Zamknij

Elektrociepłownia opalana biomasą na Papieżce we Włocławku. Prezydent wydał ważną decyzję

06:00, 17.01.2020 N.S. Aktualizacja: 13:26, 17.01.2020
Skomentuj Włocławska elektrociepłownia ma być wzorowana na elektrowni w Snetterton (Anglia). Fot. Natalia Seklecka/archiwum Włocławska elektrociepłownia ma być wzorowana na elektrowni w Snetterton (Anglia). Fot. Natalia Seklecka/archiwum

Prezydent wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach budowy elektrociepłowni na biomasę, która ma powstać przy ul. Papieżka. Pisze w niej o „przedsięwzięciu mogącym potencjalnie znacząco wpływać na środowisko” i stawia szereg warunków realizacji inwestycji.

Elektrociepłownia, którą we Włocławku chce wybudować firma TergoPower, ma mieć nominalną moc elektryczną 55 MWe i cieplną do 50 MW. Przy ul. Papieżka mają zostać wybudowane m.in. blok ciepłowniczy i podziemny magazyn na olej opałowy.

- W wyniku realizacji planowanego przedsięwzięci dojdzie do powstania zabudowy przemysłowej o powierzchni o zabudowy (...) ok. 11,465 ha. Planowane przedsięwzięcie jest zatem przedsięwzięciem mogącym potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko

– czytamy w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Dokument ma 52 strony. Zawiera szereg warunków dotyczących budowy elektrociepłowni (np. ograniczenie wykorzystania ciężkiego sprzętu do godz. 6-22) oraz późniejszej eksploatacji inwestycji, w tym m.in. sposobu dostarczania słomy, utylizacji odpadów czy odprowadzania spalin. Z całością decyzji można zapoznać się tutaj.

[ZT]36255[/ZT]

Przypomnijmy, że w lipcu 2019 roku władze miasta podpisały list intencyjny w sprawie budowy elektrociepłowni. Od tego czasu - mimo wielu obaw mieszkańców opisywaliśmy je m.in. tutaj) - niezmiennie stoją na stanowisku, że budowa elektrociepłowni to dobry pomysł dla Włocławka i wsparcie dla miejskiej ciepłowni, która dzięki inwestycji ma zaoszczędzić nawet 7,5 mln zł rocznie. 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(95)

KatKat

85 22

to będzie katastrofa ekologiczna. Zły pomysł na środek miasta. Same dostawy biomasy będą problemowe. Wystarczy policzyć ile jej potrzeba będzie dziennie. Ale tak to jest jak nauczyciel bierze się za biznes, na którym się nie zna. A inwestor pokaże i obieca wszystko, żeby zrobić interes. Szkoda. 06:59, 17.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MieCwMieCw

10 34

A Ty się znasz? Papieżka jest strefa przemysłową więc co kłapiesz, jak nie w takiej strefie to jakiej ? 08:00, 17.01.2020


Nieznajomy29Nieznajomy29

6 17

Katastrofa ekologiczna to jest teraz !!
Dajmy szansę Skandynawom, niech przynajmniej oni zrobią coś sensownego w naszym kraju. 10:14, 17.01.2020


eljoteljot

20 6

Pod pojęciem "biomasy" nie będzie bynajmniej spalana słoma którą rolnicy używają do użyżniania pól ale będą zwożone wszystkie śmieci biologiczne powstałe z ich sortowania.Myślę,że powinno zrobić się referendum nie czy taka inwestycja może powstać ale w celu odwołania Prezydenta który dopuszcza myśl o powstaniu takiej inwestycji 10:29, 17.01.2020


do eljotdo eljot

8 19

Najwyraźniej jesteś ekspertem z rolnictwa, brakuje ci jeszcze doktoratu z energetyki i profesury ze środowiska żeby takie farmazony pisać. Przeczytałeś cokolwiek co tam będzie palone? SUCHA SŁOMA. Tytułem uzupełnienia dodam, że ta z butów się nie nadaje, bo zawiera za dużo wilgoci. 10:34, 17.01.2020


reo

Czerwona panteraCzerwona pantera

81 22

Pan Prezydent powinien rozpisać referendum i zapytać mieszkańców czy w ogóle chcą takiej inwestycji w mieście. Niech sobie buduje takie coś u siebie w Lubrańcu. 07:10, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polpol

67 19

Współczuję okolicznym mieszkańcom! 07:15, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PikiPiki

6 21

Czego? Tańszego ciepła i rozwoju ekologicznej inwestycji?
10:09, 17.01.2020


BogdanBogdan

54 9

Ciepłownia opalana słomą jest też w Ostrołęce. Smród nie do wytrzymania. 07:33, 17.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Panie kochanyPanie kochany

5 12

A czym palą w Ostrołęce? Czy przypadkiem smród nie pochodzi z zakładów papierniczych? Bogdan - wiesz gdzie jest Ostrołęka na mapie? 10:17, 17.01.2020


zenekmzenekm

0 0

Bogdan masz rację. Panie kochany dostał chyba wytyczne z Inowrocławia. 20:57, 17.01.2020


$$$$$$$$$$

56 11

Kolejny bubel po włocławsku . 07:35, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator x23Obserwator x23

45 6

Dlaczego nie podaje się ceny 1GJ ciepła i ceny 1 KWh energii elektrycznej po wybudowaniu elektrocieplowni, podstawowych parametrów ekonomicznych.
Taniej będzie doprowadzić ciepło z Anwilu, którego nadwyżki nie są zagospodarowane.
Trzeci problem nie rozwiązany do dzisiaj to odpady składowane na Machnaczu. Jest to znaczny potencjał energetyczny dzisiaj nie wykorzystywany. Na dwóch ostatnich tematach powinny skupić się działania miasta a nie na budowie nie sprawdzonej w dzialaniu elektrociepłowni.
07:37, 17.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qw_qw_

1 4

Nie ma którędy poprowadzić magistrali bez rozkopywania DK91 = bardzo duże utrudnienia. 08:37, 17.01.2020


zygarzygar

9 0

dobrze piszesz powinni zrobic spalarnie unijna tak jak bydgoszcz zrobila stare meble odpady drzewne i inne cieplo by bylo za darmo i jeszcze od innych dostawali by pieniadze a sloma to co to za kalorycznosc sam smrod a malo ciepla 09:22, 17.01.2020


Do qwDo qw

2 0

Rzeką kolego, po co kopać w ulicy 16:08, 17.01.2020


Artur OArtur O

66 8

To jest tak jak się historyk z politologiem i pedagogami biorą za rządzenie miastem. Działania pozorne żeby było widać że niby coś się dzieje. 07:39, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

holmesholmes

45 5

Tylko u nas taka ciepłownia w terenie zabudowanym. 07:44, 17.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

tylko u nas?tylko u nas?

3 6

A skąd wiesz? 10:40, 17.01.2020


zdrowo myslącyzdrowo myslący

6 8

A gdzie ma być produkowane ciepło dla miasta? W lesie ? A może 25km od miasta? A nie w mieście. w terenie przemysłowym? Zastanów się jakie głupoty gadasz. I przestań pić ten denaturat - to ci wyraźnie szkodzi. 10:45, 17.01.2020


TeZeTTeZeT

2 0

Masz rację. Jedna jest już na Płockiej a druga na Szpitalnej. 17:55, 17.01.2020


EkologEkolog

50 11

Ekologia na siłę kosztem mieszkańców.
Słomociepłowni mówimy NIE 07:50, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RYBKA SKOTRYBKA SKOT

3 8

A płetwonurkom w wiśle mówimy tak …: a widziałeś to:
https://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914&list=PLmXxqSJJq-yXrCPGIT2gn8b34JjOrl4Xf&fbclid=IwAR0FqmP1s3tR66yCPdAtJxF1lPM-UFTTTueKtQgC7araHl3ibf_yHoTzH8o
a-ha - Take On Me (Official 4K Music Video) 08:20, 17.01.2020


qw_qw_

37 3

A to w Strefie gospodarczej nie ma miejsca? I tam nawet media są, nikomu by nie przeszkadzało, wtf... 07:53, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

1 3

Errata - choć transfer medium na taką odległość jest jeszcze do rozważenia, to nie ma którędy pociągnąć magistral do miasta. 08:36, 17.01.2020


Madry Polak po szkodMadry Polak po szkod

38 7

Mieszkancy nie chca takiego rozwiazania. Referendum ,wyjasnilo by stanowisko miasta. Tyle. A czy moze jakies inne pomysly brane byly pod uwage? Wiatrownie to tez dobry pomysl ?! Mamy wisle ,kolejna tama zamiast mostu a przy okazji produkcja pradu ? Pytanie proste czemu nie.. 08:13, 17.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

qw_qw_

2 10

Farma wiatrowa jako EC... kuń by si uśmioł. 08:16, 17.01.2020


Do qw_Do qw_

12 2

Kun? Energia elektryczna ,latwa i tania w produkcji przy okazji ktorej mozna ogrzac ,oswietlic miasto . Teraz twoj kun moze sie smiac ... 08:25, 17.01.2020


qw_qw_

2 5

Tutaj mowa przede wszystkim o energetyce cieplnej agencie... w sezonie grzewczym musisz mieć stałość produkcji, w dodatku produkcja ciepła z "prądu" jest ekonomicznie nieopłacalna. 08:33, 17.01.2020


Do qw_Do qw_

1 0

Agent to pewnie ty ... energia z fotowoltaiki wiatrowni badz temu podobne rozwiazania sa po to aby pozyskiwac za darmo energie i co za tym idzie w krotkim terminie ta inwestycja ma sie splacic .Portfel na te wydatki jest mieszkancow tyle. Bio masa sam zamysl byl dobry ale zapominamy ze norwegowie w polsce na ukrainie, rosji kupuja drzewo . Czyli podaz wzrasta a co za tym idzie ,cena . Na pewno nie trzeba byc ekonomem . Tanio nie bedzie ,ale oczywiscie wiesz wiecej .. 14:34, 17.01.2020


EkologEkolog

39 9

To bardzo uciążliwa inwestycja dla całego miasta i wpływająca negatywnie na środowisko poprzez ciągły transport surowca (słoma). O czasie spalania nie trzeba tu mówić. Sprawdźcie jakimi trasami, może koło waszego domu przez cały dzień będą dowozić surowiec do spalani. Gdzie są konsultacje społeczne dla tej inwestycji ? Gdzie są radni tego miasta? 09:09, 17.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Wies79Wies79

6 7

Taki z Ciebie Ekolog, że nawet nie znasz procesu inwestycyjnego. Wydanie decyzji środowiskowej zawsze poprzedzają konsultacje społeczne. 10:22, 17.01.2020


Czerwona pantera Czerwona pantera

7 0

Radni tego miasta w większości siedzą tam tylko dla diet. To im najważniejsze. Całe życie się ślizgać, siedzieć cicho, własnego cienia się bać i kasę brać. 18:03, 17.01.2020


LamiaLamia

0 0

do Czerwona pantera 18:03, 17.01.2020

Nie masz pojęcia, jak bardzo masz rację! Może akurat nie wszystkich radnych to dotyczy, ale niektórzy radni tak właśnie myślą. 20:47, 17.01.2020


eeeeee

26 5

ile za to wziął? 09:10, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RedakcjoRedakcjo

13 2

Niebezpieczne tematy podrzucacie , najpierw narodowcy teraz komin. (Benjamin Netanjahu) 09:12, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ogień i batogień i bat

13 24

Możecie sobie pieski internetowe ujadać do woli, a ciepłownia stanie i tak. I nic nie zrobicie, żadnego referendum nie będzie. Przyjadą, postawią, jeszcze parę dzieciaków machną przy okazji amatorkom mocniejszych wrażeń, jak Irlandczycy przy budowie autostrady. A wy będziecie się cieszyć, że dostaliście robotę przy łopacie za 300 zł więcej niż u włocławskiego prywaciarza. I tyle właśnie jest warte wasze gadanie, i to jest wasze miejsce. 09:28, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cieplownikcieplownik

12 40

nareszcie mieszkancy beda mieli szanse na tansze cieplo, bo podwyzki energii produkowanej na weglu są nieuniknione.
bardzo dobra decyzja i sygnal, ze Wloclawek bedzie w krajowej czolowce miast, ktore rozumieja europejska polityke klimatyczna.
brawo! 09:42, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdamskiAdamski

4 0

Ty chyba sam nie wierzysz w to,co piszesz. 13:48, 17.01.2020


Fiore181Fiore181

11 36

W końcu w tym mieście się coś ruszy - bardzo dobra decyzja! Nareszcie Skandynawowie przyczynili się do zmian w tym kraju - tak trzymać?! A ja trzymam kciuki, żeby cały projekt zakończył się ogromnym sukcesem ??❤️ 10:00, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

muflonmuflon

7 0

Biomasa tak ale z kont ją weźmniecie. Ec Łódż aby mieć czym palić zakupy biomasy dokonują w Kanadzie, a ciepło procesowe w Anwilu grzeje atmosferę nad Włocławkiem i deszczy nie będzie 10:07, 17.01.2020


Adam50Adam50

10 35

Może w końcu doczekamy się rozwoju miasta. Trzymam kciuki żeby było u nas więcej takich inwestycji. 10:03, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BiolekBiolek

9 32

Świetnie! OZE to przyszłość i powinniśmy dziękować Norwegom, że chcą inwestować w naszym kraju.
Oby więcej takich inwestycji! Trzeba się pozbyć węgla, to on nas zatruwa... 10:04, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kama13Kama13

8 33

Zgadzam się z Fiore181, już najwyższy czas aby w tym mieście zaczęły się dobre zmiany a za takie właśnie uważam wybudowanie elektrociepłowni?. Kto w dzisiejszych czasach nie chciałby mieć szansy na tańsze ciepło i czystsze powietrze. W końcu ktoś podjął właściwą decyzję! ??? 10:09, 17.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Fiore181Fiore181

0 10

Kama- dziękuję, że się ze mną zgadzasz! Musimy dbać o nasze środowisko ? 10:11, 17.01.2020


WłocławiakWłocławiak

8 0

No faktycznie dwieście tirów dziennie wjeżdżających i wyjeżdżających z Włocławka to na pewno będzie czystsze powietrze , nie mówiąc o korkach ,stanie dróg, walającej się wszędzie słomie, myszach i szczurach, przecież ucierpią nie tylko mieszkańcy tej ulicy, ale także pobliskie osiedla Kazika i Płocka, Południe, był ktoś na spotkaniu dla mieszkańców w Urzędzie Miasta? dlaczego do tej pory żadne miasto w Polsce się nie zgodziło na taką elektrociepłownię , ludzie myślcie trochę, owszem jest taka spalarnia w Anglii ale tam w pobliżu nie ma nic, żadnych domów, osiedli ,zakładów itp. 13:24, 17.01.2020


Iwona82Iwona82

8 26

Niedowiarków zawsze trudno jest przekonać. Chciałabym żeby coś w tym mieście się udało i gorąco kibicuję tej nowoczesnej inwestycji. Oby Zazamcze także na tym skorzystało i zamknęli te lokalne węglowe kopciuchy. 10:10, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czerwona pantera Czerwona pantera

30 5

Oooo widać nadworni wyznawcy jaśnie nam panującego wzięli się za pisanie komentarzy xD. 10:14, 17.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

czarna panteraczarna pantera

2 11

A z ciebie taka Czerwona pantera jak z koziej ..py trąba.
Zjadłam cię haps. 10:20, 17.01.2020


Czerwona panteraCzerwona pantera

5 0

Możesz mi pogrozić palcem od lewej nogi. Za robotę się lepiej weź dziecinko. 10:54, 17.01.2020


Do czarna pantera Do czarna pantera

5 0

Ile twoja matka musiała śniegu zjeść żeby taką bałwanicę urodzić. 13:38, 17.01.2020


muflonmuflon

22 4

Ciepło procesowe Anwilu poprawia ciepłotę powietrza nad miastem i zmienia termikę powietrza wraz z kondensatorem ciepła jakim jest Zalew Wiślany dlatego deszcze nas omijają. Żaden Prezydent miasta nie był zainteresowany darmowym ciepłem- lepiej grzać chmury a nie mieszkania. Biomasy już w tej chwili w Polsce nie ma Np EC Łódż biomasę /zrębki / sprowadza z Kanady na pewno to jest taniej. 10:15, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

taki kaktustaki kaktus

5 6

Taki kaktus mi na ręce wyrośnie, jak Anwil będzie dostarczał ciepło za darmo. Buahahaha tego jeszcze nie widzieli, ludzie Anwil kasę rozdaje. Komu, komu, bo idę do domu? 10:23, 17.01.2020


CwcCwc

6 16

Widzę mieszkańcy nie mają wogole pojęcia a się odzywają. Pierwsza rzecz to Papieżka jest to ulica/teren przemysłowy/gospodarczy więc nie wiem w czym problem? Ludzie budujący się w tych rejonach bardzo dobrze o tym wiedzieli a teraz płacz? To jest jak budowanie się na terenach zagrożonych powodzią a potem płaczą, że ich zalało. Kolejna kwestia przestańcie gadać, bo mieszkańcy nie chcą tej budowy. Jedni chcą jedni nie... Stękanie ludzi, że we wwk nic się nie dzieje, że brak nowych miejsc pracy bla bla bla jak jest taka możliwość to znowu źle. Potem płacze, że prąd jest za drogi, bo 2 tama zła, bo reaktory atomowe złe, teraz to też złe... najwięcej mają do powiedzenia zawsze dziadki co zostało im 10lat życia i tak potem ich to nie będzie dotyczyło ale niszczą dzięki temu przyszłość młodemu pokoleniu. Boicie się technologii to do lasu mieszkać. Wierzycie w każdy spisek, każde badziewie które mówią wam w TV. Ekologia diesle są złe. A tymczasem auto benzynowe z rocznika 2019 1.6 ma większe wydobywanie spalin o 41gram/km niż diesel też z tego rocznika z pojemnością 2.0... (nie podaje modeli nie chce robić reklam) ludzie otwórzcie oczy i pozwólcie tym którzy chcą działać żeby działali bo z takim podejściem jak waszym to nic tylko siedzieć na dupie i nic nie robić i cofać się w czasie 10:15, 17.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

oo7oo7

5 0

Wyprowadziłem się z tamtąd w latach 70-tych o ile pamiętam to budynki już tam stały , a więc jak to ma być . 10:54, 17.01.2020


do Cwcdo Cwc

4 0

Budynki mieszkalne stoją tam od 100 lat i teraz są zamieszkałe przez młodych ludzi 13:37, 17.01.2020


WuPiWuPi

6 18

Ten kto choć trochę interesuje się sytuacją sektora energetycznego tego kraju powinien cieszyć się, że źródło energii innego pochodzenia niż węglowego ma szansę powstania szczególnie w dużej aglomeracji miejskiej. Elektrociepłownia opalana słomą to mniej pyłu i siarki w powietrzu, którym musimy oddychać. Każde lokalne źródło energii elektrycznej poprawia zaopatrzenie w prąd przez co jego parametry i dostępność pozwalają na rozbudowę sektora przemysłowego, z którego nasze miasto słynie. Odciążenie sieci przesyłowych na trasie od najbliższej elektrowni węglowej do naszych GPZ-ów daje szansę rozwoju infrastruktury energetycznej na potrzeby innych ludzi chociażby tych, którzy chcą budować domy i zakłady pracy w naszym pięknym regionie. A jak myślicie co na pomysł wybudowania elektrociepłowni opalanej słomą, której napewno będzie potrzeba całe mnóstwo, powiedzą rolnicy posiadający całe hektary pól obsiewanych zbożem? Jak nietrudno się domyślić powiedzą : o, nareszcie i o nas ktoś pomyślał! Wiem to, bo mój wujek od lat marzy, żeby być jak amerykański farmer. A tam nic nie marnuje się. No to my nie bądźmy gorsi. 10:16, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CUDA  CUDACUDA CUDA

11 0

a kto sie chce założyć ,a może wojtek........ 10:17, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WuPiWuPi

1 17

Ten kto choć trochę interesuje się sytuacją sektora energetycznego tego kraju powinien cieszyć się, że źródło energii innego pochodzenia niż węglowego ma szansę powstania szczególnie w dużej aglomeracji miejskiej. Elektrociepłownia opalana słomą to mniej pyłu i siarki w powietrzu, którym musimy oddychać. Każde lokalne źródło energii elektrycznej poprawia zaopatrzenie w prąd przez co jego parametry i dostępność pozwalają na rozbudowę sektora przemysłowego, z którego nasze miasto słynie. Odciążenie sieci przesyłowych na trasie od najbliższej elektrowni węglowej do naszych GPZ-ów daje szansę rozwoju infrastruktury energetycznej na potrzeby innych ludzi chociażby tych, którzy chcą budować domy i zakłady pracy w naszym pięknym regionie. A jak myślicie co na pomysł wybudowania elektrociepłowni opalanej słomą, której napewno będzie potrzeba całe mnóstwo, powiedzą rolnicy posiadający całe hektary pól obsiewanych zbożem? Jak nietrudno się domyślić powiedzą : o, nareszcie i o nas ktoś pomyślał! Wiem to, bo mój wujek od lat marzy, żeby być jak amerykański farmer. A tam nic nie marnuje się. No to my nie bądźmy gorsi. 10:21, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kuba LibreKuba Libre

3 18

Ja jestem w 100% za ekologicznym ciepłem i czystą energią elektryczną. A ile wali w powietrze spalarnia Tartar przy naszym cmentarzu? Aile dodajesz smrodu ze swojego komina w chałupie i dlaczego spalasz smieci i plastikowe pety? To od tego można dostać raka, i innego "syfa". poczytaj sobie co to jest NISKA EMISJA.
Dinozaury niech przestaną PISać głupoty. 10:29, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdamskiAdamski

0 3

Gdybyś dziecino wiedzał na jakiej zasadzie działa spalarnia Tartar,to nie zabierał byś głosu.A tak,to wykazałeś się swoim niedouczenie, i PISaniem głupot !!!!!!!!!!!!!!!! Więc też przestań POwtarzać głup[oty. 13:56, 17.01.2020


ekonomekonom

7 15

A nowe miejsca pracy, podatki i specjalne fundusze które proponuje firma to nic nie znaczy? Dalej mamy być zaściankiem i skansenem polskim?
Wystarczy popatrzeć na cudowną ul. 3 maja - aż żal d...ę ściska. Degrengolada, upadek, bieda i marazm. Tak ma wyglądać nasz Włocławek w przyszłości?
Zero nowoczesności?
A może wreszcie do naszego miasta zaczną przyjeżdżać goście, aby obejrzeć coś nowoczesnego i zdaje się coś jedynego ... jak na razie ... w Polsce? 10:35, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NBVCNBVC

25 0

a moze by tak w LUBRANCU wybudowac !!!!!!
co trzeba miec w Glowie by wogole takie Bzdury Wymyslac Z E N A D A !!!!! 10:38, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Monia.Monia.

2 5

Cześć panowie, mam na imie Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://wyspakobiet.eu/monia25
. 10:39, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eljoteljot

18 5

I tłumacz matołowi,że w Polsce nie ma nadwyżek suchej słomy którą można by oddać a nawet sprzedać.To co po żniwach zostaje na stertach, na wiosnę jest rozrzucane na polach w celu ich użyżnienia. To jest ogólnodostępna wiedza. 10:48, 17.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

SławomirSławomir

5 0

Do opalania tej ciepłowni jest potrzebna innego rodzaju słoma. Nie taka jaką rolnicy mają. 10:55, 17.01.2020


do eljotdo eljot

2 5

Czasy wiązania słomy w snopki i krycia dachów strzechą już chyba bezpowrotnie odeszły. Dziś słoma przechowywana jest w stogach, a nie stertach i rolnicy doskonale wiedzą ile im jest potrzeba na własny użytek, a ile mogą jej sprzedać. I jest to dla nich doskonały biznes dostarczać słomę do elektrowni. Dzisiejszy rolnik nie chodzi za pługiem ciągniętym przez chuderlawą szkapę, tylko planuje swoją gospodarkę jak przedsiębiorca. Więc potrafi policzyć to i owo. Również w temacie słomy. 11:07, 17.01.2020


eljoteljot

11 5

Czytając komentarze widzę ze już postanowione i będzie się próbowało pobudować kolejnego śmierdziela- bez konsekwencji. Ktoś myśli że będzie skupował słomę nawet tę ze stogu nie ze sterty a rolnicy pozbędą się wielowiekowych przyzwyczajeń i zaczną zamiast słomy (którą sprzedadzą ) używać nawozów.Przecież to ręce opadają.Do Włocławka pod szyldem biomasy zaczną być zwożone wszelkie biologiczne śmieci pochodzące z sortowania z całej Europy. 11:17, 17.01.2020


do eljotdo eljot

0 9

śmierdziela - a co, widziałeś już takiego i wiesz jak śmierdzi i wygląda?
biologiczne śmieci pochodzące z sortowania z całej Europy - chyba jeszcze zapomniajeś napisać o pampersach i zgniłych jajach z Chin i po co ograniczać się tylko do Europy? Najlepiej za pośrednictwem poczty - przykleją znaczek i wyślą w kopercie, żeby nie płacić za przewóz. 11:32, 17.01.2020


pogrzebowy z DKpogrzebowy z DK

16 1

do Dąbia Kujawskiego niech to przeniesie robotę pod nosem załatwi sobie , rodzinie i sąsiadom . 11:03, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Wies 79Do Wies 79

25 2

To kiedy były konsultacje, kto o nich słyszał i jakie są wyniki? Nawet radni mówią, że powinny być konsultacje! Trzeba wiedzieć o czym się pisze. 11:14, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!!!!!!!

23 0

Europa idzie w stronę geotermii i fotowoltaiki Włocławek w słomę ? 11:16, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

vivat geotermiavivat geotermia

0 5

W Toruniu ciepło już jest o 10% droższe niż we Włocławku. Dla zainteresowanych https://www.se.pl/torun/ojciec-rydzyk-bedzie-zarabial-miliony-na-ekologii-aa-Sut5-aNYD-f5u8.html
11:58, 17.01.2020


RolnikRolnik

24 1

OSTATNI RAZ PYTAM, SKĄD PREZYDENT CHCE BRAĆ SŁOMĘ DO OPALANIA TEGO CZEGOŚ? JEŚLI KTOŚ MYŚLI ŻE OD OKOLICZNEGO CHŁOPA, TO SIĘ GRUBO MYLI. ROLNICY NIE SPRZEDAJĄ SŁOMY A JUŻ NA PEWNO NIE W TAKICH ILOŚCIACH. KTOŚ TU ŁADNIE KOGOŚ W BAMBUKO ROBI!!! Swoją drogą decyzji o budowie chyba jeszcze nie ma ale poszukiwania hektarów pod składowanie słomy już były. 11:39, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MONIEKMONIEK

21 1

PRYWATNA ELEKTROCIEPŁOWNIA ? ZOBACZYMY CENĘ ZA ENERGIĘ DOSTARCZONĄ DO LOKALI ,TO SIĘ WSZYSTKIEGO ODECHCE , O TYM NIKT NIE POMYŚLAŁ CO TEN KRETYN CHCE ZROBIĆ...... 12:39, 17.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

masz racjęmasz rację

2 3

Masz 100% racji, najlepsze są te państwowe. budowane za pieniądze podatników.
A najlepiej, żeby jeszcze to pieniądze wydał MPEC i później spłacał w rachunkach wystawianych Włocławianom. Wtedy będzie drogo, ale fajnie. 14:33, 17.01.2020


nie masz racjinie masz racji

4 0

bogaty jesteś to płać ,prywatny inwestor nakierowany jest na zysk ,to nie caritas że co łaska , a jak ci odetnie ciepło to co zrobisz komin w pokoju postawisz? 14:59, 17.01.2020


masz racjęmasz rację

1 2

A jak nie odetnie ciepła to co zrobisz? Przeprosisz za to co piszesz? 16:33, 17.01.2020


QuquqrykuQuquqryku

17 1

No i po mpecu 13:20, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LopezLopez

21 0

A czy to nie Platforma OBYWATELSKA?
To taka jej obywatelskość, że nie słucha mieszkańców miasta, które nie chce tej inwestycji! 14:57, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

armagedonarmagedon

19 0

Głosowaliście na tego słabiaka to teraz MORDY W KUBEŁ , do tej pory miłościwie panujący ma z was WIELKĄ BEKE.D...E...B...I....L...E 16:04, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jestem przeciwJestem przeciw

22 1

Jaką słomę??? w terminie "biomasa" mieszczą się wszystkie śmieci. Olej jest potrzebny do dopalania tego. Zachodni inwestor posprząta u siebie i przywiezie do Włocławka spalić.... i jeszcze kasę dostanie za wytworzone ciepło. Przecież to jest biznes a nie jakiś prezent dla miasta. 16:10, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ojojojojojoj

0 7

W terminie 'biomasa' nie mieszczą się żadne śmieci. Polecam trochę się doedukować, a nie pisać bzdury. Ośmieszasz się takimi wypowiedziami. 16:32, 17.01.2020


RobRob

15 0

funkcjonariusz Patelni ponoć tfu obywatelskiej chce zafundować smród na Papieżce, ludzie czas szykować się do buntu, taczki w pogotowiu,a bym zapomniał konstytucja,konstytucja, konstytucja,,,,, 17:05, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ww

18 0

Dziwne bo do tej pory za kadencji obecnego prezydenta jak już planowano jakąś inwestycję to M.Wojtkowski robił tzw konsultacje społeczne,a jak ktoś się nie zgodził i tupnął nogą - było po inwestycji np przedłużenia alei KJ przez plac cyrkowy do Toruńskiej ,budowa drogi na Michelinie itp,a teraz prezydent nie robi żadnych konsultacji i wydaje tą decyzję,pomimo zdecydowanie negatywnych komentarzy mieszkańców ...Co na to radni,czy nie mają nic do powiedzenia?Trzeba reagować póki nie jest za póżno,bo póżniej to już tylko przyjdzie wyprowadzić się z tego miasta... 17:20, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ssss

2 0

wychodzi na to ze pewien typ cos a tym zarobił no i byl za darmo na wycieczce wiec dlatego ta słoma i eko dym 21:40, 17.01.2020


Monia.Monia.

1 1

Cześć panowie, mam na imie Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://wyspakobiet.eu/monia25 22:09, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zakład pogrzebowyZakład pogrzebowy

3 10

Budować, budować! 22:11, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LolitaLolita

10 0

A czy w planach jest już jakiś park kieszonkowy umiejscowiony pomiędzy stogami słomy?
Bo tu chyba o park KIESZONKOWY chodzi! 22:18, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

albinalbin

10 1

Albo jesteś śmiesznym ekoludzikiem który nie ma nic wspólnego z ekologią a raczej powiela modny temat.Albo trolujesz dla prezydenta.Zatem kilka prostych pytań do ciebie dziecko? Jak sądzisz w ilu miastach Polski próbowano wcisnąć tą inwestycję? Jaki jest koszt ekologicznego ciepła? Kto za to będzie płacił? Ile 200 tirów na dobe wytworzy smrodu przewożac bele słomy? Wg ciebie szczury to w mieście pozytywny symptom? 23:03, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

albinalbin

12 0

Wiecie dlaczego Włocławek to takie zadupie? Bo zawsze miał władze na którą zasłużył.Na pierwszym spotkaniu dotyczącym tej inwestycji było kilkanaście osób.Ta spalarnie to nie tylko problem Papieżkiej.POZDROWIENIA ZASYŁAM DO MIESZKAŃCÓW KAZIMIERZA I BARDZIEJ MAJĘTNYCH Z GRANICZNEJ I OKOLIC.Wasze posiadłości stracą na wartości około 30-40 procent bo w takim syfku nikt nie będzie chciał od was kupić waszych domków.Brawo ,brawo ,brawo:) Acha i 200 tirów na dobe:)Oj baranki , baranki:) 23:09, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SamurajkaSamurajka

15 0

Nie wierzę, że do tego doszło....Firmę przeganiano w każdym mieście w Polsce, a u nas się wcisnęli. Wszędzie na świecie odchodzi się od spalania a u nas nadal konsekwentne trucie!!! Dlaczego CBA albo ABW tym się nie zajmie? Skandal, że do tego doszło. Tym smrodem będziemy oddychać my i nasze dzieci. 23:27, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzteniekSzteniek

4 2

Po co we Włocławku kolejna elektrociepłownia, skoro i tak połowa miasta pali w piecach śmieciami? 02:43, 18.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123xx123xx

9 0

Inwestycje w mieście tak ale nie w takim wydaniu. Mam pytanie kto zapewni paliwo do elektrociepłowni w przedziale czasowym 25-30 lat?. Ponadto transport paliwa do elektrociepłowni będzie generować trujące zanieczyszczenia i hałas. Jak to ma się do ekologii i ochrony środowiska?. Jeszcze raz NIE NIE dla tej inwestycji. Zarząd miasta kiedyś się zmieni a z problemami zostaną mieszkańcy.
09:10, 18.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lissliss

6 0

slome to on ma w butach jak nie wie ze nie ma nadwyzki slomy w polsce a niedlugo wcale nie bedzie bo idzie susza i nic nie urosnie 11:35, 18.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%