Zamknij

Będzie fotoradar na trasie Włocławek - węzeł autostradowy w Pikutkowie? To pomysł...

06:00, 20.03.2019 G.S. Aktualizacja: 08:37, 20.03.2019
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Archiwum DDWloclawek.pl/depositphotos.com Zdjęcie ilustracyjne. Archiwum DDWloclawek.pl/depositphotos.com

Drogowcy i policja zastanawiają się, jak poprawić bezpieczeństwo na tasie Włocławek - węzeł autostradowy w Pikutkowie, gdzie ostatnio doszło do dwóch wypadków śmiertelnych. Jest pomysł, żeby ustawić tam fotoradar stacjonarny.  

- Mając na względzie poprawę bezpieczeństwa, włocławscy policjanci wystąpili do Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy o rozpatrzenie możliwości ustawienia w rejonie łuku drogi K62 w pobliżu miejscowości Józefowo fotoradaru stacjonarnego

- informuje nadkom. Joanna Seligowska-Ostatek, oficer prasowy policji we Włocławku. 

[ZT]32856[/ZT]

To reakcja na dwa wypadki śmiertelne, do których niedawno doszło na trasie Włocławek - węzeł autostradowy w Pikutkowie i efekt spotkania przedstawicieli włocławskiej komendy i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Podczas spotkania połączonego z wizją lokalną nie stwierdzono nieprawidłowości w oznakowaniu i stanie technicznym nawierzchni, które wpływałyby na bezpieczeństwo jej użytkowników - zwraca uwagę oficer prasowy policji. 

Nadkom. Joanna Seligowska-Ostatek dodaje, że w lutym br. policjanci wystąpili z wnioskiem do GDDKiA w Bydgoszczy o namalowanie pasów poprzecznych do osi jezdni przed łukiem drogi, gdzie dochodzi do wypadków, a w marcu z wnioskiem o ograniczenie tam prędkości do 50 km/h. 

Według GDDKiA, takie rozwiązania nie spełnią pokładanych w nich nadziei. 

-  Statystyka wypadków drogowych wskazuje, że przedmiotowy odcinek drogi nie jest miejscem szczególnej koncentracji wypadków i zdarzeń drogowych - komentuje Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKIA. - Po wizji lokalnej w terenie nie stwierdzono nieprawidłowości w infrastrukturze drogowej, które mogłyby mieć wpływ na wystąpienie zdarzeń drogowych na DK 62. Droga oznakowana jest zgodnie z zatwierdzonym projektem i obowiązującymi przepisami. 

Zarządca drogi stoi na stanowisku, że najbardziej prawdopodobną przyczyną występowania wypadków na zakręcie w pobliżu Józefowa jest niedostosowywanie prędkości do warunków ruchu i nieprzestrzeganie istniejących ograniczeń prędkości. 

Jaka jest szansa, że w Józefowie stanie fotoradar?

- Nie przewidujemy na terenie kraju instalacji nowych urządzeń rejestrujących wcześniej niż w 2021 roku - mówi Wojciech Król z Wydziału Komunikacji GITD. - Podobnych wniosków mamy obecnie złożonych około 2,5 tysiąca. 

Po drugie, w 2021 roku w całej Polsce zainstalowanych ma być zaledwie mniej niż 30 fotoradarów. Gdzie powinny zostać umieszczone, rozstrzygnie analiza stanu bezpieczeństwa drogowego, która ma zostać przeprowadzona do końca tego roku.

W tym roku GDDKiA nie planuje przebudowy trasy z Włocławka do Pikutkowa.

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(50)

kalimera@op.pl[email protected]

49 12

To jest właśnie podejście urzędnika do problemu,fotoradaru nie przewiduję się,oznakowanie drogi zgodne z dokumentacją techniczną,przebudowa trasy nie potrzebna.A że akurat giną ludzie na tym odcinku drogi,to nie istotne,grunt że w papierach mamy w porządku.
Zgłaszałem dwa lata temu,ażeby chociaż namalować od zakrętu do zakrętu podwójnej ciągłej,ale i to zostało bez odpowiedzi.
Ilu ludzi jeszcze musi zginąć,ażeby ktoś pochylił się nad tym problemem. 07:14, 20.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KierowcaKierowca

6 2

Natomiast w jednym mają 100% racji. Przyczyną tych wypadków jest wyłącznie nieostrozna jazda, a nie stan drogi. I tak jak pisałaś na koniec: ile ludzi jeszcze musi zginąć ażeby wreszcie kierowcy zaczęli myśleć i jeździć tak szybko na ile warunki pozwalają? 10:36, 20.03.2019


kierakkierak

4 1

Od pochylania się można tylko zgarbacieć. Problem stanowią nieodpowiedzialni ludzie, którym wydano prawo jazdy. 17:30, 20.03.2019


reo

XdXd

22 11

No tak. Ludzie giną, a na tych co nie zginęli i udało im się wygrać z niebezpieczeństwem spróbujemy zarobić.
Niech zapłacą niczym za bilet na rollercoaster.

A moze to ten projekt według, którego wszystko jest dobrze jest zły? 07:23, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntybushAntybush

29 9

No tak urzędasy jak zwykle rozwiązali problem. Zamiast gruntowego remontu drogi dojsazdowej ze zrobieniem skrajni drogowej pykniemy fotoradar. Nazwiemy go "twoje ostatnie zdjęcie" Jednak mentalność macie z 1982 07:35, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jedenjeden

34 3

Może zamiast stawać z radarem na zjeździe z autostrady to panowie policjanci by stanęli właśnie tam gdzie jest prawdziwe zagrożenie ? 07:36, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

coś tycoś ty

5 1

Przecież koło autostrady nie po stoi znak 50km/h, żeby panowie policjanci budżetu nie dotowali. Akurat ich obchodzi bezpieczeństwo, tylko kasa i kasa! 12:43, 20.03.2019


DriverDriver

25 8

Właśnie w takich miejscach powinny one być. W poważnych krajach w ciągu roku przebudowali by drogę a tutaj przyjdzie 1,5 roku czekać na decyzje, uzgodnienia między urzędami i ekspertyzy na montaż fotoradaru... 07:51, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

też kierowcateż kierowca

22 3

a wiecie dlaczego urzędnicy mają takie stanowisko, jak w artykule, mimo że na tym zakręcie ciągle coś się dzieje i oprócz sprawców wypadków giną też niewinni ludzie?
bo w naszym kraju urzędnik - a raczej urzędas - nie jest od myślenia, tylko od włażenia władzy w tyłek. i to cała prawda o urzędach przyjaznych obywatelom! 08:33, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

czyngiz chamczyngiz cham

0 2

To się kwalifikuje na rozprawę co najmniej z powództwa cywilnego. Chyba że szef wszystkich urzędników minister SWiA uzna, że naruszone zostało dobre imię Jego podwładnych... 21:57, 20.03.2019


JkkJkk

15 1

Te całe GDDiA to stado urzędasów. 08:47, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz...Tomasz...

20 3

Przebudować trase zrobic dwa pasy w jedna strone przy okazji rozbudowac rondo na falvance i bedzie cacy. Rondo turbinowe jest miejsce bedzie bez kolizyjne. Miejsca jest duzo w koncu tam jest lasu w pip. Ludzie zrobcie cos z tym bo naprawde zjazd z autostrady w Pikutkowie do Włocławek to porazka czy naprawde musz ginac ludzie. Juz nie wspomne o lolizjach ich tam jest pelno. Przy okazji korki sie robia. Jest miejsce zeby zrobic dwa pasy az sie prosi. Do dziela. Nie mam pretensji do urzędników poniewaz to trzeba zalatwic na wyzszym szczeblu Marszalek, Wojewoda!!! 08:47, 20.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WłocławekWłocławek

2 0

Bo trzeba ich dusic ale miekki lubraniecki soltys nawet sie przestraszyl dziadków z Przylesia i droga srednicowa poszla w diably.Skansen ogrodzic siatka i turystow sprowadzac zeby zobaczyli jak mozma miasto zwijac 17:24, 20.03.2019


:-))):-)))

0 2

Co tam dwa pasy w jedną stronę. Proponuję trzy, a nawet cztery pasy w jedną stronę. 17:35, 20.03.2019


POLAK1POLAK1

23 1

Prawda jest taka, że wystarczy jechać przepisowo a nie piratować. Jeżdżę często ta trasą i wiem jak tam się jeździ. Tiry, rowerzyści, wyprzedzanie 'na trzeciego' często na 'podwójnej' to codzienność. 100 km/h ? za wolno. Legenda głosi, że dwa zakrety w Pikutkowie ktoś pokonał wolniej niż 50 km/h. Fotoradar ? kierowca kawałek zwolni by znów za chwilę 'wdepnąć' taki sens. 08:49, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kalimera@op.pl[email protected]

7 2

Właśnie chodzi o ten "kawałek" żeby zwolnił. 11:04, 20.03.2019


ZnakZnak

7 6

Urzednicy tedy nie jezdza i nic nie wiedza jaki jest tam niebezpieczenstwo.
Ja uwazam ze przed lukiem piwinno byc ograniczenie predkosci np.do 50 lub radar-wolniej beda jechac na luku i mniej wypadkow.
Na tym luku ciagle cos sie dzieje az strach jechac. Ja dostosuje predkosc ktos inny nie dostosuje i wypadek gotowy tam jest bardzo niebezpiecznie!!!!!!!
Ostatnio 2 wypadki smiertelne a wczesniej wypadek autobusu,cysterny itp....Zrobcie cos z tym urzednicy!!!!!!!! 08:55, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Przemo.Przemo.

0 2

Piszesz o tym, co powinni zrobić, a o tym właśnie jest artykuł. Pobudka halo.... 09:49, 20.03.2019


Kier.owcaKier.owca

12 2

Jak na nieszczęście jeżdżę tą trasą znaczy się wlekę bo tego nie można nazwać jazdą za autobusem lub koparką . Panowie urzędasy ruszcie swoje wielkie zady i pojeżdzijcie tą super trasą to gwarantuje że Wam się odechce i predzej coś wymyślicie . na całej prostej pobocze oddzielone linią ciągłą a gdzie w razie czego wymienić koło lub usunąć drobną usterkę ? przecież tam TIRY TO JEŻDŻĄ STADAMI . Naprawdę gratuluję operatywności i pomysłowości.To sam wstyd-zjazd z autostrady na głęboką wiochę 09:00, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

borynaboryna

1 0

No przecież to wieś-ławek !!! 21:24, 20.03.2019


aaddaadd

6 3

Od razu drogi nie poszerzą, nie poprawią jej jakości - na to nie ma co liczyć, bo będą budować baseny.... więc póki co - bardzo dobre rozwiązanie! Przecież chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo, które potencjalnie może być zwiększone dzięki ograniczeniu prędkości na tym odcinku. 09:05, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kalimera@op.pl[email protected]

1 0

Bezsensowne,wystarczy,jak już to ktoś napisał,jechać za autobusem,ciągnikiem,a jeżeli chodzi o ciężarowe,za rowerem,to wystarczy.
11:29, 20.03.2019


Henio1 Henio1

3 10

Tak fotoradar jak najbardziej konieczny,nic tak nie działa na szoferaków jak kasa,żadne pasy,ograniczenia,poszerzenia drogi,tylko kary finansowe,dziwi mnie ,chociaż nie dziwi postępowanie urzędasów,narady ,wizje itp pseudo działania,ilu musi zginąć niewinnie,bo *%#)!& który tam jedzie setką jak zginie sam to może i dobrze jednego mniej na drogach 09:06, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolekbolek

9 2

na każdej drodze i ulicy postawić a najlepiej zakazać jazdy samochodem......to jest mądre myślenie..... 09:23, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fred flinstonefred flinstone

8 2

Bezsensowne i żałosne skamlenie. Nie będzie fotoradaru i koniec rozmowy, po co dalej to roztrząsać? Całość jest wyraźnym wskazaniem dla włocławskiej policji gdzie ma stanąć z radarem i łapać przekraczających prędkość kierowców. Zamiast bezsensownie suszyć na DK91 przy Hali Mistrzów, na Toruńskiej, na P-2, trzeba będzie stanąć w lesie i zapracować na swoją pensję. 09:43, 20.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kalimera@op.pl[email protected]

2 1

Właśnie od wczoraj wzięli sobie do serca i stoją,szkoda tylko że nie oznakowanym,ale za to wpływy większe. 11:11, 20.03.2019


kalimera@op.pl[email protected]

1 1

Właśnie od wczoraj wzięli sobie do serca i stoją,szkoda tylko że nie oznakowanym,ale za to wpływy większe. 11:21, 20.03.2019


ConverConver

5 0

Nie będzie tam wypadków, gdy kierowcy włączą myślenie i prędkość dostosują do panujących tam warunków drogowych. 10:02, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan ChałaJan Chała

11 1

Włocławski samorząd nie może tej drogi zbudować, bo jest to droga krajowa w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie zwalnia to jednak prezydenta od namolnego wręcz nękania wspomnianej instytucji aby ten odcinek drogi krajowej nr 62 został przebudowany do parametrów drogi dwujezdniowej! Tylko Włocławek, co jest niestety "normą", spośród miast 100 tysięcznych w kraju, ma takie kiepskie połączenie z węzłem autostradowym mającym w nazwie Włocławek (Włocławek Zachód). Panie Prezydencie oraz wszyscy inni politycy kochający Włocławek do roboty w tym temacie!!!Przecież ta droga to aorta życia dla miasta- chyba to jasne!!! Niestety na dziś jest jak jest i trzeba szczególnie uważać na tym odcinku, bo wyprzedzanie to prowokowanie poważnego wypadku. 10:13, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wkurzony wloclawianiWkurzony wloclawiani

3 0

Merytorycznie i na temat.Krew zalewa jak tylko sie gada o S5 o S10 obwodnica Inowrocławia etc,soltys lubraniecki powinien nekac nekac i jeszcze raz nekac,mamy dosc słuchania jak to sie Polska buduje a tu jest czarna dziura.Tylko Srorun i Tyfus i długo nic.Rusz sie psudo prezydencie ze swoja banda indolentow.bo wstyd jak jest wypadek na autostradzie co ludzie mówią jak ich do miasta policja kieruje,brzeska strefa zaraz zatrudni nasfepne tysiac ludzi,co Wy robicie nieroby?lacznik falbanka pikutkowo tylko 4pasy juz nie wspomne o zatrzynaniu budowy trasy srednicowej z zazamcza.Dno i 3metry mulu,jedz chlopie do Plocka i zobacz jak wyglada miasto ,wrrrrrr 17:18, 20.03.2019


MM

4 3

Nie ma czegoś takiego jak trasa brzeska. 10:26, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GdybanieGdybanie

7 1

Gdyby był... Jakby.... Weźcie porządnie oznakujcie ten zakręt.... Tych co tam zginęli już nikt nie ożywi nawet puste paplanie bo za szybko..... Nie ostrożnie bo za młody, niedoswiadczony... Nie ma reguł na jazdę.... Śliska nawierzchnia fakt prędkość... Szkoda ich wszystkich.... 10:30, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

7 0

Jan Chała wszystko prawda, dodać należy że w przeciągu kilku lat powstanie kilka-kilkanaście firm, z czego wynika że ruch będzie coraz większy. 11:01, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EdEd

1 1

Wiec będzie wolniej i bezpieczniej. Proste! 20:29, 20.03.2019


BolekBolek

6 0

Czy ludzie są aż tacy bezmyślni czy tylko mi się wydaje? Osobiście wolałbym ta drugą opcję...
Czy naprawdę niektórym potrzebny jest fotoradar lub "suszarka" żeby zwolnić? Czy nie da do myślenia duży ruch czy padający deszcz lub śnieg (albo jedno i drugie)? Zgadzam się, że ta droga jest "za mała" w stosunku do ruchu jaki tam panuje, zgadzam się też, że "aż się prosi" żeby ją "przerobić". Ale to nie GDDKIA czy prezydent są winni, że tam są wypadki, a tylko i wyłącznie kierowcy, które je powodują przez nieostrozna jazdę. Szkoda tej młodej dziewczyny, która niedawno tam straciła życie, szkoda, że nie wróciła już do domu czyjaś córka, wnuczka, siostra, być może "dziewczyna" lub żona. Ale prawda jest taka, że prawdopodobnie sama jest temu winna. Śmierć to zdecydowanie zbyt surowa kara, zasłużyła co najwyżej na mandat i ewentualnie na utratę prawa jazdy, ale niestety, prawo fizyki jest bezwzględne.

Czy myślący i odpowiedzialny człowiek jedzie 140km/h autostradą jeżeli leży na niej śnieg "po kolana"? Czy jak na danym skrzyżowaniu jest tylko "ustąp", a nie "stop", widoczność na drogę z pierwszeństwem jest mocno ograniczona przez drzewo, budynek, zakręt czy cokolwiek innego to nie trzeba się zatrzymać żeby się dokładnie obejrzeć? Czy naprawdę boli myślenie? 11:50, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

0 1

Śmiem twierdzić, że przy drodze 2x2 wypadków byłoby więcej i to śmiertelnych, bo mnóstwo by jeździło po 140-160/h. I kto wtedy byłby winien? 13:00, 20.03.2019


kierowcakierowca

9 4

Ta droga nie jest przystosowana do tak dużego / będzie jeszcze większe / natężenia ruchu. Firm w Brzeskiej strefie ma przybywać. Droga nie jest z gumy. Tylko rozbudowa poszerzenie albo druga jezdnia tak jak jest na Kruszyńskiej poprawi bezpieczeństwo. Do roboty urzędnicy i politycy !!!!!! bo inaczej pogadamy !!!!! 12:28, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja Ty OnJa Ty On

11 1

Lepiej bić pianę o seksie czterolatków, gejach itp. niż rozwiązywać prawdziwe problemy. To do was politycy ! Chory kraj !!!! 12:32, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JannoshJannosh

7 2

I na takich *%#)!& musimy płacić podatki. Ta banda kretynów udająca znawców tematu już dawno powinna zamiatać ulice. Zasłaniają się prędkością, a przecież to jest droga jak "osiedlówka" a nie węzeł autostradowy. Przebudować, przeprofilować tą drogę. A tych uczonych specjalistów - do pośredniaka. 12:46, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JavarJavar

6 0

A ulica Cisowa w Michelinie ma samowolnie ustawiony znak zakaz ruchu.
I nikt na to nie reaguje.
Może ktoś "ważny" tam mieszka.
Prosze redakcje o zajecie się tą sprawą. Chyba, że jest to prywatna ulica.
13:06, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzoferroSzoferro

4 0

Wcale nie jest tam konieczny fotoradar. Mnie on nie jest potrzebny żeby zwolnić jak jest ślisko albo żeby rowerzysty nie przejechać. Nie to żebym zgrywal świętego, dbam wyłącznie o swój interes. Życie jest mi miłe, patrzeć z siedziska wózka inwalidzkiego jak inni jeżdżą na rowerze czy nartach też mi się nie uśmiecha, tak samo jak życie z wyrokiem karnym i wyrzutami sumienia. 500 zł wolę wydać na coś ciekawszego niż mandat karny, no i wreszcie dbam o swój samochód, na który ciężko zarobiłem, dobrze też by było go za parę lat sprzedać za względnie przyzwoitą cenę.

Tak jak pisano wyżej, myśleć za tą kierownicą. Myśleć, myśleć i jeszcze raz myśleć, a nie szukać winnych w urzędzie miasta, zarządzie dróg, GDDKIA czy gdziekolwiek indziej tylko nie u siebie. 13:39, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marzenkamarzenka

4 1

krzyś ja czekam na estakadę nad rondem falbanka! 14:17, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

8 2

Zrobić 50 na godzinę, wyciąć drzewa od strony Włocławka, polepszy się widoczność na zakręcie
i sytuacja się poprawi. Do tego posłać co jakiś czas patrol drogówki - zrobi się spokojniej.
I tak do remontu lub KAPITALNEJ PRZEBUDOWY TEJ DROGI. 14:38, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

4567845678

4 0

Dzięki temu, że ta droga jest jaka jest, jest tam wbrew pozorom bezpieczniej. Ja wiem, że nawet jeden wypadek to o jeden za dużo, zwłaszcza śmiertelny, ale na tej trasie wypadków tam jest kilka w roku, raczej nie więcej niż 10. Z kolei na szerokiej autostradzie jest ich kilka w tygodniu, zwłaszcza wiosną i latem. Więc może lepiej faktycznie zostawić ta trasę jak jest bo dopiero będą się tam dantejskie sceny odbywać. Nie będzie jak autostrady objechać jak ją jakiś "mistrz prostej" zablokuje. 15:59, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ktoś z Brześcia Ktoś z Brześcia

5 2

Przy tym natężeniu ruchu droga jest zbyt wąska, brak poboczy , nie rozumię tego , że GDDKIA nie widzi problemu , inna rzecz, że kierowcy też czasem nie zważają na ograniczenia prędkości i złe warunki oraz nie znają techniki jazdy 20:26, 20.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ahojahoj

1 1

A po co Tobie utwardzone pobocza ? Chyba nie chcesz spychać na nie tych, którzy jadą zgodnie z przepisami ? Gdyby wszyscy trzymali się zasad określonych oznakowaniem to nie byłoby tych wypadków ale w Polsce zgodnie z przepisami jeżdżą tylko frajerzy, czyż nie Ktosiu z Brześcia ? 21:32, 20.03.2019


AtafAtaf

0 0

Ty nie znasz zasad pisowni i dobrze. 23:36, 20.03.2019


jwsjws

2 1

Zamiast "cmentarza" dla psów, kotów, itp. postawcie radar, który ocali kilka istnień ludzkich. I bardzo proszę aby lobby psiarsko - kociarskie zechciało tym razem wykazać odrobinę empatii w obliczu ludzkiej śmierci. 22:05, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rozumu nie maszrozumu nie masz

1 1

a co ma wspólnego jedno z drugim? to może postawmy fotoradar, a nie baseny letnie dla włocławiaków? 12:17, 21.03.2019


WPPWWPPW

1 0

Jaka Władza takie rozwiązania. 16:37, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%