Zamknij

Miasto potrzebuje transportowej rewolucji? Zaskakujący pomysł włocławianina, który pracował w...

06:00, 18.11.2019 N.S. Aktualizacja: 10:06, 19.11.2019
Skomentuj W jakim kierunku powinien iść transport publiczny we Włocławku? Fot. Natalia Seklecka/nadesłane W jakim kierunku powinien iść transport publiczny we Włocławku? Fot. Natalia Seklecka/nadesłane

Włocławek potrzebuje transportowej rewolucji – tak wynika z analizy, której dokonał włocławianin zajmujący się zawodowo rozwojem miast. Na jego bardzo szczegółowe i poparte przykładami uwagi odpowiedział już wiceprezydent Włocławka odpowiedzialny za inwestycje.

Analizy dotyczącej włocławskiego dworca i innych zagadnień transportowych dokonał Rafał Jendrzejewski, który w 2008 r. obronił pracę dotyczącą rozwoju miast, a w latach 2008-2017 pracował w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. Mężczyzna pochodzi z Włocławka, ale od 11 lat mieszka w Warszawie.

- Miasto potrzebuje dużych projektów, aby nadgonić braki względem miast podobnej wielkości np. Zielonej Góry. Mam nadzieję, że będzie to początek zmiany myślenia o dworcu i potraktowanie tego tematu szerzej

– napisał mężczyzna w wiadomości do naszej redakcji.

Całą analizę opublikowaliśmy w dziale „Listy do redakcji” (czytaj tutaj). Rozważania na temat transportu we Włocławku są bardzo obszerne i zajmują sześć stron maszynopisu programu Word. Rafął Jenrzejewski porusza m.in. temat konieczności utworzenia w mieście dobrze skoordynowanego centrum komunikacyjnego (PKP, KPTS i MPK), budowy trasy szybkiej kolei do Centralnego Portu Komunikacyjnego, remontu nie tylko budynku dworca, ale również peronów (i zadaszenia ich), zmian w rozkładzie jazdy MPK i utworzenia nowych linii, a także usprawnienia komunikacji autobusowej poprzez wyodrębnienie buspasów.

Analiza jest poparta wieloma przykładami. Autor przytacza rozwiązania z powodzeniem stosowane m.in. w Płocku, Bydgoszczy czy Warszawie. Prezentuje też mapę, na której zaznaczył niektóre proponowane rozwiązania infrastrukturalne:

Analiza została przesłana m.in. do mediów, posłów oraz samorządowców. Swoją odpowiedź przesłał już autorowi opracowania (oraz lokalnym redakcjom) wiceprezydent Krzysztof Kukucki.

- Mogę śmiało napisać, że z większością się zgadzam, a przede wszystkim że część „zaleceń” realizujemy. Zaczynając od integracji różnych środków lokomocji. Czekamy na decyzję o dofinansowaniu przebudowy centrum przesiadkowego (części autobusowej), którego efektem będzie integracja komunikacji miejskiej i regionalnej, a zmiana środka transportu będzie dużo łatwiejsza i bardziej intuicyjna. Zakładamy m.in., że autobusy MPK będą wjeżdżać na część autobusową centrum

– pisze zastępca prezydenta Włocławka odpowiedzialny za inwestycje.

Jeżeli chodzi o funkcjonalność samego dworca, to cały czas rozmawiamy z PKP nad możliwością jej rozszerzenia. Na chwilę obecną mogę napisać, że na nowym dworcu znajdować się będzie centrum obsługi pasażerów podróżujących autobusami oraz informacja turystyczna. Być może z inicjatywy miasta Dworzec PKP zyska jeszcze jedną funkcję, ale nie jestem jeszcze uprawniony do pisaniu o szczegółach. Projekt przebudowy dworca nie zakłada przebudowy peronów. To prawda. Przebudowa peronów realizowana będzie przez inny podmiot (PLK), w ramach przebudowy linii kolejowej na odcinku Włocławskim – dodaje.

Kukucki wyjaśnia też, że MPK zleciło badania, które mają pokazać, jakie są potrzeby transportowe mieszkańców. To na ich podstawie mają zapaść decyzje o zmianach w rozkładach jazdy i trasach linii autobusowych. Co do pierwszeństwa przejazdu autobusów w ruchu miejskim, zastępca prezydenta tłumaczy, że ma je zapewnić Inteligentny System Transportowy, który w miarę możliwości będzie rozbudowywany (na razie obejmuje 13 skrzyżowań).

Wiceprezydent Włocławka odnosi się także do kwestii skomunikowania miasta z Centralnym Portem Komunikacyjnym i wyjaśnia, że władze miasta od jakiegoś czasu starają się uzyskać informacje m.in. o przebiegu linii. Na razie nie nadeszły jednak żadne precyzyjne odpowiedzi.

Jeżeli szprycha 1 CPK przebiegać będzie lewym brzegiem Wisły, na etapie projektowania uwzględnione zostanie rozwiązanie z peronem dla pociągów dużej prędkości. Jest to standard, nie wyobrażam sobie, żeby we Włocławku było inaczej – pisze Kukucki.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(60)

lollol

44 10

Czy pisanie o buspasach to jakiś żart, możecie mi wskazać ulicę na której takowe by się zmieściły
Od Węglowej tunel jest realny ale od Kościuszki to gdzie miał by mieć wjazd, czy mówimy o wyburzeniu kilku budynków. Pomysły może i godne rozwagi, tyle że papier przyjmie wszystko. 06:50, 18.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

FanFan

4 11

Na próbę al. Jana Pawła, tam i tak jest kibel 07:22, 18.11.2019


lollol

15 0

J.Pawła to trzeba przebudować i to totalnie, bez żadnej kosmetyki. Buspas to pikuś. 09:14, 18.11.2019


reo

pasazerpasazer

20 2

"Kukucki wyjaśnia też, że MPK zleciło badania, które mają pokazać, jakie są potrzeby transportowe mieszkańców. To na ich podstawie mają zapaść decyzje o zmianach w rozkładach jazdy i trasach linii autobusowych."

W pierwszej kolejności przywrócić 14 na dawną trasę. 06:58, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wittowitto

2 14

"Kukucki wyjaśnia też, że MPK zleciło badania, które mają pokazać, jakie są potrzeby transportowe mieszkańców. To na ich podstawie mają zapaść decyzje o zmianach w rozkładach jazdy i trasach linii autobusowych."
Tylko nie zmieniać trasy 14 07:34, 18.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PoparzonaPoparzona

3 0

Bo nie potrafisz się przesiąść z jednego autobusu na drugi? 18:21, 18.11.2019


LalkaLalka

21 3

Maszynopis w Word? Maszyna do pisania z Wordem? A to ciekawe urządzenie musi być. 07:35, 18.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

12 3

W dodatku aż 6 stron... ciekawe jaką czcionką napisane :) 07:44, 18.11.2019


EmilEmil

52 14

Miasto potrzebuje przede wszystkim zmiany władzy. Po tej obecnej nie ma co się spodziewać realnych działań w rozwoju miasta. 07:40, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qw_qw_

23 7

No i wszystko jasne, brak przebudowy peronów - dworzec systemowy. Ale cóż... kampania wyborcza za nami, więc czas prostować kiełbę wyborczą. 07:43, 18.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

FaktFakt

6 1

O pszebudowe peronów w ramach pszebudowy dworca są kompetentni w PKL to są inżynieryjne inwestycje to nie robota od siekiery przyglądałem się jak w Albanii to robili odpowiednia odległość krawędzi peronu do krawędzi wejściowych drzwi do wagonu itp perony będą podwyższane na glownym i zazamcze fakt ze władze miasta tez im drążyć łowy powinny robic skoro ma linia 18 ma miec połączenie Żr szprycha 1 która ma przebiegać po prawej stronie Wisły i połączona mostem takie są plany 09:17, 18.11.2019


qw_qw_

5 2

Na chwilę obecną pod KDP opracowywane są wyłącznie KONCEPCJE, które mogą się zmienić w czasie (zważywszy zwłaszcza na fakt, że obecnie poza p. Gembicką, Włocławek ma marne zaplecze polityczne zarówno u Marszałka Województwa, jak i w rządzie). Gdyby PKP S.A. (tj spółka-matka) planowała jakiś poważniejszy projekt we Włocławku, to włączyłaby w prace właśnie wspomnianą PKP PLK, by zachować spójność zwłaszcza w części podziemnej. Na chwilę obecną powstaną dwa projekty - PKP S.A. dotyczącego części użytkowej oraz PKP PLK dotyczącej peronów oraz układu torowego (jeśli w ogóle, w czasie puszczania przetargów pod przebudowę LK18 zaniechano remontów peronów argumentując faktem, że dworzec będzie przebudowany. Teraz będzie przebudowywany i co? Cisza w kontekście części peronowej oraz brak planów zwiększonej przepustowości po wpięciu KDP oznacza, że jest silne lobby prowadzenia KDP bliżej Lipna). 09:41, 18.11.2019


No nie No nie

41 0

Wy porównujecie Włocławek do Zielonej Góry ? Może 25 -30 lat temu miałoby to sens. Nie ta kultura społeczna , nie ten adres. Mieszkańcy Zielonej Góry czują więź ze swoim miastem pomimo ,że wszyscy są potomkami przyjezdnych. U nas nawet rodowici plują 07:58, 18.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

też pudłoteż pudło

17 0

Płock ma budżet miejski 2X taki jak Włocławek także bez porównaia. Płockie firmy choćby DUBIELAK u nas zarabiają a w Płocku płacą podatki. 08:25, 18.11.2019


jan9t9jan9t9

8 2

Jeżeli już to DUBIELAK nie z Płocka, a z Gostynina. 08:55, 18.11.2019


czarnyocelotczarnyocelot

27 1

Czy ktoś z was Redaktorów (celowo z dużej litery) czyta te artykuły przed opublikowaniem?
nie liczę na korektora, ale tak sam dla siebie... oto cytat " Rafął Jenrzejewski" zrobić błąd w imieniu i nazwisku jednocześnie - bezcenne 08:33, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TkaczukTkaczuk

23 1

Co tak przyczepiono się do futorologicznych pomysłów jakiegoś mężczyzny ja jako spawacz mam realne - tunel lub estakada nad torami ul. Wieniecka ,szlabany były dobre 100 lat temu gdy w mieście było 70 samochodów.Przzy ul. Srebrnej 200m. od gabinetu Prezydenta ,od 25 lat opuszczona posesja ,stanowi wysypisko śmieci. 08:51, 18.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

456456

0 1

Co to za nazwisko tkaczuk jakoś dziwnie to brzmi 15:53, 18.11.2019


Czerwona pantera Czerwona pantera

23 0

Na przystanku koło Lidla róg Chopina i Komunalnej już półtora roku albo i dłużej jest namalowane zielone graffiti. Usunąć tego nie ma komu. Z kolei przystanek Wiejska/Słoneczna śmieci wysypują się z kosza i dodatkowo porozrzucane wokół niego jedzenie. Też bez reakcji ze strony osób odpowiedzialnych. Najpierw trzeba zadbać o to co się ma dopiero później tworzyć wielkie dzieła. 08:53, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

herbatnikherbatnik

26 4

Moi zdaniem trzeba wykorzystać potencjał tego włocławianina , który zrobił analizę o której mowa w artykule. Tak się składa, że ratusz szuka osoby, która miałaby zaproponować zmiany w organizacji ruchu na Śródmieściu. Nich nasza władza zleci z wolnej ręki temu człowiekowi to zadanie. Pozostaje mieć tylko nadzieje,że nasi decydenci będą chcieli słuchać mądrzejszych od siebie i nie będą narzucać swoich rozwiązań. Ten chłopak z Warszawy zrobił na mnie wrażenie. 09:02, 18.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxx

4 4

Ten młody człowiek mieszka w Warszawie. Może tamtym włodarzom doradzi jak zrobić by korki były co najwyżej takie jak we Włocławku? 12:38, 18.11.2019


KATKAT

29 2

Skomunikować dzielnice podmiejskie z miastem. To są teraz sypialnie Włocławka. Samo Zawiśle jak się rozwinęło.Wystarczy rano spróbować przejechać przez most albo zaporę. Ale włodarze nadal myślą, że ludzie mieszkają tylko po lewej stronie Wisły. 09:06, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Proste?Proste?

18 0

UM zrobi na złość Gembickiej i pisiorom , będzie dworzec systemowy a nie typu wzorcownia browar ....... 09:10, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntybushAntybush

6 12

Oho a jaki jest powód lansowania w mediach? Czyżby start do samorządu? 09:11, 18.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Sławomir Sławomir

8 1

Wybory samorządowe będą dopiero za 4 lata. 09:42, 18.11.2019


Ja12Ja12

1 0

Wyobraź sobie, że ten człowiek po prostu kocha swoje miasto. 23:40, 18.11.2019


KichaKicha

20 0

Będą myśleć myśleć i znów wszystkie autobusy będą jeździły po tych samych trasach. Ostrowska, promienna, wiejska, kaliska. A nikt nie patrzy, że w centrum to i na piechotę można przejść jeden przystanek. Ludzie mieszkający w nowych dzielnicach na obrzeżach miast mają dwa autobusy na dzień albo i tego nie. A potem narzekanie, że brak miejsc parkingowych, korki, smog itp 09:11, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 Znowu Gadanie Znowu Gadanie

23 1

A Zawiśle, Szpetal to już za daleko, żeby puścić autobus. Miałby problem jeździć przez most. A ludzie mogą stać w korkach. Miasto ma to gdzieś. 09:14, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

na Berdyczówna Berdyczów

31 3

Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. Kukucki wywołany do odpowiedzi coś tam wystękał, ale nic z tego nie będzie. A takie analizy możecie sobie pisać i na 50-100, a i nawet na 200 stron. Nikomu w Urzędzie Miasta nie zależy na wprowadzaniu jakichkolwiek zmian. Jeżeli już to tylko doraźne i czysto kosmetyczne, np. nowe ławki na Pl. Wolności. Potrzeba zmian systemowych wiąże się zawsze z potężnymi nakładami i wieloaspektowym podejściem. Te miernoty pracujące w urzędach koordynujących i nadzorujących całe przedsięwzięcie myślą tylko ile jeszcze mają do fajrantu i to jest ich perspektywa. Widzieliśmy co było przy przebudowie DK91 - rzecz nieporównywalnie prostsza. Zawalili wszystko co było można, narobili strat, przyjęli fuszerkę. Na koniec poprzyznawali sobie nienależne premie próbowali chwalić jak im dobrze poszło. Dopiero NIK otworzył im oczy, choć prokuratura lojalnie stanęła po stronie miejscowych. 09:28, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxlxxl

11 0

rewolucja chyba w gaciach 09:29, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan TUAPan TUA

28 0

Panie Kukucki a co z inkubatorem, byłem tam ostatnio i zauważyłem że cała administracja z papieroskami sobie przerwy urządza- a Pan dyrektor na czele tej ekipy się śmieje i pobiera dyrektorską pensję. Ogłosili jakieś centrum biznesu kiedy tak naprawdę zajmują się dosłownie niczym. Proszę mi odpowiedzieć- ilu urzędników jest tak naprawdę niepotrzebnych! 09:45, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rr Brr B

24 0

A od czego jest wydział transportu zbiorowego i energii? Ten Włocławek ma wyjątkowego pecha do administracji publicznej, bo zamiast fachowości jest kolesiostwo a włocławianie jak barany dają się władzy oszukać. 09:50, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIAŁEM  SEN..MIAŁEM SEN..

8 0

MARZY SIĘ NIEKTÓRYM , NIE ZA TYCH WŁADZ.... 10:46, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

13 2

Najpierw proszę zbudować bogate miasto,bogate kulturalnie,z mnóstwem młodych ludzi którzy (dobrze zarabiając) pełni życia i pasji przyczyniają się do rozwoju Włocławka.Najpierw proszę zbudować miasto które będzie przyciągało a nie odpychało.Najpierw proszę odbudować i wyremontować lokalne zabytki co by podnieść wartość turustyczną miasta. na razie to w ofercie Włocławka jest krzyż na tamie,upadające kino samochodowe,występ chippendelsow i starsza sfrustrowana pani wyrzycająca meble przez okno. 10:53, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pitupitupitupitu

13 0

cóż funkcja przerasta 11:05, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stały czytelnikStały czytelnik

10 3

Jedynym bardzo dobrym rozwiązaniem połączenia z Osiedla Południa z Okrzei by było wybudowanie przebicie się od ronda Kokoszka w stronę Kościuszki. Wszędzie gdzie indziej niema to sensu albo by się wiązało to z z wysokim odszkodowaniami. Przejazd taki jaki jest przy Hotelu Młyn powinien też dawno powstać na Ul. Winieckiej. 11:06, 18.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

3 0

Możesz pokrótce wytłumaczyć ten tunel od strony Kościuszki. 14:42, 18.11.2019


RemRem

6 1

Jak pamięcią sięgam była jedna linia nr 0 .to ona załatwiała połączenia z każdą dzielnicą jeżdżąc po okręgu .... 11:57, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ryszstanryszstan

13 2

kukucki to nieudacznik lewicowy oni wloclawek zniszczyli 12:09, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarolKarol

5 0

Wjazd do tunelu musiałby się zaczynać w pobliżu Pl. Wolności. 12:13, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

????????!????????!

11 2

A gdzie realizacja obiecanek przedwyborczych ? Miała być eksplozja inwestycji a jest ...tak jak było . 12:31, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RumunRumun

13 1

Teraz widac jak jest krotkowzroczne myslenie naszego wice od inwestycji.Ten pan z wloclawka jak abdykuja obecne prezydenty niech szybko wraca i moze pchnie wloclawek w kierunku szybkiego rozwoju .Nie potrzeba nam doktorow ktorzy poglebiaja chorobe miasta a wyksztalconych architektow z wizjami rozwoju wloclawka? 13:16, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaaJaa

8 1

A przejazd na Kaliskiej już otwarty ? 14:38, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec, II sortMieszkaniec, II sort

8 1

A CO Z DRUGIM MOSTEM!!!!!!!! LUDZIE JAK ZAMKNĄ TAMĘ , WIECIE CO SIĘ BĘDZIE DZIAŁO !!!!!!!!!! 14:45, 18.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PIS !PIS !

2 0

Znowu rząd będzie musiał pomóc jak w Warszawie i wybudować most pontonowy ! 17:33, 18.11.2019


adsfsasadsfsas

6 0

W tym mieście transport to drugorzędny problem. Może warto zainwestować w atrakcje turystyczne, które sprawiłby, że Włocławek warto by było zaznaczyć na turystycznej mapie Polski i dopiero wtedy dostosowywać odpowiednio transport do nowo zaistniałej sytuacji. Włocławek to dziura, którą każdy omija z daleka. Jakiś Aqua park czy energyland to coś co miastu jest niezbędne. 15:03, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FilipFilip

8 1

Pani Natalio, Pani Redaktor (xd) publikując coś, warto sprawdzić podstawowe informacje. Ministerstwo inwestycji i rozwoju utworzono w roku 2018. A Pan Rafał pracował tam w latach 2008-2017? A z samym Panem Rafałem się zgadzam, ma rację w swoich tezach. Poziom dziennikarstwa to jednak dno, polecam biedronkę - ponoć dobrze płacą. 15:03, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Mieszkaniec II sodo Mieszkaniec II so

11 0

Przecież nasi prezydenci nie jeżdżą do pracy przez most. Podejrzewam, że oni nawet nie wiedzą, że na drugim brzegu Wisły też mieszkają ludzie! 15:07, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

menagermenager

5 0

Najważniejsze są projekty a jak już powstaną to wtedy będzie je można co roku rewitalizować, nawet przez 4 lata. 15:35, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BlinkoBlinko

4 2

Gosc wyslal poprostu CV, moze ratusz albo jakis podlegly podmiot sie skusi, o nic innego tu nie chodzi. 16:38, 18.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JautyopJautyop

1 0

Wyobraź sobie, że kocha swoje miasto. Nie znasz człowieka, nie oceniaj pochopnie. 23:42, 18.11.2019


lollol

8 0

Na gorąco.
Tytuł. Logika kontra urzędnik UM Włocławek.
Wjechałem na remontowaną ul. Papieżka, i co dzielnica przemysłowa czyli transport ciężarowy, a wjazdy na poszczególne firmy i drogi wewnętrzne jak na ogródki działkowe. Idę o zakład że wciągu miesiąca wszystkie krawężniki będą rozjechane. Totalnie do luftu remont starej jedynki, a urzędasy nie wyciągają żadnych wniosków. Panie Kukucki niech pan ruszy cztery litery i się przejedzie na ta waszą flagową inwestycję. 16:49, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bez bajekbez bajek

5 3

Zamiast wymyślać bajki to otwórzcie wreszcie izbę wytrzeźwień żeby pijane bydło nie atakowało ludzi na SORze 17:59, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sowa2Sowa2

5 3

I takich projektów z wizją,wyobraźnią na miarę XXI wieku nasze miasto powinno realizować. I to zadanie należy do władz miasta wtedy byłaby szansa zbliżyć się jakościowo do sąsiednich miast jeżeli nie do Torunia to chociaż Płocka. Projekt Pana Rafała do tego zmierzą a p.Kukucki realizuje tylko projekty małe,bezpieczne na miarę swoich predyspozycji i przetrwanie kadencji. 18:52, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jachu771jachu771

8 0

dajcie zezwolenie na pobudowanie jeszcze z 3 castoram i agata meble w środku miasta i problem komunikacyjny zniknie, bo nikt nie przejedzie tylko tiry, mieszkańców i tak macie w d..pie i wasze długofalowe plany ha ha ???? 19:36, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AsaAsa

0 3

Byle nie zrobili kolejnej galerii podobnie jak w Poznaniu - to szalenstwo. 21:32, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re Sowa 2re Sowa 2

2 0

Wszystkie projekty i tak wymagają rewitalizacji - to już jest w standardzie Włocławka 22:27, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

johnjohn

1 0

Jeżu kolczasty, czy Pani Seklecka zacznie wreszcie pisać po polsku?
Warstwa językowa powyższego artykułu to dno, czy ddw nie może zatrudnić człowieka na poziomie szkoły średniej, po autorka to skończyła szkołę chyba na poziomie gimbazy.
Przykre to. 23:38, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mlody123mlody123

2 0

Spójrzmy na sąsiednie Lipno z którego hejterzy mają tyle śmiechu, stworzono powiatowy zakład transportu publicznego. Na trasach jeżdżą małe busy (nowe Mercedesy Sprintery) wykasowano PKS i stare zdezelowane autosany.. i jakoś transport się opłaca . Być może Włodarze Włocławka i Powiatu Włocławskiego zwrócili by uwagę na tu istniejący problem a nie lansowanie się na zdjęciach z dróg świeżo wyremontowanych po których jeżdzą w większości tylko rolnicy a do pracy ludzie nie mają czym dojechać.
19:11, 19.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J23znownadajeJ23znownadaje

1 0

Brawo Rafał. Wreszcie ktoś coś zaproponował. A niektórzy to co potrafią, to tylko krytykować! (dla samej krytyki).
22:18, 19.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%