Na sześć okienek było otwarte jedno. O godz. 8 dostałem już 20 numerek! Przychodzę tu od miesiąca – narzeka jeden z naszych Czytelników na pracę Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta. Podobnych sygnałów mieliśmy w ostatni czasie więcej. Niektórzy narzekają też na problemy z rejestracją internetową. O tym, jak wygląda sytuacja w wydziale i czy system kolejkowy – jak sugerują niezadowoleni petenci – nie działa do końca tak, jak powinien, rozmawiamy z dyrektor jednostki, Marią Kotwasińską.
Do naszej redakcji docierają sygnały od mieszkańców, którzy narzekają na problemy z internetową rejestracją w systemie kolejkowym. Czy rzeczywiście są z tym kłopoty?
Na bieżąco załatwiamy osoby z umówionych wizyt. Ta usługa jest w pełni wykorzystywana. Myślę, że to się podoba mieszkańców, skoro tak chętnie korzystają z tej usługi. Mamy system, który zabezpiecza rejestrację internetową w okresie tygodnia. Pokazując jednemu z petentów, że to naprawdę sprawnie działa, sama weszłam i bez kłopotów zarejestrowałam się w systemie. Oczywiście są dni, że rejestracja jest zapełniona i trzeba zaczekać do uwolnienia następnego dnia do rejestracji.
Czy są jakieś limity osób, które mogą zarejestrować się przez Internet?
Jest wskazana liczba osób na dany dzień. Najwięcej osób jest obsługiwanych na bieżąco na miejscu, musimy to jakoś podzielić. W przeciwnym razie mielibyśmy same zapisy internetowe i byłby problem z bieżącym załatwianiem spraw. Co godzinę mamy jednego zaplanowanego petenta. Musimy wyważyć liczbę osób, które się umówiły i tych, które biorą numer i chcą być od ręki załatwione. Nie możemy przesadzić tylko w jednej formie.
Jak w praktyce działa rejestracja internetowa?
Osoba rejestrująca się jest anonimowa. My nie wiemy, kto pobrał numerek, ponieważ ta osoba otrzymuje kod. Kiedy taka osoba przychodzi do urzędu, podchodzi do panela i pod literką „U” - umówiona wizyta uruchamia panel, wczytuje numer i otrzymuje numerek. Urzędnik nie może tym sterować ręcznie, stąd tygodniowy czas umawiania wizyt.
Jeżeli np. na godz. 12:00 jest umówiona wizyta, pierwszy numer przywołany po godzinie 12 to z automatu ta umówiona wizyta. Może to być np. pięć lub 10 minut po 12, kiedy zwolni się stanowisko.
A co z osobami, które przychodzą do urzędu i chcą załatwić sprawę od ręki? Dotarły do nas informacje, że niektórzy nie są zadowoleni z tego, jak długo trzeba czekać w kolejce.
Dzisiaj np. mieliśmy pana, który był niezadowolony. Miał ok. 20 numerka i teraz już jest załatwiony (rozmowa odbyła się 9 października, przed południem). Ten pan wnosił uwagę, że nikogo nie ma przy okienkach. Sprawdziłam to i wszystkie okienka, które były czynne, pracowały.
Często zdarza się jednak, że mieszkańcy widzą jedno okienko obsługujące petenta, podczas gdy do pozostałych nie można podejść, choć siedzą w nich pracownicy. Z czego to wynika?
Po przyjęciu wniosku o rejestrację od danej osoby, zweryfikowaniu go, nadaniu numeru, wysyła się tę osobę do kasy, a ona wraca po dokonaniu opłaty. W międzyczasie są wykonywane różne czynności przewidziane prawem – w tym nadanie numeru, wprowadzenie wszystkiego do systemu... Wielokrotnie, jeżeli pojazdu nie ma w katalogu ITS, trzeba to wszystko wprowadzić ręcznie, nie pobierając danych z systemu. Tak bywa np. w przypadku nowych homologacji, kiedy wszystkie dane trzeba wpisać ręcznie wg tego, czym dysponujemy. Trzeba tez skopiować dokumenty, przygotować decyzję, wystawić pozwolenie czasowe, oznakować tablice. Cały ten proces wg naszych parametrów jest przeliczony na ok. pół godziny. W związku z tym osoba, która przynosi opłatę, jest proszona o zajęcie miejsca. Nie tkwi w tym czasie przy okienku, tylko po zakończeniu przez pracownika wszystkich czynności jej numer jest wywoływany ponownie.
Przy dzisiejszej sytuacji poszłam sprawdzić, jak wygląda praca. Pan sugerował, że panie „kawkę piją”, a w tamtym momencie nikt tego nie robił, bo wszyscy pracowali. Oczywiście każdy ma własną ocenę i niektórzy uważają, że obsługa jest zbyt wolna. Trzeba jednak pamiętać, że mamy procedury. Wielokrotnie bywa, że z rejestrowanym pojazdem są duże problemy, bo nie funkcjonuje w CEPIK, są jakieś rozbieżności w dokumentacji albo jest zwielokrotniona dokumentacja. Każdy taki przypadek, który trwa powyżej pół godziny, śledzę na bieżąco, żeby nie doszło do sytuacji, w której pracownik nadużywa czasu.
Czyli kolejki wynikają z dużego obłożenia wydziału? Jak duże ono jest?
W miesiącu wydajemy ponad 1000 pozwoleń czasowych, w wąziutki tym ta praca wydziału musi odbywać się płynnie. Liczby to potwierdzają. W miesiącu wydajemy ok. 800 kompletów tablic rejestracyjnych i na ten skład osobowy, który mamy, naprawdę nie ma czasu na jakieś przestoje i przerwy.
Staramy się jak możemy. System kolejkowy – poza zapisami internetowymi – nie daje nam możliwości godzinowego umawiania się. Po prostu osoby z wyższym numerkiem mają informację, ile osób jest przed nimi. Dzięki temu, zamiast siedzieć w kolejce, mogą iść i załatwić inne sprawy. Jest też możliwość ściągnięcia aplikacji i śledzenia tego, jak postępuje kolejka, żeby nie marnować czasu na siedzeniu w urzędzie, ale mało osób z tego korzysta.
Hgf06:17, 17.10.2019
"Sprawdziłam to i wszystkie okienka, które były czynne, pracowały". Czyli jedno. 06:17, 17.10.2019
Jon jon06:17, 17.10.2019
Przychodzisz na 5 w kolejkę jesteś 6 potem robisz się 20 i wychodzisz o 15 tak to działa super ale nie ma problemu widzisz który jesteś oprócz tych co zamówili przez net oby tak dalej 06:17, 17.10.2019
eljot07:04, 17.10.2019
Największym problemem Wydziału Komunikacji jest p. Kotwasińska, która już dawno powinna iść na emeryturę, zwalniając miejsce młodym, kompetentnym osobom.Temu Wydziałowi potrzebna jest szczegółowa; specjalistyczna kontrola zwłaszcza za lata 2001 do 2005. 07:04, 17.10.2019
Ts12:38, 17.10.2019
To to gdzieś zgłoś jak masz informację a nie wylewasz gorzkie żale w komentarzu... 12:38, 17.10.2019
były oborowy16:13, 17.10.2019
eliot jesteś za "krótki" na to stanowisko. 16:13, 17.10.2019
do były oborowy18:34, 17.10.2019
Może się nie sprawdził jako asystent prezydenta... 18:34, 17.10.2019
alohaa07:27, 17.10.2019
Rejestracja itp. czynnosci ida bardzo sprawnie, jak zwykle znajdzie sie grupa narzekajacych ludzi... ogarnijcie sie przestancie marudzic. Pozdrawiam, jak zwykle, usmiechniete i pogodnie panie z kasy w wydziale komunikacji. 07:27, 17.10.2019
4 Oceany08:00, 17.10.2019
To może trzeba przenieść osoby np. z Wydziału Dróg i Transportu Zbiorowego do Wydziału Komunikacji i usprawnić pracę dla dobra petentów? Niektóre osoby "uciekły" z Wydziału Gospodarowania Mieniem Komunalnym do innych komórek, więc może warto wzmocnić jeden z kluczowych Wydziałów Urzędu? 08:00, 17.10.2019
Rura wydechowa 08:12, 17.10.2019
To efekt sprowadzanie niemieckich diesel do Polski. Gdzie są te poje ... zieloni. Zakazują palić weglem a niemiecką truciznę z diesel każą wzdychać. 08:12, 17.10.2019
Autoswiat09:47, 17.10.2019
A co ma piernik do wiatraka....
Nie myl pojęcia artykułu z ekologią
Te panie w urzędzie komunikacji mają ten sam problem od bardzo długich lat ...
Ale jak to mówią jaki szef tzn szefowa takie nyguśnice w okienkach ....
800 aut w miesiącu podzielić na dni pracujące ....wydajność urzędu jest wręcz powalająca...A i te ciągle niezadowolone miny po podejsciu do okienka ....
Miłego dnia 09:47, 17.10.2019
P......j się11:06, 17.10.2019
Skoro z ciebie taki poje.... ekolog to zacznij od siebie i zatkaj swoją dziurę wydechową. 11:06, 17.10.2019
POLAK108:37, 17.10.2019
Prezydent zaraz cyknie sobie parę fotek i wszyscy zapomną o problemie. 08:37, 17.10.2019
PR08:43, 17.10.2019
Prezydenci się zmieniają, a Pani Maria niezmiennie na stołku. Wydział funkcjonuje obiektywnie źle (długi czas oczekiwania, gburowaci pracownicy, fatalne warunki w budynku itd). Mimo wszystko Pani Maria ma się wyśmienicie. To pokazuje patologię naszego urzędu. 08:43, 17.10.2019
77709:13, 17.10.2019
popieram w 100% tą wypowiedź 09:13, 17.10.2019
Obojak10:38, 17.10.2019
Gburowaci? Slyszysz ciagle awantury i klotnie pod ich adresem? Co maja zrobić. Pewnie sami sie mecza z ta dyrektorka 10:38, 17.10.2019
Idę 08:45, 17.10.2019
Idę jutro stanąć w kolejce, ale artykuł sugeruje żebym wziął prowiant...Mam na to 3h i mam nadzieję, że się wyrobię 08:45, 17.10.2019
Ejwloc09:50, 17.10.2019
To raczej obiad jeszcze proszę zabrac ? 09:50, 17.10.2019
AWa08:47, 17.10.2019
problem jest w tym, że teraz nawet sprzedaż pojazdu zgłasza się w okienkach. Bilet pobrany w urzędzie ok godziny 11 zostałam obsłużona po 14 Z tego co zauważyłam byłam ostatnia, której udało się pobrać numerek. Później automat już nie wydawał. Osoby które mimo , że mają numerek często nie przychodzą i blokują okienka na kilkanaście minut. 08:47, 17.10.2019
Rem08:57, 17.10.2019
Powinno się zmienić lokalizację tego Urzędu na wzór placówki z ul Płockiej.... 08:57, 17.10.2019
88809:09, 17.10.2019
najwyższy czas pomyśleć o zmianie dyrektora na kogoś bardziej operatywnego 09:09, 17.10.2019
były oborowy16:19, 17.10.2019
888 jesteś za"krótki'' jak eliot. 16:19, 17.10.2019
kyselak09:13, 17.10.2019
Gdzie ta bieda i bezrobocie we Włocławku, skoro tyle samochodów się rejestruje? 09:13, 17.10.2019
Gość 99111:01, 17.10.2019
Tylko co to za samochody, większość 15 letnich 11:01, 17.10.2019
kyselak09:16, 17.10.2019
Po co pan czytelnik przychodzi do WK od miesiąca? 09:16, 17.10.2019
55509:19, 17.10.2019
największym problemem wydziału komunikacji jest pani kotwasińska która pracuje tak jak to 30 lat temu się pracowało 09:19, 17.10.2019
były oborowy16:24, 17.10.2019
555 największym malkontentem od 30 lat jesteś ty. 16:24, 17.10.2019
Do byłego oborowego19:17, 17.10.2019
przypuszczam że chodzisz pieszo albo jeździsz rowerem i nigdy nic nie załatwiłeś w Wydziale Komunikacji 19:17, 17.10.2019
Czekający09:21, 17.10.2019
Potwierdzam. dwa dni pod rząd czekałem, najpierw od 9 do 15 potem od 7.30 do 14.30
Okienka czynne - 2 każdego dnia.
W tym dziale czas się zatrzymał.... 09:21, 17.10.2019
Batysta09:24, 17.10.2019
Jaja se robicie, byłem przed 10 i automat już nie wydał numerka bo się limit skończył! Takie ulepszenie! A pfff z tym urzędem, banda nierobów! 09:24, 17.10.2019
kotwica09:28, 17.10.2019
Ta p. Kotwasińska to osoba z SBeckimi koneksjami , wiele wie o wielu i dlatego jej nie zwalniają- boją się jej. 09:28, 17.10.2019
były oborowy17:48, 17.10.2019
"jak się nie będą ciebie bali to będą się z ciebie śmiali"cytat z pana wołodyjowskiego. 17:48, 17.10.2019
kami09:53, 17.10.2019
Widząc, że jest problem to rządzący tym miastem powinni pomyśleć jak to zmienić. To ma służyć mieszkańcom. We Włocławku jeszcze głęboki PRL niestety!!! 09:53, 17.10.2019
Tigra 11:17, 17.10.2019
Bo sld współrządzi a to spadkobiercy PZPR... 11:17, 17.10.2019
IG10:29, 17.10.2019
800 rejestracji miesięcznie robi wrażenie ... ,ale podzielić to na dni pracy i liczbę okienek i wychodzi niespełna 7 rejestracji na okienko dziennie ?IG 10:29, 17.10.2019
Nick 5510:48, 17.10.2019
za P Kotwasińska zapewne trafi niebawem jakis lamus poza konkursem co nie bedzie miał bladego pojecia....jedno co bedzie miał to plecy...jak zawsze.... I dalej nic sie nie zmieni... 10:48, 17.10.2019
Arkadiusz B11:15, 17.10.2019
System kolejkowania jest do dupy. Byłem jednego dnia pobrałem bilet o 10:45 na zbycie auta ("Z005"). Do godziny 13 ani razu nie wezwano kogokolwiek z biletem z "Z". Było wszystko, R, W, U, I, ale z "Z" ani razu. Podszedłem do okienka i spytałem czy bilety z "Z" będą w ogóle wzywane i dostałem informację, że wyczytanie biletu zależne jest od kolejności pobrania biletu z automatu, co w moim przypadku jest kompletnie bez sensu bo moja wizyta w okienku polega na przedstawieniu umowy kupna sprzedaży, wniosku o zbycie auta, dowodu i podbicia przez urzędnika. Jest to procedura która trwa kilka minut a stoję w kolejce za osobami do rejestracji, które potrzebują 15-20 a może i więcej min na załatwienie swojej sprawy. Jedno osobne okno na załatwianie krótko trwających spraw załatwiło by problem wszystkich zgłaszających zbycie auta, a obecny stan doprowadził do tego że swój bilet oddałem innemu Panu z taką samą sprawą a ja musiałem wyjść żeby zdążyć do pracy. 11:15, 17.10.2019
Jan z powiatu12:57, 17.10.2019
Zgłoszenie zbycia auta w Starostwie Powiatowym z wypełnieniem ich wniosku trwa max 5 - 7 minut. Może wysłać pracownika z ul. Kościuszki na Cygankę i niech coś tam podpowiedzą, doradzą. 12:57, 17.10.2019
1234519:11, 17.10.2019
Zbycie pojazdu możesz załatwić przez stronę obywatel.gov.pl musisz posiadać konto w banku który odsługuje epuap lub podpis elektroniczny. I tam masz do wyboru wiele spraw które możesz załatwić przez internet. Wyrobienie dowodu, dopisanie się do rejestru wyborców, sprawdzenie punktów karnych i wiele innych. 19:11, 17.10.2019
Jk21:03, 17.10.2019
Potwierdzam,miałam taki sam problem. 21:03, 17.10.2019
Arkadiusz B11:19, 17.10.2019
Dzisiaj jestem ponownie, wcześniej pobrałem bilet, czekam już 2 h w kolejce gdzie większość osób rejestruje nowe tablice i czekam na swoją kolej żeby zgłosić "zbycie auta". To chyba dowód na to że nie funkcjonuje to dobrze. 11:19, 17.10.2019
Petent11:48, 17.10.2019
No i po przeczytaniu artykułu znowu się zdenerwowałem. A przecież swoją wizytę w Wydziale Komunikacji w połowie lipca odchorowywałem miesiąc. Zarejestrowałem samochód za trzecim podejściem. Najpierw zabrakło numerków,choć byłem przed 9.00 . Następnego dnia zarejestrowałem się przez internet, i jakież było moje zdziwienie gdy kod do pobrania numerka okazał się błędny - podobno akurat była awaria systemu wydającego numerki. Za trzecim razem stanąłem w kolejce przed 6.00 rano i tak oto zarejestrowałem samochód . Straciłem 3 dni urlopu, o zszarpanych nerwach już nie wspomnę. I teraz czytam ten artykuł, i "wspomnienia" odżyły. Już mam zepsuty dzień. Uważam, że problemem tego Wydziału jest jego szefowa. A swoją drogą to ciekawy ewenement, zmieniają się ekipy rządzące miastem , a ta pani trwa. Co najmniej zastanawiające. 11:48, 17.10.2019
Nicki Nick15:57, 17.10.2019
Moze jest z PISu.... i trwa i trwa i trwa.... 15:57, 17.10.2019
Baba23:19, 17.10.2019
Ja tez w lipcu miałam dwa podejścia. Pierwsze o 9 rano- brak numerków, drugiego dnia o 6 stanęliśmy w kolejce i zdobyliśmy 5 numerek. W tych dniach nie działała rejestracja internetowa...ten artykuł chyba mocno mija się z rzeczywistością 23:19, 17.10.2019
Tik11:59, 17.10.2019
Bylem zarejestrowac swoj samochod i co ? Siedza kawe pija i prosze poczekac , co to jest ? Reusouracja czy urzad .... To samo jest w MOPS , zawiozlem kolezanke a oni paznokcie maluja , kawka cherbatka , kur wa to sa urzedy ? Ja bym ich *%#)!& wszystkich .... 11:59, 17.10.2019
Czerwona pantera 12:52, 17.10.2019
Albo znajomych przyjmują z kawą i ciastem jak to niektórzy mają w zwyczaju. Ale herbatka piszemy przez samo "h". 12:52, 17.10.2019
HopSzton12:20, 17.10.2019
Dajcie spokój jak ja rejestrowałem samochód poszedłem na8 miałem 27 nr. O godzinie 15 podszedlem do okienka ale musiałem wrócić na drugi dzień gdyż kasa była do 14:30 to jest chore. 12:20, 17.10.2019
Darek i12:46, 17.10.2019
Ja byłem nie dawno wyrejestrować auto po sprzedaży,żaden problem z kolejką. Zarejestrowałem się do kolejki przez Internet.Teraz byłem zarejestrować kupione auto i też bez problemu.
Pani Paulina w okienku bardzo miła. 12:46, 17.10.2019
swoj12:53, 17.10.2019
pewnie znajoma 12:53, 17.10.2019
Kierowca X13:57, 17.10.2019
W Gdańsku rejestracja odbywa się internetem a tu jak widać komuna i jeszcze raz komuna. 13:57, 17.10.2019
Modus18:37, 17.10.2019
To może się tam przenieś jak Roksana niebawem to uczyni. 18:37, 17.10.2019
44415:16, 17.10.2019
Wydział Komunikacji powinien być przeniesiony do budynku przy Zielonym Rynku nad restauracją Basztową 15:16, 17.10.2019
Emil22:17, 17.10.2019
To u nas jest restauracja Basztowa? Pierwsze słyszę. 22:17, 17.10.2019
CWL15:39, 17.10.2019
W Starostwie Powiatowym przy Cygance szybko sprawnie prawie bez kolejek. 15:39, 17.10.2019
Starostwo15:50, 17.10.2019
Na starostwo nikt nie narzeka,sprawnie,profesjonalnie,max.do 30 minut.Temat w urzędzie miasta znany wszystkim od lat i nikt wniosków nie wyciaga,może na nauki do mądrzejszych? 15:50, 17.10.2019
leniuch16:13, 17.10.2019
a prycze wiezienne jeszcze sa a czy p. kotwsinska fotel u siebie w gabinecie ma sprawdzcie to bo dawno nie bylem jezdze rowerem do tego wydz. komunikacji mnie przyzwyczail 16:13, 17.10.2019
Arkadiusz B17:15, 17.10.2019
Chciałem poinformować że dzień drugi w wydziale komunikacji również zakończył się dla mnie niepowodzeniem. Bilet na zbycie pojazdu pobrałem o godzinie 9, niestety po 4 godzinach i 20 minutach (13:20) musiałem wyjść z urzędu i udać się do pracy i nie zgłosiłem zbycia pojazdu. Nie zdążyłem. Z tego co w ostatniej chwili się tylko dowiedziałem o 13:20 rozpatrywane były bilety pobrane z automatu przed 8:50. Może dobrze by było gdyby Pan Marek Wojtkowski, lub jakaś wyznaczona przez niego osoba zbadała problem, pofatygowała się, pobrała bilecik i spróbowała doczekać swojej kolejki. Badanie bardzo proste, ale wymaga cierpliwości i mocnych nerwów. Ja musiałem zrezygnować, dokumenty potwierdzające sprzedaż auta wysyłam pocztą. 17:15, 17.10.2019
jakiuaj18:31, 17.10.2019
Dlaczego Panie, które przychodzą na godzinę 7 do pracy - okienka otwierają o godzinie 8 ??? 18:31, 17.10.2019
Zapraszam18:42, 17.10.2019
Zapraszam władzę, radnych,prezydenta i vice,niech posiedzą od rana do 15,poobserwują, może cos spróbują zarejestrować, obawiam się ze bladego pojęcia nie mają co się dzieje. 18:42, 17.10.2019
Zarazek20:00, 17.10.2019
800 pojazdów : 20 dni roboczych = 40 zarejestrowanych pojazdów dziennie : 5 okienek = 8 : 8 godzin pracy = 1 pojazd na godzinę / 1 panią urzędniczkę (policzone z dużą górką!!!!) 20:00, 17.10.2019
Perspektywa21:46, 17.10.2019
Rejestrowałem samochód 13 lat temu oraz 2 lata temu. Nic się nie zmieniło. Kolejki jakie były takie są. Jakieś tabliczki wystawiane w okienkach są niewidoczne ze względu na długi i wąski korytarz, klienci załatwiani są na raty (bo coś trzeba opłacić i następuje blokada okienka). Wtedy jeszcze nie było żadnego systemu przywoławczego. W mojej ocenie organizacja Wydziału Komunikacji to katastrofa. Najgorsze, że tak jest od lat i żaden Prezydent nie reaguje mimo skarg mieszkańców. Słabo działacie włodarze tego miasta! 21:46, 17.10.2019
Marcinek22:22, 17.10.2019
Wszystko co mówi Pani dyrektor to wierutne bzdury i kłamstwa. Proszę spróbować umówić wizytę przez Internet. Jest to możliwe tylko o północy i opowieści że Pani Kotwasińskiej udało się to pokazując petentowi to bzdura i tyle. W większych miastach gdzie mieszka dużo więcej ludzi jakoś daje się ogarnąć temat znacznie szybciej. Pisałem w tej sprawie do urzędu miasta i jedyne co mi powiedziano to to że mam iść wcześnie rano w kolejkę i wziąć numerek. To jest żenujące.
W normalnych warunkach jeśli 5 okienek się nie wyrabia to organizuje się kolejne. Można również otworzyć filię wydziału w innej lokalizacji i nie było by problemu. A tu od 20 lat ten sam syf. 22:22, 17.10.2019
W jak wymiana dowodu22:42, 17.10.2019
Zamieszczam tu treść mojej wiadomości do prezydenta po wizycie w wydziale komunikacji "Panie Prezydencie bardzo proszę o przyjrzenie się pracy Wydziału Komunikacji załatwienie jakiejkolwiek sprawy jest drogą przez mękę. Uważam, że wydział jest dla petentów a nie odwrotnie. Jeżeli godziny pracy we wtorek są do 17 to o 14 nie można wyłączać automatu do pobierania numerów. ponadto przy okienku nie ma nikogo a Panie nie przekonują, że został obsłużony. Uważam, że duża ilość spraw jakie należy tam załatwić uzasadnia równie dużą ilość pracowniķów do wykonania tych zadań. Jeżeli państwo nie potraficie zorganizować pracy to proszę zatrudnić zewnętrzną firmę, która wskaże jak automat wydający numerki ma współdziałać że stanowiskiem obsługi. Odniosłam wrażenie, że służy wyłącznie do odstraszania petentów. Ponadto jest niedopuszczalnym by pracownik urzędu prezentował w pracy ogromny tatuaż na przedramieniu i ubrany był w poszarpane spodnie. Rozumiem, że tatuaż jest prywatną sprawą osoby, ale w pracy musi być zakryty. To są standardy cywilizowanego państwa i nie rozumiem dlaczego pracownicy urzędu ich nie znają. Sposób traktowania petentów rodem z czasów słusznie minionych. Naprawdę samochód w obecnych czasach jest prawie tak samo powszechny jak telefon komórkowy, a z jego posiadaniem wiąże się konieczność załatwiania spraw związanych z jego rejestracją co wymusza konieczność niestety wizyty w wydziale komunikacji i dlatego prośba o poprawę jakości obsługi i dostosowanie ilości pracowników i jakości wykonywanej przez nich obsługi do ilości petentów. Chyba urząd wie ile ma zarejestrowanych pojazdów i może oszacować ilu pracowników jest potrzebnych do obsługi tych spraw. Czułam się w tym Wydziale jak gdybym odbyła podróż w czasie i przestrzeni i znalazła się w jakimś małym rosyjskim miasteczku w czasach związku radzieckiego". Moja wizyta była tak traunatyczna, że jako świadomy swych praw obywatel postanowiłam nie odpuścić i zapukam z tym problemem to każdych możliwych drzwi mam dosyć upokorzenia i robienia łaski z załatwiania spraw do których ten wydział jej dedykowany. 22:42, 17.10.2019
matematyczka05:40, 18.10.2019
do: W jak wymiana dowodu. Idź się walnij w głowę co Cię obchodzi tatuaż pracownika. To nie Twoja sprawa co on nosi i gdzie, właśnie w cywilizowanych krajach nie jest to problem ale w zacofanej Polsce przy mentalności ludzi takich jak Ty to juz ogromny problem. Jedź na zachód zobacz cywilizację, wyjedź z tego miasta do cywilizacji. 05:40, 18.10.2019
Dotarlem08:09, 18.10.2019
Jestem prawie 40...ręce opadają 08:09, 18.10.2019
M09:16, 18.10.2019
Opinie w komentarzach pokazują jak jest w rzeczywistości. Miałem wątpliwą przyjemność doświadczać tego we wrześniu br. Ten system to nieporozumienie i zwyczajnie sie nie sprawdza. Bieganie z opłatami po piętrach podobnie, a to że nie można opłacić niczego wczesniej przez internet a wyłącznie w kasie urzędu po otrzymaniu kilku karteczek jest w obecnych czasach zadziwiajace. I jeszcze jedno - UM na Zielonym Rynku we wtorki pracuje do 17, ale Wydział Komunikacji tylko do 16.30 (a kasa zamykana jest jeszcze wcześniej). Dlaczego tak??? Tym samym więc przy wyczerpanej puli numerków szanowni państwo nie obsługuja już nikogo, zamykają okienka i idą do domu. Po południu nie załatwi się tam NICZEGO!!! 09:16, 18.10.2019
&&&&14:20, 18.10.2019
W innych miastach można było usprawnić rejestrację a we Włocławku od 30 lat się nie udaje .Dlaczego ? 14:20, 18.10.2019
Mapet4410:19, 20.10.2019
Jedna wielka patologia! Więcej słów nie trzeba! Umierające miasto bez przyszłości... nawet auta bez znajomości bezstresowo nie zarejestrujesz!!! 10:19, 20.10.2019
Marcin197916:25, 21.10.2019
tak proszę państwa stałem dzisiaj od godziny 5 byłem pierwszy pobieram numerek jestem czwarty pan z okienka pobrał dla swojego kolesia trzy numerki,mało tego gościu przychodzi 7.55 i odrazu jest wzywany do okienka gdzie jak niema kolesi to 8 nawet po otwierają.patologia i kolesiostwo żenada 16:25, 21.10.2019
Kierowca11:14, 17.10.2019
14 1
To sie zdadza. a jest to spowodowane lenistwem pań pracujących tam. 1 dnia rejestrowałem 2 auta i jak sie pani uwinęła to w 40 minut miałem już blachy w reku, więc można. licząc
bardzo na korzyść pań liczymy 1,5/1h (półtora auta na godzinę) x 8h daje nam 12 aut dziennie 1 pani w 1 okienku teraz 12x 4 okienka = 48 aut dziennie na 4 okienka 48 x 20(średnio dni w miesiącu) = 960 aut miesięcznie na 4 panie i 4 okien. Wiec te 800 to mizerny wynik. Do tego należy sobie odpowiedzieć ile pań pracuje i ile jest okienek.
Na koniec dodam do ROBOTY lenie.
Nie pozdrawiam urzędu. 11:14, 17.10.2019
matematyczka05:37, 18.10.2019
1 0
mizernie to widzę twoją matematykę, wystarczyło przeczytać cały artykuł, wydają 800 kompletów nowych tablic a są jeszcze rejestracje gdzie blachy zostają te same, do tego wymiany dowodów demontaże i sprzedaże aut i inne czynności, byle krytykować idź tam i popracuj, 05:37, 18.10.2019