Zamknij

W tym miejscu pojawią się światła? Jest też inna możliwość poprawy bezpieczeństwa

06:00, 19.08.2019 N.S Aktualizacja: 17:32, 19.08.2019
Skomentuj Radny SLD proponuje zainstalowanie przy przeździe rowerowym sygnalizacji świetlnej. Fot. Grażyna Sobczak Radny SLD proponuje zainstalowanie przy przeździe rowerowym sygnalizacji świetlnej. Fot. Grażyna Sobczak

Radny Krzysztof Grządziel proponuje zainstalowanie sygnalizacji świetlnej przy przejeździe rowerowym na al. Kazimierza Wielkiego. Tłumaczy, że ograniczenie w tym miejscu prędkości do nic nie daje, ponieważ wielu kierowców go nie przestrzega.

Przejazd znajduje się tuż za wiaduktem. Kierowcy powinni zwalniać tam do 40 km/h, ale praktyka pokazuje, że nie wszyscy stosują się do ograniczenia prędkości. Właśnie dlatego radny SLD chce, by w tym miejscu ustawić sygnalizację świetlną, która – po naciśnięciu przez rowerzystę przycisku – wymuszałaby na kierowcach zatrzymanie.

- Byłoby to bardziej bezpieczne, bowiem, jak obserwujemy, nie każdy tam zwalnia do tych 40 km/h. I w momencie Kiedy tych rowerzystów się tam kilku czasem pojawia, może być problem

– argumentował Krzysztof Grządziel na ostatniej sesji Rady Miasta.

Problem zauważają również władze miasta. Mają jednak inny pomysł na rozwiązanie go.

- Planujemy na przyszły rok przedłużenie tej drogi dla rowerów do istniejącego przejścia z sygnalizacją świetlną przy ul. Leśnej i likwidację tego przejazdu, który faktycznie jest niebezpieczny

– tłumaczy Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka.

Jeśli ten plan zostanie zrealizowany, rowerzyści będą mogli przedostać się na drugą stronę jezdni na przejściu ze światłami przy skrzyżowaniu z ul. Leśną lub bliżej wiaduktu – na pasach przy skrzyżowaniu z ul. Zielną.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(45)

KarollaKarolla

19 3

To prawda- nie wszyscy tam zwalniają a niektorzy nawet wyprzedzają na przejściu. Dobrze, że scieżka będzie przedluzona.

Moim zdaniem wszyscy poruszający się drogą rowerzyści powinni znać podstawowe znaki typu ustąp pierwszeństwa, droga z pierwszeństwem itp.
Ale to już powinien być ogólnopolski projekt. 08:03, 18.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tystys

13 2

Tam jest znak A-7 do którego nie stosują się rowerzyści. 07:17, 19.08.2019


reo

Rowerzysta i kierowcRowerzysta i kierowc

68 4

Bez sensu są światła i ten przejazd. Droga rowerowa powinna iść dołem pod wiaduktem. Dalej łączyła by się z ścieżką rowerową w lesie. Nikomu by nie wadziła tam, nawet pociągą które jeżdżą bardzo sporadycznie. Trzeba myśleć a nie narażać kierowców jaki i rowerzystów na niebezpieczeństwo. 08:18, 18.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

makarymakary

16 1

dokładnie tak
o takich rzeczach trzeba myśleć na etapie projektowania ,rzadko się zdarza aby
projektant oglądał miejsce którego dotyczyć będzie wykonywany projekt .
a już do prawdziwej rzadkości należą konsultacje z fachowcami od ruchu drogowego .
przecież 20 lat temu , jak był na studiach to coś tam mówili o ruchu drogowym . 08:03, 19.08.2019


Kierowca DHLKierowca DHL

16 17

Moim zdaniem sygnalizacja świetlna byłaby złym rozwiązaniem , lepiej by było ustawić znak o 40 ,powiedzmy 200 czy 300 metrów wcześniej aby kierowca mógł spokojnie zdjąć nogę z gazu . Pozdrawiam 14:49, 18.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wloclawiok Wloclawiok

57 0

Bez sensu to jest usytuowany ten przejazd powinien być na prostym odcinku a nie zaraz za wzniesienie 06:25, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

59 1

Wystarczyło wyremontować chodnik od strony parku linowego i problem by nie istniał, ale jakiś mądrala zabłysną inaczej i koszty będą się ciągnąć w nieskończoność. 06:34, 19.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Świeży Świeży

10 3

Info byłoby najrozsądniejsze rozwiązanie , ale teraz to już musztarda ... 08:03, 19.08.2019


makarymakary

13 2

i o to chodziło !
jeżeli w innym mieście koszt jakiejś roboty wynosi 10 000 to we Włocławku nie mogą wziąść
20 000
ALE MOGĄ W NIESKOŃCZONOŚĆ ROBIĆ POPRAWKI I NA TYM BOBU SIĘ KASĘ 08:09, 19.08.2019


OkszaOksza

45 11

Na tym przejściu jak byk, stoi znak ustąp pierwszeństwa przejazdu, który dotyczy rowerzystów. Ale im wbito do głów, że są świętymi krowami więc mają za nic przepisy. Rowerzysta jedzie nie zważając na znaki, ponieważ brak im elementarnej wiedzy. Mają pierwszeństwo OK, ale wjeżdżając na przejście nie zwracają uwagi w jakiej odległości od przejścia jest samochód. Właściciel samochodu musi mieć sprawne światła, zaś rowerzysta jest jakimś cudem zwolniony z tego obowiązku.Jeszcze nie widziałem żeby policjant zatrzymał rower który jest ewidentnie niesprawny. Brak świateł po zmroku to norma, nie mówiąc już o kamizelkach odblaskowych. Jedzie sobie taki(a) na nic nie zważając, bez świateł ze słuchawkami w uszach, albo rozmawia przez telefon a policja nic. Prawo o ruchu drogowym obowiązuje wszystkich. Więc czemu ma ono dotyczyć tylko kierowców. 07:03, 19.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RikszaRiksza

7 2

Pytanie czy takie wyznaczenie pierwszeństwa jest zgodne z prawem? 10:59, 19.08.2019


!!!!!!!!

45 1

Kuźwa a kto zaprojektował to ,,niebezpieczne miejsce '' ? Przecież autorstwo jest znane ! 07:04, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@

11 3

A MOŻE WIADUKT, TUNEL NAJLEPIEJ,,,,,, 07:21, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NieNie

52 3

Nie zgadzam się z panem Grządzielem. W mojej ocenie wymuszając zatrzymanie pojazdów zaraz za wzniesieniem powodujemy jeszcze większe zagrożenie dla kierowców. Jeśli ktoś wie to zwolni wcześniej, a ograniczenie do 40 jest dopiero na szczycie wiaduktu, a tam może już stać kolejka samochodów ustępująca jaśniewielmożnemu rowerzyście, który jak już ktoś napisał, ma ewidentny znak ustąp pierwszeństwa. Nie raz widziałem taką sytuację bo pokonuję tą drogę kilkanaście razy dziennie. Wiele razy ludzie ratują się uciekając na lewy pas bo nie zdążą się zatrzymać na prawym, tylko co będzie jak lewy też będzie zajęty ?? Przejazd powinien być umieszczony znacznie dalej za wiaduktem, tak aby zjeżdżając z niego widać było całą sytuację. Pozdrawiam. 07:22, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec WlMieszkaniec Wl

27 1

Krzysiu ,to twój pryncypał z U.M. kazał zbudować ścieżkę rowerową w taki sposób ,że część jest po jednej, a część po drugiej stronie Aleli Kazimierza Wielkiego. Chodzi mi o to co jest za wiaduktem w stronę zapory. Teraz trzeba światła i spowalnianie ruchu na niby obwodnicy szybkiego ruchu . 07:39, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

upartyuparty

26 5

znak STOP dla rowerow na kazdym przejsciu drogi rowerowej przez jezdnie 08:09, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FC FC

25 1

Jak w radzie miasta zasiadają idioci to się lokalizuje taki przejazd zaraz za wiaduktem. A nie dało się dalej? Pewnie by się dało ale się nie pomyślało. Teraz kolejny genialny pomysł na wydanie pieniędzy. Ten przejazd powinien być na łuku drogi sto metrów dalej żeby był widowny dla kierowców z dalszej odległości i obydwu kierunków jazdy. W każdym razie obecna lokalizacja to jakiś żart. Ale ktoś to zaakceptował. Sobie wybraliśmy władze miasta to mamy. 08:30, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

laiklaik

21 1

swiatla to sobie zalozcie w swoich glowkach trzeba bylo zrobic sciezke po stronie grzadziela i bylby spokoj ale nie trzeba bylo szybko kapuche wyciagnac w teraz glupoty wymyslacie to bedzie najwiekszy absurd w polsce jak tam zalozycie swiatla wiadukt slaba widocznosc jak stana na swiatlach bedzie jechal wariat to wszystkich pozabija a malo wariatow jezdzi po szosach po szkolach specjalnych itp 08:36, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ustawka?ustawka?

6 0

artykuł z dziś, komentarze z wczoraj.... 08:41, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BAGIETABAGIETA

9 14

Wystarczyłby fotoradar, wtedy każdy by zwalniał aż nadto. Tak samo przydałby się on z drugiej strony wiaduktu, gdzie jest już 50 km/h, a większość pruje 70 km/h i więcej 08:55, 19.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

podoba mi się.podoba mi się.

3 3

Podejrzewam, że jest to najlepszy i najtańszy pomysł jaki się pojawił, bo teraz przebudowywać, albo dokładać sygnalizacje to niepotrzebne koszty, a wystarczyło pomyśleć wcześniej. 09:35, 19.08.2019


gacek434gacek434

9 2

grzadziel oddaj pieniadze ludziom .placiles najnizsza krajowa frajerze.wy..p..ier.da aj z miasta 09:14, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ttatttat

12 6

Tam jest znak a-7,to rowerzysta musi ustąpić pierwszeństwa,kiedy oni wjeżdzają i myślą że mają pierwszeństwo,albo auta ustępują.Porażka. 09:20, 19.08.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

truptrup

10 4

Pytanie czy znajomość znaku A7 obowiązuje rowerzystów, a drugie pytanie czy znak D1 postawiony na jezdni przed przejazdem rowerówki jest zgodny z prawem, czy przypadkiem nie dotyczy przejść dla pieszych i przejazdów rowerówek? 10:48, 19.08.2019


tomekaaaaatomekaaaaa

6 4

dokładnie.....niebezpiecznie to się robi jak kierowcy sami zatrzymują się przed tym przejazdem, przecież tam rowerzyści maja ustąp pierwszeństwa, a kierowcy aut mają pierwszeństwo! ciekawe czy na innych skrzyżowaniach również zatrzymują się żeby ustąpić tym co nie mają pierwszeństwa przejazdu? Na jednym pasie zatrzymuje się i wpuszcza rower, a na na drugim obok jedzie albo musi gwałtownie hamować i to jest dopiero niebezpieczne! 11:10, 19.08.2019


do tomekaaaaado tomekaaaaa

6 1

Tomku przed iloma przejściami dla pieszych na skrzyżowaniach stoi znak D1 informujący kierowcę, że ma pierwszeństwo, a i tak musi przepuścić pieszego na pasach? Powód jest jeden, znak D1 wyznacza pierwszeństwo względem innych dróg, a nie przejść dla pieszych, czy rowerówek. Prościej ci tego nie potrafię wytłumaczyć. 11:24, 19.08.2019


puknij się w głowępuknij się w głowę

11 1

Oczywiście, że istniejące rozwiązanie jest najgorszym z możliwych. Jak trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby w ciągu drogi gdzie kierowcy mają cały czas 70 km/h, zaraz za wiaduktem robić przejście/przejazd dla rowerów z ograniczeniem do 40 km/h? Przy czym trzeba podkreślić, że żadne warunki nie narzucają konieczności takiego usytuowania przejścia, a nawet przeciwnie - dla utrzymania bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych trzeba poprowadzić ścieżkę rowerową i chodnik po stronie po której znajdują się miejsca największej aktywności - czyli po tej samej co Pchli targ, Brugmann, DGS, Novol, i dalej aż do samej tamy. Wielki znawca wszystkiego - Grządziel - dołoży teraz jeszcze sygnalizację. Wyobraź sobie Krzysiu, że ze względów bezpieczeństwa sygnalizatory dla nadjeżdżających od strony miasta powinny być widoczne jeszcze przed szczytem wzniesienia. Ale skąd ty możesz wiedzieć takie rzeczy, skoro nawet pasożyty z MZUKiDu nie interesują się takimi sprawami - bo nie znają się na tym i klepnęli obecne rozwiązanie. 09:49, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośkaGośka

6 5

Fotoradar potrzebny na Płockiej od zaraz. Tiry pędzą jakby po autostradzie zasuwały. 09:52, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LiddlLiddl

16 0

Tylko we Włocławku powstają takie buble, jaka władza takie miasto. 09:55, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FredFred

15 0

Czy nikt nie jest odpowiedzialny za taki projekt przecież to jest bubel ? Dziwi mnie fakt ze w tak małowidocznym i niebezpiecznym miejscu ktoś zdecydował się usytuować przejazd rowerami zatrzymując ruch na wiadukcie. 10:11, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZŁOTA MYŚLZŁOTA MYŚL

6 6

Zamknąć ruch samochodowy w całym mieście , niech rowerki sobie jedzą , będzie bezpiecznie a później ruch pieszy wstrzymać i będzie gitara ??????? 10:20, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lebiedzlebiedz

11 0

panie kuku kiedy odnowisz pan sciezke w lesie na wikaryjke i pinczate obiecywales pan i co z tego wyszlo a glosowalem na pana juz niedlugo zima 10:30, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kapitalnakapitalna

6 2

Jestem za tym by ustawiać światła kaskadowo co 100 metrów, a co.
Wtedy jedzie takie auto i pokonuje odcinek drogi dwa razy dłużej, więcej spalin zostaje a przecież chodzi o to by wprowadzać normy UE o czystym powietrzu. 10:34, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinPMarcinP

12 1

Postawienie w tym miejscu świateł jest niebezpieczne, samochody jadące 70 km/h wyskakujace zza górki trafiają na inne auta stojące na czerwonym. Łatwo wyobrazić sobie co się będzie działo np w niedzielę kiedy ruch w stronę targu jest całkiem spory. Jedynym sensownym rozwiązaniem moim zdaniem jest faktycznie przwdluzenie ścieżki rowerowej do istniejącego przejścia dla pieszych. Moim zdaniem 10:39, 19.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

19601960

0 6

A musi jeden z drugim jechać tam aż 70 km/h?
Ograniczyć do co najmniej 50. 11:17, 19.08.2019


paragrafparagraf

11 6

Czy wyznaczenie pierwszeństwa przejazdu dla kierowców w tym miejscu jest zgodne z prawem? Czy znak drogowy D1 dotyczy przejść dla pieszych i przejazdów ścieżek rowerowych? 10:41, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

driverdriver

7 6

Brak kultury, chamstwo i agresja. Oto obraz polskiego Janusza za kierownicą. Jeżdże po całej Europie i chyba nigdzie nie ma takich problemów jak w PL. 11:11, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

19601960

11 0

A nie można było tak od razu zrobić, tzn dalej po tej samej stronie pociągnąć.
To przejście na drugą str tuż za wiaduktem to wielki błąd i niebezpieczeństwo. 11:15, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sąsiadsąsiad

10 0

A ja proponuję żeby więcej płacił ludziom których zatrudnia no i wnukom 12:53, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

milicjant54milicjant54

4 4

Chciałbym zauważyć, że jadąc Al. Kazimierza Wielkiego od Kr. Jadwigi w stronę tamy skrzyżowanie z Zielną odwołuje ograniczenie do 70km/h, więc na wiadukt wolno wjeżdżać z prędkością 50km/h, bo od skrzyżowania do wiaduktu nie ma innego znaku zezwalającego jechać prędzej. Szkoda, że żaden mądrala tego nie zauważył. Tak więc ograniczenie do 40km/h za wiaduktem nie powinno stanowic problemu dla jadących przepisowo. Tylko wysokie kary nauczą Januszy przestrzegania przepisów. 14:51, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonim GallAnonim Gall

9 0

Zacznijmy od tego, że przecinanie drogi przejazdem dla rowerów było idiotyzmem do kwadratu. Kolejny bzdurny pomysł władz. Trzeba było poprowadzić drogę dla rowerów dołem pod wiaduktem 17:07, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

łunłun

6 0

Ten przejazd rowerowy wymyslił chyba jakiś dyrektor z zawodu, tylko niech nie przenosi Wikaryskiego na Plac Wolności...żeby sobie leżało w centrum :DD 18:30, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UserUser

6 0

Przede wszystkim trzeba pogratulować ludziom, którzy to projektowali. Naprawdę trzeba mieć coś z głową, żeby puścić ścieżkę rowerową przez dwa pasy w takim miejscu. Ciekaw jestem kto w ogóle wymyślił ścieżkę rowerową po tamtej stronie drogi, jak park linowy, duże zakłady i pchli targ są po stronie Kazimierza i 80% rowerzystów o tak jeździ tym zdezelowanym chodnikiem do samego skrzyżowania. Zrobiłby ścieżkę dalej po tej stronie, naprawili chodnik i wszystkim wyszłoby to na dobre. Niestety w tym mieście wszystko robi się bezmyślnie i od dupy strony. 19:01, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KIEROWCAKIEROWCA

2 1

Na litość boską kto? I co za inteligentny pomysł na przejazd dla rowerów zaraz za zjazdem z wiaduktu!!!! Przed wspomnianym pojazdem jest ograniczenie do 70 , tuż za zjazdem ograniczenie do 40 !!! I 30 m. Przejście. To tak na dobrą sprawę to inteligent z urzędu wymyślił genialnie jak pozbyć się pieszych!!! Brawo ! Każdy KIEROWCA wie że odjeżdżając pod wzniesienie nie widzimy co jest za nim aż będziemy zaczynać zjeżdżać z górki, a tam kamikadze na rowerówce no tak przecież on tam ma pierwszeństwo!! Lecz biada jak tam ktoś zasówa, nie ma szans ten pieszy rowerzysta.... 21:57, 19.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stanisławstanisław

1 0

Ten przejazd w tym miejscu jest w najgorszym miejscu w jakim może być , za wiaduktem. Panie Radny ktoś to wybudował za nasze pieniądze prawda, ktoś to zaprojektował na kogoś zlecenie. 10:08, 20.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%