Ratusz podał wyniki konsultacji w sprawie rozszerzenia granic miasta w sąsiedztwie Michelina, którędy miałaby biec trasa alternatywna dla Jana Pawła II. 111 osób było przeciw.
Władze miasta chcą poszerzyć granice Włocławka o 180 ha lasu w sąsiedztwie Michelina, które dziś należą do gminy Włocławek. Po tym terenie miałaby biec droga alternatywna do Jana Pawła II. Prowadziłaby od ulicy Zachodniej, przez Szyszkową do trasy na Brześć, konkretnie do miejsca, gdzie dochodzi do niej tzw. przedłużenie ulicy Wiejskiej. Tu miałoby powstać rondo
- Obszar gminy Włocławek proponowany do włączenia do miasta Włocławek to głównie tereny leśne, a także odcinek drogi krajowej nr 62 (Szosy Brzeskiej) oraz przedłużenie ul. Wiejskiej. Są to tereny niezabudowane, niezamieszkałe, przeznaczone dla prowadzenia gospodarki leśnej. Realizacja zadań gospodarczych określonych w Planie urządzenia lasu nie ulegnie zmianie na skutek zmiany administracyjnej granic. Zmiana nie zaburzy też układu osadniczego ani przestrzennego gminy, a zachowany zostanie w większości charakter leśny obszaru z istniejącymi drogami, z wyłączeniem terenu pod realizację planowanej inwestycji drogowej - tłumaczą władze Włocławka.
Pod koniec października rada miasta zgodziła się na poszerzenie granic miasta i zarządziła przeprowadzenie wśród włocławian konsultacji społecznych w tej sprawie. Odbyło się to w grudniu. Mieszkańcy mogli wypełnić ankietę w papierowej formie lub poprzez internet.
Już wiadomo, że ankiety konsultacyjne wypełniło tylko 347 mieszkańców Włocławka. Z tego za ważne uznano 306 głosów (41 nieważnych).
- Za poszerzeniem granic administracyjnych Gminy Miasto Włocławek o część terytorium Gminy Włocławek stanowiących łącznie obszar wynoszący ok. 180 ha. opowiedziało się 193 mieszkańców Włocławka (63,07%) przeciw zagłosowało 111 mieszkańców (36,28%) a 2 mieszkańców (0,65%) wstrzymało się od głosu - czytamy w raporcie z konsultacji przygotowanym przez ratusz.
Na najbliższej sesji rady miejskiej (28 stycznia) wyniki ankiety zostaną przedstawione radnym. Już w marcu ratusz planuje skierować odpowiedni wniosek do ministerstwa spraw wewnętrznych i administracji.
Tymczasem jest grupa mieszkańców Michelina przeciwna poszerzeniu granic miasta. Utworzyli stronę internetową, na której prezentują swoje racje.
- W ocenie części mieszkańców Michelina aktualna koncepcja jest najbardziej kontrowersyjną z wszystkich poprzednich pomysłów. Zakłada bowiem przyłączenie 180 hektarów lasu, aby wybudować 2 km drogi łączącej Michelin z miastem - czytamy na stronie michelinwloclawek.pl.
Protestujący zwracają uwagę, że "zwiększenie natężenia ruchu wzdłuż ulic Zachodniej, Liściastej, Szyszkowej do ulicy Smoczej może budzić emocje, gdyż ze spokojnych dotychczas ulic mogą zamienić się w ulice o dużym natężeniu ruchu". Uważają też, że plany miasta w perspektywie oznaczają wprowadzenie zakazu parkowania wzdłuż ulicy Zachodniej.
- Odebrany gminie teren leśny, gdy zostanie przyłączony do granic miasta, bez żadnych wątpliwości budził będzie pokusę wykorzystania go do innych celów, których realizacja może w przyszłości doprowadzić do wykarczowania znacznych obszarów leśnych. Proszę pamiętać, że w naszym kraju można wszystko, bez względu na to, kto aktualnie jest przy władzy, to tylko kwestia pomysłowości, zmiany ustawy czy rozporządzenia i co najsmutniejsze – znajomości - czytamy na michelinwloclawek.pl
Hgf06:11, 24.01.2020
Głosował cały um. 06:11, 24.01.2020
fikcja 06:52, 24.01.2020
Oczywiście , że sfałsz głównie te elektroniczne zaważyły informatycy zU.M. się postarali . Biznesmeny mają już plany na działki a Państwo wierzycie , że tzw. konsultacje społeczne mogły coś zmienić. 06:52, 24.01.2020
Emjot07:13, 24.01.2020
Jak to może być. Osoby które chciały wypowiedzieć się w tej kwestii wstrzymały się od głosu? To jakieś kuriozum. Oj te całe konsultacje wraz z budżetem obywatelskim to o kant..... rozbić 07:13, 24.01.2020
makary07:30, 24.01.2020
chore miasto , garstka niezadowolonych ludzi , będzie blokować rozwój miasta .
co z tego że co dzień , setki samochodów stoją bez sensu w korku , co z tego że bez sensu spalają setki litrów benzyny i zatruwają środowisko .
a co kiedy na drodze do Brześcia jest wypadek , wszystko w okolicy stoi 3-4 godziny ,
ALE NAJWAŻNIEJSZE ŻEBY GARSTKA LUDZI MIAŁA SPOKÓJ
07:30, 24.01.2020
Mm209:36, 24.01.2020
To się niech na rowery przesiada. Ty mówisz o spalinach A chcesz aby 180h lasu wycieli?? I kto tu jest chory????!!! 09:36, 24.01.2020
MWM09:43, 24.01.2020
Dokładnie... mieszkam w Michelinie, dokładnie przy Zachodniej (od strony Szyszkowej) i nie mam nic przeciwko wybudowaniu tej alternatywnej drogi. 09:43, 24.01.2020
qw_12:10, 24.01.2020
Nie siej propagandy... pod drogę nie trzeba 180ha... po drugie kto normalny by kupował działkę przy tej drodze? Pod dom bezsens, bo trasa pod ruchem, pod działalność też, bo teren nieuzbrojony. 12:10, 24.01.2020
Pożal się Manitou 13:41, 24.01.2020
do → qw_12:10, 24.01.2020
hahahaha
cyt: ''Nie siej propagandy... pod drogę nie trzeba 180ha... po drugie kto normalny by kupował działkę przy tej drodze? Pod dom bezsens, bo trasa pod ruchem, pod działalność też, bo teren nieuzbrojony.'' - kon. cyt.
========================
do → AntyGlupota 10:37, 24.01.2020
hahahah
---------------
Jak można tutaj czytać; najbardziej wymądrzają się ''artyści'' intelektu z pustym miejscem na przyjęcie mózgu!
--------------
1. Pod drogę coś potrzeba wyciąc, ale to nie znaczy, że przy drodze w odległości np. 30 metrów od jej krawędzi za podwójnym pasem np. tuj - ktoś się nie wybuduje, gdy za 2, 3-5 lat nowy skład osobowy Rady Miasta podejmie decyzję, aby teren ten dla pomniejszenia deficytu finansowego w kasie Miasta nie zmniejszyć.
2. Tylko dogłębny idiota nie wie, że zakupiona działka nawet wtedy, gdy leżeć będzie zarośnięta i będzie odłogiem przez 10 lat - jest doskonałą lokatą kapitału! Lepszą, niż lokata w banku wynosząca na dziś zaledwie 1,5% - 2,5%. Wystarczy choćby dzisiaj przyswoić informacje o wielkości aktualnej inflacji!
3. To że dzisiaj - na razie(!) - przyszły teren przyuliczny nie jest uzbrojony - tym lepiej i KORZYSTNIEJ ! Ponieważ cena działki nieuzbrojonego terenu jest I BĘDZIE znacznie niższa, niż uzbrojonego.
4. Tylko kosmiczny baran nie domyśli się, że nowa ulica powinna być skanalizowana, ponieważ nie można będzie dopuścić do tego, aby na MIEJSKIM TERENIE - w granicach miasta - nowa ulica nie miała możliwości odprowadzenia wody z jezdni (chyba, że ktoś lubi jeździć po kałużach) i ...chodników! Tak, tak - chodników, bo żaden szanujący się urbanista nie zaprojektuje(!) ulicy bez chodnika i ścieżki rowerowej.
To wszystko jest tylko kwestią czasu, ale mam absolutnie całkowite przekonanie, że tam mogą być i będą działki budowlane - BEZ WYCINANIA DRZEW! Przecież nie trzeba wycinać wszystkich drzew leśnych, aby się pobudować, że nie wspomnę o tym, iż domek wśród lasu jest zdecydowanie atrakcyjniejszy niż gdzieś w środkowej części miasta!
''Geniusze'' urbanistyczni się znaleźli - ??????
13:41, 24.01.2020
Pożal się Manitou13:44, 24.01.2020
Pożal się Manitou 13:41, 24.01.2020
autokorekta:
Oczywiście: --- teren przyuliczny sprzedać --- aby zmniejszyć deficyt, zadłużenie miasta 13:44, 24.01.2020
Młody Pracujący07:34, 24.01.2020
Jestem zadowolony z wyników konsultacji. Powiększenie granic miasta to świetna okazja do rozwoju. Liczę, że tereny leśne zostaną przekształcone w działki o przeznaczeniu mieszkalnym i usługowym. 07:34, 24.01.2020
AntyGlupota 10:37, 24.01.2020
Przeczytaj jeszcze raz caly artykul ale ze zrozumieniem albo dowiedz sie od madrzejszych jesli jestes analfabeta pod co mialby zostac ten teren wykorzystany bo do chol ery jasno jest mowione i pisane ze to pod droge a nie pod uslugi czy mieszkalnictwo!! Rety co za umyslowe wybryki sie tu pojawiaja to az trudno czasem uwierzyc? 10:37, 24.01.2020
lol07:56, 24.01.2020
Jeżeli jest zielone światło, to się na nic nie oglądać, TYLKO DO ROBOTY. 07:56, 24.01.2020
Zaraz zaraz08:01, 24.01.2020
Jak to przejac od gminy 180 h?!!!. Cudzej wlasnosci sie nie przejmuje. Zaplacic trzeba. O ile druga strona zgodzi sie sprzedac. 08:01, 24.01.2020
Prezes Kozowski.08:22, 24.01.2020
W Gminie Włocławek też konsultacje.Korpalakowa jak była wi-ce byłaby za rozszerzeniem,aktualnie jest pierwszą hamulcową .Efekt zbieranie przeciwnych opinii dotyczących przekazania miastu owych 180 ha.Poplecznicy to zaściankowi radni Gminy Włocławek jak P.Lewandowski,Szmyt czy była radna Muszyńska.Dziwią mnie też głosy sprzeciwu mieszkańców Michelina,jak potrzebują oazy spokoju to są wolne tereny np. w Szczutkowie gdzie nie zaznają zgiełku i wygody życia w mieście. 08:22, 24.01.2020
PrawnikBrzezinowa08:35, 24.01.2020
jesteśmy elitą a musimy stać w korkach wracając z biur, to trochę nietak. Popieram poszerzenie granic. 08:35, 24.01.2020
Sławomir 09:20, 24.01.2020
Jakie miasto takie elity. 09:20, 24.01.2020
Strolowany11:11, 24.01.2020
Pięknie podszywa się Pan pod prawnika Szanowny Panie Trollu Internetowy. 11:11, 24.01.2020
co za ludzie08:43, 24.01.2020
"Uważają też, że plany miasta w perspektywie oznaczają wprowadzenie zakazu parkowania wzdłuż ulicy Zachodniej"
No tak bo teraz mieszkańcy sobie stawiają auta na środku ulicy i między tymi autami trzeba robić slalomy jeżeli chce się przejechać wzdłuż ul. Zachodniej. Oczywiście nie ma tam na dzień dzisiejszy żadnego znaku zakazującego parkowania, ale jak ruch będzie większy to już darmowych miejsc parkingowych na jezdni nie będzie, a to już wywołuje oburzenie. 08:43, 24.01.2020
Bezmuzgi09:36, 24.01.2020
Czy ktoś zastanawia się po co jest to całe przejęcie gruntów od gminy ? Ta alternatywna droga całkowicie nie zda egzaminu a korki będą się tam tworzyły jeszcze większe niż na Jana Pawła II. Nawet jeśli zostanie zrealizowane połączenie Szyszkowej z Wiejską to czy ktoś zastanawiał się jak ludzie będą włączać się w Szyszkową z malutkiej i osiedlowej ulicy Liściastej ??? Zrobi się wąskie gardło, które całkowicie zakorkuje wjazd i wyjazd z Szyszkowej. Cała rzecz idzie o przejęcie atrakcyjnych gruntów leśnych, wykarczowanie ich i sprzedanie na działki budowlane. W pierwszej kolejności zapewne za pół darmo działki dostaną "moi-swoi" a potem reszta za bajońskie sumy. Cały ten projekt w głównej mierze ma to na celu a nie rozładowanie ruchu na Jana Pawła II. Korki na Jana Pawła II spowodowane są brakiem lewoskrętów i bezsensownym rondzie przy Biedronce zatrzymującej cały ruch. Ale ilu ustosunkowanych w UM za przejęte od gminy działki się nachapie to już ich. Niech lud myśli że chodzi o rozwój miasta i rozładowanie natężenia ruchu... 09:36, 24.01.2020
Asa10:26, 24.01.2020
Akurat rondo przy Biedronce rozwiązało problem skrętu w lewo!!!
Spróbuj w godzinach szczytu skręcić w lewo z Mielęcińskiej-to graniczy z cudem! 10:26, 24.01.2020
Duchu22:09, 24.01.2020
Jak rondo może blokować ruch? To kierowcy blokują ruch. Ronda to bardzo dobre i sprawdzone rozwiązanie poprawiające przepustowość etc etc. Sprawdzone w całej Europie. Niestety na naszym podwórku kierowcy (nie wszyscy) nie potrafią korzystać z takiego rozwiązania. Proszę sobie stanąć w okolicy tego ronda i poobserwować zachowania kierowców. Dojeżdżają do wjazdu na rondo i się zatrzymują patrząc cały czas w lewo, widząc z tej strony jakikolwiek ruch, stoją i stoją i patrzą. EHM 22:09, 24.01.2020
onomatopeja09:43, 24.01.2020
Cztery sprawy:
1. Oponentom nie pozostaje nic innego jak tylko zamknąć się i przyjąć rozstrzygnięcie. Okolice ul. Filtrowej, Źródlanej i Studziennej mają większą siłę przebicia w urzędzie i nic na to nie poradzicie.
2. Miasto ma się rozwijać, a podstawą do tego jest tworzenie nowych dróg. Tym bardziej, że jest wyraźne zapotrzebowanie na nowe połączenie. A jeśli komuś to przeszkadza, to niech konsekwentnie na znak protestu wróci do jazdy konno.
3. Łyżka dziegciu dla planistów i entuzjastów - to nie jest rozwiązanie problemu tylko przesunięcie go w inne miejsce. Można śmiało przyjąć, ze celem stworzenia nowej drogi łączącej Michelin z ul. Wiejską jest przeniesienie na nią części ruchu kierującego się w stronę Centrum, Zazamcza i Anwilu. Za każdym razem korek będzie tworzył się na ulicach i skrzyżowaniach Kapitulnej, Gajowej, Długiej i Plantach. Do tego dojdzie transport i klienci nowego centrum handlowego Castorama/Agata Meble i pozostaje życzyć dużo cierpliwości kierowcom. Po zwiększeniu natężenia i struktury potoku (więcej ciężarówek) nawierzchnie będą w ciągłych remontach, co dodatkowo przełoży się na kolejne ograniczenia w ruchu.
4. Tylko planowane połączenie z ul. Toruńską przez Obwodową jest w stanie choćby częściowo rozwiązać ten problem. 09:43, 24.01.2020
Qqq09:45, 24.01.2020
Czemu nie zrobią alternatywnej drogi z drugiej strony michelina, tam gdzie zuzlowka idzie? 09:45, 24.01.2020
Hgf11:01, 24.01.2020
A kasa z działek? Kasa za drzewa? Ktoś na tym nieźle zarobi. Z drugiej strony droga istnieje i nie było by takiego zarobku 11:01, 24.01.2020
MWM09:50, 24.01.2020
Dokładnie... mieszkam w Michelinie, dokładnie przy Zachodniej (od strony Szyszkowej) i nie mam nic przeciwko wybudowaniu tej alternatywnej drogi. A argument, że nie będzie można parkować przy Zachodniej?... to w końcu Zachodnia to ulica z jednią i chodnikami, po których poruszają się piesi i pojazdy, czy parking? 09:50, 24.01.2020
??????10:08, 24.01.2020
347 osób to ma być reprezentacja 100 tysięcznego miasta ? W cywilizowanych krajach takie kwestie rozwiązywane są demokratycznie przez referendum !!! 10:08, 24.01.2020
Danielcom10:28, 24.01.2020
A to co było? Każdy mógł oddać głos, ba nawet nie wychodząc z domu. A to, że wielu ma los miasta w nosie to niestety widać i niestety dopóki się to nie zmieni w mieście ale i w całym kraju to tak będzie :) 10:28, 24.01.2020
AntyGlupota 11:43, 24.01.2020
Do danielcom..Twoje pytanie "a co to bylo?" pokazuje powazne braki w glowie..dobrze ze jedyne na co masz wplyw w naszym miescie to pisanie komentarzy na dddno bo nie odroznianie ankiety konsultacji od referendum pokazuje niestety ze nie wiesz o czym piszesz.. 11:43, 24.01.2020
go.ść10:11, 24.01.2020
Próbowałem 3-krotnie zagłosować na stronie UM i niestety za każdym razem nie mogłem oddać głosu.
Jakiś trefny był ten formularz. Nie mogłem przebrnąć przez pole z DATĄ. Żadna data nie chciała przepuścić dalej, ani bieżąca, ani urodzenia, ani zmiana jej formatu. Przez to odpuściłem 10:11, 24.01.2020
Hgf10:57, 24.01.2020
Bo to nie Ty miałeś głosować 10:57, 24.01.2020
mieszkaniec_111:23, 24.01.2020
Miałem podobny problem, ale zgłosiłem to do UM na adres ze stopki. Odpowiedzi co prawda nie dostałem, ale następnego dnia nie miałem już problemów z formularzem. Wydaje mi się, że to kwestia determinacji. Skoro to tak ważny problem to mimo usterek technicznych nie można się zniechęcać. 11:23, 24.01.2020
Driusz10:17, 24.01.2020
A dlaczego władze włocławka nie kontynuują (realizują )budowy drugiej jezdni Jana Pawła II ,która jest w planach z lat osiemdziesiątych, jest pobudowana infrastruktura t.z. kanalizacja deszczowa z przykanalikami i wpustami deszczowymi pod drugą jezdnie i miała mieć zastosowanie jako droga zbiorcza osiedla Michelin, Mielęcin. O tym decydowali fachowcy, a nie plebs włocławki. 10:17, 24.01.2020
qw_12:24, 24.01.2020
Wąskie gardło - odcinek Biedronka-Smocza. 12:24, 24.01.2020
Torunska7310:33, 24.01.2020
Nikt jeszcze wszystkim nie dogodził.Dziwię się mieszkańcom jadącym codziennie na Michelin,że nie chcą tej drogi.Widocznie lubią stać w popołudniowych korkach na Falbance.Gorzej będzie jeśli my mieszkańcy Fredry i Zgodnej wdychający spaliny od waszych "wozów" zdecydujemy o blokadzie dróg dojazdowych do ronda.Jaka wtedy będzie wasza decyzja."Ja mam dobrze,inni mnie nie obchodzą?". 10:33, 24.01.2020
qw_12:16, 24.01.2020
Tu jest właśnie haczyk - drogi chcą ludzie pracujący i dojeżdżający spoza Włocławka, a drogi nie chcą osoby, które są na emeryturce, albo dopiero co kupiły działkę i zmierzą się ze spadkiem jej wartości. 12:16, 24.01.2020
tyśąc10:47, 24.01.2020
To na Fredry i Zgodnej jest tak źle z hałasem i spalinami? 10:47, 24.01.2020
qw_12:15, 24.01.2020
Serio porównujesz ruch z Fredry? Pojedź w dzień roboczy to zobaczysz, że rzadko co tędy przejeżdża. 12:15, 24.01.2020
Ayo12:53, 24.01.2020
Jest nie tylko zle ale wręcz tragicznie. Na Fredry od strony Kruszyńskiej przez te auta pędzący w stronę autostrady i nie tylko jest taki hałas że w lecie kiedy otwarte są drzwi balkonowe głosu z telewizora nie słychać nie mówię już o spalinach które wdychamy. Przydały by się tu ekrany dźwiękoszczelne i nie ma w tym stwierdzeniu przesady. 12:53, 24.01.2020
qw_13:00, 24.01.2020
Od kiedy to z Fredry jest dojazd do Autostrady? Pomyliłeś Fredry z tzw. Szosą Brzeską. 13:00, 24.01.2020
Kostka Rosołow11:51, 24.01.2020
Konsultacje i konsultacje wciąż , były również na Zazamczu .Prezydent z ekipą w godz. pracy w sprawie połączenia ul Promiennej z Toruńską i o dziwo mieszkańcy zgodzili się ,minęło dwa lata i nic ? 11:51, 24.01.2020
qw_12:13, 24.01.2020
Była spora grupa leśnych dziadków, która oprotestowała. Być może też UM skończyła się kasa na budowę tunelu pod LK18 :) 12:13, 24.01.2020
Dlaczego11:58, 24.01.2020
Dlaczego ludzie przy Szyszkowej mają mieć smród i hałas a przy filtrowej nie !!! 11:58, 24.01.2020
qw_12:12, 24.01.2020
To tak jak z planami budowy EJ. Wszyscy narzekają na 13-sty stopień zasilania, na wysokie rachunki. ale jak już są realne plany budowy to "wszędzie dobrze, tylko nie u mnie" Ludzie... opamiętajcie się. 12:12, 24.01.2020
stop dla wycinki12:13, 24.01.2020
Nie wycinać lasu.!!!! To jest nasze wielkie wspólne dobro , którego inni nie mają, a by chcieli mieć. A co ze zwierzętami, gdzie się podzieją. Zostanie nam tylko beton, asfalt i smród. Nie pozwolimy wyciąć ani jednego Drzewa !!!!! Zmiany klimatyczne też mają znaczenie a las zatrzymuje wodę i smród oraz hałas. Chyba na głowę upadliście pomysłodawcy , zróbcie lewoskręty na J. Pawła i już się dużo poprawi. A gdzie przebudowa tej ulicy tyle było hałasu i nic. Mądra przebudowa dużo zmieni na korzyść, dzisiaj jest to bardzo zacofana ulica dobra na furmanki a nie na taki ruch. 12:13, 24.01.2020
qw_12:20, 24.01.2020
Rozumiem stanie w korku i bezproduktywne wytwarzanie spalin również jest EKO? 12:20, 24.01.2020
Młody Pracujący06:59, 30.01.2020
Jestem zdania, że las oczywiście można wycinać, ale za każde drzewo powinni sadzić minimum dwa w innym miejscu. Do tego oczywiście przydał by się rozgarnięty miejski ogrodnik. 06:59, 30.01.2020
ojoj14:24, 24.01.2020
Juz maja klijenta na drzewo i ziemie. 14:24, 24.01.2020
Ciekawy14:57, 24.01.2020
A ma ktoś normalny prawdziwy adres tej strony Michelina bo ten podany w artykule nie istnieje z góry dziękuję. 14:57, 24.01.2020
JpII15:16, 24.01.2020
Wyprowadzenie ruchu w Zachodnią to absurd, ta ulica powinna być tylko osiedlową. Aktualnie nie ma gdzie na niej parkować, przyjmując nawet że każdy będzie wjezdal na czując posesję to będzie to tarasowalo ruch. Zacznijcie od budowy ALEI Jana Pawła II. Jest wolny yeren , proszę go zabudować, róbmy stopniowo, wykupimy te kilka nieruchomości w Mielęcinie, i zobaczycie że nie trzeba wymyślać rzeczy których i ta władza nie zrobi patrz budowa Toruńskiej z Promienna, druga kadencja i cisza a miała być tylko dróżka wiejska po jednym pasie na miarę Kuku Marka i Dom i CELA 15:16, 24.01.2020
marburg21:32, 24.01.2020
Tylko Jana Pawla II 2x2, alternatywa wzdluz strumyka od ulicy Zachodniej do drogi nr. 62. Brawo przeciwnicy, *%#)!& planow tzw. " ojcow miasta". 21:32, 24.01.2020
zdrowepowietrze15:25, 25.01.2020
Micheliński las jest naturalną ochroną przed Azotami i Chłodnią (amoniak), wskutek wycięcia powstanie jeszcze większy smoog - wiatry wieją od strony Brześćia( tam już powstają nowe fabryki przy lesie), gdy był szybszy ruch było więcej wypadków śmiertelnych, wystarczy zrobić lewoskręty, dwa pasy na istniejącej już drodze w lesie plus rondo rotacyjne przed wlotem do Mielęcina i rozjazdy w stronę Szyszkowej i wzdłuż Zakładu Karnego.Pozdrawiam. 15:25, 25.01.2020
qw_09:25, 24.01.2020
8 6
Ja głosowałem za. 09:25, 24.01.2020