Prace nad stworzeniem drogi alternatywnej dla al. Jana Pawła II mają niebawem nabrać impetu. Trwa projektowanie pierwszych etapów inwestycji, a jednocześnie przygotowywanie dokumentacji potrzebnej do przesunięcia granic miasta.
W maju włocławski ratusz przedstawił mieszkańcom Michelina projekt budowy trasy alternatywnej dla Al. Jana Pawła II. Po konsultacjach z mieszkańcami urzędnicy zabrali się za przygotowania do realizacji ambitnego pomysłu (o projekcie pisaliśmy tutaj).
- Stopniowo wszystko się dzieje. Sprawdziliśmy statystyki z policji odnośnie kolizji i wypadków w tym rejonie. Są wręcz przerażające. Same projekty są w budżecie. Szykujemy wnioski odnośnie ul. Szewskiej i przeprojektowania al. Jaka Pawła II, bo to nowe rondo będzie tego wymagać
– tłumaczy Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka odpowiedzialny za miejskie inwestycje.
Przypomnijmy, że w pierwszej kolejności ratusz chce wybudować przedłużenie ul. Brzezinowej do ul. Letniej. Właśnie trwają prace projektowe. Sama letnia w późniejszym etapie prac ma zostać wzmocniona.
[ZT]33511[/ZT]
W II etapie inwestycji ma powstać przedłużenie ul. Szewskiej przez teren spółki PEPEBE i tereny leśne do nowego ronda, które powstanie na al. Jana Pawła II. Prace projektowe mają natomiast rozpocząć się jeszcze w tym roku. Realizację zaplanowano na lata 2020-2021.
W kolejnym etapie ma dojść do przesunięcia granic miasta po zachodniej stronie osiedla i wybudowanie łącznika ul. Szyszkowej z al. Jana Pawła II. Urzędnicy przygotowali już projekty uchwał rozpoczynających procedurę przesuwania granic miasta, co jest konieczne, by zrealizować ten plan. W najbliższym czasie zostaną one przekazane do biura Rady Miasta.
W dalszej kolejności planowana jest przebudowa al. Jana Pawła II na odcinku od planowanego nowego ronda do ronda Falbanka. Jeśli realizacja czterech etapów inwestycji nie przyniesie znaczącej poprawy sytuacji, wdrożony zostanie etap V zakładający budowę drogi łączącej nowe rondo z ul. Wiejską.
Aaaaa06:26, 22.08.2019
Najpierw zrobili jedno rondo i przez to mamy korki. Tylko we Włocławku korki rozładować można budujac drugie rondo. Brawo brawo brawo. Inwestycja na miarę betonu na starym rynku. 06:26, 22.08.2019
***06:47, 22.08.2019
To nie rondo, tylko buraki na rondzie powodują korki 06:47, 22.08.2019
Aaaaaa08:51, 22.08.2019
Bzdura. W godzinach wzmożonego ruchu, rondo ma za małą przepustowość i masz korek do falbanki. Wszystko przez to, że komuś zachciało się w tamtym miejscu biedronki. Biedronki kiedyś nie było i zatorów na drodze też. Kolejna bzdura to twierdzenie, że rondo powstało dlatego że był problem wyjechać z ul letniej czy mielęcińskiej. Przez to rondo to dopiero teraz z mielęcińskiej trudno wyjechać? 08:51, 22.08.2019
Oksza07:03, 22.08.2019
Przecież Al Jana Pawła, pierwotnie była projektowana jako trasa dwujezdniowa, nawet słupy oświetleniowe wyposażone są w lampy na dwie strony. To po co te kombinacje. Panie Kukucki, niech Pan zajrzy do starych planów z lat siedemdziesiątych, wtedy mieli dobre założenia. Z pewnością będzie mniej zachodu, niż przy tych waszych pożal się Boże pomysłach. W tamtych czasach, planiści wiedzieli i zakładali, że miasto się będzie powiększać. Mieliśmy wtedy przemysł i ludzie ciągnęli do Włocławka. Potem przyszli szaleńcy i zniszczyli co się dało. Ja rozumiem, nie każdy jest omnibusem, więc proszę sobie dobrać kompetentnych doradców, bo są na pewno inżynierowie którzy się znają na rzeczy. Niech tego nie robi firma znana z rzetelności i solidności wykonania prac. 07:03, 22.08.2019
Oksza07:12, 22.08.2019
Mam pytanie do Moderatora. Czemu mają służyć te durne zgadywanki typu - wskaż coś tam. Strasznie jest to wkurzające i niczemu nie służy. Chyba że się mylę. Za dużo jest wszystkiego dookoła więc proszę nie dokładać nam jeszcze więcej. Pozdrawiam 07:12, 22.08.2019
Kary07:21, 22.08.2019
Nic nie zastąpi dwóch pasów w jedną stronę!Nie róbcie drogowego bubla.Poprzednicy myśleli perspektywicznie i uszykowali szeroki pas ruchu, wykorzystajcie to i wybudujcie drogę w przekroju 2x2. Inne rozwiązanie się nie sprawdzi. 07:21, 22.08.2019
Fryzjer bez pracy07:33, 22.08.2019
Nie jednemu urzędnikowi z tego przerażenia wyszły włosy z głowy.
No i łysoli już nie zobaczysz w moim zakładzie ????
07:33, 22.08.2019
tojo07:36, 22.08.2019
Z mojego punktu widzenia to do wszystkich kolizji i wypadków przyczyniają się samochody marki bmw i kierujący nimi buraki , więc zacząłbym od wyeliminowania tych złomów z polskich dróg i napewno sytuacja się poprawi , a swoją drogą to tylko dwa pasy w jednym kierunku rozwiążą ten problem inaczej miasto wyda pieniążki i się nic nie zmieni 07:36, 22.08.2019
Zik18:22, 25.08.2019
Burak to może Ty jesteś a kierowców BMW to proszę zostaw w spokoju ,a mimo woli to pochwal się czym ty jeździsz? 18:22, 25.08.2019
zawisza07:45, 22.08.2019
Tylko budowa ulicy dwujezdniwej AL. Jana Pawla II. likwidacja ronda i planowanych.
Tam gdzie szerokosc pozwala budowa rownoleglych ulic serwisowych wzdluz Al Jana Pawla.
Tyle w temacie. Prace budowlanna prosze rozpoczacnatychmiast. Klamca Prezydent mial budowe AL. Jana Pawla z dwoma jezdniami w programie wyborczym. Klamca Klamca Klamca. 07:45, 22.08.2019
makary08:29, 22.08.2019
może i kłamca
ale za to nerwy ze stali , po aresztowaniu PANA M i zabezpieczeniu dokumentacji przez CBA
TEN przychodzi do URZĘDU jak by nic się nie stało 08:29, 22.08.2019
Stasiu07:47, 22.08.2019
Wybudować drugi pas jak było w planach, a rondo przekształcić w turbinowe - sprawdzony pomysł w wielu miastach. 07:47, 22.08.2019
Czerwona Zatoka 07:57, 22.08.2019
Wywłaszczyć te trzy domki , które przeszkadzają i budować alternatywę. 07:57, 22.08.2019
#####07:58, 22.08.2019
W domku pod lasem mieszkała sobie stara siwa babuleńka . przychodziły do niej dzieci z niedalekiej wsi , a ona opowiadała im bajki .... 07:58, 22.08.2019
Wybory08:25, 22.08.2019
Zaczyna się..... 08:25, 22.08.2019
po co?08:31, 22.08.2019
po co droga alternatywna nie przesadzajmy nie stoimy w korkach nie wiadomo ile czaasu! potrzebne są w Michelinie PROGI ZWALNIAJĄCE!!!!! na uliczkach dojezdnych i na innych ulicach np. na Brzezinowej Kościelnej Zachodniej, Świetlanej, Lipowej, Michelińskiej Mielęcińskiej, i wszystkich uliczkach dojezdnych tych przy lasach itp tam są AUTOSTRADY!! 08:31, 22.08.2019
Zzz10:21, 23.08.2019
Progi zwalniającę to więcej hałasu i spalin 10:21, 23.08.2019
marburg08:39, 22.08.2019
Tylko dwujezdniowa Jana Pawla, i bezkolizyjne skrzyzowania od strony falbanki i w okolicy Nowej Wsi. Zadne wiejskie plany w postaci waskich sciezek z radami. Wloclawek to nie miasteczko!!! 08:39, 22.08.2019
Myślcie!08:59, 22.08.2019
Zobaczcie Toruń, tam buduje się drogi 2pasmowe, na osiedlach, nawet odcinki, które obecnie wydają się niekompletne, tak jak u nas na Michelinie zrobionoby powiedzmy tylko jakiś fragment 1 km od granic miasta, ale sukcesywnie, oni jednak realizują konsekwentnie i co kadencja to rozbudowują by docelowo były odcinki *%#)!& na każdym osiedlu. Pewnie, że jedziemy nagle 2pasy, potem znowu wąska droga, potem 2pasmowa, lecz jest to realizowane, by każda kadencja myślała. U nas np. na Łubnej starą lepiankę się remontuje za miliony złotych, a to teren przeznaczony na Aleję Królowej Jadwigii, nie wymaga się żeby robić wszystko, ale stopniowo, w tamtej powinien być odcinek zrobiony od Toruńskiej do Promiennej, w tej np. nawet na placu cyrkowym, byle stopniowo do przodu. Tak samo Michelin, zróbmy od granic miasta do połowy Michelina 2 pasy ruchu, jeden potem może złożyć na czas remontu tego starego, i potem stopniowo wykup gruntów itd. A te propozycje UM są żałosne i bardzo nieefektywne oraz kosztowne, wielu ludzi będzie przeciwko! 08:59, 22.08.2019
uważny10:44, 22.08.2019
Tyle, że Toruń ssie z budżetu województwa wielkie pieniądze a Włocławkowi przyznają g...wno. 10:44, 22.08.2019
Przemyśliwuj11:12, 22.08.2019
ad uważny10:44, 22.08.2019
I to wszystko, co w tej kwestii zauważyłeś?
To nie wiele. Jedź do Torunia i zobacz, jak te ''wyssane'' pieniądze są spożytkowane na rzecz miasta ! Ja byłem, obserwowałem i mam wnioski swoje!
Nie jestem z Toruniu, lecz stąd, ale - mimo wszystko - uważam, że pieniądze powinien dostawać ten, kto potrafi nimi właściwie, korzystanie dla ludzi i struktury miasta - gospodarować.
Czyżby mało było tutaj, na tym portalu publicznej i żarliwej dyskusji na temat utraconych, wręcz zmarnowanych pieniędzy przez niewłaściwe decyzje osób odpowiedzialnych ?
11:12, 22.08.2019
@Przemyśliwuj12:57, 22.08.2019
Z g..wna bata nie ukręcisz. Porównaj tylko ile Toruń dostał na szpital a ile Włocławek, różnica jest set krotna, podobnie jest z drogami, dotacjami unijnymi i innymi. Zachwyt minie. Dotacji utraconych... utraconych z nieudolności czy z cwaniactwa i zaborczości władz województwa (pochodzących z Torunia). W tym województwie lwią część wszelkich dotacji konsumują Toruń i Bydgoszcz, kosztem innych miejscowości. W innych województwach rozwój jest symetryczny. A było przyłączyć się do województwa łódzkiego ! 12:57, 22.08.2019
wyborca09:17, 22.08.2019
Z tą władzą nie wierzę w żadne przemyślane inwestycje jest to typowe bicie piany. Dzień za dniem miesiąc za miesiącem i nic się nie dzieje. Pretensje możemy mieć tylko do siebie to My ich wybraliśmy. 09:17, 22.08.2019
miejscownik; o kim, 11:04, 22.08.2019
Nie! Zdecydowanie; nie!
Przez Mieszkańców był wybrany jedynie i tylko prezydent. Reszta orszaku asysty pana prezydenta, to jego osobisty wybór, oparty bardziej na osobistych kontaktach towarzyskich, niż na sprawdzeniu przydatnej dla Ratusza i dla włocławian - wiedzy!
Przykładów nie trzeba przytaczać. Same się prezentują.
Inną rzeczą jest fakt, że wybrani przez włocławian radni nader częstą bywają nieporadni i w wielu przypadkach, podnosząc rękę przy głosowaniach, nie mają pojęcia o tym; czy robią dobrze, czy źle.
Nie wspominam już o tym, że sprawy i problemy mieszkańców nie bardzo obchodzą niektórych rajców ! I są fakty, które to potwierdzają!
11:04, 22.08.2019
dajcie kaftan...09:30, 22.08.2019
Przedłużymy Brzezinową do Letniej, a później będziemy wzmacniać Letnią. Tęgi łeb ma nasz zastępca ds. inwestycji, nie ma co. Facet z typu tych, którzy budowę domu zaczynają od dymu z komina. Zarzut za niegospodarność aż sam się prosi.
Droga między wjazdem do miasta od strony Nowej Wsi i skrzyżowaniem z ul. Letnią (przy Biedronce) w dotychczasowej formie jako jednojezdniowa ma rację bytu tylko w przypadku odebrania jej funkcji zbierającej ruch z całego osiedla i poprowadzenia go równoległymi - Zachodnią i Brzezinową do nowego, dużego skrzyżowania przy lesie na początku J.P. II.
W tej chwili priorytetem jest likwidacja wąskiego gardła właśnie między lasem a skrzyżowaniem z ul. Letnią. Ruch miedzy Falbanką i Michelinem odbywa się płynnie, nawet przy dużym natężeniu, niebezpieczne sytuacje rozwiązałby pojawiający się tam patrol z radarem.
09:30, 22.08.2019
daro09:35, 22.08.2019
Drogtom ogarnie.Firma na miarę Włocławskich możliwości.Prześcigniemy Chiny. 09:35, 22.08.2019
Dariusz09:45, 22.08.2019
Popieram wypowiedzi OKSZA, na ul. Jana Pawła II jest wybudowana infrastruktura pod drugą jezdnie t.z. kanalizacja deszczowa z pustami drogowymi na całej długości. Wpusty są zabezpieczone ślepymi włazami. Co ten plebs włocławski kombinuje, były bezradny, a obecny V-ce Prezydent, który zna się na produkcji kapsli, o inwestycjach tak się zna jak ja na produkcji kapsli. 09:45, 22.08.2019
nie działa10:36, 22.08.2019
Strona https://0.0.132.167/ jest nieosiągalna. 10:36, 22.08.2019
Z innej beczki10:38, 22.08.2019
Panie Kukucki a listę kandydatów do Sejmu już Pan ułożył? Kto na nich będzie? 10:38, 22.08.2019
Niewrażliwy...10:50, 22.08.2019
Cyt: ''Liczba wypadków w tym miejscu przeraża urzędników''.
...a reszta mieszkańców Włocławka - nie będąca urzędnikami - jest nieczuła, niewrażliwa i ma to - szczególnie ci z Michelina i Mielęcina - gdzieś, bo ich to nie przeraża.
Epokowa konstatacja... ??? 10:50, 22.08.2019
Some time10:53, 22.08.2019
Kukucki: - ''Stopniowo wszystko się dzieje. Sprawdziliśmy statystyki z policji odnośnie kolizji i wypadków w tym rejonie''.
Sprawdziliście - to ilu was było(?) - statystyki wypadków zaistniałych w jakiej przestrzeni czasowej - jeżeli wolno spytać?
Czy w czasach działania milicji - też? :) 10:53, 22.08.2019
z Włocławka 11:29, 22.08.2019
Komu potrzebne przedłużenie ul.Brzezinowej do Letniej??? przecież jest dostęp do Letniej! Co to zmieni?
Kukucki chce wyrzucić w błoto pieniądze podatników!
Sam przecież Kukucki z czołowymi działaczami SLD przed wyborami głośno optował za alternatywną drogą za zakładem karnym. To rozwiązanie miało by sens.
A teraz jak proponuje rozwiązania przez osiedle, jest też protest mieszkańców tam zamieszkujących (o tym oczywiscie najlepiej nie pisać).
W nowoczesnych miastach nie prowadzi się alternatywnych dróg przez osiedla mieszkaniowe, planuje się drogi omijające zabudowania.
Takie rozwiązania jak piszecie w artykule kompletnie nic to nie zmieni. W dalszym ciągu będą korki na Jana Pawła II , jedynie co łatwo przyjdzie urzedowi mista to łatwo wydane publiczne pieniądze.
11:29, 22.08.2019
Zbychu11:39, 22.08.2019
Kadencji wam braknie a Ty dalej bedziesz projektowal, konsultowal ,badal,pozyskiwal a na koniec powiesz ze ceny uslug i materialow poszly znowu o 100 procent. 11:39, 22.08.2019
Klick11:52, 22.08.2019
Znowuz wyrżna pół lasu a efektu zero.Jana Pawła zmodernizować wystarczy na te pare godzin korków dziennie wystarczjące
11:52, 22.08.2019
Bolton11:53, 22.08.2019
W środku osiedla droge robić alternatywna tragedia.I tak wszyscy na Jana Pawła się spotkają 11:53, 22.08.2019
Wrong11:58, 22.08.2019
to śmieszne rondko zlikwidować i skrętne pasy dodatkowe porobić.Po problemie 11:58, 22.08.2019
pomny12:35, 22.08.2019
A była wiekopomna okazja, kiedy to Włocławek nawiedził JP II i kiedy to zlikwidowano kolejkę wąskotorową. W jej miejsce można byłoby zbudować 2-gi pas ruchu, pozostawiając istniejący z kostki bazaltowej. Jednak solidarnościowi decydenci w trosce o luksusy przejazdu JP II (na kostce wytrzęsłaby Mu się rzyć) wykazali się wyjątkową krótkowzrocznością gospodarską i małostkowością. 12:35, 22.08.2019
letnia..13:17, 22.08.2019
letnia wybudowana na śmiechach już się zarywa. Przedłużyć Brzezinową do Letniej potrzeba wyburzyć dwie posesje i oczywiście zapłacić za wysiedlenie mieszkańców i to nic nie usprawni. Tylko wybudowanie *%#)!& Alei Jana Pawła II. Teren jest . ogół mieszkańców jest za . taniej i szybciej. Albo tak jak w Inowrocławiu obwodnica z Kruszyńskiej przez las do Nowej Wsi za rzeczkę. Pomyślunku troszkę toć to sa pieniądze podatnika. 13:17, 22.08.2019
rozbieżność13:23, 22.08.2019
między obywatelami a wice prezydentem. Kto ma racje.??? Ilość przytłacza wypowiedzi w sprawie drogi. Czas pomyślec 13:23, 22.08.2019
LĘK13:39, 22.08.2019
JA TAK SIĘ PRZERAZIŁEM ŻE WYJECHAŁEM Z TEGO MIASTA 13:39, 22.08.2019
Mieszkaniec miasta13:44, 22.08.2019
Popieram komentarz Dajcie kaftan. Ale zapytam, co da przedłużenie Brzezinowej do Letniej w kwestii odblokowania Jana Pawła? Nic!! Kolejne wyrzucone publiczne pieniądze. Jeśli rzeczywiście się korkuje Jana Pawła to wybudujcie alternatywę dla tej ulicy, bo ta inwestycja nic nie pomoże. Władzom miasta wydaje się, że mogą niecolowo wydawać pieniądze? Pseudo ruchy dość kosztowne, a może chodzi zupełnie o coś innego. 13:44, 22.08.2019
@13:58, 22.08.2019
popaprańcy rzucą temat a kretyni komentują ????? ŻENADA 13:58, 22.08.2019
Urząd19:39, 22.08.2019
Pomysłami poraża. Nie potrafią udrożnić ruchu w kierunku Nowej Wsi. Plany istniejà już 50 lat drogi *%#)!& od Falbanki do Nowej Wsi.
19:39, 22.08.2019
Obywatel21:39, 22.08.2019
Bardzo dobrze ktos napisał,ze dokończyć plan z dawnych lat,przedłużyć teren wczesniej zabezpieczony na *%#)!& teren od ronda do lasu od firm i dwóch ostatnich mieszkańców
I to bedzie najtaniej i najszybciej,ale rowniez najbezpieczniej. 21:39, 22.08.2019
ANTYKOMUNISTA06:31, 23.08.2019
PATOLOGICZNY WŁOCŁAWEK WYBIERAJCIE DALEJ TYCH TROLI TO WAS PSZYŁACZYMY DO ADMINISTRACJI KREMLA CZY ŁUKASZENKI - BIAŁORUS 06:31, 23.08.2019
Cezary Pazura19:34, 24.08.2019
Najlepiej,najszybciej i najbezpieczniej w miejsce byłej waskotorowki dokonczyc wczesniej planowana *%#)!& ul. Michelinskiej wykupic tereny i skonczyc stary projekt. 19:34, 24.08.2019
Pomysłowy02:00, 28.08.2019
Szyszkowa powinna być przerobiona na *%#)!& i dociągnięta do Wiejskiej. Na złączeniu z Wiejską rondo.
Robienie *%#)!& z Jana Pawła to kompletnie chory pomysł - Po pierwsze tam nie ma miejsca. Po drugie pchanie *%#)!& przez środek leśnego, zdrowego osiedla jest głupotą. 02:00, 28.08.2019
zzz14:31, 22.08.2019
11 1
Oczywiście, bo wcześniej nie było korków w michelinie jak w 15- 17 ludzie skręcali w Letnią, a reszta stała i bluźniła na skręcającego i ludzi, którzy go nie przepuszczali. Kiedyś szybko stałeś, teraz płynnie(chociaż powoli) jedziesz. 14:31, 22.08.2019