich informacji . Jak nie to że chorzy mogą w większości liczyć na pomoc ratowników nie lekarzy , następnie że będą do nich jeżdzić motory nie specjalistyczne karetki , to teraz info o zamykaniu oddziałów szpitala z powodu braku lekarzy czy personelu . Mam swoje lata i wiem ile krzywd narodowi zafundowała komuna , ale nie pamiętam w tym czasie sytuacji gdy karetka przijeżdżała do chorego bez lekarza , by zamiast karetki jeździły motory , by likwidowano oddziały szpitalne i żeby na wizyte do specjalisty czy na operację czekało się latami . Rozumiem trend czasu ale , te ,, dobre ,, zmiany są poza moim intelektem . 08:27, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

3 12

Nie wspomniałeś tylko o tym, że średnia oczekiwana długość życia znacząco się podniosła. 09:08, 15.03.2019


mieszkanka tego miasmieszkanka tego mias

40 1

To tylko w takiej dziurze jak Włocławek dzieją się takie rzeczy. Inne miasta mniejsze od Wł,ocławka nie maja takich problemów np Grudziądz. Kiedy wreszcie coś się zmieni na lepsze,kiedy mlodzi ludzie po studiach nie będą uciekać z tego grajdoła. Można by pisać i podawać przykłady ale po co skoro nic się nie zmienia 08:34, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

prawda prawda

8 1

Szpital w Grudziądzu ma 500 (pięćset) milionów złotych długu ale jakoś nie likwiduje oddziałów, wchłonęli co prawda szpital w Brodnicy . 08:57, 15.03.2019


felczerfelczer

40 1

Tak to jest jak dyrektorzy są z poza Włocławka i mieli "rozwijać" ten szpital .A gdzie jest Kopyść władca Rady Społecznej Szpitala co tyle obiecywał ..............!.Co na to Całbecki który jest właścicielem szpitala Porażka .Do galopu trzeba kierownictwo i towarzystwo szpitala żebrać nie ma rzeczy niemożliwych w 22 wieku! 08:42, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stały czytelnik.Stały czytelnik.

13 0

Jak by chcieli, to by odelegowali do Włocławka, lekarza z Bydgoszczy czy Torunia, ale nie chcą tego zrobić z jakieś przyczyny, może chodzi o koszty bo odział to jest utrzymanie? Potem się dziwią, że wiele ludzi uważa aby ten szpital zamknąć, ale do tego doprowadziła zła organziacja szpitala, a także coraz zła polityka ogólna od samej władzy na górze do radnych :) 10:23, 15.03.2019


Mama 123Mama 123

40 1

To jest po prostu tragedia !
Płacimy podatki , ubezpieczenia a szpital z oddziałem, który jest tak bardzo potrzebny czeka na cud ??
Jestem oburzona !

08:47, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnieObiektywnie

37 4

Drodzy Mieszkańcy, otrzymujemy owoc pracy układów w naszym mieście.
Ręce opadają na takie "zarządzanie" i strategię. 08:57, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no to mamyno to mamy

37 1

ważne, że będzie rower miejski i wooof coś tam na 3 maja!!! 09:08, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

realista realista

44 0

Jeszcze 10 lat takiego rządzenia, takich wyborczych decyzji włocławian i mieszkańców powiatu a z grypką do lekarza będziecie śmigać do Torunia ale spoko jest autostrada. 09:12, 15.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jkjk

5 1

Autostrada ,chyba do nieba! 11:54, 15.03.2019


LPALPA

2 1

Tak, ale niedługo nie będzie dojazdu do autostrady, przykład droga krajowa nr. 62 za rondem falbanka można koło *%#)!& przypomnę że Pałucki na szybko wylewał dywanik asfaltowy przed wyborami, po roku były takie dziury jak przed remontem. 11:55, 15.03.2019


LPALPA

1 0

"koło u r w a ć" to według ddw-ek wulgarne słowo :/ 11:59, 15.03.2019


anatolanatol

24 0

Mamy lekarzy dziecięcych ale warunki pracy zmuszają ich do pracy w Toruniu szpital w Włocławku jest tylko przychodnią 09:15, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doktor szlagdoktor szlag

30 3

wydali kupe milionow na biurowiec a teraz zamykaja oddzialy to tylko nadaje sie do cba zglosic marnotrastwo panstwowych pieniedzy i brak kompetentnego dyrektora tak to jest jak wszystko odbywa sie po linii partyjnej 09:21, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

realistarealista

11 2

w regionie brakuje przeszło 3 medyków. Była szansa ,żeby temu zaradzić, gdyby rektorowi UMK A. Tretynowi chciało się uruchomić Wydział Medyczny w Toruniu a CM UMK w Bydgoszczy ,którym od 2004 roku po perfidnym zawłaszczeniu rządzi, zwrócić AUTONOMIĘ jako samodzielnej uczelni medycznej. 09:24, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

fakt fakt

7 0

Gdyby Pedagogikę, Politolgię włączył to Wydziału Humanistycznego trochę kasy by zaoszczędził ale układy zwycieżyły. 09:37, 15.03.2019


kossakkossak

20 0

nastepny wuefista w mpecu wydaje lekka reka 40 mln na filterki tlumaczy sie wymogami unijnymi jestem ciekaw czy unia cos dolozyla czy byl przetarg na roboty robota szybka latwa i przyjemna do wyciagniecia kasy z empecu a za ta kase by zbudowali spalarnie smieci z wymogami unijnymi i ciepla woda by byla o polowe tansza ale nie trzeba jakies lody krecic a pozniej podniosa nam ceny za ciepla wode opcja polityczna sie zmieni a jego juz nie bedzie co kase wyciagnie nikt mu nie odbierze 09:29, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mały pacjentMały pacjent

26 0

Cytuję urzedników z Ratusza: '' to sprawa Torunia i Marszałka. Nie nasza''. Naprawdę?! 09:32, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

słuchacz radiasłuchacz radia

14 1

Jak zachowali się włocławski posłowie?,... pytajcie,... czy byli za niszczeniem CM w Bydgoszczy ,gdy istniała możliwość utworzenia Wydziału Lekarskiego w Toruniu i zwiększenia ilości medyków? "Sejmowe komisje odrzuciły niedawno obywatelski projekt ustawy o utworzeniu uniwersytetu medycznego w Bydgoszczy. Projekt z negatywną opinią trafi do Sejmu. Czy to koniec marzeń miasta o własnej medycznej uczelni? Dlaczego taki uniwersytet jest Bydgoszczy potrzebny? Na te i inne pytania w tej sprawie odpowiadał gość Marcina Kupczyka w "Rozmowie dnia" na antenie Polskiego Radia PiK - lekarz i samorządowiec, prof. Maciej Świątkowski.
Marcin Kupczyk: 20 listopada w Sejmie obradowały dwie połączone komisje: zdrowia i edukacji. Argumenty "za" i "przeciw" utworzeniu Uniwersytetu Medycznego w Bydgoszczy przedstawiali posłowie, strona rządowa oraz goście: przedstawiciele UMK w Toruniu, bydgoskiego Collegium Medicum, bydgoscy i toruńscy radni oraz prezydent Bydgoszczy. Głosami 21 do 18 rekomendowano jednak odrzucenie ustawy powołującej Uniwersytet Medyczny. Posłowie przyjęli wniosek o odrzucenie tego projektu. Wkrótce taki wniosek z negatywną opinią trafi do Sejmu na obrady całej sali plenarnej. Panie profesorze, o co chodzi? O utworzenie nowej uczelni w Bydgoszczy na bazie tego, co mamy, czy odłączenie bydgoskiego Collegium Medicum ze struktur Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu?
Maciej Świątkowski: - Tutaj musimy nawiązać chociaż w dwóch zdaniach do historii. W 2003 roku nie było potrzeby likwidacji Akademii Medycznej, bo ona była uczelnią na równi z uczelnią w Białymstoku i Szczecinie. Druga sprawa, był pewien interes polityczny. SLD miało niskie notowania, więc postanowiono przekształcać uczelnie o szczebel wyżej i taką uczelnią była Akademia Bydgoska, która przekształciła się w Uniwersytet Kazimierza Wielkiego. Tutaj była istotna rola UMK. UMK powiedziało, że w zamian za fuzję z Akademią Medyczną, pomoże w przeobrażeniu tej uczelni w uczelnię uniwersytecką. To był taki interes polityczny. Jeszcze jedna sprawa. Senat Akademii Medycznej głosował jednogłośnie za połączeniem. Słowo "połączenie" brzmi przyjaźnie, bo zwiększa szanse. Natomiast praktycznie, to zataili przed nami rektorzy, pani Miścicka-Śliwka, pan rektor Kopcewicz, że senatowi i mieszkańcom Bydgoszczy na radzie nie powiedziano, że to idzie przez dwie ustawy. Jedna, która likwidowała Akademię Medyczną w Bydgoszczy i druga powoływała na bazie zlikwidowanej bazy i ludzi, którzy byli zatrudnieni Collegium Medicum, które zostało wcielone w strukturę UMK. Dostaliśmy 25% głosów w senacie i w związku z tym wszystkie decyzje podejmuje rektor i senat UMK a nie Collegium Medicum. Tutaj jest taka sytuacja, nie można odłączyć czegoś, co nie jest połączone. Trzeba zlikwidować Collegium Medicum UMK w Toruniu, na bazie tego powołać Uniwersytet Medyczny i tak, w poprawce, którą pan poseł Pawłowicz zgłosił było jednocześnie napisane, żeby dać możliwość, aby w Toruniu powołano Wydział Medyczny, tak jak jest w innych uniwersytetach, i żeby ten Wydział Medyczny na kilku kierunkach np. lekarskim, pielęgniarskim, kształcił lekarzy i pielęgniarki. To jest obopólna korzyść. U nas jest Uniwersytet Medyczny, który widziałbym, żeby wszedł w struktury federacji uniwersytetów bydgoskich, a UMK tworzy swoją medycynę na bazie tego pięknego szpitala, który jest budowany, możemy kształcić dużą liczbę pielęgniarek i lekarzy. To jest właśnie ten cel społeczny, pan rektor powinien się na to otworzyć. "

09:34, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pamiętacie?Pamiętacie?

34 1

A pamiętacie jak posłanka Domicela Kopaczewska po złamaniu nogi kazała się zawieść do Torunia.
I co władze miasta od tego czasu zrobiły ze szpitalem? Cały czas te same problemy i te same wymówki. Tak rządzi PO z SLD. Jak co to oni znajdą łóżko w dobrym szpitalu, a my mamy się męczyć. 09:38, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stały czytelnik.Stały czytelnik.

1 0

Tak też pamiętam jak był w szpitalu katering, ale jeden z radnych leżał w szpitalu i coś mu jedzenie nie za smakowało szpitalne, potem doszli do wniosku że musi wrócić kuchnia do szpitala :( Możliwe, że jak, pożal się zachoruję dziecko i będzie musiał leżeć w szpitalu na oddziele chirurgi, to wtedy znajdzie się lekarz :D Witam w Polsce A i B, pierwsza to Polska urzędnicza, a druga to ta gorszego sortu Polska obywatele, czyli mieszkańcy, który na nich muszą pracować i ich utrzymywać ;) 15:41, 16.03.2019


WYBORWYBOR

29 0

REFERENDUM LUDZIE REFERENDUM BO TA BANDA Z URZEDU BAWI SIE !!!!!!
TO CO SIE DZIEJE TO CYRK !!!!! 09:38, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwerqwer

11 0

Komu tam zabrali prawko za jazdę po pijaku? 09:40, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KazioKazio

20 1

Poprosić na Sesję Rady Miasta Bruzdowicza i Welkową niech wytłumaczą mieszkańcom jak zamierzaj rozwijać ten nasz szpital dlaczego tak go degradują. Porażka zróbmy coś dla nas włocławian 09:44, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kyselakkyselak

34 5

Co tam Włocławianie, najważniejsze że PiS nie rządzi, prawda? Nawet jakbyście musieli, to byście gruz żarli, byle nikt z PiSu do władzy nie doszedł. 10:00, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PISPIS

20 3

cieszyli się że sejmik Kuj-pom nie dla PIS no i proszę i tak mają włocławek w d...... 10:30, 15.03.2019


xxlxxl

11 0

w mieście nie ma chirurga dziecięcego a ten M. na zdjęciu nie powinien już dawno pracować z dziećmi. Jak przeniosą do Torunia to może nauczą M. kultury zachowań. 10:19, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WiśkaWiśka

1 0

Na zdjeciu jest doktor Szczepański dyr.do spraw lecznictwa, a nie Majewski! Doktora Szczepańskiego obdarzyłam zaufaniem i się nie zawiodłam! Sprawny, zdecydowany, potrafi wytłumaczyć pacjentowi tok leczenia i rokowania polecam. 12:41, 17.03.2019


izabelizabel

18 3

platfusy z bydgoścu .... urząd marszałkowski...mają nasze miasto w d.......e a głąby i tak na nich głosują 10:24, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!!!!!

23 0

Dobrze płatne etaty są cały czas obsadzane z klucza partyjnego przez amatorów , myślałam że coś się zmieni a tu MPEC , OSiR , Saniko , MPWiK MPK -fachowcy są odsuwani , obowiazuje klucz partyjny a zdanie wyborców mają w d....e ! 10:26, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JunkJunk

3 0

Dodaj do tego mopr 14:05, 15.03.2019


KODKOD

23 6

co tam dzieci ważne że PIS nie rządzi w mieści:( ech wyborcy M.W 10:27, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PISPIS

20 1

wyborcy PO cieszyli się że sejmik Kuj-pom nie dla PIS no i proszę i tak mają włocławek w d......buhahaha 10:35, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KnockKnock

15 1

To się w pale nie mieści zaorać tą brudną szarą wioche i zgasić światło 10:57, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyleczonyWyleczony

16 6

Wpuścić buldozery i zaorac ten szpital który jest tylko problemem. Sam liczyłem się w Toruniu w Matopacie oraz w Płocku szpitalu Świętej Trójcy na ulicy Kościuszki 28 i nie co porównywać. Inne podejście do pacjenta, miła atmosfera i wogole lepiej niż w posranym Włocławku 11:13, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JkJk

4 2

Najpierw trzeba leczyć się we Włocławku,a potem krytykować,a tak chyba ta krytyka z sufitu,ja mam bardzo dobre zdanie o różnych oddziałach tegoż szpitala.Sama zresztą ostatnio korzystałam. 15:43, 15.03.2019


RobinRobin

21 0

przecież nie ma problemu zatrudnić pseudo historyka lub wuefistę i oddział będzie działał, przecież ci fachowcy z Patelni ponoć obywatelskiej potrafią wszystko dodać kogoś od komunistów i będzie wspaniale a poważnie referendum,referendum,,,,,,,,,,,,,,, 11:14, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

23 0

Pięknie, teraz dziecko ze złamaną ręka czy nogą trzeba będzie do Torunia wozić i później tam koczować... po co rozbudowują szpital, jak oddziały likwidują. 11:19, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AstrattAstratt

20 0

Kpina!!!!! Wloclawek robi sie pustka. Dyrektorzy do brania kasy co miesiac to tak ale zeby zadbac o pacjentow to w nosie maja.Do Torunia moze Bydgoszczy jezdzic nie kazdy ma samochod albo go stac na dojazdy.Nie prezydent tez zadziala bo tylko sie lansuje a nic nie robi. 11:37, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LPALPA

5 0

"koło u r w a ć" to według ddw-ek wulgarne słowo :/ 11:58, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ExodusExodus

12 3

Znam wiele osób, które mieszkają we Włocławku, a leczą się w Toruniu. Jakość usług oraz stosunek personelu do pacjenta stoi tam na dobrym poziomie. We Włocławku zanika po prostu cywilizacja... 12:25, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patrzy realniepatrzy realnie

10 2

gdzie tutejsi politycy ,samorządowcy byli do tej POry, gdy sitwa toruńska tak traktowała ten region? Przecież pseudo szef regionu T. Lenz z pseudo marszałkiem P. Całbeckim ,przez czas uważają,ze Toruń to centrum tego chorego DUoPOL-u i im się wszystko należy. Sami sięreklamowali i reklamują,ze są "skuteczni dla Torunia". Co robiła i robi obecnie inna sitwa też toruńska Sobecko-Michałkowa, z którą na rydzykowych imprezkach podryguje poseł Zbonikowski? Pamiętacie co powiedział A. Sobecka na spotkaniu we Włocławku ,gdy miasto miało już dość traktowania jak obywateli z poza Torunia, jak gorszej kategorii ? Oto jeden z przykładów "sprawiedliwości" po toruńsku.Tak car regionu ,ze swoim toruńskim dworem traktował region. Całbecki NIETYKALNY uczeń tow. Zaleskiego, też jak on wybierany w Toruniu tak dzieli:
Regionalny Program Operacyjny dane z dnia 31 października 2013
dofinansowanie z UE
M.Bydgoszcz - 536 972 236,69
M.Toruń - 682 390 086,06
M.Włocławek- 157 426 748,18
M.Grudziądz - 153 914 753,32
W przeliczeniu na mieszkańca
M.Bydgoszcz - 1475,-
M.Toruń - 3329,-
M.Włocławek- 1348,-
M.Grudziądz - 1559,-
GUS dane dotyczące ludności. 12:42, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JakJak

3 0

Tp prawda 12:53, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Viola7Viola7

0 0

do: qwer09:40, 15.03.2019
naszej pielęgniarce 12:56, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

17 0

Z pretensjami to do siebie !!!
Jak głosowaliście tak macie !!! 12:57, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OdessaOdessa

7 4

Gdyby nie Izba Lekarska, która kiedyś wprowadziła takie przepisy, że nie uznają radzieckich dyplomów, to do Polski przyjechałoby wielu dobrych lekarzy! A tak im nie ma sensu nostryfikować dyplomy, bo półżycia za to oddadzą. Moja mama jest lekarką (okulista), pracowała w Instytucie Fiłatowa, a w Polsce pracuje ponad 20 lat jako irydolog. Widzimy, jaka tu jest słaba medycyna, ale nic się nie zmieni, dopóki nie zmienią się przepisy! A przecież to Polacy kiedyś jeździli na studia do Związku, uczyli się u tych lekarzy, którym teraz nie dają prawa do pracy w swoim zawodzie w Polsce. 13:15, 15.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LekarzLekarz

1 1

Odessa, jeśli twoja matka pracuje w polsce jako irydolog, to rzeczywiście, nie potrzebujemy szarlatanów oszukujących ludzi gusłami w szpitalach...
22:48, 15.03.2019


 to prawda to prawda

0 0

Wynalazkowi Pana Profesora Iliziarowa bardzo wielu zawdzięcza radość życia. Jego rewolucyjna jak na tamte czasy metoda wydłużania kończyn z wielkim trudem znalazła uznanie w Polsce. Włocławek pozdrawia.;/ 19:13, 16.03.2019


georgegeorge

13 0

A w prosektorium miejsc brakuje,ważne że rada szpitala ma się dobrze!!!!!
13:24, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POPO

6 4

powinni zamknąć całkowicie cały szpital .może te lewactwo by się opamiętało
pedałów sprowadzić niech uczą i leczą... 13:25, 15.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ssssssss

0 4

co pedały się nie podobają? 14:43, 15.03.2019


popo

2 1

,,,,,,,ze to hitler wszystkich nie wydusił ,,,,,, od roweru kolego to uwielbiam 16:19, 15.03.2019


lenalena

16 1

wydali pare milonow lekka reka na swiatlowody do przystankow MPK nikomu niepotrzebne bo i tak malo kto jezdzi autobusem i czy poczeka 10 czy 5 minut to nie wielka afera a milony utopili i kase zawineli a teraz szpital nie ma kasy tak kombinatorzy rzadza wloclawkiem ile razy ludzie pisali ze sluzba zdrowia we wloclawku upada a oni miliony wydaja na przystanki 14:15, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

derkaczderkacz

15 0

Pierwsza i zasadnicza sprawa, to to, że szpitalem włocławskim dyrektorują osoby spoza Włocławska, obecna ekipa, to Lipno - 2 dyrektorów i jeden chyba z Torunia, a więc nie ma co myśleć, że oni będą myśleć o Włocławku? 14:17, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgaJAgaJ

13 0

To porażka co się dzieje w tym szpitalu,tym bardziej, że nie dawno prowadzono prace remontowe na oddziale chirurgii dziecięcej a teraz go zamykają. Miałam okazję przebywać z dzieckiem na tamtym oddziale w tamtym roku i problemy kadrowe widać było gołym okiem. Ordynator oddziału pracował za trzech i ani prośbą ani groźbą nie mógł się doprosić pomocy od kierownictwa. Żenada ta nasza służba zdrowia. I znów tylko dzieci na tym ucierpią. 15:22, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gipsgips

8 0

wojtka na chirurga.....domicele za pacjentkę na próbę .... ona lubi się łamać i będzie gitara.. 16:26, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

4 5

Najpierw zobaczcie kto zamyka te szpitale. Lekarze którzy mają za 12h dyżur więcej niż większość Polaków na miesiąc! Niebagatelne sumy. I wiecznie km mało. Wiecznie chcieliby więcej. To i szpital zamyka oddział bo chce za dużo pieniędzy. Kwoty z rzędu 60-80tys na miesiąc na medyka to wcale nie przesadzone sumy. Niestety ale tak jest! 18:16, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stanisławstanisław

13 0

Jak można wydawać kolejne miliony na remonty lub adaptację starych bloków szpitalnych jak od dawna wiadomo że szpital we Włocławku się zwija !!! Nikt z dobrych lekarzy nie chce tu pracować . Taką ma złą opinię. Ale w radzie szpitala od wielu lat ci sami ludzie z PO. Nie wstydzicie się ! 19:18, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AkropolAkropol

7 1

I to wszystko odbija się na naszych najmłodszych. Jesteśmy skłóceni, podzieleni, zazdrośni i zawistni. Nie umiemy przepraszać dostrzec chęci i zaangażowania. Co zostawiamy po sobie w spadku naszym dzieciom? Jaki kraj? Wewnętrznie skonfliktowany? 20:01, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ludekludek

3 0

GŁOSUJTA CALY CZAS NA PATELNIE BEDZIETA MIELI DOBRZE BEDZIETA ZYLI JAK DONALDINIO W BRUKSELI 09:44, 16.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

M.M.

6 0

Jeden oddział zamkną, później kolejny i tak dalej... jeśli tak będzie Szpital Wojewódzki utraci miano Wojewodzkiego Szpitala. Przykre... 18:03, 16.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnodaAnoda

4 0

Jestem katolikiem ! tu nie ma co liczyć na cud, trzeba zdymisjonować nieudolnego Dyrektora Szpitala. Pytanie zasadnicze, jak to jest w innych miastach gdzie funkcjonują oddziały Chirurgii Dziecięcej- jest to zasługa zarządów tych szpitali czy jest to zasługa miejscowych proboszczów ? Jeśli można zatrudniać w szpitalu we Włocławku lekarzy przeróżnych specjalności to dla czego nie ma np. większych pieniędzy na przyjęcie do pracy chirurgów dziecięcych? 23:37, 17.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%