Zamknij

Autobusy będą jeździć ul. Tumską pod Centrum Onkologii. Niebawem MPK uruchomi nową linię

08:00, 18.03.2019 N.S Aktualizacja: 15:43, 18.03.2019
Skomentuj Nowa linia ma kursować z Zazamcza na pętlę przy ul. Ostrowskiej i przejeżdżać przez ul. Tumską oraz Łęgską. Fot. Grażyna Sobczak/ilustracyjne Nowa linia ma kursować z Zazamcza na pętlę przy ul. Ostrowskiej i przejeżdżać przez ul. Tumską oraz Łęgską. Fot. Grażyna Sobczak/ilustracyjne

Autobusy MPK mają kursować ul. Tumską i Łegską, żeby ułatwić mieszkańcom dotarcie do Centrum Onkologii i CK Browar B. Urzędnicy i miejski przewoźnik zastanawiają się właśnie, jak dokładnie poprowadzić trasę nowej linii.

O tym, że autobusy MPK będą jeździć przez ścisłe centrum miasta, poinformował podczas spotkania dotyczącego projektu „3 Maja woonerfem” Krzysztof Kukucki.

- Za chwilę uruchomimy linię, która będzie jechać ul. Tumską (…), bo dzisiaj Śródmieście jest wykluczone z sieci połączeń transportu zbiorowego – mówił zastępca prezydenta.

Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie zostanie uruchomiona nowa linia. Miejski przewoźnik również deklaruje, że stanie się to „niebawem”. Najpierw miasto musi wydać stosowną decyzję. MPK odpowiada bowiem jedynie za realizację zadań zleconych przez ratusz.

- Decyzję podejmuje organizator transportu zbiorowego, czyli samorząd. Ponieważ dostaliśmy trochę więcej pieniędzy, jesteśmy w stanie uruchomić dodatkowe kursy. Nową linię możemy uruchomić w ciągu dwóch, maksymalnie trzech tygodniu od wydania decyzji – zapewnia Paweł Okuniewski, dyrektor ds. przewozów w MPK.

Obecnie trwają rozmowy o tym, jak dokładnie poprowadzić trasę nowej linii. Wstępnie zakłada się, że będzie kursować między Zazamczem (z pętli na ul. Wienieckiej lub Promiennej) a pętlą autobusową na ul. Ostrowskiej. W jedną stronę autobusy mają jeździć ul. Wieniecką, Wyszyńskiego, Tumską i Łęgską – z przystankiem w okolicy Centrum Onkologii. Ponieważ ul. Tumska i Łęgska są jednokierunkowe, rozważanych jest kilka wariantów trasy powrotnej. Jeden z nich zakłada, że miejska komunikacja będzie jeździć bulwarami, przy CK Browar B., a dalej ul. Związków Zawodowych do Chopina i Warszawskiej, inny – że spod Browaru pojadą ul. Cyganka.

- Sprawdzaliśmy i technicznie jest to możliwe. Z Cyganki autobus wjeżdżałby w Brzeską i koło katedry skręcał w Wyszyńskiego – tłumaczy Okuniewski.

Na razie nie zapadły w tej sprawie żadne wiążące decyzje. Nie wiadomo też, w jakich dokładnie godzinach będą kursować autobusy.

Nowa linia autobusowa ma nie tylko ułatwić dostęp do miejskiej komunikacji mieszkańcom Śródmieścia, ale także umożliwić pacjentom dojazd do Centrum Onkologii przy ul. Łęgskiej. Na uruchomieniu nowej linii skorzystają też osoby, które będą chciały dojechać do CK Browar B.

Czy taka linia autobusowa jest we Włocławku potrzebna?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak. 72%
Nie. 22%
Nie mam zdania. 5%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(62)

MpkowiecMpkowiec

31 7

Lepiej z pętli na promiennej. 07:42, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

emerytkaemerytka

31 12

Bardzo dobry pomysł oby - ruszył jak najszybciej!!! 08:35, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XZY XZY

12 17

A co Zawiślem ? 08:36, 18.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

WwekWwek

18 13

Macie 1 i 9 i jeszcze wam mało? 90% ma własne samochody więc nie wiem czemu narzekacie. Na bulwarach nie ma ani jednej linii regularnej(nie licząc kursów szkolnych bo one służą tylko uczniom) Mam nadzieje że linia połączy Płocką przez Ostrowską trasą przez bulwary na Promienną 08:41, 18.03.2019


GimGim

9 8

G%^no 08:42, 18.03.2019


za wiza wi

13 3

Rzeki nie przekopiemy, na razie musicie się trzymać, w planach mamy budowę dla was drugiego mostu ale w tym roku w budżecie obywatelskim wygrała piaskownica dla dzieci. Jak to mówią "Trudno co robić". Ale w następnym roku to już prawie na pewno wam go pobudujemy. 10:25, 18.03.2019


ZYXZYX

3 2

Po co z zawiśla do CK Browar B? 15:07, 18.03.2019


cloudiacloudia

5 14

A wieniec zdroj tam jezdxi 11 i to co pol godziny 08:43, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ewa07Ewa07

12 8

Jeśli ma to służyć pacjentom RCO, to autobus powinien jeździć ul. Cyganka 08:47, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mewamewa

3 0

chyba raczej wracać a tak w ogóle to ul.Cyganka jest za wąska dla autobusów może gdyby był całkowity zakaz parkowania i też ile czasu wytrzymała by ciężar pojazdów MPK 09:00, 19.03.2019


qw_qw_

33 4

Autobus jadący do RCO albo CKBB MUSI zachaczać o dworzec! Z obydwu obiektów korzystają nie tylko "mieszczuchy". 09:15, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No nie tylkoNo nie tylko

3 0

Mieszkańcy z południa również powinni mieć jakiś dostęp do tej linii. Trzymajmy kciuki że MPK Włocławek wszystko dobrze przemyśli i zaplanuje. 06:23, 19.03.2019


OLkaOLka

16 26

O matko!!! I przystanek na Tumskiej też będzie? Chyba koszmar.
Lepiej o Zawiślu pomyślcie bo chociaż ludzie mają samochody to jednak wszędzie je mają, co za głupota mówić, że na Zawiślu 90% ludzi ma samochody. 09:22, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LlopLlop

6 7

Aktualnie centrum jest całkowicie odcięte od komunikacji miejskiej, nich om dadzą. 09:31, 18.03.2019


xzy xzy

13 14

Na grodzką 1 chodzi co pól godz a sobote i święta co godz normalnie tragedia .Nie wszyscy mają samochody , dzieciaki jeżdzą do szkół a po drugie ciężko dojechać do miasta .Co za paranoja pisać że 90%mają samochody a co na promienej chodzą piechotą mają 4, 18 ,8 , 13 i mogą dojechać dojechać bez problemu do centrum .A grodzka ma tylko 1 i co półgodz .
09:48, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

schizo-franiaschizo-frania

19 6

Panie Okuniewski, co się stało, że teraz nagle zaczął pan mówić, że Urząd Miasta odpowiada za organizację przewozów? Do niedawna centrum dowodzenia światem znajdowało się na Rysiej 3. Przy każdej wtopie mówił pan, że analizujecie, rozważacie możliwości, podejmiecie stosowne decyzje. A tu nagle ogon podwinięty i czekamy na decyzję organizatora przewozów?
A mówiąc bardziej do rzeczy - ktoś tutaj zapomniał o zapadniętej ul. Tumskiej przy samym wjeździe ze skrzyżowania przy moście. Kiedy to było, trzy-cztery lata temu? Tumska była zamknięta dla ruchu, już nawet trawa zaczęła tam rosnąć. 10:02, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkam tuMieszkam tu

37 9

A z Południa nie będziemy mogli dojechać.
Niby dlaczego?
Wszystkie praktycznie linie kończą na Zazamczu, na Promiennej.Dlaczego? 10:03, 18.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PATRIOTA PATRIOTA

20 6

bo u nas na zazamczu mieszka dużo urzędników z PO i byłych partyjnych komuchów i ich potomkowie ........... 10:21, 18.03.2019


AjekAjek

17 11

Istnieje coś takiego jak przesiadka, dlatego powstały bilety 45-miutowe. 10:45, 18.03.2019


EmerytSygnalistaEmerytSygnalista

1 4

~patrYjota , masz coś z deklem nie halo ? 21:33, 18.03.2019


KnockKnock

24 4

Kierowce w klatke bzpieczeństwa wsadzić w godzinach nocnych 10:05, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WirrelWirrel

13 8

Co z linią numer 17 zawieszoną czasowo na czas remontu jedynki x lat temu 10:07, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KiErOwCaKiErOwCa

7 1

A co z nią jest nie tak? 11:32, 18.03.2019


hmmhmm

13 7

do centrum onkologii czarno to brzmi 10:12, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OjojOjoj

30 13

Tumską? Mamy takie ładne i nowe autobusy, nie szkoda ich tam puszczać? 10:12, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BobekBobek

29 4

Przywrócić linię 22 na starej trasie i po problemie. Wtedy możnaby zlikwidować kursy "S" autobusów, które specjalnie wjeżdżają pod szkoły na bulwarach. Nie wiem po co to w ogóle jest, jakby szanowna młodzież nie mogła dojść kilkaset metrów do przystanku na św. Antoniego czy Płockiej. 10:18, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wlocek369Wlocek369

3 0

Popieram czemu jak nie było browaru B. To linia mogła kursować. Natomiast po uruchomieniu Browaru linię zlikwidowano. Czemu ? Co do kursów szkolnych to jedno nie wyklucza drugiego. Gdyż kursy szkolne są tylko po 1-2 dziennie natomiast 22 kursowała przez cały dzień w godzinach 10-17 więc teraz mogła by kursować 6-20 zarówno do browaru jak i do "nadwiślańskich" szkół średnich. 19:23, 18.03.2019


WrzodyWrzody

22 10

Zazamcze to blokowiska więc normalne że trzeba je skomunikować autobusami. Zawiśle to domki szkoła i Lewiatan. 1 autobus wystarczy. Pępki świata. Kto wam się tam kazał wyprowadzać. Worek złota wam dawać i tak za mało 10:23, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EmerytSygnalistaEmerytSygnalista

1 4

~Wrzody, sam jesteś jak wrzód na du pie. 21:38, 18.03.2019


kaszpirowskikaszpirowski

7 14

nasze kochane lokalne rządy PO dbają o nas byśmy mogli dojechać do centrum onkologii i się zbadać czy nie mamy raka super cudowne uczucie już kupuje kwiaty i bombonierke za dobry wynik badań .............. 10:24, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EmerytSygnalistaEmerytSygnalista

1 1

~kaszpirowski ! Oni dbają byś zbadał swoją kiepełę. Bo coś z deklem pod sufitem nie tak u Ciebie. 21:36, 18.03.2019


Mieszkanka Mieszkanka

14 11

Między Zazamczem a Ostrowska a o mieszkańcach osiedla Płocka i pobliskich ulic to już się nie pamiętają. 10:24, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YyyyyyyyYyyyyyyy

8 4

Z Płockiej do miasta autobusy są teraz średnio co 10-15 minut. 10:41, 18.03.2019


MM

25 2

Tylko nie Cyganka. Utknie w korkach. 10:25, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no dobrze i jak no dobrze i jak

9 5

ja bym proponował połączenie autobusu miejscami turystycznymi jak przystanek na tamie ułatwienie dla turystów i przejazd takimi ulicami jak płocka łepska tumska bulwary królewiecka szpitalna wieniecka 11:31, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Grzesiu76Grzesiu76

4 3

pomysł super z tym że turystów trzeba by wysadzać na dworcu zazamcze bo na głównym moze im się odechcieć zwiedzania tamy czyli niech z promiennej jeździ linia, ewentualnie z dworca Lubanie ..... blisko Lubania kończy kurs linia 20 w Gąbinku a to już gmina Lubanie ......... 11:49, 18.03.2019


Stały czytelnik.Stały czytelnik.

24 2

Co ze zlikwidowanymi liniami nr. 7 do Chełmicy i Cyprianki, bo na tej likwidacji ucierpieli wiele mieszkańców Włocławka i okolic? 11:46, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gosc7Gosc7

2 0

Witaj. Linia nr 7 obecnie jeździ do Kongsberg, możecie mieć linie 5,18 lub 22, chociaż uważam że jedna z nich bedzie jezdzic przez Tumska. Jeśli chcecie komunikację podmiejska do Cyprianki i Chełmicy, to musicie mieszkancy Gminy Fabianki pisać do wójta, wtedy to on musi wystąpić do UM z pismem o komunikacje podmiejska. 21:48, 19.03.2019


dzieją się tu cuda dzieją się tu cuda

12 6

pan okuniewski chyba swoim autem prywatnym będzie woził przez ulice Cyganka. Proponuje adekwatnie do pomysłu puścić linie 21 przez Plac Wolności ,3-go Maja do Tumskiej i dalej jak tam chcecie żeby każdy mógł dojechać na rynek przy Kaliskiej. Przecież tak będzie łatwiej wydać pieniądze z UE no nie?! 12:35, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LetniaLetnia

4 7

Kiedy połaczycie osiedle przy letniej z kazikiem. 16:38, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WwekWwek

1 0

30 lutego 2020 16:37, 19.03.2019


obob

6 11

Patologiczny pomysł i nie pierwszy tego prezydenta. 17:12, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlwloAlwlo

11 4

A nie lepiej puścić z ulicy promiennej przez obwodową potem kaliską planty wronią okrzei potem wojska polskiego i na tumską? Wtedy więcej ludzi by skorzystało 20:55, 18.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Też tak uważamTeż tak uważam

1 1

Również myślę że powinna tak jeździć nowa linia. Brałaby ludzi z Wienieckiej, Obwodowej i Południa. Zresztą obwodową póki ci jeździ tylko jedna linia. 06:25, 19.03.2019


RychuRychu

6 4

Ja proponuję autobusy czarterowe, pojadą tam, gdzie będzie chciała większość czekających na przystanku pasażerów. Dodatkowo powinny kursować co 5 minut i na zasadach pojazdów uprzywilejowanych, nie patrząc na kierunki i natężenie ruchu. 08:04, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wera18wera18

2 6

powinni stare zlikwidować a dac nowe porządne autobusy żeby ten wloclawek wygladal jakos normalnie a nie jak w smietniku te piękne sa te nowe autobusy az milo się wsiada do niego i jedzie postarajmy się aby wszystkie stare autobusy zlikwidować i by mpk zakupilo nowe autobusy 17:29, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zzzzzzzzzz

3 1

Te kamienice trzeba rozebrać na tumskiej bo jak autobus będzie jechał to na głowy gruz poleci. 21:39, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec87mieszkaniec87

4 2

ZLIKWIDOWAĆ SYGNALIZACJĘ NA UL. BRZESKIEJ PRZY SŁOWACKIEGO!!!!! PRZESTAWIĆ JĄ PRZY UL. ORLEJ. BO KORKI ROBIĄ SIĘ OGROMNE. KIEDY KTOŚ WŁĄCZY MYŚLENIE. 21:43, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bvzbvz

4 0

kiedy autobusy mpk co 20 minut????!!!!!!!!!!!!!!!!!! 08:10, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jo-Asia Jo-Asia

5 2

Kolejny autobus na Ostrowską, super, bo 10lini autobusowych na Kazika to mało :( 11:42, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JakJak

2 1

Wszystkie linie jeżdzą we Włocławku na ostrowską i okolice i przez Kapitulną na południe. Reszta osiedli nie płaci podatków? Zawiśle nie ma autobusów. Szpetal itp odcięte od świata. A potem płacz, że korki na moście, że wypadki na brzeskiej itd. 12:37, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kasia12Kasia12

7 1

Cała masa ludzi dojeżdża do Włocławka z osiedli dookoła miasta, codziennie dowożą dzieci do szkół itd. Można by pomyśleć o nowych liniach autobusowych, a nie ciągle kręcić się po tych samych ulicach. Korki by zmalały i może smog? Autobus to nie taksówka, żeby dojechać z osiedla Kazimierza i z Zazamcza na każdą ulicę. Inni też chętnie przesiedliby się z samochodów na komunikację miejską. Może MPK pomyślałoby nad nową siatką połączeń bardziej przystosowaną do nowych kierunków rozwoju miasta i okolic. 12:43, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

2 1

Wiec na odcinku Tumska i Legska trzeba wprowadzic bedzie obustronny zakaz zatrzymywania sie i posoju bo autobusy sie nie zmieszcza czyli i kolejnych kilkadziesiat miejsc parkingowych mniej SUPER 20:13, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taktak

3 0

jestem jak najbardziej na Tak! Autobusy powinny dojeżdżać do Centrum Onkologii z każdego osiedla!!! Nie tylko ludzie z Zazamcza chorują!!!Ja jeździłam z Mamą 2 lata taksówką! Pominę fakt że przy Radioterapii nie ma podjazdu i trzeba przejść przez trawnik! Teraz niestety moim kierunkiem jest Pinczata!!! Połączenia autobusowe dają wiele do życzenia!!! Życzę Wszystkim Zdrowia!!!!!!!!!!!!!!!!!! 22:05, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aa2020Aa2020

1 0

Współczuję, popieram ten wariant żeby z każdego osiedla. Ale troche za dużo wykrzykników. 07:51, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CODACODA

1 0

Nareszcie ktoś o tym pomyślał, brawo !???? Oby doszło do realizacji. 14:51, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gg

1 0

ffff
17:01, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hhhhhhhh

2 0

niech puszczą 18 z grockiej pod szkołe sp5 17:02, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gggg

0 0

przez wieniecką 17:04, 21.03.2019


DudyDudy

0 2

A z południa? Tyle osób z osiedla południa jeżdżą i coo? Jak tak ma być ze z os. Zazamcza i Kazika gdzie z Zazamcza jedzie 4 koło manometrow ma przystanek nie ma tak daleko jak z autobusu nr 14 gdzie trzeba z pod stodolnej dojść proszę o więcej mózgu 14:43, 23.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hh

1 0

a do szkoły 5 jak dojeżdżają dzieci ? 16:34, 05.04.2019


dddddddddddddddddddddddddd

0 1

A może ktoś by pomyślał czym mają się dostać do onkologii osoby przyjeżdżające z okolic Włocławka z Dworca PKP, PKS ??? 21:10, 24.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%